quote:Ik heb hetzelfde probleem als jij...
Op maandag 10 november 2003 17:38 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Weet er iemand hoe je 'deeg' maakt voor loempia's? Ik kan hier nergens filodeeg vinden in de supermarkt en een toko is ook niet echt in de buurt. Weet er iemand hoe je met 'normale' westernse ingredienten loempia's kunt maken?
ook in Oulu kan ik niets vinden en dat is toch wel een grote stad
Als je wat weet, laat het weten!
* ToBe must have nice loempia's
=edit=
Na overleg met Natalie, we hebben idd wel deeg gevonden, maar 1,5 met de trein is niet ideaal om je filodeeg te vervoeren
[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 10-11-2003 17:46]
-edit-
Ik zag 't wel liggen. Jij niet liefste? (ToBe dus)
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 10-11-2003 17:47]
quote:Ik heb gister een poging gewaagd, maar het was niet echt een succes. Ze smaakte wel goed, maar het was het toch net niet weet je wel. Ik denk dat ik morgen eens bij de lokale Chinees binnen loop om het te vragen
Op maandag 10 november 2003 17:44 schreef ToBe het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem als jij...
ook in Oulu kan ik niets vinden en dat is toch wel een grote stad
Als je wat weet, laat het weten!
* ToBe must have nice loempia's
quote:-had me bericht geedit-
Op maandag 10 november 2003 17:46 schreef Lelijke_Aap het volgende:[..]
Ik heb gister een poging gewaagd, maar het was niet echt een succes. Ze smaakte wel goed, maar het was het toch net niet weet je wel. Ik denk dat ik morgen eens bij de lokale Chinees binnen loop om het te vragen
Hmmm wij hebben niet eens een lokale Chinees. De dichtst bijzijnde is in Kokkola..
quote:Kom een keer hier eten zou ik zeggen. Wij hebben een hele goeie! Met erg lekkere loempias ook.
Op maandag 10 november 2003 17:47 schreef ToBe het volgende:[..]
-had me bericht geedit-
Hmmm wij hebben niet eens een lokale Chinees. De dichtst bijzijnde is in Kokkola..
Ingredienten
400 gram bloem 400 gram varkensgehakt 75 gram taugé 5 eieren 3 koolbladeren 2 stronken prei 1 snufje peper 1 snufje zout 1 ui 1 teentje knoflook 1 eetlepel ketjap
Aan de slag:
Als eerste begint u met het bereiden van de vulling voor de loempia. Snipper de ui en pureer de knoflook. Fruit deze in een koekepan en voeg het gehakt toe. Snijd de prei, de taugé en de koolbladeren fijn en voeg ze aan het gehakt toe. Bak het geheel enkele minuten op. Voeg nu peper, ketjap en een mespunt zout toe. Roerbak het mengsel ongeveer 7 minuten op hoog vuur. Maak met behulp van 2 dl water een beslag van de bloem, de eieren, het water en het zout. Bak in een koekepan dunne flensjes die maar aan één kant gebakken zijn. Leg de flensjes op een bord en schep een deel van de vulling op het bovenste flensje. Vouw nu de loempia dicht waarbij u de randen vast kunnen plakken met overgebleven beslag. Herhaal dit proces voor alle loempia's. Bak de loempia's in een hete frituur op ongeveer 180° in enkele minuten goudbruin.
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:48 schreef Lelijke_Aap het volgende:[..]
Kom een keer hier eten zou ik zeggen. Wij hebben een hele goeie! Met erg lekkere loempias ook.
En voor de supersized loempia's van de chinees gewoon net als het bakken van een pannekoek -> meel + water + zout
quote:Helaas wonen die lelijke aap en ik niet in Nld
Op dinsdag 11 november 2003 14:42 schreef wasda het volgende:
Voor Vietnamese loempia's -> deeg gewoon halen bij de supermarkt, zag het laastst gewoon bij de c1000, edah liggen.En voor de supersized loempia's van de chinees gewoon net als het bakken van een pannekoek -> meel + water + zout
hm, dan maar hele dunne pakkekoekjes bakken, moet ook lukken laag vuurtje, anders heb je zwarte deegvelletjes
quote:Ik heb het gister geprobeerd. Het gaat op zich wel, maar je moet echt heeeeeeeeele dunne pannekoekjes bakken en da's best lastig weet ik nu
Op dinsdag 11 november 2003 14:48 schreef wasda het volgende:
hm, dan maar hele dunne pakkekoekjes bakken, moet ook lukkenlaag vuurtje, anders heb je zwarte deegvelletjes
quote:Inderdaad, zo doe ik het ook.... die zooi moet ik echt niet vaker dan een keer in de drie maanden hebben
Op woensdag 12 november 2003 21:51 schreef wasda het volgende:
in een keer veel maken, en dan in de vriezer doen
[Dit bericht is gewijzigd door kattig op 13-11-2003 15:58]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |