abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6818615
quote:
Je zegt zelf dat het beter is een hypocriete vegetarier te zijn dan iemand dan vlees eet.
jij noemt het hypocriet, dat zijn absoluut niet mijn woorden.
quote:
Ik denk er over na, en ik ben eigenlijk wel tevreden met zoiets als de bio-industrie. Vroeger, en nog steeds eigenlijk, was de mens in de zoektocht naar voedsel bezig het hele eco-systeem te vernietigen. Koraalriffen worden kapotgevist, zeldzame zeedieren raken verstrikt in netten. Diverse diersoorten zijn in de loop der eeuwen uitgeroeid door de mensheid vanwege voedselredenen, met als een van de bekendste voorbeelden de Dodo.
zo zie je wat vleeseten kan aanrichten... Ik zeg hou je bij de natuur en eet gewoon geen vlees. Anatomisch zijn wij gewoon planteneters, laat het feit dat wij superieur zijn qua denkmogelijkheden geen excuus zijn om tegen de natuur in te gaan.
quote:
Kijk wat een ander eet of juist niet eet gaat mij nix aan, maar als ik een biefstukje of een schnitzel naar binnen werk dan wil ik graag geen rare blikken en opmerkingen over de bio-industrie naar m'n hoofd krijgen, en al helemaal niet als die persoon wel dropjes zit te eten of leren kleding aanheeft.
Hoeveel reacties denk je dat een vegetarier krijgt?? Constant moet je aan ieder nieuw persoon uitleggen waarom je deze keuze maakt en opmerkingen horen als "ik vind het wel lovenswaardig, maar zelf zou ik het niet kunnen". Tuurlijk kan je het, als je maar wilt!! Maar goed, ik ben niet iemand die constant dat soort dingen tegen mensen zal lopen roepen.

Als je erover nadenkt en bewust de keuze maakt om vlees te eten: prima. Maar de meeste mensen denken gewoon niet verder dan hun neus lang is, doen wat gewoon voor ze is. Dat soort apathie heb ik echt een teringhekel aan (in het algemeen, niet alleen op dit vlak).

Ook blijf ik erbij dat leer & dierlijke produkten in het algemeen een andere orde is dan vlees. Het is onnodig vlees te eten omdat er genoeg alternatieven zijn, waarmee je een duidelijk signaal af kan geven. Voor leer is er vaak niet echt een alternatief. Ik probeer het zo min mogelijk te kopen, alleen mijn schoenen zijn leer (riem e.d. niet). En zelfs die schoenen had ik al in de tijd dat ik er wat minder over nadacht.
Bovendien is leer niet slecht voor je gezondheid.

quote:
Wat betreft de koeien-opmerking. Ik kan me indenken dat bepaalde lichaamsfuncties nog even doorgaan na het stoppen van de hersenactiviteit.
die beesten sterven een langzame pijnlijke dood (waarin er een hoop ongezonde en gore adrenaline het vlees inspuit).
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 11:25 schreef astra het volgende:
Koeien worden wel in ongeveer 1 seconde gedood, ik heb een koe geslacht zien worden, bij de 'echte' slager. Koe krijgt kogel door de kop, en het is dan echt afgelopen hoor voor het beest. Wat er daarna gebeurt merkt het beest toch niks meer van. Verder vond ik het een behoorlijk ranzig gezicht, dat slachten, maar ik ben er geen gram minder vlees door gaan eten.

Verder, wat mikeymo hier in dit topic te melden heeft, klopt volgens mij heel goed met de realiteit, ben het er dan ook helemaal mee eens.

de realiteit is in mijn ogen heel anders. zie mijn uitleg hierboven.

Een kogel in de kop is geen normale manier van slachten.

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
  vrijdag 15 november 2002 @ 15:20:54 #152
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6820349
Ach ik zie nix verkeerds in vlees consumeren. Een balletje gehakt bij het eten moet kunnen, maar het is inderdaad niet gezond als men bijvoorbeeld 's ochtends bij het eten al begint met een bord vol braadworsten.
Daarentegen is er zoveel niet goed voor je. Melk heeft ook slechte eigenschappen en in diverse soorten groentes zit teveel nitraat.
En mensen die zich zo enorm zorgen maken over de slechtheid van vlees: hoeveel mensen in je omgeving ken jij met Kreutzfeld Jacob? juist

Wat ik trouwens ook erg raar vindt altijd is dat er bij restaurants onder de "vegetarische gerechten" vaak allerlei soorten vis wordt aangeboden.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_6822745
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 15:20 schreef MikeyMo het volgende:
Ach ik zie nix verkeerds in vlees consumeren. Een balletje gehakt bij het eten moet kunnen, maar het is inderdaad niet gezond als men bijvoorbeeld 's ochtends bij het eten al begint met een bord vol braadworsten.
Daarentegen is er zoveel niet goed voor je. Melk heeft ook slechte eigenschappen en in diverse soorten groentes zit teveel nitraat.
En mensen die zich zo enorm zorgen maken over de slechtheid van vlees: hoeveel mensen in je omgeving ken jij met Kreutzfeld Jacob? juist

Wat ik trouwens ook erg raar vindt altijd is dat er bij restaurants onder de "vegetarische gerechten" vaak allerlei soorten vis wordt aangeboden.

een normaal restaurant heeft de kopjes "vlees", "vis" en "vegetarisch" met meerdere keuzes onder de laatste! Maar helaas is dat in de praktijk vaak niet zo. En vis is volgens de officiele definitie ook vegetarisch. Vegetarisch = geen vlees. Vis = geen vlees. Maar ja....
  maandag 6 januari 2003 @ 17:26:29 #154
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7741815
Het hele idee achter vegetarisme is imo het feit dat vlees een luxeproduct is dat heel slecht is voor het milieu en -natuurlijk- ook voor de dieren zelf. Het is dus kiezen tussen vervangend voedsel dat ten eerste gezonder is en waar ook geen dieren gedood voor worden, en vlees, dat zowel slecht voor het milieu, als slecht voor jezelf is en dat ook nog eens veel leed bij dieren teweeg brengt.
Afrika Paprika
  maandag 6 januari 2003 @ 20:11:49 #155
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_7745449
ik ben vegetariër die op zijn tijd met veganisme flirt.
  woensdag 8 januari 2003 @ 15:57:30 #156
39375 kniekousje
welkom in mijn wereldje..
pi_7778686
ikke al ruim 4 jaar
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:46:52 #157
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7781371
het is weer duidelijk dat FOK een samenzwering van uiterst linkse relschoppers is, die op geitenwollensokken de soja vleesvervanger warm maken

Ik? volgens mij is het nu wel duidelijk dat ik geen vegetarier ben omdat het mij veel te veel moeite zou kosten en ik een lekker biefstukje toch ook wel erg lekker vind

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_7781408
dit zegt de dikke van dale over vegetariers:

vege´tariër (de ~ (m.))

1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

Vis is volgens deze definitie dus NIET vegetarisch (welk rund heeft ooit bedacht dat dat wel zo zou zijn???)

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_7781441
Ik meld me ook als Vegatariër!
pi_7781456
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:46 schreef firstwollie het volgende:
het is weer duidelijk dat FOK een samenzwering van uiterst linkse relschoppers is, die op geitenwollensokken de soja vleesvervanger warm maken

Ik? volgens mij is het nu wel duidelijk dat ik geen vegetarier ben omdat het mij veel te veel moeite zou kosten en ik een lekker biefstukje toch ook wel erg lekker vind

zeg je nu zelf dat je een slappe zak bent omdat je geen discipline hebt??

-vegetariers zijn niet bij voorbaat links, en ook geen relschoppers. (meestal júíst niet!)

en soja vleesvervangers kunnen erg lekker zijn hoor!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_7781503
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:50 schreef Nyame het volgende:

[..]

-vegetariers zijn niet bij voorbaat links, en ook geen relschoppers. (meestal júíst niet!)

Deze rechtse rakker meldt zich! Al 15 jaar!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:53:27 #162
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7781504
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:50 schreef Nyame het volgende:

[..]

zeg je nu zelf dat je een slappe zak bent omdat je geen discipline hebt??

en soja vleesvervangers kunnen erg lekker zijn hoor!

de classificering slappe zak zou ik over mezelf nooit zeggen
Anal intruder!
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:57:10 #163
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7781566
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:53 schreef sizzler het volgende:

[..]

Deze rechtse rakker meldt zich! Al 15 jaar!

en de hoofdredacteur van het tijdschrift QUOTE is ook vegetarier
Anal intruder!
pi_7783635
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:57 schreef firstwollie het volgende:

[..]

en de hoofdredacteur van het tijdschrift QUOTE is ook vegetarier

Hitler ook, die was zelfs extreem rechts!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 9 januari 2003 @ 11:30:04 #165
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7794127
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 19:33 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hitler ook, die was zelfs extreem rechts!

zo zie je maar weer dat er op elke regel uitzonderingen zijn
Anal intruder!
  donderdag 9 januari 2003 @ 11:34:41 #166
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7794210
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 13:56 schreef TrashNSk8 het volgende:
Anatomisch zijn wij gewoon planteneters, laat het feit dat wij superieur zijn qua denkmogelijkheden geen excuus zijn om tegen de natuur in te gaan.
[
Dit is gewoon een leugen. Wij zijn omnivoren, wat duidelijk te zien is aan ons gebit (voor snijtanden en achter maaltanden) en ons middellange darmstelsel.
Carnivoren hebben alleen snijtanden en een heel kort darmkanaal (vlees verteert makkelijk).
Herbivoren hebben alleen maaltanden om plantaardig voedsel te vermalen en een enorm lang darmstelsel (plantaardige cellen zijn moeilijk te verteren).
Verder hebben wij in de natuur zowel plantaardige als dierlijke voedingstoffen nodig. Momenteel kunnen we zonder dierlijk, maar dit dient kustmatig opgevangen te worden.

GEEN vlees eten is juist tegennatuurlijk voor een mens!

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_7796321
* Toeps is vegetarisch!
  donderdag 9 januari 2003 @ 15:28:24 #168
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7798721
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 13:35 schreef Toeps het volgende:
* Toeps is vegetarisch!

Gecondoleerd http://maddox.xmission.com/grill.html

En deze is ook van belang http://www.wildlifedamagecontrol.com/animalrights/leastharm.htm

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7800154
quote:
Op maandag 6 januari 2003 20:11 schreef Coolgoza het volgende:
ik ben vegetariër die op zijn tijd met veganisme flirt.
goed gesteld, ik ook
  donderdag 9 januari 2003 @ 20:59:22 #170
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7804897
ik ben vanochtend punker geworden dus ben vanaf nu ook vegetarisch
Anal intruder!
pi_7805896
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik wil even dit zeggen:

Voor alle mensen die zeggen: "Ik vind vlees eten eigenlijk wel slecht, maar ik zou het niet kunnen laten", dit is onzin! Als je geen vlees WILT eten, dan WIL je het niet en dan kost het ook geen enkele moeite om te laten. Als je het zo erg vind dat die dieren afgeslacht worden, dan heb je toch een enorm schuldgevoel bij vleeseten. Als je iets niet wilt is het niet moeilijk om het te laten. Er zitten geen verslavende stoffen in vlees ofzo.

De mens is van nature GEEN vleeseter. Dat wij nu snijtanden e.d. hebben, komt omdat er zoiets bestaat als evolutie. Omdat een of andere holbewoner in hongersnood op het idee kwam om dieren op te eten en iedereen zijn voorbeeld volgen hebben wij nu snijtanden. We zijn tegenwoordig echter beschaafd genoeg om geen vlees meer te hoeven eten...

Ordinary people do fucked up things when fucked up things become ordinary
pi_7809878
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 11:34 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dit is gewoon een leugen. Wij zijn omnivoren, wat duidelijk te zien is aan ons gebit (voor snijtanden en achter maaltanden) en ons middellange darmstelsel.
Carnivoren hebben alleen snijtanden en een heel kort darmkanaal (vlees verteert makkelijk).
Herbivoren hebben alleen maaltanden om plantaardig voedsel te vermalen en een enorm lang darmstelsel (plantaardige cellen zijn moeilijk te verteren).
Verder hebben wij in de natuur zowel plantaardige als dierlijke voedingstoffen nodig. Momenteel kunnen we zonder dierlijk, maar dit dient kustmatig opgevangen te worden.

GEEN vlees eten is juist tegennatuurlijk voor een mens!

vergelijk onze snijtanden met die van vleeseters... wij kunnen daarmee echt geen grote brokken vlees afscheuren. Vergelijk ons darmstelsel met dat van vleeseters. Vele malen langer. De reden dat het darmstelsel van vleeseters kort is, is niet omdat vlees snel verteert, maar omdat het juist moeilijker te verteren is. Zou het niet kort zijn, dan gaat het vlees dus liggen rotten in je darmen. Zoals bij de mens dus, aangezien ons darmstelsel wel een stuk langer is.

Dierlijke voedingsstoffen dienen helemaal niet kunstmatig opgevangen te worden. Met gewone normale plantaardige voedingsstoffen krijg je genoeg binnen. Ik heb mijn eten totaal niet aan hoeven passen, sinds ik vegetarier ben. En ben toch gezonder dan ooit! Overigens, als het wel opgevangen moet worden, is dit alleen maar, omdat het lichaam eraan gewend is. Net als een heroinejunk methadon krijgt als hij van de heroine af is. Het lichaam is eraan gewend en dus moet het kunstmatig opgevangen worden. Wil dus niet zeggen dat het een natuurlijk iets is (tenzij jij heroine gebruiken als natuurlijk beschouwd).

quote:
Op donderdag 9 januari 2003 21:43 schreef DarkPipo het volgende:De mens is van nature GEEN vleeseter. Dat wij nu snijtanden e.d. hebben, komt omdat er zoiets bestaat als evolutie. Omdat een of andere holbewoner in hongersnood op het idee kwam om dieren op te eten en iedereen zijn voorbeeld volgen hebben wij nu snijtanden. We zijn tegenwoordig echter beschaafd genoeg om geen vlees meer te hoeven eten...
so true!
  woensdag 15 januari 2003 @ 23:20:16 #173
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7921172
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 23:56 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

vergelijk onze snijtanden met die van vleeseters... wij kunnen daarmee echt geen grote brokken vlees afscheuren. Vergelijk ons darmstelsel met dat van vleeseters. Vele malen langer. De reden dat het darmstelsel van vleeseters kort is, is niet omdat vlees snel verteert, maar omdat het juist moeilijker te verteren is. Zou het niet kort zijn, dan gaat het vlees dus liggen rotten in je darmen. Zoals bij de mens dus, aangezien ons darmstelsel wel een stuk langer is.

Dit is gewoon niet waar .
Wij zijn OMNIVOREN, ons hele lichaam is daarop gebouwd. Groente rot trouwens net zo hard als vlees. Ons darmstelsel is een middenvorm tussen carnivoor en herbivoor.
quote:
Dierlijke voedingsstoffen dienen helemaal niet kunstmatig opgevangen te worden. Met gewone normale plantaardige voedingsstoffen krijg je genoeg binnen.
Ook niet waar. Je mist essentiele eiwitten en proteinen. Als jij dit niet opvangt, dan krijg je een serieus eiwit, kalk en proteine tekort binnen een aantal jaren.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 15 januari 2003 @ 23:22:02 #174
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7921213
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 21:43 schreef DarkPipo het volgende:
De mens is van nature GEEN vleeseter. Dat wij nu snijtanden e.d. hebben, komt omdat er zoiets bestaat als evolutie. Omdat een of andere holbewoner in hongersnood op het idee kwam om dieren op te eten en iedereen zijn voorbeeld volgen hebben wij nu snijtanden. We zijn tegenwoordig echter beschaafd genoeg om geen vlees meer te hoeven eten...
.
Wij zijn van nature JAGER-verzamelaars.
Evolutie vd mens werkt te traag om geheel om te schakelen van Herbivoor naar Omnivoor doordat 'een holbewoner hongersnood had' .

Ik raad een lagere school les in biologie aan, want dit slaat echt nergens op.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 16 januari 2003 @ 17:02:17 #175
37680 Lady_J
Carpe Noctum!
pi_7933589
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 23:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar .
. Groente rot trouwens net zo hard als vlees. [..]

Ook niet waar. Je mist essentiele eiwitten en proteinen. Als jij dit niet opvangt, dan krijg je een serieus eiwit, kalk en proteine tekort binnen een aantal jaren.

Ha,ha,ha!!!
En waar ben jij aan deze wijsheden gekomen??
Groente rot net zo hard als vlees?? Come on!!! Je weet zelf denk ik ook wel dat dat niet waar is.
En essentiele eiwitten en proteinen missen?? Dat kan je allemaal uit andere (pantaardige) produkten halen. En als je vegetarier wordt dan ga je meestal automatisch meer van dat soort produkten eten om de zogenaamde "lege plek" op je bord op te vullen.

Maar goed, er zijn maar weinig "vleeseters" die accepteren dat sommige mensen er gewoon geen behoefte aan hebben om dood dier te eten en vegetariers in hun waarde laten.....

In Vino Veritas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')