quote:Kijk, dat kan nog interessant worden.
Op donderdag 13 november 2003 22:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Kunnen we kijken wat/wie er sneller is.. Mickey op zn Blade of Rietvaerder op zn 25kw Banditje![]()
![]()
Aan TS: Ga alsjeblieft niet vertellen dat je je gaat inhouden als je op die 900cc rijdt, want dat gaat niet gebeuren.
Ik was net zo naief als jij (no offense) en bleef zeggen tegen mezelf dat ik niet te hard zou rijden of het gas open zou trekken etc etc.
Ik ben nu bijna 2000 km verder. Elke keer als ik een recht stukje of een mooie snelle bocht zie kan ik het weer niet laten... Het is simpelweg te gemakkelijk en verleidelijk om je gas een centimetertje verder te schuiven waardoor je zo weer vele kilometers harder gaat. (Het voelt ook zo verdomd lekker!)
Ik heb ook al een paar schoonheidsfoutjes/'remproefjes' achter de rug die met een zware motor misschien heel anders zouden kunnen aflopen.
Doe voorzichtig, hoor! Ken jezelf goed! Ik dacht dat ik mezelf ook kende, maar da's toch niet helemaal waar...
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 08:18 schreef Rietvaerder het volgende:
En weer 1 die weet hoe het zit, sorry voor je TS, maar het is gewoon zo en niet anders.. ook al had je iets anders gehoord.
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:54 schreef ZX9R het volgende:
We kunnen wel een keer een motormeet organiseren!
Lekker sturen met een aantal fanatieke rijders?Lijkt dat jullie iets?
quote:ik ben zeker vd partij!!!
Op donderdag 13 november 2003 22:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Jaaaaaaa!
Maar alleen als One_Punch_Mickey op z'n Blade komt!
quote:klinkt wel weer heel aannemelijk (niet voor de 1e keer btw in dit topic).
Op donderdag 13 november 2003 23:14 schreef Jolly_Reaper het volgende:[..]
Kijk, dat kan nog interessant worden.
Aan TS: Ga alsjeblieft niet vertellen dat je je gaat inhouden als je op die 900cc rijdt, want dat gaat niet gebeuren.
Ik was net zo naief als jij (no offense) en bleef zeggen tegen mezelf dat ik niet te hard zou rijden of het gas open zou trekken etc etc.
Ik ben nu bijna 2000 km verder. Elke keer als ik een recht stukje of een mooie snelle bocht zie kan ik het weer niet laten... Het is simpelweg te gemakkelijk en verleidelijk om je gas een centimetertje verder te schuiven waardoor je zo weer vele kilometers harder gaat. (Het voelt ook zo verdomd lekker!)Ik heb ook al een paar schoonheidsfoutjes/'remproefjes' achter de rug die met een zware motor misschien heel anders zouden kunnen aflopen.
Doe voorzichtig, hoor! Ken jezelf goed! Ik dacht dat ik mezelf ook kende, maar da's toch niet helemaal waar...
de CBR 900 vind ik te bruut en de 600 vind ik de lijnen minder mooi. dan komt op een goede 2e plek een GSX-R 750 gaan, of is dat nog teveel van het goede?
quote:kijk eens op www.motor-forum.nl en stel daat nog eens wat vragen over goeie beginnersmotoren of gebruik de search daarzo. dan ben je nog wel ff bezig met lezen............
Op vrijdag 14 november 2003 11:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
klinkt wel weer heel aannemelijk (niet voor de 1e keer btw in dit topic).
de CBR 900 vind ik te bruut en de 600 vind ik de lijnen minder mooi. dan komt op een goede 2e plek een GSX-R 750 gaan, of is dat nog teveel van het goede?
quote:Ahum.
Op vrijdag 14 november 2003 11:26 schreef super_honda het volgende:[..]
kijk eens op www.motor-forum.nl en stel daat nog eens wat vragen over goeie beginnersmotoren of gebruik de search daarzo. dan ben je nog wel ff bezig met lezen............
quote:en nu verkopen je hem voor 3500,-
Op woensdag 12 november 2003 22:47 schreef Viperdesign het volgende:[..]
2750. En ligt aan de staat over 2 jaar.
quote:owja, ik bedoelde natuurlijk www.25kw.tk
Op vrijdag 14 november 2003 11:39 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Ahum.
quote:Ik vind van wel. Smakt je er net zo genadeloos vanaf.. GSX-R600 zou ik dan nog eerder kiezen.. is niet zo fel onderin
Op vrijdag 14 november 2003 11:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
klinkt wel weer heel aannemelijk (niet voor de 1e keer btw in dit topic).
de CBR 900 vind ik te bruut en de 600 vind ik de lijnen minder mooi. dan komt op een goede 2e plek een GSX-R 750 gaan, of is dat nog teveel van het goede?
quote:Ik zou het niet boven de 90-100pk zoeken.
Op vrijdag 14 november 2003 11:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
klinkt wel weer heel aannemelijk (niet voor de 1e keer btw in dit topic).
de CBR 900 vind ik te bruut en de 600 vind ik de lijnen minder mooi. dan komt op een goede 2e plek een GSX-R 750 gaan, of is dat nog teveel van het goede?
quote:De eerdere modellen (rond '91) van GSX-R 750 schijnen wel erg piekerig te zijn. Vriend van me wilde er ook één kopen als eerste motor, maar dat werd hem flink afgeraden omdat de zithouding nogal extreem is en de gasrespons wat piekerig is. Kun je niet lekker veel kilometers maken
Op vrijdag 14 november 2003 18:46 schreef Yakult het volgende:[..]
Ik zou het niet boven de 90-100pk zoeken.
Eerste modellen gsx-r 750 gaan nog, maar latere modellen zijn zeker geen opstappers. Zeker niet 2000+ model. Voor de komst van de gsx-r 1000 werd bijvoorbeeld met de gsx-r 750 in 2000 de super stock gereden (dat was dus o.a. tegen R1's en blades) en als ik me niet vergis ook gewonnen dat jaar.
Als het dan toch een snelle moet zijn zou ik naar een zx6r gaan zoeken. Niet teveel vermogen en redelijk soepel te rijden. Na de lelijke cbr600 de beste opstapper in de supersport klasse. Je haalt echt meer lol uit een fiets waarbij je op zoek kunt gaan naar de grenzen van jou en je motor.
quote:Ik heb enkel op een 89'er gereden van een vriend van me, op de dynojet gaf die 106pk af. Ik vond dat model niet echt extreem. Mooie ZX6 heb je trouwens
Op vrijdag 14 november 2003 19:02 schreef ploderus het volgende:[..]
De eerdere modellen (rond '91) van GSX-R 750 schijnen wel erg piekerig te zijn. Vriend van me wilde er ook één kopen als eerste motor, maar dat werd hem flink afgeraden omdat de zithouding nogal extreem is en de gasrespons wat piekerig is. Kun je niet lekker veel kilometers maken
Heb er helaas zelf nog nooit op mogen rijden
Mijn eerste motor was trouwens een BMW R75/5 uit '73 (destijds een superbike )
is er ook zoiets voor motoren?
quote:tnx
Op vrijdag 14 november 2003 19:22 schreef Yakult het volgende:[..]
Ik heb enkel op een 89'er gereden van een vriend van me, op de dynojet gaf die 106pk af. Ik vond dat model niet echt extreem. Mooie ZX6 heb je trouwens
Mijn eerste motor was trouwens een BMW R75/5 uit '73 (destijds een superbike
)
quote:Hier is een lijstje, maar dat zijn meer de nieuwere motoren:
Op vrijdag 14 november 2003 20:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
weet iemand waar je de specificaties van de motoren kunt vinden. voor auto's kun je op autoweek.nl voor elke type auto, ook voor de voorgaande types (dus uit 1990 enzo) alles opvragen.is er ook zoiets voor motoren?
[edit]
Hier nog wat reviews:
http://www.motorcycle.com/mo/manufac.motml
[/edit]
Mijn tip aan de TS, begin met minder dan 100PK, een leuke thundercat of GSX-R750 met begrenzing.
Ik ben nu met mijn GSX-R 750, 135PK (laten herberensen op 99PK) al behoorlijk zuur met snelheden.
Met minder vermorgen (nu top is 240km/u) ben ik nog supersnel, meer vermogen is toch meer dan je hebben kan, waarom meteen op een fiets die boven de 260 rijdt
Dit is mijn eerste (stiekum tweede, maar dat vertel ik hier niet) fiets, eigenlijk had ik met minder willen beginnen zeg ik achteraf.
offtopic:
Alweer zie ik hints naar een FOK! motormeet, wie (her) opent het topic daarover (of is het al gebeurd )
quote:tja das allemaal helaas te jong spul voor mij. ik ben op zoek naar een 94/95/96 er
Op vrijdag 14 november 2003 22:00 schreef ploderus het volgende:[..]
Hier is een lijstje, maar dat zijn meer de nieuwere motoren:
http://www.motorcyclistonline.com/performancedata/
Zal nog ff verder zoeken of ik nog meer kan vinden.[edit]
Hier nog wat reviews:
http://www.motorcycle.com/mo/manufac.motml
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 15-11-2003 11:12]
quote:Ik wil dat motormeet topic best wel openen gezien ik de eerste was die met het idee kwam.
Op zaterdag 15 november 2003 01:46 schreef generalist het volgende:
Djeez, ik ben een weekje weg en er is een heel topic over motoren op FOK! volgepostMijn tip aan de TS, begin met minder dan 100PK, een leuke thundercat of GSX-R750 met begrenzing.
Ik ben nu met mijn GSX-R 750, 135PK (laten herberensen op 99PK) al behoorlijk zuur met snelheden.
Met minder vermorgen (nu top is 240km/u) ben ik nog supersnel, meer vermogen is toch meer dan je hebben kan, waarom meteen op een fiets die boven de 260 rijdt
Dit is mijn eerste (stiekum tweede, maar dat vertel ik hier niet) fiets, eigenlijk had ik met minder willen beginnen zeg ik achteraf.
offtopic:
Alweer zie ik hints naar een FOK! motormeet, wie (her) opent het topic daarover (of is het al gebeurd)
Wordt wel na het weekend dat ik hem kan openen.
Dus maandag PTA in de gaten houden motorminnend Fok!
quote:zal t in de gaten houden!
Op zaterdag 15 november 2003 11:06 schreef ZX9R het volgende:[..]
Ik wil dat motormeet topic best wel openen gezien ik de eerste was die met het idee kwam.
Wordt wel na het weekend dat ik hem kan openen.
Dus maandag PTA in de gaten houden motorminnend Fok!
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 11:41 schreef Ultralaser het volgende:
Doe die motormeet maar in Januari want dan mag die van miij ook de weg op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |