abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14679685
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:53 schreef Zwoerd het volgende:
Vroeger had ik ook vaak dat ik na een droom eerst het gevoel had dat ik na beneden viel voordat ik weer gewoon wakker in mn bed lag. Eerst dacht ik daar niet zo over na, maar nu bedenk ik me opeens dat ik weer terug in mn lichaam viel oid.
Kan het dan zijn dat je in een droom een soort van uittreding hebt?
Het is heel normaal om dit tijdens je droom te hebben alleen gebeurt dit geheel onbewust en soms meerdere keren op een avond. Dit is een van de signalen die je kan opvangen.
pi_14682871
tipje:

vanavond komt er op RTL4 een programma over uittredingen mbt tot bijna dood ervaringen, mischien wel leuk om te kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door arnout109 op 16-11-2003 20:11]

pi_14686101
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:11 schreef arnout109 het volgende:
tipje:

vanavond komt er op RTL4 een programma over uittredingen mbt tot bijna dood ervaringen, mischien wel leuk om te kijken.

Interessant!
Ik ga zeker kijken, voor de geïnteresseerden het begint om 22.30uur.
dat is bijna dus.
pi_14688795
Ik ga alle drie de delen eens afprinten om ze straks eens rustig te lezen voor ik ga slapen
pi_14689244
Even kort offtopic over de uitzending op RTL4, hebben de mensen die wel eens een uittreding hebben meegemaakt ook het besef dat het een visueel gebeuren is, of dat ook daadwerkelijk je geest loskomt van je lichaam?
Ik vraag dit omdat ik zelf nog geen ervaring heb met het visuele gebeuren, ik heb zojuist pas m'n eerste doorbraak meegemaakt (in trance komen). Zo hoop ik een beeld te krijgen van de evt visualisaties...
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_14689526
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:53 schreef Zwoerd het volgende:
Vroeger had ik ook vaak dat ik na een droom eerst het gevoel had dat ik na beneden viel voordat ik weer gewoon wakker in mn bed lag. Eerst dacht ik daar niet zo over na, maar nu bedenk ik me opeens dat ik weer terug in mn lichaam viel oid.
Kan het dan zijn dat je in een droom een soort van uittreding hebt?
Een droom is een uittreding.

Een gewone droom is een astrale projectie die je alleen niet bestuurd en achteraf niet meer herinnert.

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_14689559
quote:
Op maandag 17 november 2003 00:19 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Even kort offtopic over de uitzending op RTL4, hebben de mensen die wel eens een uittreding hebben meegemaakt ook het besef dat het een visueel gebeuren is, of dat ook daadwerkelijk je geest loskomt van je lichaam?
Ik vraag dit omdat ik zelf nog geen ervaring heb met het visuele gebeuren, ik heb zojuist pas m'n eerste doorbraak meegemaakt (in trance komen). Zo hoop ik een beeld te krijgen van de evt visualisaties...
Voor mij is het niet iets fysieks maar iets dat zo aanvoelt.
Je voelt je loskomen en in een andere omgeving , het fysieke komt pas als je er iets mee doet , als bijvoorbeeld Astral Projectie of remote viewing.

het uittreden zelf is dus niet echt visueel , maar echt meer metafysisch.

pi_14690634
quote:
Op maandag 17 november 2003 00:19 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Vond het een zeer interessant programma.

Op je vraag:
Bij een enge ervaring bij mij, noem het zelf voor het gemak maar weer even aanval van the old hag, waren mijn ogen dicht. Maar ik zag mijn toenmalige vriend dus wel vreedzaam naast me liggen. Naja ik zag sowieso de hele slaapkamer. Maar ik lag er zelf dus als versteend en voor een ander dus waarschijnlijk net of ik sliep, terwijl er dus van alles aan de hand was en ik aan het vechten was voor mijn leven (zo voelde het echt en ik denk echt dat het zo was, al kan ik begrijpen dat mensen die zin 'vechten om mijn leven' vaag zullen vinden..ik was gewoon echt aan het vechten voor mijn leven..ik wou weer adem kunnen halen, me kunnen bewegen en alles..). Ik vraag me dus ook af of ik misschien echt geen hartslag had etc.

Ik heb het voor mijzelf ook opgeschreven en had zoiets geschreven van: 'ik had mijn ogen dicht, maar sliep niet, want ik kon gewoon alles zien en was bewust, het was zelfs niet iets dromerigs of iets met visioenen..het was gewoon zo.. zoals het gebeurde). Maar ik was dus ook niet wakker of kon niet normaal wakker worden, al is het gewoon wakker worden hier denk niet van toepassing, was iets anders waar ik doorheen moest (komen)'.

Voor mij was het geen visueel gebeuren, maar gewoon dat ik zag, keek, voelde en hoorde en mijn lichaam niet reageerde (daardoor die angst). Wat het dan wel was van waaruit ik zag, keek, voelde en hoorde..geen id.

Trouwens ik heb ook geschreeuwd als een gek. Maar meer van binnen denk dus, naja dit is dus ook weer iets onopgelost. Want schreeuwde ik wel van binnen? Ik schreeuwde echt, maar het geluid was niet te horen voor de mensen die sliepen blijkbaar. Ik hoorde het..mijn ex dus niet (alleen mijn laatste gil en toen kon ik ook weer bewegen, ademen etc..was weer terug dus), omdat hij lekker bleef slapen. Ik begreep echt niet dat hij niet zoiets opmerkte, hoorde of dat hij niet voelde dat ik aan het vechten was. Maja aan de andere kant (denk ik nu) merken verplegers etc ook niks van iemand die op zo'n moment naar zichzelf aan het kijken is of daar ook aanwezig is.

Pffff ik heb ook zoveel vragen wat dit allemaal betreft, zoals ze ook zoiets zeiden in het programma:
'We weten zoveel van techniek, ruimte etc, maar het verschijnsel uittreding en bijna-doodervaring blijft een groot mysterie'. Sowieso het hele concept hersens en in hoeverre deze eigenlijk wel of niet ermee te maken hebben. Cool dat er misschien een nieuwe wetenschap kan ontstaan als blijkt dat de geest echt bestaat. Bey bey voor alle mensen die ooit stellig beweerden 'dat bestaat niet, dat kan nooit etc' (zijn tot nu toe ook geen uitgesloten, tegengestelde bewijzen voor geweest).

Zo blijkt ook maar weer dat het woordje 'nooit' ..geen feit is.

pi_14712122
Aja, nou ik kan er nog weinig mee, ik denk dat ik gewoon maar moet blijven volhouden en blijven oefenen Ik denk dat ik er dan meer over kan zeggen
Nu weer even proberen of het me weer lukt om in trance te komen
pi_14715444
Grmbl, als je eenmaal "wakker" wordt en je niet meer weet (althans precies) wat je precies hebt uitgespookt in je trance, dan denk ik dat ik mag concluderen dat ik gewoon heb liggen pitten
pi_14716590
quote:
Op maandag 17 november 2003 22:24 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Grmbl, als je eenmaal "wakker" wordt en je niet meer weet (althans precies) wat je precies hebt uitgespookt in je trance, dan denk ik dat ik mag concluderen dat ik gewoon heb liggen pitten

lol..succes verder!

sweetgirly gaat ook lekker haar bedje opzoeken, maar dit x om te dromen...hoop ik

pi_14716600
quote:
Op maandag 17 november 2003 22:24 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

pi_14716606
ik neem aan van wel.
Misschien ben je eerst in trance geweest en weggedommeld maar ik denk dat je gewoon in slaap bent gevallen.
Je kunt wakker blijven door zo goed mogelijk op het object te concentreren waarop/mee je afdaalt.
Als je dit in detail wilt denken heb je echt heel erg veel concentratie nodig. Bewegingen, geluid, Kleuren, enz...

Succes iig!

Michelle is een chick
pi_14716670
Nou nou, 3 tegelijk gereageerd op 22.55 uur...toevallig
pi_14717233
quote:
Heb het zelf enkele keren geprobeerd maar is nog maar 1x lichtjes gelukt, de andere keren viel ik in sliep.
pi_14717968
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:12 schreef LSDsmurf het volgende:

[..]

Heb het zelf enkele keren geprobeerd maar is nog maar 1x lichtjes gelukt, de andere keren viel ik in sliep.

Ga dan NIET liggen.
Ik zit rechtop in mijn bed, ik kan het hoofdsteun omhoog zetten.
Ik zit met mijn hoofd tegen ene kussen tegen de muur aan en het zit erg comfortabel maar niet zo erg dat ik in slaap val.
pi_14718023
Je moet er echt helemaal voor gaan anders dwalen je gedachten af zonder dat je het zelf merkt en val je gewoon in slaap!
Ik heb het nogal eens dat ik de trap visualiseer en ineens denk "wat is mandy toch lekker ofzo":)
Michelle is een chick
pi_14718607
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:38 schreef Mischa_NL het volgende:
Je moet er echt helemaal voor gaan anders dwalen je gedachten af zonder dat je het zelf merkt en val je gewoon in slaap!
Ik heb het nogal eens dat ik de trap visualiseer en ineens denk "wat is mandy toch lekker ofzo":)
Hehe ja en ik had dus zoiets van, goh wat lig ik eigenlijk lekker
Maarreuh morgen weer een sessie waarin ik dus maar eens ga zitten
Thnx voor de tips wederom
pi_14718691
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:38 schreef Mischa_NL het volgende:
Ja afdwalen gebeurt heel makkelijk.
Maar als je niet te comfortabel zit kom je vanzelf weer bij je meditatie terug en val je niet in slaap.

Ik open in het begin mijn chakras , dan merk ik dat ik lichamelijk beter in staat bent om geconcentreerd te blijven.

Gisteren heb ik een leuk proefje gedaan.

Ik heb mijn chakras tot aan mijn hart geopend , die 3 daarboven niet.
Toen heb ik energie naar binnen gezogen, om te voelen hoe dat zou zijn.
ik voelde een lichamelijk ongemak en kreeg lichte druk bij mijn hart, mschien dus niet zon fantastische keuze om bij die chakra te stoppen
, maar ik werd me wel heel bewust van mijn energie banen.

Daarna heb ik het maar allemaal open gezet om even uit te waaien , maar het is zeker een proefje om zelf te proberen , al zou ik dan maar tot je plexus openen en dus die blokkade niet bij je hart maar eronder of erboven creeren.

pi_14730768
thanks voor de replies
ik ben gisternacht voor m'n gevoel zelfs zover gekomen dat ik uit kon treden,
echter schrok ik hiervan en ben meteen gestopt, maar het heeft wel geholpen.
experience is what you get when you didn't get what you wanted
pi_14739594
Ik heb het programma op RTL4 ook gezien. Vond het allemaal zeer interessant totdat ze het gingen hebben over die hele kleine deeltjes in je hersenen die iets met quantum te maken hadden, dit vond ik maar moeilijk te geloven en eigenlijk vond ik het maar regelrechte onzin. Als er zoiets als een geest is waarmee je kan uittreden dan zal dit niet bestaan uit quantumdeeltjes die zich uit je lichaam verplaatsen.
quote:
Maar hoe meer hulpstukken je gaat gebruiken hoe afhankelijker je van de situatie wordt, ik oefen nu op mediteren terwijl ik in lotuspositie (kleermakerszit) mediteer zonder muziek of warme kleren.
Het valt zeker niet mee, maar dat is pas echt zwaar trainen.
Maar als je dat beheerst kan je het ook OVERAL doen.
In kleermakerszit vind ik eigenlijk juist makkelijk, ik kan me dan heel goed concentreren en omdat ik verticaal zit is het ook makelijker om te visualiseren dat ik van een trap daal, of mij buiten mijn lichaam bevind.

Oh en kun je mij ook dat boek mailen? op lightware@hotmail.com. thx alvast.

Never fear, I is here
pi_14743296
Voor mij maakt de positie niet echt veel meer uit. Wel merk ik dat de stroming in de ene houding beter is als in de andere. Ben al heel wat jaartjes bezig met meditatie. In de astrale wereld ben ik niet vaak geweest. Tijdens mijn meditaties wil ik niets met deze wereld te maken hebben, ik wil me er juist vanaf zetten. Wel ben ik vaak in de Boedistische en Mentale werelden.

Deze twee zijn dan ook m'n favoriet, de eerste voor de energie die ik ervoor terug krijg en de ander voor het amusement wat echt geweldig is

pi_14743602
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:47 schreef Snager het volgende:
Wel ben ik vaak in de Boedistische en Mentale werelden.

Deze twee zijn dan ook m'n favoriet, de eerste voor de energie die ik ervoor terug krijg en de ander voor het amusement wat echt geweldig is

Wat zijn die twee werelden precies?sweetgirly nieuwsgierig is
Mentaal komt me enigszins bekend voor, maar voor de rest..geen idee.
pi_14744418
Een boedistische wereld kan ik me nog voorstellen (denk aan een wereld vol met licht, om het even in 4 woorden te zeggen ), maar idd wat is een mentale wereld?
pi_14745186
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 23:21 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Een boedistische wereld kan ik me nog voorstellen (denk aan een wereld vol met licht, om het even in 4 woorden te zeggen ), maar idd wat is een mentale wereld?
In 4 woorden ja, wit lich, energie, liefde, geruststelling dus emotioneel vrij prikkelend.

Mentaal is wat moeilijker, het is een wereld van kleur, licht, vormen misschien in eerste instantie zul je je het niet realiseren maar jij bent de schilder. Ik zie het als mijn creatie en ik doe ermee wat ik wil.

In eerste instantie ben ik gaan mediteren de rust die je uit eindelijk kan creeren in je hoofd. Ik ben iemand die altijd denkt Hoe, waarom, wat waarvoor en dan..... Mijn momenten rust zijn tijdens m'n slaap en meditatie.. De meeste dingen zijn bij mij gebeurt en later ben ik hierover gaan lezen en het bleek te bestaan ... Meerdere mensen hadden deze ervaringen. Ik was niet doelbewust bezig... Zo zijn er wel meer dingen waar mensen jammergenoeg niet over praten.

( nee ik gebruik geen drugs, nee ik drink niet )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')