Ik vind het persoonlijk redelijk debiel om te klappen in de bioscoop maar de mensen in Groningen denken daar blijkbaar anders over. Ik wilde nog integreren door enthousiast mee te gaan klappen en zelfs wat voorzichtige kreten te slaken maar deze integratiepoging werd door mijn bazige vriendin in de kiem gesmoord.
Klappen ze bij jouw in de bios ook
Hier niet (Alkmaar)
Heb het wel is gehad bij Harry Potter in Rotterdam. Echt staande ovatie
Denken ze dat de acteurs voor ze gaan buigen ofzo?
quote:Precies. Dat de filmmakers nog een stukje na de aftiteling hebben gemonteerd waarin de acteurs de klappende mensen bedanken.
Op maandag 17 november 2003 19:07 schreef Thomas B. het volgende:
Tja Groningen he...Heb het wel is gehad bij Harry Potter in Rotterdam. Echt staande ovatie
Denken ze dat de acteurs voor ze gaan buigen ofzo?
En bij bioscopen waar niet geklapt wordt laten ze dat stukje stiekem niet zien.
Maarja....dat zie je zo en zo niet zo snel in grote bioscopen denk ik....
quote:zelfs de belgen zijn niet zo triest om te klappen. ik vind het ook altijd zo stom in het vliegtuig, na het landen.
Op maandag 17 november 2003 19:07 schreef SwOoSh het volgende:
das wel erg triestik zou ze uitlachen
zoetermeer/scheveningen ook nie trouwens
quote:Idd... ik heb een paar films in twee verschillende bioscopen gezien iin NYC (walgeluk grote bios
Op maandag 17 november 2003 19:22 schreef SpleeffY het volgende:
In Amerika schijnt dit overal te gebeuren.
Eigenlijk net zoiets achterlijks als klappen omdat een piloot je veilig naar je bestemming brengt... Je gaat een buschauffeur toch ook niet aflebberen als ie je op t station afzet?
quote:Op lowlands begint 2500 man "Pas op, achter je !!!" te schreeuwen als iemand wordt beslopen. Das dan wel weer leuk.
Op maandag 17 november 2003 19:26 schreef Tu5 het volgende:
in Zutphen waren er rellen achteraf bij Matrix revolutions.....![]()
(Op Lowlands hoort het wel, klappen en joelen enzow...)
quote:klopt, of over het scherm heen zeiken als de bad guy in beeld is....
Op maandag 17 november 2003 19:27 schreef Roellio het volgende:[..]
Op lowlands begint 2500 man "Pas op, achter je !!!" te schreeuwen als iemand wordt beslopen. Das dan wel weer leuk.
quote:Lowlands...
Op maandag 17 november 2003 19:29 schreef Tu5 het volgende:[..]
klopt, of over het scherm heen zeiken als de bad guy in beeld is....
quote:Woonplaats Velduh City
Op maandag 17 november 2003 19:37 schreef HostiMeister het volgende:
een gehucht als groningen
quote:Ok ok ok... gehucht groningen in vergelijking met NYC of LA.. al dan niet A'dam..
Op maandag 17 november 2003 19:38 schreef Roellio het volgende:[..]
Woonplaats Velduh City
quote:Dus jij bent er ook zo een...
Op maandag 17 november 2003 19:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik zie het probleem er niet van...boeie
Je zit daar op je gemak, onderuit gezakt met een bakje popcorn in je klauwen. De violen van de achtergrond muziek zwellen aan. De spanning is om te snijden... De moordenaar (in de film...) wordt vermoord en ineens springt iedereen om je heen op en begint wild te klappen en gillen en weet ik veel wat nog meer.
En jij zit daar nog. Geschokt, verward en moederziel alleen. Wtf?
Nee, hier gelukkig niet.
Maar ik vrees dat dat wel gaat gebeuren bij the Night of the Rings (je weet wel; die marathon van LotR)
quote:T geeft een achterlijke indruk tegenover andere mensen, verder is het een soort kudde reflex, als er een klapt volgen er meerdere, en dat is ook niet echt een punt dat bevorderlijk is voor algehele groei als mensheid, kortom, klappen maakt je dom..
Op maandag 17 november 2003 19:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik zie het probleem er niet van...boeie
Klappen.
Een beetje irritant met je grijporganen tegen elkaar slaan. Slaat toch nergenst op?
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:52 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Best grappig eigenlijk, als je er zo over nadenk...Klappen.
Een beetje irritant met je grijporganen tegen elkaar slaan. Slaat toch nergenst op?
quote:Ik in Antwerpen wel. Bij Revolutions
Op maandag 17 november 2003 19:49 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Hier in zeeland gebeurd het ook nooit, in Antwerpen ook nog nooit meegemaakt.
In het vliegtuig klappen is in principe wel redelijk begrijpelijk, omdat het toch een schitterend fenomeen blijft om zo'n lange tijd van de grond af te zijn... Daarentegen doet de piloot echter niets anders dan zijn beroep uitoefenen. Ik klap ook niet iedere keer als de slager voor mij weer een ons gehakt heeft bereid
En nee, daarmee bedoel ik dus geen harry potter ofzo...
quote:Ik ook
Op maandag 17 november 2003 21:18 schreef Swolly het volgende:
Toen ik de topictitel zag dacht ik dat je klappen had gehad in de bioscoop
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:26 schreef Tu5 het volgende:
in Zutphen waren er rellen achteraf bij Matrix revolutions.....![]()
(Op Lowlands hoort het wel, klappen en joelen enzow...)
Maargoed, ontopic:
Nee, vind het ook bekachelijk als er geklapt wordt na een film
Maar liever geklap dan die k*tkoters met die k*tmobieltjes !!
quote:Gewoon stad Groningen.
Op maandag 17 november 2003 21:33 schreef SneakerZ het volgende:
Ik woon al mijn hele leven in Groningen en heb hier dus al onwijs veel films bekeken, maar ik heb dus echt nog nooit meegemaakt dat ze hier gingen klappen voor een film. Was het in de stad of een dorpje ofzo? Nee, kan me daar niets bij voorstellen of je zat bij een heel alternatief iets, bijvoorbeeld in de filmzaal van het oude azg ofzo, maar denk niet in een reguliere bios.
quote:Dat is dan vast Images geweest want in die andere bioscopen doen ze niet aan pauzes.
Op maandag 17 november 2003 19:06 schreef Roellio het volgende:
Ik was dus vorige week in Groningen naar de bioscoop en het viel me op dat mensen daar klappen in de bioscoop. Bijvoorbeeld als de pauze begint, de film is afgelopen of als er een heel goede grap wordt gemaakt.
quote:Camera
Op maandag 17 november 2003 22:16 schreef 700MB het volgende:[..]
Dat is dan vast Images geweest want in die andere bioscopen doen ze niet aan pauzes.
Ik heb het in Groningen alleen bij Star Wars (1) meegemaakt, en dat was nogal suf inderdaad.
Koesteren dus
Ontopic: Waar ik woon vállen er alleen nog maar klappen in de bioscoop.
quote:Camera was die bios vlakbij het station met dat enigszins bolle scherm. Daarnaast had je 'City' waar je (indien je een normale lengte had) zo'n beetje dubbelgevouwen in de stoel moest zitten.
Op maandag 17 november 2003 22:25 schreef Roellio het volgende:
Camera
Kan dat?
Maarja... klappen in de bioscoop...
Ja dan vraag je erom dat ik aan het eind ga fluiten/klappen.. Altijd leuk toch
En dat is twee.
quote:Dit is het algemene klaptopic.
Op maandag 17 november 2003 22:49 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Klappen in de bioscoopEn dat is twee.
quote:Harder klappen.
Op maandag 17 november 2003 22:55 schreef DarkMaxie het volgende:
de makers van de film horen je niet hoor ..
quote:Idd, bij LOTR in Rotterdam werd er bij ons ook geklapt na afloop...
Op maandag 17 november 2003 22:55 schreef DarkMaxie het volgende:
Ik woon in Rotterdam en hier wordt in het algemeen ook niet geklapt bij films.. alleen bij films als the matrix en lord of the rings. Deze films maken bij de mensen blijkbaar zulke rare emoties los dat ze spontaan gaan klappenvind het zo overdreven.. de makers van de film horen je niet hoor .. *zucht* rare mensen soms
edit:
hm, ik zie net dat het in Rotterdam vaker voorkomt
quote:Brabanders zijn relaxed!
Op maandag 17 november 2003 19:24 schreef sjukke het volgende:
Hier in brabant niet.
Gelukkig hebben ze (wat de hangjeugd betreft) tegenwoordig een wat strenger deurbeleid hier in HHW...
quote:Dat dacht ik in eerste instantie ook ja.
Op maandag 17 november 2003 22:53 schreef tvlxd het volgende:
Ik had dit topic al bekeken vanmiddag en nu keek ik weer, maar nu dacht ik dat het om vechten ging. Stom, niet?.
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:06 schreef Ache-T het volgende:
Merkte t in Rotterdam ook op bij de Tarantino nacht na Kill Bill. Vind t redelijk zinloos om te klappen in de bioscoop, de acteurs horen t toch niet![]()
In het vliegtuig vindtik dat ook altijd zo lomp na t landen, tis gvd de vent zn baan, dan mag ik toch hopen dat ie het beestje ook aan de grond kan zetten.
in het theater is het natuurlijk wat anders, daar klap je alleen niet als je het echt niks vond, maar dat lijkt me sterk, anders zou je er niet heen gaan denk ikedit:
hm, ik zie net dat het in Rotterdam vaker voorkomt
in een vliegtuig heb ik het nog nooit meegemaakt...
bij een toneelstuk ofzo, dan vind ik het normaal
quote:ja ik had ook begrepen dat het in de VS altijd een groot feest is in de bios, wat betreft klappen en joelen dan bij grappen...
Op maandag 17 november 2003 23:29 schreef _Estranged_ het volgende:
hehehe...een paar keer meegemaakt in NYC en ik vond het eerlijk gezegd wel wat hebben....blijkbaar is het daar aan de orde van de dag en ik vond het een stuk minder vervelend dan bv. een irritant groepje hangjeugd wat z'n kop niet kan houden.Gelukkig hebben ze (wat de hangjeugd betreft) tegenwoordig een wat strenger deurbeleid hier in HHW...
Hun plannetje is succesvol en ontkomen de politie: klap klap.
Kom op nou zeg, doe normaal! tis maar een film.
quote:Ja, Camera kan. Daar kom ik alleen nooit dus geen idee of dat een klappubliek is of niet.
Op maandag 17 november 2003 22:25 schreef Roellio het volgende:[..]
Camera
Kan dat?
quote:bij voorpremiere van kill bill in city in amsterdam werd anders luid gejoeld en geklapt.
Op maandag 17 november 2003 19:08 schreef Ifyafeelme het volgende:
niet hier in amsterdam tenminste, anders word die persoon in elkaar geklapt.
quote:Ik heb het ook wel eens meegemaakt bij de Sneak in Groningen. Volgens mij doen ze het daar altijd.
Op maandag 17 november 2003 22:08 schreef Roellio het volgende:[..]
Gewoon stad Groningen.
Vorige week tijdens de Sneak (Love actually)
Op Lowlands(2002) vond ik dat klappen wel gaaf, past precies in de sfeer en maakt de film stukken beter (AP: Goldmember)
Behoorlijk vaag
quote:ik heb laatst ook nog meegemaakt dat er werd geklapt in de bios
Ik was dus vorige week in Groningen naar de bioscoop en het viel me op dat mensen daar klappen in de bioscoop. Bijvoorbeeld als de pauze begint, de film is afgelopen of als er een heel goede grap wordt gemaakt.Ik vind het persoonlijk redelijk debiel om te klappen in de bioscoop maar de mensen in Groningen denken daar blijkbaar anders over. Ik wilde nog integreren door enthousiast mee te gaan klappen en zelfs wat voorzichtige kreten te slaken maar deze integratiepoging werd door mijn bazige vriendin in de kiem gesmoord.
Hier niet
(Alkmaar)
maar dit soort klappen bedoel je natuurlijk nie
quote:Wel
Op maandag 17 november 2003 19:07 schreef SwOoSh het volgende:
das wel erg triestik zou ze uitlachen
zoetermeer ook nie trouwens
quote:Ik weet niet naar welke bios, voorstelling, tijdstip en dag van de week je zat. Maar ik ga vaak naar Pathe in Groningen en heb het paar keer meegemaakt dat men enthiousiast was als er leuke film in de sneak draaide nou kan ik inkomen.
Ik vind het persoonlijk redelijk debiel om te klappen in de bioscoop maar de mensen in Groningen denken daar blijkbaar anders over. Ik wilde nog integreren door enthousiast mee te gaan
quote:Ik wel. ik ga ook redelijk vaak naar Pathé Groningen, maar het komt niet erg vaak voor ofzo. Gewoon een teken dat iedereen genoten heeft van de film, en tja, als iedereen begint te klappen klap ik vrolijk mee.
Op dinsdag 18 november 2003 12:24 schreef Ko-Ko het volgende:[..]
Ik weet niet naar welke bios, voorstelling, tijdstip en dag van de week je zat. Maar ik ga vaak naar Pathe in Groningen en heb het paar keer meegemaakt dat men enthiousiast was als er leuke film in de sneak draaide nou kan ik inkomen.
Echt klappen op het eind heb ik nogniet meegemaakt maar ok.
quote:Jah dat is hetzelfde, aangezien de regiseur en cast van de betreffende film ook in de bioscoop staan.
Op dinsdag 18 november 2003 16:47 schreef Futero het volgende:
Hahaha, vind ik ook zoiets stupids. Net als in een vliegtuig; klappen als ie is geland
quote:Vorige week in Amsterdam bij de voorpremiere van Love Actually applaus na de film, en afgelopen zondag tijdens dezelfde film (kan er maar geen genoeg van krijgen) begonnen mensen te juichen en nee dat was niet van blijdschap omdat de film was afgelopen, ze waren wel degelijk razend enthousiast. En ook een paar keer als er een goede grap was werd die beantwoord met hier en daar klappende mensen! Vond het wel grappig eigenlijk! Ik heb ook weleens dat er irritante koters zitten te bellen en als je er dan wat van zegt moet je je "bek houden" en gooien ze een bak popcorn over je heen. Dat noem ik pas irritant gedrag!
Op maandag 17 november 2003 22:08 schreef Roellio het volgende:[..]
Gewoon stad Groningen.
Vorige week tijdens de Sneak (Love actually)
Bij matrix revolutions werd dan weer niet geklapt, wel bizar hard gejuicht toen ie begon, dat was echt lachen iedereen ging helemaal los
quote:Yep, en na iedere actiescene ook, was heel apart, maar je kon ook wel zien dat er echte Matrix diehards zaten.
Op dinsdag 18 november 2003 19:21 schreef McBernie het volgende:
Bij matrix revolutions werd dan weer niet geklapt, wel bizar hard gejuicht toen ie begon, dat was echt lachen iedereen ging helemaal los
Verder heb ik maar 1 keer meegemaakt dat er echt geklapt werd in de bios, dat was na John Q.
quote:Daar heb ik dus absoluut nog nooit aan mee gedaan...
Op dinsdag 18 november 2003 16:47 schreef Futero het volgende:
Hahaha, vind ik ook zoiets stupids. Net als in een vliegtuig; klappen als ie is geland
Ik klap toch ook niet als de postbode de post bij mij in de bus gooit..
Na afloop van Return of the King begint spontaan een groepje te klappen waarna de rest mee begint te doen...
Later bedacht ik mij dat ze misschien wel aan het klappen waren omdat de film eindelijk was afgelopen
quote:Lijkt me een uiting van vreugde of enthousiasme. Maakt het op zich best leuk. Ga eens met een groep surinamers naar de bioscoop, je komt niet meer bij hoe die gasten lachen. Ze klappen niet alleen, maar slaan ook nog eens op de stoelen. Gieren!
Ik was dus vorige week in Groningen naar de bioscoop en het viel me op dat mensen daar klappen in de bioscoop. Bijvoorbeeld als de pauze begint, de film is afgelopen of als er een heel goede grap wordt gemaakt.Ik vind het persoonlijk redelijk debiel om te klappen in de bioscoop maar de mensen in Groningen denken daar blijkbaar anders over. Ik wilde nog integreren door enthousiast mee te gaan klappen en zelfs wat voorzichtige kreten te slaken maar deze integratiepoging werd door mijn bazige vriendin in de kiem gesmoord.
Hier niet
(Alkmaar)
quote:ja klopt,ik hoorde het ook vooor het eerst tijdens de marathon
Op zaterdag 20 december 2003 04:22 schreef Tco99 het volgende:
Hier in Enschede tijdens de premiere van lord of the rings: ROTK toen:
spoiler:die elf die 'gigantische' olifant en alles wat daarop zat naar de grond had gewerkt, en hij naar beneden kwam glijden,begon ook iedereen te klappen en juichen, vond t wel grappig aangezien ik er alleen maar van gehoord had en nog nooit zelf heb meegemaakt.
Zitten jullie altijd hersendood naar films te kijken?
Film begint Komisch stukje
Film afgelopen
Loopt zaal uit
quote:nee, er zit duidelijk nog een grijs gebied tussen het ene uiterste:klappen voor een film en het andere uiterste:hersendood zonder enige emotie naar een film kijken.
Op donderdag 25 december 2003 23:08 schreef _VoiD_ het volgende:
Ach, als die mensen dat graag willen...Zitten jullie altijd hersendood naar films te kijken?
Film begintKomisch stukje
Film afgelopen
Loopt zaal uit
quote:lol
Op vrijdag 26 december 2003 05:17 schreef mg794613 het volgende:
Voor de josti-band klappen ze ook, het is niet omdat het zo goed is maar meer omdat ze het zelf niet zouden kunnen
[Dit bericht is gewijzigd door RemCow op 26-12-2003 05:29]
[Dit bericht is gewijzigd door RemCow op 26-12-2003 05:48]
quote:Ik hoopte dat het alleen bij Fellowship zou blijven, helaas zat ik steeds bij dezelfde mensen in de zaal...dus die deden het bij elk deel opnieuw.
Op zaterdag 20 december 2003 06:48 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
ja klopt,ik hoorde het ook vooor het eerst tijdens de marathon
Aan het einde van Return wilde ik toch een keer weten hoe het voelde en heb ik welgeteld 1 keer m'n handen van elkaar gehaald en hard tegen elkaar aan geketst...het viel me nogal tegen kan ik zeggen.
Toen ik hoorde dat er mensen waren die dat doen, geloofde ik het niet.
Maar bij dé marathon werd mij dit toch wel feestelijk gedemonstreerd.
Ik had het daarvóór slechts 1 keer eerder meegemaakt tijdens, ik meen, Star Wars: Attack Of The Clones...maar dat kan ook heel goed een andere film zijn geweest.
edit; in Leiden klappen ze niet.
Als het nou een toneelstuk is okee, maar voor wie klappen ze nu dan? voor de persoon die de rol in de projector heeft gezet ofzo?
Met de film is niks mis, maar klappen? Voor het personeel van de bios?
Stelletje gekken.
quote:In Zwolle ook. Zelfs m'n vriendin begon te klappen
Op vrijdag 26 december 2003 16:17 schreef Cynix ® het volgende:
In Eindhoven werd ook al geklapt na LOTR3.
quote:toen ik eindhoven naar lotr3 ging ook al
Op vrijdag 26 december 2003 16:17 schreef Cynix ® het volgende:
In Eindhoven werd ook al geklapt na LOTR3.Met de film is niks mis, maar klappen?
Voor het personeel van de bios?
Stelletje gekken.
heb volgens mij één keer geklapt, da was bij jackass the movie echt heel de zal hoorde je tijdens de film mee schreeuwen etc. ik moest gewoon spontaan klappen
(net zoals de hele zaal
)
quote:LOL
Op vrijdag 26 december 2003 16:25 schreef paella het volgende:
Maar 1 keer geklapt (staand!), en dat was meer dan 20 jaar geleden bij E.T. (snik, snotter)
Er is maar een film waar ik voor zou klappen en dat is pulp fiction..en dan alleen als quentin tarantino erbij staat.
quote:dat zou ik ook doen bij kill bill als tarantino erbij staat
Op vrijdag 26 december 2003 16:27 schreef HAL9000S het volgende:[..]
LOL
Er is maar een film waar ik voor zou klappen en dat is pulp fiction..en dan alleen als quentin tarantino erbij staat.
quote:Bij Kill Bill had ik ook echt de neiging om mijn eurforische vreugde openbaar te uiten...wat een meesterwerk
Op vrijdag 26 december 2003 16:33 schreef masuyo het volgende:[..]
dat zou ik ook doen bij kill bill als tarantino erbij staat
![]()
![]()
quote:Ik heb het meegemaakt vorig jaar december bij 1 van de eerste voorstellingen van The Two Towers. Het publiek ging toen de aftiteling begon helemaal uit z'n plaat qua applaus.
Op vrijdag 26 december 2003 20:17 schreef Walterius het volgende:
Hmm ik heb het maar één keer meegemaakt (gelukkig), bij The Lord of the Rings: The Return of the King
Maar dat was ook een fantastische film, dus ik klapte blij mee
Dit heb ik hierna niet meer mogen beleven
quote:Moet je maar met een normale maatschappij vliegen en niet met Martinair.
Op maandag 17 november 2003 19:20 schreef Toadette het volgende:[..]
zelfs de belgen zijn niet zo triest om te klappen. ik vind het ook altijd zo stom in het vliegtuig, na het landen.
Ooit op een filmnacht was het klappen en juichen helemaal populair: Bij de start van elke film geklap, gestamp en gejuich, bij het verschijnen van de naam van elke acteur/actrice tijdens de intro hetzelfde, en bij elke geslaagde grap opnieuw. Het is dolkomisch om de hele zaal uit zijn/haar dak te zien gaan ongeveer tien keer per film
quote:-->-->toevallig voor het eerst meegemaakt op 2e kerstdag. Na lotr 3 ging iedereen klappen. Net alsof de regisseur in de zaal zat :S Ik vond het erg vreemd, net als klappen als je geland ben....
Op zondag 28 december 2003 22:30 schreef classpc het volgende:
Heb het nog nooit meegemaakt of gedaan. Klappen na een film.
Wat ik wel eens met een stel vrienden heb gedaan is blijven zitten totdat de hele aftiteling geweest is. Ik denk niet dat dat erg orgineel is, maar je hebt voor de film betaald, dus ook voor de aftiteling.
En bij Pirates of the caribean loont het nog ook. Na de aftiteling zie je een aapje die terug gaat, etc. Dus toch nog kans op een vervolg.
spoiler:
quote:joh echt?
Hier niet
(Alkmaar)
Wat ik trouwens erger vind: ik was eens in Hoog Catharijne in Utrecht, gingen ze roken in de bioscoop....
quote:En was dat ook toegestaan of niet? Ik weet wel dat het vroeger in bepaalde bioscopen wel mocht. Maar aangezien je nieteens meer in het station mag roken lijkt het me sterk dat het is toegestaan.
Op maandag 29 december 2003 00:50 schreef Viking84 het volgende:[..]
joh echt?
Ik kom heel vaak in Groningen in de bios (heb er gewoond en studeer er), maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat ik trouwens erger vind: ik was eens in Hoog Catharijne in Utrecht, gingen ze roken in de bioscoop....
Zou het zijn omdat ze blij zijn dat die film eindelijk na 3,5 uur is afgelopen?
quote:niet wakker van liggen?? het is gewoon triest..
Op maandag 5 januari 2004 03:23 schreef KreKkeR het volgende:
Volgens mij heb ik het in Amsterdam wel eens meegemaakt. Maar ik kan het ook gedroomd hebben, weet niet meer precies, lig er niet wakker van in ieder geval. Zal mezelf er overigens niet mee vermoeien. De handeling die ik moet verrichten om 't bier naar binnen te krijgen is me al vermoeiend genoeg eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |