abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 mei 2004 @ 00:53:08 #101
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_19327965

En dan te bedenken dat bovenstaande beelden volledig (!) digitaal zijn!

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  zondag 23 mei 2004 @ 02:23:07 #102
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_19329335
quote:
Op zondag 25 april 2004 01:31 schreef Arjan het volgende:
Ik vind de traler best tegenvallen, na wat ik hier gelezen heb. Ik zie geen vernieuwende effecten, alleen meer van wat we al kennen, waarbij het er nog behoorlijk nep uitziet ook.
Het verhaal is een rampscenario, dus ook nie meer echt origineel. Jammer.
Deze film moet het vooral hebben van het zinnetje "van de makers van Independence Day".
..ok, de CGI zien er wel OK uit. Concept van het verhaal ook.
Maar inderdaad: HET argument dat de mensen moet overhalen om hem te zien is blijkbaar: "van de makers van Independence Day" Dat zegt meer dan genoeg.
Let's face it: Dit wordt dus echt wel even de grootste KUTfilm van het jaar! driewerf

[offtopic]
Oh, en wat betreft de ecologische boodschap: er is dus, niet eens zo lang geleden al eens een SF meesterwerk gemaakt die je echt aan het denken zet , die heette Twelve Monkeys
[/offtopic]
Scientific Progress Goes 'Boink'
  zondag 23 mei 2004 @ 02:34:48 #103
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19329461
ik vind het zo klote dat iedere x dat ik naar de bios ga die trailer zie, en hij spoilert steeds meer.

Ik heb er geloof ik niet meer zo'n zin in...

zondag 23 mei 2004 @ 02:35:44 #104
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_19329470
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:53 schreef Darth-Vader het volgende:

En dan te bedenken dat bovenstaande beelden volledig (!) digitaal zijn!
Het lijkt idd op een tekenfilm.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 23 mei 2004 @ 02:37:15 #105
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19329484
quote:
Op zondag 23 mei 2004 02:35 schreef Price het volgende:

Het lijkt idd op een tekenfilm.
[offtopic] mooie upgrade Price![/offtopic]

pi_19331267
Deze film moet ik zien!!!
pi_19333153
Ik wou deze film graag zien.

Tot ik Independence Day had gezien. Deze film is dus van dezelfde makers, en als ik de reclames enzo moet geloven is dat iets positiefs aan The Day After Tomorrow. Nou, dan laat ik deze film liever aan me voorbij gaan.
Al is 'ie vast heel mooi, grafisch.
  zondag 23 mei 2004 @ 12:37:39 #108
84330 Eveli
Zennnn
pi_19333589
Deze flim lijkt me zwaar vet.
pi_19365877
ik ga er vrijdag heen! gereserveert dus dat wordt wel relaxt! heb er onwijs zin in!
  maandag 24 mei 2004 @ 16:40:54 #110
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_19366510
Ik wilde deze film wel zien maar nu ik lees dat het van de makers van Independence Day is denk ik dat ik hem maar laat voor wat het is.
pi_19366752
ik ben nog steeds van plan er heen te gaan ... en ik kijk met zin niet naar trailers e.d spoilers
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_19375643
Trailer ook gezien, lijkt me alleen zo verschrikkelijk deprimerende film

Gyllenhaal lijkt me wel leuk maar ik twijfel er nog over..
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:43:32 #113
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19385700
Hmmm, de eerste reacties zijn niet al te positief....

...Maar toch gaat deze jongen vrijdag lekker genieten van deze ongelooflijke popcorn flic!!!!
De beelden zullen iig wel geweldig zijn!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 18:40:29 #114
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19399527
Ik denk dat ik er ook maar heen ga! Hij lijkt me toch wel leuk!
Everybody's talking, but they don't say a thing
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:47:13 #115
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_19403216
quote:
Op maandag 24 mei 2004 16:40 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik wilde deze film wel zien maar nu ik lees dat het van de makers van Independence Day is denk ik dat ik hem maar laat voor wat het is.
Gelukkig is Dean Devlin ditmaal niet betrokken bij Emmerich's project. Producer Devlin was voorheen verantwoordelijk voor de klote dialogen en flauwe grappen in o.a. ID4 en Godzilla.
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:46:19 #116
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_19420648
De SFX zien er zeer gelikt uit.

Ik zit te twijfelen tussen Troy en TDaT voor dit weekend.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_19422393
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:46 schreef Mr.J het volgende:
Waarom niet allebei?!
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:52:29 #118
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_19422516
Heb ik de tijd niet voor.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_19422711
Zo, zaterdag zit ik in de kuip deze film te kijken
O+ BlaBlub O+
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:59:27 #120
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_19422776
VRIJDAG
Accept you're dead and start living
  woensdag 26 mei 2004 @ 18:09:54 #121
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_19426282
Volgende week woensdag!
pi_19427020
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:59 schreef bramos-elvis het volgende:
VRIJDAG
klopt
pi_19431256
Ik heb hem vandaag gezien
Toffe film, mooi gemaakt. Er zitten wel enkele foutjes eigenlijk in.

Wat wel grappig is dat er dingen van andere films in gebruikt worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar het is een mooie film
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_19431334
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:46 schreef Mr.J het volgende:
De SFX zien er zeer gelikt uit.

Troy is evengoed als deze film eigenlijk, is dus moeilijke keuze.

Hou je van actie: The Day After Tomorrow
hou je iets meer van romantiek & oudheid: Troy

anders (beste oplossing): beide
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_19431373
Ik vond Independence Day best wel leuk, ondanks alle Amerikaanse verheerlijking. Gewoon even je verstand op nul en genieten van een lekkere popcorn film. Zelfde geldt denk ik voor deze film, en het zou met het Amerikaanse vlaggengewapper nog best wel meevallen ook. Sterker nog, het schijnt dat Ronald Emmerich nog wat kritiek levert op het milieubeleid van de VS in deze film.
pi_19444998
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:27 schreef Disorder het volgende:
Ik vond Independence Day best wel leuk, ondanks alle Amerikaanse verheerlijking. Gewoon even je verstand op nul en genieten van een lekkere popcorn film. Zelfde geldt denk ik voor deze film, en het zou met het Amerikaanse vlaggengewapper nog best wel meevallen ook. Sterker nog, het schijnt dat Ronald Emmerich nog wat kritiek levert op het milieubeleid van de VS in deze film.
klopt, in een interview op tmf( ) zei hij dat hij je aan het denken wou zetten of de mens wel zo verstandig omging met het milieu
pi_19445051
Ik ga hem zeker wel kijken. Al is het maar om de SFX.
  donderdag 27 mei 2004 @ 14:39:01 #128
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_19446914
Ik heb hem gisteren gezien.

Ik vond het een leuke film, al was het alleen al vanwege de SFX. De film miste wel een beetje spanning, maar was het toch wel waard. Ik zou ook meer kunnen vertellen, maar dan ga ik de boel een beetje spoilen.
Horrible Cunt!
pi_19447779
ik ga straks de film checken ....ben benieuwd, hoor wel vaak hetzelfde...slap verhaal, maar de SFX maken veel goed...
pi_19454374
Hier heb ik een review van iemand die hem in NY heeft gezien:
quote:

Gisteren de film mogen zien en het volgende meegemaakt:

Vooraf aan de film,bij de ingang,werd iedereen gecontroleerd op de nodige video/audio-apparatuur aangezien het verboden was/is tijdens de voorstelling opnames te maken op straffe van verwijdering,inbeslagneming en een fikse boete!
Dit werd nog een keer op het grote scherm vertoont voordat de hoofdfilm begon met de bijbehorende tekst dat een ieder verplicht was indien hij een mede-bioscoopganger foto's of andere multi-media opnames zag maken deze direct aan de directie of diens personeel door te geven.
Je begrijpt dat de nodige " yeah right " links en rechts waren te horen bij het lezen van deze tekst.

De film dan:

Deze opent met een shot over drivende losse ijsschotsen waarna je een mini-kamp ontdekt waar Dennis Quaid('Jack' de hoofdrolspeler) met een aantal collega's aan het boren en meten is.Tijdens het boren begint het ijs her en der te scheuren met als gevolg dat de boorapparatuur in de afgrond valt(degene die ermee bezig was bijna meesleurend) en er zo 2 gescheiden stukken grond verschijnen. In bijna Gung-ho stijl moet de hoofdpersoon 'Jack' weer even 3 aluminium pijpen die aan de overkant zijn blijven liggen redden en dit ook bijna ook met zijn leven bekopen.
Daarna een shot van de hoofdrolspeler 'Jack' bij een VN vergadering waar het klimaat aan de orde wordt gesteld en niemand eigenlijk naar hem wil luisteren.vooral de vice-president van de Verenigde Staten niet.
Daarna volgt er een shot van Tokyo Japan waar het nacht is en waar na verloop van tijd bevroren ijspegels zo groot als tennisballen de inwoners van Tokyo bombarderen.Hierna een shot van een weer-instituut dat metingen overal ter wereld waarneemt en daarna overgaat in een shot met hoofdrolspeler 'Jack' en zijn huiselijke situatie nl: Zijn zoon die brilliant is haalt een zware onvoldoende maar wordt toch uitgezonden voor een academische marathon in New York .
In het vliegtuig op weg naar New York worden ze ook geconfronteerd met de veranderde weersomstandigheden(turbulentie) waarna het beeld overgaat in een volgende shot nl: De Hel die nu in Los Angeles op weergebied is losgebarsten.Rondvliegende auto's /huizen ala de film Twister ontsieren de hele Californische bay-area. dat na aflloop op een militair slagveld lijkt.(let op de typische Amerikaanse field reporters die gewoon verslag blijven doen van de hele inferno om hen heen en daarvoor ook de prijs betalen )

Daarna is ,na enkele easy-shots-- die scenes waar allerlei hoofdrolspelers onder elkaar kleppen over wat er verder kan gebeuren etc etc.-- de beurt aan New York dat vooraf gewaarschuwd was door het vreemde gedrag van de dieren.(en toch denken dat het niks voorstelt he mensen...)Je ziet dan ook de huizenhoge zee gewoon regelrecht op New York/Manhatten afstormen en alles en iedereen in zijn pad verzwelgen

Het 'schoolklasje' met de zoon van de hoofdrolspeler 'Jack' dat in New York vastzit vanwege de naderende inferno vlucht met nog een tiental bewoners de bibliotheek in en houd zich daar schuil tot aan het einde van de film.

Uiteindelijk begint de kou na de regen-inferno de overhand te krijgen en ook New York vriest zoals het gehele noorden van de Verenigde Staten en Europa en Azie helemaal dicht onder een pak sneeuw en ijzel.
In typische Amerikaanse dare-devil stijl beloofd hoofdrolspeler Dennis Quaid('Jack') dat hij zijn zoon gaat halen daar in New York en begint een 3 man sterk expeditie-tocht te voet op te zetten ( en waarin hij uiteindelijk slaagt) waarna het weer zich herstelt, en alle overlevenden door de Amerikaanse regering in helicopters worden opgepikt en de film uiteindelijk met een shot van moeder Aarde eindigd.

Is deze film nu een waardige opvolger van ID4?

Nee! Het heeft niet die vaart en lekkere doorgang die een film uit deze genre zou moeten hebben.
Allereerst zijn er teveel van die scene's waarin de hoofdrolspelers teveel met elkaar bezig zijn en daardoor het tempo van spanning die zo een film toch dient op te bouwen voor de volgende scene onderbreekt.
De inferno -scene's zijn echter geweldig(je zag ze ook al in de trailer) en grotesk en hebben wat weg van wat we in ID4 zagen bij de aanschouw van de UFO's.
Vooral de aanstormende zee op Manhatten zoals eerder omschreven is echt knap en indrukwekkend gedaan en doet denken aan die ID4 scene waar het presidentiele vliegtuig opstijgt terwijl de vuurmassa door Los Angeles heenraast.
Kwa humor is het vrij mager gesteld itt ID4 want de enge echte leuke opmerking is wanneer de zee door de straten van Manhatten heenraast, een buschauffeur tegen passagiers buiten schreeuwt die coute co coute binnen willen komen dat hij buiten dienst is(hij staat immers vast )vervolgens toch de deur open doet, wederom zegt dat hij 'buiten dienst' is ,$ 100,- dollar krijgt, weer zegt datie buiten dienst is en dan $ 200,- krijgt en dan zegt Thank U en vervolgens gewoon doorgaat met het lezen van zijn krantje.
Ik vind qua spanning dat The Day after Tomorrow eerder in het rijtje Deep Impact en Armageddon past die eigenlijk qua verhaallijn eigenlijk nog boeiender zijn.

Kortom The Day after Tomorrow is een leuke film maar geen hoogvlieger als we dat vergelijken met gelijksoortige films zoals eerder genoemd.Jammer!
  donderdag 27 mei 2004 @ 19:57:53 #131
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_19454891
Duidelijk geval van een hype.
pi_19455177
door de enorme hoeveelheid reclame (terwijl ik er eigenlijk nog niks van gehoord had) ben ik er bang voor dat dit een type film is dat het puur moet hebben van de marketing. ik ga hem uiteraard zelf nog even kijken maar ben bang dat dit niet in de bios gaat gebeuren. (terwijl een SFX film daar wel het best tot zijn recht komt)
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:13:27 #133
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19455331
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:57 schreef Maaark het volgende:
Duidelijk geval van een hype.
Dat valt nog wel mee denk ik. Hij wordt vooral hij super agressief gepromoot. Je kan geen film meer zien zonder dat je de trailer ziet en overal hangen posters en zie je commercials.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:17:05 #134
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_19455433
Ja. En daardoor praat iedereen erover.
Da's toch een hype?
pi_19455619
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 20:43 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar het zuigt net als Greenpeace reclames.
weer iemand die zoiets heeft van "we verneuken de aarde maar"
wat wordt ik daar toch ziek van!

maargoed ontopic:
Ik ga deze film zeker kijken. Ik weet heus wel dat het verhaal echt superslecht zal zijn enzo, maar ik houd nu eenmaal van rampenfilms en dan maakt het mij niks uit of er een goed verhaal in zit, als de special effects maar goed zijn. En ik weet zeker dat dat bij deze film wel goed zit!
pi_19456136
De recensie in de veronica gids is veelbelovend. Daar kreeg ie 4 van de 5 sterren.
pi_19456176
Ik ga hem wel in Parijs bekijken, zijn we toch met school -> moeten een film kijken

(Wel de VO (originele versie), ik heb geen zin in frans gekrijs )
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_19456436
ff zo tussendoor:

Denk nou eerst ff na voor je bladen gaat ophemelen want die zijn het laatste wat je moet geloven.Vaak hebben zij er baat bij om iets op te hemelen zodat zij er ook beter van worden.Commericeel gewin heet dat.Dus ik zou altijd meer waarde hechten aan wat normale mensen schrijven ipv wat professionals je voorkauwen.
De film Blairwitch Project was een voorbeeld van geweldige hype en bleek datie niet veel beter (zeg maar gewoon SLECHT)was dan Evil Dead uit de jaren 80 of Hell Raiser of zelfs Psycho.
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:00:34 #139
38433 snijder
snijderdotcom
pi_19456555
Ik heb nu al een paar ker de trailer gezien, lijkt me helemaal niets. Wacht wel tot dat deze op de TV komt/download hem wel.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_19456780
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:00 schreef snijder het volgende:
Ik heb nu al een paar ker de trailer gezien, lijkt me helemaal niets. Wacht wel tot dat deze op de TV komt/download hem wel.
Wacht tot deze op tv komt...

Dude, dan mag je nog wel damn lang wachten, hoe groter de hype van een film, des te langer het duurt voordat hij op TV komt.

Mss Channel + oid, maar anders ook niet
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  Redactie Frontpage donderdag 27 mei 2004 @ 21:22:14 #141
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19457117
De telegraaf was ook lovend, op imdb zeggen ze: wat je verwacht krijg je. Dus mooie beelden, actie en een dun verhaaltje. Sorry, maar zat er verhaal in ID4? Nee toch en ook die was goed te pruimen.
pi_19457215
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:22 schreef SunChaser het volgende:
De telegraaf was ook lovend, op imdb zeggen ze: wat je verwacht krijg je. Dus mooie beelden, actie en een dun verhaaltje. Sorry, maar zat er verhaal in ID4? Nee toch en ook die was goed te pruimen.
Precies, een goed verhaal is fijn, maar soms, ja soms, dan zijn die films waar je gewoon met ogen open, popcorn op schoot, kunt genieten van de belachelijk mooie effects

Dit had ik bij Troy ook al in gedachte (die me toen nóg tegenviel, maar dat terzijde). Hopelijk wordt deze wel wat beter dan Troy, het (dunne) verhaal staat me iig wel aan
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  Redactie Frontpage donderdag 27 mei 2004 @ 21:41:03 #143
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19457664
J, een overkil is ook niet goed. Van Helsing vond ik op een gegeven moment gewoon saai, weer een effect hier, weer een oneliner daar. Ik dacht na 90 minuten, gooi die eindcredits erin! Moesten we nog 3 kwartier.
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:32:57 #144
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19459011
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:17 schreef Maaark het volgende:
Ja. En daardoor praat iedereen erover.
Da's toch een hype?
Pff.

Nou ja, ze proberen er juist een hype van te maken. Als iedereen het een kutfilm vindt en daarover praat is het geen hype lijkt me. Je snapt wat ik bedoel. Die film zorgt er niet voor dat er over gepraat wordt, dat doet de promotiecampagne.
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:35:14 #145
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19459074
Ik download hem wel, ga m'n geld niet hier aan uitgeven, dan nog liever aan shrek 2 of harry potter...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:36:09 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19459100
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:32 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Pff.

Nou ja, ze proberen er juist een hype van te maken. Als iedereen het een kutfilm vindt en daarover praat is het geen hype lijkt me. Je snapt wat ik bedoel. Die film zorgt er niet voor dat er over gepraat wordt, dat doet de promotiecampagne.
Meneer Emmerich's vorige films hadden ook al zo'n enorme marketing er om heen zitten (ID4 en Godzilla)
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_19460525
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:35 schreef MikeyMo het volgende:
Ik download hem wel, ga m'n geld niet hier aan uitgeven, dan nog liever aan shrek 2 of harry potter...
Dat zegt iemand die zijn geld wel aan Knight Rider uitgeeft!
pi_19461821
Aardige film, eens wat anders dan die vervelende pro-amerika propaganda. Maar de boodschap had veel harder en prominenter moeten worden gepresenteerd.
pi_19461934
Net gezien in de bios, viel me wel een beetje tegen eerlijk gezegd. Maar ook weer niet super slecht ofzo, je moet hem gewoon gezien hebben
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:51:43 #150
3604 MightyV
Just Breathe
pi_19462606
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:56 schreef i-spy24 het volgende:
De film Blairwitch Project was een voorbeeld van geweldige hype en bleek datie niet veel beter (zeg maar gewoon SLECHT)was dan Evil Dead uit de jaren 80 of Hell Raiser of zelfs Psycho.
Dat films vaak gehyped worden en dus enorm tegenvallen is natuurlijk waar. Meest recente voorbeeld daarvan is Troy. MaarBlair Witch vind ik een slecht voorbeeld, dat was juist een ontzettend vernieuwende film.

On-topic: The Day After Tomorrow net gezien en de sfx zijn prachtig, en gelukkig geen overkill. Plotje is dun, oke, maar er zitten een paar leuke vondsten in en het acteren is over het algemeen goed. Geen klassieker, maar wel erg goed binnen het rampenfilm-genre. Beter dan Deep Impact, niet zo gaaf als Armageddon. Leuk entertainment in ieder geval wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')