quote:Ik heb een aantal jaar Tae Kwon Doe gedaan , dit was ook erg goed te combineren met meditatie
Op donderdag 27 november 2003 19:20 schreef DvB het volgende:[..]
![]()
Ik dusIk doe nu beiden (sinds kort vechtsport) en het is een goede combinatie omdat je ook het lichaam bij de meditatie betrekt.
Een aanrader!
quote:Het kan zeker net zo realistisch worden alsof je het echt ervaart, maar dan heb je wel heel goed kunnen visualiseren.
Op donderdag 13 november 2003 23:40 schreef Mischa_NL het volgende:
nog een paar vraagjes.
Kan het visualiseren net zo realistisch worden als een lucide droom?In een lucide droom is het alsof je je spieren echt gebruikt kan dit ook met visualisatie? Dus dat je je totaal nietmeer met je lichaam verbonden voelt. en dus gewoon niet goed onderscheid meer kunt maken tussen echt en visualisatie/droom whatever.
Dat lijkt me echt heel stoer als dat mogelijk is doormiddel van training ofzo...
Iemand enig idee?
In lichte trance kan je wel veel beter mediteren en ik heb gemerkt dat als ik heel erg vermoeit ben maar in een ietwat onrustige omgeving zit ik tussen droomwereld en realiteit kan zweven.
Ik visualiseer, en op het moment dat ik er in zit doe ik iets en dan zorg ik bewust dat ik weer iets wakkerder wordt en het nog een keer doe.
Heel erg gaaf, want je hebt een paar seconde een droom.
Vannacht droomde (Denk ik) ik dat ik een uittreding had, want ik had het gevoel dat ik ineens zweefde en ineens ergens naartoe "vloog" zeg maar.
Ik weet niet of het een droom is want ik heb ook gemediteerd.
Ik was flink aangsechoten en weet het allemaal neit meer zo geod vandaar dus
quote:Je bent super ontspannen, als je geen doel hebt zoals chakras wil je gewoon genieten en lekker wegdommelen
Op zondag 30 november 2003 12:09 schreef Mazzeur het volgende:
Ik ben net begonnen met deze 'fokcursus', ben helemaal bij het begin van de eerste serie begonnen en mijn eerste ervaring was meteen waanzinnig. Ik kwam los van mijn lichaam!~ het duurde maar even... voorlopig wil ik met de trance blijven oefenen zonder het al meteen te moeilijk te maken met chakra's, dus ik hobbel een tijd achter deze postings aan. Het is vaak wel zo dat ik als ik net even in trance ben de neiging heb om me op mijn zij te draaien en te gaan slapen, meer mensen die dat hebben?
quote:Ik heb dan net nog een uittreding gehad.
Op zaterdag 22 november 2003 01:10 schreef Antagonist het volgende:
Het is WEL gelukt , wat jij ervaren hebt zijn uittredings verschijnselen, je voelde immers je armen trillen dat klopt want je lichaam is niet ineens "beweginloos" dat gaat geleidelijk , bij mij begint het bij mijn benen , bij jou bij je armen
Ik vloog over de stad doelgericht naar een zwembad en vloog door een raam boven het water naar binnen.. Toen vloog ik door het water heen. Ik kwam er weer uit en ging via het raam weer naar buiten naar het huis van mijn vriendin. Daar ging ik de voordeur binnen en ik ging er weer uit via het dak. Toen ging ik naar mijn huis met hoge snelheid en ik ging via de voordeur naar binnen. Ik vloog naar boven naar de plaats waar ik zat. Toen voelde ik mijn lichaam en vooral mijn ogen trillen en deed ik ze bewust weer open omdat ik klaar was met de reis. Toen keek ik weer naar mijn computerscherm. Dit deed ik tijdens het lezen van deze topic. :p Tussen het lezen van de replies door.
Kan iemand eventjes naampjes geven aan deze ervaringen en er leuk op reageren? ![]()
Ik heb serieuze problemen thuis en die wil ik (samen met jullie) oplossen. Ik hoop dat het (snel) gaat lukken want ik heb moeite met opstaan. Mijn moeder wil me (weer) het huis uit zetten... ![]()
Op IRC legde ik eerder dit uit:
Dick: "slapen zuigt :/"
[pG]OmniRocket: "hoezo slaap je dan?
"
Dick: "Omdat het moet en ik verslaafd ben en omdat ik zo mijn problemen en gedachtes verwerk zonder het bewust te hoeven doen."
Ik ga nu weer verder lezen.. Tot later
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door DvB op 01-12-2003 16:13]
quote:Ik ook
Op zondag 23 november 2003 21:46 schreef Snager het volgende:[..]
Ik eerlijk gezegd ook ...
[Dit bericht is gewijzigd door DvB op 01-12-2003 16:15]
Heb nu ongeveer een maand zo om de dag gemediteerd, dit gaat heel erg goed.
Heb, zo vermoed ik, zelfs een keer iets van een uittreding gedaan.
Het lukt me nu om heel snel in trance te komen en tijdens het visualiseren van allerlei dingen kom ik vanzelf in diepere trance.
Nu wilde ik graag beginnen met chakra's, je uitleg vind alleen niet helemaal duidelijk.
Is he nu de bedoeling dat je alles opendraait en dat naar je base chakra trekt en dan alles weer dicht doet?
Verder top topic!
Have fun, snuffel ook eens rond op de site, je kan nuttige info vinden.
.
quote:wow, doe je goed!
Op maandag 1 december 2003 15:08 schreef DvB het volgende:[..]
Ik heb dan net nog een uittreding gehad.
Ik wilde (even) afmaken waar ik eergisteren aan begonnen was:
Een reis door de stad waar ik in de buurt woon.Ik vloog over de stad doelgericht naar een zwembad en vloog door een raam boven het water naar binnen.. Toen vloog ik door het water heen. Ik kwam er weer uit en ging via het raam weer naar buiten naar het huis van mijn vriendin. Daar ging ik de voordeur binnen en ik ging er weer uit via het dak. Toen ging ik naar mijn huis met hoge snelheid en ik ging via de voordeur naar binnen. Ik vloog naar boven naar de plaats waar ik zat. Toen voelde ik mijn lichaam en vooral mijn ogen trillen en deed ik ze bewust weer open omdat ik klaar was met de reis. Toen keek ik weer naar mijn computerscherm. Dit deed ik tijdens het lezen van deze topic. :p Tussen het lezen van de replies door.
Kan iemand eventjes naampjes geven aan deze ervaringen en er leuk op reageren?Ik heb serieuze problemen thuis en die wil ik (samen met jullie) oplossen. Ik hoop dat het (snel) gaat lukken want ik heb moeite met opstaan. Mijn moeder wil me (weer) het huis uit zetten...
Op IRC legde ik eerder dit uit:
Dick: "slapen zuigt :/"
[pG]OmniRocket: "hoezo slaap je dan?"
Dick: "Omdat het moet en ik verslaafd ben en omdat ik zo mijn problemen en gedachtes verwerk zonder het bewust te hoeven doen."
Ik ga nu weer verder lezen.. Tot later![]()
quote:Je opent ze op de manier die jij wilt.
Op dinsdag 2 december 2003 19:22 schreef _Tijmen_ het volgende:
Heej Antagonist,Heb nu ongeveer een maand zo om de dag gemediteerd, dit gaat heel erg goed.
Heb, zo vermoed ik, zelfs een keer iets van een uittreding gedaan.
Het lukt me nu om heel snel in trance te komen en tijdens het visualiseren van allerlei dingen kom ik vanzelf in diepere trance.
Nu wilde ik graag beginnen met chakra's, je uitleg vind alleen niet helemaal duidelijk.
Is he nu de bedoeling dat je alles opendraait en dat naar je base chakra trekt en dan alles weer dicht doet?Verder top topic!
Als ze open zijn beeld je je in dat je er wat energie doorheen laat stromen.
Met je chakras open ga je mediteren en als je klaar bent met je hele meditatie sluit je ze weer een beetje.
NIET helemaal sluiten dus.
quote:the cursus Experiencing Astral Travel
Op dinsdag 2 december 2003 21:11 schreef Choices het volgende:
Voor mensen die verder geinteresseerd zijn in zaken als Astral Projection. In Februarie start een gratis online cursus.
mjah.....pech gehad, is ff kijken wat er in february komt.
leuk linkje by the way ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Schaduw00 op 03-12-2003 23:49]
Ik had ooit eens vaag van mijn moeder gehoord over mediteren iets van spieren aanspannen en ontspannen.. Nou had ik zo'n beetje m'n eigen methode ontwikkeld, om te kijken of ik dan savonds sneller kon slapen..
Die methode is dus precies wat jij hebt beschreven bij meditatie, en nu weet ik dus, dat ik al vaker heb gemiditeerd.
Maar nu heb ik een paar vraagjes:
1. Hebben trance (visualiseren wat je wil, en dat ook zeg maar meemaken op dat moment) en lucide dromen (je eigen dromen bewust sturen) iets met elkaar te maken? Want toen ik nog niet wist dat meditatie meditatie was (zoals ik hierboven beschreef
), gebruikte ik die aanspannen-ontspannen-oefenening om zeg maar mijn gest vrij te maken, en te beginnen met een lucide droom. Op gegeven moment kon ik alles visualiseren wat ik wilde, en heb zodoende ooit een QuakeII online game gevisualiseerd, waarbij ik echt de volle 25 minuten speelde
.
Maar is dat nou een lucide droom, of zeg maar een trance visualisatie? Of is dat nou hetzelfde?
2. Meestal heb ik als ik wakker word, zo'n roes waar je in blijft hangen. Je weet dat je op bed ligt, maar je wil blijven liggen, en je kan je niet bewegen.. Als een soort automatisme ga ik dan weer fantaseren, en dingen visualiseren. Hierdoor heb ik meestal nadat de wekker is gegaan, nog meerdere avonturen meegemaakt (met beelden enzo).. Is dit ook nog een vorm van trance waar je dan inzit.. Of heeft dit weer te maken met lucide dromen.. Of is het gewoon iets wazigs waar ik teveel aandacht aan schenk?
.
Ik hoop dat mensen hier antwoord op kunnen geven, bedankt alvast!
quote:In februarie komt er weer een cursus, EAT. Ik heb me al ingeschreven
Op woensdag 3 december 2003 23:32 schreef Schaduw00 het volgende:[..]
the cursus Experiencing Astral Travel
What it is and how to achieve it is net begonnenmjah.....pech gehad, is ff kijken wat er in february komt.
leuk linkje by the way
quote:Ja , Trance is de staat van waaruit je je projecteerd op het astrale vlakte.
Op donderdag 4 december 2003 00:01 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Mooi topic, met een nog betere openingspost!Ik had ooit eens vaag van mijn moeder gehoord over mediteren iets van spieren aanspannen en ontspannen.. Nou had ik zo'n beetje m'n eigen methode ontwikkeld, om te kijken of ik dan savonds sneller kon slapen..
Die methode is dus precies wat jij hebt beschreven bij meditatie, en nu weet ik dus, dat ik al vaker heb gemiditeerd.
Maar nu heb ik een paar vraagjes:
1. Hebben trance (visualiseren wat je wil, en dat ook zeg maar meemaken op dat moment) en lucide dromen (je eigen dromen bewust sturen) iets met elkaar te maken? Want toen ik nog niet wist dat meditatie meditatie was (zoals ik hierboven beschreef), gebruikte ik die aanspannen-ontspannen-oefenening om zeg maar mijn gest vrij te maken, en te beginnen met een lucide droom. Op gegeven moment kon ik alles visualiseren wat ik wilde, en heb zodoende ooit een QuakeII online game gevisualiseerd, waarbij ik echt de volle 25 minuten speelde
.
quote:Daar kan je alleen zelf over oordelen, maar bij een lucide droom slaap je meestal terwijl je bij een trance klaarwakker blijft.
Maar is dat nou een lucide droom, of zeg maar een trance visualisatie? Of is dat nou hetzelfde?
quote:Nee hoor , je redenering is helemaal goed
2. Meestal heb ik als ik wakker word, zo'n roes waar je in blijft hangen. Je weet dat je op bed ligt, maar je wil blijven liggen, en je kan je niet bewegen.. Als een soort automatisme ga ik dan weer fantaseren, en dingen visualiseren. Hierdoor heb ik meestal nadat de wekker is gegaan, nog meerdere avonturen meegemaakt (met beelden enzo).. Is dit ook nog een vorm van trance waar je dan inzit.. Of heeft dit weer te maken met lucide dromen.. Of is het gewoon iets wazigs waar ik teveel aandacht aan schenk?.
Ik ben de laatste tijd oververmoeid maar het voordeel daarvan is dat als ik in een situatie zit waarin ik ontspannen ben, ik kan gaan dromen zonder verder helemaal in slaap te zijn, en aangezien ik niet in slaap wil vallen zweef ik net tussen die twee dingen in.
Heel ontspannend ![]()
quote:Heej welkom op t topic .
Ik hoop dat mensen hier antwoord op kunnen geven, bedankt alvast!
quote:Cool dat je op mijn vragen wilden reageren!
Op donderdag 4 december 2003 09:52 schreef Antagonist het volgende:[..]
Ja , Trance is de staat van waaruit je je projecteerd op het astrale vlakte.
In gewoon nederlands betekend dat dat je eerst lekker in trance dommelt voordat je begint te dromen.
[..]Daar kan je alleen zelf over oordelen, maar bij een lucide droom slaap je meestal terwijl je bij een trance klaarwakker blijft.
[..]Nee hoor , je redenering is helemaal goed
.
Je bent tijdens het ontwaken nog in een soort roes , dat is dat lekkere gevoel als je je voor het eerst omdraait als je wakker wordt.
Je bent in een hele ontspannen trance, en dan kan je heel goed visualiseren.Ik ben de laatste tijd oververmoeid maar het voordeel daarvan is dat als ik in een situatie zit waarin ik ontspannen ben, ik kan gaan dromen zonder verder helemaal in slaap te zijn, en aangezien ik niet in slaap wil vallen zweef ik net tussen die twee dingen in.
Heel ontspannend
[..]Heej welkom op t topic .
Ik wilde me namelijk verdiepen in *-kinese (telekinese, pyrokinse, creokinese
etc) en ik had van anderen gehoord dat je dan eerst goed moet kunnen mediteren..
Maar dat kan ik dus, mbv jullie.. thanx
.
Al toen ik een jaar of 13/14 was (ik ben nu 20), interesseerde ik me erg voor dit soort onderwerpen.
Ik heb ook ooit eens tijdens een middagdutje, toen ik een jaar of 17 was, eens een uittreding gehad, al kwam ik er later achter dat dit echt een uittreding was. Ik zag mezelf vanuit een hoek van mijn slaapkamer op bed liggen, en toen dacht ik van, heeeee, wat vaag, volgens mij ben ik nu naar mezelf aan het kijken terwijl ik op bed lig! En terwijl ik mezelf dat bewust werd, werd ik opeens met een rotvaart weer naar mijn lichaam geslingerd, en had ik het gevoel alsof ik van mijn bed op de grond viel, echt SUPERraar, aangezien ik toen ik wakker werd gewoon op mijn bed lag. Pas een paar dagen later realiseerde ik me dit volkomen, dus zeg maar het hele verhaal. Aanvankelijk had ik dus alleen het gevoel dat ik vanaf een stapelbed op de grond viel.
Eerst dacht ik alleen maar van, heh: wat vreemd, ik dacht toch echt dat ik op de grond viel, terwijl ik me pas later realiseerde dat ik mezelf ook nog zag liggen op mijn bed!
Ik vond het ook erg leuk de herkenning te vinden in de verhalen die de anderen hier vertelden, dat je het gevoel hebt dat je van je bed af valt. Waarschijnlijk zijn jullie op dat moment dus ook onstegen van jullie lichaam.
Helaas (of juist niet! -je maakt het tenslotte niet alle dagen mee) heb ik dit sindsdien niet meer ervaren. Het was een spontane ervaring. ![]()
Ten slotte, ik hoop dat ik eens wat vaker Fok!, zodat ik ook eens wat actiever deelneem aan voornamelijk DIT topic, heb ik nog een vraag aan de mensen (zoals Antagonist, The Shining, etc.) of ze ook bekend zijn met de boeken van Van der Zeeuw...
Voornamelijk door deze man zijn boeken en ervaringen ben ik me intens gaan interesseren voor dit soort zaken. Albert (correct me if I'm wrong) van der Zeeuw, inmiddels overleden, was zelf een zeer spiritueel persoon. Hij heeft meerdere boeken geschreven over zijn uittredingen en zijn interactie met zijn gidsen, zijn afdalingen naar de laagste niveau's van de astrale vlakten(waar de meest verdorven zielen vastzitten totdat ze een nieuwe kans krijgen zichzelf te beteren), en zelfs uitstapjes naar 'Morgenland', zoals het in zijn boek genoemd werd, de hogere dimensies waar zielen terechtkomen als ze er 'klaar' voor zijn. En natuurlijk nog hogere dimensies, maar het is een tijdje geleden dat ik zijn boeken heb gelezen. Een goed idee om deze weer eens te lezen ![]()
Tot zover mijn (ik hoop niet te lange) bijdrage aan dit topic, en Antagonist, ik heb DIEP respect voor je! Je legt de zaken goed en helder uit, en hebt over het algemeen het geduld om altijd weer constructief commentaar te geven. Ik herken veel dingen ook uit Van der Zeeuws boeken.
Noem mij een fanatiekeling of een onwetende aanhanger van New Age, voor mij, ook omdat ik die uittreding heb meegmaakt, zijn deze dingen echt geloofwaardig, alhoewel ik me er soms te weinig mee bezig houdt.
Ik hoop dat er nog meer mensen geprikkeld worden zich tot meditatie te wijden door dit topic, maar het blijft tenslotte je eigen keus!
My 2 cents!
Cheers, Sjiepiediepsjauw
quote:Cryokinese.
Op donderdag 4 december 2003 17:38 schreef UndergroundWorldWide het volgende:[..]
Cool dat je op mijn vragen wilden reageren!
Ik wilde me namelijk verdiepen in *-kinese (telekinese, pyrokinse, creokinese
etc) en ik had van anderen gehoord dat je dan eerst goed moet kunnen mediteren..
Maar dat kan ik dus, mbv jullie.. thanx
.
En tijdens de maanden dat je oefent om te mediteren, kan het geen kwaad om de kineses te proberen natuurlijk. mijn tip is wel dat je het topic Parapsychologie even doorleest, daar staat een oefeningkje in, voor Telekinese.
but hey,, it's a start,, and a darn realistic one.
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 08:54 schreef Choices het volgende:[..]
Cryokinese.
. En jah mediteren is een goed opstapje, want Kinese en andere gavens hebben allemaal met de controle over jou geest te maken, om nog wat nauwkeuriger te zijn: je onbewuste.
.
True.. True... :y.Cryokinese.. sorry
En tijdens de maanden dat je oefent om te mediteren, kan het geen kwaad om de kineses te proberen natuurlijk. mijn tip is wel dat je het topic Parapsychologie even doorleest, daar staat een oefeningkje in, voor Telekinese.
Ik heb het reeds twee keer geprobeerd (psiwheel telekinese), maar heb (uiteraard) nog geen succes. Dit omdat de eerste keer, de eerste keer is, en de tweede keer lag in bed en wou ik eigenlijk al gaan slapen.. Dat zal dus niet echt werken.
Het parapsycholigie topic heb ik inderdaad al gevonden, en had daar ook al een reactie getypt (van bijna een A4) met mijn eerste probeersel met telekinese.. Maar toen drukte ik op preview ipv invoeren.. en drukte ik [x]
![]()
.
Ik zal in dat topic een paar vragen stellen, omdat het hier eigenlijk over meditatie gaat toch?
Thx!
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:48 schreef Matho het volgende:
Kijk, het was even doorzetten, maar vannacht heb ik dan toch m'n 1e vision gehad.
Na ongeveer 1 uur meditatie gebeurde het.
Het kwam als een soort van nachtmerrie, het was zo interactief dat het precies even intens was als eens droom, alleen toen ik 'wakker' werd uit m'n visioen wist ik dat ik eigenlijk nog helemaal niet sliep.
Al was het niet het vriendelijkste visioen omdat ik bruut aangevallen werd door de hond van de buren, alleen gedroeg hij zich niet als een hond,
en hij wou z'n tanden in m'n nek zetten,,
doet ie anders nooit hoor.but hey,, it's a start,, and a darn realistic one.
Zou je precies willen posten hoe je hiernaartoe bent gekomen , en hoe je je ontspannen hebt ?
quote:Goed, ik ben zelf een beetje een avond mens, dus ik begon om 00:30 met mediteren.
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef Antagonist het volgende:[..]
Gefeliciteerd, fantatisch toch dat je ineens doorhebt hoe veel er mogelijk is en hoe realistisch het is.
Zou je precies willen posten hoe je hiernaartoe bent gekomen , en hoe je je ontspannen hebt ?
Nog even over het ontspannen;
Ik ben op het moment bezig in 'the freedom of choise' en voor mij werkt
'practice with the cross' (Oogfocus oefening) erg goed om m'n hoofd leeg te maken.
Daar het zo was dat m'n PC'tje uit stond heb ik het hele plaatje in m'n hoofd voorgesteld, en ging daar mee aan de slag, en voor ik het wist had ik al het gevoel dat ik los begon te raken van m'n lichaam, (heb nog nooit een uittreding gehad by the way).
tussen het losraken en de droom kan ik me eigenlijk niks herinneren
(by the way guys, ik zag op www.abc-van-meditatie.nl staan dat ze een basis-cursus meditatie gaven,voor 40 euri.
Graag jullie mening en/of eerdere ervarigen met dit soort cursussen daarnaast vraag ik me na vannacht af of ik het nog wel nodig heb
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |