Maar eh, hou vol, kop op en bedenk je als je denkt dat je echt niet zonder sigaret kan functioneren je dat het eerste deel van je leven ook gedaan hebt (hoop ik) en dat je echt zonder dat vergif kan, hoe lekker het ook is!!
quote:Ehm....
Op donderdag 21 juni 2001 10:16 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Dat wil zeggen dat DIGGER dubbele diensten moet draaien en extra moet juichen en springen in zijn cheerleaderpakje.
Maaruh...
* DIGGER host en springt en danst voor alle stoppers
Volhouden guys (and girls)!
Maar inderdaad: de afkickverschijnselen worden steeds minder, al zal ik ongetwijfeld nog wel pieken en dalen hebben (het weekend komt er aan, dat is voor mij het moeilijkste moment).
quote:Warning: dit is het punt waardoor mensen weer gaan roken.. Je stofwisseling is nu aan het flippen (ik had er ook last van).. Gewoon blijven doen, en normaal blijven eten. Drink water als je dorst hebt, en scoor fruit als je honger hebt (daar zit nl. amper energie in..)
Op donderdag 21 juni 2001 22:05 schreef Zanderrr het volgende:
Valt me op dat ik ook de hele dag enorme honger heb, terwijl ik normaal gesproken niet zo'n grote eter ben.
quote:Wat doet je lichaam raar he? Maar we hebben het al heel vaak gezegd: van de lichamelijke gevolgen ben je zo af, en dan moet je alleen nog van de gewoonte af. Rustigjes doorgaan Zanderrr, je bent al een heel eind.
Op donderdag 21 juni 2001 22:05 schreef Zanderrr het volgende:
Valt me op dat ik ook de hele dag enorme honger heb, terwijl ik normaal gesproken niet zo'n grote eter ben.
As for me: ik heb er nu drie weken opzitten, en denk er nauwelijks nog aan. Alleen tijdens twee momenten deze week: de eerste toen ik woensdag bij de dokter vandaan kwam met niet heel erg leuk nieuws, even buiten op m'n lift moest wachten en daar stond iemand voor me te roken. Het viel me op dat het me helemaal niets deed, terwijl dit een paar weken geleden absoluut een moment was geweest om met gezwinde spoed een peuk op te steken.
Het tweede moment was een uurtje of twee geleden, net voor m'n rijexamen. Ik weet nog hoeveel pakjes ik bij m'n vorige poging heb weggewerkt, maar nu heb ik weer de hele dag niet aan roken gedacht. Alleen op het allerlaatste moment, wachtend op de examinator, omdat er iemand anders stond te roken. En weer hetzelfde: helemaal niets. Het verbaast me vreselijk ![]()
* Gaoxing is er wel blij mee
keep up the good work guys!
* Destinies_Child geeft zichzelf een schouderklopje en is trots op zichzelf....
Heel goed Destinies_Child, leuk om te lezne ook. En ja, ik had dat ook dat ik me ineens bewust was van die stank. Gata bv op zondagmiddag de deurbel, lig je in je blote reet in bed, dus grijp je ff snel een onderbroek en een shirtje voordat je naar beneden gaat om de deur open te doen. maar het shirtje dat je het eerste vindt is dan die van zaterdagnacht....en damn wat stinkt die dan als je die over je kop heen trekt zeg ![]()
Maar heel goed dat je ut volhoudt, ikzelf ben nu *rekent* 2 en een halve maand rookvrij en het bevalt me prima en kijk terug op vroeger met een steeds sterker 'hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn te gaan en daarna blijven roken' gevoel.
Ik vinnut van Zanderrr ook heel erg knap, wetende wat voor een shagjunkie dat was (lekker om nu de vt te kunnen gebruiken) en van de anderen ook allemaal natuurlijk.
keep up the good work guys (and girls)
Deze post is gesponsored en mede tot stand gekomen door: Elegantly Wasted
quote:Op zich rookte ik doordeweeks niet eens overdreven veel, maar in het weekend en bij het uitgaan pafte ik er makkelijk één a twee pakjes Gauloises op een avond doorheen. Peuk op? Vijf minuten later had ik alweer een nieuwe opgestoken...
Op zaterdag 23 juni 2001 15:16 schreef DIGGER het volgende:
Ik vinnut van Zanderrr ook heel erg knap, wetende wat voor een shagjunkie dat was (lekker om nu de vt te kunnen gebruiken) en van de anderen ook allemaal natuurlijk.
Gaat nog steeds goed, trouwens. Gisteren het uitgaan ook rookvrij doorgekomen.
Four weeks, 7 hours, 53 minutes and 42 seconds.
566 cigarettes not smoked, saving fl 92,35.
Life saved: 1 day, 23 hours, 10 minutes.
Vraag me niet hoe ik het volhou, maar het gaat tot nu toe lekker.. Ik vreet me zelf wel helemaal gek aan de snoep
quote:Dat zijn peukenprijzen van jaren geleden dan
Op zaterdag 23 juni 2001 16:56 schreef glasbak het volgende:
566 cigarettes not smoked, saving fl 92,35.
Je hebt al veel meer 'gesaved'. hangt er een beetje vanaf welk merk je rookt en hoeveel maar je zou al rond de 170 piek zitten met 566 peuken. Of doe je dit met shagprijzen en dunne shaggies of zo?
Anyway, erg goed, volhouden ook!
quote:Ik rookte altijd shag, en dan kom je volgens mij wel rond die prijs uit.. 50 peuken p/p, 8.15 aanschaf p/p.
Op zaterdag 23 juni 2001 17:20 schreef DIGGER het volgende:[..]
Dat zijn peukenprijzen van jaren geleden dan
Je hebt al veel meer 'gesaved'. hangt er een beetje vanaf welk merk je rookt en hoeveel maar je zou al rond de 170 piek zitten met 566 peuken. Of doe je dit met shagprijzen en dunne shaggies of zo?
Anyway, erg goed, volhouden ook!
of ken ik nou niet meer rekenen ![]()
Als ik zo dit topic lees weet ik dat ik het kan. Eigenlijk heb ik er geen twijfels over (zeg ik nu met een peuk ik mijn mond
).
Waarom ik morgen stop? Eigenlijk ging het een beetje vreemd, ik zit er al een tijdje aan te denken om te stoppen. Op mijn werk wordt veel gerookt en samen met mijn collega's klagen we erover dat het vies is, dat we teveel roken etc.
Vorige week belde een van mijn collega's en zei, sjak we gaan stoppen met z'n allen, doe je mee? Voor ik het wist had ik ja gezegd. In eerste instantie dacht ik dat ik er beter over had moeten nadenken maar bij nader inzien denk ik dat het perfecte timing is van mijn collega.
We gaan morgen dus stoppen met vijf collega's. Ik hoop voor de twee collega's die niet roken dat we niet te sjaggerijnig worden ![]()
Daarnaast doe ik het ook vanwege een aantal persoonlijke redenen.
Tijdje terug bij een dokter niet zo geweldig nieuws ontvangen, dat is dus reden 1: mijn gezondheid. Daarnaast vind ik het een smerige gewoonte, vind het te duur en ik haat het om ergens afhankelijk van te zijn.
Genoeg redenen volgens mij!
Ik ga dit topic gebruiken als steuntje in de rug, als jullie het kunnen kan ik het ook!
quote:Sjak meis!
Op zondag 24 juni 2001 09:30 schreef sjak het volgende:
Vandaag ben ik mijn laatste dag als roker ingegaan. Morgen gaat het echt gebeuren.Als ik zo dit topic lees weet ik dat ik het kan. Eigenlijk heb ik er geen twijfels over (zeg ik nu met een peuk ik mijn mond
).
Waarom ik morgen stop? Eigenlijk ging het een beetje vreemd, ik zit er al een tijdje aan te denken om te stoppen. Op mijn werk wordt veel gerookt en samen met mijn collega's klagen we erover dat het vies is, dat we teveel roken etc.
Vorige week belde een van mijn collega's en zei, sjak we gaan stoppen met z'n allen, doe je mee? Voor ik het wist had ik ja gezegd. In eerste instantie dacht ik dat ik er beter over had moeten nadenken maar bij nader inzien denk ik dat het perfecte timing is van mijn collega.
We gaan morgen dus stoppen met vijf collega's. Ik hoop voor de twee collega's die niet roken dat we niet te sjaggerijnig wordenDaarnaast doe ik het ook vanwege een aantal persoonlijke redenen.
Tijdje terug bij een dokter niet zo geweldig nieuws ontvangen, dat is dus reden 1: mijn gezondheid. Daarnaast vind ik het een smerige gewoonte, vind het te duur en ik haat het om ergens afhankelijk van te zijn.Genoeg redenen volgens mij!
Ik ga dit topic gebruiken als steuntje in de rug, als jullie het kunnen kan ik het ook!
Met mij gaat het ook nog prima, geen sigaret gerookt en niet eens echt gemist.
Gister weer uitgeweest, en eventjes 15 moeilijke minuten gehad, had echt trek in een sigaretje. Maar goed...daar kom ik dan ook wel weer overheen.
M'n keel voelt echt wel lekkerder aan, maar verder merk ik weinig van de voordelen (geur en reukvermogen?).
Ik heb mijn schoonneef ook overtuigd, die is *al* 5 dagen gestopt.
Ga nu trouwens beginnen met m'n rookkilo's (zo heb ik ze maar even genoemd) eraf te werken, want dat is altijd een motivatie van me geweest om niet te stoppen, dan zou ik aankomen enzo...dus dat moet er maar weer gauw vanaf. (yeah, fietsen!)
Nou veel succes nog allemaal, sjak vooral.
quote:Yo go girl, ik wens je alle succes
Op zondag 24 juni 2001 09:30 schreef sjak het volgende:
Vandaag ben ik mijn laatste dag als roker ingegaan. Morgen gaat het echt gebeuren.Ik ga dit topic gebruiken als steuntje in de rug, als jullie het kunnen kan ik het ook!
quote:Goedzo ~Anja~, heel goed, heel knap. Leuk dat je schoonneef ook meedoet
Op zondag 24 juni 2001 12:15 schreef ~Anja~ het volgende:Met mij gaat het ook nog prima, geen sigaret gerookt en niet eens echt gemist.
Gister weer uitgeweest, en eventjes 15 moeilijke minuten gehad, had echt trek in een sigaretje. Maar goed...daar kom ik dan ook wel weer overheen.
M'n keel voelt echt wel lekkerder aan, maar verder merk ik weinig van de voordelen (geur en reukvermogen?).
Ik heb mijn schoonneef ook overtuigd, die is *al* 5 dagen gestopt.
Ga nu trouwens beginnen met m'n rookkilo's (zo heb ik ze maar even genoemd) eraf te werken, want dat is altijd een motivatie van me geweest om niet te stoppen, dan zou ik aankomen enzo...dus dat moet er maar weer gauw vanaf. (yeah, fietsen!)Nou veel succes nog allemaal, sjak vooral.
En mbt dat fietsen: Je hebt de komende dagen iig heerlijk weer om lekker wat te bewegen, te fietsen, zelfs iemand hierboven helpt je dus
Jaja, na een weekje Spanje op herhaling ben ik nog steeds een niet roker. Ik moet toegeven dat het beslist op bepaalde momenten verschrikkelijk veel moeite heeft gekost, maar ik ben maar weer op mijn handen gaan zitten of even naar buiten gelopen voor een beetje frisse lucht (moet je vooral doen als er flinke wind staat, ben dus nu weer snipverkouden)
.
Gisteren was b.v. zo'n dag. Om 10.00 uur je appartament uit zijn en pas om 20.30 worden opgehaald omdat we 's nachts pas naar huis vlogen. Dan slaat de verveling toe en wil je best wel een haaltje. Nee, ik heb dit niet gedaan.
En voor Zanderr en Sjak. Zanderr, je moet die eerste twee weken door, dan heb je het ergste wel gehad.
voor jou als aanmoediging.
Sjak, zeg tegen Schanul dat ie maar samen met jou moet stoppen, is een stuk makkelijker, want anders moet je eigenlijk twee keer vechten, zoals bij mij thuis, want die vent van mij rookt nog steeds. Meis, ook voor jou een
om te starten.
Gaoxing, meis, je bent een kanjer dat je het ook nog steeds volhoudt, ook voor jou een rookvrije
![]()
En KingShakur, als wij het kunnen kan jij het zeker, dus pakje leegroken, van de laatste lang genieten en dan de hele zooi aan de kant gooien, aanstekers weggooien en begin er aan. Huis luchten en zo.
ook voor jou
, je kan het ....
voor alle anderen die zich inmiddels in dit topic hebben gemeld.
EG, hoewel je al met vakantie bent, wens ik je evengoed nog een fijne vakantie op Kos, Digger zal het wel aan je doorgeven denk ik. En bedankt voor je steun hoor ![]()
En Digger, volhouden die dubbele diensten draaien en blijven dansen
, zo zien we je graag
HOPPA HOPPA HOPPA, zet um oppa!! ![]()
(zelluf verzonnen met 1 liter bier achter me kiezen!!)
quote:Niet doen
Op zondag 24 juni 2001 22:47 schreef Destinies_Child het volgende:
Ik zit er zwaar doorheen en twijfel op dit moment sterk om even naar de cafetaria te sneaken om sigaretten te kopen.......hou me tegen!!!!!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |