abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14731451
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:25 schreef Syl68 het volgende:

[..]

Mede daarom houd ik ook verder wijselijk m'n mond. Men durft hier niet verder te kijken dan de eigen neus. Vooral door blijven gaan zo met z'n allen en gewoon lekker je ogen sluiten voor dit soort onderwerpen. Er zijn jammer genoeg slechts enkelen onder ons die dit in meer of mindere mate herkennen waar TS mee kampt maar krijgen nagenoeg geen kans om hier ook maar iets daarover te posten zonder te worden afgezeken.

het gaat er niet om of je het wel of niet herkent. het gaat er m.i. om dat de oorzaak vooralsnog niet goed onderzocht is.
fokschaap
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:28:40 #102
17698 nappel
raar menneke..
pi_14733016
Vreemd verhaal, maar om meteen te zeggen dat TS gestoord is, gaat ook weer te ver...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_14733619
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:28 schreef nappel het volgende:
Vreemd verhaal, maar om meteen te zeggen dat TS gestoord is, gaat ook weer te ver...
Er is voor de rest verder niets met me aan de hand hoor
Volg gewoon een opleiding, ga iedere week stappen, heb leuke vrienden/vriendinnen

Het is alleen dit rare geval.

Oh en trouwens dat dit op de FP stond stoort me helemaal niet, misschien zijn er wel mensen die hier ook ervaring mee hebben en een oplossing weten ofzo

Ik ga binnenkort een tekening maken van zo'n beet, heb op het moment totaal geen ruimte op mijn pc maar 2 december komt de nieuwe pc binnen.
Als er nog iets gebeurd meld ik het meteen hier.

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:00:07 #104
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_14733684
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:42 schreef M4stermind het volgende:

[..]

Yep, ter bescherming van de Topic Starter, aangezien hij toch niet geloofd wordt.

Ik denk eerder omdat dat bericht 0,0 % nieuwswaarde bevatten.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:16:01 #105
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_14734015
Ik vind het altijd best grappig hoe mensen anderen afkraken of met onbegrip reageren als iets hun niet of nooit overkomt.

Dit is een totaal gebrek aan empathie (mijn mening is, dat dit het hele probleem is in de samenleving, maar dat is misschien een eigen topic waard.)

Ik vind het altijd behoorlijk irritatnt als mensen iets niet begrijpen, dat zij die persoon moeten afschilderen als een loser of aansteller of iets anders negatiefs.

Jullie moeten wel bedenken, dat als jij geen begrip hebt voor andere mensen hun problemen, dat andere mensen totaal geen ruk om geven als jij een keer problemen hebt. Deze situaties heb ik in het verleden meerdere malen meegemaakt en toen het nadersom was, dan verwachtten ze van mij sympathie. Nou ja, ik heb gezegd dat ze op konden flikkeren. Dat konden ze niet waarderen. Eerlijk gezegd hield mijn empathie voor hun op, op het momnet dat hun mij probeerden belachelijk te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door tong_poh op 18-11-2003 17:17]

Horrible Cunt!
pi_14734337
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:16 schreef tong_poh het volgende:
Ik vind het altijd best grappig hoe mensen anderen afkraken of met onbegrip reageren als iets hun niet of nooit overkomt.
En ik vind het grappig dat mensen ongefundeerd uitspraken doen over mogelijke entiteiten.
quote:
Dit is een totaal gebrek aan empathie (mijn mening is, dat dit het hele probleem is in de samenleving, maar dat is misschien een eigen topic waard.)
Empathie ok, maar om dan in al je empathie alles te geloven wat men zegt...nou nee
quote:
Ik vind het altijd behoorlijk irritatnt als mensen iets niet begrijpen, dat zij die persoon moeten afschilderen als een loser of aansteller of iets anders negatiefs.
TS begrijpt het zelf ook niet en begint over een entiteit.
quote:
Jullie moeten wel bedenken, dat als jij geen begrip hebt voor andere mensen hun problemen, dat andere mensen totaal geen ruk om geven als jij een keer problemen hebt. Deze situaties heb ik in het verleden meerdere malen meegemaakt en toen het nadersom was, dan verwachtten ze van mij sympathie. Nou ja, ik heb gezegd dat ze op konden flikkeren. Dat konden ze niet waarderen. Eerlijk gezegd hield mijn empathie voor hun op, op het momnet dat hun mij probeerden belachelijk te maken.
Ik vind het heel vervelend voor TS, maar ik geloof alleen niet dat het hier om een entiteit gaat !
fokschaap
pi_14734408
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:30 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

En ik vind het grappig dat mensen ongefundeerd uitspraken doen over mogelijke entiteiten.
[..]

Empathie ok, maar om dan in al je empathie alles te geloven wat men zegt...nou nee
[..]

[..]

Ik vind het heel vervelend voor TS, maar ik geloof alleen niet dat het hier om een entiteit gaat !

Heb ik ergens beweerd dat het om een entiteit gaat?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14734513
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:33 schreef Dezz het volgende:

[..]

Heb ik ergens beweerd dat het om een entiteit gaat?

dat stond toch in dat nieuwsbericht op de FP ?
fokschaap
pi_14734536
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:37 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

dat stond toch in dat nieuwsbericht op de FP ?

Dat is dan een fout, ik wilde gewoon weten wat het zou kunnen zijn. Heb nooit beweerd dat er een entiteit op mijn kamer zou zijn.
pi_14734557
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:38 schreef Dezz het volgende:

[..]

Dat is dan een fout, ik wilde gewoon weten wat het zou kunnen zijn. Heb nooit beweerd dat er een entiteit op mijn kamer zou zijn.

dus je bent fout geciteerd !
fokschaap
pi_14734594
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:39 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

dus je bent fout geciteerd !

Heeft iemand het nieuwsbericht bewaard of er een screenie van gemaakt ofzo?
Ik heb het zelf niet kunnen lezen helaas, ben benieuwd wat er precies in stond.
pi_14735174
Je had het wel degelijk over een 'entiteit'.

en·ti·teit (de ~ (v.), ~en)
1 iets dat wezenlijk bestaat

Dat kan dus van alles zijn.

Als je het over geesten hebt, spreek je over een astrale entiteit.

Aangezien je het niet erg vond, post ik het bericht hier:

quote:
BUDEL - Een man uit Budel heeft last van een vreemd fenomeen wat zich vaak in de nachtelijke uurtjes manifesteert, als hij in bed ligt. Hij wordt geteisterd door een entiteit of een ander iets wat hem in de rug bijt.

De 18-jarige HEAO-MER student wordt soms als hij midden in de nacht in bed ligt wakker, en voelt dat 'iets' hem vast heeft. Een paar dagen geleden rond 2 uur 's nachts werd hij opnieuw wakker en voelde dat "iets" hem in zijn rug beet had. Hij heeft met de entiteit geworsteld en wist het van zijn rug af te trekken.

Dirk Schennink, het slachtoffer zegt: "Een paar dagen geleden was het ook weer zover. Het was denk ik 2 uur 's nachts, ik werd wakker en ik voelde al dat 'iets' mij in m'n rug beet had. Eerst durfde ik niet te bewegen maar ik wist dat dat toch geen zin had. Dus ik probeer m'n bed uit te stappen voel ik meteen een harde bijt in m'n rug! Ik probeer dat 'iets' te slaan, maar dit hielp niet, het begon overal op m'n rug te bijten!".

"Ik ging meteen m'n licht aan zetten en ondertussen was ik aan het vechten met dat 'iets'. Na een tijdje leek het of ik het te pakken had en ik trok het dan ook van m'n rug af en gooide het op de grond. Ik ging kijken wat het was, maar er lag helemaal niets op de grond, ik heb hierna heel mijn kamer doorzocht maar niets gevonden.", vervolgt Schennink. De volgende morgen trof hij ondefiniėerbare bijtplekken in zijn rug aan.

Volgens Schennink wordt hij door niemand in zijn directe omgeving geloofd, ook zijn ouders maken er een grap van. Het blijft vooralsnog een mysterie wat voor entiteit hem 's nachts in zijn rug bijt. De man zegt foto's te gaan maken zodra het fenomeen zich weer voordoet.

The catch is better than the chase
pi_14736162
quote:
Op maandag 17 november 2003 08:20 schreef MokroKees het volgende:
zoooooowww jij bent hier dan blijkbaar al heel lang niet meer geweest..

en hoe we hebben moeten rellen om Muus en Iteejer dat probleem een keer aan te laten pakken is je dan waarschijnlijk ook ontgaan..
de serieuzere posters laten weinig meer van hun horen en de onderwerpen van de topics daardoor vervallen tot het nivo van Biostabil reclames..

Dus het feit dat ik even niet aanwezig kon zijn vanwege een weggevallen internet-verbinding is een reden om dit soort posts te tolereren?

Er wordt hier de laatste tijd behoorlijk scherp gemodereerd, maar idd, even een weekje weg en de zeikerdjes duiken weer op.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat echt serieuze posters zich hier niet door laten weerhouden, die zullen graag de discussie aan gaan.
Chantage als van 'dit moet een heilig huisje zijn anders blijven we weg' ben ik dus niet gevoelig voor. Er bestaat ook iets als een tussenweg; en jij bent lijkt mij nou niet degene die zelf zonder enige blaam is waar het op geflame aankomt.

Maar goed.

Onderstaande verwijderde reacties zijn goed voor een ban:

quote:
Op zondag 16 november 2003 15:10 schreef Furby het volgende:
ergo, slap gelul dus.
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:18 schreef nXn het volgende:
nee joh schurft
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:45 schreef ParanoidAndroid het volgende:
Wat een ongelofelijk slappe kutsmoes. Je hebt gewoon eindelijk op je flikker gekregen voor al dat zweverige stinknieuws dat je post.
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:42 schreef l33t_r0x0r het volgende:
Okee,
als de situatie ooit andersom is en ik wordt in m'n kont gebeten door onzichtbare wezentjes mag je mij ook uitlachen, okee ..?
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 09:47 schreef MuRKie het volgende:
Wat voor een cel is dat joh? Als dat je kamer is ben je maar zielig!
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:31 schreef Roellio het volgende:
Je moet niet gelijk schrikken maarruuuhhm...

Er zit een krokodil onder je bed

dinsdag 18 november 2003 @ 18:43:38 #114
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_14736196
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:30 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat mensen niet openstaan voor andere dingen is natuurlijk hun eigen zaak. Ik heb ook niet beweerd, dat ik geloof in entiteiten. Ik sta er daarentegen wel voor open. Ik vind het behoorlijk arrogant om dingen die men niet begrijpt af te doen als onzin.

BTW het punt, dat ik probeerde te maken is, dat mensen reageren op een voor de TS serieuze topic en dan gaan flamen als mensen over bovennatuurlijke dingen beginnen. Laat ze toch. Ik ben van mening, dat geen mens alwetend is en bij voorbaat geen uitspraken kunnen maken over dingen waar ze onmogelijk alwetende kennis over hebben. Er zijn zelfs meerdere geleerden, die toegeven, dat ze nog lang niet alles begrijpen en open staan voor de mogelijkheid, dat er meer tussen hemel en aarde is.

Horrible Cunt!
pi_14736377
Verder wil ik hier nog even benadrukken dat het van een gebrek aan levenservaring getuigt om dergelijke zaken niet serieus te kunnen nemen.
Dergelijke dingen komen namelijk gewoon voor, is meerdere malen gedocumenteerd.

Maar om de eigen kortzichtigehid, het eigen gebrek aan ontwikkeling en de eigen puberaliteit ten koste van anderen te laten zijn is wat mij betreft een teken van in mindere mate sociaal begaafd zijn.
Een soort contactgestoordheid.

Deze posters kunnen dan wellicht beter terecht in R&P, waar men de eigen problemen rechtstreeks kan uiten, in plaats van via geflame hier kreten om aandacht te slaken.

pi_14737072
Voor de mensen die de TS belachelijk maakten, hier een posting speciaal voor hen. Misschien dat ze vanavond ineens hetzelfde voelen.

De huisstofmijt

Een bed zit vol mijten. Ook een schoon bed. Huisstofmijten, roofmijten die op mijten jagen, mijteneitjes, mijtenlarfjes... Een hele biotoop. De huisstofmijten eten van je huidschilfers, ze drinken gecondenseerd lichaamsvocht. Je kunt wassen wat je wilt, echt mijt-vrij zul je het niet krijgen. Allergische reacties komen door de uitwerpselen en vervelde huidjes van de kleintjes. Een beetje is al genoeg voor niesbuien, astmatische aanval of jeuk/uitslag. Als je allergisch bent.

De huisstofmijt

Per dag stoot een mens genoeg huidschilfertjes af om vele duizenden mijten voor maanden te eten te geven. Aan lekker eten geen gebrek in een doorsnee bed. Een vrouwtje kan honderden eitjes leggen en een mijt kan maanden leven.

Met het blote oog kun je de diertjes net niet zien. Ze zijn minder dan een halve millimeter groot. Als dat wel het geval zou zijn dan zou je een hele bonte verzameling aan mijtendodende wasmiddelen in de supermarkt hebben. Wellicht dat dekens, dekbedden en matrassen er anders uitzagen.

Een kruipende huisstofmijt

Oh toch, je kunt mijten zien. Als je een tijdje niet hebt gestofzuigd onder je bed. De fijnwitte stof die je dan ziet bestaat voornamelijk uit schilfertjes, mijten en mijtenpoep. Het stofwolken die je ziet als je een deken uitklopt: idem.

Om een idee te krijgen hoeveel mijten er in je bed zitten: in 1 gram huisstof zitten al duizenden mijten. Wees blij dat ze je niet al te vers lusten.

Nog wat andere dieren met wie je straks in bed duikt:

Dermatophagoides Pteronyssinus

Dermatophagoides farinae

Acarus Siro, leeft van etensresten, woont overal waar het knus is

De Tyrophagus Putrescentiae, houdt vooral van proteinerijke substanties

De Lepidoglyphus Destructor, leeft van etensresten

De Lepidoglyphus Destructor op een klein muntstukje

Cheletomorpha lepidopterum, een roofmijt, jaagt op andere mijten[b]

[b]Cheyletus eruditus, een andere roofmijt

Larve van de Blomia tjibodas

Oh ja, wil je echt griezelen? Zoek maar eens op de Sarcoptus Scabei

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_14737204
Mijten.
Je kussen zit er vol mee, het stof onder je bed zit er vol mee, je ademt ze zelfs in, maar het is niet zo dat ze zich in rotten van vier opstellen om vervolgens tot de aanval over te gaan om zich al bijtende meester maken van je bed.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_14738097
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 19:17 schreef Keromane69 het volgende:
[...]
Hier krijg ik echt spontaan jeuk van..
I'm only wearing black until they make something darker...
Hand over the chocolate, and nobody gets hurt!
  dinsdag 18 november 2003 @ 20:02:22 #119
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_14738243
en dankje wel voor deze uitgebreide lijst van fotows van wat er in bed leeft

*nu overal jeuk heeft en krabt*

Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_14741199
Hmmm... Tis idd een beetje vreemd te noemen, maar ik zeg niet dat ik je niet geloof! Kan het misschien zijn dat het niet iets als gewoon Kramp was ofzo... ik ben ook regelmatig wakker gerukt uit mijn slaap omdat ik kramp in mijn poten had. Rode plekken verschenen dan ook wel.
Of misschien dat je echt in die fase hangt tussen wakker/ slapend en dat je dan dus hele heftige dingen kan ervaren. ( Zelf heb ik een keer mijn kat opgehangen tussen 2 spijlen van het bed... per ongeluk... Toen ik ging voelen was de kat weg... ) , en dan heel misschien dat je idd dan ook Fysiek er last van krijgt?
Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
pi_14742772
Furby, ik hoor van Danny dat je boos bent vanwege die ban, dat je geen kritische opmerkingen zou mogen maken. En dat je je afvraagt of alleen ja-knikkers in de Truth mogen komen.

Die post waar het over ging, besloeg slechts een paar woordjes. Iets als 'Ergo, slap gelul dus.'. In de eerste plaats, als je latijnse woorden gebruikt, weet dan wat ze betekenen: 'ergo' betekent namelijk 'dus'.
Om twee maal het woordje 'dus'te gebruiken in een 'zin' van 4 woorden is opzichzelf eveneens onzin.

Los daarvan, die 4 woordjes zijn geen discussie, vormen geen kritische opmerking, maar een stemmingmakende discussie-verziekende uitroep.

Zo voer je geen discussie.

woensdag 19 november 2003 @ 02:07:06 #122
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14747265
quote:

heel verhaal , met mooie fotows

Nou ik vindt t goed, dat je de personen die de TS belachelijk aan t maken zijn wil pakken... maar nu IK ook weet wat der leeft, durf ik niet meer me bed in ghehe

hey neej maar bohjah , wist niet dat der zoveel mijten bestonden.. en dat der zoveel in me bed zaten...

ik geloof dat ik wordt geroepen, door ze, dat ze honger hebben.. owjah dan zal ik ook maar es goed onder me bed zuigen, heb ik daar al iets minder mijten...

ow btw. denk dat je een typ foutje hebt gemaakt...
je zegt : Sarcoptus Scabei
maar moet zijn : Sarcoptes Scabei
Maar , walgelijke beestjes, kunnen je schijnbaar goed toetakelen, vindt niet veel in leesbaar engels of nederlands..... en ben nu te moe , frans te gaan vertalen, haha... truste (denk ik dan toch maar....)

[Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 19-11-2003 02:12]

ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 19 november 2003 @ 02:13:23 #123
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_14747306
quote:
in 1 gram huisstof zitten duizend mijten
Right.
Maar ga eens even 1 gram huisstof verzamelen.
Heb je wel eens een gram wiet gehaald ?
Dan weet je hoe veel een gram ongeveer is.

Valt 't nog wel mee dus eigenlijk

Ik betwijfel of je van een 2-persoons bed 1 gram stof af kan halen.

zzz
pi_14747450
quote:
[..]
Om een idee te krijgen hoeveel mijten er in je bed zitten: in 1 gram huisstof zitten al duizenden mijten.
[..]
Wel goed quoten he...

Ik heb het opgezocht:
Er zitten 3000 tot 15000 mijten (spinnetjes) in een gram huisstof. In je bed zitten er veel meer dan in een grammetje 'normaal' huisstof zoals je dat op de slaapkamervloer hebt. Het is een mijten-metropool onder de dekens. Mijten voelen zich daar namelijk het beste thuis. Het is er warm, vochtig en er is ook nog eens eten in overvloed. De huisstofmijt eet huidschilfertjes en schimmels.

Huisstof bestaat uit een bonte verzameling microscopisch kleine bestanddelen. Delen van insecten, stuifmeelkorrels, bacterieen, chemisch afval, mineralen, huidschilfers, haarfragmenten, schimmelsporen, etc. En natuurlijk mijten.

Nog wat leuke weetjes: 2 kg van je volwassen lichaamsgewicht komt van microben. Verder leven er kleine diertjes op je gezicht. Vriendjes die zich voeden met microben en schimmels. Voor je ongerust wordt: dat hoort zo. Zonder die biotoop zou je sneller ziek worden.

Resumee, ik denk dat TS last heeft van huisstofmijtallergie. En het kan inderdaad van wasmiddel zijn, maar daar heb ik geen enge plaatjes van.

Wasmiddel kun je overigens wel goed gebruiken om huisstofmijt tegen te gaan. Was je beddegoed een tijdje bij 60 graden of hoger, daar kunnen de mijten niet tegen. Laat de slaapkamer regelmatig luchten, dekens uit het raam. De beestjes houden niet van tocht en te weinig vocht. Verder veel stofzuigen en dweilen. Vroeger deed de matteklopper dat werk.

Nah, morgen ga ik ook maar eens stofzuigen na al dat grafische geweld..

Oh ja, wie echt wil weten wat de sarcoptus/sarcoptes scabei voor een lieverdje is:
www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1781
Schijnt weer vaker voor te komen helaas.

Etienne

[Dit bericht is gewijzigd door Keromane69 op 19-11-2003 03:20]

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_14749258
Ja hallo, wat moet ik met die huisstofmijt?! Ik heb toch al gezegd dat ik daar niet allergisch voor ben

Ik heb nu al 6 dagen geen last gehad van 'iets' dat mij bijt

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')