abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14705561
Ik vraag me af wat nou eigenlijk de moeilijkste en zwaarste universitaire studies van Nederland zijn.

Welke denken jullie dat het zijn en waarom?

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_14705653
Ze zeggen Lucht- en Ruimtevaarttechniek en Sterrenkunde.
En verder denk ik dingen als Technische Natuurkunde.
Ik ben zelf alfa (klassieke talen) en vind het niet terecht dat alle alfastudies worden gezien als doodsimpel, maar ik denk toch wel dat de echt harde technische studies over het algemeen zwaarder en/of moeilijker (is niet per se hetzelfde natuurlijk) zijn.
pi_14705655
Ligt eraan wat je zwaar vind.. Voor de een is het een wat moelijker en voor de ander weer wat anders. Persoonlijk vind ik filisofie moelijk en geschiedenis is weer heel erg taai. Bedrijfskunde lijkt me geen knal aan dus voor mij is dat weer moelijk en dus zwaar..
pi_14705691
Ik bedoel filosofie..
  maandag 17 november 2003 @ 17:47:27 #5
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_14705705
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:46 schreef Vaakje het volgende:
Ik bedoel filosofie..
.
Ik zou het eigenlijk niet weten.

[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 17-11-2003 17:47]

It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_14705722
Ligt eraan wat je als criteria ziet. als je kijkt naar aantal gestudeerde jaren ten opzichte van de eigenlijke duur komen deze studies in ieder geval in aanmerking:

Lucht- en Ruimtevaart
Werktuigbouwkunde
Maritieme Techniek

Econometrie wordt ook altijd erg moeilijk genoemd, maar weet verder niks van die studie.

'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
  maandag 17 november 2003 @ 17:48:14 #7
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_14705730
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je de mensen met de hoogste IQ's bij Theologie en Sterrenkunde aantreft, waarschijnlijk vanwege het abstractieniveau.

Of dit echt iets zegt over de moeilijkheidsgraad is wat anders natuurlijk.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_14705755
Verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Maar over het algemeen worden technische studies als Natuurkunde, Wergtuigbouwkunde, (Lucht- en) Ruimtevaarttechniek en Wiskunde als het moeilijkst beschouwd, lijkt me. En misschien geneeskunde, wat niet alleen zwaar is door de moeilijkheidsgraad maar ook door de verantwoordelijkheid de je op je neemt voor in de rest van je leven.
Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_14705785
Over het algemeen zullen dit studies zijn met veel wiskunde en andere abstracte dingen. Dus ik denk:

Wiskunde
Technische Natuurkunde

Ja Ja
pi_14705789
Bij ons op de TU/e schijnt elektrotechniek het meoilijkste te zijn.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  maandag 17 november 2003 @ 17:52:28 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14705833
Ik doe LR en vind het tering moeilijk Hoe andere studies zijn weet ik niet

Maar als je kijkt naar de gemiddelde studie duur komen de meeste technische studies wel in aanmerking dnek ik... En Sterrenkunde en econometrie schijnen ook moeilijk te zijn.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14705859
Stomme vraag, dit is geheel persoonsafhankelijk.
Het is natuurlijk wel zo, dat voor de meeste mensen technische studies het moeilijkst zijn (zoals al een paar keer gezegd is), maar dat komt omdat het een niet-alledaagse manier van denken vereist. Maar mensen die wel op deze manier kunnen denken, hebben weer (meestal) helemaal geen moeite met deze studies en vinden bijv. studies al psychologie weer moeilijk
Theories come and theories go. The frog remains
  maandag 17 november 2003 @ 17:54:09 #13
73888 DIA
die ja .....
pi_14705883
Ik denk medische:
medicijnen-chirurchie-ed

dit veranderd namelijk steeds en is nooit uitgemolken......je kunt bijv altijd betere medicijnen ontwikkelen.......

pi_14705890
Communicatie Wetenschap
pi_14705905
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:49 schreef ianweeks het volgende:
En misschien geneeskunde, wat niet alleen zwaar is door de moeilijkheidsgraad maar ook door de verantwoordelijkheid de je op je neemt voor in de rest van je leven.
Nou, door de moeilijkheidsgraad volgens mij niet hoor. Naar wat ik hoor van mensen die het studeren/gestudeerd hebben lijkt het eerder een HBO-studie, vanwege het vele-stampen-en-weinig-hoeven-te-snappen voor tentamens en het praktisch bezig zijn in de snijzaal, waarvoor je geloof ik al punten kunt krijgen enkel omdat je vaak genoeg aanwezig was
Het is waarschijnlijk wel zwaar qua tijd die je eraan kwijt bent, vanwege de vele verplichte colleges en praktika.
pi_14705912
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:54 schreef DonStefano het volgende:
Communicatie Wetenschap
as if
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_14705939
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:53 schreef Bioman_1 het volgende:
Stomme vraag, dit is geheel persoonsafhankelijk.
Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden!
pi_14705948
Ik vind elektrotechniek op de TU al moeilijk zat!
pi_14705962
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:54 schreef DIA het volgende:
Ik denk medische:
medicijnen-chirurchie-ed

dit veranderd namelijk steeds en is nooit uitgemolken......je kunt bijv altijd betere medicijnen ontwikkelen.......

Artsen ontwikkelen geen medicijnen! Dat zijn over het alg. biologen en farmaceuten
Theories come and theories go. The frog remains
pi_14705964
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik doe LR en vind het tering moeilijk Hoe andere studies zijn weet ik niet

Maar als je kijkt naar de gemiddelde studie duur komen de meeste technische studies wel in aanmerking dnek ik... En Sterrenkunde en econometrie schijnen ook moeilijk te zijn.

Hoa lang ben jij al bezig dan?
pi_14705968
Wat is moeilijk? Als je goed bent in wiskunde en natuurkunde (zoals ik) zijn studies als geschiedenis en nederlands een hel. Als je statistiek makkelijk vind is econometrie een eitje. Als je goed bent in frans dan zal je het bij een wiskundestudie niet redden.
  maandag 17 november 2003 @ 17:57:17 #22
73586 Evariste_Galois
Ce poignard, pour Louis!
pi_14705969
Filosofie is het in elk geval niet. Filosofie is een studie voor randdebielen die ergens in hun leven het godsnakende geluk hebben gehad om tòch nog te slagen voor het VWO.

Filosofie. .

Tout voir, tout entendre, ne perdre aucune idée.
pi_14705978
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:54 schreef DonStefano het volgende:
Communicatie Wetenschap
Ik stem makkelijkste studie! En meest nutteloze!
Ja Ja
  maandag 17 november 2003 @ 17:57:44 #24
3802 DrBeavis
Just a Teen Age Dirtbag
pi_14705984
ligt ook erg aan de persoon, kijk als je niet kan sporten en je gaat de alo doen dan heb je het ook erg zwaar
en als je niet van vrouwen houdt en je doet pabo of sph, dan heb je het ook zwaar

maar ruimtevaarttechniek, sja zoveel wubbo okkeltjes hebben we niet nodig, dus misschien is het daarom zwaar?

"Als de leugen geen vleugels meer geeft en de waarheid is in de war...Dan zijn keizers slechts hulpjes en huilt de oude nar."
pi_14705985
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:55 schreef julekes het volgende:

[..]

as if

I was being sarcastic...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')