abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2003 @ 10:17:29 #26
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_14936649
quote:
Op woensdag 26 november 2003 08:41 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Is het weer te beluisteren op Radio M?

Ja hoor, na elke nieuwsuitzending hebben ze een weerbericht
pi_14938412
quote:
Het thuisshirt van Monaco, misschien iets voor FC Utreg ?
Al eens aan de FC gemeld toen er gevraagd werd om een nieuw shirt te ontwerpen, als je de kleuren omdraait heb je het perfecte thuisshirt voor de FC, eindelijk een uniek shirt in NL, maar helaas heb ik nooit antwoord gekregen...

edit :

© RTV Utrecht 2003
26 november 2003, 09:12 uur

Roiha mag weg bij FC Utrecht

Utrecht - FC Utrecht wil van Paulus Roiha af. Coach Foeke Booy vindt dat de spits zich niet heeft waargemaakt de afgelopen twee jaar. De Fin zal op de tribune plaats moeten nemen.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 26 november 2003 @ 11:53:34 #28
26251 Eilanden
pi_14939012
Ik denk dat Paulus zeker wel potentie heeft, maar het is er inderdaad nooit uitgekomen. Hij heeft een goed schot, behoorlijke techniek en is snel, maar op de een of andere manier heeft hij het tactisch volgens mij niet. Als hij meedoet, dan loopt hij voortdurend uit positie.

Ik kan toch wel enig begrip opbrengen voor de reactie van de technische staf van de FC....

pi_14939042
quote:
Op woensdag 26 november 2003 10:17 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Ja hoor, na elke nieuwsuitzending hebben ze een weerbericht

Je bent best grappig af en toe
  woensdag 26 november 2003 @ 12:03:52 #30
26251 Eilanden
pi_14939289
Van Forza-Utreg.nl:

Fujita wil bij Utrecht blijven

UTRECHT, 24 november 2003 15:51 - Ondanks dat hij de laatste weken nauwelijks speelminuten krijgt van FC Utrecht-trainer Foeke Booij heeft Toshiya Fujita het naar zijn zin bij FC Utrecht. De 31-jarige middenvelder die deze zomer overkwam van Jubilo Iwata was de eerste maanden van zijn Europese avontuur wat onwennig. Hij mistte zijn familie en hij moest erg wennen aan de manier van spelen van FC Utrecht en het
niveau van de Nederlandse competitie.

Inmiddels is de vrouw van Fujita ook in de Domstad gearriveerd. En went hij langzamerhand aan het feit dat hij als middenvelder ook mee moet verdedigen. De Japanner hoopt dan ook dat hij meer speeltijd krijgt en dat hij na dit seizoen nog langer mag blijven in de Domstad.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat Fujita nog wel een kans krijgt, ik vind het namelijk wel een voetballer die iets extra's zou kunnen brengen!

pi_14939419
FC Utrecht is gedrag eigen aanhang beu

De clubleiding van FC Utrecht is het gedrag van een deel van de eigen aanhang beu. De club plaatst woensdag paginagrote advertenties in het Utrechts Nieuwsblad en het huis-aan-huis blad Stadsblad waarin de supporters wordt opgedragen zich niet meer te buiten te gaan aan vernielingen, beledigende spreekkoren, het gooien van vuurwerk en ander wangedrag. Seizoenkaarthouders krijgen een brief met dezelfde boodschap thuisgestuurd.
Interim directeur Martin Sturkenboom en voorzitter van de supportersvereniging Ben ten Boden ondertekenden de brief en de advertentie. 'Als dit gedrag van sommige supporters zo doorgaat, betekent dit het einde van onze club', aldus het duo. 'FC Utrecht is open, eerlijk en transparant. Wij zijn dan ook heel eerlijk als we zeggen, dat het moment dat FC Utrecht het veld verlaat en de wedstrijd staakt als gevolg van wangedrag, naderbij komt.'

De directe aanleiding voor deze actie is het gedrag van de aanhang tijdens de twee laatste thuisduels, met SC Heerenveen en RKC Waalwijk. Tijdens beide wedstrijden gooiden supporters vuurwerk op het veld. Bovendien zouden zeer recent 'aanzienlijke vernielingen' zijn aangericht in stadio Nieuw Galgenwaard, 'wat de club veel geld kost'.

Met ingang van het komende treffen met Roda JC heeft FC Utrecht strenge controlemaatregelen aangekondigd. Alle bezoekers worden gefoullieerd, en naast wapens worden ook spandoeken met ongewenste teksten in beslag genomen.
------------------------------------------------------------------

Strakke actie

woensdag 26 november 2003 @ 14:17:05 #32
26251 Eilanden
pi_14942838
Supporters van FC Utrecht die nog geen kaartje voor het UEFA Cup duel tegen AJ Auxerre hebben, kunnen 'gewoon' terecht bij de kassa's van het stadion in de Franse stad. Dat zegt de voorzitter van AJ Auxerre vandaag in het UN.

Als je nog geen kaartje hebt, kun je dus gewoon afreizen naar Frankrijk. De kassa's van het stadion zullen morgenavond geopend zijn voor alle publiek, dus ook voor supporters van FC Utrecht.

Dus zonder kaartje kan je nog makkelijk afreizen naar Auxerre blijkt uit dit bericht

pi_14943845
quote:
Dus zonder kaartje kan je nog makkelijk afreizen naar Auxerre blijkt uit dit bericht
Kutfransen, komen ze 1 dag voor de wedstrijd mee aan, net nu ik mijn hotel geannuleerd heb, en mijn vrije dagen heb ingetrokken.

Thuis kijken dan maar...

pi_14964028
Dit wil ik jullie niet onthouden :
quote:
Belg Stefaan Tanghe staat nu steviger op zijn poten
Door Robert Jan van der Horst

AUXERRE - Het gaat goed met Stefaan Tanghe. Het gaat goed met Stefaan Tanghe bij FC Utrecht. De middenvelder oogt, ondanks zijn bescheiden uitstraling, zelfverzekerder dan ooit. De middenvelder speelt ook beter dan ooit. En dat komt Tanghe waarschijnlijk op contractverlenging te staan. Geen straf overigens, verzekert hij.

De Belg en de club praten dezer dagen over een nieuwe verbintenis voor nog eens drie seizoenen. ,,De basis voor de twee eerste gesprekken was goed, aldus Tanghe. ,,Maar ik heb eerst de keus bij mijn vrouw Sophie gelegd. Als zij het niet had zien zitten, houdt het op. Voor mij is het nooit een probleem geweest. Ik heb het hier altijd naar mijn zin gehad. Het is het vierde seizoen alweer dat Tanghe de kleuren van FC Utrecht verdedigt. Het is bovendien zijn beste seizoen in Galgenwaard. Vanaf de start drukt de frêle middenvelder zijn stempel op de ploeg die steeds wordt geplaagd door blessures. ,,We hebben nog geen twee keer in dezelfde samenstelling kunnen voetballen. Ik denk dat we om die reden over onze prestaties niet ontevreden mogen zijn.

Twee spelers hebben op de achtergrond een belangrijke rol gespeeld in het goede spel van Tanghe: Toshiya Fujita en Abdelhali Chaiat. Door de komst van de Japanner Fujita aan het begin van dit seizoen paste coach Foeke Booy de tactiek enigszins aan. Tanghe: ,,Daardoor speelde ik meer centraal, een positie die me toch het best ligt. Aan de rechterkant kwam ik te weinig aan de bal, stond ik geïsoleerd. Ik denk dat de trainers dat nu ook in de gaten hebben.

Maar ook de aanstormende jeugd in de persoon van Chaiat was een niet te verwaarlozen factor in de hervonden spelvreugde van Tanghe. ,,Chaiat is ook een speler voor de rechterkant, een publieksspeler bovendien. Dit seizoen ging ik mijn laatste contractjaar in. Het zal me toch niet gebeuren dat ik door hem uit de basis word gehouden, dacht ik bij mezelf. Wie zou er aan eind dit jaar dan nog belangstelling voor me hebben? Einde contract en 32 jaar?

Nu Tanghe zijn draai eindelijk heeft gevonden en hij op een positie speelt die zijn kwaliteiten recht doet, kijkt hij met meer vertrouwen de toekomst in. Hij wil blijven, het is voor het eerst dat hij openlijk die wens uitspreekt. ,,Omdat ik me belangrijk voel voor de ploeg. Omdat ik voel dat de trainers me belangrijk vinden. En omdat ik in Utrecht een completere voetballer ben geworden. Ik ben een stille jongen, maar in Nederland heb ik geleerd te zeggen wat ik denk. Dat bevalt me. Ik sta steviger op mijn poten nu.

Toch speelt ook het toeval een belangrijke rol in de carrière van Tanghe. Als het gaat over zijn komst naar FC Utrecht in 2000 bijvoorbeeld. ,,Anderlecht had belangstelling, maar ik zou pas komen als Per Zetterberg een nieuwe club had gevonden. Dat duurde en duurde maar. Ik kon niet meer wachten en koos voor FC Utrecht. Een paar weken later ging Zetterberg alsnog naar Griekenland. Misschien had ik dan nu wel met Anderlecht Champions League gespeeld.

Het werd dus FC Utrecht, maar na een goede start raakte Tanghe onder trainer Frans Adelaar zijn basisplaats kwijt. De Belg had het moeilijk. Voormalig technisch directeur Han Berger zei zelfs dat de positie van Tanghe in het elftal helemaal niet bestond. Club Brugge, de andere Belgische topclub, wierp Tanghe begin 2001 tenslotte een reddingsboei toe. Met duim en wijsvinger geeft hij vervolgens aan hoe dicht Club en FC Utrecht toen bij overeenstemminhg waren. De millimeters laten niets te raden over. Het lot was FC Utrecht en Tanghe echter gunstig gezind. ,,Reinier Robbemond brak zijn sleutelbeen, weet Tanghe nog. ,,Daardoor moest ik spelen. Het was op een vrijdagavond, thuis tegen Willem II. We wonnen en ik maakte het enige doelpunt. Een dag later gingen Berger en Ab Kabalt - destijds bestuurslid technische zaken - naar Brugge om te onderhandelen. Misschien dat ze in de auto toch aan het twijfelen zijn geslagen over mijn kwaliteiten. Zo niet, dan had ik nu misschien met Club Brugge wel Champions League gespeeld.

Het werd dus UEFA-cupvoetbal. Met FC Utrecht. ,,Een fantastische prestatie. Drie jaar achter elkaar. Bovendien kan ik over drie jaar in België zeggen dat ik een prijs heb gewonnen. Dat telt voor me. Buiten de topdrie is er geen andere club waarvoor ik zou willen spelen als FC Utrecht.

,,Publiek, spelers en media in Nederland moeten maar eens af van het idee dat FC Utrecht het lelijke broertje is in Nederland, vervolgt Tanghe gloedvol.

,,Sommige spelers zouden zelfs te goed zijn voor FC Utrecht, wordt wel eens gesuggereerd. Maar kijk eens om je heen. Regelmatig komen Belgische vrienden of kennissen van ons in Galgenwaard. Een week later gaat steevast de telefoon. Wanneer ze weer kunnen komen, is dan de vraag. Kijk eens naar de tribunes, kijk eens naar het trainingscomplex. Alles ziet er fantastisch uit.

,,Dit jaar is een overgangsjaar. Dat ze mij willen houden, wijst erop dat ze willen bouwen aan een nieuwe ploeg. FC Utrecht zal misschien wel nooit een topclub worden, maar het zal wel altijd een ploeg zijn die tot speciale dingen in staat is.

Stefaan Tanghe rules !
pi_14964167
En toch is Van den Brink voor mij een van de pilaren van dit Utreg!
Toch gek dat een Sneijder bij Ajax al na zijn eerste wedstrijd verheerlijkt werd, maar dat Bassie nog redelijk in de luwte balt bij Utreg.
Kan ook zijn dat de fans alleen oog hebben voor "bijzondere" spelers zoals Mols en dergelijke. Toch jammer, want die gozert moeten ze koesteren. Zo jong en onervaren en toch al zo goed!
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  donderdag 27 november 2003 @ 09:47:40 #36
26251 Eilanden
pi_14964283
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:40 schreef sqlsmurft het volgende:
Toch gek dat een Sneijder bij Ajax al na zijn eerste wedstrijd verheerlijkt werd, maar dat Bassie nog redelijk in de luwte balt bij Utreg.
Kan ook zijn dat de fans alleen oog hebben voor "bijzondere" spelers zoals Mols en dergelijke. Toch jammer, want die gozert moeten ze koesteren. Zo jong en onervaren en toch al zo goed!
Bassie doet het best aardig, maar ik vind hem geen exceptioneel talent. Hij doet het aardig, maar pilaren is overdreven. Bosschaart en Tanghe zijn bijvoorbeeld voor mij wel de pilaren van dit Utreg
pi_14964302
Ik ben ook fan van Bassie. Zo'n lekkere a-typische voetballer.
pi_14964334
quote:
Ik vind Bassie ook een prima gozer, maar inderdaad geen exceptioneel talent. Denk ook dat als Karim Touzani weer fit is, en ritme opgedaan heeft, Bassie plaats zal moeten maken voor m.

Touzani is IMO wel een talent nml.

donderdag 27 november 2003 @ 11:10:07 #39
26251 Eilanden
pi_14966230
Volgens mij zal Foeke tzt ook uitgaan van een centrum Schut-Touzani. Volgens mij heeft Booy ook liever Schut dan Zwaanswijk
  zaterdag 29 november 2003 @ 19:25:37 #40
26251 Eilanden
pi_15025408
Voetbal: FC Utrecht wil uitstel duel tegen Roda
UTRECHT (ANP) - FC Utrecht heeft de KNVB verzocht om de thuiswedstrijd tegen Roda JC, die voor zondag op het programma staat, te verplaatsen. De Utrechtse club kampt met een groot aantal zieke spelers en kan daardoor geen representatief elftal op de been brengen.

De voetbalbond heeft het verzoek van Utrecht in beraad. ,,Twee bondsartsen bezoeken zaterdag de spelers van de club'', aldus een woordvoerder. ,,We verwachten zaterdagavond een definitieve beslissing te kunnen nemen.''

Vorig seizoen werd het duel Groningen - NAC afgelast. De Bredase club kon toen vanwege een door griep gevelde selectie geen volledig elftal op de been brengen. De wedstrijd werd een week later wel afgewerkt.

zaterdag 29 november 2003 @ 21:14:37 #41
26251 Eilanden
pi_15027041
Wedstrijd gaat dus gewoon door:

De thuiswedstrijd van FC Utrecht tegen Roda JC moet zondag gewoon gespeeld worden. FC Utrecht mist morgen zeker zes spelers door een virus. De KNVB wees een verzoek tot uitstel af.

Drie spelers kwamen al ziek terug uit Auxerre en zaterdag haakten nog eens drie man af. Zij hebben symptomen die vergelijkbaar zijn met iemand die een griepvirus heeft: spierpijn, koorts en hoesten.

Foeke Booy kan zeker geen beroep doen op Joost Broerse, Stefaan Tanghe, Dave van den Bergh, Sandro Calabro en Edson Braafheid. Bovendien klaagt een aantal spelers (Donny de Groot, Hans van de Haar en Jean-Paul de Jong) over soortgelijke ziekteverschijnselen.

Clubarts Frank van Hellemondt sluit niet uit dat ook zij alsnog af zullen moeten haken voor het duel van zondag. 'Met koorts kun je niet spelen. Dat is niet verantwoord. Bovendien moet een speler daarna minstens een dag rust houden voordat hij de training weer kan hervatten, pas drie dagen later zou hij dan weer een wedstrijd kunnen spelen', zegt Van Hellemondt

Daarnaast mist Booy nog steeds vijf langdurig geblesseerden. FC Utrecht kan dit weekend geen representatief elftal op de been brengen en Foeke Booy noemt het besluit van de voetbalbond daarom 'onbegrijpelijk' en 'onbehoorlijk'. Volgens hem is geen sprake meer van een normaal competitieverloop. 'In principe liggen de drie punten nu al bij Roda. Dit is competitievervalsing. We hebben geen enkel begrip voor dit besluit', aldus een hevig teleurgestelde Booy. De trainer sluit niet uit dat FC Utrecht zondag noodgedwongen met negen spelers begint en een lege reservebank.

Ook clubarts Van Hellemondt heeft geen goed woord over voor de hele gang van zaken. FC Utrecht volgde de voorgeschreven procedure: zaterdag stelde een arts van de bond vast dat de genoemde spelers inderdaad niet in staat zijn om in actie te komen tegen Roda. 'Toch volgt een afwijzing van het verzoek. Waarom hebben ze die controle dan uitgevoerd?', vraagt Van Hellemondt zich af. 'Ik heb hier een heel nare smaak aan overgehouden. Ik zal dat ook zeker laten blijken.'

Donderderdag keerde overigens elftalleider John van Erve al eerder naar huis, omdat hij in Auxerre ziek geworden was.

Vorig seizoen nog werd de wedstrijd FC Groningen-NAC een week uitgesteld, omdat de selectie van de Bredanaars geveld werd door een virus.

zaterdag 29 november 2003 @ 21:15:27 #42
26251 Eilanden
pi_15027050
Vraag me trouwens af wat de richtlijnen zijn .. wanneer een wedstrijd wel of niet wordt uitgesteld?
  zaterdag 29 november 2003 @ 21:22:33 #43
72662 jbedankt
Ride to live Live to ride
pi_15027173
Richtlijnen?
Als de naam van de club Ajax,PSV of Fijenoord is.
I don't like mondays
pi_15029936
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 21:15 schreef Eilanden het volgende:
Vraag me trouwens af wat de richtlijnen zijn .. wanneer een wedstrijd wel of niet wordt uitgesteld?
Volgens mij zijn er geen richtlijnen voor. Wordt per wedstrijd beoordeeld. Maar 6 spelers ziek lijkt me nou niet meteen een reden voor uitstel, op een selectie van meer dan 20 spelers. Lijkt me dan Booy een beetje misbruik maakt van de situatie, na deze zware week.

Leuk geprobeerd maar helaas.

pi_15031077
quote:
Volgens mij zijn er geen richtlijnen voor. Wordt per wedstrijd beoordeeld. Maar 6 spelers ziek lijkt me nou niet meteen een reden voor uitstel, op een selectie van meer dan 20 spelers. Lijkt me dan Booy een beetje misbruik maakt van de situatie, na deze zware week.
6 zieken, 5 geblesseerden...

Ben bang dat 't straks een walk-over voor Roda wordt....

zondag 30 november 2003 @ 03:08:14 #46
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15032249
Utrecht moet niet zeiken maar gewoon lekker voetballen morgen
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_15032477
quote:
Op zondag 30 november 2003 03:08 schreef mitt het volgende:
Utrecht moet niet zeiken maar gewoon lekker voetballen morgen
Kan ik het niet meer dan helemaal eens mee zijn .

Dus ze hebben nog 9 spelers over ofzo voor morgen? wordt een lekkere wedstrijd dan

|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_15032797
Dat zal een leuke wedstrijd worden...
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 21:22 schreef jbedankt het volgende:
Richtlijnen?
Als de naam van de club Ajax,PSV of Fijenoord is.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_15033356
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Ruime selectie ja maar ze hebben ook nog een aantal langdurig geblesseerden lopen, en verder ook 2 keepers in die selectie.

Al met al kun je misschien net 11 mensen in het veld zetten en heb je dan hooguit 1 wissel... En van die 11 zijn er dan ook een aantal die amper tot nooit eredivisie hebben gespeeld. Bedankt hoor but-knvb.

Catch ya on the flipside...
pi_15033988
quote:
Op zondag 30 november 2003 10:46 schreef DGR het volgende:

[..]

Ruime selectie ja maar ze hebben ook nog een aantal langdurig geblesseerden lopen, en verder ook 2 keepers in die selectie.

Al met al kun je misschien net 11 mensen in het veld zetten en heb je dan hooguit 1 wissel... En van die 11 zijn er dan ook een aantal die amper tot nooit eredivisie hebben gespeeld. Bedankt hoor but-knvb.

Wat een gehuil. De KNVB kan er toch niks aan doen dat die spelers geblesseerd zijn. Die moet kijken of er een uitzonderlijke situatie is - een virus of een ziekte die buitenproportioneel is. Dat is hier niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')