Genoeg info voor het onderzoek?..
quote:nog niet maar het is een goed begin
Op vrijdag 08 juni 2001 14:22 schreef Perzikje het volgende:
Nog nooit gepest nee...gelukkig niet. Wel van die plagerijtjes van die klierige jongetjes in de brugklas,maar dat hoort erbij..en ik ben ook een beetje een stil persoon dus er was niet veel te pesten geloof ik.Maar het lijkt me echt vreselijk als je gepest wordt..heb je je hele leven denk ik last van..Genoeg info voor het onderzoek?..
Nu merk ik wel dat het me sterker gemaakt heeft, ik trek me nu stukken minder aan van wat anderen over mij te denken hebben, behalve als het juist is wat ze zeggen natuurlijk
Weeg nu 70 kg, en hoor nog steeds eigenlijk bij geen enkele groep, maar nu kies ik er voor
Ik was fan van een bepaalde reggae band, en liep regelmatig rond met een jas met zo'n plakkaat achterop.
Ik was niet de popi jongen op school en dat wilde ik ook niet zijn. Ik had mijn eigen vrienden en al die meewaaiers daar had ik een hekel aan.
Blijkbaar haalde ik die mensen iets te vaak verbaal onderuit want een groepje jongens die stuk voor stuk een tot anderhald keer zo groot waren als ik begon er schik in te krijgen me dingen na te roepen die opzich niet kwetsend waren, maar wel strond vervelend werden.
Op een sportdag vond een van hen het nodig op tegen me te schreeuwen toen we met honkbal bezig waren. Zijn fout. Ik ken balsporten van wege een oogafwijking niet erg best en na drie slag was ik "perongeluk zo boos op mezelf" dat die honkbal knuppel midden in zijn gezicht terecht kwam.
Ik moest even bij de gymleraar komen, en die gaf me een standje in de vorm van "dit mag je echt niet meer doen hoor" maar Met knipoog. Hij gaf me alleen maar gelijk dus.
Een van de vriendjes van die knaap vond het daarna nog nodig me een tijdje later savonds in een cafe daarover aan te spreken. Die heb ik eerst plat geluld en toen hij aggressief begon te worden ook laten zien dat hij me echt geen pijn kon doen.
Daarna heb ik nooit meer van die knullen gehoord. Het viel me op dat toen ik een tijd later nog eens in m'n geboortedorp kwam en de bewuste jongen - inmiddels man - tegen het lijf liep, hij me beleefd hallo zei, en ik pas uren later besefte wie het was.
zo, part of my life. boeit het iemand wat ?
Toen hadden twee bullies een blauw oog en was het over. Ben ik nog steeds neit trots op
Ik merk wel dat ik daardoor veel moeilijker ben om op door te dringen en dat ik veel harder daardoor ben geworden. Wantrouwend? Dat ben ik zeker erdoor geworden.
Het is begonnen in groep 4 van de basisschool, met uitschelden, in elkaar slaan etc.
Ben toen naar een andere basisschool gegaan, waar in principe hetzelfde gebeurde...maar dan zonder in elkaar slaan.
Nu, zit ik in 4VWO en nog is het niet over...ik krijg kutopmerkingen naar mn kop, berichtjes/emailtjes met: Gooi jezelf voor de trein, spring van een flat etc.
Ik ben 1.70, weeg ±70 kilo en ben niet echt 'lelijk' ofzo...nee, niet de ideale maten en een glad gezichtje, maarja..we doen't er maar mee.....ze noemen me vet varken etc...terwijl ik niet echt dik ben ofzo, ok, ik ben wat stevig en kan ook geen hele strakke en korte topjes aan, maar dat hoeft voor mij ook niet...daarom val ik ook buiten de boot.
Gelukkig heb ik buiten school ECHTE vrienden, die me wel accepteren zoals ik ben..
Dit was slechts een topje van een hele grote ijsberg....
Omdat ik weigerde mee te doen met de Lacoste, Nike, New Balance, Kappa-kliek
Omdat ik weigerde andere mensen af te zeiken
Omdat ik mij niet liet voorschrijven met wie ik wel en niet mocht omgaan
Kon er op zich best tegen (niet dat het leuk was, hoor), het ging alleen op de lange duur op mijn zenuwen werken... gewoon die sfeer
Op het VWO was het daarna een grote verademing. Gewoon een klas waar ook een paar van die HAVO-Jugend-types tussen zaten, maar die werden in no-time op hun plaats gezet door de rest van de klas. Kansloos
V.
quote:Vooral daarom ook idd.....
Op vrijdag 08 juni 2001 15:12 schreef Verbal het volgende:
Ja... in 4 en 5 HAVO...
Omdat ik weigerde mee te doen met de Lacoste, Nike, New Balance, Kappa-kliek
Omdat ik weigerde andere mensen af te zeiken
Omdat ik mij niet liet voorschrijven met wie ik wel en niet mocht omgaan
Kon er op zich best tegen (niet dat het leuk was, hoor), het ging alleen op de lange duur op mijn zenuwen werken... gewoon die sfeerOp het VWO was het daarna een grote verademing. Gewoon een klas waar ook een paar van die HAVO-Jugend-types tussen zaten, maar die werden in no-time op hun plaats gezet door de rest van de klas. Kansloos
V.
Leuk was het niet. Maar je wordt er wel hard van.
Ik was blij dat ik van die kutschool af was en op het gymnasium was het een verademing! Allemaal van die stuudjes net als ik... Ik bloeide helemaal op!
Na de basisschool ben ik nooit meer echt gepest, en heb ik ook gewoon mijn plek in het leven gevonden. Ik ben wel nogal een loner, zelfstandig en onafhankelijk, dat zal er ongetwijfeld wat mee te maken hebben. De basisschool is een belangrijke en invloedrijke tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |