abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2001 @ 19:18:10 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_990882
Eis anderhalf jaar cel na ontvoering van ex-verloofde

7 juni 2001
Van onze verslaggever

ALKMAAR - Achttien maanden gevangenisstraf wegens ontvoering van een een negentienjarige Alkmaarse eiste officier van justitie C. Zetsma woensdag tegen de Turkse asielzoeker T. D. (27). Mededader I. T. (22) uit Haarlem hoorde vijftien maanden cel waarvan vijf voorwaardelijk eisen.

De Alkmaarse had tegen de zin van haar moeder M. Y. (42) haar verloving met D. verbroken. Op 1 maart van dit jaar wilde het meisje naar school gaan. Toen de voorband van haar fiets leeg stond, bracht haar moeder haar per auto. Voor het schoolgebouw aan de Kwakelkade werd zij tegen haar zin in de rode, geblindeerde bestelauto van T. getrokken. Een medescholier trachtte haar nog te ontzetten. Toen dat niet lukte, belde hij de politie.

De wagen werd onderweg naar Den Helder ter hoogte van De Stolpen door de politie aan de kant gezet. De Alkmaarse zei, dat ze meerdere keren was geslagen. Ook zou D. haar toegevoegd hebben dat beiden zouden sterven, als het huwelijk niet doorging.
D. verklaarde gisteren bij de rechtbank, dat het hele plan tot ontvoering afkomstig was van de moeder en een tante van zijn ex-verloofde. Afgesproken was, dat de moeder de fietsband leeg zou laten lopen om haar dochter die morgen vervolgens per auto bij de school af te leveren. Vóór de ontvoering hadden de daders nog snel kentekenplaten van een geparkeerde auto op de bestelbus gemonteerd.

Moeder M. Y. verklaarde op haar beurt, dat ze had meegewerkt om erger te voorkomen. D. had al een zelfmoordpoging gedaan en dreigde zijn ex iets aan te doen. De zaak tegen de vrouw werd woensdag aangehouden voor reclasseringsrapportage. De uitspraak tegen de twee hoofddaders is op 20 juni.

Noord Hollands Dagblad
-----

Ja, hier wordt ik nou zo kwaad om als ik dit in de krant lees. Illegale Turk komt naar Nederland en wil, om verblijfsvergunning te regelen natuurlijk, trouwen met een scholiere.

Ouders zijn kennelijk totaal niet geintegreerd, of zo dom als een ****, en moeder gaat mee in uithuwelijking.

Plan wordt opgezet om de 19 jarige te dwingen te trouwen, en meneer is kennelijk zo brutaal dat hij haar rustig op klaarlichte dag voor de school durft te ontvoeren.

Over die zaak heeft vorig jaar al een groot stuk in de krant gestaan.

Nou komen de eisen: 18 maanden !!!!!!! Eis wel te verstaan. Daar zal één jaar celstraf van overblijven, en na 2/3 van de straf komt men in Nederland standaard voorwaardelijk vrij. Dus over 9 maanden zit hij op vliegtuig naar Turkije, en kan weer een nieuwe poging wagen.
Dit is toch een belachelijk lage straf?

Wat moet er van zo een meisje terecht komen die uitgehuwelijkt wordt door haar eigen moeder De multiculturele samenleving brengt óók een hoop ellende met zich mee voor jonge allochtone meisjes, boven de vaak geroemde voordelen.

Ik weet zeker dat dit soort berichten één van de redenen is dat veel Nederlanders zeer sceptisch staan t.o allochtonen. Daarom zouden straffen op uithuwelijken veel en veel hoger moeten zijn.

Een verklaring van een Turkse organisatie die openlijk afstand neemt van dit soort zaken zou ook wel eens wenselijk zijn.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 7 juni 2001 @ 19:55:31 #2
6167 WarriorNL
Life is short
pi_991088
Volledig eens met het commentaar van bovenstaande poster.
Een ontvoering is een ontvoering ... kan mij niet bommen wat de reden is (tot op zekere hoogte) en daarbij hoort een veel hogere straf. En wat mij betreft het recht om asiel aan te vragen levenslang intrekken.
  donderdag 7 juni 2001 @ 21:30:39 #3
3542 Gia
User under construction
pi_991658
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 19:18 schreef R@b het volgende:
Eis anderhalf jaar cel na ontvoering van ex-verloofde

Ik weet zeker dat dit soort berichten één van de redenen is dat veel Nederlanders zeer sceptisch staan t.o allochtonen. Daarom zouden straffen op uithuwelijken veel en veel hoger moeten zijn.

Een verklaring van een Turkse organisatie die openlijk afstand neemt van dit soort zaken zou ook wel eens wenselijk zijn.

Je kunt uithuwelijken toch niet bestraffen.
Uithuwelijken gebeurt ook veelal met wederzijds goedvinden, van zowel de jongen als het meisje.

Ontvoering ten gevolge daarvan is natuurlijk wel strafbaar en die straffen mogen van mij ook wel veel hoger.

pi_991727
Heel goed gezien Gia! Voor de rest ben ik het ook 'ns met je eens voor de verandering.

Een kleine opmerking nog, dit is dus cultuur, geen religie.

If you ever catch me sleepin', just see the price flashin' 'bove my head,[br]Well take a look again my friend, that's a gun pointed at your head
  vrijdag 8 juni 2001 @ 00:40:05 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_992459
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 21:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt uithuwelijken toch niet bestraffen.
Uithuwelijken gebeurt ook veelal met wederzijds goedvinden, van zowel de jongen als het meisje.

Dat wederzijdse goedvinden zal er in veel gevallen wel komen nadat de familie een hoop druk op een jong meisje heeft uitgeoefend.

Een verbod en hoge straffen op uithuwelijken zou veel beter zijn, want dan bedenken ze zich wel een keer als een meisje tegenspurtelt.

Maar ja, je moet het allemaal maar tolereren in onze democratie, die kennelijk niet voor jonge allochtoonse meisjes geldt

In ieder geval zijn we het er over eens dat de straffen op ontvoering, in dit soort zaken, gewoon een lachertje zijn.

pi_993709
Rare alkmaarders ook
Dit is mijn mening... en ach... wie ben ik?
  vrijdag 8 juni 2001 @ 15:40:15 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_996187
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 00:40 schreef R@b het volgende:
Dat wederzijdse goedvinden zal er in veel gevallen wel komen nadat de familie een hoop druk op een jong meisje heeft uitgeoefend.
Insinuaties, allemaal kwade insinuaties. Daar wordt de wereld echt niet beter van.
quote:
Een verbod en hoge straffen op uithuwelijken zou veel beter zijn, want dan bedenken ze zich wel een keer als een meisje tegenspurtelt.
Je walst ook gewoon over redelijke argumenten heen, hè? Er zit best wat rot fruit tussen, maar heel veel uithuwelijkingen gaan inderdaad met wederzijdse instemmingen. Of vinden in elk geval zonder morren of problemen plaats, in harmonie, omdat jongen & meisje zich moeiteloos neerleggen bij wat in hun cultuur gebruikelijk is.
Maar ja... als je dat soort dingen niet WIL horen... tsja...
quote:
Maar ja, je moet het allemaal maar tolereren in onze democratie, die kennelijk niet voor jonge allochtoonse meisjes geldt
And again and again and again. Je begint steeds meer op een eenkennige ouwe brompot te lijken. Kijk maar uit dat je niet door je schommelstoel zakt.
quote:
In ieder geval zijn we het er over eens dat de straffen op ontvoering, in dit soort zaken, gewoon een lachertje zijn.
Ja hoor R@b... *zucht*... Sjee wat ben jij vermoeiend...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 15:49:43 #8
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_996274
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 19:18 schreef R@b het volgende:
[
Ja, hier wordt ik nou zo kwaad om als ik dit in de krant lees. Illegale Turk komt naar Nederland en wil, om verblijfsvergunning te regelen natuurlijk, trouwen met een scholiere.
Ouders zijn kennelijk totaal niet geintegreerd, of zo dom als een ****, en moeder gaat mee in uithuwelijking.
Jou hoeven we ook niet meer serieus te nemen. Wat een arrogantie van je om ook maar te pretenderen dat je iets van die mensen weet, terwijl uit al je posts blijkt dat je geen moer van buitenlanders moet hebben.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 8 juni 2001 @ 15:56:02 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_996337
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 15:49 schreef links234 het volgende:
Jou hoeven we ook niet meer serieus te nemen. Wat een arrogantie van je om ook maar te pretenderen dat je iets van die mensen weet, terwijl uit al je posts blijkt dat je geen moer van buitenlanders moet hebben.
R@b houdt het leven graag simpel, voor hem geen ingewikkelde nuances. Hij zou eens dieper op een kwestie moeten ingaan... dat maakt het bestaan alleen maar nodeloos gecompliceerd.
Ga zo door, R@b, grote denker!
  vrijdag 8 juni 2001 @ 15:57:18 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_996346
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 15:49 schreef links234 het volgende:

[..]

Ik heb hert gevoel dat jij mensen die de problemen omtrent allochtonen bespreekbaar maken sowieso niet serieus neemt.

Dat heeft de politiek ook jaren en jaren niet gedaan. Is niet politiek correct hé

Liever arrogant met democratische waarden, dan politiek correct het rode fascisme en intolerante gedrag van sommige allochtonen steunen.

vrijdag 8 juni 2001 @ 16:01:47 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_996382
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 15:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

R@b houdt het leven graag simpel, voor hem geen ingewikkelde nuances. Hij zou eens dieper op een kwestie moeten ingaan... dat maakt het bestaan alleen maar nodeloos gecompliceerd.
Ga zo door, R@b, grote denker!

Met het zogenaamde grote denken, althans wat jij daar onder verstaat, is tot nu toe nog géén enkele oplossing gevonden om het probleem te beteugelen.

Ik heb een probleem met uithuwelijken JA, omdat ik het ondemocratisch en mensonwaardig vind. Zeker gezien de tijd en samenleving waarin wij nu leven.

Kan me niet boeien of jij dat arrogant of simpel vindt.

vrijdag 8 juni 2001 @ 16:05:27 #12
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_996418
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 15:57 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik heb hert gevoel dat jij mensen die de problemen omtrent allochtonen bespreekbaar maken sowieso niet serieus neemt.

Dat heb je ook mis, zoals gebruikelijk.

Ik zie alleen niet in wat zinnen als:"om verblijfsvergunning te regelen natuurlijk." met deze hele zaak te maken heeft. Ik zie ook niet in wat dat helpt met die problemen op te lossen. Het enige wat jij doet is de boel polariseren met je totaal onwetende zeikposts.

Zolang figuren als jij, die niet gehinderd door enige kennis van zaken, dit soort bullshitconclusies blijven verspreiden gebeurt er nooit iets.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:06:57 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_996437
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 15:57 schreef R@b het volgende:
Jij maakt niet bespreekbaar, jij stigmatiseert. Jij hebt allang een rotsvast oordeel over allochtonen gevormd, iedereen kent dat, het is generaliserend en ronduit negatief, en dat probeer jij als een aan lager wal geraakte marktkoopman keer op keer aan de man te brengen. Je herhaalt jezelf en als er in een discussie (want dat is het hier, een discussie, en liever geen scheldtirade van R@b de misantroop) eens argumenten worden gebruikt die tegen jou pleiten, kan je daar alleen maar overheen denderen en melden dat de ander "ongelijk" heeft, zonder er verder op in te gaan. Je hebt een nijpend gebrek aan (sociale) intelligentie. Een meelijwekkend wezen, dat ben je.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:08:03 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_996447
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 15:40 schreef Ringo het volgende:
Ja hoor R@b... *zucht*... Sjee wat ben jij vermoeiend...
Mag ik hieruit concluderen dat jij deze eis van 18 maanden wel redelijk vindt ?? Dat jij de straffen op ontvoering van meisjes, die niet uitgehuwelijkt willen worden, zwaar genoeg vindt?? Dat deze meiden door de wetgevenr niet beter beschermd zouden moeten worden??

Kennelijk wel, gezien jouw antwoord........

En welterusten maar weer.

pi_996452
Ik wil ook graag aan een rijke vrouw uitgehuwelijkt worden, waar regel ik zoiets??
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:10:44 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_996471
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 16:01 schreef R@b het volgende:
Ik heb een probleem met uithuwelijken JA, omdat ik het ondemocratisch en mensonwaardig vind. Zeker gezien de tijd en samenleving waarin wij nu leven.
Dan wordt het tijd dat je je eens in het leven van anderen gaat verdiepen. Voor veel mensen uit andere culturen (mannen & vrouwen) is uithuwelijken namelijk de normaalste zaak van de wereld. Het is cultureel kolonialisme als je die mensen zou verbieden hun gebruiken te handhaven. Over ondemocratisch gesproken: omdat JIJ niet uitgehuwelijkt wil worden, verbied je het ANDEREN.
Proficiat R@b, met dit staaltje menslievendheid...
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:12:00 #17
272 R@b
No-nonsens
pi_996479
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 16:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij maakt niet bespreekbaar, jij stigmatiseert. Jij hebt allang een rotsvast oordeel over allochtonen gevormd, iedereen kent dat, het is generaliserend en ronduit negatief, en dat probeer jij als een aan lager wal geraakte marktkoopman keer op keer aan de man te brengen. Je herhaalt jezelf en als er in een discussie (want dat is het hier, een discussie, en liever geen scheldtirade van R@b de misantroop) eens argumenten worden gebruikt die tegen jou pleiten, kan je daar alleen maar overheen denderen en melden dat de ander "ongelijk" heeft, zonder er verder op in te gaan. Je hebt een nijpend gebrek aan (sociale) intelligentie. Een meelijwekkend wezen, dat ben je.

Als er hier iemand als een marktkoopman aan het schreeuwen is, dan ben jij het zelf wel, met je eeuwige gedweep met vergelijkingen richting NAZI Duitsland.

Het enige wat ik jou in posting over problemen omtrent allochtonen heb zien doen, is het aanvallen van de aankaarters van de problemen.

Maar dat is een bekende strategie, wordt veel toegepast door de zogenaamde multikul.

vrijdag 8 juni 2001 @ 16:15:28 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_996505
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 16:05 schreef links234 het volgende:

[..]

Dat heb je ook mis, zoals gebruikelijk.

Ik zie alleen niet in wat zinnen als:"om verblijfsvergunning te regelen natuurlijk." met deze hele zaak te maken heeft.

Een illegaal die kwaad wordt als de uithuwelijking niet door gaart en daarom zijn a.s bruid maar ontvoert.

éen en één is twee, of ben jij werkelijk een beetje dom ???

quote:
Ik zie ook niet in wat dat helpt met die problemen op te lossen. Het enige wat jij doet is de boel polariseren met je totaal onwetende zeikposts.
Dat is jouw kwalificatie van iemand die problemen omtrent allochtonen bespreekbaar maakt, maar dat was me al duidelijk hoor.......
quote:

Zolang figuren als jij, die niet gehinderd door enige kennis van zaken, dit soort bullshitconclusies blijven verspreiden gebeurt er nooit iets.

Ik gaf mi perfect aan wat voor een probleem ik had met het door mij aangehaalde artikel.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:21:19 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_996550
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 16:12 schreef R@b het volgende:
Het enige wat ik jou in posting over problemen omtrent allochtonen heb zien doen, is het aanvallen van de aankaarters van de problemen.
Ik val mensen aan die, onberedeneerd, problemen groter maken dan ze zijn. Die uit domme gemakzucht, op basis van wat krantenberichten, graag de hele allochtonengemeenschap op één stapel gooien en daaronder het vuurtje aanmaken.
quote:
Maar dat is een bekende strategie, wordt veel toegepast door de zogenaamde multikul.
De zogenaamde multikul, ik ben bijna vereerd er bij te horen. Waar hoort u bij, R@b? Het oer-Hollandse kazenmakersgilde?
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:22:16 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_996555
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 16:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat je je eens in het leven van anderen gaat verdiepen. Voor veel mensen uit andere culturen (mannen & vrouwen) is uithuwelijken namelijk de normaalste zaak van de wereld.

Ze leven nu in een Westerse cultuur, als ze dat soort zaken willen blijven doen moeten ze vooral daar heen gaan waar dat wel normaal is.

Moet ik alles maar normaal gaan vinden ofzo ???? Zo direct ga je het klittenknippen ook nog goedpraten, is ook iets wat voorkomt in een andere cultuur.

Maar met een geregeld huwelijk, waarbij beide partners het eens zijn, heb ik geen problemen.

quote:
Het is cultureel kolonialisme
Lummel dat je bent
quote:
als je die mensen zou verbieden hun gebruiken te handhaven. Over ondemocratisch gesproken: omdat JIJ niet uitgehuwelijkt wil worden, verbied je het ANDEREN.
Proficiat R@b, met dit staaltje menslievendheid...
Ik pas mijn democratische normen en waarden niet aan nee, niet zoalang ik hier woon.
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:23:51 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_996561
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 16:15 schreef R@b het volgende:
Dat is jouw kwalificatie van iemand die problemen omtrent allochtonen bespreekbaar maakt
Je ziet het wel als een missie hè, dat bespreekbaar maken van "allochtonenproblematiek". ZO erg dat je de rest van de wereld vergeet en je blind staart op alles wat vreemd is, en in jouw ogen kwaad.
Kan deze robot ook nog iets anders zeggen?
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:31:43 #22
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_996620
Ik vond wat R@b aan het beginstukje streef nou niet bepaald over de schreef gaan. Erger vond ik de insinuaties richting hem van de vaste 'linkse front' hier. Leef en laat leven zeg, als je wat zinnigs hebt toe te voegen op de ontvoering, doe dat dan, maar hap niet zo toe op alles wat links of rechts is, er is meer dan dat in het leven.

Beetje zielig hoor, op de persoon zelf aanvallen.

The Internets, I needs it..
  vrijdag 8 juni 2001 @ 16:32:17 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_996626
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 16:22 schreef R@b het volgende:
Ze leven nu in een Westerse cultuur, als ze dat soort zaken willen blijven doen moeten ze vooral daar heen gaan waar dat wel normaal is.
Sinds wanneer wil jij dat een overheid zich bemoeit met het privé-leven van haar burgers? Wat zijn dat voor politie-staatachtige ideetjes? Als niemand last heeft van bepaalde culturele praktijken, waar zeur je dan nog over?
quote:
Moet ik alles maar normaal gaan vinden ofzo ???? Zo direct ga je het klittenknippen ook nog goedpraten, is ook iets wat voorkomt in een andere cultuur.
Ik hoop dat je nog wel een onderscheid kan maken tussen een door de ouders gearrangeerd huwelijk en een vrouwenbesnijdenis. Zo niet, dan moet je maar eens goed in die materie verdiepen.
R@b, JIJ wordt toch niet uitgehuwelijkt? is het nou zo'n enorme moeite om te accepteren dat er mensen in dit land zijn die radicaal anders denken dan jij, zonder jou daarmee lastig te vallen.
quote:
Maar met een geregeld huwelijk, waarbij beide partners het eens zijn, heb ik geen problemen.
Dan zijn we er toch uit? Behandel gevallen als datgene dat jij in dit topic aanhaalt, als op zichzelf staand, en laat uithuwelijking alsjeblieft ongemoeid. Zit niet te rotzooien in andermans normen en waarden.
quote:
Ik pas mijn democratische normen en waarden niet aan nee, niet zoalang ik hier woon.
Jouw normen en waarden ZIJN helemaal niet democratisch, dat is het grote probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')