abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14625195
Stel, je wordt rond je 35ste/40ste jaar zwanger en je laat je ongeboren kind testen op erfelijke ziekten en handicaps. Na de test blijkt dat je kind een erfelijke ziekte heeft waardoor hij/zij op z'n 40ste levensjaar gigantisch gaat aftakelen tot die een 'kasplantje' wordt of het kind heeft een verstandelijke/lichamelijke/meervoudige handicap. Zou jij het kind dan nog laten weghalen voor het geboren wordt? Vertel er ook bij waarom je het wel of niet zou laten doen.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_14625211
Ik denk dat deze beter past in Ouders.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14625221
ja zou ik laten weghalen. ben wel een man, maar toch: zoiets beslis je in overleg

als je weet dat je kind gehandicapt geboren wordt zou ik hem dat niet aan willen doen, dan maar opnieuw proberen

vrijdag 14 november 2003 @ 09:59:22 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_14625255
Weglaten halen? Een gehandicapt kind is ook een kind!

Tuurlijk, misschien zal zijn leven niet fijn zijn, maar wie ben jij om over dat leven te beslissen?

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_14625260
Ik weet niet wat ik zou doen... Zoiets kan je moeilijk bedenken, als het je echt gebeurt, reageer je waarschijnlijk toch anders, door alle emoties enzo..En het ligt er ook aan hoe ver je al bent in je zwangerschap...
I'm not a complete idiot, some parts are missing
pi_14625261
Ja, per direct.

Waarom? Ik gun m'n kind een eerlijke start met een gezond lichaam.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:01:20 #7
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_14625292
Ik zou het weg laten halen. Ik heb in mijn omgeving, familie en gezin al te veel "gedoe" gezien met meervoudig gehandicapte kinderen.

Ik zou het dus iig bespreekbaar willen maken om het weg te laten halen. Maar mocht de moeder daar niets voor voelen zou ik haar daarin ook steunen. Een kind krijg je tenslotte niet alleen.

Drop you like an ill, bad habit
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:02:23 #8
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_14625317
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:57 schreef th0r het volgende:
ja zou ik laten weghalen. ben wel een man, maar toch: zoiets beslis je in overleg

als je weet dat je kind gehandicapt geboren wordt zou ik hem dat niet aan willen doen, dan maar opnieuw proberen

You talk my language dude.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_14625352
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:01 schreef pmponer het volgende:
Ik zou het dus iig bespreekbaar willen maken om het weg te laten halen. Maar mocht de moeder daar niets voor voelen zou ik haar daarin ook steunen. Een kind krijg je tenslotte niet alleen.
Gelukkig ben ik hier de vrouw dan, want dit soort dingen zijn met mij niet bespreekbaar en ik maak de keuze alleen. Mannen zijn in deze situatie wel afhankelijker, helaas.
pi_14625370
Het ligt er voor mij aan, als leven voor zo'n kind meer pijn dan plezier op zou leveren, zou ik het inderdaad meteen weg laten halen. Dat doe je niemand aan. Aan de andere kant, als ik wist dat mijn kind bijv. Down-syndroom heeft, zou ik het zeker houden. Die mensen kunnen net zo'n goed leven hebben als wij, dus als je het dan weg zou laten halen zou dat alleen maar egoïsme zijn.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_14625387
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:56 schreef BlackOrchid het volgende:
Stel, je wordt rond je 35ste/40ste jaar zwanger en je laat je ongeboren kind testen op erfelijke ziekten en handicaps. Na de test blijkt dat je kind een erfelijke ziekte heeft waardoor hij/zij op z'n 40ste levensjaar gigantisch gaat aftakelen tot die een 'kasplantje' wordt of het kind heeft een verstandelijke/lichamelijke/meervoudige handicap. Zou jij het kind dan nog laten weghalen voor het geboren wordt? Vertel er ook bij waarom je het wel of niet zou laten doen.
Weghalen, lijkt me duidelijk.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:05:07 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14625396
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:56 schreef BlackOrchid het volgende:
Mijn neefje met downsyndroom haalde de 29 niet eens.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 14-11-2003 10:05]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:05:24 #13
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_14625401
ik heb dan nogwel geen kinderen, ken ook in mijn naaste familie geen gehandicapte kinderen, maar ik zou het ook weg laten, hoe moeilijk dat ook zijn kan.

Ik wil dat mijn kind een eerlijke kans heeft op een gezond leven en een gvelukkig leven, en niet dat hij al met een achterstand en problemen begint.

vrijdag 14 november 2003 @ 10:05:33 #14
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14625406
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Die mensen kunnen net zo'n goed leven hebben als wij, dus als je het dan weg zou laten halen zou dat alleen maar egoïsme zijn.
Of je een kind nou houdt of weg laat halen, het is altijd een vorm van egoïsme.
pi_14625411
Aan de ene kant is het niet eerlijk om iemand zo een leven te gunnen, aan de andere kant is het niet eerlijk om iemand géén leven te gunnen.

Ik zou het laten zitten, behalve als het tóch met geen mogelijkheid levensvatbaar zou zijn.. En misschien zou ik het dan nog proberen..

pi_14625415
Ik zou het laten weghalen, ik wil mijn kinderen een gezond leven kunnen geven. Ik zou het echt neit aankunnen om mijn kind comtinu met pijn te moeten zien.
pi_14625416
In goed overleg, mijn man denkt er hetzelfde over als ik btw, zou ik idd beslissen om het weg te laten halen. Ik wil niet degene zijn die een ongelukkig kind op deze aardbol zet. Bovendien zou ik grote moeite zelf ermee hebben.

Egoistisch? ja waarschijnlijk maar iedereen heeft recht op zijn of haar keuzes, wat een ander er ook van denkt.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_14625424
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:05 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Of je een kind nou houdt of weg laat halen, het is altijd een vorm van egoïsme.

Natuurlijk, maar dat moet niet de beslissende factor zijn. Je moet doen wat in het belang van je kind is.
pi_14625447
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat moet niet de beslissende factor zijn. Je moet doen wat in het belang van je kind is.

Zo'n kind op de wereld zetten lijkt me in niemands belang, toch?
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:07:42 #20
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14625459
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat is dat nou weer voor een onzin? Je neemt een kind toch in de eerste instantie voor jezelf, als aanvulling op je eigen leven? Dan lijkt het me logisch dat je dus ook eerst aan je eigen situatie en leven denkt. Waarom zou het leven van een ongeboren kind voor jouw eigen leven moeten gaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 14-11-2003 10:08]

pi_14625468
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:07 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Zo'n kind op de wereld zetten lijkt me in niemands belang, toch?

Zoals ik zei, als het inderdaad een afwijking is die dat kind veel pijn of verdriet gaat bezorgen niet nee.
pi_14625478
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:07 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een onzin? Je neemt een kind toch in de eerste instantie voor jezelf, als aanvulling op je eigen leven? Dan lijkt het me logisch dat je dus ook eerst aan je eigen situatie en leven denkt. Waarom zou het leven van een ongeboren kind voor jouw eigen leven moeten gaan?

Dan kun je net zo goed een hond nemen.
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:08:31 #23
72826 RetepV_kloon
Euh, password kwijt :)
pi_14625479
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:59 schreef Qarinx het volgende:
Ja, per direct.

Waarom? Ik gun m'n kind een eerlijke start met een gezond lichaam.

Nou, eerlijke start, zeg. Voordat 'ie geboren is heb je hem al gedood!

Och natuurlijk, als jouw kind nog niet geboren is, is het jouw kind nog niet.

pi_14625488
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:07 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zoals ik zei, als het inderdaad een afwijking is die dat kind veel pijn of verdriet gaat bezorgen niet nee.

ik kan geen enkele situatie bedenken waarom je4 zo'n kind wel op de wereld zou zetten. Alleen maar domme egoistische redenen en dat is mijn optiek dus geen reden.
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:09:12 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_14625509
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:07 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Een kind neem je niet, een kind krijg je...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')