Waarom?
Hij zei dat als je niet goed leeft, dat je dan naar de hel gaat. Later corrigeerde hij zijn uitspraak, en zei hij: Het is aan God te beslissen of je naar de hemel of naar de hel gaat. Maar in ieder geval had hij het idee dat als hij goed leefde, en geloofde, dat hij naar de hemel zou gaan.
Ik legde hem een theorie voor:
Stel, ik ga dood. Ik heb in mijn leven nooit geloofd, en me dus ook niet aan God's leefregels gehouden. Ik heb geleefd naar wat mij goed leek. Nu ben ik dood, en kom ik bij God. Die stuurlt mij vervogens naar de hel.
Is dat nou niet heel onsympathiek van hem? Hij heeft zijn bestaan niet aan mij duidelijk gemaakt. Terwijl hij toch de schepper is, en dus de macht heeft om iedereen te laten geloven als hij wil. Zou je denken. Ik heb dus, mede door zijn 'beleid', niet geloofd, en daarom stuurt hij me naar de hel. Dat vind ik een erg onaardige God.
Hierdoor raakte de Christen een beetje gepikeerd. Hij zei dat ik respect moest hebben voor God. Ik zei dat ik met geen mogelijkheid respect kon hebben voor God, aangezien ik niet in hem geloof. Ik zei tegen die jongen dat ik alleen respect voor hém kon hebben, en voor zijn opvattingen. En aangezien hij mij zijn visie verteld, vertel ik hem de mijne.
Daar vond ik niks mis mee. Hij vond echter dat ik hem gekwetst had. Hij zei: "Ik ga toch ook niet over jou vader en moeder zeggen dat het klootzakken zijn! "
*En zie hier, mijn eerste topic in WFL*
* Toeps is benieuwd naar jullie mening over dit voorval.
maar respect voor god? wat heeft 'hij' voor mij gedaan waardoor ik 'hem' moet respecteren?
zelfs als ie bestaat in de vorm die gelovigen hem geven, dan vind ik 'hem' nog een klootzak.
Beetje lange teentjes als je dan al de analogie trekt met schelde over ouders...
nooit met gelovigen in discussie gaan, je wint het toch en zij zullen altijd:
- gepikeerd zijn
- bij hun standpunt blijven
- 1000x dezelfde argumenten aan blijven voeren terwijl jij telkens met nieuwe komt.
quote:Hoe kun je nu respect hebben voor iets wat in jouw ogen niet bestaat? Of het een klootzak vinden?
Op dinsdag 11 november 2003 14:33 schreef Toeps het volgende:
Je moet respect hebben voor God, dat is wat een Christen uit Ede laatst tegen me zei.Daar vond ik niks mis mee. Hij vond echter dat ik hem gekwetst had. Hij zei: "Ik ga toch ook niet over jou vader en moeder zeggen dat het klootzakken zijn!
"
Rare jongens, die gelovigen
quote:Wel fijn dat 'we' niet allemaal op één hoop worden gegooit
Op dinsdag 11 november 2003 14:41 schreef SpikeAlike het volgende:
Ik geef jou compleet gelijk.. de redenatie van christenen klopt niet..
[Dit bericht is gewijzigd door Razzmatazz op 11-11-2003 14:52]
[Dit bericht is gewijzigd door Pie.er op 11-11-2003 14:55]
quote:Ja, en dan vooral respect hebben omdat andere mensen dat zeggen.
Op dinsdag 11 november 2003 14:44 schreef qyn het volgende:[..]
Hoe kun je nu respect hebben voor iets wat in jouw ogen niet bestaat? Of het een klootzak vinden?
Rare jongens, die gelovigen
quote:Het lijkt onsympathiek, maar dat is het niet. Is het niet sympathiek dat Hij ons een vrije keuze laat maken, waarbij Hij ons niet beïnvloed? Maar zodra wij Hem zoeken Hij Zich aan ons bekendmaakt?
Op dinsdag 11 november 2003 14:33 schreef Toeps het volgende:Ik legde hem een theorie voor:
Stel, ik ga dood. Ik heb in mijn leven nooit geloofd, en me dus ook niet aan God's leefregels gehouden. Ik heb geleefd naar wat mij goed leek. Nu ben ik dood, en kom ik bij God. Die stuurlt mij vervogens naar de hel.
Is dat nou niet heel onsympathiek van hem? Hij heeft zijn bestaan niet aan mij duidelijk gemaakt. Terwijl hij toch de schepper is, en dus de macht heeft om iedereen te laten geloven als hij wil. Zou je denken. Ik heb dus, mede door zijn 'beleid', niet geloofd, en daarom stuurt hij me naar de hel. Dat vind ik een erg onaardige God.
quote:Waarom moet ik iets zoeken waarvan ik niet weet of het bestaat? Dan kan ik alles wel gaan zoeken.
Op dinsdag 11 november 2003 15:01 schreef nEDerland het volgende:[..]
Het lijkt onsympathiek, maar dat is het niet. Is het niet sympathiek dat Hij ons een vrije keuze laat maken, waarbij Hij ons niet beïnvloed? Maar zodra wij Hem zoeken Hij Zich aan ons bekendmaakt?
quote:Hoe kan je goeie keuzes maken als de alternatieven niet bekend zijn en zich ook niet kenbaar willen maken?
Het lijkt onsympathiek, maar dat is het niet. Is het niet sympathiek dat Hij ons een vrije keuze laat maken, waarbij Hij ons niet beïnvloed? Maar zodra wij Hem zoeken Hij Zich aan ons bekendmaakt?
quote:Ik heb een afkeer van mensen die zo hun geloof opdringen.. vooral christenen hebben daar een handje van aan..
Op dinsdag 11 november 2003 14:48 schreef Levitation het volgende:[..]
Wel fijn dat 'we' niet allemaal op één hoop worden gegooit
quote:Het feit dat je er wel vanaf weet is toch al genoeg. Er is genoeg ruimte om God te leren kennen. Dus voor jou gaat de smoes niet meer op dat je van niks wist.
Ik legde hem een theorie voor:
Is dat nou niet heel onsympathiek van hem? Hij heeft zijn bestaan niet aan mij duidelijk gemaakt.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 14:53 schreef Pie.er het volgende:
Ik vind het jammer voor die jongen... Doordat hem jarenlang is aangeleerd dat hij een god moet gehoorzamen heeft hij geen respect meer voor ongelovigen, is hij zijn rationaliteit verloren. Een redenering over zijn god die niet positief is vat hij meteen op als een persoonlijke aanval. Een normale conversatie over dit onderwerp wordt op zo'n manier onmogelijk.
Terwijl hij misschien zonder godsdienst een voorbeeld voor de samenleving zou kunnen zijn, ik ken de jongen verder niet natuurlijk.
quote:Keuze? Oh die van 'geloof in mij of rot lekker weg in de hel'. Dan is 'geef me je geld of ik schiet je kop eraf' ook een keuze.
quote:Wat ik weet is dat er mensen zijn die in God geloven. Zij baseren hun geloof echter niet op onweerlegbare bewijzen. Pas als die er komen ga ik het God-verhaal geloven.
Op dinsdag 11 november 2003 15:22 schreef SilverMane het volgende:[..]
Het feit dat je er wel vanaf weet is toch al genoeg. Er is genoeg ruimte om God te leren kennen. Dus voor jou gaat de smoes niet meer op dat je van niks wist.
quote:Ja het is waar je de nadruk op leg. Op wfl zijn ze allemaal wel heel erg op de hel gefixeerd. Geloven is wel iets meer als een enkeltje hemel. Daarnaast snap ik de drukte van een niet theist nooit. Zij staan toch buiten de hemel en de hel vanwaar die drukte? Toch bang of van binnen weten dat er toch zoiets is? Wist ik het maar
Op dinsdag 11 november 2003 15:26 schreef PvtRyan het volgende:[..]
Keuze? Oh die van 'geloof in mij of rot lekker weg in de hel'. Dan is 'geef me je geld of ik schiet je kop eraf' ook een keuze.
Sowieso een God met ijdele en arrogante trekjes, wat heeft een almachtig wezen nou aan aanbiddende mensen?
quote:Nee dat vind God niet leuk nee. Jullie spreken over dingen en denken over dingen waar jullie eigenlijk de balle verstand van hebben. Ik kan me goed voorstellen dat je zo over die dingen denkt als buitenstaander. Pas als je echt in de materie gaat verdiepen zie je de diepere betekenissen. Ik zou zeggen ga een alpha cursus volgen. Hopelijk heb je er wat aan.
Op dinsdag 11 november 2003 15:27 schreef Toeps het volgende:[..]
Wat ik weet is dat er mensen zijn die in God geloven. Zij baseren hun geloof echter niet op onweerlegbare bewijzen. Pas als die er komen ga ik het God-verhaal geloven.
Wat ik niet logisch vind, is dat als God almachtig is, waarom hij dan niet onomstotelijk duidelijk maakt dat hij bestaat. Waarom laat hij zo veel twijfel bestaan? Vind hij het soms leuk om miljoenen mensen naar de hel te sturen?
quote:Heb ik toch weer iemand blijgemaakt vandaag
Op dinsdag 11 november 2003 15:26 schreef SilverMane het volgende:![]()
![]()
Ik lag me echt rot. Wat een melodramatisch gezwam. Kheb echt medelijden met jou dat je zo vast geroest zit met blabla .... Pleur toch op man
Heerlijk
quote:Bevestiging van wat ik bedoelde. Daar komt de slachtoffer rol uit de mouw rollen. Waarom zo frustie?
Op dinsdag 11 november 2003 15:35 schreef Pie.er het volgende:[..]
Heb ik toch weer iemand blijgemaakt vandaag
Ja ik zit echt vastgeroest met mijn progressieve gedachtes. Eigenlijk zou ik beter een eeuwenoud verhaal voor waar aannemen omdat dat nou eenmaal gedaan wordt. Maar dat kunnen mijn vastgeroeste hersenen niet aan.
quote:Jij weet ook niet wat God wel of niet leuk vind. Je denkt dat je het weet, en dat maakt je arrogant. God heeft nooit persoonlijk tegen jou verteld wat ie wel of niet leuk vind, je hebt alleen maar van horen zeggen. En je weet hoe dat gaat met van horen zeggen: Mensen verdraaien dingen altijd naar hun eigen opvattingen.
Op dinsdag 11 november 2003 15:33 schreef SilverMane het volgende:[..]
Nee dat vind God niet leuk nee. Jullie spreken over dingen en denken over dingen waar jullie eigenlijk de balle verstand van hebben. Ik kan me goed voorstellen dat je zo over die dingen denkt als buitenstaander. Pas als je echt in de materie gaat verdiepen zie je de diepere betekenissen. Ik zou zeggen ga een alpha cursus volgen. Hopelijk heb je er wat aan.
quote:Ach ja... die mensen uit Ede ook altijd.
Je moet respect hebben voor God, dat is wat een Christen uit Ede laatst tegen me zei.
Ik vind niet dat je respect voor God hoeft te hebben. Je kunt wel respect tonen voor de mensen die in God geloven, maar ook daarvoor geldt: niks moet!
quote:Dat niet-gelovigen kritiek hebben op gelovigen vind ik wel verklaarbaar. Geloof brengt heel wat ellende in de wereld. Verder is de zendingsdrang van gelovigen ook iets wat de meeste ongelovigen stoort.
Op dinsdag 11 november 2003 15:36 schreef SilverMane het volgende:[..]
Bevestiging van wat ik bedoelde. Daar komt de slachtoffer rol uit de mouw rollen. Waarom zo frustie?
quote:Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Op dinsdag 11 november 2003 15:38 schreef Toeps het volgende:[..]
Jij weet ook niet wat God wel of niet leuk vind. Je denkt dat je het weet, en dat maakt je arrogant. God heeft nooit persoonlijk tegen jou verteld wat ie wel of niet leuk vind, je hebt alleen maar van horen zeggen. En je weet hoe dat gaat met van horen zeggen: Mensen verdraaien dingen altijd naar hun eigen opvattingen.
quote:Hahaha nou laat je mij lachen.
Op dinsdag 11 november 2003 15:36 schreef SilverMane het volgende:
Bevestiging van wat ik bedoelde. Daar komt de slachtoffer rol uit de mouw rollen. Waarom zo frustie?
Maar laten we de bal niet blijven kaatsen.. Sorry dat ik me een klein beetje liet gaan na jouw reactie.
quote:En nu in normale taal...
Op dinsdag 11 november 2003 15:45 schreef SilverMane het volgende:[..]
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Lijkt mij wel dat als we het over de bijbel hebben dat we dan allebei over hetzelfde referentiekader beschikken. Daar in maak ik op dat.....
Maar ik geloof dat je het over de Bijbel hebt:
Die is niet door God geschreven, die is niet door God vertaald en die is niet door God aan je uitgelegd.
quote:Nou dat geloof en ellende is gewoon een enorm non statement. Er is weldegelijk misbruik gemaakt van religies. Maar neem nu bijvoorbeeld de communistische lijders in rusland in het verleden Stalin en Lenin allen Atheist, en zij hebben wel degelijk vanuit hun principes gemoord. Duizenden openbaar belijdende christenen zijn in die tijd vermoord en afgevoerd naar kampen. Is hierdoor het atheisme fout? neen.
Op dinsdag 11 november 2003 15:42 schreef Toeps het volgende:[..]
Dat niet-gelovigen kritiek hebben op gelovigen vind ik wel verklaarbaar. Geloof brengt heel wat ellende in de wereld. Verder is de zendingsdrang van gelovigen ook iets wat de meeste ongelovigen stoort.
quote:Jij zegt:
Op dinsdag 11 november 2003 15:51 schreef SilverMane het volgende:[..]
Nou dat geloof en ellende is gewoon een enorm non statement. Er is weldegelijk misbruik gemaakt van religies. Maar neem nu bijvoorbeeld de communistische lijders in rusland in het verleden Stalin en Lenin allen Atheist, en zij hebben wel degelijk vanuit hun principes gemoord. Duizenden openbaar belijdende christenen zijn in die tijd vermoord en afgevoerd naar kampen. Is hierdoor het atheisme fout? neen.
Er wordt wel degelijk veel gemoord in de naam van het geloof.
quote:Impliciet zeg je nu dat je liever niet had bestaan.
Op dinsdag 11 november 2003 15:26 schreef PvtRyan het volgende:[..]
Keuze? Oh die van 'geloof in mij of rot lekker weg in de hel'. Dan is 'geef me je geld of ik schiet je kop eraf' ook een keuze.
Sowieso een God met ijdele en arrogante trekjes, wat heeft een almachtig wezen nou aan aanbiddende mensen?
quote:Als het onomstotelijk duidelijk is dat Hij bestaat is er geen vrije wil meer. Dan zou God in ons bestaan moeten ingrijpen waardoor we niet meer tegen Hem kunnen kiezen.
Op dinsdag 11 november 2003 15:27 schreef Toeps het volgende:[..]
Wat ik weet is dat er mensen zijn die in God geloven. Zij baseren hun geloof echter niet op onweerlegbare bewijzen. Pas als die er komen ga ik het God-verhaal geloven.
Wat ik niet logisch vind, is dat als God almachtig is, waarom hij dan niet onomstotelijk duidelijk maakt dat hij bestaat. Waarom laat hij zo veel twijfel bestaan? Vind hij het soms leuk om miljoenen mensen naar de hel te sturen?
quote:Haha de wordt wat af gelachen hier
Op dinsdag 11 november 2003 15:49 schreef Pie.er het volgende:[..]
Hahaha nou laat je mij lachen.
Slachtofferrol... Je bedoelt dat ik me gedraag alsof ik aangevallen word? Kan met jouw gefrusteerde reactie te maken hebben...
Heerlijk om te zien hoe sommige mensen conclusies trekken!Maar laten we de bal niet blijven kaatsen.. Sorry dat ik me een klein beetje liet gaan na jouw reactie.
ik zal niks meer zeggen hierover *zip*
quote:Ja en dat zei ik al in de vorige post. Het geloof wordt als instrument/reden gebruikt om te moorden. Maar wat wil je hier nu mee zeggen. Dat er zonder minder wordt gemoord? Daarom is het een non-statement. Het idee dat er zoiezo geen religie zou zijn is onzinnige.
Op dinsdag 11 november 2003 15:56 schreef Toeps het volgende:[..]
Jij zegt:
Appels zijn niet giftig, want Bananen hebben ook wel eens mensen doodgemaakt, en die zijn ook niet giftig.Er wordt wel degelijk veel gemoord in de naam van het geloof.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:56 schreef nEDerland het volgende:[..]
Impliciet zeg je nu dat je liever niet had bestaan.
quote:Sorry, toch nog een serieus vraagje...
Op dinsdag 11 november 2003 15:59 schreef SilverMane het volgende:
Haha de wordt wat af gelachen hierik zal niks meer zeggen hierover *zip*
Ik ervaar het namelijk niet echt zo.
quote:Ja, okee, maar dan zeg ik: God heeft jou gemaakt en je de keuze gegeven om voor Hem te kiezen. Als je dan niet voor Hem kiest kies je dus impliciet ervoor om niet te leven.
Op dinsdag 11 november 2003 16:05 schreef Toeps het volgende:[..]
Jij begrijpt het geloof ik niet helemaal. Deze persoon zegt gewoon dat hij of zij niet in God gelooft.
quote:De manier van reageren. De persoon wordt gelijk tot het simpelste individu van het universum gemaakt. Alleen omdat hij het goed gemeend anders ziet. Waarom valt dan gelijk heel de anti-religie groep over zo iets pietluttigs heen. Ik zou er niet warm of koud van worden. Voor de rest zit je niet vastgeroest, wou alleen wat zelfreflectie los wrikken. Heeft wel gewerkt.
Op dinsdag 11 november 2003 16:06 schreef Pie.er het volgende:[..]
Sorry, toch nog een serieus vraagje...
Waarin zit ik vastgeroest volgens jou?
En waarom zou ik gefrusteerd zijn?Ik ervaar het namelijk niet echt zo.
[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 11-11-2003 16:10]
quote:Ja. Dat wil ik inderdaad zeggen. Zonder geloof zouden er minder oorlogen zijn, en zou er dus minder worden gemoord.
Op dinsdag 11 november 2003 16:05 schreef SilverMane het volgende:[..]
Ja en dat zei ik al in de vorige post. Het geloof wordt als instrument/reden gebruikt om te moorden. Maar wat wil je hier nu mee zeggen. Dat er zonder minder wordt gemoord? Daarom is het een non-statement. Het idee dat er zoiezo geen religie zou zijn is onzinnige.
quote:
Op een dag, een aantal jaar geleden schreef John Lennon het volgende:
Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...Imagine there's no countries,
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for,
And no religion too,
Imagine all the people
living life in peace...
quote:But he`s a fucking dreamer
Op dinsdag 11 november 2003 16:10 schreef Toeps het volgende:[..]
Ja. Dat wil ik inderdaad zeggen. Zonder geloof zouden er minder oorlogen zijn, en zou er dus minder worden gemoord.
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 11-11-2003 16:13]
quote:Bij jou gaat het er gewoon niet in dat er wel eens geen God zou kunnen zijn hè? Deze persoon gelooft niet in God, dus jou redenatie gaat niet op voor hem!
Op dinsdag 11 november 2003 16:08 schreef nEDerland het volgende:[..]
Ja, okee, maar dan zeg ik: God heeft jou gemaakt en je de keuze gegeven om voor Hem te kiezen. Als je dan niet voor Hem kiest kies je dus impliciet ervoor om niet te leven.
`I refuse to prove that I exist,' says God, `for proof denies faith, and without faith I am nothing.'
`But,' says Man, `The Babel fish is a dead giveaway, isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't.'
`Oh dear,' says God, `I hadn't thought of that,' and promptly disappears in a puff of logic.
`Oh, that was easy,' says Man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next pedestrian crossing.
[Dit bericht is gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 11-11-2003 16:47]
quote:Het gaat er bij mij wel in dat er personen zijn die niet in God geloven, alleen ik ga ervan uit dat God wel bestaat.
Op dinsdag 11 november 2003 16:12 schreef Toeps het volgende:[..]
Bij jou gaat het er gewoon niet in dat er wel eens geen God zou kunnen zijn hè? Deze persoon gelooft niet in God, dus jou redenatie gaat niet op voor hem!
quote:Goed, ik geef toe dat christenen af en toe (ok, misschien best vaak) totaal verkeerd reageren. Soms (of best vaak) reageren christenen namelijk vanuit hun waarheid. Het is namelijk best moeilijk om je in te leven in de levensbeschouwing van een ander.
Op dinsdag 11 november 2003 16:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hmm, ff een paar dingen.
Ik ben van mening, net al een paar andere posters, dat men niet het figuur "God" moet respecteren, maar wel de mensen die een bepaald geloof beleiden.
De opmerking dat iemand niet voor leven zou kiezen omdat deze niet kiest voor een ( christelijke ) "God" is een duidelijk teken dat iemand die niet voor een bepaald denkbeeld kiest niet waardig is om te leven volgens de Christelijke doctrine. Waarmee dit gelijk net zou erg is als een moslim fundamentalist die vind dat elk persoon die niet in "Allah" geloofd gelijk staat aan een varken( of nog erger ).
Tevens, is die "ronselaar van God" ook lekker fijn bezig door te zeggen : "Ik ga toch ook niet over jou vader en moeder zeggen dat het klootzakken zijn!". Waarmee hij het indirect dus wel doet, daar ik in het verhaal van de TS nergens heb kunnen lezen dat die "God" een klootzak heeft genoemd, maar twijvel trekt aan zijn bestaan. En in mijn geval: Ik twijvel af en toe aan me eigen vader, dus waarom zou dat dan niet kunnen bij een "fictief" vaderfiguur ( Zou zelf dan liever kiezen voor een moederfiguur ) Maar goed, das mijn mening en als ik daarvoor moet branden
quote:Maar het ging om een uitspraak van een persoon die niet in God gelooft. Die leg jij uit vanuit jouw visie, waarin wel een God bestaat. Vervolgens trek je de conclusie dat de persoon kennenlijk iets vind. Deze conclusie is echter gebaseerd op jouw wereldbeeld. Welke níet het zelfde is als dat van de persoon die de uitspraak deed.
Op dinsdag 11 november 2003 16:42 schreef nEDerland het volgende:[..]
Het gaat er bij mij wel in dat er personen zijn die niet in God geloven, alleen ik ga ervan uit dat God wel bestaat.
Er is geen waarheid, er is slechts perceptie.
En nou niet gaan lopen zeiken over absolute waarheid, want absolute waarheid is bewijsbaar. Jou God is dat niet.
Dank u en tot ziens.
Ik begin een beetje te balen van dat "Holier than Thou" toontje. Arrogant gedoe.
quote:Aah, jij gelooft in the Matrix?
Op dinsdag 11 november 2003 17:23 schreef DustPuppy het volgende:
En dan nu echte de laatste keer dat ik hierop reageer, want nEDerlands pleidooi gaat al lang helemaal nergens meer over en hij trekt hiermee zichzelf en dit topic in het belachelijke maar goed, hier komt die dan:Er is geen waarheid, er is slechts perceptie.
En nou niet gaan lopen zeiken over absolute waarheid, want absolute waarheid is bewijsbaar. Jou God is dat niet.
Dank u en tot ziens.
Ik begin een beetje te balen van dat "Holier than Thou" toontje. Arrogant gedoe.
"There is no spoon..."
Even uit een ander topic, maar dit schijnt dus uit deuterononium 5 te komen...
Wat een eikel...
[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 11-11-2003 18:07]
Ik geloof niet, maar probeer wel te leven naar de regels die voor ieder mens normaal is (laten dat nu net de 10 geboden zijn (minus de eerste)). Omdat als alle mensen dat zouden doen je een betere wereld hebt.
Maar stel dat hij nu wel bestaat, dan kom ik niet in de hemel, omdat ik niet in hem geloof, maar ik heb wel aan zijn regels voldaan (tenminste zo goed al ik kan). Dit wil zeggen ik heb niemand op 1 of andere manier pijn gedaan (liegen, bedriegen, stelen, doden).
Nu volg ik zijn regels niet op, maar ik bekeer me net voordat ik dood ga (en heb ook echt spijt van mijn daden). Waarom kom ik dan wel in de hemel? Wat hebben al die mensen daaraan, die ik daarvoor pijn heb gedaan?
quote:De topic starter zegt ook dat hij God niet sympathiek kan vinden omdat God het nalaat hem in "Hem" te laten geloven. Zoiets als je als God de dorpsgek uitkiest voor profeet.
Op dinsdag 11 november 2003 15:01 schreef nEDerland het volgende:
Maar ja volgens nEDerland gelooft natuurlijk iedereen in God "de keuze om te kiezen om te leven met God".
quote:Ik denk dat ik me ook maar laat hersenspoelen om in dat godsbeeld van de bijbel te geloven.
Op dinsdag 11 november 2003 15:26 schreef SilverMane het volgende:
Pleur toch op manHeerlijk
quote:Moet je voor de gein eens naar Afrika, of dichterbij huis Polen gaan
Op dinsdag 11 november 2003 18:00 schreef SilverMane het volgende:
Tegenwoordig duldt ook bijna niemand meer een meerdere boven zich. Echt een typisch tijdgeest. Meneer de agent, de dokter, de burgermeester, een God, de treinconducteur. Niemand heeft meer gezag over het individu. Daarom is het zo`n pleuris zooi hier in Nederland.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:00 schreef SilverMane het volgende:
de burgermeester, een God,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |