quote:Je bent blijkbaar niet in staat om zaken in hun verband te zien.
Op woensdag 12 november 2003 11:37 schreef Shaman het volgende:[..]
Als jouw buurvrouw vraagt of ze bij jou kan logeren omdat haar man haar chronisch mishandeld, is ze niet welkom bij jou, tenzij ze een enkelband met 'ongewenst' erop draagt want ze is 'een probleem'....
Wat een gastvrijheid...
quote:Laten we dan alsjeblieft meteen de hele mensheid afknallen.
Op woensdag 12 november 2003 11:37 schreef Jarno het volgende:[..]
Better safe than sorry.
quote:Gek he dat ze verdwijnen. Ze worden gewoon op straat gezet en moeten het maar uitzoeken. Dan is het geen wonder als je ze even later niet meer kan vinden. Als de overheid zou zorgen voor opvang dan zou de kans al aanzienlijk kleiner zijn dat ze zomaar verdwijnen
Op woensdag 12 november 2003 11:35 schreef Jarno het volgende:[..]
Ze hebben de status ongewenst. In de tijd tot uitzetten verdwijnen er een hoop helaas, het zou mooi zijn als je die mensen makkelijk kon opsporen. Gedetineerden op verlof of mensen met huisarrest worden toch ook op dergelijke wijze gevolgd?
quote:nee kerel dit is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Op woensdag 12 november 2003 11:37 schreef Shaman het volgende:[..]
Als jouw buurvrouw vraagt of ze bij jou kan logeren omdat haar man haar chronisch mishandeld, is ze niet welkom bij jou, tenzij ze een enkelband met 'ongewenst' erop draagt want ze is 'een probleem'....
Wat een gastvrijheid...
quote:Er zijn veel alternatieven om het symptoom te verkomen i.p.v. het te bestrijden, en dat doen die bandjes alleen.
Op woensdag 12 november 2003 11:39 schreef Fio het volgende:[..]
Gek he dat ze verdwijnen. Ze worden gewoon op straat gezet en moeten het maar uitzoeken. Dan is het geen wonder als je ze even later niet meer kan vinden. Als de overheid zou zorgen voor opvang dan zou de kans al aanzienlijk kleiner zijn dat ze zomaar verdwijnen
quote:Ik zeg niet dat het DE oplossing is, maar EEN oplossing. Er zijn meerdere wegen die naar Rome (of Istanbul, of Casablanca) leiden.
Gek he dat ze verdwijnen. Ze worden gewoon op straat gezet en moeten het maar uitzoeken. Dan is het geen wonder als je ze even later niet meer kan vinden. Als de overheid zou zorgen voor opvang dan zou de kans al aanzienlijk kleiner zijn dat ze zomaar verdwijnen
quote:Ik trek een vergelijking op micro niveau en daarom kan ik 'zaken niet in hun verband zien'...Je bent blijkbaar niet instaat om een onderbouwde inhoudelijke reactie te geven.
Op woensdag 12 november 2003 11:38 schreef PROTAGONIST het volgende:[..]
Je bent blijkbaar niet in staat om zaken in hun verband te zien.
quote:Ook dit is krom. Je vraagt niet zomaar een wildvreemde, je wilt wel eerst in kunnen schatten hoe iemand is. En verder moet je hele duidelijke afspraken maken en mechanismen ontwerpen dat die afspraken ook nagekomen worden, danwel afgedwongen worden.
Op woensdag 12 november 2003 11:40 schreef JohnDope het volgende:[..]
nee kerel dit is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Je buurvrouw is een bekende die je in huis neemt.
Je kan het vergelijken als je de stad in loopt en je vraagt aan de eerste de beste of diegene bij je wilt slapen, maar dan moet diegene wel een armband dragen. Als diegene het niet wilt, mag diegene niet bij je slapen, wil diegene wel die armband om dan mag diegene wel bij je slapen.
Je dekt jezelf in.
quote:helemaal mee eens. Ik vind het dan ook een slecht idee om het in te voeren. Dat zou de onschuldige illegalen alleen maar een crimineel imago geven terwijl het enige wat ze misdaan hebben is dat ze hierheen zijn gekomen zonder geldige reden
Op woensdag 12 november 2003 11:41 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Er zijn veel alternatieven om het symptoom te verkomen i.p.v. het te bestrijden, en dat doen die bandjes alleen.
quote:Grappig dat je ervan uit gaat dat asielzoekers Turken of marokkanen zijn. Misschien 5% wel, maar het overgrote deel niet. Zegt mij al genoeg over je kennis omtrent dit onderwerp.
Op woensdag 12 november 2003 11:41 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het DE oplossing is, maar EEN oplossing. Er zijn meerdere wegen die naar Rome (of Istanbul, of Casablanca) leiden.
quote:nee het is geen oplossing.
Op woensdag 12 november 2003 11:41 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het DE oplossing is, maar EEN oplossing. Er zijn meerdere wegen die naar Rome (of Istanbul, of Casablanca) leiden.
quote:Gut, meneer is op z'n pikje getrapt. Jezus, lighten up. Het was een woordspeling, niks meer, niks minder.
Op woensdag 12 november 2003 11:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Grappig dat je ervan uit gaat dat asielzoekers Turken of marokkanen zijn. Misschien 5% wel, maar het overgrote deel niet. Zegt mij al genoeg over je kennis omtrent dit onderwerp.
quote:Ja en de kans is bijna nihil als je zo`n enkelband om doet, want het kost ook veel geld om steeds die groep in de gaten te houden en als je dat nou gewoon een computer laat doen. dat maakt eigenlijk niet uit.
Ik heb al de oplossing, persoonlijk denk ik dat ieder mens een unieke hersengolf heeft, netzoals de dna en vingerafdruk uniek zijn, als je nou die signalen kon opvangen, dan zou je ieder mens terwereld in de gaten kunnen houden.
Dit duurt ook nog dik 20 jaar, maar de technologie gaat eng hard , ze zijn nu al bezig dat mensen computers aansturen met hun hersenen, dus als iedereen een unieke hersengolf heeft, dan kunnen ze tenminste iedereen terwereld in de gaten houden zonder dat iedereen het door heeft en dan is het ook niet al dat gejank over privacy omdat niemand in de gaten heeft en diegene die dit uit vindt wordt de rijkste man op aarde. Dus wie gaat hem uit vinden? Anders vind ik hem uit namelijk.
quote:Jahoor, het is een oplossing voor het probleem dat mensen niet meer te vinden zijn wanneer het tijd is voor uitzetten.
Op woensdag 12 november 2003 11:44 schreef Fio het volgende:[..]
nee het is geen oplossing.
quote:Okee, je zit in de kroeg waar een vent enorm doordraait en z'n vrouw in elkaar schopt. Ze verteld je later dat hij daar een gewoonte van maakt en vraagt of ze bij jou kan logeren.
Op woensdag 12 november 2003 11:40 schreef JohnDope het volgende:[..]
nee kerel dit is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Je buurvrouw is een bekende die je in huis neemt.
quote:Lol
Op woensdag 12 november 2003 11:44 schreef JohnDope het volgende:[..]
Ja en de kans is bijna nihil als je zo`n enkelband om doet, want het kost ook veel geld om steeds die groep in de gaten te houden en als je dat nou gewoon een computer laat doen. dat maakt eigenlijk niet uit.
Ik heb al de oplossing, persoonlijk denk ik dat ieder mens een unieke hersengolf heeft, netzoals de dna en vingerafdruk uniek zijn, als je nou die signalen kon opvangen, dan zou je ieder mens terwereld in de gaten kunnen houden.
Dit duurt ook nog dik 20 jaar, maar de technologie gaat eng hard, ze zijn nu al bezig dat mensen computers aansturen met hun hersenen, dus als iedereen een unieke hersengolf heeft, dan kunnen ze tenminste iedereen terwereld in de gaten houden zonder dat iedereen het door heeft en dan is het ook niet al dat gejank over privacy omdat niemand in de gaten heeft en diegene die dit uit vindt wordt de rijkste man op aarde. Dus wie gaat hem uit vinden? Anders vind ik hem uit namelijk.
quote:Waarom ga je ervan uit dat zo'n band een groot opvallend ding moet zijn met in grote neon-letters "Unerwunscht!" erop? Kriebels zeg, zo'n chippie gaat gewoon onderhuids. Klaar.
Op woensdag 12 november 2003 11:45 schreef Shaman het volgende:[..]
Okee, je zit in de kroeg waar een vent enorm doordraait en z'n vrouw in elkaar schopt. Ze verteld je later dat hij daar een gewoonte van maakt en vraagt of ze bij jou kan logeren.
Een onbekende die duidelijk hulp nodig heeft, een armband met 'ongewenst' erop want ze is een probleem, of is ze zonder die voorwaarde welkom?
quote:We kunnen ook alle Marrokanen die overlast bezorgen tegen een muur zetten. Is ook een oplossing voor een probleem.
Op woensdag 12 november 2003 11:45 schreef Jarno het volgende:[..]
Jahoor, het is een oplossing voor het probleem dat mensen niet meer te vinden zijn wanneer het tijd is voor uitzetten.
Moraal van het verhaal, er is ook nog zoiets als menselijkheid. Het doel heiligt niet altijd de middelen. Mensen gaan behandelen als ordinair vee hoort naar mijn mening niet thuis in een beschaafde samenleving.
quote:nee armbandje er om en daarna goeie vrienden, ik bewijs die man een dienst dat ik hem onderdak geef, die man bewijst mij een dienst door mijn armband te dragen. win-win-situatie.
Op woensdag 12 november 2003 11:45 schreef Shaman het volgende:[..]
Okee, je zit in de kroeg waar een vent enorm doordraait en z'n vrouw in elkaar schopt. Ze verteld je later dat hij daar een gewoonte van maakt en vraagt of ze bij jou kan logeren.
Een onbekende die duidelijk hulp nodig heeft, een armband met 'ongewenst' erop want ze is een probleem, of is ze zonder die voorwaarde welkom?
quote:waarom dan eerst dat bandje omdoen en een tijd later hem met het bandje weer opzoeken en alsnog uitzetten. Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om ze uit te zetten. Dus hoef je ze ook niet te kunnen vinden.
Op woensdag 12 november 2003 11:45 schreef Jarno het volgende:[..]
Jahoor, het is een oplossing voor het probleem dat mensen niet meer te vinden zijn wanneer het tijd is voor uitzetten.
quote:Och, er is vast een indeling te maken in kansrijke asielzoekers en kansarme asielzoekers, niet gelijk in extremen denken zeg. Niet iedereen die een stap over de grens zet hoeft gelijk een gele flap aan het oor.
Op woensdag 12 november 2003 11:47 schreef dazzle123 het volgende:[..]
We kunnen ook alle Marrokanen die overlast bezorgen tegen een muur zetten. Is ook een oplossing voor een probleem.
quote:Dat is beeldspraak, het gaat om de achterliggende gedachte, verplaats je eens in die persoon. Ik zou me behoorlijk ongewenst voelen als ik verplicht werd om zo'n ding te dragen.
Op woensdag 12 november 2003 11:47 schreef Jarno het volgende:[..]
Waarom ga je ervan uit dat zo'n band een groot opvallend ding moet zijn met in grote neon-letters "Unerwunscht!" erop? Kriebels zeg, zo'n chippie gaat gewoon onderhuids. Klaar.
quote:onderhuids chippie zal ook top zijn als die zonder lidtekens kan inbrengen en verwijderen. maar dan moet dat ding ook weer zo goed ingebouwd zijn dat freaks hem er niet uit pulken.
Op woensdag 12 november 2003 11:47 schreef Jarno het volgende:[..]
Waarom ga je ervan uit dat zo'n band een groot opvallend ding moet zijn met in grote neon-letters "Unerwunscht!" erop? Kriebels zeg, zo'n chippie gaat gewoon onderhuids. Klaar.
quote:Kerel als je je ongewenst voelt dan ga je toch elders ergens heen. De mensen die hier heenkomen voelen zich in nederland een stukprettiger dan in hun thuisland waar ze afgemaakt worden.
Op woensdag 12 november 2003 11:49 schreef Shaman het volgende:[..]
Dat is beeldspraak, het gaat om de achterliggende gedachte, verplaats je eens in die persoon. Ik zou me behoorlijk ongewenst voelen als ik verplicht werd om zo'n ding te dragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |