abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14706754
Ik zie net op het RTL4 nieuws een item over acupunctuur en homeopathische behandelingen bij dieren.

Bij mensen heb je zoveel voor- en tegenstanders, maar dieren ondergaan het alleen maar, zijn dus betrouwbare patiënten kan je zeggen.
Iemand ervaring hier vraag ik me af?

pi_14706869
ach dieren hebben ook weinig invloed op wat ze eten krijgen, dus dit lijkt me ook niet bepaald zinnig. Zolang er wel respectvol met de beestjes wordt omgegaan.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 17 november 2003 @ 18:32:49 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14706925
Homeopatie is kwakzalverij, hoe goedbedoelt ook.
http://www.skepsis.nl/homeopathie.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14707106
Ik ken genoeg mensen die hele positieve ervaringen hebben met homeopathie en zelfs acapunctuur bij hun honden.
Juist omdat het dier niet kan aangeven of het wel of niet helpt kan je alleen maar zelf waarnemen of er verbeteringen optreden.
Bij honden met gedragsproblemen worden ook wel eens Bach Bloesem Remedies voorgeschreven, bijvoorbeeld honden met een extreme angst ergens voor. En dit werpt ook zijn vruchten af.
Alleen ben ik wel van mening dat alternatieve geneeswijzen een ondersteuning bieden en geen volledige genezig op zich.
Maar goed, daarnaast ben ik ook van mening dat als je ziek wordt je sowieso iets aan je levensritme/gewoontes moet veranderen en niet alleen maar medicijnen moet slikken.
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_14707175
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Homeopatie is kwakzalverij, hoe goedbedoelt ook.
Ja, zij noemden ook scepsis in dat item.
Alleen denk ik dan, baadt het niet etc??
En als je ziet dat het dier er goed op reageert, is er toch niets mis mee, of is dat geen voldoende bewijs?
pi_14707193
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind homeopatie kwakzalverij, hoe goedbedoelt ook.
http://www.skepsis.nl/homeopathie.html
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
  maandag 17 november 2003 @ 18:42:26 #7
45206 Pietverdriet
pi_14707224
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:38 schreef Bonnie_R het volgende:
Ik ken genoeg mensen die hele positieve ervaringen hebben met homeopathie en zelfs acapunctuur bij hun honden.
Bekijk die link eens, zou ik zeggen.
Als je trouwens zeker weet dat Homeopathie werkt, en je kan het bewijzen, dan kan je een millioen dollar verdienen. Is een amerikaanse illusionist die die prijs heeft gezet. Volgens hem heeft nog nooit een fabrikant van die spullen zich bij hem gemeld, hoewel hij de meeste heeft aangeschreven.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathy.shtml
  maandag 17 november 2003 @ 18:44:44 #8
45206 Pietverdriet
pi_14707313
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:40 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja, zij noemden ook scepsis in dat item.
Alleen denk ik dan, baadt het niet etc??
En als je ziet dat het dier er goed op reageert, is er toch niets mis mee, of is dat geen voldoende bewijs?

Er is nog nooit een controleerbaar bewijs voor homeopathie geleverd dat gebaseerd is op degelijk onderzoek. En als het niet baat, dan schaad het niet, stel je voor dat je je beest onnodig laat lijden terwijl de gewone dierenarts er wel een geneesmiddel voor heeft. Bovendien, wil jij geld geven aan een kwakzalver?
  maandag 17 november 2003 @ 18:45:29 #9
45206 Pietverdriet
pi_14707330
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:41 schreef Bonnie_R het volgende:

[..]

Nee, Homeopathie IS kwakzalverij!
pi_14707440
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bekijk die link eens, zou ik zeggen.
Als je trouwens zeker weet dat Homeopathie werkt, en je kan het bewijzen, dan kan je een millioen dollar verdienen. Is een amerikaanse illusionist die die prijs heeft gezet. Volgens hem heeft nog nooit een fabrikant van die spullen zich bij hem gemeld, hoewel hij de meeste heeft aangeschreven.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathy.shtml

Ik ben niet uit om iets te bewijzen noch om 1 miljoen dollar te verdienen.
Ik geef alleen maar mijn mening omtrend homeopathie bij dieren.
Zelf gebruik ik zelden tot nooit homepathische medicijnen, wel weer veel antroposofische medicijnen, maar goed da's dan ook weer wat anders.
Overigens 1 opmerking richting TS; acupunctuur en homeopathie zijn wel totaal verschillende dingen, ze op 1 hoop gooien kan verwarring veroorzaken. Want ik merk nu dat de discussie al weer snel richting homeopathie slaat, terwijl ook acupunctuur genoemd is.
pi_14707461
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Homeopathie IS kwakzalverij!

Gaat het je nu om de stelling of om het gelijk krijgen?
pi_14707535
Het ging me om dat item op TV, en daar werd zowel homeopathie als acupunctuur toegepast.

Mijn topictitel is daarom ook alternatieve behandelingen.
Ik heb het niet eens over genezing, ik vroeg me af of mensen hier ervaring met e.e.a. hebben.

† In Memoriam † maandag 17 november 2003 @ 19:05:32 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_14707973
Ik heb ooit eens een kat gehad die in huis pistte, na tig middeltjes was het nog niet over en kreeg hij homeopatische korreltjes, dát werkte wel.

Als homeopatie tussen je oren zit, waarom werkt het bij babies dan? Die lezen echt geen etiketjes hoor

Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 17 november 2003 @ 19:10:16 #14
45206 Pietverdriet
pi_14708114
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:05 schreef moussy het volgende:
Ik heb ooit eens een kat gehad die in huis pistte, na tig middeltjes was het nog niet over en kreeg hij homeopatische korreltjes, dát werkte wel.

Als homeopatie tussen je oren zit, waarom werkt het bij babies dan? Die lezen echt geen etiketjes hoor

nee, maar de ouders van de babies en de bezitters van de beesies wel, en die beoordelen de genezing. ergo, placebo via proxie?
pi_14708230
Raar dat homeopathie niet helpt.

ken een paar paarden die niet drachtig te krijgen waren, wat de DierenArts ook had onderzocht en gedaan.
Na een paar weken homeopatische druppels werden ze alle 6 meteen de eerst volgende dekking dragend. Raar.

paard dat volgens DA afgeschreven was, krijgt een handoplegging en de magnetiseur weet meteen waar de kwaal zit, wat toen ook aantoonbaar was. En er was toen ook genezing mogelijk, ipv slacht wat de DA zei.
De DA had al veel onderzoeken gedaan, had niks kunnen vinden, wel 1000 gulden lichter.

Paard had het aan de nieren, krijgt duppels en het is over.
Niet moeilijk te zien of een paard het aan de nieren heeft, bij het borstelen is dat meteen zichtbaar, dus ook of het over is.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Alle paarden waren van verschillende eigenaren, ook geen zweverige.
Dus ja ik geloof wel in de werking ervan.

pi_14709341
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

nee, maar de ouders van de babies en de bezitters van de beesies wel, en die beoordelen de genezing

Verwar jij 'beoordeling' niet met 'constatering' in je afwijzende houding ten opzichte van alternatieve behandelingen?

Je mening is zo gekleurd, zelfs al wordt het tegendeel onder je neus gewreven ruik je het nog niet?

maandag 17 november 2003 @ 20:00:25 #17
45206 Pietverdriet
pi_14709834
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:46 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Verwar jij 'beoordeling' niet met 'constatering' in je afwijzende houding ten opzichte van alternatieve behandelingen?

Je mening is zo gekleurd, zelfs al wordt het tegendeel onder je neus gewreven ruik je het nog niet?

Beetje religie verhaal.
Bewijs, objectief bewijs, daar draait het om
Dat jij dat niet vraagt, okay, maar ik wel. Mijn mening is niet gekleurt, hij is kritisch.
Er zijn legio dierenartsen die er ook in geloven, dat weet ik, maar daarom is het nog niet waar.
pi_14710413
Dit lijkt me een goed uitgangspunt:
quote:
Alternatieve behandelingen zijn niet bedoeld voor gebruik in plaats van de behandeling door de dierenarts, maar ter ondersteuning van het natuurlijke proces van werkelijke genezing.
Indien u ook maar enigszins denkt dat uw huisdier ziek of niet in orde is, gelieve u uw dierenarts te raadplegen voor een juiste diagnose en een doorlopende toetsing van de door u gekozen behandelingen of producten om ervoor te zorgen dat zij optimaal passen bij de behoeften van uw huisdier
Dit komt van een site voor alternatieve behandelingen, o.a. homeopathie en acupunctuur.
pi_14711028
Ik heb dan ervaring met reiki met dieren, werkt als een tierelier...

1 keer een beginnersfout gemaakt(onwetendheid), doh afstandsreiki gegeven tijdens een operatie, hij werd "wakker", vond de anesthesist erg vreemd, had niet moeten kunnen...
Doh is zowiezo ontzettend snel genezen, wonden op zijn hoofd(waar de buisjes in gezeten hebben) waren binnen no time dicht.
Hij herstelde gigantisch snel na zo goed als dood geweest te te zijn, de artsen stonden versteld over het snelle herstel.
Hij ging van een levensverwachting van max 2 maanden binnen een week naar een levensverwachting van 2 jaar, jaar 3 komt eraan, zijn hart houdt het erg goed, beter als verwacht, medicatie is nog niet omhoog gegaan.

Een kat van mij met een abces op zijn hoofd ter grootte van een kwartje, 3 dagen reiki(en schoonmaken met zoutoplossing), alles over en dicht..

Een mastiff reiki gegeven om zijn oude dag wat makkelijker door te komen, gewrichtsstijfheid nam af, hij was levendiger, vrolijker.

Bach remedy's, hond van mijn schoonfolks, nerveus beestje, met bach een stuk kalmer en veel minder blafferig(scherpe kantjes eraf).
Hond van mijn ouders, met bach op een normale manier mee in de auto te nemen, zonder bach niet.

Doh had last van zijn ogen, caft hielp niet voldoende, andere oogzalfjes net zo min, het gaf tijdelijk wat verlichting, maar meer niet.
Golden seal, na 2 maanden alles helemaal ok en tot nu toe geen last meer gehad(op wat irritatie tijdens de loopsheid van de teef, dan maakt 'ie zich te druk ).

Alternatieve geneeswijze's zijn geen vervanging voor de reguliere geneeskunde, dit is iets wat je onmiddelijk leert als je met alternatieve geneeswijze's bezig gaat.
Het is van belang dat de reguliere geneeskunde niet over word geslagen, alternatief kan een goede ondersteuning zijn.

Je mag de reguliere geneeskunde niet eens overslaan, want je mag als je geen arts ben geen diagnose stellen...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_14711120
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beetje religie verhaal.
Bewijs, objectief bewijs, daar draait het om
Dat jij dat niet vraagt, okay, maar ik wel. Mijn mening is niet gekleurt, hij is kritisch.
Er zijn legio dierenartsen die er ook in geloven, dat weet ik, maar daarom is het nog niet waar.

Waarom geloven die dierenartsen erin???

Omdat ze het hebben zien werken, ze hebben dingen gezien die opgelost werden via alternatieve manieren die ze met de reguliere kant niet voor elkaar kregen...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 17 november 2003 @ 20:42:07 #21
45206 Pietverdriet
pi_14711455
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:33 schreef erodome het volgende:

Omdat ze het hebben zien werken, ze hebben dingen gezien die opgelost werden via alternatieve manieren die ze met de reguliere kant niet voor elkaar kregen...

En waarom is dit dan nooit aangetoont in een degelijk dubbelblind onderzoek?
pi_14711993
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom is dit dan nooit aangetoont in een degelijk dubbelblind onderzoek?

Omdat dat ontzettend moeilijk is met alternatieve geneeswijze's...
Waar het ene dier of mens wel op reageerd reageerd een ander weer niet op.
Je kan van te voren niet vertellen op welk nivo het gaat werken, hoe het gaat werken, welk resultaat het heeft.
Alhoewel dat bij accepunctuur(erkent!!!) anders is en bij homeopathie inmiddels ook steeds beter bekend word.

Eigenlijk is dit bij reguliere medicatie ook tot in zoverre, sommige medicatie is voor de een met eenzelfde klacht wel geschikt en voor de ander is het niet geschikt, alleen word het bij de reguliere kant geaccepteerd, bij de alternatieve kant niet.

Daarbij kan je sommige alternatieve geneeswijze's niet aantonen, je kan niet aantonen hoe ze werken, dus worden ze niet erkent.

Vele onderzoeken hebben al uitgewezen dat er werkelijk wel wat gebeurt, alleen weten ze niet hoe, dus word het niet geaccepteerd.

De meeste onderzoeken vanuit de reguliere kant zijn gericht op het vinden van onwaarheden, dus om te bewijzen dat het niet waar is, het niet klopt, dat maakt het gewoonweg moeilijk.

Daarbij is de commisie die beslist of iets door de reguliere kant erkent word(als zijnde erkende alternatieve geneeswijze) niet objectief, er zitten een heel aantal luitjes in die bij, he snert hoe heet dat nu ook alweer, iets tegen kwakzalverij iig zitten, die zijn zowiezo als wars tegenover alternatieve geneeskunde(hier in nederland dan).

Waar het op neer komt is dat er toch echt wel genoeg bewijs(ervaring) is om te zeggen dat het wel werkt.
Het is niet geheel waterdicht, dat is waar...

Dieren kan je niet voor de gek houden, die kennen het placebo effect niet, wat je ziet is wat je krijgt...
En wat we zien is dat het werkt, dieren genezen van kwalen waar de reguliere geneeskunde de diagnose heeft gesteld.
Ook mensen genezen of verkrijgen een verbeterde levenskwaliteit, je kan er gewoon niet omheen...

Blijven ontkennen is je kop in het zand steken...

En denk erom, in de reguliere geneeskunde word meer gebruik gemaakt van de geneeskrachtige kracht van bv planten als dat je denkt, als het niet zou werken, waarom maakt de reguliere geneeskunde er dan gebruik van?
Dat is fytotherapie(is dat goed geschreven???)...

pi_14714428
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:56 schreef erodome het volgende:

heel verhaal

Yeah You go girl!
  dinsdag 18 november 2003 @ 19:32:04 #24
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_14737473
ik denk dat homeopatie, best kan helpen, net zo als bach rescue remedie, een aantal keer al bij mijn konijnen erg heeft geholpen, net zo als papayaforce bij ontlastings problemen. Ik merk dan echt dat de konijnen snel weer opknappen. en er echt baat bij hebben.
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_14745029
tsja baadt niet schaad niet - en ik heb goede ervaringen met bachbloesem met mijn katje
Toedeledokiee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')