quote:Helaas in de ArenA
PHIL COLLINS livefirst final farewell tour
Zaterdag 19 juni geeft Phil Collins een eenmalig concert in de Amsterdam ArenA. Het is ruim zes jaar geleden dat de Engelsman live in Nederland te zien was, in oktober 1997 gaf Collins twee uitverkochte concerten in Ahoy Rotterdam. De kaartverkoop start aanstaande zaterdag bij de bekende adressen.
Volgend jaar doet Phil Collins een tournee door Europa. De Amsterdam ArenA is een van de grootste zalen die hij aandoet tijdens deze tour. Het podium in de ArenA zal over de lengte van het stadion staan, iedereen heeft daardoor erg goed zicht op het podium.
Recentelijk is de soundtrack van de nieuwe Disney Film Brother Bear uitgekomen. De plaat heeft tevens zes nieuwe tracks van Phil Collins waaronder de hitsingle Look Through My Eyes, die momenteel in de hitlijsten staat. Drie maanden geleden is de DVD Serious Hits Live op de markt gebracht met daarop het legendarische concert van Phil Collins.
Phil Collins heeft in zijn leven altijd meerdere dingen tegelijk gedaan zoals een heel succesvolle solocarrière combineren met de ook evenzeer succesvolle band Genesis. Terwijl hij met Genesis een wereldtournee maakte en de band nummer één albums maakte als Invisible Touch en We Cant Dance, scoorde Collins tevens solo hits als Against All Odds, Sussudio, Another Day in Paradise, Two Hearts en Both Sides of the Story. Daarnaast speelde hij de hoofdrol in de film Buster, doet een duet Easy Lover met Philip Bailey en wint hij een Oscar voor Youll Be My Heart afkomstig uit de film Tarzan. En dan hebben we het nog niet eens over de basis van dit alles namelijk dat Phil Collins naast begenadigd songwriter, zanger en acteur hij bovenal een zeer talentvolle drummer is. Een drummer met ook nog eens een geweldig gevoel voor humor. Zoals nu ook weer blijkt uit de titel die deze tournee meegekregen heeft, First Final Farewell Tour. Om een lang verhaal kort te maken; het concert op zaterdag 19 juni zal absoluut een uniek gebeuren worden.
Phil is een ras-artiest en ik luister graag naar zijjn muziek.
Ik heb echter wat minder feeling met zijn werk avn de laatste jaren (zeg maar het softere disney-werk)
Ben toch meer een lefhebber van zijn repertoire met wat meer pit.
(Easy lover met Philip Bailey, Can't hurry love, Sussudio In the Air Tonight)
Het is me de laatste tijd wat te zoetsappig, vandaar dat ik twijfel.
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:57 schreef Seborik het volgende:
Oh, dat moet calvobbes weten.
WOw!!! Goed nieuws!!! Dacht dat die nooit meer op zou treden vanwege de problemen met zijn oren. Dus dit is wel erg onverwacht maar zeker zo goed nieuws
quote:Hmmm.... Zou die echt zo vroeg beginnen!?!? Dan word het wel een heel lang concert! Meestal heeft die geen support act
Entree: ¤ 49,-/¤ 46,-/¤ 43,-/¤ 40,- (exclusief servicekosten)
Aanvang: 18.45 uur
quote:Hij wordt oud en wil vroeg gaan slapen.
Op dinsdag 18 november 2003 23:03 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm.... Zou die echt zo vroeg beginnen!?!? Dan word het wel een heel lang concert! Meestal heeft die geen support act
quote:Owja... Dat zal het wel zijn
Op dinsdag 18 november 2003 23:05 schreef Seborik het volgende:Hij wordt oud en wil vroeg gaan slapen.
Overigens is er dit keer wel een support act volgens de Amsterdam ArenA site.
quote:Ik vind het ook niet om aan te horen. En die man sowieso
Op dinsdag 18 november 2003 23:20 schreef Seborik het volgende:
Ik krijg al hersenkrampen bij de gedachte aan die stem.
quote:Ja hij is natuurlijk ook niet van zo'n kaliber als Jim
Op dinsdag 18 november 2003 23:26 schreef schatje het volgende:[..]
Ik vind het ook niet om aan te horen. En die man sowieso
.
En naar Phil Collins ga ik niet om "die man" of zijn uiterlijk, maar om de muziek.
quote:Wat heeft Jim er mee te maken??
Op dinsdag 18 november 2003 23:43 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ja hij is natuurlijk ook niet van zo'n kaliber als Jim
En naar Phil Collins ga ik niet om "die man" of zijn uiterlijk, maar om de muziek.
quote:[offtopic] Maar wie weet hoe Jim eruitziet op die leeftijd (misschien is andre hazes er dan knap bij
Op dinsdag 18 november 2003 23:43 schreef StrayDog het volgende:Ja hij is natuurlijk ook niet van zo'n kaliber als Jim
Het is waarschijnlijk de laatste kans om phil nog een keer te zien, dus ik ben er zeker bij
Dus verstokte voetbalfans moeten wel goed in de gaten houden wat ze belangrijker vinden
quote:Verrek nu je het zegt.
Op woensdag 19 november 2003 10:43 schreef calvobbes het volgende:
Wel gewaagd hoor om op tournee te gaan tijdens het EK 2004!Dus verstokte voetbalfans moeten wel goed in de gaten houden wat ze belangrijker vinden
Maar na vanavond is het probleem misschien al opgelost
quote:Maar zo heeft Phil wel een excuus achter de hand als de belangstelling een beetje tegenvalt...
Op woensdag 19 november 2003 10:43 schreef calvobbes het volgende:
Wel gewaagd hoor om op tournee te gaan tijdens het EK 2004!
quote:Of het EK als de Stadions niet gevuld raken
Op woensdag 19 november 2003 14:44 schreef MuadDib het volgende:Maar zo heeft Phil wel een excuus achter de hand als de belangstelling een beetje tegenvalt...
quote:Niet dus.
Op woensdag 19 november 2003 14:04 schreef StrayDog het volgende:[..]
Verrek nu je het zegt.
Maar na vanavond is het probleem misschien al opgelost
prachtige muziek! Dat word wel een avondje meebleren
maar hmmm t EK. Als het Nederlands elftal dan maar niet moet
edit: komt Nederland in poule D dan moet het spelen op 19 juni.
[Dit bericht is gewijzigd door PLAE@ op 20-11-2003 00:47]
https://tickets.lvp.nl/trs/search3.php?flag=1&origin=0
Maar inderdaad er staat dat vrijdag losse staanplaatsen in de verkoop komen
Dat voorspelt niet veel goed Gaat'ie er nog tig doen of zo?
[Dit bericht is gewijzigd door desintbestaat op 20-11-2003 13:20]
quote:Kijk eens op de officiele site van Phil Collins
Op donderdag 20 november 2003 10:05 schreef PLAE@ het volgende:Maar inderdaad er staat dat vrijdag losse staanplaatsen in de verkoop komen
quote:Ja duh, dan zijn er alleen nog kaarten met uizicht op een betonnen paal
Op donderdag 20 november 2003 14:01 schreef PLAE@ het volgende:
gewoon vanaf zaterdag op het postkantoor kan t ook
quote:Dat vind ik ook.. maar ik twijfel ook omdat het veel geld is, in de ArenA is, en ik verder geen Phil Collins-fans in mijn vriendengroep heb... hmm
Op dinsdag 18 november 2003 12:00 schreef PPL het volgende:
Phil is een ras-artiest en ik luister graag naar zijjn muziek.
Ik heb echter wat minder feeling met zijn werk avn de laatste jaren (zeg maar het softere disney-werk)
Ben toch meer een lefhebber van zijn repertoire met wat meer pit.
(Easy lover met Philip Bailey, Can't hurry love, Sussudio In the Air Tonight)
Het is me de laatste tijd wat te zoetsappig, vandaar dat ik twijfel.
Ik denk dat het morgen dan ook wel gewoon bij het postkantoor kan.
lekker vaag dit
quote:Ben je ook naar Steve Hackett geweest? Aangezien dat toch wel 1 van de belangrijkste leden was voor de artistieke inhoud van Genesis ?
Op donderdag 20 november 2003 13:22 schreef RonB het volgende:
das mooi! Peter Gabriel dit jaar live gezien, volgend jaar PC! nog even en ik heb Genesis compleet
quote:nee helaas. ik ken ook alleen maar het solo materiaal van PG en PC
Op vrijdag 21 november 2003 01:01 schreef OProg het volgende:
Ben je ook naar Steve Hackett geweest? Aangezien dat toch wel 1 van de belangrijkste leden was voor de artistieke inhoud van Genesis ?
Gelukkig kan mijn vriendin zo wel effe de stad in om kaartjes te halen!
quote:je kan ze pas vanaf morgen afhalen vh postkantoor
Op vrijdag 21 november 2003 09:15 schreef nodisch18 het volgende:
bij mij doet heel de site het niet....Gelukkig kan mijn vriendin zo wel effe de stad in om kaartjes te halen!
quote:Kan ook pas vanaf 10.00
Op vrijdag 21 november 2003 09:10 schreef RonB het volgende:wil ik de kaarten bestellen, krijg ik een foutmelding! heeft nog iemand dit?
https://tickets.lvp.nl/trs/res1.php?vn=276&origin=0
Maar dat is wel een directe link....
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 21-11-2003 09:46]
quote:thuisblijven dan! heb ik meer ruimte!
Op vrijdag 21 november 2003 09:46 schreef Bioslock het volgende:
*twijfel.
quote:Kaarten voor staanplaatsen zijn wel vandaag in de verkoop gegaan, zitplaatsen gaan toch echt pas morgenvroeg om 10.00 uur in de verkoop.
