abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6721654
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 22:28 schreef deGVR het volgende:

[..]

Qua gebit zijn we omnivoren... zoals het varken. Kortom ons gebit is ervoor gemaakt alles wat dood is te kunnen vermalen.

Op zich heb je wel gelijk, maar ons gebit is zo zwak dat het echt niet een kip of koe zou kunnen verscheuren, laat staan rauw!
En als je dan naar je eigen gebit kijkt en denkt dat dat nog niet eens zo'n groot probleem zou zijn, bedenk dan hoe het eruit had gezien zonder tandenborstel en tandpasta en tandarts... Dan had het er waarschijnlijk amper meer bruikbaar in gezeten.

En al zou zelfs ons gebit geen probleem zijn, dan toch onze mond wel!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6777743
en zomaar een klein schopje!

Wie wil er iets over kwijt??

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 14 november 2002 @ 11:31:55 #128
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6795960
Ach vegetariers zijn een hypocriet soort volk.

Geen vlees eten maar wel vis. Meestal is de achterliggende reden: Vis is geen vlees, of men hekelt de manier waarop koeien en biggen behandeld worden voordat ze op ons bord belanden. Erg nadenkend natuurlijk maar men vergeet dat complete zeeen en oceanen leeggevist worden en enorme schade aangedaan. Koraal wordt kapotgesleurd door de netten en in diezelfde netten raken bedreigde diersoorten verstrikt die uiteindelijk sterven.
Ook erg onnadenkend is het feit dat ik vaak genoeg mensen die geen vlees eten wel lederen jassen, schoenen en/of tassen hebben. Dat leer is natuurlijk een restproduct van de slachterijen en dat wordt verkocht aan schoenfabrieken e.d.

Dan heb je de vegetariers die geen vis en geen vlees eten, maar ondertussen wel eieren, kaas, melk, boter en andere dierlijke produkten nuttigen. Dat terwijl die beesten vaak ook in kleine donkere hokjes zitten en de hele dag een paar zuigmachines aan je uiers/tepels is ook geen fijn gevoel.

Daarnaast zijn er nog talrijke producten waarin dierlijke resten zitten verwerkt waar je geen weet van hebt. Winegums bijvoorbeeld, hierin zit beenderlijm van dieren verwerkt. een echte vegetarier eet dus ook geen winegums.

De enige echte vegetariers zijn de veganisten, maar dan maak je jezelf het wel heel moeilijk, want je moet overal rekening mee houden. Vegetariers zijn dus hypocriet bezig want de echte vegetarier is een veganist.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 14 november 2002 @ 11:33:01 #129
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6795977
quote:
Op donderdag 14 november 2002 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
Vegetariers zijn dus hypocriet bezig want de echte vegetarier is een veganist.
Sinds wanneer beslis jij dat?
pi_6796007
quote:
Op donderdag 14 november 2002 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
Ach vegetariers zijn een hypocriet soort volk.

Geen vlees eten maar wel vis. Meestal is de achterliggende reden: Vis is geen vlees, of men hekelt de manier waarop koeien en biggen behandeld worden voordat ze op ons bord belanden. Erg nadenkend natuurlijk maar men vergeet dat complete zeeen en oceanen leeggevist worden en enorme schade aangedaan. Koraal wordt kapotgesleurd door de netten en in diezelfde netten raken bedreigde diersoorten verstrikt die uiteindelijk sterven.
Ook erg onnadenkend is het feit dat ik vaak genoeg mensen die geen vlees eten wel lederen jassen, schoenen en/of tassen hebben. Dat leer is natuurlijk een restproduct van de slachterijen en dat wordt verkocht aan schoenfabrieken e.d.

Dan heb je de vegetariers die geen vis en geen vlees eten, maar ondertussen wel eieren, kaas, melk, boter en andere dierlijke produkten nuttigen. Dat terwijl die beesten vaak ook in kleine donkere hokjes zitten en de hele dag een paar zuigmachines aan je uiers/tepels is ook geen fijn gevoel.

Daarnaast zijn er nog talrijke producten waarin dierlijke resten zitten verwerkt waar je geen weet van hebt. Winegums bijvoorbeeld, hierin zit beenderlijm van dieren verwerkt. een echte vegetarier eet dus ook geen winegums.

De enige echte vegetariers zijn de veganisten, maar dan maak je jezelf het wel heel moeilijk, want je moet overal rekening mee houden. Vegetariers zijn dus hypocriet bezig want de echte vegetarier is een veganist.

Ik eet ook geen vis. (als je dat wel doet ben je sowieso geen vegetariër, dat heeft een speciale naam.) Ik draag ook geen leer, en ik eet alleen biologische zuivelproducten... Winegums etc. eet ik ook niet.

Noem ze nou niet allemaal hypocriet, alhoewel er zeker een aantal zijn die dat wel zijn. Hangt ook af van de reden waarom je het doet, voor de dieren of voor je gezondheid...

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 14 november 2002 @ 11:35:57 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6796021
quote:
Op donderdag 14 november 2002 11:33 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Sinds wanneer beslis jij dat?

dat beslis ik niet, maar in mijn betoog probeer ik mijn mening mede te delen, daarbij proberende die mening goed te beargumenteren
[..]
  donderdag 14 november 2002 @ 11:38:27 #132
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6796049
quote:
Op donderdag 14 november 2002 11:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat beslis ik niet, maar in mijn betoog probeer ik mijn mening mede te delen, daarbij proberende die mening goed te beargumenteren

Dan zeg je dus 'Ik vind dat vegetariers hypocriet bezig zijn omdat de echte vegetarier veganist is'.

Maargoed, eigenlijk ben ik precies hetzelfde als sweek. Ik eet geen vis, draag geen leer, eet geen ei en melk alleen biologisch. Wel eet ik winegums, dat omdat dieren er niet voor vermoord worden. Wel voor het vlees, en wel voor de leer, maar niet voor het bot.

pi_6796248
Ik ben veganist, alleen heeft het bij mij helemaal niets met de behandeling van de dieren te maken. Ik walg meer van het idee om het te eten, en het valt me op dat ik dat niet echt meer zie hierzo.
Mijn vraag is aan degene die ook veganist zijn of ze vitaminen slikken ter vervanging. Ik ben al 14 jaar veganist en ik slik niks, en ben er ook voor de rest niet bewust mee bezig (behalve dat ik nergens anders eet dan thuis)

kweet t, kben een rare

donderdag 14 november 2002 @ 11:55:21 #134
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6796298
quote:
Op donderdag 14 november 2002 11:38 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dan zeg je dus 'Ik vind dat vegetariers hypocriet bezig zijn omdat de echte vegetarier veganist is'.

Maargoed, eigenlijk ben ik precies hetzelfde als sweek. Ik eet geen vis, draag geen leer, eet geen ei en melk alleen biologisch. Wel eet ik winegums, dat omdat dieren er niet voor vermoord worden. Wel voor het vlees, en wel voor de leer, maar niet voor het bot.

Dat is dus het hypocriete deel wat ik bedoel: je eet geen vlees omdat er een beest voor wordt vermoord, maar je eet wel winegums omdat dat beest toch al dood is gemaakt voor het vlees en de huid. Maar dat beest wordt vermoord om in zijn geheel te exploiteren. Zo'n beest wordt net zoveel een spijker in z'n kop gelsagen om het vlees te verkopen als de huis als de botten. Het is dus onzinnig om te denken dat het beest niet voor z'n botten vermoord wordt.
[..]
  donderdag 14 november 2002 @ 12:18:10 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6796683
quote:
Op donderdag 14 november 2002 11:52 schreef zZaZz het volgende:
Ik ben veganist, alleen heeft het bij mij helemaal niets met de behandeling van de dieren te maken. Ik walg meer van het idee om het te eten, en het valt me op dat ik dat niet echt meer zie hierzo.
Mijn vraag is aan degene die ook veganist zijn of ze vitaminen slikken ter vervanging. Ik ben al 14 jaar veganist en ik slik niks, en ben er ook voor de rest niet bewust mee bezig (behalve dat ik nergens anders eet dan thuis)

kweet t, kben een rare

Maar draag je wel kleding waar dierlijke stoffen in zijn verwerkt?
[..]
pi_6796753
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Maar draag je wel kleding waar dierlijke stoffen in zijn verwerkt?

Ja,
zoals ik al een beetje zei heeft het niks met dieren te maken voor de rest
  donderdag 14 november 2002 @ 12:25:27 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6796796
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:22 schreef zZaZz het volgende:

[..]

Ja,
zoals ik al een beetje zei heeft het niks met dieren te maken voor de rest

Dan ben je dus geen veganist.

Kijk de enige echt goede reden om vlees te laten staan is: ik vind het niet lekker
Als je vanuit een ideologie doet dan spreken vegetariers zichzelf altijd tegen. Veganisten hebben dat niet. In prncipe bestaat de ideologische vegetarier niet tenzij het een veganist is.

[..]
  donderdag 14 november 2002 @ 12:26:46 #138
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6796821
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dan ben je dus geen veganist.

Kijk de enige echt goede reden om vlees te laten staan is: ik vind het niet lekker
Als je vanuit een ideologie doet dan spreken vegetariers zichzelf altijd tegen. Veganisten hebben dat niet. In prncipe bestaat de ideologische vegetarier niet tenzij het een veganist is.

Dat is trouwens ook reden nummer 1 dat ik geen vlees eet, ik heb het nooit gelust, en sinds ik weet waar het vandaan komt kan ik het gewoon niet eten (denk aan kotsen).
  donderdag 14 november 2002 @ 12:32:10 #139
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6796913
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:26 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dat is trouwens ook reden nummer 1 dat ik geen vlees eet, ik heb het nooit gelust, en sinds ik weet waar het vandaan komt kan ik het gewoon niet eten (denk aan kotsen).

Dan zal ik ook maar eens gaan kosten door de gedachte waar winegums vandaan komen, ook al smaken ze nog zo lekker zoet
[..]
pi_6796940
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dan zal ik ook maar eens gaan kosten door de gedachte waar winegums vandaan komen, ook al smaken ze nog zo lekker zoet

Ach, de hoofdgedachte is in ieder geval al goed. Het gaat hier om hoe concequent je bent, en ik geef toe, ik let ook niet overal even goed op. Maar het geeft toch een duidelijk signaal dat er iets mis is met hoe het nu gaat...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 14 november 2002 @ 12:33:53 #141
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6796953
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik heb ze 4 jaar lang niet gegeten (van 8/12) aangezien ik er toen pas achterkwam dat dat erin zat. Maar ik ben er echt verslaafd aan, ookal denk ik dat ik binnenkort weer stop, want ja, je hebt gelijk, het is wat hypocriet.
pi_6796959
Okee om het ff duidelijk te maken.........
ik eet geen vlees, vis noch boter, kaas, ei etc..........
Ik drink ook geen melk en eet geen winegums
Maar draag wel leer (en das wel het enige wat ik kan verzinnen)
Ik vind het alleen een beetje apart dat dit topic meer over dierenleed gaat dan over vegetariers oid.
Ik ben meer nieuwsgierig wat mensen ter vervanging eten en/of wat hun beweegredenen precies zijn ipv een 'nutteloze' discussie te starten.

Ik verbaas me erover dat er niet meer mensen geen vlees en dergelijke eten omdat het een 'vies' idee is.

donderdag 14 november 2002 @ 12:53:32 #143
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6797342
Ik irriteer me er gewoon aan dat vegetariers zo vaak uit de hoogte doen over hun 'gezonde ideologische en bewuste' keuze van eten. Ze vinden van zichzelf dat ze heel goed bezig zijn terwijl de hypocrisie er vaak van afstraalt.

Veganisten hebben dat niet

Overigens is het erg cool van Blaatschaapje dat ze zelf erkent dat het niet helemaal klopt zoals. Dat is een zeldzame gebeurtenis hier op Fok.

[..]
pi_6797405
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:34 schreef zZaZz het volgende:
Ik ben meer nieuwsgierig wat mensen ter vervanging eten en/of wat hun beweegredenen precies zijn ipv een 'nutteloze' discussie te starten.
Ik ben ermee begonnen omdat ik het zinloos vind dieren te eten aangezien de mens ver genoeg is ontwikkeld om er zonder te kunnen... M'n eigen gezondheid ook, maar in minder mate.
En ik heb een tijd vervangmiddelen genomen (extra zink en ijzer), maar nu probeer ik die gewoon binnen te krijgen door de jusite groentes te eten etc.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6797995
MikeyMo denkt de waarheid in pacht te hebben, maar heeft ondertussen niet gelezen. Een aantal punten.

- vis eten is gezonder dan vlees. Bovendien hebben vissen minder gevoel dan andere dieren. (Maar ik eet het zelf ook niet.)

- gelatine eet ik idd ook niet. Dat zou hypocriet zijn idd. Misschien dat het nu een bijpodukt is, maar als het op is, wordt het beest er net zo hard voor geslacht.

- zuivelprodukten zijn een stuk gezonder dan vlees. Daar zit bijv. de adrenaline niet in, die door het lichaam gespoten wordt op het moment van slachten. Bovendien gaan de dieren er niet dood van.

- veel vegetariers zijn geen vegetarier vanuit "zielig voor de diertjes"-oogpunt, maar uit oogpunt van gezondheid en het slachten van levende wezens voor ons consumptiepatroon. Vanuit dat oogpunt is de hypocrisie die jij aan denkt te tonen dus totaal niet aanwezig!!

- iets doen is altijd nog beter dan helemaal nix doen!! Dus beter een (in jouw ogen hypocriete) vegetarier dan een vleeseter.

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
  vrijdag 15 november 2002 @ 09:57:03 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6814957
quote:
Op donderdag 14 november 2002 13:33 schreef TrashNSk8 het volgende:
MikeyMo denkt de waarheid in pacht te hebben, maar heeft ondertussen niet gelezen. Een aantal punten.

- vis eten is gezonder dan vlees. Bovendien hebben vissen minder gevoel dan andere dieren. (Maar ik eet het zelf ook niet.)

Ja, vanuitgezondheidsperspectief. Mijn betoog slaat puur op de mensen die vegetarier zijn vanuit dierenleedoogpunt. Vissen hebben wellicht minder gevoel, maar ze hebben wel gevoel. Een koe wordt tenminste nog in 1 seconde afgemaakt met een pistool, waarbij vissen soms levend in een bak zout worden gegooid alwaar ze langzaam en pijnlijk sterven
quote:
- gelatine eet ik idd ook niet. Dat zou hypocriet zijn idd. Misschien dat het nu een bijpodukt is, maar als het op is, wordt het beest er net zo hard voor geslacht.
Idd
quote:
- zuivelprodukten zijn een stuk gezonder dan vlees. Daar zit bijv. de adrenaline niet in, die door het lichaam gespoten wordt op het moment van slachten. Bovendien gaan de dieren er niet dood van.
Nee, maar dieren hebben wel een ondraaglijk leven. Koeien staan in kleine ruimtes op elkaar terwijl er een apparaat aan hun uiers zit die hun melkvoorraad wegzuigt. Bij mijn weten worden er ook nog steeds kippen in legbatterijen gehouden.
quote:
- veel vegetariers zijn geen vegetarier vanuit "zielig voor de diertjes"-oogpunt, maar uit oogpunt van gezondheid en het slachten van levende wezens voor ons consumptiepatroon. Vanuit dat oogpunt is de hypocrisie die jij aan denkt te tonen dus totaal niet aanwezig!!
Het "slachten van levende wezens voor ons consumptiepatroon" is nou net hetgeen in ik bedoel. Men eet geen vlees, maar wel bijvoorbeeld vis, terwijl zo'n vis net goed "geslacht" wordt voor ons consumptiepatroon. Men eet geen vlees en vis, maar draagt wel leer. Men eet geen vlees en vis maar eet wel snoep waarin dierlijke resten in verwerkt zijn. Dat is het hypocriete wat ik bedoel.
Kijk als je geen vlees eet uit gezondheidsredenen, of gewoon vlees niet lekker vindt smaken (lijkt me sterk dat iemand echt alle vlees vies vindt, gezien er zoveel op de markt is) dan is dat zijn goed recht. Ik hekel alleen de hypocriete houding van veel ideologische vegetariers.
quote:
- iets doen is altijd nog beter dan helemaal nix doen!! Dus beter een (in jouw ogen hypocriete) vegetarier dan een vleeseter.
Dus het is fout om vlees te eten? Dat is dus die arrogante houding die ik bedoel als het om vegetariers gaat: de "ik ben goed en jij bent fout bezig" gedachtengang
[..]
pi_6815391
waar zeg ik dat het fout is om vlees te eten?? Dat moet je zelf weten. In mijn ogen is het fout en dus doe ik het niet. Wat ik wel fout vind, is er wel over nadenken, maar gewoon vlees blijven eten omdat je anders hypocriet zou zijn. Ik vind het ten eerste al niet hypocriet, maar ten tweede denk ik dat je beter iets kan doen dan helemaal niets.

Koeien worden overigens niet in 1 sec. gedood, daar gaat wel iets langer overheen. Juist een van de redenen dat vlees zo ongezond is (staat al eerder in dit topic).

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
  vrijdag 15 november 2002 @ 11:25:10 #148
8389 astra
...met peugeot 307SW!
pi_6816076
Koeien worden wel in ongeveer 1 seconde gedood, ik heb een koe geslacht zien worden, bij de 'echte' slager. Koe krijgt kogel door de kop, en het is dan echt afgelopen hoor voor het beest. Wat er daarna gebeurt merkt het beest toch niks meer van. Verder vond ik het een behoorlijk ranzig gezicht, dat slachten, maar ik ben er geen gram minder vlees door gaan eten.

Verder, wat mikeymo hier in dit topic te melden heeft, klopt volgens mij heel goed met de realiteit, ben het er dan ook helemaal mee eens.

Astra is papa! van Lars
  vrijdag 15 november 2002 @ 13:40:48 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_6818304
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 10:32 schreef TrashNSk8 het volgende:
waar zeg ik dat het fout is om vlees te eten?? Dat moet je zelf weten. In mijn ogen is het fout en dus doe ik het niet. Wat ik wel fout vind, is er wel over nadenken, maar gewoon vlees blijven eten omdat je anders hypocriet zou zijn. Ik vind het ten eerste al niet hypocriet, maar ten tweede denk ik dat je beter iets kan doen dan helemaal niets.

Koeien worden overigens niet in 1 sec. gedood, daar gaat wel iets langer overheen. Juist een van de redenen dat vlees zo ongezond is (staat al eerder in dit topic).

Je zegt zelf dat het beter is een hypocriete vegetarier te zijn dan iemand dan vlees eet.

Ik denk er over na, en ik ben eigenlijk wel tevreden met zoiets als de bio-industrie. Vroeger, en nog steeds eigenlijk, was de mens in de zoektocht naar voedsel bezig het hele eco-systeem te vernietigen. Koraalriffen worden kapotgevist, zeldzame zeedieren raken verstrikt in netten. Diverse diersoorten zijn in de loop der eeuwen uitgeroeid door de mensheid vanwege voedselredenen, met als een van de bekendste voorbeelden de Dodo.
Daarom is het vlees wat ik eet bij mijn weten allemaal een bio-industrie-product. Ik vind het dan ook vreselijk dat mensen bijvoorbeeld bushmeat eten. Dieren die we eenmaal kwijt zijn krijgen we niet meer terug.

Kijk wat een ander eet of juist niet eet gaat mij nix aan, maar als ik een biefstukje of een schnitzel naar binnen werk dan wil ik graag geen rare blikken en opmerkingen over de bio-industrie naar m'n hoofd krijgen, en al helemaal niet als die persoon wel dropjes zit te eten of leren kleding aanheeft.

Wat betreft de koeien-opmerking. Ik kan me indenken dat bepaalde lichaamsfuncties nog even doorgaan na het stoppen van de hersenactiviteit.

[..]
pi_6818340
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 13:40 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat het beter is een hypocriete vegetarier te zijn dan iemand dan vlees eet.

Ik denk er over na, en ik ben eigenlijk wel tevreden met zoiets als de bio-industrie. Vroeger, en nog steeds eigenlijk, was de mens in de zoektocht naar voedsel bezig het hele eco-systeem te vernietigen. Koraalriffen worden kapotgevist, zeldzame zeedieren raken verstrikt in netten. Diverse diersoorten zijn in de loop der eeuwen uitgeroeid door de mensheid vanwege voedselredenen, met als een van de bekendste voorbeelden de Dodo.
Daarom is het vlees wat ik eet bij mijn weten allemaal een bio-industrie-product. Ik vind het dan ook vreselijk dat mensen bijvoorbeeld bushmeat eten. Dieren die we eenmaal kwijt zijn krijgen we niet meer terug.

Kijk wat een ander eet of juist niet eet gaat mij nix aan, maar als ik een biefstukje of een schnitzel naar binnen werk dan wil ik graag geen rare blikken en opmerkingen over de bio-industrie naar m'n hoofd krijgen, en al helemaal niet als die persoon wel dropjes zit te eten of leren kleding aanheeft.

Wat betreft de koeien-opmerking. Ik kan me indenken dat bepaalde lichaamsfuncties nog even doorgaan na het stoppen van de hersenactiviteit.

Daar ga ik wel mee akkoord, dat het beter is voor het biologisch evenwicht. Maar dan moeten ze wel die dieren in die bioindustrie goed verzorgen etc.
En de beste oplossing lijkt me ook hier nog altijd gewoon geen vlees eten...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')