waar ik alleen soms wel last van heb is dat ik een soort van mythologische demonen te zien krijg, die ik naar m'n eigen idee compleet verzin, en dan voel ik ELKE spier in m'n lichaam aanspannen,
meestal stop ik op zit punt,, deze symptomen bekend bij andere FOK!kers?
Ik denk zelf dat ik OF teveel verwachtte OF gewoon te moe was. Ik kon vrij gemakkelijk alles van me af zetten en alle geluiden van buitenaf hoorde ik nieteens. Zo viel me pas na mijn poging op hoe hard me wekker wel niet tikt.
Wat er wel was. Op een gegeven moment inbeelden dat je de "trap" af gaat. Dat ging goed, tot op een gegeven moment mijn hele lichaam begon te tintelen. Vooral mijn onderarmen. Wat heel raar was is dat ik zeker wist dat ik ze kon bewegen maar "iets" me tegen hield om dat te doen.
Het probleem was dat ik zelf dacht dat ik in de buurt van trance kwam maar me dan niet meer kon concentreren op de trap. Net dat extra zetje dat ik nodig had kwam niet leek het wel. Dat voelde voor een paar seconden heel heftig maar ik was mijn concentratie daarna gewoon kwijt.
Wat zou het kunnen zijn? Gewoon vermoeidheid?
Even een vraagje, Je chakra's moeten openstaan als je wilt uittreden?
Ik vraag dit omdat ik het nog alleens vergeet om ze te openen
quote:Dit klinkt heel bekend, dit heb ik zeker ook meegemaakt, vooral de eerste keren. Daarna gaat het tintelen weg en werd het voor mij iets moeilijker om weer dat gevoel te krijgen.
Op vrijdag 21 november 2003 23:39 schreef bolk het volgende:
Goed, ik ben er gisteravond ook eens mee begonnen. Tis alleen helaas niet gelukt.Ik denk zelf dat ik OF teveel verwachtte OF gewoon te moe was. Ik kon vrij gemakkelijk alles van me af zetten en alle geluiden van buitenaf hoorde ik nieteens. Zo viel me pas na mijn poging op hoe hard me wekker wel niet tikt.
Wat er wel was. Op een gegeven moment inbeelden dat je de "trap" af gaat. Dat ging goed, tot op een gegeven moment mijn hele lichaam begon te tintelen. Vooral mijn onderarmen. Wat heel raar was is dat ik zeker wist dat ik ze kon bewegen maar "iets" me tegen hield om dat te doen.
Het probleem was dat ik zelf dacht dat ik in de buurt van trance kwam maar me dan niet meer kon concentreren op de trap. Net dat extra zetje dat ik nodig had kwam niet leek het wel. Dat voelde voor een paar seconden heel heftig maar ik was mijn concentratie daarna gewoon kwijt.
Wat zou het kunnen zijn? Gewoon vermoeidheid?
quote:Ik neem aan dat andermans ervaringen je wel aansporen om lekker te gaan mediteren.
Op donderdag 20 november 2003 22:37 schreef Mischa_NL het volgende:
actief zijn jullie vooral ja...
Ik lees de thread wel en af en toe post ik een berichtje...Ik ben alleen nog niet zo ver dus is het een beetje nutteloos om over bepaalde dingen mee te praten
Gewoon lekker voor jezelf oefenen , t maakt helemaal niet uit of iemand "mooiere" dingen beleeft want dat kom vanzelf.
quote:laatste post ben ik ook ,mijn vriendin was nog ingelogd
Op donderdag 20 november 2003 22:14 schreef arnout109 het volgende:
ik had nog een vraagje, werkt het met muziek erbij nou beter of slechter?
Ik zou juist aanraden om te beginnen met muziek.
In het begin heb je toch altijd een stukje verzekering nodig dat het allemaal echt werkt , als je heel gefrustreerd een week lang hebt geprobeert te mediteren hou je het snel voor gezien.
Als je echter een goede trance hebt ervaren met muziek of oordoppen dan zal je heel nieuwschierig worden naar meer en gemotiveerd om verder te gaan en meer te oefenen.
Begin maar rustig aan met muziek of wat je ook nodig denkt te hebben , maar hou er rekening mee dat je er niet afhankelijk van wordt.
quote:Ik verzeker je dat je met de goede begeleiding in een keer een goede trance kan krijgen.
Op vrijdag 21 november 2003 22:47 schreef DarkGangster het volgende:
als je uittreedt en je denkt dat je dood bent, heeft het geen zin om terug te gaan, want als het zo zou zijn, zouw je niet meer terug naar je lichaam kunnenmaarja, tis alleen een teorie
nog nooooooooooooooit een uittreding meegemaakt,
laat staan een fatsoenlijke trance
Gewoon als doel nemen om rustig te ontspannen , en niet als doel nemen om te projecteren ofzo, gewoon alleen voor je eigen ontspanning en gewoon maar zien waar het op uitkomt.
quote:Je beeld ze inderdaad in , dit heeft ermee te maken dat je waarschijnlijk mentaal niet ontspannen genoeg bent.
Op vrijdag 21 november 2003 23:36 schreef Matho het volgende:
ik denk dat dit voor (bijna) iedereen geld die begint met meditatie,
ik ben er zelf nu ook dik een maand erg actief mee,(daarna nog 4 maanden wat passiever) maar merk ook nog weinig,, wel erg ontspannend by the way,waar ik alleen soms wel last van heb is dat ik een soort van mythologische demonen te zien krijg, die ik naar m'n eigen idee compleet verzin, en dan voel ik ELKE spier in m'n lichaam aanspannen,
meestal stop ik op zit punt,, deze symptomen bekend bij andere FOK!kers?
Neem je tijd om te ontspannen en focus niet zo op materiele zorgen.
quote:Lol zo ben ik met meditatie begonnen, een meditatie oefening bij godsdienstleer
Op vrijdag 21 november 2003 00:33 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Trouwens Shining: bedoel je met een entiteit een gids die je begeleidt in het reilen en zeilen in je eigen spirituele wereld? Zoja, dan heb ik die meditatie vorm vroeger in een godsdienst les op school gehad
Ja, ik bedoel levensvormen die mij begeleiden, vandaar gidsen
quote:Dat je je heel bewust wordt van je omgeving duid aan dat je goed geconcentreerd was
Op vrijdag 21 november 2003 23:39 schreef bolk het volgende:
Goed, ik ben er gisteravond ook eens mee begonnen. Tis alleen helaas niet gelukt.Ik denk zelf dat ik OF teveel verwachtte OF gewoon te moe was. Ik kon vrij gemakkelijk alles van me af zetten en alle geluiden van buitenaf hoorde ik nieteens. Zo viel me pas na mijn poging op hoe hard me wekker wel niet tikt.
quote:Het is WEL gelukt , wat jij ervaren hebt zijn uittredings verschijnselen, je voelde immers je armen trillen dat klopt want je lichaam is niet ineens "beweginloos" dat gaat geleidelijk , bij mij begint het bij mijn benen , bij jou bij je armen
quote:Nee je verwacht net iets teveel , laat het maar geleidelijk opkomen, rustig ontspannen en je concentreren op die gedeeltelijke lichamelijk "verlamming" het gaat al erg goed iig
Het probleem was dat ik zelf dacht dat ik in de buurt van trance kwam maar me dan niet meer kon concentreren op de trap. Net dat extra zetje dat ik nodig had kwam niet leek het wel. Dat voelde voor een paar seconden heel heftig maar ik was mijn concentratie daarna gewoon kwijt.Wat zou het kunnen zijn? Gewoon vermoeidheid?
quote:Dat zou ik ook aanbevelen omdat het je meditatie lekker "licht" houdt, stilte kan in het begin erg confronterend zijn en misschien saai... maakt dat je zoals Antagonist zei snel afhaakt.
Op zaterdag 22 november 2003 00:57 schreef Antagonist het volgende:
Ik zou juist aanraden om te beginnen met muziek.
quote:Als je je chakras opent zal je na wat oefeningen ook echt verschillen merken met meditaties waarbij je ze niet geopent hebt.
Op vrijdag 21 november 2003 23:49 schreef Mischa_NL het volgende:
Klinkt ookal bekent.
Even een vraagje, Je chakra's moeten openstaan als je wilt uittreden?
Ik vraag dit omdat ik het nog alleens vergeet om ze te openen
Je chakras hoeven niet persé open te staan , maar waarschijnlijk ervaar je het veel en echt veel minder als je ze dicht hebt dan als je ze open hebt.
Oefen lekker op die chakras en probeer ze eens echt te voelen , gooi je energie tunnel maar eens half open zodat je bewust een knooppunt creert ne zodat je voelt dat je echt energie aan het beinvloeden bent.
Als je een uittreding echt wilt ervaren zul je wel wat geopende/getrainde chakras moeten hebben.
quote:Inderdaad , het eerste wat moet gebeuren is dat je jezelf moet overtuigen dat het niet iets is wat alleen "zweverige" types zich inbeelden maar dat het iets heel metafysieks is dat JIJ ook kunt ervaren.
Op zaterdag 22 november 2003 01:10 schreef The_Shining het volgende:[..]
Dat zou ik ook aanbevelen omdat het je meditatie lekker "licht" houdt, stilte kan in het begin erg confronterend zijn en misschien saai... maakt dat je zoals Antagonist zei snel afhaakt.
quote:Laat alles gewoon rustig komen, de meest ervaren mensen hier doen al jaren aan meditatie , dit kan een beetje een vertekend beeld geven met hoe snel de vooruitgang voor de beginner is.
Op zaterdag 22 november 2003 00:39 schreef Athaphian het volgende:[..]
Dit klinkt heel bekend, dit heb ik zeker ook meegemaakt, vooral de eerste keren. Daarna gaat het tintelen weg en werd het voor mij iets moeilijker om weer dat gevoel te krijgen.
Ik ben nu even zon 2 weken gestopt met mediteren want ik heb het er gewoon te druk voor. Ik ben zeker niet van plan om hier definitief mee te stoppen.
Ik heb nog geen uittreding gehad ofzo, maar het mediteren zelf en in trance raken maken mij rustig en ik kan mij beter op dingen concentreren zonder afgeleid te worden als ik regelmatig mediteer.
Trance is vrij makkelijk , het is je springplank naar hogere vlaktes, iedereen kan het maar het kost toch heel wat oefening om het te beheersen.
Iedereen heeft zijn eigen tempo , laat je niet demotiveren door mensen die heel makkelijk in trance komen.
Iedereen kan het en iedereen zal het even lekker en mooi ervaren.
Neem gewoon de tijd en probeer jezelf genoeg discipline op te brengen om in ieder geval elke dag 20 minuutjes te mediteren.
Als je het eenmaal als routinematige vorm van ontspanning ziet dan zal je merken dat je het vaker en vaker doet.
Ik ben net 2 en een half uur bezig geweest.. heb ongeveer een half uur lang een tintelend gevoel gehad door m'n hele lichaam.. (best lekker btw) waar ik idd ook in leek te 'glijden'.. maar.. verder is er niets gebeurd ![]()
En nu kan ik niet meer slapen omdat ik het gevoel heb dat ik net al minimaal zo'n 6 of 7 uur heb geslapen? ![]()
Dat was een van de bijverschijnselen neem ik aan?
quote:Heel mooi toch , gewoon nergens op doelen en rustig ontspannen.
Op zondag 23 november 2003 04:44 schreef DePeer het volgende:
Zeg..Ik ben net 2 en een half uur bezig geweest.. heb ongeveer een half uur lang een tintelend gevoel gehad door m'n hele lichaam.. (best lekker btw) waar ik idd ook in leek te 'glijden'.. maar.. verder is er niets gebeurd
quote:Ik zie het meer als een prachtige manier van energie winning.
En nu kan ik niet meer slapen omdat ik het gevoel heb dat ik net al minimaal zo'n 6 of 7 uur heb geslapen?Dat was een van de bijverschijnselen neem ik aan?
Ik heb het nu ook 2 keer geprobeerd.... niet al teveel resultaat.
denk niet dat ik in trance zat...
Ik voelde me inderdaad wel lekker relaxed enzo
me armen sliepen geloof ik wel een beetje maar met me hoofd was ik er dus helemaal bij.
een paar vragen die ik heb.
moet je je nou echt concentreren op totale leegte in je hoofd, want ik krijg me hoofd dus echt niet totaal leeg... ik probeer ze wel weer de deur uit te leiden .maar echte leegte is ver weg ![]()
Of moet je meer proberen weg te drijven?
Maar als ik een beetje wegdrijf of lijk weg te drijven begin ik weer onwijs te denken ![]()
ook gaat dat visualiseren onwijs slecht... me ruimtelijk inzicht is geloof ik niet bepaald je van het .... komt dit met oefening? of is dit gewoon iets wat je of kunt of niet?
verder is het topic helemaal goed , keep up the good work
quote:Wow heb je helemaal geregistreerd om hier op te reageren
Op zondag 23 november 2003 17:44 schreef Schaduw00 het volgende:
wow....hey pracht topic antagonistIk heb het nu ook 2 keer geprobeerd.... niet al teveel resultaat.
denk niet dat ik in trance zat...
Ik voelde me inderdaad wel lekker relaxed enzo
me armen sliepen geloof ik wel een beetje maar met me hoofd was ik er dus helemaal bij.een paar vragen die ik heb.
moet je je nou echt concentreren op totale leegte in je hoofd, want ik krijg me hoofd dus echt niet totaal leeg... ik probeer ze wel weer de deur uit te leiden .maar echte leegte is ver weg
Of moet je meer proberen weg te drijven?Maar als ik een beetje wegdrijf of lijk weg te drijven begin ik weer onwijs te denken
ook gaat dat visualiseren onwijs slecht... me ruimtelijk inzicht is geloof ik niet bepaald je van het .... komt dit met oefening? of is dit gewoon iets wat je of kunt of niet?
verder is het topic helemaal goed , keep up the good work
Leegte in je hoofd is een hele goede manier om in trance te komen, maar niet de enige
.
Je hoofd blijft er zoiezo helemaal bij , het is meer een lichamelijk roes omdat je lichaam zo opgezwollen en afwezig lijkt, mentaal wordt je hyper alert.
Probeer gewoon rustig te ontspannen, even lekker relaxed zitten met een muziekje erbij. ![]()
Laat het allemaal over je heen komen en stel geen tijd vast van waarin je in trance wilt zitten, dat komt vanzelf wel. ![]()
Als je moeite hebt met je hoofd te legen moet je maar eens mediteren met een koptelefoon met rustige muziek, dan zet je het volume een beetje omhoog en ga je je lekker concentreren op die muziek.
quote:Ik eerlijk gezegd ook ...
Op zondag 23 november 2003 21:18 schreef Antagonist het volgende:[..]
Wow heb je helemaal geregistreerd om hier op te reageren.
Ik ga het zo maar weer eens proberen. Ik ben vrij uitgerust. Werd pas om half 3 wakker
quote:Probeer anders eens iets neutraals , zoals het geluid van zeegolven.
Op zondag 23 november 2003 23:27 schreef bolk het volgende:
Muziek is bij mij juist niet de manier. Als ik me bijv concentreer om wat voor reden dan ook (programmeren, leren etc) dan kan ik juist door muziek afgeleid worden. "Hey, goed nummer". En dan ben ik meer bezig met de muziek dan met hetgeen wat ik zou moeten doen.Ik ga het zo maar weer eens proberen. Ik ben vrij uitgerust. Werd pas om half 3 wakker
Af en toe ben ik dus bezig en dan ben je je ademhaling aan het tellen zodat je uiteindelijk in een lichte trance komt maar dan lijkt het op gegeven moment of je helemaal vergeet waar je mee bezig was en dat je geest helemaal leeg is. Waardoor je ook vergeet dat je met het tellen van het aantal keer uitademen bezig was. Geest-intensievere zaken als projecteren dat je afdaalt lukken in die staat dus helemaal niet. Houdt dat in dat je te moe bent ofzo?
Verder gebeurt het eens dat ik zit te mediteren en dat het allemaal wel goed gaat en het op gegeven moment lijkt alsof ik in een trance raak. Er ontstaat iets van licht lijkt het wel (net alsof er licht in de kamer wordt aangedaan) waardoor je het gevoel hebt dat je dus kunt beginnen met zaken als chakra's trainen e.d.. Alleen heb ik dus weer niet bepaalde herkenningspunten als het gevoel dat je je in een groter geheel bevindt (wat volgens de intro-post van deze "Begin hier met meditatie" inherent aan in trance zijn zou moeten zijn. Houdt dat in dat ik hier in plaats van in een zware trance in een lichte trance zit en vanaf hier dus eigenlijk dat projecteren dat je aan het afdalen bent zou moeten gaan doen?
*Detroit is benieuwd of iemand hier wat licht op deze materie kan schijnen
.
Verder goede topic-reeks dit, thumbs up ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Detroit op 23-11-2003 23:51]
Als ik een tijdje afdaal merk ik dat het heel stil is en een beetje in mezelf gekeerd ben zeg maar. Als ik iets hoor klinkt het heel sterk.
Ik heb ook weleens als ik het wat langer doe dat ik me opgezwollen voel moeilijk adem kan halen omgeving hard klinkt en vlak voordat het "opzwellen" Gebeurt begint mijn ooglid en andere lichaamsdelen te tintelen/trekken...
Ik neem aan dat het 2e een trance is?
quote:Ik herken dit maar ik snap niet hoe alles groter kan lijken als je het niet "echt" ziet
Op zondag 23 november 2003 23:49 schreef Detroit het volgende:
Er ontstaat iets van licht lijkt het wel (net alsof er licht in de kamer wordt aangedaan) waardoor je het gevoel hebt dat je dus kunt beginnen met zaken als chakra's trainen e.d.. Alleen heb ik dus weer niet bepaalde herkenningspunten als het gevoel dat je je in een groter geheel bevindt (wat volgens de intro-post van deze "Begin hier met meditatie"
quote:Ik denk (maar ik heb er nauwelijks ècht verstand van me dus ik zeg wat me logisch lijkt
Op zondag 23 november 2003 23:50 schreef Mischa_NL het volgende:Ik herken dit maar ik snap niet hoe alles groter kan lijken als je het niet "echt" ziet
Hoop dat dit een beetje duidelijk geformuleerd is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |