quote:Verklaar je nader?
Op maandag 22 december 2003 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Daar gaan we weer....
quote:Dan is het Parool dus niet goed geinformeerd, of de voorlichter van de VVD-Tweedekamerfractie zit mij voor de gek te houden. Zoals ik al zei, het was haar portefeuille niet dus kwijt raken lijkt me dan al helemaal lastig. Ze was invaller, nu de eerste woordvoerder (Eric Terpstra) weg is zal er nieuwe verdeling gemaakt moeten worden. Dat beslissing is nog niet genomen, gebeurt pas na Kerstreces.
Op maandag 22 december 2003 16:07 schreef sizzler het volgende:[..]
Volgens het parool is er al besloten dat ze haar potefeuille per 1 januari kwijt is: Hirsi Ali roept toorn Kamer over zich af
quote:Toch wel leuk dat jij er dichter bij zit!
Op maandag 22 december 2003 16:39 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:[..]
Dan is het Parool dus niet goed geinformeerd, of de voorlichter van de VVD-Tweedekamerfractie zit mij voor de gek te houden. Zoals ik al zei, het was haar portefeuille niet dus kwijt raken lijkt me dan al helemaal lastig. Ze was invaller, nu de eerste woordvoerder (Eric Terpstra) weg is zal er nieuwe verdeling gemaakt moeten worden. Dat beslissing is nog niet genomen, gebeurt pas na Kerstreces.
quote:kijk zelf maar op de site van vrouwen organisaties die dit aanvechten. en op de Human rights sites. Gebruik google zou ik zeggen gaat er een hele andere wereld voor je open. Zoek op de engelse term female genital mutilation
Op maandag 22 december 2003 16:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat wordt er dan weggesneden volgens jou en gebeurt dat voor christenen ook in nederland??? Ik geloof er eerlijk gezegd maar zeer weinig van in het christelijke geval. Heb je bronnen?
quote:nee dat is in lijn met jouw vraag.
Dat wijkt af van mijn vraag.
of dit citaat voor je van
quote:http://www.amnesty.org/ailib/intcam/femgen/fgm1.htm
Religion
FGM predates Islam and is not practised by the majority of Muslims, but has acquired a religious dimension. Where it is practised by Muslims, religion is frequently cited as a reason. Many of those who oppose mutilation deny that there is any link between the practise and religion, but Islamic leaders are not unanimous on the subject. The Qur'an does not contain any call for FGM, but a few hadith (sayings attributed to the Prophet Muhammad) refer to it. In one case, in answer to a question put to him by 'Um 'Attiyah (a practitioner of FGM), the Prophet is quoted as saying "reduce but do not destroy". Mutilation has persisted among some converts to Christianity. Christian missionaries have tried to discourage the practice, but found it to be too deep rooted. In some cases, in order to keep converts, they have ignored and even condoned the practice.FGM was practised by the minority Ethiopian Jewish community (Beta Israel), formerly known as Falasha, a derogatory term, most of whom now live in Israel, but it is not known if the practise has persisted following their emigration to Israel. The remainder of the FGM-practising community follow traditional Animist religions.
voortaan zelf zoeken
Ow en als je naar deze link kijkt van de eerste site dan zie dat het merendeel van moslims in Nederland ook vreemd zijn aan vrouwenbesnijdenis want het komt niet voor in Marokko of Turkije. http://www.fgmnetwork.org/intro/world.html
[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 22-12-2003 16:56]
quote:Even doorlezen, maar dank voor je speurwerk!
Op maandag 22 december 2003 16:53 schreef Chadi het volgende:[..]
kijk zelf maar op de site van vrouwen organisaties die dit aanvechten. en op de Human rights sites. Gebruik google zou ik zeggen gaat er een hele andere wereld voor je open. Zoek op de engelse term female genital mutilation
[..]nee dat is in lijn met jouw vraag.
of dit citaat voor je van
[..]http://www.amnesty.org/ailib/intcam/femgen/fgm1.htm
voortaan zelf zoeken
Edit: gelezen, maar daar blijkt niet uit dat vanuit het christelijke geloof moest worden besneden. De missionaris probeerde het juist te bestrijden.
quote:blijkt ook niet uit de Koran. so?
Op maandag 22 december 2003 16:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Even doorlezen, maar dank voor je speurwerk!
Edit: gelezen, maar daar blijkt niet uit dat vanuit het christelijke geloof moest worden besneden. De missionaris probeerde het juist te bestrijden.
quote:Bedankt voor het navragen!
Op maandag 22 december 2003 16:39 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:[..]
Dan is het Parool dus niet goed geinformeerd, of de voorlichter van de VVD-Tweedekamerfractie zit mij voor de gek te houden. Zoals ik al zei, het was haar portefeuille niet dus kwijt raken lijkt me dan al helemaal lastig. Ze was invaller, nu de eerste woordvoerder (Eric Terpstra) weg is zal er nieuwe verdeling gemaakt moeten worden. Dat beslissing is nog niet genomen, gebeurt pas na Kerstreces.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |