Ja als je gaat beweren dat God en de slang 1 zijn zet je de ORIGINELE leer wel op zijn kop volgens mij.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ha, de "ware leer". Daar was-ie weer.
Een Jood zal zeggen dat het Christendom de "ware leer" ( het Christendom ) op de kop zet, en zo gaat het cirkeltje heel mooi rond.
Wat is de originele leer dan?quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja als je gaat beweren dat God en de slang 1 zijn zet je de ORIGINELE leer wel op zijn kop volgens mij.
Volgens de schrift is er God en is de slang een gevallen engel. Ze zijn dus niet hetzelfde zoals de kaballah beweert en Cain hoort er al helemaal niet bij. Dan kan ik toch zeggen dat kaballah niet gelijk is aan de originele leer, de originele geschriften dus maar dat het een rare interpretatie is? Gnosticisme leunt trouwens ook sterk op dit principe, dat Jehovah de kwaaie is. Ik vind die interpretatie echt nergens op slaan, je moet je in nogal wat bochten wringen om dat te kunnen verdedigen volgens mij.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat is de originele leer dan?
De originele leer van de Joden zegt bijvoorbeeld dat God 1 is, en dat mensen niet Goddelijk kunnen zijn. Daarmee gaat een Christen net zo goed aan de haal.
Maar dat schijnt vaak inherent te zijn aan geloven, de "ware leer" kennen. Het is naief.
In bochten wringen doet bijna elke gelovige met bepaalde dogma's. Nou ja, ik vind dat jij erg simpel reageert met je uitspraken als " het is een dwaalleer" ed, en dan net doet alsof het Christendom zich niet schuldig maakt aan dergelijke acties. Ik kan jouw dogma's op een zelfde manier als flauwekul bestempelen en stellen dat ze '' nergens op slaan''. Bochtenwringerij is subjectief en hangt van je denominatie of geloof af.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Volgens de schrift is er God en is de slang een gevallen engel. Ze zijn dus niet hetzelfde zoals de kaballah beweert en Cain hoort er al helemaal niet bij. Dan kan ik toch zeggen dat kaballah niet gelijk is aan de originele leer, de originele geschriften dus maar dat het een rare interpretatie is? Gnosticisme leunt trouwens ook sterk op dit principe, dat Jehovah de kwaaie is. Ik vind die interpretatie echt nergens op slaan, je moet je in nogal wat bochten wringen om dat te kunnen verdedigen volgens mij.
We hebben het over de kaballah. De kaballah is een vreemde interpretatie waarin bepaalde zaken op zijn kop worden gezet en daarom noem ik het een dwaalleer.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
In bochten wringen doet bijna elke gelovige met bepaalde dogma's. Nou ja, ik vind dat jij erg simpel reageert met je uitspraken als " het is een dwaalleer" ed, en dan net doet alsof het Christendom zich niet schuldig maakt aan dergelijke acties. Ik kan jouw dogma's op een zelfde manier als flauwekul bestempelen en stellen dat ze '' nergens op slaan''. Bochtenwringerij is subjectief en hangt van je denominatie of geloof af.
Maar om in jouw straatje te redeneren: volgens de schrift is er God, de heilige geest en Jezus. Ze zijn niet hetzelfde, zoals Christenen beweren. Het staat namelijk nergens letterlijk in de bijbel, tenzij je termen met mekaar gaat identificeren en bepaalde vertalingen kiest. En hop, weer een discussie erbij.
Is dat een Freudiaanse typfout, Ali?quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
We hebben het over de kaballah. De kaballah is een vreemde interpretatie waarin bepaalde zaken op zijn kop worden gezet en daarom noem ik het een dwaalleer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |