quote:Game on!
'Duizenden sterven door meeroken'
17-11-2003De gevolgen van meeroken zijn veel ernstiger dan tot nu toe werd aangenomen. Jaarlijks sterven duizenden mensen aan de gevolgen van passief roken. Dit staat volgens Trouw in een concept-advies van de Gezondheidsraad dat dinsdag aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid wordt aangeboden.
Niet-rokers kunnen door het inademen van tabaksrook onder meer hart- en vaatziekten, longkanker en wiegendood oplopen. 'Vele tienduizenden' kinderen krijgen bovendien te kampen met meer of minder ernstige luchtwegaandoeningen als gevolg van meeroken.Per 1 januari heeft iedereen recht op een rookvrije werkplek., uitgezonderd in de horeca en de sportkantines. Het advies van de Gezondheidsraad kan echter van invloed zijn op het uitstel dat Hoogervorst deze sectoren wil verlenen.
http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=16068
quote:juist, woorden in de mond leggen is de 1 v/d grootste hobbies hier
Op maandag 17 november 2003 11:05 schreef SolidArt het volgende:[..]
precies.
Maar die lui hier op FOK zijn zo enorm gefocust op hetgeen waarin ze 'denken' gelijk te hebben, dat het ze toch niets uit maakt.
quote:
Gezondheidsrisico's en verslaving:"Mijn tante van 85 rookte jarenlang, zo schadelijk is roken dus niet!"
"Het is nog nooit bewezen dat je van roken dood kunt gaan."
"Luchtvervuiling is gevaarlijker voor je longen dan roken."
"Ach, er is zoveel ongezond. En trouwens, tabak is een natuurprodukt."
"Roken, waarom maken we ons daar druk om? Drugs, alcohol en het verkeer eisen toch meer slachtoffers?."
"Je moet ergens aan doodgaan, ik hoef niet zo nodig oud te worden."
"Mijn buurman kreeg een hartinfarct en had nooit gerookt."
"Ik rook, dat is mijn risico, daar heeft niemand wat mee te maken."
"Roken doet mij niets, ik heb nog nergens last van."
"Roken slecht? Je hebt zoveel longblaasjes, zo'n vaart zal het niet lopen."
"Roken is mijn enige slechte gewoonte. Ik sport veel en leef heel gezond."
"Ik inhaleer nauwelijks en ik rook niet veel."
"Ik rook filter met een laag teer- en nicotinegehalte."
"Ik ga maar sigaar of pijp roken, dat is onschadelijk."
"Ach, je moet toch ergens verslaafd aan zijn? Voor mij is dat roken."
Argumenten om niet te stoppen:"Als je al zolang rookt, heeft stoppen toch geen zin meer."
"Als je jarenlang gerookt hebt, is plotseling stoppen gevaarlijk."
"Als ik stop met roken, kan ik de zenuwen niet meer de baas."
"Ik moet wel roken, anders word ik veel te dik."
"Als ik niet rook krijg ik ook een hartaanval, ik word dik of ik krijg stress."
"Van stoppen met roken word je doodziek, daar heb ik geen zin in."
"Mijn ontwenningsverschijnselen zijn zo erg dat mijn omgeving daar niet mee kan leven."
Hulp bij het stoppen met roken:"Ik heb al zoveel geprobeerd om van het roken af te komen, niets helpt."
"Als iemand echt een oplossing heeft, stop ik direct met roken."
"Als ik ben gestopt, rook ik alleen af en toe nog een sigaretje. Dat kan ik best aan."
Ongerustheid over passief roken:"Dat gedoe over passief roken is toch gewoon rokertje pesten."
"Ik rook omdat ik een hekel heb aan bezoek."
Roken en de maatschappij:"Als roken echt zo slecht is, dan zouden ze het wel verbieden."
"Ik beslis wel of ik rook of niet. Daar hoef van niemand iets over te horen."
"Moet ik soms het goede voorbeeld geven?"
[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakman op 17-11-2003 11:08]
Laten we ander ook het autorijden verbieden, immers, de uitlaatgassen vermoorden het millieu. Om nog maar niet te spreken over de vele verkeersdoden.
quote:ja hoor, daar is die weer!
Op maandag 17 november 2003 11:07 schreef Martin_Jager het volgende:
Hebben ze niets anders te doen dan rokertje pesten???Laten we ander ook het autorijden verbieden, immers, de uitlaatgassen vermoorden het millieu. Om nog maar niet te spreken over de vele verkeersdoden.
quote:Daarom rook ik dus niet binnen, omdat mijn kind er anders last van heeft en nu ben ik echt weg.
Op maandag 17 november 2003 11:08 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens vind ik het behoorlijk asociaal indien je kinderen hebt om in huis te roken.
quote:
Hebben ze niets anders te doen dan rokertje pesten???Laten we ander ook het autorijden verbieden, immers, de uitlaatgassen vermoorden het millieu. Om nog maar niet te spreken over de vele verkeersdoden.
quote:
Op maandag 17 november 2003 09:42 schreef MikeyMo het volgende:
Het zou toch wel voor een keer eens aardig zijn om niet de uitlaatgassen-vergelijking er bij te halen, dat is onderhand al net zo'n dooddoener als de "ik ben verlsaafd aan seks maar zie je mij de hele dag masturberen onderwerktijd?" opmerkingen.Overigens maakt door iets anders aan te wijzen roken niet minder slecht.
quote:http://www.stivoro.nl/algemeen/faqs/smoesjes/sms03.html
Roken is slecht, ook voor anderen. Niemand heeft het recht om anderen te laten meeroken, waarom kunnen de rokers het daar niet mee eens zijn? Jullie hebben zelf gekozen om te roken en daarmee je longen te verkankeren, dan mogen de niet-rokers dat toch ook?
quote:Hoewel ik zelf natuurlijk beter weet, kan ik me een boek herinneren waarin de auteur 1 miljoen dollar uitloofde voor degenen die dit kon bewijzen. Tis nooit uigeloofd. Weet iemand misschien meer over dit boek? (tis erg oud ieg)
"Het is nog nooit bewezen dat je van roken dood kunt gaan."
quote:Inderdaad. Verslaafden willen nooit van hun verslaving af. Maar ALS ze uiteindelijk verlost zijn vinden ze het toch beter zonder die verslaving.
Op maandag 17 november 2003 11:10 schreef Serum het volgende:
Het is toch opvallend dat geen van de rokers in welke discussie dan ook met zinnige argumenten of feiten komt. Vaak uit het alleen in ruzie, geflame of wordt er begonnen over onzinnige dingen zoals spelfouten en termen zoals 'leer lezen' oid.
Zulke dingen bevestigen steeds maar weer dat met rokers niet valt te praten we deze verslaving aan banden moeten leggen in de wet. Later zijn ze ons dankbaar, het is een kwestie van tijd.
quote:Niet in NL in ieder geval.
Op maandag 17 november 2003 11:10 schreef Serum het volgende:
Het is toch opvallend dat geen van de rokers in welke discussie dan ook met zinnige argumenten of feiten komt. Vaak uit het alleen in ruzie, geflame of wordt er begonnen over onzinnige dingen zoals spelfouten en termen zoals 'leer lezen' oid.
Zulke dingen bevestigen steeds maar weer dat met rokers niet valt te praten we deze verslaving aan banden moeten leggen in de wet. Later zijn ze ons dankbaar, het is een kwestie van tijd.
quote:Dat komt gewoon omdat niet-rokers vaak net doen alsof roken het grote gevaar van de samenleving is, en je ze verder over andere dingen nooit hoort klagen. Net of ze uit een of ander klein dorp komen en in een kroeg zo vreselijk veel last hebben van het roken.
Op maandag 17 november 2003 11:10 schreef QriZ het volgende:
Typisch dat er altijd andere vervuilingen en andere gevaarlijke dingen bij gehaald worden...
quote:Yep
Op maandag 17 november 2003 11:08 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ja hoor, daar is die weer!
Maar goed, ff een serieuze reactie dan.
Als we daar echt zoveel waarde aan hechten dan kan de overheid niet anders dan het roken gaan verbieden. Immers, het is toch een beetje raar dat een legaal iets als roken zo ontmoedigd wordt dat het voor de sociaal zwakkere onder ons onbetaalbaar wordt. En juist deze zogenaamde zwakkere is procentueel gezien het meeste verslaafd. En die mensen stoppen echt niet met roken omdat er weer eens een paar dubbeltjes op het pakje worden gegooid, deze bezuinigen wel ergens anders op.
quote:Jij bent een wijs man zeg .. mag ik weten waarop je dit baseerd ?
Op maandag 17 november 2003 11:12 schreef SolidArt het volgende:[..]
Niet in NL in ieder geval.
Dat weet ik zeker.
quote:Omdat ik wel buiten de deur kom, en niet als een frikandel de hele dag thuis achter m'n pc puisten uit zit te knijpen.
Op maandag 17 november 2003 11:14 schreef Serum het volgende:[..]
Jij bent een wijs man zeg .. mag ik weten waarop je dit baseerd ?
Jij verkondigd dat het hier in nederland verboden wordt, ik zeg van niet.
Er zijn te veel horeca ondernemers die zelf roken, die gaan echt geen rookverbod op hun kroeg plaatsen.
quote:Laatste keer dan:
Op maandag 17 november 2003 11:12 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Dat komt gewoon omdat niet-rokers vaak net doen alsof roken het grote gevaar van de samenleving is, en je ze verder over andere dingen nooit hoort klagen. Net of ze uit een of ander klein dorp komen en in een kroeg zo vreselijk veel last hebben van het roken.
quote:Nog een toevoeginkje Sjakie,
Op maandag 17 november 2003 11:07 schreef Sjaakman het volgende:
Gerookt goed bederft niet!.
Echt idioot dat tegenwoordig mensen doodgaan aan het meeroken, dan ben je wel heel zwak en zie er alleen de pluspunten van in.
Weer 1 zwak geslacht minder.
Waar ik wel voor ben is dat binnen roken samen met niet rokers gewoon verboden moet worden, dit is namelijk je goed recht en andersom leid het idd tot irritaties en tegewoordig ook al tot doden
Als iemand bij mij langs komt laat ik hem zo vrij om een saffie te roken, ik vind het overdreven gedrag over roken tegenwoordig wel heel kinderachtig, de regering maar teksten drukken op die pakjes maaar owee als iedereen stopt dan gaat de belasting zeker weten omhoog aangezien een pakje shag tegenwoordig al 10 Gulden kost
[Dit bericht is gewijzigd door Mac11 op 17-11-2003 11:21]
quote:1 landelijk verbod is genoeg.
Op maandag 17 november 2003 11:16 schreef SolidArt het volgende:[..]
Omdat ik wel buiten de deur kom, en niet als een frikandel de hele dag thuis achter m'n pc puisten uit zit te knijpen.
Jij verkondigd dat het hier in nederland verboden wordt, ik zeg van niet.
Er zijn te veel horeca ondernemers die zelf roken, die gaan echt geen rookverbod op hun kroeg plaatsen.
quote:LoL, dus rokers hebben volgens jouw geen toegevoegde waarde?
Op maandag 17 november 2003 11:18 schreef Serum het volgende:[..]
Laatste keer dan:
Het is ook een van de grote gevaren in onze samenleving.
De uitlaatgassen van auto's ook, maar een auto heeft nog een toegevoegde waarde in onze samenleving. Roken (hoe moeilijk ook te begrijpen voor een verslaafde) NIET.
En dit is dus 1 van de vele redenen dat we zeiken over roken.
Duidelijk zo ?
Hmm, effe kijken... ik betaal zo'n 2 euro per pakje accijns, waar zou dat ook al weer heen gaan... Oh ja, de staatskas!
_____
Deze lijkt me toch aardig Touchdown
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |