Hmm, toch Elvis, denk ik. Over hem gaan zoveel bizarre verhalen en geruchten de rondte, en bovendien wordt hij ruim twintig jaar na z'n dood nog steeds elke dag ergens gezien.
Puur muzikaal gezien zijn Lennon, Hendrix, Morrison etc. wel 'groter' denk ik, omdat zij hun eigen nummers schreven.
quote:1S
Op donderdag 07 juni 2001 18:45 schreef _BBS het volgende:
Hmmmm, Jim Morrison toch wel wat mij betreft.
("Until the philosophy which holds one race superior and another inferior is finally and permanently abandoned, everywhere is war!")
quote:Yep. En die staat bij mij dus op nummer twee. De allerbeste live-performer ooit ook nog 'ns IMHO.
Op donderdag 07 juni 2001 18:49 schreef Zanderrr het volgende:
En Bob Marley, natuurlijk. De eerste superster uit een Derde Wereldland. Bovendien zijn veel Marley-teksten nog steeds relevant, terwijl de teksten van sommige andere 'groten' inmiddels als achterhaalde hippie-praat klinken.("Until the philosophy which holds one race superior and another inferior is finally and permanently abandoned, everywhere is war!")
BTW. Die tekst van "War" is trouwens een toespraak van Haile Selassie...
Bob Marley is een icoon, over 100 jaar denkt men dat het een boeddha was. Prachtige muziek natuurlijk.
Elvis is eigenlijk toch een beetje een zielig figuur, soms best goede muziek, maar meer een media-monster dan een echt boeiend persoon, imho.
Ik mag zijn muziek wel, maar het zijn vooral zijn spoken-word performances en zijn boeken waar ik helemaal ondersteboven van ben.
Tel daarbij op dattie ook nog zijn eigen uitgeverij runt en dattie zo hier en daar ook nog eens tijd heeft om een gastrolletje te vervullen in een film van David Lynch....
Tja, dan is meneer Rollins MIJN kerel!
(zie ook mn signature)
De andere genoemde personen zijn/waren ook allemaal zeer groot, maar spreken denk ik toch minder mensen aan dan elvis en bob marley.
[Dit bericht is gewijzigd door universal-creations op 08-06-2001 00:05]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |