Dat bewijst maar weer dat het echt menens is met de valsmunterij het loopt de spuitgaten uit.
Een echt briefje hoort groen op te lichten, maar de meeste valse die ik gezien heb lichtten allemaal blauw op in plaats van groen.
Op m'n werk nemen we ook geen ¤100 biljetten meer aan.
Als dat begint met A B D F dan zijn het waarschijnlijk valse biljetten.
De echte biljetten beginnen meestal met x v p
Ik controlleer ook altijd de hondertjes en 200 op of dat ze van kleur veranderen van paars naar bruin (of andersom)
Jammer, maar helaas
quote:Helaas houd Dhr. I.N. Flatie hier geen rekening mee...
Op maandag 17 november 2003 23:35 schreef Mask0rz het volgende:
Als het vrijwel niet van echt te onderscheiden is; dan is er toch geen probleem! Gewoon gebruiken
Daar heb je toch 'n chipknip voor? En pinautomaten geven meestal briefjes van ¤50.
En onder de lamp lichte gewoon de vezeltjes op Toch vind ik het vreemd vinden dat pas na enig aandringen iedereen geloofde dat het nep was. Iedereen had het toch al minimaal een keer in z'n handen gehad en vijf minuten naar liggen staren.
Ik vond me eigen best wel kewl toen
quote:ik heb een mobiele pinautomaat besteld, kost vrij weinig en dan mijd je dit soort problemen ook gelijk; tot die tijd nog gewoon overboeken via rekening vooruit of wel betalen contant, maar dan altijd eventjes navoelen bij al die briefjes, ook gewoon waar de klant bij staat; vaak grote bedragen, maar dat begrijpen ze toch wel (en anders hebben ze pech
Op maandag 17 november 2003 23:31 schreef nikky het volgende:
Je hoort het meer en meer. Er worden steeds meer eurobiljetten vervalst. Natuurlijk is dit een enorme strop voor het handelswezen.
Nou hebben natuurlijk veel winkels al een UV lamp bij de kassa waarmee we de biljetten kunnen controleren.
Maar nu schijnt het zo te zijn dat de oplichtende delen ook zijn vervalst en dat het voor ons ( winkeliers/verkopers ) het wel heel moeilijk word om de biljetten van het nep te onderscheiden.
Wie heeft er nu al eens een vals biljet gehad/ontdekt?
En heeft jou bedrijf/winkel ook extra maatregelen getroffen om dit soort derving tegen te gaan? Bij ons mogen wij geen biljetten meer aannemen van ¤ 100,- en meer. En er zijn meer winkels die het niet meer accepteren.Dat bewijst maar weer dat het echt menens is met de valsmunterij het loopt de spuitgaten uit.
ik ga niet zomaar laten naaien
zo hou ik het valse geld in de circulatie, maar als de banken dan weer vergoeden is de opzet van de criminelen geslaagd...
Het 1 is goed te herkennen als zijnde vals, de ander is een perfect 'duplicaat'.
Als bankmedewerkster stuit ik zo nu en dan op valse biljetten.
Herkenningspunten zijn onder meer de manier van verkleuring v/d Europese vlag en een oplichtend watermerk onder de uv-lamp (watermerken mogen NOOIT oplichten).
Overigens kan herkennig soms bemoeilijkt worden doordat biljetten zijn meegewassen...
quote:Witwassen is een plaag tegenwoordig ja
Op zondag 23 november 2003 21:32 schreef Dorine het volgende:
Overigens kan herkennig soms bemoeilijkt worden doordat biljetten zijn meegewassen...
quote:Tja, zo valt het ook op te vatten
Op maandag 24 november 2003 07:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
Witwassen is een plaag tegenwoordig ja
Ik had vorige week een biljet in handen waarbij ik meteen al twijfelde; het voelde niet aan als bankpapier maar als een lichte vorm van behang. Heb hem toen onder het UV-licht gehouden en toen lichtte hij op. Later bleek het watermerk hoger te zitten (zat zelfs gedeeltelijk in het blauwe vlaggetje met sterretjes), de vijftig die als je hem in het licht houdt precies tegen elkaar moet vallen was niet precies en het oranje gedeelte in een vijftig eurobiljet was een stukkie groter dan bij echte biljetten. Dus hebben we moeten innemen Helaas pindakaas
Op elk biljet zit ook een relief-druk, wat moeilijk na te maken is. (Iedergeval op zijn foute biljet wat hij binnenkreeg.)
Ik heb nu alleen 50 euro`s in mijn handen maar, relief is op alle briefjes te vinden.
Die grote letters 50 aan de voorkant hebben relief, en
tevens staat daar links-naast een een klein rechthoekje met een schuine onderkant, met een ster. Dit heeft ook relief, als soort van streepjes.
Even voelen.. en je merkt het meteen.
quote:5-10 ??? dat is toch helemaal niet rendabel........het maken en vervoeren (meestal vanuit polen) kost bijna meer......
Op maandag 17 november 2003 23:34 schreef SuzukiSwift het volgende:
Bij mij op het werk komen we ook regelmatig valse eurobiljetten tegen. En dan vooral briefjes van van 5 en 10 euro.Een echt briefje hoort groen op te lichten, maar de meeste valse die ik gezien heb lichtten allemaal blauw op in plaats van groen.
quote:pffff ja jij wel ja......op je slaapkamer zeker
Op dinsdag 30 december 2003 19:52 schreef Houniet het volgende:
ik maak ze ook
De euro is op zich best goed beveiligd (kan beter), maar je houdt gewoon het stukje noodzakelijke inefficientie over aan de balie ....
quote:de eerste letter is het land waar het vandaan komt. zo beginnen bijvoorbeeld alle briefjes uit nederland met een p en alle briefjes uit belgie met een x (naar ik meen). verder zegt de letter werkelijk niets
Op maandag 17 november 2003 23:36 schreef prupke het volgende:
Je moet goed op het serie nummer letten.Als dat begint met A B D F dan zijn het waarschijnlijk valse biljetten.
De echte biljetten beginnen meestal met x v p
Ik controlleer ook altijd de hondertjes en 200 op of dat ze van kleur veranderen van paars naar bruin (of andersom)
quote:serienr zegt wel wat! Ik ga ff op m'n werk kijken (weekend), want daar hebben ze een aantal serienrs opgeschreven waar je op moet letten. Beiden begonnen overigens met een X
Op dinsdag 30 december 2003 20:02 schreef Alicey het volgende:[..]
de eerste letter is het land waar het vandaan komt. zo beginnen bijvoorbeeld alle briefjes uit nederland met een p en alle briefjes uit belgie met een x (naar ik meen). verder zegt de letter werkelijk niets
Frankrijk U
Luxemburg *
Oostenrijk N
Finland L
België Z
Italië M
Portugal S
Spanje V
* Eurobankbiljetten die zijn uitgegeven door de centrale bank van Luxemburg dragen de codeletter van de nationale bank van de landen waarin de biljetten voor Luxemburg zijn geproduceerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |