abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14547480
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:17 schreef gekketurk het volgende:
Ik ben ook bezig met mijn rijlessen , maar ik weet niet of ik een motor kan betalen ..... Word mij iets te duur..... Hoeveel kost tegenwoordig een redelijke HONDA CBR 600??
Dat hangt helemaal van het bouwjaar af
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:20:31 #22
19142 tslh
Never at ease.....
pi_14547559
Begonnen op een nieuwe GSX600f. Deze was binnen de 2000 kilometer terug bij de dealer en ingeruild voor een CBR600. Woonde nog thuis en kon dat toen makkelijk betalen. De GSX600f was me toch wat te langzaam/lomp voor het sportieve rijden dat ik (en het groepje waarin ik reed) toen deed. Persoonlijk zou ik een CBR600 adviseren als ideale fiets om mee te (beginnen met) gooien en smijten. Ben nu overigens aan mijn 3e CBR900 bezig (topfiets!)
Life is funny. Well, yours is. To me.
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:20:36 #23
49659 gekketurk
Turk ut twente
pi_14547563
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:17 schreef ploderus het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal van het bouwjaar af


Het hoeft niet echt splinternieuw zijn ofzo , maar gewoon een redelijk onderhouden Honda CBR 600 van weet ik veel 3 / 4 jaren oud ofzo......
Goa Stoan Aj Feur Twente Bint!!!
pi_14547631
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:13 schreef redted het volgende:

[..]

Begin met een wat lichtere motor, je leert veel beter motorrijden op een fiets die jij de baas bent dan andersom. Stap na een jaartje of zo over op zo'n fireblade oid als je dat leuk vindt.
Dat vermogen is trouwens niet echt belangrijk op de openbare weg, het verschil tussen 120 of 150pk gebruik je (bijna) nooit, het is meer een verkooppraatje.
Ik ben zelf op een CBR600 begonnen, een prima gooi en smijt fiets.


daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.
pi_14547671
Begonnen op een Oude Kawasaki Z400 daar heb ik maar 700KM mee gereden gingen te veel dingen aan kapot neej niet door het vallen. Heb nu een Suzuki GSX-R 600 uit 2002, 84,5KW = 115PK = 254KM per uur
0-100 3,1 seconden.

Dit zie ik als me eerste motor die andere was meer een veredelde brommer.

pi_14547731
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:20 schreef gekketurk het volgende:

[..]

Het hoeft niet echt splinternieuw zijn ofzo , maar gewoon een redelijk onderhouden Honda CBR 600 van weet ik veel 3 / 4 jaren oud ofzo......


Je zou even op marktplaats moeten zoeken. Daar staan er zat te koop, prijzen varieren nogal. Als je bij de dealer koopt betaal je best wel wat meer
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:30:46 #27
19529 Fendy
True Spirit
pi_14547875
Ik ben begonnen met een Suzuki RF600R, 100pk, strak sturen en lekker fors qua formaat.

Prima fiets hoor..ondanks dat het een ouder model is (introductie '93) toch ook nog mooi!

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_14547897
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.


Je trekkracht en vermogen worden bij 4 cilinder altijd hoger naarnate het toerental stijgt (tot zekere hoogte).
pi_14547907
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:26 schreef ploderus het volgende:

[..]

Je zou even op marktplaats moeten zoeken. Daar staan er zat te koop, prijzen varieren nogal. Als je bij de dealer koopt betaal je best wel wat meer


of doe zoals ik: importeer (scheelt gauw een paar duizend eurootjes)
pi_14547950
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:31 schreef ploderus het volgende:

[..]

Je trekkracht en vermogen worden bij 4 cilinder altijd hoger naarnate het toerental stijgt (tot zekere hoogte).


ja ok, maar is dat bij Honda niet relatief meer? Dus dat je echt goed kan merken dat je onderin eigenlijk iets meer trekkracht zou kunnen gebruiken?
pi_14547954
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

of doe zoals ik: importeer (scheelt gauw een paar duizend eurootjes)


Dat kan ook, maar dat is heel wat meer werk Het hangt ervan af wat je ervoor over hebt.
pi_14548026
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:30 schreef Fendy het volgende:
Ik ben begonnen met een Suzuki RF600R, 100pk, strak sturen en lekker fors qua formaat.

Prima fiets hoor..ondanks dat het een ouder model is (introductie '93) toch ook nog mooi!

[afbeelding]


ik vind sowieso dat oudere modellen er best mogen wezen, en idd deze ook . maar ik vind dit niet sportief genoeg, dat stuur staat mij toch iets te hoog.

[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 11-11-2003 11:35]

pi_14548027
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ja ok, maar is dat bij Honda niet relatief meer? Dus dat je echt goed kan merken dat je onderin eigenlijk iets meer trekkracht zou kunnen gebruiken?


Ik heb zelf kort op een CBR600 uit 2001 (Rossi replica) gereden. Die had op zich best lekker trekkracht onderin (rond 4000 toeren).
Had wel het idee dat de ZX6R iets meer heeft.
Verder heb ik nog op een Suzuki GSX 600 R gereden (uit 97). Die heeft wel duidelijk minder trekkracht, maar dat zou ook aan het bouwjaar kunnen liggen.
pi_14548178
T.o.v. een 900cc zal het wel beduidend minder zijn, maar naar mijn mening toch ruim voldoende :)Als je trouwens onderin echt meer trekkracht wil, zou je misschien moeten gaan kijken voor een 2-cilinder
(Aprilia RSV1000R 2004 )
Die hebben onderin meer trekkracht, maar zijn ook minder vergevingsgezing

[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 11-11-2003 11:46]

pi_14548488
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:40 schreef ploderus het volgende:
T.o.v. een 900cc zal het wel beduidend minder zijn, maar naar mijn mening toch ruim voldoende :)Als je trouwens onderin echt meer trekkracht wil, zou je misschien moeten gaan kijken voor een 2-cilinder
(Aprilia RSV1000R 2004 )
Die hebben onderin meer trekkracht, maar zijn ook minder vergevingsgezing
Klinkt goed, maar dat is helaas buiten mijn budget. Ik kijk voor een motor rond 94/95. maar dat is niet het enige waar het mij om gaat, het gaat mij om het totaalpakket, maar daar hoort zeer zeker de trekkracht bij. Ik zou niet willen dat ik na een tijdje denk van, toch te weinig onderin. Ik ben wel van plan om mijn 1e motor een tijdje te gebruiken.
pi_14548640
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar dat is helaas buiten mijn budget. Ik kijk voor een motor rond 94/95. maar dat is niet het enige waar het mij om gaat, het gaat mij om het totaalpakket, maar daar hoort zeer zeker de trekkracht bij. Ik zou niet willen dat ik na een tijdje denk van, toch te weinig onderin. Ik ben wel van plan om mijn 1e motor een tijdje te gebruiken.


Als ik jou was zou ik (na behalen rijbewijs) gewoon lekker wat proefritten doen. Redelijk wat verschillende motoren proberen. Want het vermogen van een motor blijft altijd subjectief. Van tevoren goed orienteren welke motoren in aanmerking kunnen komen en op basis daarvan verschillende proefritten doen.
Zelf vind ik een 600cc voor een redelijke periode voldoende trekkracht hebben. Maar misschien ben ik sneller tevreden dan jij
  dinsdag 11 november 2003 @ 12:04:43 #37
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_14548819
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.


trekkracht is wat anders dan vermogen. Trekkracht is vrijwel rechtevenredig met de cilinderinhoud. Dus hoe meer cc hoe meer trekkracht, terwijl het vermogen ook toeneemt naarmate ook het toerental toeneemt. Het grote voordeel van meer cc is dus de trekkracht onderin.
Qua vermogen heb je aan 100pk echt genoeg, zeker in het begin.
Laat je niet gek maken door allerlei cijfertjes, ga gewoon eens een dagje rijden op zo'n fiets en kijkt of hij je bevalt.
Koop een oude fiets waarbij een valpartij geen probleem is financieel, leer je grenzen kennen en koop dan een fiets die je mooi vindt.
Als je nu een (dure) fiets koopt waarmee je krampachtig gaat rijden omdat je bang bent om te vallen, dan leer je nooit echt lekker te rijden.
pi_14549174
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:57 schreef ploderus het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik (na behalen rijbewijs) gewoon lekker wat proefritten doen. Redelijk wat verschillende motoren proberen. Want het vermogen van een motor blijft altijd subjectief. Van tevoren goed orienteren welke motoren in aanmerking kunnen komen en op basis daarvan verschillende proefritten doen.
Zelf vind ik een 600cc voor een redelijke periode voldoende trekkracht hebben. Maar misschien ben ik sneller tevreden dan jij


dat is wel het beste, ja. Dit is natuurlijk theoretisch gepraat, en ik weet niet hoe ik het zal ervaren om op een motor te rijden met 100 pk. Misschien is dat idd wel meer dan genoeg. Het mooiste van rijden is natuurlijk het bochtenwerk, en dat zit, zoals ik heb begrepen, bij elk model eigenlijk wel goed.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 12:04 schreef redted het volgende:

[..]

trekkracht is wat anders dan vermogen. Trekkracht is vrijwel rechtevenredig met de cilinderinhoud. Dus hoe meer cc hoe meer trekkracht, terwijl het vermogen ook toeneemt naarmate ook het toerental toeneemt. Het grote voordeel van meer cc is dus de trekkracht onderin.
Qua vermogen heb je aan 100pk echt genoeg, zeker in het begin.
Laat je niet gek maken door allerlei cijfertjes, ga gewoon eens een dagje rijden op zo'n fiets en kijkt of hij je bevalt.
Koop een oude fiets waarbij een valpartij geen probleem is financieel, leer je grenzen kennen en koop dan een fiets die je mooi vindt.
Als je nu een (dure) fiets koopt waarmee je krampachtig gaat rijden omdat je bang bent om te vallen, dan leer je nooit echt lekker te rijden.


ik weet het verschil tussen trekkracht en vermogen. Ik zal, zodra ik mag, zeker een dagje rijden om te kijken hoe ie bevalt (zie boven). Maar er is ook eenverschil tussen zuinig zijn op je motor en krampachtig rijden. Van dat laatste heb ik absoluut geen last, of ik nu op een zeer mooie motor rijd of niet dat maakt niets uit. Als je bang bent om te vallen moet je helemaal niet op zon ding stappen.
pi_14550665
Ik ben begonnen op een honda CBX750F met ongeveer 95 PK. Is geen racer maar meer een naked/tourer. Fijne motor om mee te beginnen maar wel wat oud.

Ach ik had niet zo'n hoog budget en heb toch aardig wat kilometers gemaakt. (denk iets van 2500 a 3000).

  dinsdag 11 november 2003 @ 15:16:19 #40
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14554658
Jawa 640, nieuw gekocht, toe aan wat snellers >
Suzuki RGV 250, reed perfect, motorblok opgeblazen
(half jaartje CB-250 te leen van Safe tijdens behandeling klacht)
Suzuki GSX-600F, na 1 maand weggedaan, toe aan wat snellers >
Kawasaki ZX-10, motorongeluk, toenmalige vriendin hield niet van motoren dus ingeruild op een Mini
Suzuki GS-1000, wilde toch een motor naast de auto, verkocht in onderdelen later, oud beestje ..
Jawa 640, kon toch niet zonder 2 wielen, verkocht voor een zuinigere GSX400e
Suzuki GSX400E, zuinige woonwerkmotor, 1 zomer en winter mee doorgereden, wilde iets mooiers >>
Honda NTV650, oude model met volle techline kuip, door spuiterij geel met zwart laten spuiten. (had wel weg van een CBR600 maar dan met cardan) Na 2 winters en zomers wilde ik wat snellers >>
Suzuki GSX1100WP, mijn droommotor, wheelies in de 3'de versnelling, helemaal opgetuigd met Dynokit, 4-1 uitlaat.
Helaas gestolen op 2'de kerstavond, terwijl ik zat te gourmetten met familie (klootzakken )
Yamaha SZR-660, lekkere 1 cylinder sportmotor, ultralicht en scherp sturend. Wilde wat snellers na 1.5 jaar.
Bimota YB9, deze heb ik nog steeds.
yamaha Majesty, motorscooter voor goedkoop woonwerk verkeer, deze heb ik nog steeds en bevalt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')