..ok, de CGI zien er wel OK uit. Concept van het verhaal ook.quote:Op zondag 25 april 2004 01:31 schreef Arjan het volgende:
Ik vind de traler best tegenvallen, na wat ik hier gelezen heb. Ik zie geen vernieuwende effecten, alleen meer van wat we al kennen, waarbij het er nog behoorlijk nep uitziet ook.
Het verhaal is een rampscenario, dus ook nie meer echt origineel. Jammer.
Deze film moet het vooral hebben van het zinnetje "van de makers van Independence Day".
Het lijkt idd op een tekenfilm.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:53 schreef Darth-Vader het volgende:
En dan te bedenken dat bovenstaande beelden volledig (!) digitaal zijn!![]()
[offtopic] mooie upgrade Price![/offtopic]quote:Op zondag 23 mei 2004 02:35 schreef Price het volgende:
Het lijkt idd op een tekenfilm.
Gelukkig is Dean Devlin ditmaal niet betrokken bij Emmerich's project. Producer Devlin was voorheen verantwoordelijk voor de klote dialogen en flauwe grappen in o.a. ID4 en Godzilla.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:40 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik wilde deze film wel zien maar nu ik lees dat het van de makers van Independence Day is denk ik dat ik hem maar laat voor wat het is.
Waarom niet allebei?!quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:46 schreef Mr.J het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Troy en TDaT voor dit weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar het is een mooie film
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
Troy is evengoed als deze film eigenlijk, is dus moeilijke keuze.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:46 schreef Mr.J het volgende:
De SFX zien er zeer gelikt uit.
Ik zit te twijfelen tussen Troy en TDaT voor dit weekend.
klopt, in een interview op tmf(quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:27 schreef Disorder het volgende:
Ik vond Independence Day best wel leuk, ondanks alle Amerikaanse verheerlijking. Gewoon even je verstand op nul en genieten van een lekkere popcorn film. Zelfde geldt denk ik voor deze film, en het zou met het Amerikaanse vlaggengewapper nog best wel meevallen ook. Sterker nog, het schijnt dat Ronald Emmerich nog wat kritiek levert op het milieubeleid van de VS in deze film.
quote:
Gisteren de film mogen zien en het volgende meegemaakt:
Vooraf aan de film,bij de ingang,werd iedereen gecontroleerd op de nodige video/audio-apparatuur aangezien het verboden was/is tijdens de voorstelling opnames te maken op straffe van verwijdering,inbeslagneming en een fikse boete!
Dit werd nog een keer op het grote scherm vertoont voordat de hoofdfilm begon met de bijbehorende tekst dat een ieder verplicht was indien hij een mede-bioscoopganger foto's of andere multi-media opnames zag maken deze direct aan de directie of diens personeel door te geven.
Je begrijpt dat de nodige " yeah right " links en rechts waren te horen bij het lezen van deze tekst.
De film dan:
Deze opent met een shot over drivende losse ijsschotsen waarna je een mini-kamp ontdekt waar Dennis Quaid('Jack' de hoofdrolspeler) met een aantal collega's aan het boren en meten is.Tijdens het boren begint het ijs her en der te scheuren met als gevolg dat de boorapparatuur in de afgrond valt(degene die ermee bezig was bijna meesleurend) en er zo 2 gescheiden stukken grond verschijnen. In bijna Gung-ho stijl moet de hoofdpersoon 'Jack' weer even 3 aluminium pijpen die aan de overkant zijn blijven liggen redden en dit ook bijna ook met zijn leven bekopen.
Daarna een shot van de hoofdrolspeler 'Jack' bij een VN vergadering waar het klimaat aan de orde wordt gesteld en niemand eigenlijk naar hem wil luisteren.vooral de vice-president van de Verenigde Staten niet.
Daarna volgt er een shot van Tokyo Japan waar het nacht is en waar na verloop van tijd bevroren ijspegels zo groot als tennisballen de inwoners van Tokyo bombarderen.Hierna een shot van een weer-instituut dat metingen overal ter wereld waarneemt en daarna overgaat in een shot met hoofdrolspeler 'Jack' en zijn huiselijke situatie nl: Zijn zoon die brilliant is haalt een zware onvoldoende maar wordt toch uitgezonden voor een academische marathon in New York .
In het vliegtuig op weg naar New York worden ze ook geconfronteerd met de veranderde weersomstandigheden(turbulentie) waarna het beeld overgaat in een volgende shot nl: De Hel die nu in Los Angeles op weergebied is losgebarsten.Rondvliegende auto's /huizen ala de film Twister ontsieren de hele Californische bay-area. dat na aflloop op een militair slagveld lijkt.(let op de typische Amerikaanse field reporters die gewoon verslag blijven doen van de hele inferno om hen heen en daarvoor ook de prijs betalen )
Daarna is ,na enkele easy-shots-- die scenes waar allerlei hoofdrolspelers onder elkaar kleppen over wat er verder kan gebeuren etc etc.-- de beurt aan New York dat vooraf gewaarschuwd was door het vreemde gedrag van de dieren.(en toch denken dat het niks voorstelt he mensen...)Je ziet dan ook de huizenhoge zee gewoon regelrecht op New York/Manhatten afstormen en alles en iedereen in zijn pad verzwelgen
Het 'schoolklasje' met de zoon van de hoofdrolspeler 'Jack' dat in New York vastzit vanwege de naderende inferno vlucht met nog een tiental bewoners de bibliotheek in en houd zich daar schuil tot aan het einde van de film.
Uiteindelijk begint de kou na de regen-inferno de overhand te krijgen en ook New York vriest zoals het gehele noorden van de Verenigde Staten en Europa en Azie helemaal dicht onder een pak sneeuw en ijzel.
In typische Amerikaanse dare-devil stijl beloofd hoofdrolspeler Dennis Quaid('Jack') dat hij zijn zoon gaat halen daar in New York en begint een 3 man sterk expeditie-tocht te voet op te zetten ( en waarin hij uiteindelijk slaagt) waarna het weer zich herstelt, en alle overlevenden door de Amerikaanse regering in helicopters worden opgepikt en de film uiteindelijk met een shot van moeder Aarde eindigd.
Is deze film nu een waardige opvolger van ID4?
Nee! Het heeft niet die vaart en lekkere doorgang die een film uit deze genre zou moeten hebben.
Allereerst zijn er teveel van die scene's waarin de hoofdrolspelers teveel met elkaar bezig zijn en daardoor het tempo van spanning die zo een film toch dient op te bouwen voor de volgende scene onderbreekt.
De inferno -scene's zijn echter geweldig(je zag ze ook al in de trailer) en grotesk en hebben wat weg van wat we in ID4 zagen bij de aanschouw van de UFO's.
Vooral de aanstormende zee op Manhatten zoals eerder omschreven is echt knap en indrukwekkend gedaan en doet denken aan die ID4 scene waar het presidentiele vliegtuig opstijgt terwijl de vuurmassa door Los Angeles heenraast.
Kwa humor is het vrij mager gesteld itt ID4 want de enge echte leuke opmerking is wanneer de zee door de straten van Manhatten heenraast, een buschauffeur tegen passagiers buiten schreeuwt die coute co coute binnen willen komen dat hij buiten dienst is(hij staat immers vast )vervolgens toch de deur open doet, wederom zegt dat hij 'buiten dienst' is ,$ 100,- dollar krijgt, weer zegt datie buiten dienst is en dan $ 200,- krijgt en dan zegt Thank U en vervolgens gewoon doorgaat met het lezen van zijn krantje.
Ik vind qua spanning dat The Day after Tomorrow eerder in het rijtje Deep Impact en Armageddon past die eigenlijk qua verhaallijn eigenlijk nog boeiender zijn.
Kortom The Day after Tomorrow is een leuke film maar geen hoogvlieger als we dat vergelijken met gelijksoortige films zoals eerder genoemd.Jammer!
Dat valt nog wel mee denk ik. Hij wordt vooral hij super agressief gepromoot. Je kan geen film meer zien zonder dat je de trailer ziet en overal hangen posters en zie je commercials.quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:57 schreef Maaark het volgende:
Duidelijk geval van een hype.
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:43 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar het zuigt net als Greenpeace reclames.
Wacht tot deze op tv komt...quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:00 schreef snijder het volgende:
Ik heb nu al een paar ker de trailer gezien, lijkt me helemaal niets. Wacht wel tot dat deze op de TV komt/download hem wel.
Precies, een goed verhaal is fijn, maar soms, ja soms, dan zijn die films waar je gewoon met ogen open, popcorn op schoot, kunt genieten van de belachelijk mooie effectsquote:Op donderdag 27 mei 2004 21:22 schreef SunChaser het volgende:
De telegraaf was ook lovend, op imdb zeggen ze: wat je verwacht krijg je. Dus mooie beelden, actie en een dun verhaaltje. Sorry, maar zat er verhaal in ID4? Nee toch en ook die was goed te pruimen.
Pff.quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:17 schreef Maaark het volgende:
Ja. En daardoor praat iedereen erover.
Da's toch een hype?
Meneer Emmerich's vorige films hadden ook al zo'n enorme marketing er om heen zitten (ID4 en Godzilla)quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:32 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Pff.
Nou ja, ze proberen er juist een hype van te maken. Als iedereen het een kutfilm vindt en daarover praat is het geen hype lijkt me. Je snapt wat ik bedoel. Die film zorgt er niet voor dat er over gepraat wordt, dat doet de promotiecampagne.
Dat zegt iemand die zijn geld wel aan Knight Rider uitgeeft!quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:35 schreef MikeyMo het volgende:
Ik download hem wel, ga m'n geld niet hier aan uitgeven, dan nog liever aan shrek 2 of harry potter...
Dat films vaak gehyped worden en dus enorm tegenvallen is natuurlijk waar. Meest recente voorbeeld daarvan is Troy. MaarBlair Witch vind ik een slecht voorbeeld, dat was juist een ontzettend vernieuwende film.quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:56 schreef i-spy24 het volgende:
De film Blairwitch Project was een voorbeeld van geweldige hype en bleek datie niet veel beter (zeg maar gewoon SLECHT)was dan Evil Dead uit de jaren 80 of Hell Raiser of zelfs Psycho.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |