abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14747124
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 23:47 schreef Snager het volgende:

[..]

In 4 woorden ja, wit lich, energie, liefde, geruststelling dus emotioneel vrij prikkelend.

Mentaal is wat moeilijker, het is een wereld van kleur, licht, vormen misschien in eerste instantie zul je je het niet realiseren maar jij bent de schilder. Ik zie het als mijn creatie en ik doe ermee wat ik wil.

In eerste instantie ben ik gaan mediteren de rust die je uit eindelijk kan creeren in je hoofd. Ik ben iemand die altijd denkt Hoe, waarom, wat waarvoor en dan..... Mijn momenten rust zijn tijdens m'n slaap en meditatie.. De meeste dingen zijn bij mij gebeurt en later ben ik hierover gaan lezen en het bleek te bestaan ... Meerdere mensen hadden deze ervaringen. Ik was niet doelbewust bezig... Zo zijn er wel meer dingen waar mensen jammergenoeg niet over praten.

( nee ik gebruik geen drugs, nee ik drink niet )

Er zijn inderdaad verschillende vlaktes.
De atmische vlakte wordt vaak gezien als de plaats waar zielen weer bij elkaar komen , een soort collectief bewustzijn.

Verschillende religies hebben door middel van overlevering in mythes en ook door het af te beeldne in kunst de 7 vlaktes te kennen.
Erg typisch want onze westerlijke wereld moet er uberhaubt niet aan denken dat er iets non fysieks is.

Ik denk ook dat het handiger is als je bij je opvattingen en interpretaties zegt waar je het vandaan hebt, anders denk ik dat de interpretaties van verschillende religies door elkaar worden gehaald.

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_14751153
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 23:47 schreef Snager het volgende:
Meerdere mensen hadden deze ervaringen.

toen ik het mediteren een beetje onder de knie kreeg belandde ik eerst in mijn "eigen" wereldje, alsof je persoonlijkheid zich uitdrukt in een complete wereld die je kan ontdekken
Ik geloof dat het ontdekken/verkennen van mijn eigen wereld al 4 jaar in beslag nam qua meditatie.
Op een gegeven moment merkte ik dat er "onderwerpen" in voorkwamen die mij onbekend waren. Ik heb die onderwerpen toen bekeken, proberen te analyseren en ben zo in "andere" werelden terechtgekomen. Ik had toen bijna geen kennis van Boeddhisme, maakte mij ook niet veel uit ik vond die onderwerpen erg interessant en begreep ze wel. De "shock" kwam pas toen ik me serieus in het Boeddhisme ging verdiepen en veel herkenbare punten ontdekte. Het werd pas echt leuk toen ik "entiteiten" voor waar aannam en besloot tijdens een meditatie een keertje met zo eentje mee te gaan

Voor sweetgirly, "astraal reizen" is niet zo duidelijk alsof je een film kijkt, het lijkt meer op een extreme (lucide/levendige) droom. Er is op internet veel informatie over te vinden als je dit intereseert, Antagonist postte ook al wat bruikbare links in dit topic. Ik vermoed dat jij tijdens meditatie zonder problemen je eigen wereld kan zien. Voor sommigen kost het veel moeite om zo "openminded" te zijn voor het bestaan van een astrale/mentale wereld, ik denk dat jij genoeg hebt aan het "willen zien"
En oja, voor alle geinteresseerden; doe het alsjeblieft niet om sensatieredenen, doe het voor jezelf, je eigen geest leren begrijpen en misschien van daaruit de wereld om je heen. Uiteindelijk geeft het je voornamelijk "peace of mind".

pi_14764415
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:44 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Voor sweetgirly, "astraal reizen" is niet zo duidelijk alsof je een film kijkt, het lijkt meer op een extreme (lucide/levendige) droom. Er is op internet veel informatie over te vinden als je dit intereseert, Antagonist postte ook al wat bruikbare links in dit topic. Ik vermoed dat jij tijdens meditatie zonder problemen je eigen wereld kan zien. Voor sommigen kost het veel moeite om zo "openminded" te zijn voor het bestaan van een astrale/mentale wereld, ik denk dat jij genoeg hebt aan het "willen zien"

Ok, dus de astrale wereld wordt ook wel de mentale wereld genoemd..dat wist ik niet. Naja wat dat betreft is die mij dan bekend, tenminste wat ik heb gelezen kon ik me daar (achteraf goed) in vinden en veel van mijn 'dromen' zijn idd erg levendig en daarbij stuur ik ze vaak een beetje zelf.

Over de boeddhistische wereld zag ik in de reactie iets over energie staan, vandaar dat ik nieuwsgierig werd. Aangezien dus, nu ongeveer een paar maanden, die energie best aanwezig is. Daarbij had ik er niet eerder over gehoord.

Ik had van de week bijv. dat ik ging dansen, ik wist ook niet hoe snel ik thuis moest komen, voelde het al in me borrelen. Tja en dat was weer iets heel moois. Ik was alleen, maar het leek net of ik voor iemand danste en die voelde. Ik had zoiets van: 'ware, als je er bent laat me je dan voelen'..Naja en dat was één en al trance waarin ik toen belandde. Gewoon een romantische miep ben ik af en toe, maar het was wel erg bijzonder. De muziek klonk ook zo anders dan anders, veel mooier en zuiverder en als een mannenstem ging zingen leek het alsof (omdat het anders klonk) het voor mij werd gezongen. Ik weet het, ik ben gek waarschijnlijk . Daarbij lijk ik ook wel steeds leniger te worden..klinkt stom, maar soms ben ik ook een beetje vechtend a/h dansen en sta soms versteld hoe makkelijk het gaat als ik er goed inzit. Moest achteraf erg aan de matrix (1e deel, Neo in vechtopleiding) denken en hun zullen daar ook niets voor niets op gekomen zijn, dacht ik toen.

pi_14767480
quote:
Ik denk ook dat het handiger is als je bij je opvattingen en interpretaties zegt waar je het vandaan hebt, anders denk ik dat de interpretaties van verschillende religies door elkaar worden gehaald.
Dit zijn mijn ervaringen, correct me if i'm wrong ... Ik wil het liefst nog niks relateren aan werelden maar .. dit is wat ik beleef. Welk vakje er exact bij hoort weet ik niet. Wie zegt dat al m'n ogen open zijn?
pi_14767595
-cut-

[Dit bericht is gewijzigd door Snager op 19-11-2003 22:55]

pi_14767660
quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:47 schreef sweetgirly het volgende:
Daarbij lijk ik ook wel steeds leniger te worden..klinkt stom, maar soms ben ik ook een beetje vechtend a/h dansen en sta soms versteld hoe makkelijk het gaat als ik er goed inzit. Moest achteraf erg aan de matrix (1e deel, Neo in vechtopleiding) denken en hun zullen daar ook niets voor niets op gekomen zijn, dacht ik toen.
Met bewegingen van het lichaam train je tegelijkertijd ook de bewegingen van de geest, da's een leuke wisselwerking.

Niet voor niets dat in het oosten mystiek en vechtsporten vaak hand in hand gaan Vind je een veel sporten terug zoals aikido, karate, shaolin maar ook bij yoga en tai chi chuan (ook een vechtsport van origine).

pi_14767664
quote:
Op woensdag 19 november 2003 19:40 schreef Snager het volgende:
Dit zijn mijn ervaringen, correct me if i'm wrong ... Ik wil het liefst nog niks relateren aan werelden maar .. dit is wat ik beleef. Welk vakje er exact bij hoort weet ik niet. Wie zegt dat al m'n ogen open zijn?
een naam is ook maar een labeltje
Ben trouwens bijna nog nooit ergens geweest waar een bordje stond "U bent nu hier" met een naam erbij
pi_14768030
quote:
Op woensdag 19 november 2003 19:48 schreef The_Shining het volgende:

[..]

een naam is ook maar een labeltje
Ben trouwens bijna nog nooit ergens geweest waar een bordje stond "U bent nu hier" met een naam erbij

Plaats aanduiding .. doet het er echt toe?
pi_14771759
quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:47 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

De muziek klonk ook zo anders dan anders, veel mooier en zuiverder en als een mannenstem ging zingen leek het alsof (omdat het anders klonk) het voor mij werd gezongen. Ik weet het, ik ben gek waarschijnlijk . Daarbij lijk ik ook wel steeds leniger te worden..klinkt stom, maar soms ben ik ook een beetje vechtend a/h dansen en sta soms versteld hoe makkelijk het gaat als ik er goed inzit. Moest achteraf erg aan de matrix (1e deel, Neo in vechtopleiding) denken en hun zullen daar ook niets voor niets op gekomen zijn, dacht ik toen.

Ik mediteer voor ontspanning soms met een koptelefoon met muziek aan.
Als je de koptelefoon op een hoog volume zet hoor je je eigne denken vrijwel niet meer en kan je in de muziek wegdromen.

Ik kan makkelijk een uur in trance naar een cd luisteren, heerlijk ontspannend.

pi_14772950
Dat ga ik vanavond eens proberen Antagonist!

Ik ben nu een aantal keer intrance geweest maar visualisren is best moeilijk

Ik zal ook even kijken of ik mijn vragen + antwoorden kan vinden over de dingen waar ik het met Antagonist op msn over heb gehad!

Michelle is een chick
pi_14777940
Hmm somehow denk ik dat ik verkeerd bezig ben Juist de manier waarop ik het nu aanpak om te leren mediteren, in trance komen... Is dit echt voor iedereen mogelijk?

The_Shining, je liet weten dat je je eigen geest leert te begrijpen, is dit dus het rationele gedeelte wat je in het dagelijks leven weet toe te passen? Om één of andere reden voel ik me namelijk eigenlijk "begaafd" () genoeg om dit zonder meditatie te kunnen ontplooien... ... Overigens is uit een aantal persoonlijkheidstests gekomen dat ik een mastermind zou zijn, is dit misschien het rationele wat mij in de weg zit voor meditatie? Wil ik misschien teveel, te snel?
Of is meditatie gewoon een hulpmiddel hiervoor ofzow?

Btw, vroeger heb ik voor de sensatie een vechtkunst beoefent, en daar denk ik in ieder geval van geleerd te hebben.

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_14784460
quote:
Op donderdag 20 november 2003 01:06 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
The_Shining, je liet weten dat je je eigen geest leert te begrijpen, is dit dus het rationele gedeelte wat je in het dagelijks leven weet toe te passen
jazeker, daar gaat het me ook voornamelijk om, een beter persoon te worden en dat werkt ook door naar het dagelijks leven. Ik wil niet in specifieke details treden, da's privé, maar ik ben zelf van mening dat je gestructureerder gaat denken, bepaalde inhouden/gevoelens kan loslaten dankzij een groter begrip/bevattingsvermogen.

Natuurlijk zou ik dit nooit 100% kunnen beweren, een mens groeit nu eenmaal met of zonder meditatie. Ik zou dit alleen zeker weten als ik een vergelijking met mezelf zou kunnen maken hoe ik zou zijn zonder meditatie, aangezien ik vroeg ben begonnen met meditatie kan ik hier eigenlijk niet veel zinnigs over zeggen.

Zoals ik al zei geeft meditatie (op de manier waarop ik die beleef) vooral "peace of mind"... ik heb een jaar gehad dat ik niet mediteerde (of nauwelijks) en merkte toen dat ik wel vaker gefrustreerde, geirriteerde of circelende gedachtegangen had. Met meditatie kan ik die gedachtes visualiseren en zo een confrontatie aangaan (in je geest dus, een innerlijke confrontatie). Het is soms wondelijk wat er allemaal uit een meditatie voorkomt en hoe ik dat soms oplos

pi_14797877
Merk jij ook een betere controlle over je lichaam als in evenwichts gevoel en coordinatie?
pi_14800000
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:27 schreef Snager het volgende:
Merk jij ook een betere controlle over je lichaam als in evenwichts gevoel en coordinatie?
als je op mijn post reageerde: ja
maar natuurlijk geldt die vraag voor alle posters hier in dit topic, ben erg benieuwd of de "newbies" ( ) en gevorderden deze ervaring ook hebben

soms is het zelfs zo dat ik zo'n gevoel van "gracieus" bewegen krijg

pi_14800578
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:41 schreef The_Shining het volgende:

[..]

als je op mijn post reageerde: ja
maar natuurlijk geldt die vraag voor alle posters hier in dit topic, ben erg benieuwd of de "newbies" ( ) en gevorderden deze ervaring ook hebben

same here
pi_14800806
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:27 schreef Snager het volgende:
Ik merk dat wel ,mijn coordinatie is veel beter als ik in trance ben .
Ik ben mij heel erg bewust van mijn lichaam als ik me erop concentreer, heel erg gaaf al krijg je dan snel kleine pijntjes die je van het mediteren af kunnen helpen.
pi_14800847
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:41 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Ik herken wat je bedoelt,
Alsof je arm bijvoorbeeld een perfect fijne beweging maakt en een soepele draai om daarna volledig stil te zijn.

Heel appart, en zeker ook erg cool een beetje de Bene Geserit way

pi_14801009
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:07 schreef Antagonist het volgende:
Ik herken wat je bedoelt,
Alsof je arm bijvoorbeeld een perfect fijne beweging maakt en een soepele draai om daarna volledig stil te zijn.

Heel appart, en zeker ook erg cool een beetje de Bene Geserit way

heel "natuurlijk" alsof je de beweging vantevoren bedacht terwijl je hem eigenlijk in een reflex doet zonder erbij na te denken en als je die gemaakt hebt dat je denkt van "heej dat zag er best uit"

pi_14801042
Lijkt me niet direct merkbaar maar pas na geruime ervaring? Ik hoor het graag .. jammer dat we met z'n drieen maar aktief zijn in deze thread
pi_14801081
Ook leuk: balanceren op een been met je ogen dicht ..
pi_14801096
ik had nog een vraagje, werkt het met muziek erbij nou beter of slechter?
pi_14801150
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:14 schreef arnout109 het volgende:
ik had nog een vraagje, werkt het met muziek erbij nou beter of slechter?
Ik zou beginnen zonder en pas later kijken of muziek helpt ...
pi_14801846
actief zijn jullie vooral ja...
Ik lees de thread wel en af en toe post ik een berichtje...

Ik ben alleen nog niet zo ver dus is het een beetje nutteloos om over bepaalde dingen mee te praten

Michelle is een chick
pi_14805532
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:37 schreef Mischa_NL het volgende:
actief zijn jullie vooral ja...
Ik lees de thread wel en af en toe post ik een berichtje...

Ik ben alleen nog niet zo ver dus is het een beetje nutteloos om over bepaalde dingen mee te praten

Hey hier herken ik mij in

Btw, thnx again voor de reactie, blijkt maar weer eens dat mijn geduld beproeft gaat worden.... lol ik hoop dat ik nog eens aan m'n discipline kan werken

Trouwens Shining: bedoel je met een entiteit een gids die je begeleidt in het reilen en zeilen in je eigen spirituele wereld? Zoja, dan heb ik die meditatie vorm vroeger in een godsdienst les op school gehad

Heeft hier trouwens iemand wel eens gedacht om meditatie te combineren met een vechtsport cq krijgskunst?

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_14830532
als je uittreedt en je denkt dat je dood bent, heeft het geen zin om terug te gaan, want als het zo zou zijn, zouw je niet meer terug naar je lichaam kunnen

maarja, tis alleen een teorie
nog nooooooooooooooit een uittreding meegemaakt,
laat staan een fatsoenlijke trance

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')