quote:Krijgen we dit ook weer. Wat is ''het linkse verbond van studenten'' in vredesnaam? Over vaag gelul gesproken.
Op maandag 17 november 2003 23:58 schreef Goodluck het volgende:[..]
Mischien wil je ons ook even precies vertellen wie dat dan zijn ?
Het is trouwens ook maar net uit welk mosterdpotje je informatie haalt:
Het linkse verbond van studenten zal Hirsi Ali ongetwijfeld een vuile cryptofasciste vinden.Kom in het vervolg OF met onderbouwde bronnen. OF met iets beters (bijvoorbeeld je eigen mening) i.p.v dit soort vage gelul.
Is volgens mij goedkoper voor iedereen. Alleen zullen onze boeren het niet overleven, maar dat kunnen we volgens mij wel hebben.
quote:meten met 2 maten Kozzmic...
Op zaterdag 6 december 2003 13:14 schreef Koos Voos het volgende:
-edit- offtopic.
AMSTERDAM - Mohammed zelf leeft niet meer en er is geen naaste familie van de islamitische profeet die zich namens hem beledigd kan voelen. Omdat Mohammed daarnaast geen god is, mag je over hem zeggen wat je wilt. Op deze gronden heeft het openbaar ministerie (OM) besloten om Ayaan Hirsi Ali niet te vervolgen voor haar uitspraken over Mohammed.
bron en commentaar : niet langer nodig
Ze heeft me trouwens hartelijk bedankt voor mijn morele support en zal zeker doorgaan. Die zeven pisnichten die commentaar hadden op haar uitspraken en het beleid van de VVD moeten lekker kleur bekennen en verkassen naar de PVDA.
quote:Of jij moet kleur bekennen en naar de LPF gaan.
Op zaterdag 6 december 2003 13:40 schreef Pennypacker het volgende:
Die uitgerangeerde trut Klithaar-Kaas kan me gestolen worden. Ik heb Ayaan een mail gestuurd dat ze gewoon moet doorgaan en tevens een mailtje naar Van Aartsen dat als de VVD niet achter Ayaan staat en niet als de sodemieter op 1 lijn komt ze mij kwijt zijn als kiezer. Ik ben in tegenstelling tot de uitgerangeerde en ongetwŭjfeld door persoonlijke trauma's geteisterde trut Klithaar-Kaas erg tevreden over Ayaan en zal, mits zij haar werk ongestoord voort kan zetten, zeker weer een voorkeursstem op haar uitbrengen.Ze heeft me trouwens hartelijk bedankt voor mijn morele support en zal zeker doorgaan. Die zeven pisnichten die commentaar hadden op haar uitspraken en het beleid van de VVD moeten lekker kleur bekennen en verkassen naar de PVDA.
En ben je niet te jong om te stemmen?
quote:Klasse... als VVD'er van de rechtervleugel vind ik het een slappe hap worden.
Op zaterdag 6 december 2003 13:40 schreef Pennypacker het volgende:
Die uitgerangeerde trut Klithaar-Kaas kan me gestolen worden. Ik heb Ayaan een mail gestuurd dat ze gewoon moet doorgaan en tevens een mailtje naar Van Aartsen dat als de VVD niet achter Ayaan staat en niet als de sodemieter op 1 lijn komt ze mij kwijt zijn als kiezer. Ik ben in tegenstelling tot de uitgerangeerde en ongetwŭjfeld door persoonlijke trauma's geteisterde trut Klithaar-Kaas erg tevreden over Ayaan en zal, mits zij haar werk ongestoord voort kan zetten, zeker weer een voorkeursstem op haar uitbrengen.Ze heeft me trouwens hartelijk bedankt voor mijn morele support en zal zeker doorgaan. Die zeven pisnichten die commentaar hadden op haar uitspraken en het beleid van de VVD moeten lekker kleur bekennen en verkassen naar de PVDA.
[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 06-12-2003 14:05]
quote:Ik heb reeds verscheidene malen gestemd. Van GL, D66 tot LPF (op Pim, uiteraard) en VVD (Ayaan). En die leeftijdsaanduiding moet je met een flinke korrel zout nemen.
Op zaterdag 6 december 2003 13:57 schreef Sidekick het volgende:[..]
Of jij moet kleur bekennen en naar de LPF gaan.
En ben je niet te jong om te stemmen?
quote:
VVD-fractie wil Hirsi Ali afremmenDEN HAAG - De VVD-fractie wil het liberale kamerlid Ayaan Hirsi Ali aan banden leggen. Zij moet de standpunten die zij namens de VVD uitdraagt voortaan eerst bespreken in de onlangs opgerichte commissie immigratie en integratie. Deze commissie is mede ingesteld naar aanleiding van haar optreden.
Binnen de VVD-fractie heerst onvrede over de bijdragen van Hirsi Ali in het integratiedebat. Ze zou tezeer een soliste zijn die steeds de confrontatie zoekt. En ze zou zich niet houden aan fractie- afspraken.
De fractie voelde zich in de afgelopen maanden verschillende malen voor het blok gezet als zij standpunten verkondigde die vooraf niet intern waren afgestemd.
VVD-fractiesecretaris Jan Rijpstra bevestigt dat er binnen de fractie ontevredenheid heerst over het functioneren van Hirsi Ali.
,,Ik kan dat niet ontkennen. Het heeft betrekking op standpunten van haar die verder gingen dan we hadden afgesproken, of waar we nog niet over hadden gesproken.''
Voorzitter van de coördinerende commissie immigratie en integratie is Rijpstra zelf. Daarin zitten verder de belangrijkste woord voerders op deze terreinen, onder wie Hirsi Ali, Balemans, Visser, Van Miltenburg en Örgü. Rijpstra zegt een voorkeur te hebben voor de dialoog in plaats van de confrontatie.
De betrokken woordvoerders zullen hun opvattingen en publieke optredens vooraf eerst moeten bespreken in deze commissie, zo is afgesproken.
Ook zal deze commissie het optreden van de diverse fractiewoordvoerders in de integratiediscussie, dus ook Hirsi Ali, evalueren. De commissie wachten daarnaast enkele heikele debatten. De eerste klus zal de notitie van minister Van der Hoeven (onderwijs) over de vrijheid van onderwijs zijn. Die zal naar verwachting nog deze maand verschijnen. Daarnaast het rapport van de parlementaire onderzoekscommissie Integratiebeleid, dat halverwege januari verschijnt. Op dit rapport liep Hirsi Ali vooruit door te zeggen dat het integratiebeleid van de afgelopen dertig jaar is mislukt.
De kritiek binnen de VVD op Hirsi Ali neemt toe. Oud-VVD-staatssecretaris op onderwijs Ginjaar-Maas uitte onlangs met enkele andere partijgenoten forse kritiek op de liberale vanwege haar standpunt ten aanzien van islamitische scholen. De voorwaarden die zij daaraan wil stellen -daarin overigens gesteund door de fractie- zijn volgens Ginjaar-Maas in strijd met de vrijheid van onderwijs.
Oud-VVD-leider Dijkstal keurde de harde lijn van de fractie dinsdag voor de radio ronduit af.
Hoewel de fractie haar in meerderheid steeds gesteund heeft, tonen kamerleden individueel zich bijzonder ongelukkig met de gang van zaken rond haar motie om islamitische scholen aan voorwaarden te verbinden.
Partijgenoot Cornielje voelde zich gedwongen tegen haar motie te stemmen. Het liberale kamerlid Örgü liet een verklaring uitgaan dat Hirsi Ali niet namens haar sprak.
http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1071123216811.html
quote:Hirsi Ali moet flink integreren in de VVD-fractie.
Zij moet de standpunten die zij namens de VVD uitdraagt voortaan eerst bespreken in de onlangs opgerichte commissie immigratie en integratie. Deze commissie is mede ingesteld naar aanleiding van haar optreden.
En terecht. Ik vrees eigenlijk het ergste. Hirsi Ali is niet het type om 'stil te blijven zitten'.
quote:Wat is een LAHA?
Op donderdag 11 december 2003 12:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, dat wordt bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk een LAHA, en ik denk dat er nog vrij veel fokkers op zouden stemmen ook.
quote:Lijst Ayaan Hirsi Ali.
Op donderdag 11 december 2003 12:24 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Wat is een LAHA?
Ik moest ook ff nadenken.
Maar met zo'n lijst kan ze wel beter in de slachtofferrol kruipen.
quote:Toen ik op invoeren drukte ging het lichtje branden.
Op donderdag 11 december 2003 12:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
Lijst Ayaan Hirsi Ali.
Ik moest ook ff nadenken.
Maar met zo'n lijst kan ze wel beter in de slachtofferrol kruipen.
Ik zie haar idd nog wel als eenmansfractie doorgaan ergens deze regeerperiode. Om daarnaar te verdwijnen in het 'deskundigen-circuit', beetje commentaar geven bij Nova of B&vD, kritisch stukje in een krant etc.
quote:Ik denk dat ze dan de Theo-van-Gogh-weg van krant tot krant zal gaan.
Op donderdag 11 december 2003 12:28 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Toen ik op invoeren drukte ging het lichtje branden.
Ik zie haar idd nog wel als eenmansfractie doorgaan ergens deze regeerperiode. Om daarnaar te verdwijnen in het 'deskundigen-circuit', beetje commentaar geven bij Nova of B&vD, kritisch stukje in een krant etc.
quote:Ik denk dat de VVD dat niet zo erg vond, maar dat ze zonder overleg solistisch te werk ging en daarmee anderen wat voor het blok zette, is andere koek.
Op donderdag 11 december 2003 12:30 schreef tvlxd het volgende:
Ach, Ali was een mooi middel om de moslimfoben te trekken naar de VVD, terwijl de partij toch liberaal bleef, maar nu mag ze kennelijk haar mond houden.
quote:Ze is imo gewoon naief. Daarom kun je verwachten dat als ze te vaak teruggefloten wordt ze zich straks 'gebruikt' gaat voelen. En er dan uit de fractie stapt ofzo.
Op donderdag 11 december 2003 12:32 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik denk dat de VVD dat niet zo erg vond, maar dat ze zonder overleg solistisch te werk ging en daarmee anderen wat voor het blok zette, is andere koek.
quote:Ze is er wel het type voor. Ook gezien haar uitspraak "Ik heb links de illusies afgepakt".
Op donderdag 11 december 2003 12:38 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Ze is imo gewoon naief. Daarom kun je verwachten dat als ze te vaak teruggefloten wordt ze zich straks 'gebruikt' gaat voelen. En er dan uit de fractie stapt ofzo.
Ach, met 1-mans-lijsten is het nog nooit goed afgelopen, dus ik zou het niet erg vinden als ze voor haarzelf begint.
quote:In het begin vond ik het best wel een kut wijf met haar uitspraken maar als je haar achtergrond beter leert kennen is het allemaal begrijpelijk wat ze roept. Alleen jammer dat ze zo ver naast de werkelijkheid leeft.
Op donderdag 11 december 2003 12:41 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ze is er wel het type voor. Ook gezien haar uitspraak "Ik heb links de illusies afgepakt".
Ach, met 1-mans-lijsten is het nog nooit goed afgelopen, dus ik zou het niet erg vinden als ze voor haarzelf begint.
quote:Ze leeft evenals ieder ander in een eigen werkelijkheidsbeleving. De hare wordt echter zo nu en dan wat luid verwoord.
Op donderdag 11 december 2003 13:06 schreef Chadi het volgende:[..]
In het begin vond ik het best wel een kut wijf met haar uitspraken maar als je haar achtergrond beter leert kennen is het allemaal begrijpelijk wat ze roept. Alleen jammer dat ze zo ver naast de werkelijkheid leeft.
quote:Ja en dus is ze niet geschikt voor de politiek. Emotie de overhand laten krijgen in je motivatie als politica lijkt me niet bevorderlijk voor het functioneren.
Op donderdag 11 december 2003 13:06 schreef Chadi het volgende:[..]
In het begin vond ik het best wel een kut wijf met haar uitspraken maar als je haar achtergrond beter leert kennen is het allemaal begrijpelijk wat ze roept. Alleen jammer dat ze zo ver naast de werkelijkheid leeft.
quote:Ze kan een voorbeeld nemen aan Jan Peter Balkenende die zich niet laat leiden door sentimenten.
Op donderdag 11 december 2003 13:21 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ja en dus is ze niet geschikt voor de politiek. Emotie de overhand laten krijgen in je motivatie als politica lijkt me niet bevorderlijk voor het functioneren.
Als de kiezer SP stemt kan de kiezer ook op Ayaan Hirsi Ali stemmen en hebben beide kiezersmandaat voor het bedrijven van politiek. Jij mag jouw mening verkondigen dat jij haar niet geschikt vindt voor politiek. De vraag is echter wie jouw werkelijkheidsbeleving deelt en of zich dit vertaalt in stemmenvermindering voor Ayaan Hirsi Ali.
De komende regeringsperiode mag ze echter door de kiezer gelegitimeerd haar best blijven doen. Jouw uitspraak herbergt nogal wat minachting voor de kiezer.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 11-12-2003 13:32]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |