abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2003 @ 00:04:30 #1
14505 OProg
A Life in Music
pi_14568784
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:44 schreef Zander het volgende:

Dat is misschien nog wel een leuker idee voor een topic: "slechte nummers van goede artiesten."

Hierbij dus

Wel aardig om nummers te noemen van artiesten die volgens jou ook echt goed zijn, in plaats van maar grote namen af te knallen
En daar is Welk lied kan jij totaal niet uitstaan? ook al voor

Misschien leuk om er ook een argumentatie bij te geven

-----------------------------------------------------------------------------------

Hierbij iig al een bijdrage van mij:

quote:
Om ook in mijn straatje te blijven: Van het 2e Transatlantic album "Bridge Across Forever " heb ik iets tegen "Suite Charlotte Pike"
Na het goede "Duell with the Devil" is dit dan het 2e nummer op het album. Wat mij betreft loopt dit nummer uit in een soort chaos: na een minuut of 7 zijn de heren de rode draad volgens mij redelijk kwijt, ik hoor hem in ieder geval niet meer. Het geheel heeft dan ook het meest weg van een demo die nog afgemaakt moet worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 12 november 2003 @ 00:06:47 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14568839
"promised you a miracle" v/d Simple Minds. Ze zouden alle albums "New gold dream" opnieuw moeten persen zonder dat kutnummer en dan gratis laten omruilen.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14568865
Op de cd's van 2Pac die na zijn dood zijn uitgekomen staan wat mindere en soms slechte nummers.

Helemaal omdat sommige zijn geremixed en de melodie en beat onder het nummer niet meer overeenkomen met de lyrics

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 12 november 2003 @ 00:09:21 #4
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14568894
Het laatste nummer op het album Use Your Illusion II slaat echt nergens op dat had er niet op gehoeven. Wat een bagger...
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  woensdag 12 november 2003 @ 00:10:12 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14568912
Vrijwel alles na Thriller van Michael Jackson.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_14569121
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:06 schreef Furby het volgende:
"promised you a miracle" v/d Simple Minds. Ze zouden alle albums "New gold dream" opnieuw moeten persen zonder dat kutnummer en dan gratis laten omruilen.
Wat lul jij dan? Promised You A Miracle is echt wel goed....
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:10 schreef Posdnous het volgende:
Vrijwel alles na Thriller van Michael Jackson.
Bad is ook niet verkeerd, vanaf Dangerous werd het pas slecht... (vind ik)

[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 12-11-2003 00:23]

pi_14569156
St. Anger van Metllica
Eifersucht van Rammstein
  woensdag 12 november 2003 @ 00:28:27 #9
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_14569226
Lees de openingspost heren, be-ar-gu-men-te-ren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 november 2003 @ 00:29:51 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_14569245
Can I Play With Madness van Iron Maiden. skip ik praktisch altijd op het album. Het nummer zelf is niet zo erg slecht, maar ik vind de opening tenenkrommend...
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 12 november 2003 @ 00:31:03 #11
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_14569259
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:10 schreef Posdnous het volgende:
Vrijwel alles na Thriller bad van Michael Jackson.
mening he

[edit] argumentering...tja, da's lastig. De man is in een of ander geweldig gat gevallen, dat lijkt me duidelijk. in plaats dat hij de pop domineert loopt hij ineens achter alles aan, dat er nog mensen fan van die man zijn .

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_14569293
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:29 schreef Tokus het volgende:
Can I Play With Madness van Iron Maiden. skip ik praktisch altijd op het album. Het nummer zelf is niet zo erg slecht, maar ik vind de opening tenenkrommend...

edit: argument: ik vind het echt een raar detail, alleen omdat ze beginnen met "Can I Play With Madness?!" vocalen ga ik deze track echt niet skippen. Ik ga toch ook niet op de live cd's doorskippen omdat Bruce zegt/zingt "THE TROOPEEEEEER".

[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 12-11-2003 00:35]

woensdag 12 november 2003 @ 00:34:42 #13
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_14569309
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:33 schreef MaartenHG het volgende:

Wat bedoel je hier mee?
pi_14569322
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:34 schreef Summoner het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier mee?

Check bovenstaande post.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 november 2003 @ 00:38:49 #15
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_14569355
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:33 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

edit: argument: ik vind het echt een raar detail, alleen omdat ze beginnen met "Can I Play With Madness?!" vocalen ga ik deze track echt niet skippen. Ik ga toch ook niet op de live cd's doorskippen omdat Bruce zegt/zingt "THE TROOPEEEEEER".

ik wel. Ik vind die intro gewoon echt zooo waardeloos (en helemaal op de live uitvoering op A Real Live One). En de rest van het nummer is ook niet echt bijzonder. Plus dat ik dat nummer ook al veel te vaak gehoord heb.
pi_14569377
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:38 schreef Tokus het volgende:
Plus dat ik dat nummer ook al veel te vaak gehoord heb.
Dus niet zo vaak geskipped?

Vaak gehoord of niet, ik vind hem nog steeds steengoed, of ze nou beginnen met een gitaar of een vocal, lekker boeiend... Ik kan wel 10+ andere nummers noemen van Maiden die slechter zijn, de meerderheid daarvan zijn van de laatste 4 albums...

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 november 2003 @ 00:43:02 #17
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_14569399
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:40 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Dus niet zo vaak geskipped?

ik heb die cd inmiddels zo'n 14 jaar, maar de laatste jaren sla ik dat nummer meestal over. En elke keer als ik het hoor dan vind ik 'm niet echt goed.

waarom zit ik me eigenlijk te verdedigen? het boeit me geen ene fuck dat jij dat nummer geweldig vindt, ik vind het namelijk verre van.

[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 12-11-2003 00:43]

woensdag 12 november 2003 @ 00:43:51 #18
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14569407
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:28 schreef Summoner het volgende:
Oh eh ja. Ik vind My World op Use Your Illusion dus een kutnummer omdat het een totaal andere stijl heeft dan de rest van de cd (wat industrial invloeden? Ik kan het me niet eens zo goed voor de geest halen omdat ik het dus altijd skip) en de rest van het werk van G n' R. Als je zonodig album filler wil hebben maak dan in ieder geval een nummer in dezelfde stijl. Of zorg gewoon dat je maar een album uitbrengt ipv 2, dan heb je geen filler nodig.
pi_14569416
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:43 schreef Tokus het volgende:
ik heb die cd inmiddels zo'n 14 jaar, maar de laatste jaren sla ik dat nummer meestal over. En elke keer als ik het hoor dan vind ik 'm niet echt goed.
Smaken verschillen. Nogmaals; ik ken echt veel en veel slechtere nummers van deze goede artiesten...
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:43 schreef Tokus het volgende:
waarom zit ik me eigenlijk te verdedigen? het boeit me geen ene fuck dat jij dat nummer geweldig vindt, ik vind het namelijk verre van.
Gefeliciteerd!

[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 12-11-2003 00:45]

pi_14569423
Owner of a lonely heart van Yes
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_14569435
OK, van de beste band allertijden, the cure: Love cats, Friday i'm in love, Let's go to bed. Ronduit belabberde nummers!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_14569443
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:46 schreef kamagurka het volgende:
OK, van de beste band allertijden, the cure: Love cats, Friday i'm in love, Let's go to bed. Ronduit belabberde nummers!
Friday I'm In Love vind ik echt niet slecht... maargoed, dit topic is blijkbaar niet aan mij besteed zo te zien...
pi_14569489
"I just called to say I love you" van Stevie Wonder. Echt, ik vind Stevie een geweldige artiest die veel respect verdient voor zijn werk uit de jaren 60 en 70, maar dit is toch wel zo'n tenenkrommend en braakneigingen veroorzakend kwijlnummer. Als ik miljonair was, dan kocht ik elk bestaand exemplaar, inclusief alle mastertapes, op en liet ik ze meteen in de Noordzee dumpen.

Oh ja, de onderbouwing: afgezien van het feit dat het zooo zoet is dat het glazuur van je tanden springt, zit er ook een van de aller-ergste cliches uit de popmuziek in: aan het einde van het nummer moduleert het refrein nog even naar een hele toon hoger. Dit is ook altijd een beproefd trucje van bijv. Celine Dion, Marco Borsato en elke inzending voor het Eurovisie Songfestival.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 12-11-2003 01:06]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 12 november 2003 @ 01:23:13 #24
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14569756
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:51 schreef Zander het volgende:
"I just called to say I love you" van Stevie Wonder. Echt, ik vind Stevie een geweldige artiest die veel respect verdient voor zijn werk uit de jaren 60 en 70, maar dit is toch wel zo'n tenenkrommend en braakneigingen veroorzakend kwijlnummer. Als ik miljonair was, dan kocht ik elk bestaand exemplaar, inclusief alle mastertapes, op en liet ik ze meteen in de Noordzee dumpen.

Oh ja, de onderbouwing: afgezien van het feit dat het zooo zoet is dat het glazuur van je tanden springt, zit er ook een van de aller-ergste cliches uit de popmuziek in: aan het einde van het nummer moduleert het refrein nog even naar een hele toon hoger. Dit is ook altijd een beproefd trucje van bijv. Celine Dion, Marco Borsato en elke inzending voor het Eurovisie Songfestival.

Modulatie olee olee. Mijn nog op te richten clicherock band gaat dat ook minstens bij de helft van de nummers gebruiken. Naast de totaal obligate gitaarsolo natuurlijk .

Bij het songfestival is het trouwens verplicht hoorde ik ooit van mijn gitaarleraar die er wat nummers voor had moeten schrijven...

pi_14569908
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:28 schreef Summoner het volgende:
mijn excuses....
laatste cd van mark knopfler dus...
afgrijzelijk country-achtige muziek, in plaats van de mooie strakke klanken van een strat zoals we van em gewend zijn uit o.a. dire straits.... Geen groot succes dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')