abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14658997
Ik ben vandaag even op jacht gegaan naar een nieuwe versterker. Ik zocht een versterker die vooral veel effecten had. Ik kwam daarom uit bij de Roland Cube-30. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij moet volgens de winkel ¤249 kosten. Is dit een goede prijs?

link: http://www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=246

"We hebben nooit domme dingen gedaan van onze uitkering, en waren nooit te beroerd om er wat bij te verdienen" (F. Jacobse)
pi_14659084
30 watt is niet erg veel?
pi_14659117
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 17:31 schreef _Etter_ het volgende:
30 watt is niet erg veel?
Weet ik, maar ik mis het niet. Ik heb nu een 15 watt en dat vind ik hard genoeg.
"We hebben nooit domme dingen gedaan van onze uitkering, en waren nooit te beroerd om er wat bij te verdienen" (F. Jacobse)
pi_14659138
kan je niet beter kijken naar http://www.line6.com/productpage.asp?productID=15 ? roland staat niet erg bekend om zijn versterkers en heb er ook nog nooit iemand op zien spelen. Line6 speelt o.a. after forever mee, niet mijn fav bandje maar ze hebben wel een goed geluid. Maar misschien is die roland ook wel goed hoor? ik kan ze niet

wacht ik bedoel deze: http://www.line6.com/spiderII/about.asp
hier zitten effecten in.

[Dit bericht is gewijzigd door _Etter_ op 15-11-2003 17:35]

pi_14659167
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 17:32 schreef Stephan4kant het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik mis het niet. Ik heb nu een 15 watt en dat vind ik hard genoeg.

als je nog eens live wilt gaan spelen zonder PA dan is iets meer wat wel nodig.
pi_14659286
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 17:33 schreef _Etter_ het volgende:
kan je niet beter kijken naar http://www.line6.com/productpage.asp?productID=15 ? roland staat niet erg bekend om zijn versterkers en heb er ook nog nooit iemand op zien spelen. Line6 speelt o.a. after forever mee, niet mijn fav bandje maar ze hebben wel een goed geluid. Maar misschien is die roland ook wel goed hoor? ik kan ze niet

hier zitten effecten in.

Ik welke prijsklasse zitten deze?
pi_14659292
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 17:34 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

als je nog eens live wilt gaan spelen zonder PA dan is iets meer wat wel nodig.

Op korte termijn wordt dat niets...
pi_14659345
Waarvoor wil je die versterker gaan gebruiken dan?
Misschien is het een optie om een goede 'droge' versterker te kopen (dus zonder effecten) en dan later een effectpedaal erbij. Heb zelf niet echt ervaring met versterkers met geīntegreerde effecten, vandaar....
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_14659389
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 17:40 schreef Stephan4kant het volgende:

[..]

Ik welke prijsklasse zitten deze?

zou het zo ff snel niet weten..
pi_14659960
quote:
Andy Summers van de Police speelde redelijk wat in op Roland versterkers, inclusief Every Breath You Take.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_14660085
Die oude Jazzchorus-versterkers van Roland zie ik anders nog steeds vrij regelmatig gebruikt worden door gitaristen. Mooi clean-kanaal hebben die dingen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14660147
Ik heb deze versterker, ik ben er best tevreden mee, maar het is de enige amp waar ik ooit op gespeeld heb, dus echt een objectief oordeel vellen kan ik niet.
.
pi_14660220
http://www.koch-amps.com/

Die amps klinken zo belachelijk mooi....
Zelfs nog een nederlands bedrijf, wie had het ooit gedacht....

pi_14660417
Ik heb ook een cubeje, en ben er erg tevreden over. Ik vind het geluid dat er uitkomt zeer goed, in vergelijking met andere versterkers in dezelfde prijsklasse.

Verder moet je hem natuurlijk gewoon proberen in de winkel, want smaken blijven verschillen.
Owhjah, die prijs is zeer ok. Ik heb 250 betaald (met footswitch)

pi_14660862
dude, bij feedback.nl (rotterdam) heb je nu redelijk cheap zo'n line6 versterker. Ik vind die krengen echt goed klinken. 1x 12 speaker (50watt geloof ik) is nu in de aanbieding voor 250 of 299. En hij ziet er een stuk doper uit

http://www.feedback.nl/pixcash/bGluZTYtc3BpZGVyMTEyNTAwNTAwMTAwZmZmZmZm.jpg

pi_14666742
cubes zijn v oor de prijs geweldige versterkers. Gewoone rvoor gaan, ik heb hem zelf niet gehoord maar wat gitaristen die ik ken waren aangenaam verrast door de cube30.
pi_14668399
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 17:42 schreef Cynic het volgende:
Waarvoor wil je die versterker gaan gebruiken dan?
Misschien is het een optie om een goede 'droge' versterker te kopen (dus zonder effecten) en dan later een effectpedaal erbij. Heb zelf niet echt ervaring met versterkers met geīntegreerde effecten, vandaar....
Ik was eigenlijk op zoek naar een versterker omdat mijn oude te weinig effecten heeft. Hard genoeg kan mijn oude (15W) zeker wel.
pi_14669826
Cubes zijn volgens velen zeer goede versterkers in hun prijsklasse. En ze staan wel degelijk bekend _Etter_!
Er zijn ook heel wat mensen die de Cube-30 de beste in de prijsklasse vinden. Helaas is gitaarnet forum down anders had ik je links kunnen geven. De effecten moeten ook best goed zijn, dus ik zie geen reden om hem voor ¤250,- te laten liggen als je het geld hebt.
pi_14669836
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 18:40 schreef dunic het volgende:
klinken. 1x 12 speaker (50watt geloof ik) is nu in de aanbieding voor 250 of 299. En hij ziet er een stuk doper uit

En met 30watt optreden kan opzich nog wel redelijk in kleine zaaltjes/cafe's. Voor thuis is het ding voluitzetten echter vaak te hard.

pi_14670363
quote:
Op zondag 16 november 2003 01:58 schreef Fatality het volgende:
En met 30watt optreden kan opzich nog wel redelijk in kleine zaaltjes/cafe's. Voor thuis is het ding voluitzetten echter vaak te hard.
Met een buizenversterker lukt dat vermoedelijk wel, met transistor is dat (meer) versterkerafhankelijk.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_14672503
quote:
Op zondag 16 november 2003 01:57 schreef Fatality het volgende:
Cubes zijn volgens velen zeer goede versterkers in hun prijsklasse. En ze staan wel degelijk bekend _Etter_!
ik zie maandelijks denk ik 4 concerten ofzo en ik had ze dus echt nog nooit gezien, in de rock/metal zie je ze in ieder geval niet.
pi_14675535
quote:
Op zondag 16 november 2003 11:45 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ik zie maandelijks denk ik 4 concerten ofzo en ik had ze dus echt nog nooit gezien, in de rock/metal zie je ze in ieder geval niet.

Als je de versterker voor optredens wilt gaan gebruiken kom je toch al snel in een hogere prijsklasse. En de cube is nou niet per definitie de beste metal versterker maar meer een goede allrounder en één van de beste transistorversterkers.
pi_14675547
quote:
Op zondag 16 november 2003 03:12 schreef Litpho het volgende:

[..]

Met een buizenversterker lukt dat vermoedelijk wel, met transistor is dat (meer) versterkerafhankelijk.

das waar.
  zondag 16 november 2003 @ 16:15:35 #24
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_14677575
quote:

hier zitten effecten in.

Ik zou ook voor de spider gaan!, de kleinste zal ook ong. rond die prijsklasse zitten en is d8 ik 50W
  zondag 16 november 2003 @ 16:30:27 #25
42381 CvB
handles your hunger better
pi_14677850
Ik heb een Cube-15 en ben er (als zeer beginnend gitarist, dus zoveel verstand heb ik e rniet van) wel erg tevreden mee.
Vind ik
pi_14677884
Wil de TS de versterker alleen voor thuis gebruiken of ook voor optredens?
pi_14678078
quote:
Op zondag 16 november 2003 16:31 schreef Fatality het volgende:
Wil de TS de versterker alleen voor thuis gebruiken of ook voor optredens?
Alleen thuis.
pi_14678398
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 18:23 schreef Intru het volgende:
Verder moet je hem natuurlijk gewoon proberen in de winkel, want smaken blijven verschillen.
Ik heb hetzelfde betaald, maar kreeg geen footswitch
.
pi_14678552
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 18:23 schreef Intru het volgende:
Waar heb je hem gekocht? En is dat een beetje een uitgebreide footswitch?
pi_14679187
Als het alleen voor thuis is lijkt me 50 Watt toch 'lichtelijk' overdreven. Een versterker hoort niet op standje 1 of 2 te staan.
pi_14682584
quote:
Op zondag 16 november 2003 16:55 schreef Toet het volgende:
Ik heb hetzelfde betaald, maar kreeg geen footswitch
Afdingen he

Heb um trouwens gekocht bij Dacapo, schijnt de grootste van het noorden te zijn ofzo (geen idee of het klopt, 't was iig niet klein).
Maar je kan hem net zo goed bij feedback kopen ofzo. (Alleen de lokale muziekzaak vraagt 300).
Er zijn 2 mogelijkheden voor footswitches. Een enkele, om tussen clean & lead te switchen. En 2 switches (met stereo kabel), voor clean/lead en EFX aan of uit.

pi_14685279
Ik heb ook een Cube 15, en die bevalt me wel redelijk opzich. Clean klinkt ie goed, het distortion kanaal is niet echt jottum, behalve de 'Metal Stack'. Voordel van de Cube 30 is dat je er ook nog andere effectenbakjes en rotzooi op kunt zetten, dat kan ik met de 15 niet.
pi_14685384
quote:
Op zondag 16 november 2003 21:43 schreef WaterBlade7 het volgende:
Ik heb ook een Cube 15, en die bevalt me wel redelijk opzich. Clean klinkt ie goed, het distortion kanaal is niet echt jottum, behalve de 'Metal Stack'. Voordel van de Cube 30 is dat je er ook nog andere effectenbakjes en rotzooi op kunt zetten, dat kan ik met de 15 niet.
de cube30 moet stukken beter klinken dan de cube15, maar dat is dan ook logisch gezien de prijs. Ga gewoon voor de cube, zie post van Lenl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')