quote:Groen, Paars, Rood, maar nog nooit geel nee
Op maandag 17 november 2003 18:29 schreef Volano het volgende:
In de reclame van de NS over de vierkante wielen zitten de mensen in het treinstel op gele banken.. maar in welke treinen zitten gele banken? Ik reis elke dag met een stop- en sneltrein.. maar heb nog nooit gele banken gezien? Iemand wel?
dat zijn de enige gele banken die ik me kan herrineren
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:31 schreef Hayek het volgende:
in die reclames rijden de treinen ook altijd op tijd..
Misschien lagen er op dat moment geen bladeren op de rails
Kom je tegen op Haarlem-Maastricht, en af en toe op Zwolle-Roosendaal.
quote:ja, daar kom je die gele banken wel eens tegen
Op maandag 17 november 2003 18:30 schreef Nealz het volgende:
ik denk dat de treinstellen zijn die je in de intercity vind die van haarlem naar eindhoven/maastrict rijden daar zie ik ze namelijk wel eens in.
quote:Gafe foto
Op maandag 17 november 2003 18:33 schreef sweek het volgende:
Gele, nouja, geel-bruine, zitten in de ICRm's...Kom je tegen op Haarlem-Maastricht, en af en toe op Zwolle-Roosendaal.
[afbeelding]
edit: Nou ja, die van het plaatje dus.
quote:Nee.
Op maandag 17 november 2003 18:34 schreef okkie-man het volgende:[..]
Gafe foto
![]()
Heb je die zelf gemaakt![]()
Dit is eerste klas ICRm, erg mooi, en met:
quote:Daar reden ze vroeger ook ja, maar daar heb je nu alleen nog maar ICK hokjes
Op maandag 17 november 2003 18:35 schreef ik_hier het volgende:
er zijn een aantal nieuwe intercity rijstellen, die volgens mij ook die kleur banken hebben. reden onder andere op het traject Eindhoven-Den Haag (ja die trein komt ook nog ergens vandaan, maar dat varieert: Venlo of Heerlen uit mijn hoofd). Hebben een geel gespikkelde stof. Te herkennen aan de dichte aansluiting van de ramen met de rest van de buitenkant van de treinedit: Nou ja, die van het plaatje dus.
quote:Zijn toch ook leuke foto's
Op maandag 17 november 2003 18:37 schreef sweek het volgende:[..]
Nee.
Heb er wel zelf foto's van gemaakt, maar die zijn minder...
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is eerste klas ICRm, erg mooi, en met:
[afbeelding]
quote:Heb inderdaad nog nooit gele gezien.; Maar ik ook nog nooit twee gasten op een handmatige bladerveegmachine gezien, en die zullen toch niet zomaar een verzinsel zijn..
Op maandag 17 november 2003 18:29 schreef Volano het volgende:
In de reclame van de NS over de vierkante wielen zitten de mensen in het treinstel op gele banken.. maar in welke treinen zitten gele banken? Ik reis elke dag met een stop- en sneltrein.. maar heb nog nooit gele banken gezien? Iemand wel?
quote:Nah, ik vind het lezen best goed gaan hoor...
Op maandag 17 november 2003 18:43 schreef Volano het volgende:
[afbeelding]
precies te krap om je Spits of Metro te lezen *voorstander van banken tegen over elkaar*
quote:Zit nu in het buitenland, dus al bijna een jaar dat traject niet meer gereden. Maar die hokjes van zes vind ik maar niks, dan zijn zelfs die Belgische treinstellen beter (wel iets luidruchtiger, en je moet met je benen tegen de stoel van je voorganger aan gaan zitten, maar het is er altijd rustig). Die nieuwe treinstellen hebben trouwens best goede beenruimte (ben vrij groot).
Op maandag 17 november 2003 18:39 schreef sweek het volgende:[..]
Daar reden ze vroeger ook ja, maar daar heb je nu alleen nog maar ICK hokjes
[afbeelding]
Dit zijn dus de belgische coupé's (de K4), maar dan met de lampen aan, en niet vergeten de stoel voor je naar voren te zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 18-11-2003 12:09]
Buffel / DM90-interieur... Te vinden op Arnhem - Tiel, Nijmegen - Roermond. En nog wel wat andere plaatsen. . Best veel plaats, en zit gewoon lekker.
De vernieuwd Regiorunner... het ziet er allemaal nogal plastic uit vind ik, maar zit goed! .
quote:eigenlijk bijna altijd op Zwolle - Roosendaal, behalve als er een hondenkop of een dubbeldekker rijd. En dat zijn er niet zo heel veel.
Op maandag 17 november 2003 18:33 schreef sweek het volgende:
Gele, nouja, geel-bruine, zitten in de ICRm's...Kom je tegen op Haarlem-Maastricht, en af en toe op Zwolle-Roosendaal.
[afbeelding]
ze zitten trouwens heeeeel erg lekker al zeg ik het zelf
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:59 schreef Adagio het volgende:
De buffels en gewone intercitys met oranje banken ken ik wel, maar hoe zien die treinen met gele banken er van buiten uit dan?
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 18-11-2003 14:29]
quote:Dit is toch het minst lekkere hoor.
Op dinsdag 18 november 2003 14:28 schreef ik_hier het volgende:
even een [ toevoegen voor /img].
De treinstellen die wat mij betreft verboden zouden moeten worden zijn de sprinters, met de harde stoelen achter elkaar. Daar heb je dus echt vervelend weinig beenruimte, en de stoelen zijn aan de achterkant ook nog eens hard. (kon zo snel geen plaatje vinden) om dan even een aan het topic rakende post te maken behalve dan de eerste zin.
quote:Daar heb ik nog nooit in gezeten, alleen de Citypendel versie
Op dinsdag 18 november 2003 14:52 schreef ik_hier het volgende:
nee hoor, die vind ik persoonlijk toch echt beter zitten dan die sprinter met harde stoelen achter elkaar (zijn er niet zoveel van).
Is het interieur erg anders dan dit? Ik vind er namelijk geen foto van zo snel.
[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 18-11-2003 16:33]
Rijdt ook stoptreindiensten...
Erg weinig beenruimte daarin, maar ik ben klein en heb er niet zo veel last van.
quote:Maar goed dat hondekoppen al een jaar of vijf niet meer in de reguliere dienst rijden.
Op dinsdag 18 november 2003 13:56 schreef Blik het volgende:[..]
eigenlijk bijna altijd op Zwolle - Roosendaal, behalve als er een hondenkop of een dubbeldekker rijd. En dat zijn er niet zo heel veel.
ze zitten trouwens heeeeel erg lekker al zeg ik het zelf
quote:Helaas duiken ze steeds vaker weer op.. trombose-treinen noemen wij ze wel.. zie het verhaal hierboven, dat ze te klein zijn als je langer dan 1.90 bent.
Op dinsdag 18 november 2003 20:38 schreef Lucske het volgende:[..]
Maar goed dat hondekoppen al een jaar of vijf niet meer in de reguliere dienst rijden.
quote:Erger zelfs:
Op maandag 17 november 2003 18:31 schreef Hayek het volgende:
in die reclames rijden de treinen ook altijd op tijd..
In die reclames RIJDEN de treinen!
roermond - eindhoven en eindhoven - roermond rijden ze erg vaak op, dus de treinen naar heerlen of maastricht en amsterdan of denhaag
quote:Hondekoppen rijden dus echt al heel wat jaartjes niet meer rond in Nederland... jij bedoeld Plan V's en Plan T's, die lijken er op... en plan T's hebben die kleine beenruimte.
Op dinsdag 18 november 2003 22:17 schreef Inc_J het volgende:[..]
Helaas duiken ze steeds vaker weer op.. trombose-treinen noemen wij ze wel.. zie het verhaal hierboven, dat ze te klein zijn als je langer dan 1.90 bent.
quote:Ze zitten eigenlijk wel in iedere trein tussen Haarlem en Maastricht, maar in Den Haag - Heerlen nooit meer kan ik je verzekeren.
Op woensdag 19 november 2003 00:28 schreef _The_General_ het volgende:
in die gele zit ik iedere dag, zitten erg fijn,roermond - eindhoven en eindhoven - roermond rijden ze erg vaak op, dus de treinen naar heerlen of maastricht en amsterdan of denhaag
geweldige trein, zit tenminste niet zo snel vol als een enkele treinlengte en er kunnen meer mensen in
vijn
quote:wederom van die zelfde al eerder genoemde site. Maar kan dus geen plaatje vinden om het zeker te weten. Iemand die wel de niet city-pendel sprinters rijdt, die mij kan helpen?
The 3-car "Sprinter" trainsets are used for suburban services in the west and middle of the country. They are not beloved by the passengers because of their lack of comfort (seats close together) and low maximum speed (actually 112km/h for the 3-car trainsets).
In March 2001 it was decided that this class would be rebuilt in a similar style as their 2-car sisters class 2000 (Citypendel). They will get a new traction control system with choppers, an additional door in the middle coach and of course a new interior. The rebuild is planned for the years 2003-2005 and will be done by Bombardier (formerly Adtranz Randers) in Denmark. The first trainset has been sent to Denmark in April 2002. It returned in May 2003, in a different livery. The rebuilt units will be numbered in the 2900 series.
quote:hij niet, ik wel
Op maandag 17 november 2003 18:34 schreef okkie-man het volgende:[..]
Gafe foto
![]()
Heb je die zelf gemaakt![]()
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:17 schreef sweek het volgende:
Euhm, volgens mij heeft Mr. En wel eens SGM3 interieurfoto's op Fok! gezet... is al weer een tijd geleden wel... iemand anders die er heeft?
Deze dus
quote:Jezus, die foto's die je gebruikt zijn allemaal van mn tour door Nederland van juli, zie hier voor foto's van de volgende treinen:
Op dinsdag 18 november 2003 14:11 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
Het zijn geen treinen, maar rijtuigen....
Eindhoven-Duivendrecht: 1700+ICR, ICRm, Df
Duidvendrecht-Arnhem: ICE
Arnhem - Arnhem Velperpoort: plan V
Velperpoort - Duiven: lint
Duiven - Arnhem: lint
Arnhem - Deventer: 1700+ICR, ICRm
Deventer - Almelo: ICM
Almelo - Marienberg: DH1 (ex-wadloper, nu veenexpress)
Marienberg - Hardenberg: Plan V
Hardenberg - Zwolle: SM90
Zwolle - Hoogenveen: Plan U (rev.)
Hoogenveen - Zwolle: ICM
Zwolle - Deventer: VIRM
Deventer - Enschede: ICM
quote:Dat heb je in de gemoderniseerde IC-rijtuigen ook
Op woensdag 19 november 2003 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
, stroom voor je laptop.
quote:Hmm, die onderste foto is toch echt van mijn hand, en die daar boven ook geloof ik.
Op maandag 17 november 2003 18:37 schreef sweek het volgende:[..]
Nee.
Heb er wel zelf foto's van gemaakt, maar die zijn minder...
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is eerste klas ICRm, erg mooi, en met:
[afbeelding]
Ja, ik ben in een zeikbui; bier is op
quote:Klopt idd, maar ze lijken er dan ook wel op
Op woensdag 19 november 2003 10:53 schreef sweek het volgende:[..]
Hondekoppen rijden dus echt al heel wat jaartjes niet meer rond in Nederland... jij bedoeld Plan V's en Plan T's, die lijken er op... en plan T's hebben die kleine beenruimte.
Zie hier maar even. http://mercurio.iet.unipi.it/ns/ns-reizigers.html
quote:1.
Op donderdag 20 november 2003 10:37 schreef ik_hier het volgende:
Was dat eerste of tweede klas (van de SGM3)? maar het lijkt erop dat ik plan T toch bedoelde.
Dit is het int. van de 1e klas van een plan T.
Dit is tweedek klas plan U.
Kan zo snel geen 2e kl plan T vinden
quote:Wel opwindend zo'n treinen hobby zeg
Op donderdag 20 november 2003 15:18 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]Dit is het int. van de 1e klas van een plan T.
[afbeelding]
Dit is tweedek klas plan U.
Kan zo snel geen 2e kl plan T vinden
quote:Als je per jaar een dikke 30.000km per trein aflegd komt de intresse vanzelf wel.
Op donderdag 20 november 2003 15:47 schreef Fillipe het volgende:[..]
Wel opwindend zo'n treinen hobby zeg
De trein is een soort promotie voor Groningen of zo, of voor een andere stad.
Beetje zoals deze, je wordt alleen helemaal gek binnen.
quote:Dat is de 4023 'Mendini' die reclame maakt voor het Gronings museum.
Op donderdag 20 november 2003 16:19 schreef Toeps het volgende:
Heeft iemand misschien een foto van zo'n intercity met allemaal kleurtjes binnenin?
Hij rijdt wel eens tussen Den Haag en Groningen geloof ik. Aan de buitenkant is het een vrij normale trein, hij heeft alleen witte deuren.
Aan de binnenkant... Elke stoel heeft een ander kleurtje, de muurtjes zijn blauw met roze bolletjes enzo.De trein is een soort promotie voor Groningen of zo, of voor een andere stad.
[afbeelding]
Beetje zoals deze, je wordt alleen helemaal gek binnen.
edit: Sjonge wat een typo's...
quote:Ik vorig jaar ook zeker wel 10.000, en echt meer intresse in treinen heb ik der niet van gekregen.
Op donderdag 20 november 2003 16:04 schreef MREn het volgende:[..]
Als je per jaar een dikke 30.000km per trein aflegd komt de intresse vanzelf wel.
quote:Ik ben ook geen grote fan van treinen (fotograferen), maar je hebt ook mensen die voor hun hobby mensen in elkaar slaan, dan heb ik liever dat mensen foto's van treinen maken, of dat interessant vinden, dus zit niet zo kleinerend te zeuren.
Op donderdag 20 november 2003 16:52 schreef Fillipe het volgende:[..]
Ik vorig jaar ook zeker wel 10.000, en echt meer intresse in treinen heb ik der niet van gekregen.
Maar ja, veel plezier met treintjes fotograferen zal ik maar zeggen
quote:Hey daar heb ik ingezeten, de intercity tussen den helder en nijmegen... Ik zat toen tussen heerhugowaard en alkmaar. zag er trouwens best wel tof uit... Had het helemaal niet verwacht toen ik de trein instapte. Dus dat was best wel raar. Zelfs de stoelen hadden allemaal kleurtjes.
Op donderdag 20 november 2003 16:19 schreef Toeps het volgende:
Heeft iemand misschien een foto van zo'n intercity met allemaal kleurtjes binnenin?
Hij rijdt wel eens tussen Den Haag en Groningen geloof ik. Aan de buitenkant is het een vrij normale trein, hij heeft alleen witte deuren.
Aan de binnenkant... Elke stoel heeft een ander kleurtje, de muurtjes zijn blauw met roze bolletjes enzo.De trein is een soort promotie voor Groningen of zo, of voor een andere stad.
[afbeelding]
Beetje zoals deze, je wordt alleen helemaal gek binnen.
quote:Ja, die zijn van jouw hand... ik had het alleen over de eerste... was niet helemaal duidelijk misschien, sorry daarvoor.
Op donderdag 20 november 2003 04:35 schreef MREn het volgende:[..]
Hmm, die onderste foto is toch echt van mijn hand, en die daar boven ook geloof ik.
Ja, ik ben in een zeikbui; bier is op
quote:Ha dat is het Mendini-treinstel! Mendini is de architect van het Groninger Museum. Vergelijk de kleuren van de banken en de wanden in treinstel 4023 maar eens met de wanden van het museum, en je zult de overeenkomst zien
Op donderdag 20 november 2003 18:01 schreef pleymo het volgende:[..]
Hey daar heb ik ingezeten, de intercity tussen den helder en nijmegen... Ik zat toen tussen heerhugowaard en alkmaar. zag er trouwens best wel tof uit... Had het helemaal niet verwacht toen ik de trein instapte. Dus dat was best wel raar. Zelfs de stoelen hadden allemaal kleurtjes.
quote:Ik ben ook voorstander van de banken tegenover elkaar. Ik heb ooit eens gelezen dat uit een onderzoek was gebleken dat de meeste mensen de "busopstelling" prettiger vonden
Op maandag 17 november 2003 18:43 schreef Volano het volgende:
[afbeelding]
precies te krap om je Spits of Metro te lezen *voorstander van banken tegen over elkaar*
quote:ik denk dat het uitmaakt of het druk is. Als er niemand in de trein zit is coachopstelling inderdaad minder ruim dan 'viertjes', maar als het druk is juist weer wel.
Op donderdag 20 november 2003 20:34 schreef SuperRembo het volgende:[..]
Ik ben ook voorstander van de banken tegenover elkaar. Ik heb ooit eens gelezen dat uit een onderzoek was gebleken dat de meeste mensen de "busopstelling" prettiger vonden
Nieuwe dubbeldekkers hebben dus beneden tegenoverelkaar en boven coach, net wat je het fijnste vind dus.
quote:Ze zijn niet langer, want het zijn gewoon gemoderniseerde oude, en ze blijven 26m40 lang.
Op maandag 17 november 2003 18:39 schreef GREENSKiN het volgende:
Ja... dat zijn inderdaad van die nieuwe. Ik vind ze niet verkeerd. Ze zijn iets krapper maar er passen volgens mij een flink aantal meer mensen in. Ze lijken ook langer, kan dat?
Volgens mij passen er evenveel mensen in, anders zou dit ten koste zijn gegaan van de beenruimte.
quote:Volgens mij hebben ze de steek wel een beetje veranderd, kan me vaag herinneren dat iemand die ooit met het verbouwingsproject bezig was wel noemde dat er meer stoelen in moesten dan oorspronkelijk gepland. Kijk maar naar de debiele opstelling: je zit soms alleen maar tegen zijwand aan te kijken. Als de steek niet veranderd was, had iedereen netjes een raam naast zijn hoofd gehad...
Op donderdag 20 november 2003 21:01 schreef MREn het volgende:[..]
Ze zijn niet langer, want het zijn gewoon gemoderniseerde oude, en ze blijven 26m40 lang.
Volgens mij passen er evenveel mensen in, anders zou dit ten koste zijn gegaan van de beenruimte.
quote:Is Hoogeveen, met maar één n
Op woensdag 19 november 2003 20:19 schreef MREn het volgende:Eindhoven-Duivendrecht: 1700+ICR, ICRm, Df
Duidvendrecht-Arnhem: ICE
Arnhem - Arnhem Velperpoort: plan V
Velperpoort - Duiven: lint
Duiven - Arnhem: lint
Arnhem - Deventer: 1700+ICR, ICRm
Deventer - Almelo: ICM
Almelo - Marienberg: DH1 (ex-wadloper, nu veenexpress)
Marienberg - Hardenberg: Plan V
Hardenberg - Zwolle: SM90
Zwolle - Hoogenveen: Plan U (rev.)
Hoogenveen - Zwolle: ICM
Zwolle - Deventer: VIRM
Deventer - Enschede: ICM
quote:Kijk NS-afzeikers, zo kan het ook
Ook op Duits spoor chaos door natte herfstbladeren (Trouw)
van onze correspondent
2003-11-24
BERLIJN - Na wekenlange chaos op het spoor door vallende herfstbladeren
heeft de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen nu de Deutsche Bahn een
ultimatum gesteld.
Het spoorbedrijf dient uiterlijk donderdag de minister van verkeer Axel
Horstmann een plan van aanpak voor te leggen, meldde de krant Rheinische
Post dit weekeinde.
Nog slechts dertig procent van de treinen reed vorige week op tijd in deze
aan Nederland grenzende deelstaat. De vertragingen waren het gevolg van door
vallende herfstbladeren glad geworden rails, waardoor treinen schade
opliepen. Onderhoudspersoneel moest dag en nacht werken om de uitgevallen
treinen te repareren.
Dat het herfst is, vindt de minister van verkeer geen reden voor
vertragingen. Herfst is het tenslotte overal, de Deutsche Bahn moet zorgen
voor een 'herfstbestendige dienstregeling', vindt Horstmann (SPD). Zijn
partijgenoot Gerd Wirth waarschuwde de spoorwegen alvast ,,dat het volgend
jaar ook weer herfst wordt''.
De minister zei vrijdag in het regionale parlement een strafkorting te
overwegen op de subsidie van 700 miljoen euro die de spoorwegen in
Noordrijn-Westfalen ontvangen. Niet alleen de vertraging, maar ook de
slechte informatievoorziening aan gestrande reizigers verwijt hij het
spoorbedrijf Deutsche Bahn.
De spoorwegen zeggen ter verdediging dat er in Noordrijn-Westfalen
uitzonderlijk veel bossen zijn, en dus ook veel bladeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |