abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2003 @ 15:44:12 #1
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_14606891
Oke, binnenkort moet ik een nieuwe auto uitzoeken. Helaas is het kiezen tussen kwaden dus word het OF Volkswagen OF een Opel. Ik mag zo ongeveer tot 32000 uitzoeken.

Wat zal ik doen ?

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 13-11-2003 15:46]

pi_14606978
edit

[Dit bericht is gewijzigd door Maximus.Proximus op 13-11-2003 20:45]

Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_14606986
Ligt ook een beetje aan je leeftijd denk ik. Ben je jong dan zou ik voor de golf gaan.
Ben je wat ouder dan zou ik voor de Vectra gaan
Denk ook aan de ruimte die bijvoorbeeld de vectra biedt, tov de golf
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  donderdag 13 november 2003 @ 15:47:57 #4
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_14607028
Astra coupe

of cabrio

ik moet nog 1.5 jr wachten ik heb verdorie zo'n voorloper gekregen omdat het
bestelllingsstop was

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_14607040
Ik zou voor de Golf gaan, je gaat toch niet in een Opel rijden.
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_14607062
quote:
Op donderdag 13 november 2003 15:48 schreef simon-v het volgende:
Ik zou voor de Golf gaan, je gaat toch niet in een Opel rijden.
Ik denk dus precies het tegenovergestelde.. maar da's ieder z'n mening natuurlijk
  donderdag 13 november 2003 @ 15:53:54 #7
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_14607212
quote:
Op donderdag 13 november 2003 15:49 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Ik denk dus precies het tegenovergestelde.. maar da's ieder z'n mening natuurlijk

ik is eens met okkieman, je gaat toch geen 4000 euro meer betalen voor dezelfde kwaliteit en minder opties?
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_14607237
Ik heb gister in de nieuwe Vectra GTS gereden, en ik kan je verklappen dat geen golf daar tegenop kan. Ga eens proefrijden.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_14607264
Golf
May I say, what a SMASHING blouse you have on?
pi_14607280
Hmm, vreemd dat jullie liever "overal pech en last" hebben
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_14607287
quote:
Op donderdag 13 november 2003 15:54 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb gister in de nieuwe Vectra GTS gereden, en ik kan je verklappen dat geen golf daar tegenop kan. Ga eens proefrijden.
Prachtige wagen
pi_14607315
allebei 50plussers bakken
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 13 november 2003 @ 15:57:05 #13
74080 Goodluck
pi_14607319
quote:
Op donderdag 13 november 2003 15:54 schreef Oosthoek het volgende:
Ik neem aan dat je geen dieselversie hebt gereden ?

Vertel eens over je ervaringen met die auto!

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 13-11-2003 15:57]

pi_14607325
quote:
Op donderdag 13 november 2003 15:55 schreef simon-v het volgende:
Hmm, vreemd dat jullie liever "overal pech en last" hebben
Nog nooit geen pech gehad met m'n opel
pi_14607405
Alleen wegpiraten rijden in een Golf en hebben vaak een basebalpetje op (tis echt ongeloofelijk, moet je maar eens opletten)!
  donderdag 13 november 2003 @ 16:02:52 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_14607503
Leasebakken
Golf

Ik "mag" een auto uitkiezen

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_14607564
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:02 schreef daNpy het volgende:
Leasebakken
Golf

Ik "mag" een auto uitkiezen

Bespeur ik daar een vleugje jaloezie?
pi_14607590
Vectra GTS (maak niet uit welke motor), zeker weten, ziet er vind ik er geil uit, en zal zeker niet zo vaak als de Golf vorkomen.

Edit: Oops verkeerd gelezen, je mag een NIEUWE Astra of Golf, niet DE nieuwe Astra of Golf

Dus als ik jou was zou ik zeker weten de Vectra kiezen, want ziet er imho mooist eruit, en niet iedere IT'er zal er in zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 13-11-2003 16:09]

pi_14607725
Ik begrijp dat de nieuwe golf op de Seat moet gaan lijken?

Ik zou dan gewoon lekker voor een Seat gaan

donderdag 13 november 2003 @ 16:13:27 #20
74080 Goodluck
pi_14607833
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:05 schreef yup het volgende:
Vectra GTS (maak niet uit welke motor), zeker weten, ziet er vind ik er geil uit, en zal zeker niet zo vaak als de Golf vorkomen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit: Oops verkeerd gelezen, je mag een NIEUWE Astra of Golf, niet DE nieuwe Astra of Golf

Dus als ik jou was zou ik zeker weten de Vectra kiezen, want ziet er imho mooist eruit, en niet iedere IT'er zal er in zitten.

Bedankt voor je toelichting.
DE nieuwe astra mag overigens ook. Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik er op het eerste oog niet stuk van ben. Weet iemand mischien iets meer van dit karretje ?
  donderdag 13 november 2003 @ 16:14:50 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14607880
neem een jap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14607915
quote:
Op donderdag 13 november 2003 15:57 schreef Goodluck het volgende:

Nee het was geen dieselversie Had daarvoor een golfje weggebracht, en toen stond er opeens een splinternieuwe Vectra GTS voor m'n neus die weggebracht moest worden. Qua interieur is hij veruit superieur aan de golf imho, en daar breng je toch de meeste tijd door Op de een of andere manier voelde ik me meteen thuis in die bak.

Ook vond ik 'm vrij luxe uitgevoerd (zeker in vergelijking met de karige golf ) en volgens mij zijn alle opties die in die bak zaten standaard, als ik autoweek mag geloven ten minste. Boordcomputer, elektrische ramen etc hoefde ik iig niet te verwachten in de golf.

[edit] De GTS diesel is er al voor 31.000!

[Dit bericht is gewijzigd door Oosthoek op 13-11-2003 16:18]

deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 13 november 2003 @ 16:18:15 #23
74080 Goodluck
pi_14607987
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:16 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Nee het was geen dieselversie Had daarvoor een golfje weggebracht, en toen stond er opeens een splinternieuwe Vectra GTS voor m'n neus die weggebracht moest worden. Qua interieur is hij veruit superieur aan de golf imho, en daar breng je toch de meeste tijd door Op de een of andere manier voelde ik me meteen thuis in die bak.

Ook vond ik 'm vrij luxe uitgevoerd (zeker in vergelijking met de karige golf ) en volgens mij zijn alle opties die in die bak zaten standaard, als ik autoweek mag geloven ten minste. Boordcomputer, elektrische ramen etc hoefde ik iig niet te verwachten in de golf.

Hoe vond je hem rijden ?

Overigens: Is Volkswagen nog steeds zo karig met uitrusting bij de nieuwe golf

donderdag 13 november 2003 @ 16:20:07 #24
45206 Pietverdriet
pi_14608044
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:18 schreef Goodluck het volgende:

geen idee, maar wij hebben net een nieuw passat en daar zitten alle opties in, muv electrisch verstelbare stoelen.
pi_14608193
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:18 schreef Goodluck het volgende:
Hoe vond je hem rijden ?

Echt heel relaxt, stoelen waren naar mijn mening top, had daarvoor nog in een 206 gezeten, maar daar moet ik altijd iedere 5 minuten gaan verzitten, had ik helemaal geen last van in de Vectra. Qua rijgedrag kan ik alleen zeggen dat ie op de snelweg heel rustig en relaxt wegzoeft, heb helaas niet op landweggetjes kunnen kijken hoe ver ik kon gaan Hij had ook nog maar 1500 km op de klok, dus heb maar een beetje rustig gedaan met hem.

En die golf was bijzonder karig ja een brakke diesel die niet vooruit te branden was, 0 komma 0 opties en kutstoelen. Het was ongetwijfeld de allergoedkoopste bak waar ik in reed, maar als ik kijk wat je bij die Vectra allemaal voor opties krijgt

Oh, en ik weet niet of je lang bent, maar met mijn 1,95 kon de stoel bijna ver genoeg naar achteren om het stuur en de pedalen niet meer aan te kunnen raken. Try that in a Golf

[Dit bericht is gewijzigd door Oosthoek op 13-11-2003 16:27]

deed het licht uit
pi_14608342

Enige nadeel aan die Vectra vond ik de elektronische richtingaanwijzer. Dat zal vast wel wennen, maar op het begin zat ik me er dood aan te ergeren. Je hoort geen klik als je stuur teruggaat, en de hendel klikt niet in positie, maar buigt alleen maar ofzo

Maargoed, genoeg pro-vectra verhalen, is er nog iemand die pro-golf is? Maak eens een proefrit, dan merk je vanzelf wat je het meeste aanspreekt.

deed het licht uit
pi_14608404
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:13 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Bedankt voor je toelichting.
DE nieuwe astra mag overigens ook. Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik er op het eerste oog niet stuk van ben. Weet iemand mischien iets meer van dit karretje ?

De nieuwe Astra's krijgen even goede, zo niet betere diesel motoren als VW, ze zullen krachtig, zuinig en stil zijn. Ik heb een paar reviews gezien van de CDTi en ze waren allemaal positief over de loopeigenschappen, geluid en verbruik. BTW CDTi is van Fiat, Fiat maakt bagger benzine motoren, maar de diesels zijn waanzinnig goed. Wat dacht je bijv. van een 1.3 turbodiesel met 100 pk? Is gewoon van Fiat, en eerlijk gezegd verwachtte zoiets eerder van VW.
  donderdag 13 november 2003 @ 16:38:26 #28
74080 Goodluck
pi_14608515
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:34 schreef yup het volgende:

[..]

De nieuwe Astra's krijgen even goede, zo niet betere diesel motoren als VW, ze zullen krachtig, zuinig en stil zijn. Ik heb een paar reviews gezien van de CDTi en ze waren allemaal positief over de loopeigenschappen, geluid en verbruik.

Is er nog meer bekend ?
quote:
BTW CDTi is van Fiat, Fiat maakt bagger benzine motoren, maar de diesels zijn waanzinnig goed. Wat dacht je bijv. van een 1.3 turbodiesel met 100 pk? Is gewoon van Fiat, en eerlijk gezegd verwachtte zoiets eerder van VW.
Fiat heeft volgens mij alleen de rechten van commonraildieseltechniek gekocht. De oorspronkelijke uitvinder is bosch.
pi_14608858
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:38 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Is er nog meer bekend ?
[..]

Fiat heeft volgens mij alleen de rechten van commonraildieseltechniek gekocht. De oorspronkelijke uitvinder is bosch.

Helaas heb ik niet veel te melden, alleen dat de kwaliteit en veiligheid beter zal worden, maar dat is vanzelfsprekend bij een nieuw model.

Wat voor Astra's kan je eigenlijk leasen? Mag je bijv. een Astra Coupe of Cabrio? Of een Golf Cabrio? Diesel, LPG, Benzine?

donderdag 13 november 2003 @ 16:57:43 #30
45206 Pietverdriet
pi_14609046
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:38 schreef Goodluck het volgende:
Heeft audi die als eerste in hun auto's gezet?
jaar of 10-12 terug?
Audi kwam toen ineens met hele zuinige diesels.
btw onze passat TDI heeft 135 pk en we rijden zo'n 4,5/5 liter op 100 km. cylinderinhoud vs Kwh/PK is niet echt zo intressant, intressanter is het brandstofverbruik en het koppel, omdat je dan BV bij 1500 toeren 80 kan rijden in de 6e versnelling
pi_14609653
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft audi die als eerste in hun auto's gezet?
jaar of 10-12 terug?
Audi kwam toen ineens met hele zuinige diesels.
btw onze passat TDI heeft 135 pk en we rijden zo'n 4,5/5 liter op 100 km. cylinderinhoud vs Kwh/PK is niet echt zo intressant, intressanter is het brandstofverbruik en het koppel, omdat je dan BV bij 1500 toeren 80 kan rijden in de 6e versnelling

Audi is uitvinder van de TDi ja, was volgens mij een 5 cilinder.
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:50 schreef yup het volgende:

[..]

Helaas heb ik niet veel te melden, alleen dat de kwaliteit en veiligheid beter zal worden, maar dat is vanzelfsprekend bij een nieuw model.

Wat voor Astra's kan je eigenlijk leasen? Mag je bijv. een Astra Coupe of Cabrio? Of een Golf Cabrio? Diesel, LPG, Benzine?

Effe mezelf quoten
  donderdag 13 november 2003 @ 23:27:37 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_14619708
quote:
Op donderdag 13 november 2003 15:57 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik werk voor Opel.

Ik kan je wel vertellen dat als je moet kiezen tussen een Vectra en een Astra je 100% voor de Vectra moet gaan.

Zelfs de diesel versie rijdt best lekker door. Zelfs redelijk nerveus voor een diesel.

Trouwens, de nieuwe golf vind ik niet mooi en de ouwe golf begint alweer in veel gevallen op een sjonnie bak te lijken.
Ik zou gewoon voor de Vectra gaan.
Bij een golf betaal je ook meer voor hetzelfde.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 13 november 2003 @ 23:35:45 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_14619931
Waarom moet je een Volkswagen of een Opel? Eis van je bedrijf?

(ben niet zo into leasen en dergelijke)

donderdag 13 november 2003 @ 23:42:23 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_14620125
btw mag je niet een Signum uitkiezen???

Als je 1 van de goedkoopste modellen neemt ligt ie net binnen je budget. Maar dat ding is standaard al zo lekker uitgerust dat het niet erg is om goedkoper model te nemen.

Das namelijk ook wel net wagen"tje"

btw ik vind em er zelf altijd wat klein uitzien maar dat is hij zeker niet. Beetje station modelletje.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 13 november 2003 @ 23:45:35 #35
32186 DeGemiddeldeNederlander
huisje boompje beestje opel
pi_14620211
astra is altijd goed!
7.30 de wekker - 8.15 op de fiets - 8.30 beginnen - 10.15 koffie - 12.30 lunchtrommeltje - 13.30 weer aan het werk - 16.00 cup a soup - 17.30 naar huis - 18.00 eten - 19.30 RTL Nieuws - 23.20 neuken - 23.30 licht uit en slapen
pi_14620867
quote:
Op donderdag 13 november 2003 23:45 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
astra is altijd goed!
pi_14625235
Persoonlijk vind ik die Astra echt totaal kut rijden, het is net een bots-autootje... de Golf daarentegen is eigenlijk een Audi A3: superwegligging (veel breder) en minder truttig. Maar als je ook een Vectra mag kiezen zou ik daarvoor gaan.
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:20:28 #38
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_14625745
wat mij betreft zou ik voor de golf gaan en dan wel de 2.0TDI De vectra vind ik zelf niet echt super rijden, en een (huidige dat wel) astra al helemaal niet. VW daarentegen is altijd lekker pittig met een tdi'tje enne voor 29.725 heb je een mooie Golf 2.0TDI sportsline (oftewel de duurste uitvoering op dit moment) paar opties erbij en gaaaaaaaan
pi_14626069
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:20 schreef jwstoop het volgende:
wat mij betreft zou ik voor de golf gaan en dan wel de 2.0TDI De vectra vind ik zelf niet echt super rijden, en een (huidige dat wel) astra al helemaal niet. VW daarentegen is altijd lekker pittig met een tdi'tje enne voor 29.725 heb je een mooie Golf 2.0TDI sportsline (oftewel de duurste uitvoering op dit moment) paar opties erbij en gaaaaaaaan
zo denk ik er ook over
pi_14684142
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 10:20 schreef jwstoop het volgende:
Ja, maar is er wel een 2.0 TDi in de huidige Golf (4)
En ik weet niet waar jij die info vandaan haalt, maar de Vectra word alom geprezen voor z'n rijgedrag en wegligging.

De Golf rijd helemaal niet zo goed als er gezegd word, ik heb een fully-loaded (voor de mensen die het niet snappen, zeer veel opties dus) Golf 4 TDi 90 PK gereden, hij is lekker pittig, maar is zeker niet snel, en wat ik ook haat is die vaagheid in het stuur, in het middenstand. En laat ik helemaal niet over het onderstel beginnen, die is dus NIET sportief.

Interieur ziet er mooi uit, maar valt uit elkaar , die fel-blauwe verlichting in het dashboard zorgt voor koppijn.

Oh ja, Ik vergelijk de Golf met een Mazda 323F 1.5i 16v van '98, is ook een voor diegenen die het zich afvragen, en ja de Mazda rijd en stuurt beter, ziet er ook beter uit vind ik.

Maar ja, voor mensen die niet veeleisend zijn precies goed, voor Jan met de pet ook. De huidige Vectra moet je niet vergelijken met de oude, hoewel er niets mis met de oude is, is de nieuwe een treetje hoger qua afwerking, onderstel en kwaliteit.

Ik zeg niet dat de Golf een slechte auto is, maar hij is te duur voor zijn geld, en ze kunnen zeker wat aan de kwaliteit van de materialen doen en de duurzaamheid ervan (Koplampen die als de neten uitvallen anyone?).

zondag 16 november 2003 @ 21:39:01 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_14685164
quote:
Op zondag 16 november 2003 21:04 schreef yup het volgende:
Ik zeg niet dat de Golf een slechte auto is, maar hij is te duur voor zijn geld, en ze kunnen zeker wat aan de kwaliteit van de materialen doen en de duurzaamheid ervan (Koplampen die als de neten uitvallen anyone?).
Daar heb je zeker gelijk in.

Golf is te duur voor wat je er voor terug krijgt.

Kijk naar (bijvoorbeeld) een Peugeot 307. Dan heb je net zo veel auto en voor een veel lagere prijs.

pi_14685658
quote:
Op zondag 16 november 2003 21:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in.

Golf is te duur voor wat je er voor terug krijgt.

Kijk naar (bijvoorbeeld) een Peugeot 307. Dan heb je net zo veel auto en voor een veel lagere prijs.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')