quote:Een lucide droom is een gewone droom waarin je bewust wordt en de controle overneemt.
Op donderdag 13 november 2003 23:40 schreef Mischa_NL het volgende:
nog een paar vraagjes.
Kan het visualiseren net zo realistisch worden als een lucide droom?In een lucide droom is het alsof je je spieren echt gebruikt kan dit ook met visualisatie? Dus dat je je totaal nietmeer met je lichaam verbonden voelt. en dus gewoon niet goed onderscheid meer kunt maken tussen echt en visualisatie/droom whatever.
Dat lijkt me echt heel stoer als dat mogelijk is doormiddel van training ofzo...
Iemand enig idee?
Allebei leveren ze een soortgelijk eindresultaat namelijk een volledige realistische droom, alleen wek je een AP zelf op en gebeurt een lucide droom min of meer toevallig.
Ik heb ook nog de site van www.astrapulse.com gelezen, maar "allememaggies" wat een HOOP informatie
Voorlopig wat te doen hehe ![]()
* Blanche_Fantasy herkent een hoop dingen wat hij zich al van dromen kan herinneren...
zoals de powerful subconsious mind, dit is iets wat ik al zooo lang gebruik in m'n dromen, zodat ik zelf de dromen naar m'n eigen hand kan zetten... cool
quote:Nou kijk, als ik slaap krijg ik vaak visioenen/beelden die erg realistisch zijn. Dit had ik niet voor het mediteren, telkens als ik weer voor een bepaalde tijd gemediteerd hebt, gebeurd er dit.
Op donderdag 13 november 2003 22:31 schreef Antagonist het volgende:[..]
Gebeurt dit als je gewoon wilt slapen of als je probeert te mediteren ?
Het is voor jezelf heel erg wennen als je eenmaal aan het uittreden bent, het kan ook wel eventjes duren voor je er aan gewend bent want psychologisch is het iets dat je eigenlijk niet denkt te kunnen.Veel oefenen, en om veel te oefenen moet je gemotiveerd blijven dus probeer ook leuke dingetjes tijdens het uittreden / trance.
Wat ik weleens heb gedaan in een goede trance is een remote viewing sessie gevisualiseert, ik liep echt door mijn school heen en ik zag dat de handoeken op waren, volgende dag kwam ik op school naar die toiletten waar ik het had gezien waren ze inderdaad op
.
Natuurlijk kan het ook dat ik in het voorbijlopen in een flits zag dat er geen handdoeken meer waren, maar het kwam wel boven op het juiste moment wat het erg realistisch maakte.
quote:Als ik het probeer lijkt het na een tijdje of ik op de kop ga hangen, en of ik op water op en neer golf. Dit is een vrij uniek gevoel voor mij, ben ik dan al een beetje in trance??
Op donderdag 13 november 2003 22:46 schreef Antagonist het volgende:[..]
Als je lichaam opgezwollen en verdoofd aanvoelt ben je in trance, dat merk je wel meteen .
Het is een heel uniek gevoel, dus zal je het wel doorhebben.
quote:vaag is dat hé
Op vrijdag 14 november 2003 18:33 schreef Zwoerd het volgende:
Als ik het probeer lijkt het na een tijdje of ik op de kop ga hangen, en of ik op water op en neer golf.
quote:Zit je in een stressvolle periode ?
Op vrijdag 14 november 2003 11:26 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
Nou kijk, als ik slaap krijg ik vaak visioenen/beelden die erg realistisch zijn. Dit had ik niet voor het mediteren, telkens als ik weer voor een bepaalde tijd gemediteerd hebt, gebeurd er dit.
Ga er nu weer rustig voor zitten/liggen en probeer het nogmaals.
quote:Trance ? , zo te horen zit je al tegen een uittreding aan
Op vrijdag 14 november 2003 18:33 schreef Zwoerd het volgende:[..]
Als ik het probeer lijkt het na een tijdje of ik op de kop ga hangen, en of ik op water op en neer golf. Dit is een vrij uniek gevoel voor mij, ben ik dan al een beetje in trance??
quote:Kan je wel zeggen ja, met deze opleiding is het een en al stress!
Op vrijdag 14 november 2003 23:04 schreef Antagonist het volgende:[..]
Zit je in een stressvolle periode ?
Het kan zijn dat je teveel dingen door je hoofd hebt spoken.
Als je in zo'n situatie gaat mediteren kan je inderdaad dat soort beelden en visioenen krijgen.
Zeg voor het mediteren tegen jezelf :
Ik ga nu mediteren en heb geen behoefte aan die afleidende gedachtes.Ga er nu weer rustig voor zitten/liggen en probeer het nogmaals.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 23:05 schreef Antagonist het volgende:[..]
Trance ? , zo te horen zit je al tegen een uittreding aan
.
Die golven zijn je astrale lichaam , je fysieke lichaam ben je kwijt en op dat moment zit je bewustzijn op het astrale niveau waardoor je je bewust wordt van dat lichaam.
quote:Bang voor ?
Op zaterdag 15 november 2003 00:21 schreef Zwoerd het volgende:[..]
Hier was ik al bang voor
wat ik over uittredingen heb gelezen klopt ook wel, met hoe ik me dan voel, laats werd ik ook wakker toen kon ik me niet bewegen, maar het leek of ik met 300 per uur door mn bed schoot
Het is veel belangrijker om je gedachten eerst te leren kennen. Hier kan je naar luisteren om deze uit eindelijk meer te kunnen gaan sturen dus eigenlijk meer te gaan bepalen waaraan je juist wel wilt denken.
Je kan je hierna b.v. gaan concentreren op objecten zoals een gum, potlood verzin maar wat. Je zult zien dat dit je best tegen gaat vallen.
Er zijn 5 soorten verstoring
1. Lichamelijke verstoringen, jeuk irritatie bla bla.
2. Je gedachten dwalen af
3. Dagdromen, dit heb je meestal pas later door
4. Je merkt dat het lukt/Prestatie
5. Hallicunaties.
Als je dit goed kan is het eens tijd om verder te gaan
quote:Bij een trance wordt je niet mentaal verdoofd.
Op zaterdag 15 november 2003 20:07 schreef Matho het volgende:
hey guys,
even een vraagje aan antagonist,, (en andere pro meditatorZ)
ik kom naar mijn idee een heel eind als ik mediteer,, ik word zeer rustig, en kom ook voor een gedeelte wel los van m'n lichaam,,
maar mentaal blijf ik altijd helemaal bij,, ik heb nog niet echt het idee gehad dat ik in een soort van trance raak (lichamelijk is ik erg rustig,, geestelijk ook wel,, maar toch klaarwakker en alert,,)
en ik wil toch wel voor die trance gaan,, iemand een idee wat ik 'fout' doe?
Dit zal waarschijnlijk een hoop schelen.
EDIT: In slaapt gevallen dus ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Mischa_NL op 16-11-2003 11:39]
quote:Goede oefening inderdaad , maar je kan ook zonder die controle al rustig mediteren hoor, Trance is altijd wel te bereiken.
Op zaterdag 15 november 2003 21:42 schreef Snager het volgende:
Mjah redelijke omschrijving.
Ik hoor veel mensen over "het niet slagen" van hun meditatie. Er zijn toch wel heel wat stappen en tijd nodig om een bepaald niveau te bereiken waarbij dingen zoals asana en mantra veel belang bij hebben.Het is veel belangrijker om je gedachten eerst te leren kennen. Hier kan je naar luisteren om deze uit eindelijk meer te kunnen gaan sturen dus eigenlijk meer te gaan bepalen waaraan je juist wel wilt denken.
Je kan je hierna b.v. gaan concentreren op objecten zoals een gum, potlood verzin maar wat. Je zult zien dat dit je best tegen gaat vallen.
Er zijn 5 soorten verstoring
1. Lichamelijke verstoringen, jeuk irritatie bla bla.
2. Je gedachten dwalen af
3. Dagdromen, dit heb je meestal pas later door
4. Je merkt dat het lukt/Prestatie
5. Hallicunaties.Als je dit goed kan is het eens tijd om verder te gaan
nog ff een vraagje, dit weekend had/heb ik het erg druk en ben ik dus niet toegekomen aan meditatie. is het erg als er een paar dagen tussen zit, dat je het 'verleert' of zoiets?
quote:Ja ach het gaat om de kennis making met. .. als er echt een interesse ontstaat zal men zich er wat meer in gaan verdiepen. Ik blijf dit meer zien als met een blinddoek om in een nieuwe wereld lopen.
Op zondag 16 november 2003 01:50 schreef Antagonist het volgende:[..]
Goede oefening inderdaad , maar je kan ook zonder die controle al rustig mediteren hoor, Trance is altijd wel te bereiken.
[Dit bericht is gewijzigd door Snager op 16-11-2003 14:25]
quote:Verleren doe je het niet , het is alleen zo dat je het beste een vast ritme hebt.
Op zondag 16 november 2003 12:20 schreef Cataclysm_Child het volgende:
nog bedankt Antagonist, voor het boek. ik heb er u een gedeelte van gelezen en het is best interessant. alleen jammer dat de schrijver weinig ruimte openlaat voor discussienog ff een vraagje, dit weekend had/heb ik het erg druk en ben ik dus niet toegekomen aan meditatie. is het erg als er een paar dagen tussen zit, dat je het 'verleert' of zoiets?
Ik heb weleens een maand niet gemediteerd en toen had ik eindelijk een rustie avond en toen kreeg ik al meteen heerlijke uittredingsverschijnselen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |