Ik was goed in trance ik voelde het soms een beetje dat ik hier mee bezig was
, later nog heb ik nog gevisualiseerd dit was behoorlijk sterk
.
Ik voel me nu weer een beetje ''aangevuld'' en ''vaag bovennatuurlijk'' ' het gaat weer iets beter met me'.
Maar wat is nou het verschil van die gekleurde energie en die blauwe
What's the difference ![]()
Ik deed dit want had nog geen zin om die kleuren uit me kop te leren ![]()
Maar maar maar, als ik me chakras vul moet ik dit zien als een lege ruimte die vol loopt of moet ik een voorwerp zien wat groter wordt, zo ja hoe ziet dat voorwerp er in hemels naam uit ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door gl00winw00d op 18-12-2003 17:49]
alleen toen was et niet stabiel alleen zakte ik er af en toe heel ff in maar dan kwam ik meteen weer terug omdat ik er te veel over ging denken........ het voelt in stabiele trance ook alsof ik mijn lichaam niet echt meer voel.. tintelen, visualiseren gaat makkelijker, geluid van buiten komt inderdeed als een schok door je lichaam heen ... het kleinste geluidje al. en de plek waar je 'bent' voelt heel raar aan. alsof je niet meer binnen de grenzen van je eigen lichaam zit zegmaar.
Ben erg benieuwd om welke redenen jullie mediteren. Ik mediteer onder andere zelfkennis, bewustwording ontspanning. Vaak ook andere dingen die ik nu even niet wil samenvatten onder het kopje meditatie omdat ik het voor mezelf redelijk oppervlakkig wil houden.
Wat voor een effecten hebben de meditaties op je dagelijkse leven?
quote:Het maakt niet zoveel uit hoe je de chakras en of de energie inbeeld.
Op donderdag 18 december 2003 17:17 schreef gl00winw00d het volgende:
Ik ben weer back ik heb gemediteerd van 4 tm 5, en was behoorlijk weg.
Het begon met me chakras aanvulle met blauwe energie en sluiten.Ik was goed in trance ik voelde het soms een beetje dat ik hier mee bezig was
, later nog heb ik nog gevisualiseerd dit was behoorlijk sterk
.
Ik voel me nu weer een beetje ''aangevuld'' en ''vaag bovennatuurlijk'' ' het gaat weer iets beter met me'.Maar wat is nou het verschil van die gekleurde energie en die blauwe
What's the difference
Ik deed dit want had nog geen zin om die kleuren uit me kop te leren
Maar maar maar, als ik me chakras vul moet ik dit zien als een lege ruimte die vol loopt of moet ik een voorwerp zien wat groter wordt, zo ja hoe ziet dat voorwerp er in hemels naam uit
Met dit soort mentale foefjes kan je je esoterische lichaam beinvloeden, dit moet je namelijk ook mentaal doen.
quote:Symptomen klinkt wel heel fout hoor
Op donderdag 18 december 2003 17:18 schreef ViLLzZ het volgende:
ja ik heb gelezen wat de symptonen van een trance zijnen die heb ik zeker, ik had het al de eerste paar keren dat ik ging mediteren .. dat heeft antagonist mij via mail verteld (nadat ik hem gemaild had).
quote:Dit soort visioenen kan je alleen zelf interpreteren.
Op donderdag 18 december 2003 18:36 schreef _Tijmen_ het volgende:
Ik ben van de oude garde
Heb al die tijd gewoon steeds voor ik ging slapen gaan mediteren.
De behoefte om iets anders te gaan doen, zoals chakra's enzo heb ik nog niet heel erg.
Heb een keer wel een keer iets raars meegemaakt.
Op de zondag dat het kind van Maxima geboren ging worden, waar ik toen nog niks van af wist, ging ik mediteren.
Op een gegeven moment, wat met later terug rekenen de tijd bleek te zijn van de geboorte van het kindje, hoorde ik allemaal getoeter en gejuich van kinderen, geschreeuw en geblaf, heel duidelijk allemaal alsof het naast me was.
Niemand anders in mijn omgeving heeft dit gehoord, verder lijkt het me ook sterk dat het buiten was want het klonk echt alsof het naast m'n oor was.
Bij dit alles zag ik GEEN beeld.
Ik weet niet wat het is, maar vond het wel geinig.
quote:Zelfkennis, bewustwordin, ontwikkeling, ontspanning,energie tekort opvullen. allerlij van dat soort zaken, maar ik haal er zoveel meer uit.
Op donderdag 18 december 2003 19:16 schreef Snager het volgende:Ben erg benieuwd om welke redenen jullie mediteren. Ik mediteer onder andere zelfkennis, bewustwording ontspanning. Vaak ook andere dingen die ik nu even niet wil samenvatten onder het kopje meditatie omdat ik het voor mezelf redelijk oppervlakkig wil houden.
quote:Het ligt mij wel, en toen ben ik me er in gaan verdiepen en zowaar zit ik hier mensen te vertellen hoe ze het zelf ook kunnen doen
Ik merk het door verbetert concentratievermogen , maar ook dat ik extra energie heb naar een meditatie.
Ik combineer mediteren vaak met leren.
quote:ik mediteer vooral voor peace of mind en om energie te krijgen.
Op donderdag 18 december 2003 19:16 schreef Snager het volgende:
Ik merk voor mezelf dat het moeilijk is om terug in een trance te komen waneer je vanuit een trance verstoord word. Ik moet dan echt helemaal vanaf het begin beginnen ( ik hou er overigens andere tradities op na als beschreven in de Openingspost ). Concreet: ontspannen lichaam, gedachtes kalmeren, bewust worden/aanvoelen van de ik onderdelen. Soms blijf ik ergens hangen dit gebruik ik dan om uit te zoeken waarom dit is en leer ik weer een heleboel.Ben erg benieuwd om welke redenen jullie mediteren. Ik mediteer onder andere zelfkennis, bewustwording ontspanning. Vaak ook andere dingen die ik nu even niet wil samenvatten onder het kopje meditatie omdat ik het voor mezelf redelijk oppervlakkig wil houden.
invloed ( ik merk er nog niet zo veel van ) : maar ik kan me nu al wat beter langer concentreren op iets.. en me beter afsluiten van mijn omgeving om me totaal te concentreren op wat ik aan het doen ben bijv.
quote:Dit gevoel heb ik dus al maanden. En dat is niet relax meer na zo'n lange tijd
Op donderdag 18 december 2003 17:08 schreef Mischa_NL het volgende:
Je moet VOORAL niet te snel denken dat je in trance bent!Ik zal het gevoel dat ik heb ff omschrijven.
Alles is loodzwaar en dan bedoel ik echt loodzwaar.
Je voelt je lichaam niet goed meer.
Je Hoort een hoop gezoem,getik, niet je lichaamsenergie maar je hoort er nog iets anders doorheen!
Je gaat tintelen, En ik had dat ook toen ik het voor het eerst deed maar dat was duidelijk geen trance dus tintelen is niet alleen in trance!
Je Hoort dingen als een tik of een kraak heel erg hard het gaat als een schok door je heen.
Het voelt alsof je boven je eigen zweeft. Heel raar gevoel.
Ik heb ook niet vaak de behoefte om dingen te gaan doen. Meestal gewoon lekker liggen, Als ik begin denk ik dat ik een hoop ga doen. Als je dan eenmaal in die trance ben heb ik meestal gewoon zin om weg te zweven op mijn gedachten (JA heb je ook in trance (d0h))
Net de film The Green Mile gekeken, Meer mensen gezien?
Wel mooi insprirerend verhaal voor een goede visualisatie denk ik.
Ik heb nu echt zin om te gaan mediteren en zometeen ga ik het doen en proberen Niet in slaap te vallen. Ik voel dat het eindelijk weer eens gaat lukken
quote:Dan denk ik dat het onder andere iets lichamelijks is.
Op vrijdag 19 december 2003 00:02 schreef Mischa_NL het volgende:
huh? al maanden constant ?
Vage bende!Net de film The Green Mile gekeken, Meer mensen gezien?
Wel mooi insprirerend verhaal voor een goede visualisatie denk ik.Ik heb nu echt zin om te gaan mediteren en zometeen ga ik het doen en proberen Niet in slaap te vallen. Ik voel dat het eindelijk weer eens gaat lukken
PS: , kheb een frontpage ban
woei
quote:Zo af en toe
Op donderdag 18 december 2003 13:56 schreef Antagonist het volgende:[..]
Gewoon ff ziek melden, mschien is het de griep misschien moet je onstpannen.
Trouwens mensen, hoe gaat het met de oude garde ?
De mensen die ook in deel 1 postten , komen die hier nog en mediteren die nog ?
Of is dit een soort 'toepasselijke' visualisatie.
[Dit bericht is gewijzigd door gl00winw00d op 20-12-2003 18:47]
quote:same here, ik ben er de laatste tijd niet echt aan toe gekomen, maar nu heb ik wat meer tijd. ik heb van mn ma nog wat bandjes gekregen met begeleidend meditatie erop
Op donderdag 18 december 2003 15:32 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Ik verplaats me zo nu en dan nog steeds op dit forum (ik weet het, ben niet deel 1 maar toch), maar de echte trance is nog niet gelukt... maar de vakantie komt eraan dus hoop dan toch iets meer tijd te hebben om dieper te komen.
Kortom: ik hou de moed erin
quote:Bedoel je het inademen leuke kleur uitademen smog?
Op zaterdag 20 december 2003 01:24 schreef gl00winw00d het volgende:
Moet je nou altijd je vorm van energie inademen tijdens het vullen van de chakras?Of is dit een soort 'toepasselijke' visualisatie.
Succes!
Ik weet niet meer precies hoe het zat en heb me er neit zo in verdiept maar daarvoor moest je volgens mij niet in trance zijn...
Of weet ik het niet goed meer?
Ik heb het anders weleens geprobeerd. Je vingertopjes gaan beetje tintelen, je voelt iets maar ik vind een lekkere meditatie veel lekkerder en bijzonderder.
Misschien meot ik het eens in trance proberen.
quote:Ben je al in trance belandt, als je vragen hebt kan ik die voor je beantwoorden, want ik heb er aardig wat mee gedaan met mediteren
Op dinsdag 23 december 2003 00:49 schreef Mischa_NL het volgende:
Ik heb het weleens geprobeerd.
Je bedoeld een psi bal toch?Ik weet niet meer precies hoe het zat en heb me er neit zo in verdiept maar daarvoor moest je volgens mij niet in trance zijn...
Of weet ik het niet goed meer?
Ik heb het anders weleens geprobeerd. Je vingertopjes gaan beetje tintelen, je voelt iets maar ik vind een lekkere meditatie veel lekkerder en bijzonderder.
Misschien meot ik het eens in trance proberen.
i.d. mediteren is boeiender dan zo'n psiball.
quote:De eerste keren dat ik probeerde te mediteren had ik dezelfde probleem als jou, namelijk dat met concentratie enzo, dit is opzicht geen groot probleem, want het komt wel goed als je blijft oefenen. En wat betreft de ademhaling, op een gegeven moment nemen je hersenen de ademhaling over, dus als je elke ademhaling zelf wil proberen te controleren, gaat het gegarandeerd fout. Dus probeer als je voelt dat je in trance komt, je ademhaling de vrije loop te laten gaan.
Op dinsdag 23 december 2003 00:56 schreef Mischa_NL het volgende:
ik ben een aantal keer in trance geweest, ik moet er nog erg aan wennen aangezien ik moeilijk adem kan halen op dat moment, en dan bedoel ik echt moeilijk. Als ik dan op het goed ademhalen concetreer verlies ik mijn concentratie en ga ik uit mijn trance heel vervelend. ik heb dit alle keren tot nu toe gehad.
Als ik dan moeilijk adem kan halen en gewoon GEEN adem haal houd ik dat seconde of 50 vol en voel mijn bostkas toch op en neer gaan. dus ik haal wel adem maar merk het zelf niet. daarna heb ik het zo benouwd dat ik toch weer moeilijk adem begin te halen, misschien moet ik dit niet doen?
Gister was ik weer uitgeslapen en gebeurde dat met dat ademhalen weer misschien lukt het vanavond beter. ik hoop het
quote:Ok, veel succes ermee
Op dinsdag 23 december 2003 01:08 schreef Mischa_NL het volgende:
ik ga het vanavond nog eens proberen, de laatste weken was er niet van gekomen omdat ik het druk met school had en beetje een slaaptekort had. daardoor viel ik steeds in slaap.Gister was ik weer uitgeslapen en gebeurde dat met dat ademhalen weer misschien lukt het vanavond beter. ik hoop het
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |