abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:28:50 #201
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_8297302
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 15:31 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Voor mij is vis ook vlees.
Dus ook geen vis voor mij.

Helemaal mee een
That's the way the cookie crumbles
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:29:14 #202
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_8297315
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:28 schreef IJzercookie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

Oeps, ik wilde alleen editten, sorry foutje
pi_8297469
Ik was vegetariër. Tot mijn twaalfde ongeveer lustte ik geen vlees. Nu houd ik ook alleen van rundvlees en kip. Zo'n droge karbonade krijg ik echt niet door me strot.

* Jummy is groot geworden van vla en appelmoes!

If you obey all the rules, you miss all the fun!
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:44:47 #204
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_8297736
Ik ben groot geworden van macaroni :-) ik at vroeger niet anders.

en ik ben echt groot geworden :-)

pi_8299559
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:58 schreef MikeyMo het volgende:
En hoe blij zijn alle hardcore vegetariers hier met het spotje van het Voedingscentrum?

Eet 1x vis per week! Vis is gezond. Vis help tegen hart en vaatziekten!

Voedingscentrum: eerlijk over eten.

Nou vegamensjes, jullie horen het: dat wordt vis vreten

Nog nooit gezien, dat spotje!
maar ik wordt zowiezo altijd een beetje onpasselijk van die vleesreclames, dus deze zal ik ook wel niet geweldig vinden. En ja, het doet me altijd weer een beetje pijn als ik besef dat er veel mensen zijn zo'n spotje zien en dan klakkeloos denken "oja, ik moet ook nog vis eten!" en dan weer ineens even extreem aan de vis gaan. Zo onnodig, zo zonde... Het wordt tijd voor de sojaburgercommercial!

en geen sprake van dat ik vis eet, nog geen graatje zal er door mijn keel verdwijnen hoor!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  woensdag 5 februari 2003 @ 21:54:46 #206
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8301052
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 20:55 schreef Nyame het volgende:

[..]

Nog nooit gezien, dat spotje!
maar ik wordt zowiezo altijd een beetje onpasselijk van die vleesreclames, dus deze zal ik ook wel niet geweldig vinden. En ja, het doet me altijd weer een beetje pijn als ik besef dat er veel mensen zijn zo'n spotje zien en dan klakkeloos denken "oja, ik moet ook nog vis eten!" en dan weer ineens even extreem aan de vis gaan. Zo onnodig, zo zonde... Het wordt tijd voor de sojaburgercommercial!

en geen sprake van dat ik vis eet, nog geen graatje zal er door mijn keel verdwijnen hoor!

Ontoepasselijk van vleesreclames? Pijn bij de gedachte dat mensen dan meer visjes gaan eten? Hoever kun je gaan met je gevoelens.

Tja, Sojaburgers... als er een woord is wat ik raar en smakeloos vind klinken dan is het SOJA wel
Sojaburger, dat klinkt al net zo dom als vegetarische worst, groentekroket en andere snacks voor vegetariers met zo'n groot minderwaardigheidscomplex dat ze maar al te graag iets eten wat klinkt als een vleesproduct maar het niet is...

Persoonlijk eet ik ook vrijwel geen vis enw el om 2 redenen:
1 Ik vind de meeste vis dus echt niet lekker
2 Viswinkels stinken
3 Vis wordt in het wild gevangen. Vis vangen betekent een vernietiging van het ecosysteem in zee.

Nee, doe dan nog maar een slavink

Ps. volgens mij is het de bedoeling van vis dat er juist geen graatjes in je keel glijden...

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_8305896
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 21:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ontoepasselijk van vleesreclames? Pijn bij de gedachte dat mensen dan meer visjes gaan eten? Hoever kun je gaan met je gevoelens.

Heel ver kennelijk. Ik vind het zo onnodig, en dan steekt het als mensen aangezet worden tot in mijn ogen onnodige dierenbeulerij. En ja, ik walg van vlees, omdat ik iedere keer dat ik een stuk vlees zie besef dat eht een gedeelte van een dood dier is dat heeft geleden alleen om daar zo te kunnen liggen. Overgevoelig? vast wel, maakt me niet uit, het maakt mij mij!

En toch maak ik nog altijd een stuk vlees klaar voor mijn bewoners als dat op de menulijst staat (werk in de zorg), en uiteraard krijgen mijn katten vleeshoudende dingen te eten. Krom he!

quote:
Tja, Sojaburgers... als er een woord is wat ik raar en smakeloos vind klinken dan is het SOJA wel
Sojaburger, dat klinkt al net zo dom als vegetarische worst, groentekroket en andere snacks voor vegetariers met zo'n groot minderwaardigheidscomplex dat ze maar al te graag iets eten wat klinkt als een vleesproduct maar het niet is...
Ach, smakelijk klinkt het inderdaad niet, maar die dingen moeten ook een naam hebben en de fabrikanten hebben deze namen nou eenmaal bedacht. Typisch geval van jammer dus!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 6 februari 2003 @ 06:04:56 #208
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8306285
Ik vind vegetarisme niet vreemd / verkeerd (hoewel d mens dat niet van nature is). ik kom zelf ook niet graag bij de slager en gewooon vlees eet ik nauwelijks meer (geen slavinken, worsten,spek,boterhamworst etc). Daar ik nog thuiswoon eet ik nog wel af en toe gehakt (in de pasta) en heel af en toe een schnitzel.

Dit zal ook wel veranderen als ik van de zoemr het huis uit ga, vlees (lopend / vliegend) zal ik dan niet meer klaarmaken.

Iedereen heeft weer andere redenen om geen vlees te eten. Ik eet wel weer vis dus mijzelf vegetarisch noemen doe ik niet.

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  donderdag 6 februari 2003 @ 08:18:17 #209
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8306526
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 02:18 schreef Nyame het volgende:
En toch maak ik nog altijd een stuk vlees klaar voor mijn bewoners als dat op de menulijst staat (werk in de zorg), en uiteraard krijgen mijn katten vleeshoudende dingen te eten. Krom he!
Dat is net zo krom als een veganist die in een dierenslachterij zou werken en een Milleuactivist overdag zou werken in Borsele

Je walgt van vlees, en toch kom je er elke dag mee in aanraking... Ben jij wel blij met je baan?

[..]
  dinsdag 11 februari 2003 @ 09:34:10 #210
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8405408
Het is vandaag en morgen een verdrietige dag voor de overgevoelige dierenvriend hier. Miljoenen schapen zullen wereldwijd de keel doorgesneden krijgen en langzaam doodbloeden. Dit alles ter ere van Allah.

Tja, dan is zo'n spijker in de hersenen nog altijd humaner

[..]
pi_8415837
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 08:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat is net zo krom als een veganist die in een dierenslachterij zou werken en een Milleuactivist overdag zou werken in Borsele

Je walgt van vlees, en toch kom je er elke dag mee in aanraking... Ben jij wel blij met je baan?

sorry, had je "vraag" nog niet eerder gelezen.
Ik heb genoeg respect voor mijn katten om ze te geven wat zíj (in tegenstelling tot ik) wel nodig hebben. Vind het ook jammer, had het liefst gezien dat ze het op een blaadje sla ook goed deden, maar dat is niet zo, typisch geval van pech dus!

En over dat klaarmaken van vlees op mijn werk: ik heb 1 keer in de 6 weken een blokje van 3 late diensten, waarin ik (of een van mijn collega's) dus moet koken. Vind ik ook niet leuk nee, maar het is maar zo'n klein onderdeel van mijn werk dat ik me gewoon even over mijn weerzin heen moet zetten, maar dat doe ik ook gewoon. En ja, ik heb het prima naar mijn zin in mijn werk, dank je.

quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 09:34 schreef MikeyMo het volgende:
Het is vandaag en morgen een verdrietige dag voor de overgevoelige dierenvriend hier. Miljoenen schapen zullen wereldwijd de keel doorgesneden krijgen en langzaam doodbloeden. Dit alles ter ere van Allah.

Tja, dan is zo'n spijker in de hersenen nog altijd humaner

En wat je hier dan in vredesnaam weer mee wilt zeggen is me een groot raadsel. Beetje ziekelijk vind ik het zelf. Ga jij in ieder topic voor gelovigen een link zetten "kijk eens, hier wordt gevloekt, vind je wel erg zeker" of tegen iedereen die tegen abortus is "kijk, weer een onschuldig kindje uit de baarmoeder gehaald, jammer he" en zo kun je er ongetwijfeld nog veel meer bedenken.
Ik snap echt niet meer wat je in vredesnaam voor bijdrage in dit topic wilt leveren... Natúúrlijk vind ik (en met mij ws. ook anderen) het offerfeest een zwarte dag. Maar ik heb me er tenminste nog wel een beetje in verdiept door de vraagstelling een keer aan te gaan met een moslim. Zoals zij vertelde zijn er 2 redenen waarom moslims ervoor kiezen om de keel door te snijden: het bloed moet eruit en het is diervriendelijker. Let wel: ik weet niet wat diervriendelijker is, ze snijden zoals zij zei ook een zenuw door waardoor het dier in een fractie absoluut niets meer merkt. Het schijnt een nogal naar zicht te zijn (wil ik echt niet zien) maar zij had zowel westerse als islamitische slachten gezien en was ervan overtuigd dat het mes diervriendelijker is...

En ondanks dat ik absoluut niet achter deze praktijken sta vind ik het wel een pro dat moslims (ja, is generaliserend, niet over gaan zitten zeiken aub) tenminste nog doen wat hun denken dat het best is voor het dier! Iets dat je maar weinig westerlingen ziet doen.

Kijk, heb je toch nog een serieus antwoord op een ongetwijfeld niet serieus bedoelde mededeling in een verder wel serieus topic. Jouw opmerking vind ik echter nog steeds erg storend. Wat in vredesnaam wil je toch bereiken???

donderdag 17 april 2003 @ 17:20:09 #212
19727 yingyang
Still alive
pi_9842501
Ik heb dus ook nagedacht of ik wel of niet vegetarier wilde worden. En het antwoord is nee.

Ik heb dus geen persoonlijke band met het stuk vlees dat ik koop en eet. Een rauw stuk vlees daar voel ik geen warmte bij. Ik ben daarentegen wel een dierenvriend en het laatste dat ik zal doen is dieren pijn doen.

Maar om daarom nu vlees niet te eten. Ik vind een stuk vlees daarbij ook meestal erg lekker. Zolang er maar geen spek bijzit Maar een mals stuk vlees dat gaat er hier in als koek. Vooral op de barbecue.

En daarbij komt kijken dat ik niets toevoeg aan het verminderen van dierenleed als ik zou stoppen met vlees eten. Omdat die andere miljarden mensen wel eten dus er worden toch dieren geslacht. En die ene persoon minder dat voegt niets toe.

Verder zie ik niet direct resultaat. Het vlees dat ik eet dat komt uit alle hoeken en gaten. Het wordt in plastic verpakt en ligt in de supermarkt.

Ik krijg dus geen band met het vlees dat ik eet.

Zo verder weet ik niets te zeggen. Heel af en toe denk ik wel eens dat er een stuk van een levend dier met bewustzijn op mijn bord ligt. En op die momenten smaakt het vlees me ook niet.

Maar vegetarier ben ik nog niet. En ik denk ook dat het voorlopig niet gaat gebeuren.

pi_9842933
En als je al die ruimingen op TV ziet, die weer het gevolg zijn van 1 of andere ziekte die is doorgebroken, wat voor gevoel heb je daar dan bij? Die ziektes zoals varkenspest en nu ook weer vogelpest zijn het gevolg van het feit dat dieren in te grote aantallen in te kleine ruimtes worden gepropt.

Als je een dierenvriend bent, maar toch per se vlees wilt eten (hoewel ik je kan verzekeren dat je ook zonder vlees heerlijke gerechten kunt maken), kun je bijvoorbeeld ook biologisch vlees gaan eten. Daar hebben dieren niet zo voor geleden als voor 'normaal' vlees. Dat komt tegenwoordig ook steeds meer in de schappen bij sommige supermarkten.

donderdag 17 april 2003 @ 17:54:09 #214
19727 yingyang
Still alive
pi_9843298
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:38 schreef thabit het volgende:
En als je al die ruimingen op TV ziet, die weer het gevolg zijn van 1 of andere ziekte die is doorgebroken, wat voor gevoel heb je daar dan bij? Die ziektes zoals varkenspest en nu ook weer vogelpest zijn het gevolg van het feit dat dieren in te grote aantallen in te kleine ruimtes worden gepropt.

Als je een dierenvriend bent, maar toch per se vlees wilt eten (hoewel ik je kan verzekeren dat je ook zonder vlees heerlijke gerechten kunt maken), kun je bijvoorbeeld ook biologisch vlees gaan eten. Daar hebben dieren niet zo voor geleden als voor 'normaal' vlees. Dat komt tegenwoordig ook steeds meer in de schappen bij sommige supermarkten.

Dat spreekt me dan wel weer aan

Ik maak me ook zorgen over al die ziektes die onder de dieren heerst nu. En ook vind ik het niet goed dat ze in veels te kleine hokken worden gestopt. Ook heb ik een hekel om te zien dat er weer eens een vrachtwagen langs komt volgepropt met varkens. Daar krijg ik ook een klote gevoel bij.

Maar dat is dan op dat moment. En als ik dan in de supermarkt ben dan vergeet ik dat toch weer.

Biologisch vlees eten is zeker een optie. Ook al kost het wat meer.

Ben heus niet zo dat ik alles uit het oog verlies ofzo. Ik weet dat het fout kan zijn hoe het eraan toe gaat.

Maar dat is voor mij niet een reden om geen vlees te eten.

En het is ook stukken makkelijker koken met vlees erbij Ik zou vlees enorm gaan missen als ik het niet meer zou eten.

pi_9843358
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:54 schreef yingyang het volgende:
Ik zou vlees enorm gaan missen als ik het niet meer zou eten.
Dat had ik alleen maar in het begin. Vooral als ik vlees rook had ik het er moeilijk mee. Na een tijdje is dat wel voorbij, nu ga ik bijna over m'n nek als ik het ruik.
  donderdag 17 april 2003 @ 18:09:56 #216
19727 yingyang
Still alive
pi_9843621
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:57 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat had ik alleen maar in het begin. Vooral als ik vlees rook had ik het er moeilijk mee. Na een tijdje is dat wel voorbij, nu ga ik bijna over m'n nek als ik het ruik.

Dat kan best Het is dan ook wel een gewoonte ook. Maar toch heb ik gisteren lekker gebarbecued. Smaakte goed allemaal. En het vult geweldig goed ook.

Nog een gedachtengang die ik heb nu ....

Als er bijvoorbeeld nooit meer vlees gegeten zou worden. Door niemand meer. Dan zouden al die dieren overbodig worden. Dus dan worden ze ook niet meer gefokt daarvoor. Alleen de koeien die er voor de melk zijn, en de kippen die er voor de eieren zijn krijgen een kans om even te mogen meemaken hoe het is om te mogen leven.

Misschien is het wel een voorrecht voor die dieren dat er vlees gegeten wordt. Ze hebben dan wel een tijdje geleefd en krijgen dan ook de mogelijkheid om dood te gaan.

Of is het een straf dat die dieren geboren worden? Ze zullen best goede momenten hebben, ook al is het niet altijd makkelijk.

Misschien moeten ze de vleeseters dankbaar zijn dat er vlees gegeten wordt. Als iedereen vegetarier zou zijn dan zouden er miljoenen koeien en varkens de kans niet krijgen om ff van het leven te mogen snuiven.

pi_9843724
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:09 schreef yingyang het volgende:

[..]

Misschien moeten ze de vleeseters dankbaar zijn dat er vlees gegeten wordt. Als iedereen vegetarier zou zijn dan zouden er miljoenen koeien en varkens de kans niet krijgen om ff van het leven te mogen snuiven.

Wat een geweldig argument!
De dieren die worden gebruikt voor vlees, die worden zwaar mishandeld. Hebben in geen enkel opzicht een normaal leven zoals dat hoort.
  donderdag 17 april 2003 @ 18:20:27 #218
19727 yingyang
Still alive
pi_9843804
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:15 schreef thabit het volgende:

[..]

De dieren die worden gebruikt voor vlees, die worden zwaar mishandeld. Hebben in geen enkel opzicht een normaal leven zoals dat hoort.

Daar ben ik dus wel op tegen ja. Dieren mogen geen pijn leiden. Maar ik ben wel voor slachtdieren die een tijdje mooi geleefd hebben en dan op een prettige manier een spuit krijgen.

Maar een dier pijn laten leiden vind ik erg fout dus.

Ze moeten een mooi leven hebben en dan op een mooie manier aan het einde gebracht worden. Ze moeten, ook al is het erg kort, genoten hebben van het leven als dier zijnde.

donderdag 17 april 2003 @ 18:23:00 #219
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_9843853
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:15 schreef thabit het volgende:

[..]

en desondanks heb jij er geen enkel problemen mee om leren producten te gebruiken...
[..]
  donderdag 17 april 2003 @ 18:24:12 #220
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_9843873
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:20 schreef yingyang het volgende:

[..]

Ze moeten een mooi leven hebben en dan op een mooie manier aan het einde gebracht worden. Ze moeten, ook al is het erg kort, genoten hebben van het leven als dier zijnde.

Ah wat een prachtidee weer. Misschien is het ook een idee om huisdieren voortaan niet meer te steriliseren. Al die jonge beestjes sla je na een paar maanden gewoon de harsens in. Een kort edoch mooi leven en dus volgens ying yang een hele goede daad.

sorry, maar bovenstaand is dus bij verreweg het meest stupide argument voor vleeseten dat ik ooit heb gelezen.

A clean house is a sign of a wasted life.
  donderdag 17 april 2003 @ 18:27:19 #221
19727 yingyang
Still alive
pi_9843919
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en desondanks heb jij er geen enkel problemen mee om leren producten te gebruiken...

Klopt. Als je het echt goed wilt doen dan moet je het ook helemaal goed doen.

En dat betekent dan meteen dat je ook geen groentes kunt eten. Want planten leven ook. En planten leiden ook pijn als er chemische troep erop wordt gespoten.

Dus dan kun je beter jezelf van kant maken. Want op zo'n manier leven is ondragelijk.

Ik vind ook dat je consequent moet zijn op dat gebied. En niet alleen maar moet kijken naar het eten van vlees. Koop dan ook maar meteen schoenen die niet van leer zijn. Eet geen eieren meer. Eet geen groentes meer. Eet niets meer. Want in bijna alles zit wel iets dat je als levend wezen kunt zien.

pi_9843948
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Die paar vierkante centimeter leer die ik eens in de zoveel jaar koop daar heb ik inderdaad geen problemen mee. Verdere argumenten hiervoor heb ik al in andere topics gegeven en ga ik dus niet herhalen.
  donderdag 17 april 2003 @ 18:32:17 #223
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_9843980
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:29 schreef thabit het volgende:

[..]

Die paar vierkante centimeter leer die ik eens in de zoveel jaar koop daar heb ik inderdaad geen problemen mee. Verdere argumenten hiervoor heb ik al in andere topics gegeven en ga ik dus niet herhalen.

Ik geloof dat ergens in dit topic de uitwerking van die afzuigers die bij koeien om de uiers worden gepropt werd uitgelegd; ook maar stoppen met melkproducten, want voor jouw chocolade, melk, kaas etc hebben die beesten ondraaglijke pijnen
[..]
pi_9844001
MickeyMo is veganist?
  donderdag 17 april 2003 @ 18:40:53 #225
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_9844107
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:33 schreef thabit het volgende:
MickeyMo is veganist?
Nope, Mikeymo eet alleen geen dierenproducten die hij niet lust

En Mikeymo hekelt mensen die zogenaamd alles voor hebben met de dieren en vervolgens maar op een miniscuul aspect actie ondernemen, alle andere aspecten negerende.

Nou is dat ernigzins gezond want part time-vegetariers leven het langst van allemaal (vleeseter, full-time vegetariers en veganisten) maar ik blijf het wrang vinden dat mensen die de bio-industrie veroordelen slechts enkel hun beetje vlees wat ze al aten uit het menu gooien, maar verder wel allerlei andere producten die door de bio-industrie geleverd worden (melk, eieren etc) zonder blikken of blozen naar binnen werken.

dan heb je het helemaal niet zo goed voor met de diertjes, dan ben je gewoon je eigen (door TV-beelden en anderen aangepraatte )schuldgevoel aan het wegnemen

[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')