Op vrijdag 21 november 2003 09:21 schreef nodisch18 het volgende:
mijn vriendin heeft gisteren al geinformeerd bij het postkantoor en die truus daaro vertelde toch eccht dat de kaarten vandaga al op te halen zouden zijn.!
en schijt nr 3:
voor Rang 2 kan ik ook al niks meer online bestellen. zou het dan nu al uitverkocht zijn???
ik heb nu wel genoeg gepost in dit topic voor vandaag
quote:gelukkig heb je nog kaartjes voor Keulen kunnen kopen - anders had ik je geslagen ende gestampt
Op vrijdag 21 november 2003 15:14 schreef RonB het volgende:
yup, rang 1 is uitverkocht
rang 2 ook denk ik maar de site ligt eruit dus nogmaals
* PimD gaat samen met Ron er heen, hoewel ik op moment nog vrijwel niks van PC ken... Maar dat komt nog wel, begin Genesis erg te waarderen, en dan komt PC vanzelf (denk ik )
Volgens mij zijn Rang 1 en Rang 2 allebei exact hetzelfde. Het enige verschil is de ingang waardoor je naar binnen komt. Rang 1 is ingang G en Rang 2 is ingang J (liggen in principe naast elkaar) en komen allebei op hetzelfde veld uit.
http://www.amsterdamarena.nl/images/tribunes_podiumnoord.gif
[Dit bericht is gewijzigd door markjochems op 21-11-2003 21:15]
quote:Hmmm... Dat zijn toch wel twee verschillende stijlen hoor!
Op vrijdag 21 november 2003 16:06 schreef PimD het volgende:* PimD gaat samen met Ron er heen, hoewel ik op moment nog vrijwel niks van PC ken... Maar dat komt nog wel, begin Genesis erg te waarderen, en dan komt PC vanzelf (denk ik
)
Genesis is vergelekend met Phil Collins toch wel wat meer symforock denk ik
Meestal gaat er bij een speciale voorverkoop maar een deel van de kaarten in de verkoop.
quote:Weet ik wel hoor, ik ken natuurlijk wel de hits van PC. En wat ik van zijn oudere albums heb gehoord klonk ook wel goed, dus ik hoop dat ie niet alleen van die Disney-shit gaat spelen
Op zaterdag 22 november 2003 00:02 schreef calvobbes het volgende:[..]
Genesis is vergelekend met Phil Collins toch wel wat meer symforock denk ik
Maar ja, als ie het wel doet vergaat de wereld nog niet... Kzou het alleen wel jammer vinden
Nu maar eens kijken of ik het anders op kan lossen
Vanmorgen vanaf 6:45 rij gestaan. Maar het is gelukt. whoehoe.
quote:Was het druk?
Op zaterdag 22 november 2003 10:39 schreef Lambiekje het volgende:Vanmorgen vanaf 6:45 rij gestaan. Maar het is gelukt. whoehoe.
was wel vroeg.... maar ja je moet
er wat voor over hebben
phil rules!!!!!!!!!
quote:Regende het ?
Op zaterdag 22 november 2003 11:13 schreef jeann het volgende:
jaaaaaa!!! ik heb 4 kaarten!!!!was wel vroeg.... maar ja je moet
er wat voor over hebbenphil rules!!!!!!!!!
quote:Dat is onzin .,, ik heb toch echt vanmorgen staanplaatsen gehaald.
Op vrijdag 21 november 2003 16:05 schreef RonB het volgende:
nou, A'dam's staanplaatsen zijn al uitverkocht maar gelukkig ga ik nu wel naar Keulen. is iets duurder geworden maar ach, tis voor PC heik heb nu wel genoeg gepost in dit topic voor vandaag
quote:Even wachten! Misschien komt er nog een extra concert.
Op zaterdag 22 november 2003 12:06 schreef kootje het volgende:
gvd uitverkocht. ik moet 2 kaarten..iemand?
Daarnaast zijn er altijd nog wel mensen die hun kaarten niet ophalen. Dus komende week de Ticketsite goed in de gaten houden of er nog wat kaarten vrijkomen.
quote:Hoe laat was je naar het Postkantoor gegaan?
Op zaterdag 22 november 2003 12:06 schreef kootje het volgende:
gvd uitverkocht. ik moet 2 kaarten..iemand?
quote:ja ik weet het te laat...
Op zaterdag 22 november 2003 12:10 schreef Lambiekje het volgende:[..]
Hoe laat was je naar het Postkantoor gegaan?
quote:uitverkocht via de website
Op zaterdag 22 november 2003 12:05 schreef Lambiekje het volgende:
Dat is onzin .,, ik heb toch echt vanmorgen staanplaatsen gehaald.
en er kan idd een extra concert komen. misschien heb ik dan spijt van m'n kaartjes voor Keulen, alhoewel Keulen weer heel iets anders is dan A'dam! en stel er komt géén extra concert, dan sta ik mooi te kijken (en helaas niet naar PC)
Vorige keer duurde het best wel lang voordat de 2 Ahoy' concerten waren uitverkocht!
quote:waar kan je die voor keulen halen dan?
Op zaterdag 22 november 2003 12:34 schreef RonB het volgende:[..]
uitverkocht via de website
en er kan idd een extra concert komen. misschien heb ik dan spijt van m'n kaartjes voor Keulen, alhoewel Keulen weer heel iets anders is dan A'dam! en stel er komt géén extra concert, dan sta ik mooi te kijken (en helaas niet naar PC)
En er zijn nog staanplaatsen te krijgen!
Iig voor Rang 2: https://tickets.lvp.nl/trs/res1.php?vn=276&origin=0
quote:Ik krijg dit te zien..
Op zaterdag 22 november 2003 14:09 schreef calvobbes het volgende:
Ah de ticketservice site doet het weer een beetje!En er zijn nog staanplaatsen te krijgen!
quote:nee hoor onvoldoende plaatsen beschikbaar
Op zaterdag 22 november 2003 14:09 schreef calvobbes het volgende:
Ah de ticketservice site doet het weer een beetje!En er zijn nog staanplaatsen te krijgen!
quote:Mja.. Dat is ook 20 minuten later dan ik dat merkte
Op zaterdag 22 november 2003 14:30 schreef kootje het volgende:nee hoor onvoldoende plaatsen beschikbaar
quote:ja klopt...maar ik had dat ook wel geprobeerd voor jij dat zei...misschien dat er steeds wat kaarten bijkomen..
Op zaterdag 22 november 2003 15:01 schreef calvobbes het volgende:[..]
Mja.. Dat is ook 20 minuten later dan ik dat merkte
quote:daar heb ik voor moeten bellen naar Keulen
Op zaterdag 22 november 2003 13:02 schreef kootje het volgende:
waar kan je die voor keulen halen dan?
quote:De Serious Hits Live DVD is in het vrij recente verleden gereleased. Ik denk dat dat ook wel wat uitmaakt voor de kaartverkoop.
Op zaterdag 22 november 2003 12:49 schreef calvobbes het volgende:
Dat had ik echt niet meer verwacht dat het zo snel uitverkocht zou zijnVorige keer duurde het best wel lang voordat de 2 Ahoy' concerten waren uitverkocht!
quote:
Drachten: aanhouding verdachte door attente getuigenZaterdag om 05.30 uur bevonden zich drie mensen bij het postkantoor aan het Raadhuisplein om kaartjes te bestellen voor een concert van Phil Collins.
Terwijl ze daar rustig zaten kwam een 18-jarige fietser uit Drachten voorbij. De getuigen zagen dat de Drachtster zijn fiets op de grond gooide en een raam van een snackbar ingooide.
Hierop hebben de getuigen de man aangehouden en vastgehouden tot de komst van de politie.
quote:Als hij met een dergelijke playlist komt, dan kan het niet slecht zijn. Die dvd is ook best aardig verkocht, dus dat zal zeker geholpen hebben.
Op zaterdag 22 november 2003 17:33 schreef Steffie het volgende:De Serious Hits Live DVD is in het vrij recente verleden gereleased. Ik denk dat dat ook wel wat uitmaakt voor de kaartverkoop.
Mijn verwachting is dat er net zoveel tours komen als hij ex-vrouwen heeft
zou er een kans zijn dat er nog een tweede concert bij komt?
quote:Ja. En er is ook nog wel de kans dat dat concert niet in de ArenA plaatsvind maar misschien in de Ahoy.
Op zondag 23 november 2003 21:43 schreef Metamorphozis het volgende:zou er een kans zijn dat er nog een tweede concert bij komt?
Denk niet dat die nog een keer de ArenA volkrijgt.
quote:echt wel.
Op zondag 23 november 2003 21:50 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja. En er is ook nog wel de kans dat dat concert niet in de ArenA plaatsvind maar misschien in de Ahoy.
quote:Ik stond zaterdag voor een ander concert achter tientallen Phil Collins fans, waarvan er heel veel zonder kaartje weggingen, dus ik denk dat hij de Arena nog wel twee keer vol krijgt. Die kaartjes waren in 20 minuten weg!
Op zondag 23 november 2003 21:50 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja. En er is ook nog wel de kans dat dat concert niet in de ArenA plaatsvind maar misschien in de Ahoy.
quote:Het grappige is dat hij de arena niet vol heeft willen krijgen. De podium opstelling is hetzelfde als die bij het concert van KANE. Dat wil zeggen over de lengte van het veld.
Op maandag 24 november 2003 17:55 schreef Wrirreljorkel het volgende:[..]
Ik stond zaterdag voor een ander concert achter tientallen Phil Collins fans, waarvan er heel veel zonder kaartje weggingen, dus ik denk dat hij de Arena nog wel twee keer vol krijgt. Die kaartjes waren in 20 minuten weg!
In 1997 heeft hij met pijn en moeite twee keer de ahoy vol gekregen. Dit zijn in totaal zo'n 14 a 16000 plaatsen.
Best een gok om dan nu zo'n concert te doen met 28000 plaatsen. Maar achteraf goedgegokt.
quote:het was in 12 min uitverkocht...hij krijgt em echt nog wel een keer vol.
Op maandag 24 november 2003 18:07 schreef MOTU het volgende:[..]
Het grappige is dat hij de arena niet vol heeft willen krijgen. De podium opstelling is hetzelfde als die bij het concert van KANE. Dat wil zeggen over de lengte van het veld.
De Arena biedt deze avond plaats aan zo'n 26 a 28000 mensen.Best een gok om dan nu zo'n concert te doen met 28000 plaatsen. Maar achteraf goedgegokt.
quote:Zou mij niet slecht uitkomen
Op zondag 23 november 2003 21:50 schreef calvobbes het volgende:Ja. En er is ook nog wel de kans dat dat concert niet in de ArenA plaatsvind maar misschien in de Ahoy.
quote:Meestal een dag of 5.
Op dinsdag 25 november 2003 08:46 schreef singha het volgende:
Weet iemand trouwens hoelang het duurt voordat ticketservice de kaartjes opstuurt (bij bestellen via internet)?
quote:Dat lijkt me ook!
Op maandag 24 november 2003 17:55 schreef Wrirreljorkel het volgende:[..]
Ik stond zaterdag voor een ander concert achter tientallen Phil Collins fans, waarvan er heel veel zonder kaartje weggingen, dus ik denk dat hij de Arena nog wel twee keer vol krijgt. Die kaartjes waren in 20 minuten weg!
En los daarvan is het financieel veel aantrekkelijker om een niet helemaal volle Arena te hebben de dag er na of er voor, dan een volle Ahoy. Een groot deel van de huurkosten van geluid en licht apparatuur bestaan uit transport en manuren om alles op zn plaats te krijgen. Op het moment dat je dat één keer doet, maar de boel een dag laat staan kost dat veel minder dan de hele tering boel naar de Ahoy sturen in twee dagen.
quote:
Phil Collins uitverkochtDe kaarten vlogen zó snel over de toonbank dat binnen een mum van tijd alles weg voor het concert van Phil Collins in de Amsterdam ArenA op vrijdag 19 juni. De Britse artiest kan nog steeds rekenen op een grote schare fans in Nederland. Als je tot één van de gelukkigen behoort: gefeliciteerd, want er komt géén tweede show.
quote:Ja zoiets.
Op dinsdag 25 november 2003 13:06 schreef Seborik het volgende:Meestal een dag of 5.
Ik heb vrijdag m'n kaartje besteld en die net binnen gekregen.
quote:
Stockholm date confirmedPhil will play The Globe in Stockholm on Wednesday, 9th June 2004. Pre-sale ticket information will be sent to mailing list members in the next 24 hours.
This is the ONLY date in Scandinavia.
quote:
German Venues Changed - more tickets availableTwo of the German concerts are being changed to bigger venues. As a result, more tickets will be available for these two concerts. The extra tickets will go on sale on Friday, 28th November. The changes are:
Munich Olympiahalle has been upgraded to the Olympic Stadium
Leipzig Arena has been upgraded to the Leipzig Stadium
quote:katsjingg!!
Op woensdag 26 november 2003 19:24 schreef calvobbes het volgende:
German Venues Changed - more tickets available
Two of the German concerts are being changed to bigger venues. As a result, more tickets will be available for these two concerts. The extra tickets will go on sale on Friday, 28th November. The changes are:Munich Olympiahalle has been upgraded to the Olympic Stadium
Leipzig Arena has been upgraded to the Leipzig Stadium
quote:Mwoah. Niet alleen hij iig. Maar een grotere zaal brengt natuurlijk ook extra kosten met zich mee.
Op woensdag 26 november 2003 22:02 schreef RonB het volgende:wat zal hij er nu aan gaan verdienen
Dit zijn stadions, dus extra geluid, extra beveiliging, hekwerk etc.
Dag na Nederland dus!
De kaartverkoop is vandaag gestart!
Hij houd iig in de gaten hoe het EK voetbal verloopt
quote:
Barcelona Date announcedPhil will be playing the Palau St Jordi in Barcelona on Thursday, 1st July. Tickets are not due to go on sale for another week or two. We will keep you informed. The concert coincides with the one semi-final of the European Nations Cup and big screens at the venue will allow you to watch that too. So, two events for the price of one!
Nederland - Tsjechie om 20:45 (als ik me niet vergis)
Troost voor de voetbal fans: Ik heb een concert van de Stones (ook in de ArenA) meegemaakt tijdens een Nederland Joegoslavie bij een EK en dat was ook wel erg gaaf ook al zagen we de doelpunten niet!
Dus minder concerten.
quote:Ik denk niet dat Phil dat wil zoveel mensen tegelijk. Anders hadden ze het podium ook wel op de standaard manier in de ArenA gezet.
Op zaterdag 14 februari 2004 00:39 schreef Mark-Idols het volgende:
Mojo had het beter op plaatsen kunnen houden in de Open-Air denk aan Malieveld, Megaland in Landgraaf e.d. daar passen meer mensen op.
VET!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:18 schreef calvobbes het volgende:
Volgens Mojo word het een kleine Genesis reunie
Mike and The Mechanics en Paul Carack zouden in het voorprogramma staan.
Geen probleem hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:05 schreef Marty het volgende:
Mijn excuses..
Idd, heb er nu al veel zin, vanaf 's ochtends vroeg ben ik in amsterdam te vinden.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:48 schreef calvobbes het volgende:
Nog maar 6 dagen
Ik ik weet nog helemaal niks van wat Phil gaat spelen, het decor eruit enzo
En dat wil ik graag zo houden
Geen idee... Hangt van het weer af, hoeveel andere mensen al op tijd gaan staan, wat jij een goede plek vind etcetc.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:02 schreef Laura 2000 het volgende:
Hoe laat kun je er het beste heen gaan wil je een beetje een goede plek hebben eigenlijk...? Wij moeten helemaal uit Groningen komen namelijk...
Meen je dat serieus??? Meestal staan er toch al flinke rijen uren van te voren?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Geen idee... Hangt van het weer af, hoeveel andere mensen al op tijd gaan staan, wat jij een goede plek vind etcetc.
Maar ik denk dat als je er voor 17:00 bent, dat je dan wel een plaats vooraan zou kunnen bemachtigen.
Ik was vorige week bij Bowie en toen kwam ik pas om 16:30 aan, en had toch nog een perfecte plek, niet helemaal vooraan maar voor mij exact de plek die ik wilde hebben.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 00:05 schreef Laura 2000 het volgende:
Meen je dat serieus??? Meestal staan er toch al flinke rijen uren van te voren?
Niks aan toe te voegen, was echt gewoon SCHITTEREND. Heb echt super genoten, ga nu nog kijken of ik ergens anders nog aan kaartjes kan komen, want ik wil nog een keer. Ben echt blij dat ik voor Phil Collins heb gekozen i.p.v. voetbal, had ik echt zeker spijt van gehad.quote:Op zondag 20 juni 2004 00:33 schreef calvobbes het volgende:![]()
![]()
WOW
![]()
![]()
WAT
![]()
![]()
WAS
![]()
![]()
DAT
![]()
![]()
WEER
![]()
![]()
EEN
![]()
![]()
GAAF
![]()
![]()
CONCERT
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Effe wat kleine notities:
20.45 start, Phil en Chester beginnen Drum Duet
1. drum trio, oa DITWO
20.49 gejuich 1-0
2. Something happened on the way to heaven
3. Against all odds
4. Don't lose my number
21.04 gejuich: 2-0
praatje
5. You'll be in my heart
start verkeerd nummer
6. One more night
7. Can't stop loving you
8. Hang in long enough
feest met hele band
9. True colors (a capella)
10. Brother bear ?
11. Groovy kind of love
12. I missed again (oude videoclip beelden Phil)
13. Another day in paradise
Nederlandse teksten in beeld '1 biljoen daklose'
14. No way out
15. Seperate lives
Met Amy Keys / Arnold McCuller
16. In the air tonight
Phil loopt weg langs zijn drum vlak voordat die moet beginnen met drummen, en net op het moment dat ik dacht "waaaar gaat die heen!!!!!! Hij moet zo beginnen!?!?!??!" komt er een drumstel uit de verhoging omhoog
score Ned. 2-2
17. Dance into the light
18. You can't hurry love
19. Two hearts
20. Wear my hat
Phill Oranje EK muts, veel gejuich
21. Easy lover
met Amy Keys / Arnold McCuller, tongetje van Leland Sklar op videoscherm.
22. Sussudio
22.40 einde deel 1
22.44 bedanken publiek voor steun
23. Never to late
24. Trio drum / Jamsessie
25. Take me home
band voorstellen / wegsturen
Echt super weer, die man kan er nog steeds wat van, mede dankzij een geweldige band die er ook een waar feestje van maakte
Gelukkig m'n avond heeeeeeeeeeeel wat beter besteed dan aan dat stomme kutvoetbal
Helemaal mee eens, heb super genoten!!quote:Op zondag 20 juni 2004 01:15 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Niks aan toe te voegen, was echt gewoon SCHITTEREND. Heb echt super genoten, ga nu nog kijken of ik ergens anders nog aan kaartjes kan komen, want ik wil nog een keer. Ben echt blij dat ik voor Phil Collins heb gekozen i.p.v. voetbal, had ik echt zeker spijt van gehad.
Wat een SHOW, GEWELDIG, woorden schieten te kort, onbeschrijfelijk, zoals die man een concert neer zet.
Ik vond vooral In The Air Tonight echt shitterend, datzelfde geld voor Dance Into The Night t/m Susudio, aan 1 stuk geweldig uit mijn dak gaan.
Eigenlijk was alles perfect/geweldig, maar die stukjes sprongen er voor mij bovenuit, jammer dat het alweer voorbij is.
Nummer 10 is idd van Brother Bear, nummer heet On My Way.quote:Op zondag 20 juni 2004 00:33 schreef calvobbes het volgende:
Effe wat kleine notities:
10. Brother bear ?
quote:Regarding the CD of every concert being made available via the Internet, such as Peter and The Who and others, this WAS something I was going to do... however, The Record Companies stepped in and stopped me: even I answer to someone... so there you go!!! I am obviously pissed of about this and am pursuing it, but if you want to get involved, complain to Atlantic Records in the USA...
1 van zijn beste nummers en ik zag al dat hij een microfoontje aan zijn hoofd had zitten. Viel me meteen op.... dus dan gaatie zelf achter de drums hehquote:In the air tonight
Phil loopt weg langs zijn drum vlak voordat die moet beginnen met drummen, en net op het moment dat ik dacht "waaaar gaat die heen!!!!!! Hij moet zo beginnen!?!?!??!" komt er een drumstel uit de verhoging omhoog
Als je dat doet, mag je voor mij een setje drumsticks meenemen die je bij zo'n standje kunt kopen, heb ik gister helaas gemist. Zou ik wel leuk vinden.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:07 schreef jackson het volgende:
Overigens voor alle fans. Vanavond staatie in Belgie. Er zijn nog kaarten te krijgen aan de deur aldaar. Misschien maar eens doen heh
Ik moet even een kleine fout herstellen, ik schaam mij diep.quote:Op zondag 20 juni 2004 01:58 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Nummer 10 is idd van Brother Bear, nummer heet On My Way.
op http://www.philcollins.com las ik op het forum dat die oranje hoed die hij op had tijdens "Wear My Hat" uit het publiek had gehaald van iemand die daar stond, wist ik dus niet. Het meisje postte het zelf op het forum, das wel leuk. Zijn er trouwens hier nog mensen die van Phil hebben mogen mee zingen met Sussudio?
Idd, zijn zeker een mooie herinnering, wij hebben onze digitale camera in de auto laten liggen, omdat we een strenge controle zouden verwachten, achteraf dus spijt dat ik hem niet bij me had!quote:Op zondag 20 juni 2004 14:30 schreef whoxy het volgende:
Ja maar desondanks zijn deze foto's toch een mooie herinnering he??Ze zijn niet helemaal duidelijk maar dat komt ook door de afstand !!Heb nog wel wat..
[afbeelding]
Dan was ik dichtbij, vak 406 rij 22 stoel 117quote:Op zondag 20 juni 2004 14:26 schreef Tuneman het volgende:
Mooie Foto's Whoxy, heb je er nog meer? Helaas zat je in een hoek, ik zat/stond recht tegenover het podium, vak 405 rij 21 stoel 93.
Super die foto's!!quote:Op zondag 20 juni 2004 15:27 schreef LeonH het volgende:
MEGASUPERFANTASTISCH!!!!!
foto's op www.leonhendriks.nl/philcollins
Dankjewel heb op pagina ook nog paar andere staan: www.vonne.tkquote:Op zondag 20 juni 2004 15:53 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Super die foto's!!![]()
WAAWWWW keimooie foto's man! Ben superjaloers dat ik niet zo dichtbij zat!!!quote:Op zondag 20 juni 2004 15:27 schreef LeonH het volgende:
MEGASUPERFANTASTISCH!!!!!
foto's op www.leonhendriks.nl/philcollins
Dankje!quote:Op zondag 20 juni 2004 16:03 schreef whoxy het volgende:
[..]
Dankjewel heb op pagina ook nog paar andere staan: www.vonne.tk
Ik zie Genesis volgend jaar wel een reunie doen. Mike Rutherford heeft in een interview gezegd dat ze het hem aan het einde van het jaar nog maar 's moesten vragen. Phil heeft diverse keren gezegd dat hij wel een paar optredens wil doen (in een Duits interview van deze maand heeft hij zelfs gezegd dat Tony + Mike + hij van plan zijn om een korte Europese tour te doen van 12 concerten ofzo!). Met de release van Trick / Lamb op SACD later dit jaar etc zie ik ze volgend jaar wel een reunie doen.quote:Op zondag 20 juni 2004 23:24 schreef fisico het volgende:
Of het daadwerkelijk zijn laatste tour is... het stukje met bedanken ga het aan maar het is ook zijn 'eerste' dus er is nog hoop.
4 plaatsen verder als mij zat een kerel met een draagbaar tv'tje..zat meer op zijn scherm te staren dan naar Phil Collinsquote:Op zondag 20 juni 2004 23:24 schreef fisico het volgende:
Het publiek was ook knap vervelend. Bij het zien van al het oranje had ik al een carnaval gevoel en dat bedoel ik niet positief. Vervolgens gaan ze ook nog fanatiek sms-en en juichen. Hoe haal je zoiets in je botte kop. Ik heb niet snel last van plaatsvervangende schaamte maar in de arena had ik dat welNatuurlijk staat zo'n oranje kuddedier zelf voor aap want een echte fan zit voor de tv.
Ik schaamde mij nogal diep toen malloten weer Holland, Holland gingen roepen.quote:Op maandag 21 juni 2004 10:32 schreef Lambiekje het volgende:
Ja ..gelukkig was het snel beter en was het oranje gevoel snel weg.
Nou het boeide mij wel.... maar ik kwam voor phil collins inderdaad.quote:Op maandag 21 juni 2004 11:48 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Ik schaamde mij nogal diep toen malloten weer Holland, Holland gingen roepen.
Zoiets doe je toch niet op een concert, dat je benieuwd bent hoe NL het doet, oke! Was ik zelf ook benieuwd naar, maar boeide mij tijdens het concert helemaal niks, ik kwam voor Phil Collins.
Dat zei ik ook, de 1 vind het wel belangrijk om te horen en de ander niet. Oke, maar om dan Holland Holland te gaan roepen, gaat me wat ver.quote:Op maandag 21 juni 2004 16:14 schreef jackson het volgende:
[..]
Nou het boeide mij wel.... maar ik kwam voor phil collins inderdaad.
Het meeklappen tijdens die drumsolo's was nog het ergste trouwens. Dan hoor je geen reet
Klopt!quote:Op maandag 21 juni 2004 23:22 schreef furanku het volgende:Phil Collins is gaaf, maar volgens mij waren die kaarten uitverkocht toen ik een kaartje wou bemachtigen (nog onwetend dat nederland moest voetballen)
Nee, riep men voor het concert, dan nog, vind ik niet van toepassing, maar blijkbaar ontstaan er bij sommige in een voetbalstadion weer oergevoelens, door Holland Holland te scanderen.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:14 schreef Rapid het volgende:
Riep men "Holland" tijdens het concert dan? Ik dacht alleen ervoor.
Kaartjes waren idd binnen 10 min. uitverkocht, alleen via sky radio kon je ze nog winnen. En via zwarthandelaren, ach met connecties kom je al heel ver, we hebben zelf nog een week van te voren kaartjes geregeld voor mijn oom en tante.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:22 schreef furanku het volgende:Phil Collins is gaaf, maar volgens mij waren die kaarten uitverkocht toen ik een kaartje wou bemachtigen (nog onwetend dat nederland moest voetballen)
quote:Monday, 12th July
DVD News
Work is nearly complete on the DVD of Phil's European Tour. Nick Davis has been putting the finishing touches to the project at a studio on London's South Bank. A sneak preview last week showed both performance and recording to be of the highest standard. Recorded in Paris, the huge audience and Phil and the band are clearly enjoying themselves enormously as they perform Sussudio at the end of the set. At one hilarious point, Phil nearly disappears bodily into the crowd when a most enthusiastic lady grabs him and won't let go as he involves the audience in a chorus singalong.
The sound is superb and the picture quality crystal clear. Release is expected later this year - and expect a lot of extra goodies on the DVD to make it an invaluable addition to your PC collection.
Yummiequote:Phil will release the 'Love Songs' CD in October and an 8 hour DVD featuring his performance from Paris which formed part of this year's Final Farewell Tour. The DVD will not only include the live footage but, as special bonuses, the promotional videos from singles played as part of the concert will be available plus various other live performances of songs taken from other concerts. In addition, the DVD features the CBS Special, a documentary and a photo gallery.
Haha. Vandaag kreeg ik de DVD met de post, want ik had die bij play.com besteld. Ik zet 'em op en na twee nummers had ik al een vermoeden, dus ik kijk eens achterop het doosje en ja hoor; Hamish Hamilton. Super mooi gefilmd en ge-edit en de geluidskwaliteit is ook fantastisch. Vanaf Slane Castle 1999 weet hij me nog steeds te verbazen. Vooral bepaalde langdurige crane shots vanuit het publiek achter een deel van het publiek langs en van de zijkant van het podium zijn echt zo gaafquote:Op vrijdag 5 november 2004 16:58 schreef calvobbes het volgende:
Net binnen, nu al gave DVD
Goed geluid, geregisseerd door mijn favoriete regisseur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |