abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf maandag 17 november 2003 @ 23:31:26 #1
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_14717800
Je hoort het meer en meer. Er worden steeds meer eurobiljetten vervalst. Natuurlijk is dit een enorme strop voor het handelswezen.
Nou hebben natuurlijk veel winkels al een UV lamp bij de kassa waarmee we de biljetten kunnen controleren.
Maar nu schijnt het zo te zijn dat de oplichtende delen ook zijn vervalst en dat het voor ons ( winkeliers/verkopers ) het wel heel moeilijk word om de biljetten van het nep te onderscheiden.
Wie heeft er nu al eens een vals biljet gehad/ontdekt?
En heeft jou bedrijf/winkel ook extra maatregelen getroffen om dit soort derving tegen te gaan? Bij ons mogen wij geen biljetten meer aannemen van ¤ 100,- en meer. En er zijn meer winkels die het niet meer accepteren.

Dat bewijst maar weer dat het echt menens is met de valsmunterij het loopt de spuitgaten uit.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_14717887
Pas geleden nog 100tje aangenomen op de Woonboulevard, naar nader onderzoek bleek het vals te zijn. Even over de boulevard rondgewandeld naar andere winkels en daar bleek dat ongeveer rond de 600 euro aan vals geld was uitgegeven. En ja hoor, het waren buitelanders, ik heb ze zelf gezien
pi_14717892
Bij mij op het werk komen we ook regelmatig valse eurobiljetten tegen. En dan vooral briefjes van van 5 en 10 euro.

Een echt briefje hoort groen op te lichten, maar de meeste valse die ik gezien heb lichtten allemaal blauw op in plaats van groen.

't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  maandag 17 november 2003 @ 23:35:19 #4
65739 Mask0rz
Fok! jij of Fok! ik?
pi_14717928
Als het vrijwel niet van echt te onderscheiden is; dan is er toch geen probleem! Gewoon gebruiken

Op m'n werk nemen we ook geen ¤100 biljetten meer aan.

pi_14717960
Je moet goed op het serie nummer letten.

Als dat begint met A B D F dan zijn het waarschijnlijk valse biljetten.

De echte biljetten beginnen meestal met x v p

Ik controlleer ook altijd de hondertjes en 200 op of dat ze van kleur veranderen van paars naar bruin (of andersom)

Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 17 november 2003 @ 23:37:17 #6
53110 Rennus
Mod-der Fok-ker
pi_14717982
In Irak is bijvoorbeeld 90% van het geld vals...Zal me niks verbazen dat dat hier niet zal gaan gebeuren. Voor 1 miljard een exacte kopie kunnen maken van de geldfabriek zal zichzelf erg snel terugverdienen.
En die homemade kopietjes die lonen zich ook wel in het cafe of op de markt. Met de wetgeving van Nederland kun je als je wordt opgepakt met een vals briefje er later er toch onderuit lullen.

Jammer, maar helaas

I don't byte, I nibble a bit |
  maandag 17 november 2003 @ 23:37:19 #7
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_14717986
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:35 schreef Mask0rz het volgende:
Als het vrijwel niet van echt te onderscheiden is; dan is er toch geen probleem! Gewoon gebruiken
Helaas houd Dhr. I.N. Flatie hier geen rekening mee... .
... hier geweest te zijn!!!!
pi_14718005
Waarom winkel je eigenlijk met ¤100-biljetten?

Daar heb je toch 'n chipknip voor? En pinautomaten geven meestal briefjes van ¤50.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_14718055
Die ik toen onderschept had was gedrukt op een ietwat dikker papier. In het zilveren tekentje rechtsonder was de tekst niet goed leesbaar. Het watermerk lag op het papier inplaats dat het erin zat. Aan de bovenkant was ongeveer een afwijking van 0.5mm dat het papier schuin af was gesneden.

En onder de lamp lichte gewoon de vezeltjes op Toch vind ik het vreemd vinden dat pas na enig aandringen iedereen geloofde dat het nep was. Iedereen had het toch al minimaal een keer in z'n handen gehad en vijf minuten naar liggen staren.

Ik vond me eigen best wel kewl toen

maandag 17 november 2003 @ 23:42:44 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_14718114
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:31 schreef nikky het volgende:
Je hoort het meer en meer. Er worden steeds meer eurobiljetten vervalst. Natuurlijk is dit een enorme strop voor het handelswezen.
Nou hebben natuurlijk veel winkels al een UV lamp bij de kassa waarmee we de biljetten kunnen controleren.
Maar nu schijnt het zo te zijn dat de oplichtende delen ook zijn vervalst en dat het voor ons ( winkeliers/verkopers ) het wel heel moeilijk word om de biljetten van het nep te onderscheiden.
Wie heeft er nu al eens een vals biljet gehad/ontdekt?
En heeft jou bedrijf/winkel ook extra maatregelen getroffen om dit soort derving tegen te gaan? Bij ons mogen wij geen biljetten meer aannemen van ¤ 100,- en meer. En er zijn meer winkels die het niet meer accepteren.

Dat bewijst maar weer dat het echt menens is met de valsmunterij het loopt de spuitgaten uit.

ik heb een mobiele pinautomaat besteld, kost vrij weinig en dan mijd je dit soort problemen ook gelijk; tot die tijd nog gewoon overboeken via rekening vooruit of wel betalen contant, maar dan altijd eventjes navoelen bij al die briefjes, ook gewoon waar de klant bij staat; vaak grote bedragen, maar dat begrijpen ze toch wel (en anders hebben ze pech ).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_14718148
als ik vals geld heb en ik weet dt de bank het niet vergoed dan gefe ik dat zelf uit

ik ga niet zomaar laten naaien
zo hou ik het valse geld in de circulatie, maar als de banken dan weer vergoeden is de opzet van de criminelen geslaagd...

pi_14872585
In vals geld is verschrikkelijk veel onderscheid.

Het 1 is goed te herkennen als zijnde vals, de ander is een perfect 'duplicaat'.
Als bankmedewerkster stuit ik zo nu en dan op valse biljetten.

Herkenningspunten zijn onder meer de manier van verkleuring v/d Europese vlag en een oplichtend watermerk onder de uv-lamp (watermerken mogen NOOIT oplichten).

Overigens kan herkennig soms bemoeilijkt worden doordat biljetten zijn meegewassen...

maandag 24 november 2003 @ 07:35:34 #13
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_14879254
quote:
Op zondag 23 november 2003 21:32 schreef Dorine het volgende:

Overigens kan herkennig soms bemoeilijkt worden doordat biljetten zijn meegewassen...

Witwassen is een plaag tegenwoordig ja
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_14895519
quote:
Op maandag 24 november 2003 07:35 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Witwassen is een plaag tegenwoordig ja

Tja, zo valt het ook op te vatten Goeie 'BAZAA'!
  zondag 28 december 2003 @ 21:38:22 #15
64792 Mryc
play me one more song
pi_15777474
Is idd zo, als een bankbiljet oplicht, wil het jammergenoeg nog niet zeggen dat ie vals is. En dat wil idd nogal eens gebeuren als het biljet meegewassen is...

Ik had vorige week een biljet in handen waarbij ik meteen al twijfelde; het voelde niet aan als bankpapier maar als een lichte vorm van behang. Heb hem toen onder het UV-licht gehouden en toen lichtte hij op. Later bleek het watermerk hoger te zitten (zat zelfs gedeeltelijk in het blauwe vlaggetje met sterretjes), de vijftig die als je hem in het licht houdt precies tegen elkaar moet vallen was niet precies en het oranje gedeelte in een vijftig eurobiljet was een stukkie groter dan bij echte biljetten. Dus hebben we moeten innemen Helaas pindakaas

pi_15777644
Mensen moeten gewoon wat beter kijken... Het is echt wel makkelijk te zien... Beter iig dan de vervalsingen van 100 $ die nu in omloop zijn. Vergeleken daarmee is de vervalsing van de 100 euro een zwart wit fotokopieetje.
pi_15834381
laatst ook een tip van mijn sigarenboer op de hoek.

Op elk biljet zit ook een relief-druk, wat moeilijk na te maken is. (Iedergeval op zijn foute biljet wat hij binnenkreeg.)

Ik heb nu alleen 50 euro`s in mijn handen maar, relief is op alle briefjes te vinden.
Die grote letters 50 aan de voorkant hebben relief, en
tevens staat daar links-naast een een klein rechthoekje met een schuine onderkant, met een ster. Dit heeft ook relief, als soort van streepjes.
Even voelen.. en je merkt het meteen.

dinsdag 30 december 2003 @ 19:51:44 #18
73888 DIA
die ja .....
pi_15835159
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:34 schreef SuzukiSwift het volgende:
Bij mij op het werk komen we ook regelmatig valse eurobiljetten tegen. En dan vooral briefjes van van 5 en 10 euro.

Een echt briefje hoort groen op te lichten, maar de meeste valse die ik gezien heb lichtten allemaal blauw op in plaats van groen.

5-10 ??? dat is toch helemaal niet rendabel........het maken en vervoeren (meestal vanuit polen) kost bijna meer......
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:52:46 #19
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_15835207
ik maak ze ook
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:56:50 #20
73888 DIA
die ja .....
pi_15835333
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:52 schreef Houniet het volgende:
ik maak ze ook
pffff ja jij wel ja......op je slaapkamer zeker
pi_15835440
Er zijn gewoon meer euro's en het beslaat een groter gebeid dan tijdens het 'gulden'-tijdperk. Nu de euro er wat langer is, hebben de valsmunters meer de tijd gehad, onvermijdelijk.

Enige remedie is inderdaad goeie controle, wat tijd en geld kost, misschien moeten de winkeliers wat meer overgaan naar plastic, al krijg je dan daar weer toenemende fraude.

De euro is op zich best goed beveiligd (kan beter), maar je houdt gewoon het stukje noodzakelijke inefficientie over aan de balie ....

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_15835512
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:36 schreef prupke het volgende:
Je moet goed op het serie nummer letten.

Als dat begint met A B D F dan zijn het waarschijnlijk valse biljetten.

De echte biljetten beginnen meestal met x v p

Ik controlleer ook altijd de hondertjes en 200 op of dat ze van kleur veranderen van paars naar bruin (of andersom)

de eerste letter is het land waar het vandaan komt. zo beginnen bijvoorbeeld alle briefjes uit nederland met een p en alle briefjes uit belgie met een x (naar ik meen). verder zegt de letter werkelijk niets
  woensdag 31 december 2003 @ 21:06:17 #23
65739 Mask0rz
Fok! jij of Fok! ik?
pi_15867260
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

de eerste letter is het land waar het vandaan komt. zo beginnen bijvoorbeeld alle briefjes uit nederland met een p en alle briefjes uit belgie met een x (naar ik meen). verder zegt de letter werkelijk niets

serienr zegt wel wat! Ik ga ff op m'n werk kijken (weekend), want daar hebben ze een aantal serienrs opgeschreven waar je op moet letten. Beiden begonnen overigens met een X
pi_15872842
Dit zijn de betreffende landletters:
NCB Codeletter

Duitsland X
Ierland T
Griekenland Y
Nederland P

Frankrijk U
Luxemburg *
Oostenrijk N
Finland L

België Z
Italië M
Portugal S
Spanje V

* Eurobankbiljetten die zijn uitgegeven door de centrale bank van Luxemburg dragen de codeletter van de nationale bank van de landen waarin de biljetten voor Luxemburg zijn geproduceerd.

donderdag 1 januari 2004 @ 11:31:39 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_15872960
Ik kan zelfs bij de suprmarkt al niet meer met 100 Euro betalen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')