Balkenende heeft een keer kritiek op wat satire m.b.t de koningin. Iets wat ikzelf overigens ook een tikkeltje overdreven vind. Diezelfde avond komen gelijk: BAM! de linkse rakkers van de EO met hun vraagtekens en vergelijkingen. Daarna: Onze rode vrienden van het journaal eroverheen met vraagtekens over "hoe vrij wij nog zouden zijn" in deze democratie. En uiteraard mocht de Vara niet ontbreken met al haar live programma's waarin waarin de rode dames/heren uit de beter opgeleide kringen van Amsterdam dit op krassende toon afwezen. Tot slot maakte Nova het geheel af. Dit gebeurd nu zo'n beetje 40x per maand!
Begrijp mij goed, ik ben heus geen CDA stemmer maar ik ben het zo langzamerhand spuugbeu dat vooral de publieke omroepen (mede van mijn belastingcenten betaald) een doorgeefluik van links zijn i.p.v een objectief medium.
Nog meer mensen die dit vinden ?
Niet alle tv uitzendingen zijn leuk. Maar dat is nou eenmaal wat de (algemene) kijker wil zien.
Op de publieke omroepen koemen ook kopspijkers, vara laat, raymann is laat, jiskefet. (heel BNN). Dus er is ook wel wat leuks te zien (en een keer paar heel veel jaar een goede film (zonder reclame!!!)
Het enige land waar men wel volledige vrijheid van meningsuiting heeft, dat zijn de VS, en als er iets NIET links is,... tsja...
De grote vraag is dus: wat is er links aan het hechten aan vrijheid van meningsuiting?
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:22 schreef Goodluck het volgende:
linkse rakkers van de EO
quote:Een maand heeft maar 30 dagen...
Dit gebeurd nu zo'n beetje 40x per maand!
quote:Ach, ik denk dat het meer een kwestie is van verschillende media die massaal achter elkaar aanlopen en dezelfde items uitkiezen dan dat hier moedwillig het kabinet wordt beschadigd. Kijk naar RTL, daar was deze kwestie ook hot. Als Balkenende een loonakkoord bereikt met werkgevers en werknemers of als De Hoop Scheffer baas van de NAVO wordt dan is dat ook hot news. Wees blij dat de media niet kritiekloos achter de regering aanloopt, maar leer ook zelf te denken n.a.v. de feiten die worden aangedragen.
Begrijp mij goed, ik ben heus geen CDA stemmer maar ik ben het zo langzamerhand spuugbeu dat vooral de publieke omroepen (mede van mijn belastingcenten betaald) een doorgeefluik van links zijn i.p.v een objectief medium.Nog meer mensen die dit vinden ?
quote:Ja hoor, de VS. Werd daar onlangs niet voorkomen dat er een serie over Reagan zou worden uitgezonden die op sommige punten wat kritisch was?
Op donderdag 13 november 2003 14:28 schreef Striffelbuur het volgende:
Vrijheid van meningsuiting. Da's iets wat we hier in Nederland niet eens volledig hebben.Het enige land waar men wel volledige vrijheid van meningsuiting heeft, dat zijn de VS, en als er iets NIET links is,... tsja...
De grote vraag is dus: wat is er links aan het hechten aan vrijheid van meningsuiting?
Volgens mij mag je in Nederland tot op vrij grote hoogte melden wat je vindt, in ieder geval meer dan in het zogenaamde land of freedom USA.
quote:Ja hoor, plenty. Op FOk! lopen heel veel van die types rond die bij het minste geringste hun mantra van de linkse pers afspelen. Ga er gezellig bij zitten, geef elkaar het grootste gelijk van de wereld en zie hoe gemeen al dat linkse tuig tegen jullie, de weldenkende fatsoenlijke mensen, samenspannen. Heb je ook (lekker makkelijk) iemand om de schuld te geven, elke keer als er wat fout gaat.
Op donderdag 13 november 2003 14:22 schreef Goodluck het volgende:
Nog meer mensen die dit vinden ?
quote:True, de praktijk daar is inderdaad nogal anders dan de theorie.
Volgens mij mag je in Nederland tot op vrij grote hoogte melden wat je vindt, in ieder geval meer dan in het zogenaamde land of freedom USA.
Het ging mij hier dan ook meer om de TS met termen als linkse rakkers en rooie vrienden begint te strooien terwijl hij het heeft over vrijheid van meningsuiting, de mogelijke aantasting daarvan, en het feit dat alle zenders daar blijkbaar aandacht aan hebben willen besteden.
Nou heb ik het hele links-rechts denken altijd al een beetje kortzichtig gevonden (je kunt immers beter kijken naar welke oplossingen praktisch zijn op welk moment, en je niet afsluiten voor mogelijke oplossingen omdat die niet in je linker- danwel rechterstraatje passen), maar juist bij een punt als dit... tsja,... ik weet niet beter dan dat men Amerika over het algemeen als nogal rechts bestempelt, en dat als er 1 ding is waar Amerika om bekend staat, dat het is dat ze altijd roepen dat ze vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel hebben.
En dan besteedt men in de Nederlandse media wat aandacht aan een of andere pief van het CDA die (op persoonlijke titel, laten we wel wezen) graag de vrijheid van meningsuiting wat zag ingeperkt, en dan noemt de topicstarter elke kritiek die op deze pief wordt geuit LINKS?
DAT is dus wat ik niet begrijp. Dus bij deze nogmaals: leg eens uit? Wat is er links aan wanneer je hecht aan vrijheid van meningsuiting?
quote:Nu vind ik niet dat het structureel mis is met de publieken. Maar valt me wel vaker op dat interviewers en discussieleiders hun eigen mening proberen door te drukken. Beste voorbeelden zijn Paul Witteman bij Buitenhof die haast van zijn stoel viel (en compleet de draad kwijt was voor de rest van het programma) toen een PvdA lid zei dat hij het huidige kabinetsbeleid niet eens zo slecht vond en Clairy Polack die gasten waar ze het niet mee eens is, niet uit laat praten of hun woorden verdraaid.
Op donderdag 13 november 2003 14:31 schreef Parabola het volgende:[..]
Ja hoor, plenty. Op FOk! lopen heel veel van die types rond die bij het minste geringste hun mantra van de linkse pers afspelen. Ga er gezellig bij zitten, geef elkaar het grootste gelijk van de wereld en zie hoe gemeen al dat linkse tuig tegen jullie, de weldenkende fatsoenlijke mensen, samenspannen. Heb je ook (lekker makkelijk) iemand om de schuld te geven, elke keer als er wat fout gaat.
Links rakkers bij de EO vind ik wel weer een top opmerking, volgende discussie "hoe extreem-rechts zijn ze bij de VPRO?"
Er komen dan zaken aan bod die zich in het land afspelen en waar de huidige regering over moet debatteren.
Deze regering is nu toevallig LINKS.......dit is door het publiek (ook wel de bevolking genoemd) bepaald. Vandaar nu grotendeels linkse televisie.......waar wij overgens zelf voor gekozen hebben..
zou het publiek meer voor rechts gekozen hebben dan krijg je meer rechts getinte programma's en zul je mensen als balkenende enzo niet meer zien.................oke.....
De publieke omroep is meer politiek gericht en de commerciele meer "showbizzachtig"
Ik ben het met je eens dat je tegenwoordig erg weinig objectiefs hebt maar dat is niet alleen op tv ook in kranten films bladen dagelijks leven werk enzv.
objectieve zenders: Al Jazeraa-eurosport-discoveychannel-
en bladen: de Donald Duck
quote:Die serie over Reagan wordt toch gewoon uitgezonden maar dan op een ander kleiner kanaal met minder bereik? Het is in iedergeval niet verboden door de overheid.
Op donderdag 13 november 2003 14:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ja hoor, de VS. Werd daar onlangs niet voorkomen dat er een serie over Reagan zou worden uitgezonden die op sommige punten wat kritisch was?
Of Nederland vrijer is dan de VS, vraag ik mij af. Nazi's mogen daar weer wel bijna alles publiceren en extreem-links ook. Hier in Nederland
gelden veel strengere regels.
quote:Jazeker!
Op donderdag 13 november 2003 14:29 schreef What het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 13-11-2003 14:55]
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:43 schreef DIA het volgende:
Deze regering is nu toevallig LINKS.......dit is door het publiek (ook wel de bevolking genoemd) bepaald. Vandaar nu grotendeels linkse televisie.......waar wij overgens zelf voor gekozen hebben..
quote:Met die voorbeelden heb je gelijk: Ik erger me ook altijd aan Paul Witteman en kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie altijd al weet welk antwoord ie wil horen, voor ie ook maar een vraag geformuleerd heeft.
Op donderdag 13 november 2003 14:42 schreef Chewie het volgende:[..]
Nu vind ik niet dat het structureel mis is met de publieken. Maar valt me wel vaker op dat interviewers en discussieleiders hun eigen mening proberen door te drukken. Beste voorbeelden zijn Paul Witteman bij Buitenhof die haast van zijn stoel viel (en compleet de draad kwijt was voor de rest van het programma) toen een PvdA lid zei dat hij het huidige kabinetsbeleid niet eens zo slecht vond en Clairy Polack die gasten waar ze het niet mee eens is, niet uit laat praten of hun woorden verdraaid.
Links rakkers bij de EO vind ik wel weer een top opmerking, volgende discussie "hoe extreem-rechts zijn ze bij de VPRO?"
Clairy is volgens mij niet vooringenomen, maar wel een matig interviewer.
quote:Waar hoor je mij stellen dat commerciele omroepen per definitie rechts zouden zijn ?
Op donderdag 13 november 2003 14:29 schreef Kozzmic het volgende:Kijk naar RTL, daar was deze kwestie ook hot.
Barend en van dorp: Ook zo'n mooi voorbeeld van linkse televisie. Waarbij ik moet toevoegen dat ik er nauwelijks/geen moeite mee heb omdat de adverteerders de boel bekostigen.
quote:Ik denk dat de regels hier strenger zijn en de moraal daar. Men zal in de VS dus minder snel iets verbieden, maar er is een grotere mate van zelfcensuur, waardoor extremere uitingen terechtkomen bij marginalere media. Dat is overigens niet erg, zolang de burger er maar kennis van kan nemen.
Op donderdag 13 november 2003 14:46 schreef Chewie het volgende:[..]
Die serie over Reagan wordt toch gewoon uitgezonden maar dan op een ander kleiner kanaal met minder bereik? Het is in iedergeval niet verboden door de overheid.
Of Nederland vrijer is dan de VS, vraag ik mij af. Nazi's mogen daar weer wel bijna alles publiceren en extreem-links ook. Hier in Nederland
gelden veel strengere regels.
quote:vooral de hedendaagse lingo met woorden als: voorzetkrabdiertje
Op donderdag 13 november 2003 15:42 schreef mr.marcus het volgende:
Waar ik me helemaal dood aan erger is het feit dat programma's als Get-the-picture en Lingo worden betaald van belastinggeld
ik kijk wel naar man bijt hond-rambo&rambo en jiskefet
journaal- soms een cinema3 filmpje-dit was het nieuws- en soms bnn- of villa felderhoff
En de EO is inderdaad zo links als de pest....
Kijk eens naar dat praatprogramma van Knevel van de EO .....
quote:
Op donderdag 13 november 2003 16:07 schreef DIA het volgende:[..]
voorzetkrabdiertje
Zelden zo'n dom programma gezien inderdaad.
In ieder geval lijkt de TS erop uit hier goedkope punten te scoren. Helaas voor hem mislukt dat nogal. Balkenende en Donner maakten beide een enorme uitglijer en de media sprong er bovenop. Dat heeft niets met links of rechts te maken, maar eerder met een flinke dosis leedvermaak. En zeg nou zelf... (en dat deed je ook) dit was ook buitengewoon dom.
Om toestanden zoals we in de jaren '50 hadden te voorkomen (of Amerikaanse toestanden .. wat je wilt) zie ik liever dat de media hier tegen ageert dan dat we braaf ja en amen gaan zitten knikken en we vervallen tot censuur omdat bepaalde soorten van amusement de heren niet aanstaat.
quote:In zoverre, dat het geheel natuurlijk wel betaald wordt door gemeenschapsgeld opgebracht door ons werkende mensjes.
Op vrijdag 14 november 2003 09:07 schreef Megumi het volgende:
De tv heeft knoppen of een afstandsbediening. Zie je iets wat je niet leuk vindt zap je naar wat anders. In mijn ogen een onzin topic dus.
quote:Wishfullthinking dat CDA/VVD/D66 links zijn?
Op donderdag 13 november 2003 14:43 schreef DIA het volgende:Deze regering is nu toevallig LINKS.......dit is door het publiek (ook wel de bevolking genoemd) bepaald. Vandaar nu grotendeels linkse televisie.......waar wij overgens zelf voor gekozen hebben..
zou het publiek meer voor rechts gekozen hebben dan krijg je meer rechts getinte programma's en zul je mensen als balkenende enzo niet meer zien.................oke.....
Gezien het vervolg van het betoog is politiek niet het enige waarin enige vorm van kennis ontbreekt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |