als je weet dat je kind gehandicapt geboren wordt zou ik hem dat niet aan willen doen, dan maar opnieuw proberen
Tuurlijk, misschien zal zijn leven niet fijn zijn, maar wie ben jij om over dat leven te beslissen?
Waarom? Ik gun m'n kind een eerlijke start met een gezond lichaam.
Ik zou het dus iig bespreekbaar willen maken om het weg te laten halen. Maar mocht de moeder daar niets voor voelen zou ik haar daarin ook steunen. Een kind krijg je tenslotte niet alleen.
quote:You talk my language dude.
Op vrijdag 14 november 2003 09:57 schreef th0r het volgende:
ja zou ik laten weghalen. ben wel een man, maar toch: zoiets beslis je in overlegals je weet dat je kind gehandicapt geboren wordt zou ik hem dat niet aan willen doen, dan maar opnieuw proberen
quote:Gelukkig ben ik hier de vrouw dan, want dit soort dingen zijn met mij niet bespreekbaar en ik maak de keuze alleen. Mannen zijn in deze situatie wel afhankelijker, helaas.
Op vrijdag 14 november 2003 10:01 schreef pmponer het volgende:
Ik zou het dus iig bespreekbaar willen maken om het weg te laten halen. Maar mocht de moeder daar niets voor voelen zou ik haar daarin ook steunen. Een kind krijg je tenslotte niet alleen.
quote:Weghalen, lijkt me duidelijk.
Op vrijdag 14 november 2003 09:56 schreef BlackOrchid het volgende:
Stel, je wordt rond je 35ste/40ste jaar zwanger en je laat je ongeboren kind testen op erfelijke ziekten en handicaps. Na de test blijkt dat je kind een erfelijke ziekte heeft waardoor hij/zij op z'n 40ste levensjaar gigantisch gaat aftakelen tot die een 'kasplantje' wordt of het kind heeft een verstandelijke/lichamelijke/meervoudige handicap. Zou jij het kind dan nog laten weghalen voor het geboren wordt? Vertel er ook bij waarom je het wel of niet zou laten doen.
quote:Mijn neefje met downsyndroom haalde de 29 niet eens.
Op vrijdag 14 november 2003 09:56 schreef BlackOrchid het volgende:
Stel, je wordt rond je 35ste/40ste jaar zwanger en je laat je ongeboren kind testen op erfelijke ziekten en handicaps. Na de test blijkt dat je kind een erfelijke ziekte heeft waardoor hij/zij op z'n 40ste levensjaar gigantisch gaat aftakelen tot die een 'kasplantje' wordt of het kind heeft een verstandelijke/lichamelijke/meervoudige handicap. Zou jij het kind dan nog laten weghalen voor het geboren wordt? Vertel er ook bij waarom je het wel of niet zou laten doen.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 14-11-2003 10:05]
Ik wil dat mijn kind een eerlijke kans heeft op een gezond leven en een gvelukkig leven, en niet dat hij al met een achterstand en problemen begint.
quote:Of je een kind nou houdt of weg laat halen, het is altijd een vorm van egoïsme.
Op vrijdag 14 november 2003 10:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Die mensen kunnen net zo'n goed leven hebben als wij, dus als je het dan weg zou laten halen zou dat alleen maar egoïsme zijn.
Ik zou het laten zitten, behalve als het tóch met geen mogelijkheid levensvatbaar zou zijn.. En misschien zou ik het dan nog proberen..
Egoistisch? ja waarschijnlijk maar iedereen heeft recht op zijn of haar keuzes, wat een ander er ook van denkt.
quote:Natuurlijk, maar dat moet niet de beslissende factor zijn. Je moet doen wat in het belang van je kind is.
Op vrijdag 14 november 2003 10:05 schreef Qarinx het volgende:[..]
Of je een kind nou houdt of weg laat halen, het is altijd een vorm van egoïsme.
quote:Zo'n kind op de wereld zetten lijkt me in niemands belang, toch?
Op vrijdag 14 november 2003 10:06 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Natuurlijk, maar dat moet niet de beslissende factor zijn. Je moet doen wat in het belang van je kind is.
quote:Wat is dat nou weer voor een onzin? Je neemt een kind toch in de eerste instantie voor jezelf, als aanvulling op je eigen leven? Dan lijkt het me logisch dat je dus ook eerst aan je eigen situatie en leven denkt. Waarom zou het leven van een ongeboren kind voor jouw eigen leven moeten gaan?
Op vrijdag 14 november 2003 10:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Natuurlijk, maar dat moet niet de beslissende factor zijn. Je moet doen wat in het belang van je kind is.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 14-11-2003 10:08]
quote:Zoals ik zei, als het inderdaad een afwijking is die dat kind veel pijn of verdriet gaat bezorgen niet nee.
Op vrijdag 14 november 2003 10:07 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Zo'n kind op de wereld zetten lijkt me in niemands belang, toch?
quote:Dan kun je net zo goed een hond nemen.
Op vrijdag 14 november 2003 10:07 schreef Qarinx het volgende:[..]
Wat is dat nou weer voor een onzin? Je neemt een kind toch in de eerste instantie voor jezelf, als aanvulling op je eigen leven? Dan lijkt het me logisch dat je dus ook eerst aan je eigen situatie en leven denkt. Waarom zou het leven van een ongeboren kind voor jouw eigen leven moeten gaan?
quote:Nou, eerlijke start, zeg. Voordat 'ie geboren is heb je hem al gedood!
Op vrijdag 14 november 2003 09:59 schreef Qarinx het volgende:
Ja, per direct.Waarom? Ik gun m'n kind een eerlijke start met een gezond lichaam.
Och natuurlijk, als jouw kind nog niet geboren is, is het jouw kind nog niet.
quote:ik kan geen enkele situatie bedenken waarom je4 zo'n kind wel op de wereld zou zetten. Alleen maar domme egoistische redenen en dat is mijn optiek dus geen reden.
Op vrijdag 14 november 2003 10:07 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Zoals ik zei, als het inderdaad een afwijking is die dat kind veel pijn of verdriet gaat bezorgen niet nee.
quote:Een kind neem je niet, een kind krijg je...
Op vrijdag 14 november 2003 10:07 schreef Qarinx het volgende:[..]
Wat is dat nou weer voor een onzin? Je neemt een kind toch in de eerste instantie voor jezelf, als aanvulling op je eigen leven? Dan lijkt het me logisch dat je dus ook eerst aan je eigen situatie en leven denkt. Waarom zou het leven van een ongeboren kind voor jouw eigen leven moeten gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |