De meeste mensen weten dat de meeste auto's van 10 jaar en ouder roesten, maar er word gezegd dat de Audi 80 bijv. vanaf 1986 verzonken (ik had zoiets gehoord iig) is. Maar betekent dat ze dan nooit roesten?
Hetzelfde geld voor de BMW E30 3-Series: quote van autovisie occasiongids:
quote:
De Benjamin van het Beierse merk heeft nooit te klagen gehad over belangstelling van de occasionkoper. Het sportieve imago van BMW en de bewezen kwaliteit zijn daar debet aan. Roestvorming is sinds de introductie van de (E30) 3-serie een uitgebannen fenomeen
http://data.ttg.nl/autovisie/occasiongids/showoccasion.pl?merk=BMW&model=10&SUBMIT.x=54&SUBMIT.y=12
Wat bedoelen ze met dat? Bedoelen ze dat het NOOIT zal roesten? Of is het gewoon marketing geblaat
Oh ja, E30 3-series 2 deurs sedan (ja, sedan) en de 4 deurs sedan zijn gemaakt van 1983 tot 1991.
Een 2 deurs E30 sedan
En de Audi 80 1984-1995 (volgens mij begonnen de "ronde" modellen van '86 tot '95)
Een Audi 80 sedan (deze is eentje van '91-'95)
Ik denk dat het wel waar kan zijn, want ik heb volgens mij nog nooit een roestige BMW E30 3-series of Audi 80 gezien.
En ik had gehoord dat de Audi A8, de Audi A6 en de Audi A2 NOOIT zullen roesten want ze zijn van volledig alluminium opgebouwd, is dit waar?
Ik had ook tegenwoordig gehoord dat de meeste auto's minstens 10 jaar niet roesten, ze kregen een soort elektrolyse? (zoeits had ik ook gehoord) behandeling. Kan iemand mij dat beter uitleggen?
En iemand ervaringen met roest met een van deze auto's? En vooral met de E30 3-series? Want ik wil misschien later een E30 325i kopen
quote:verzinkt 'roest' idd minder, omdat er bij krassen een laagje zinkoxide op het ijzer vormt, en dat zorgt er dan weer voor dat het ijzer niet kan roesten
Op zondag 9 november 2003 22:36 schreef yup het volgende:
blaat blaat
De BMW & de AUDI zijn vuurverzinkt,
en gaan alleen roesten als er een schade aan geweest is die niet goed is gerepareerd,
quote:verzinkt wil dus zeggen dat er een laagje zink over het ijzer (staal) heen zit
Op zondag 9 november 2003 22:43 schreef MadMarine het volgende:[..]
verzinkt 'roest' idd minder, omdat er bij krassen een laagje zinkoxide op het ijzer vormt, en dat zorgt er dan weer voor dat het ijzer niet kan roesten
quote:Roestvrij staal!
Op zondag 9 november 2003 22:39 schreef Suikermais het volgende:
Die wagen uit Back To The Future ( Delorean ) was helemaal van aluminium gemaakt....
[afbeelding]
En werd blauw van iedere aanraking met de vingers.
quote:Maak van dat aluminium maar rvs...
Op zondag 9 november 2003 22:39 schreef Suikermais het volgende:
Die wagen uit Back To The Future ( Delorean ) was helemaal van aluminium gemaakt....
[afbeelding]
quote:DeLorean is toch van roestvrij staal dacht ik. De reden dat hij zo traag is.
Op zondag 9 november 2003 22:39 schreef Suikermais het volgende:
Die wagen uit Back To The Future ( Delorean ) was helemaal van aluminium gemaakt....
Een Trabant roest niet. Die hebben een plastic carroserie
quote:Ja dus
Bestaan er auto's die (bijna) nooit roesten?
Bij een BMW E30, is het inderdaad waar dat deze bijna niet roesten, ECHTER, dit geldt natuurlijk alleen voor de auto's die ook netjes worden behandeld. Een schone auto roest minder snel dan een vieze auto (scheelt krassen), tevens heeft een auto die schade heeft gehad een veel groter risico betreffende roesten. Mijn ouders hebben een E30 uit 1990 gehad, en daar had de achterkant van in elkaar gezeten, dit resulteerde in een roestende achterklep omdat het niet goed gerepareerd/hersteld was.
Kortom, zorg voor een nette auto, en dan is er niets aan de hand, maar roest is niet de grootste vijand van de moderne auto. Indien je overigens gaat voor een E30, kijk dan even op de autotelegraaf of autovisie, dan kan je alle zwakke punten vinden van het model, waterpomp en wielophanging zijn ZEKER punten die je in de gaten moet houden, vooral een 325i (170 pk?) is een potentieel racemonstertje, vaak verlaagd en dat soort ongein, dus krijgt de ophanging veel voor zijn kiezen, en reparatie van dat soort geintjes is NIET goedkoop.
Succes!
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:46 schreef Furby het volgende:
Een Trabant roest niet. Die hebben een plastic carroserie
Rij nu al 2jaar in dat ding, iedere keer bij APK of beurt verbazen de monteurs zich weer.
Het is een bedrijfswagen, waarsschijnlijk een goede beurt gehad toen ie werd omgebouwd. Tektileren heet het geloof ik.
quote:[zijk-modus] Roesvast staal, dit betekend dat i dus wel degelijk roest
Op zondag 9 november 2003 22:45 schreef Dentaku het volgende:[..]
Roestvrij staal!
En werd blauw van iedere aanraking met de vingers.
Helaas heb ik een wél roestende auto... (Honda)
quote:THX, daarom zal ik ook zoeken naar een helemaal niet verlaagde, niet gewijzigde en minimaal van 1987 (dat zijn de laatste series), en belangrijk NIET getunede hoe dan ook (ook geen sjonny velgen
Op zondag 9 november 2003 22:46 schreef MaNiaC_P het volgende:
In principe roesten inderdaad auto's die verzonken zijn zeker een jaar of 10 niet. Uiteraard zijn niet alle auto's goed beschermt tegen roest, want dat is deels afhankelijk van de nauwkeurigheid van het productieproces. Astra's van de 1e generatie zijn niet bepaald "niet roestende" auto's, want daar zijn zwakke plekken als de achterspatborden zeker bekend.Bij een BMW E30, is het inderdaad waar dat deze bijna niet roesten, ECHTER, dit geldt natuurlijk alleen voor de auto's die ook netjes worden behandeld. Een schone auto roest minder snel dan een vieze auto (scheelt krassen), tevens heeft een auto die schade heeft gehad een veel groter risico betreffende roesten. Mijn ouders hebben een E30 uit 1990 gehad, en daar had de achterkant van in elkaar gezeten, dit resulteerde in een roestende achterklep omdat het niet goed gerepareerd/hersteld was.
Kortom, zorg voor een nette auto, en dan is er niets aan de hand, maar roest is niet de grootste vijand van de moderne auto. Indien je overigens gaat voor een E30, kijk dan even op de autotelegraaf of autovisie, dan kan je alle zwakke punten vinden van het model, waterpomp en wielophanging zijn ZEKER punten die je in de gaten moet houden, vooral een 325i (170 pk?) is een potentieel racemonstertje, vaak verlaagd en dat soort ongein, dus krijgt de ophanging veel voor zijn kiezen, en reparatie van dat soort geintjes is NIET goedkoop.
Succes!
En alle andere minder zinnige replies
Hier heb ik 3 goeie:
Dit is van http://www.marktplaats.nl
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/bmw/53340.htm?zoek=e30&oudei=30
Ziet er iig uit, maar veel te duur voor 3500 euro.
En eentje van http://www.mobile.de (van Duitsland dus)
Laag Kilometerstand, opties precies die ik wil en lekker goedkoop voor 950 euro
En eentje met M-Technic
http://www.dhh-murg.de/bmw325/details.htm
Precies zoals ik wil , alleen moet ie eigenlijk felrood zijn. M-Technic pakket, veel opties, niet sjonny
, en vooral LAAG kilometerstand, maar helaas weer te duur
Maar ik wil een E30 voornamelijk omdat ze niet zo snel roesten, ze zijn vet betrouwbaar en ik vind ze er gewoon bruut uitzien vooral met M-Technic sportpakket.
quote:En gelukkig maar ook, zo een Golf 4 moet minstens 10 jaar niet roesten, zo niet 15 jaar !
Op zondag 9 november 2003 23:08 schreef errorken het volgende:
Mijn golf4 is nu ook al 5jaar bijna en nog nergens een spatje roest te bemerken...
quote:fiberglass
Op zondag 9 november 2003 22:47 schreef Mr_knuppel het volgende:
een corvette die een plastic bodywork heeft.. oldtimertje
en alle modellen, niet alleen de oude
quote:Hmm... Dan heb jij wel een vreemde XMetje hoor, die horen gewoon te roesten
Op zondag 9 november 2003 23:14 schreef elcastel het volgende:
Mijn ervaring is - in tegenstelling tot wat ik altijd dacht - dat de Duitsers het qua verzinken eerder af laten weten dan anderen. Soms is dat onderaan een deur, maar vaak op plekken als de achterbrug, of de veerpunten. De Fransen hebben dat een stuk minder, maar het is niet duidelijk aanwijsbaar. Zelf rij ik in een Citroën XM uit 1990 en daar zit nergens een plekje roest, niet in het plaatwerk, niet op cruciale punten.
Maar effe serieus, ik hoor echt horrorverhalen van Franse auto's met roest, en dat juist (meeste) Duitse bakken minder snel roesten.
quote:Tja, ik zag laatst nog een CX rijden.. omg wat was dat ding verroest zeg, ik kon me nauwelijks nog voorstellen dat IEMAND het in zijn hoofd haalde om daarin te stappen en ermee weg te rijden (echt alle randen waren verroest, er zaten ook van die bubbels in de lak enzo)
Op zondag 9 november 2003 23:16 schreef yup het volgende:[..]
Hmm... Dan heb jij wel een vreemde XMetje hoor, die horen gewoon te roesten
![]()
Maar effe serieus, ik hoor echt horrorverhalen van Franse auto's met roest, en dat juist (meeste) Duitse bakken minder snel roesten.
oja: ik geloof dat Saabs ook vrij weinig schijnen te roesten.
Alleen is duur proces, en niet geheel millieuvriendelijk. Verder gebeurt het ook dmv een sealing. Oftewel een extra beschermende laag idd tussen laklaag en carosserie.
Tegenwoordige auto's zijn in principe allemaal wel goed. Roest is niets anders in principe dan invloed van zuurstof en water op ijzer cq onbeschermd gedeelte.
Dus wat zie je idd, auto met schade, of kras, gaat roesten. Vaak geen goede nabehandeling gehad na reparatie, en de beschermende laag beschadigt. Verder heeft roest van binnenuit vaak een reden. Op een niet gedachte plaats komt toch water binnen. Opel Astra is mooi voorbeeld, slechte kit bij ramen, kit wordt poreus na jaar of 8, komt water doorheen, en hoppa roest van binnenuit. Waarom, omdat die binnenschermen niet behandeld zijn. Een keer waxen, probleem voorbij bv. Zo ook met tectileren, me pa vertelt wel eens, vroeger deed je dat om de 2 jaar, ter preventie. Doet niemand. Al die Hondaatjes, Kadettjes, Escortjes, is ook niemand die de binnebekleding eruit haalt en bv schermen en of dorpels gaat waxen cq kokerbalken volspuiten met tectiel.
kZeg dit ff omdat mensen denken dat je er niets aan kunt doen. Fabrikant hoort dat te doen, maar is ook bijna niemand die alssie het weet, er eens een dagje voor uittrekt.
Zo ist beetje combi van factoren vaak bij elke afzonderlijke auto. Bv Daihatsu Charade eerste model, volgens Tjabbo een Toyota, roesten werkelijk helemaal weg. 2e model werden eerste series compleet van verzinkt alsof het een vrachtwagen is om het imago te redden, zo een heb ik ooit gehad, krijg je voor de roest FeO toe kan slaan een laagje ZnO deroverheen op beschadiging die als bescherming dient. Ding was uit 86, krassen derop en alles. Nooit roesten. Verzinkte auto's kunnen wel roesten trouwens, als beschadigde oppervlak maar groot genoeg is. Wat zie je nou, 3e model, heeft wel een goede sealing, die volstaat, maar is niet meer verzinkt bv, te duur.
Dus tzijn beetje factoren allemaal. Tis ook wel mooi idd wat iemand aangeeft met die sjonnybakken. Wel de randen uitslijpen, niet weten wat je aan het doen bent. 2 jaar later de flitsende Civic gaar, dan lassen we toch weer stukje in. Halfords tuning.
Nog ff iets over die CX. Mijn baas waar ik hier werk heeft een DS. Psies zelfde verhaal, elke 10 jaar ding helemaal gestript omdat de roestduivel weer toe heeft geslagen, en kheb al 6x gezegt, ga nou eens naar een ander, want alssie gestipt wordt (van verf ontdaan) kunnen ze ding ook wel eens een keer een echt fatsoenlijke antiroest laag geven.
Meeste auto's van nu zijn niet verzinkt, maar hebben wel een goede sealing/anti roestbehandeling gehad. En aan die oudere Volvo's e.d. kun je zien dat verzinken behalve niet millieuvriendelijk en duur eigenlijk nog steeds beste manier is.
Vrachtwagens worden bv wel vaak nog steeds standaard verzinkt.
quote:en een papieren motorkap
Op zondag 9 november 2003 22:46 schreef Furby het volgende:[..]
DeLorean is toch van roestvrij staal dacht ik. De reden dat hij zo traag is.
Een Trabant roest niet. Die hebben een plastic carroserie
Die roesten dus OOK, hebben weer problemen met de onderkant e.d.
Maar alles heeft toch ook beetje te maken met preventief onderhoud. Zeker bij roest van binnenuit ben je eigenlijk te laat als je het ontdekt.
Maar zelfs bij oppervlakteroest, zullen niet veel mensen zijn die als ze dit lezen, ff die plek kaalschuren, en ff voorlopig in de antiroest zullen zetten. Maar gelukkig hoef je bij meeste moderne auto's niet zo'n zorgen meer om te maken.
Eventueel iets om rekening mee te houden als je een dergelijke Seat 2e hands wilt kopen
Deden ze als volgt. Trabant carosserieen in stukkies meppen, vervolgens in lagen stapelen met plastic ertussen cq isolatiemateriaal.
En een of andere bacterie.
Dan 1 jaar wachten, hoppa, berg trabantjes van kilometer lang opgevroten door de bacterie. kVerzin het niet.
verder de auto's die je zelf al opnoemde.
afraders van auto's rond die leeftijd: opels, alfa's en fordjes
nieuwe modellen daarvan hebben dat probleem niet meer natuurlijk maar van rond de 10 jaar oud zeker nog wel
Mijn vorige audi 80 was 14 jaar oud die was als nieuw had geen spikkeltje roest nergens....
Heb nu 1 van da laatste model ( foto die je postte ) Zelfde verhaal...Geen! roest.
quote:Bedankt voor jullie reacties
Alle reacties
Ik weet wel dat auto's roesten die slecht onderhouden zijn. Ik vandaag heb een paar auto's gezien, niets opvallends, maar ik keek beter:
Vectra van '92, auto zag er helemaal vies uit, wielkasten zijn ook verrot.
Golf 2, van 88? Ofzo, Helemaal in nieuwstaat, de lak glanste ook in haar volle glorie en er was geen roest te bekennen
Omega van 88? Ofzo, zelfde als Golf 2, helemaal geen roest.
E30 3-serie 2x, zagen allebei onverzorgd er uit, maar helemaal geen roest.
Daaruit kan je concluderen dat auto's die goed verzorgd zijn niet zo snel roesten.
quote:Roestvrij staal bestaat niet!!
Op zondag 9 november 2003 22:45 schreef Dentaku het volgende:
Roestvrij staal!En werd blauw van iedere aanraking met de vingers.
Het is roestvast staal!!!
quote:mijn bx is 16 jaar oud, krijgt net 1 heeeeel klein roestplekje
Op zondag 9 november 2003 23:27 schreef Tr0ublegum het volgende:
m'n BX roest ook nauwelijks, veel polyester in verwerkt
Google zit vol marketingcrap, vandaar dat ik het wil weten.
quote:Daar heb ik eens in gereden !!!
Op zondag 9 november 2003 22:39 schreef Suikermais het volgende:
Die wagen uit Back To The Future ( Delorean ) was helemaal van aluminium gemaakt....
[afbeelding]
Owww en mijn Suzuki Alto roest ook nog steeds niet en is toch al 8 jaar oud ... geloof ik
quote:Ouwe Civics ook niet!?
Op maandag 10 november 2003 20:31 schreef jacco het volgende:
Japanners staan erom bekend dat ze eigenlijk nooit roesten
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:04 schreef Frezer het volgende:[..]
[zijk-modus] Roesvast staal, dit betekend dat i dus wel degelijk roest
[/zijk-modus]
HULDE! Eindelijk iemand die wel de goede benaming gebruikt
.
Verder roesten de meeste auto's van PSA (peugeot en citroen) niet meer sinds 1983/1984... begon met de introductie van de 205 die volledig verzinkt was, een proces waarbij men bij Opel 15 jaar later zo hoog me van de toren blies:{ . Dat moest toen ook wel, want de modellen daarvoor waren/zijn gebouwd van een dusdanig beroerde staalkwaliteit dat roest gewoonweg onvermijdelijk was! Wil niet zeggen dat ze niet kunnen roesten hoor, maar de kans erop is stukken kleinder dan bij ik noem maar wat een corsa of starslet uit die tijd.
p.s. ook een E30 kan roesten, maar zelfde verhaal. de zin die in de eerste post gequote staat is gewoon om een statement neer te zetten... uitzondering bevestigd de regel zeg ik altijd maar (net zoals kadetts... euhm opels van voor '97 NIET roesten
quote:Dus dan is het bullshit wat zoveel mensen vertellen? Dat Franse bakken, tussen '80-'95 EXTREEM roesten? Is dat dus BS? (Geen retorische maar echte vraag
Op maandag 10 november 2003 20:48 schreef Kolkie het volgende:[..]
HULDE! Eindelijk iemand die wel de goede benaming gebruikt
![]()
.
Verder roesten de meeste auto's van PSA (peugeot en citroen) niet meer sinds 1983/1984... begon met de introductie van de 205 die volledig verzinkt was, een proces waarbij men bij Opel 15 jaar later zo hoog me van de toren blies:{ . Dat moest toen ook wel, want de modellen daarvoor waren/zijn gebouwd van een dusdanig beroerde staalkwaliteit dat roest gewoonweg onvermijdelijk was! Wil niet zeggen dat ze niet kunnen roesten hoor, maar de kans erop is stukken kleinder dan bij ik noem maar wat een corsa of starslet uit die tijd.
p.s. ook een E30 kan roesten, maar zelfde verhaal. de zin die in de eerste post gequote staat is gewoon om een statement neer te zetten... uitzondering bevestigd de regel zeg ik altijd maar (net zoals kadetts... euhm opels van voor '97 NIET roesten
quote:
Op maandag 10 november 2003 20:56 schreef yup het volgende:[..]
Dus dan is het bullshit wat zoveel mensen vertellen? Dat Franse bakken, tussen '80-'95 EXTREEM roesten? Is dat dus BS? (Geen retorische maar echte vraag
ik ben eigenlijk nog nooit een doorgerotte 205, 405, 309, 605, 106, 306 of 406 tegengekomen nee .
DAARVOOR however heeft bijna geen enkele auto het overleeft. modellen als de 204/304/604/EERSTE 305's zijn hier praktisch allemaal weggerot (net zoals die bij ons thuis). Renault had z'n zaakjes iets later voor mekaar maar echt hard roesten doen die laatste 5jes niet echt.. kan wel, maar niet meer dan de gemiddelde italiaan, duitser of jappenbak
quote:Hmm... kan wel ja, wij hadden een hele mooie standaard
Op maandag 10 november 2003 21:04 schreef Kolkie het volgende:[..]
ik ben eigenlijk nog nooit een doorgerotte 205, 405, 309, 605, 106, 306 of 406 tegengekomen nee
.
DAARVOOR however heeft bijna geen enkele auto het overleeft. modellen als de 204/304/604/EERSTE 305's zijn hier praktisch allemaal weggerot (net zoals die bij ons thuis). Renault had z'n zaakjes iets later voor mekaar maar echt hard roesten doen die laatste 5jes niet echt.. kan wel, maar niet meer dan de gemiddelde italiaan, duitser of jappenbak
quote:Jij hoeft niet te reageren, ik zie het al aan je nick dat je een niet-roestende auto hebt
Op maandag 10 november 2003 21:18 schreef audi80 het volgende:
Mijn auto roest ook niet (bj '93)en me vorige audi80 (bj '90) ook niet
Mijn Auto van de zaak, een slopel combo uit '95 roest als de neten
Hmm, en heeft er iemand ervaring met Opel Vectra's van '88 - '92 (vooral het model 2000 16v), en '92 - '95 (vooral 2.0i Turbo 4x4)? Roesten deze Vectra's net zo snel als bijv. Kadett's? Iemand met ervaringen wellicht?
Ik heb ook een mini'tje staan bouwjaar 82, waarvan ik weet dat hij 3 jaar geleden is volledig overspoten, nu zitten er zelfs roestgaten in de bodem.
Verschil: VW gebruikt oerdegelijk (lees: dik) plaatstaal, verzinkt nog eens heel het boeltje, lakt heel de boel zoals het hoort. De mini'tjes en vele andere 'poor mans cars' van een tijd terug zijn gemaakt van blik met een laagje kleur er op en that's it (bij een mini zijn de lasnaden zelfs niet eens treffelijk opgevuld).
Maar zoals velen als gezegd hebben: alle auto's van veel verkochte merken behalve opel (is nu eenmaal zo), zijn normaal wel verzonken/gedinitrolt, dus daar zal je geen problemen mee hebben.
quote:VW is niets mis mee, maar geef mij maar liever een Audi, al die (serieus waar, iig in Amsterdam) wannabee gangsters rijden in een Golf 4, ik ken mensen die zeggen dat een Golf 4 TDi hun droombak is
Op maandag 10 november 2003 21:26 schreef wienietknapismoetgeilzijn het volgende:
Ik rij met een VW passat bouwjaar 90, was ook mijn lesauto, dus veel blutsjes en diepe krassen die gerepareerd zijn met een studentenbudget, en toch praktisch geen roest (klein beetje roest onderaan de de vijfde deur en bij de rechterachterwielkast, maar daar is de verf er ook af).Ik heb ook een mini'tje staan bouwjaar 82, waarvan ik weet dat hij 3 jaar geleden is volledig overspoten, nu zitten er zelfs roestgaten in de bodem.
Verschil: VW gebruikt oerdegelijk (lees: dik) plaatstaal, verzinkt nog eens heel het boeltje, lakt heel de boel zoals het hoort. De mini'tjes en vele andere 'poor mans cars' van een tijd terug zijn gemaakt van blik met een laagje kleur er op en that's it (bij een mini zijn de lasnaden zelfs niet eens treffelijk opgevuld).
Maar zoals velen als gezegd hebben: alle auto's van veel verkochte merken behalve opel (is nu eenmaal zo), zijn normaal wel verzonken/gedinitrolt, dus daar zal je geen problemen mee hebben.
Maar het succes van VW komt eigenlijk door Audi, wat dacht je van TDi? Snel en TDi zijn twee woorden die onlosmakelijk zijn van elkaar, en Audi is de uitvinder van TDi, dus "we owe it all to Audi" , idem met Quattro aandrijving (maar VW heeft dat pas na '97 gekregen op de Passat, ervoor was de semi-4x4: syncro). En nu komen we bij de lak, net als Audi krijgt VW hetzelfde lakbehandeling, vroeger ook, nu ook.
quote:Niet helemaal waar hoor, Seat gebruikt dezelfde technieken als VW en Audi, maar de manier waarop het word afgewerkt is slechter, ga naar http://www.seat-online.nl , zoek naar het topic met typische gebreken van Seat, en zelfs de grootste Seat-lover zal zeggen dat slechte lak, veel gerammel, soms zelfs roest door steenslag
Op maandag 10 november 2003 00:21 schreef Threepio het volgende:
Er staat me ook nog wel iets van bij dat de Seat Alhambra en de VW Sharan ook zou gelden dat de VW wel verzinkt is en de Seat niet. Zelfde verhaal voor de Arosa/Lupo.Eventueel iets om rekening mee te houden als je een dergelijke Seat 2e hands wilt kopen
quote:So true, bijv. Opel's die wit zijn (oude Opel's dus) zijn niet aan de straatstenen kwijt te raken, die worden gewoon met dump-prijzen verkocht, en wat jij hier zegt is gewoon de reden daarvan.
Op maandag 10 november 2003 21:41 schreef audi80 het volgende:
Je ziet ook wel eens dat van een bepaalde auto de ene kleur harder roest dan de andere.
Bij witte en rode vw golf 2 zie je vaker roestplekken dan op een andere kleur golf 2, welke lak er gebruikt word speelt ook mee lijkt me de ene beschermt beter dan de andere.
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 11-11-2003 01:13]
Vriend van me heeft een jaar geleden een 320 E30 gekocht, maar heeft toch wel ff lopen zoeken, want de helft wat ie heeft gezien was gewoon rot. Zijn auto had nu alleen een beetje roest op de krikpunten, omdat de vorige eigenaar een mongool was die blijkbaar niet wist waar de krik eronder moest.
Na een kleine aanrijding heb je al 100x zoveel kans op roest en zoals eerder gezegd heeft het onderhoud er ook nog genoeg mee te maken.
Die laatste E30 die je poste ziet er trouwens wel goed uit, maar die kost ook nog genoeg dus dan mag het ook wel. Hij heeft wel veel opties zoals de dubbele boordcomputer en stuurbekrachtiging, dus das wel leuk. En het feit dat ie niet rood is is alleen een voordeel, want ik heb er nog nooit 1 gezien die niet roze geworden was.
quote:Thx voor je bijdrage
Op woensdag 12 november 2003 13:31 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Als je een E30 wil kopen, moet je toch echt wel op roest letten. Na meer als 10 jaar roest bijna alles (alleen de ene minder dan de andere)Vriend van me heeft een jaar geleden een 320 E30 gekocht, maar heeft toch wel ff lopen zoeken, want de helft wat ie heeft gezien was gewoon rot. Zijn auto had nu alleen een beetje roest op de krikpunten, omdat de vorige eigenaar een mongool was die blijkbaar niet wist waar de krik eronder moest.
Na een kleine aanrijding heb je al 100x zoveel kans op roest en zoals eerder gezegd heeft het onderhoud er ook nog genoeg mee te maken.Die laatste E30 die je poste ziet er trouwens wel goed uit, maar die kost ook nog genoeg dus dan mag het ook wel. Hij heeft wel veel opties zoals de dubbele boordcomputer en stuurbekrachtiging, dus das wel leuk. En het feit dat ie niet rood is is alleen een voordeel, want ik heb er nog nooit 1 gezien die niet roze geworden was.
En over wat je zegt met rot: je moet ook eentje vanaf 1987 kopen, want toen kreeg de E30 een facelift en veel verbeteringen. En het liefst moet je eentje met M-Technic 2 pakket kopen met veel opties.
Naar mijn weten roesten Audi's Mercedessen en BMW's het minst, tot 15 jaar oud natuurlijk, en natuurlijk betaal je daar ook naar als je ze 2dehands wilt halen.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 15:35 schreef MrLunk het volgende:
Deze roest niet:
[afbeelding]
quote:Ze zijn in aanschaf zeker wat duurder dan een ander merk uit hetzelfde bouwjaar en klasse.
Op woensdag 12 november 2003 15:31 schreef yup het volgende:
Naar mijn weten roesten Audi's Mercedessen en BMW's het minst, tot 15 jaar oud natuurlijk, en natuurlijk betaal je daar ook naar als je ze 2dehands wilt halen.
quote:Daarom zei ik dat ook
Op woensdag 12 november 2003 20:46 schreef audi80 het volgende:[..]
Ze zijn in aanschaf zeker wat duurder dan een ander merk uit hetzelfde bouwjaar en klasse.
Maar dan heb je ook wat
quote:Als je daar meer info over wil, kun je beter even naar het audi forum gaan
Op woensdag 12 november 2003 20:57 schreef yup het volgende:[..]
Daarom zei ik dat ook
, maar is er niemand op fok met een A8 of A6? Ik zou namelijk meer info over die auto's willen weten en voornamelijk over plaatwerk, roestvastheid enz. enz. dat het vette bakken zijn die ook nog eens lekker rijden heb ik al gehoord.
[spam]
audiforum.nl
[/spam]
quote:Nou, bij mij in de buurt rijden nog genoeg gare sjonny E30's rond, maar das bijzaak.
Op woensdag 12 november 2003 15:31 schreef yup het volgende:[..]
Thx voor je bijdrage
Antwoord op je laatste zin: Ik heb juist veel E30's gezien die wel rood waren gebleven, de tijd dat E30's sjonny bakken waren is allang voorbij, dus nu worden de E30's juist goed verzorgd, de sjonny-BMW van nu is de E36, en E30's zijn vaak vrij dure auto's om te onderhouden, en om te kopen, ze worden vaak door liefhebbers gekocht, en vaak in het geval van een 325i door racers gekocht die hem strippen en ermee racen.
quote:Ook die na de facelift zijn vaak toch wel rot hoor, ook deze hebben genoeg aanrijdingen en dergelijke gehad. Maar als je goed zoekt zijn er nog genoeg te vinden die er nog wel mooi uitzien.
En over wat je zegt met rot: je moet ook eentje vanaf 1987 kopen, want toen kreeg de E30 een facelift en veel verbeteringen. En het liefst moet je eentje met M-Technic 2 pakket kopen met veel opties.
Ik weet trouwens niet hoe handig dat je bent, want anders zijn die opties ook nog wel zelf bij te halen als ze er niet op zitten.
Die vriend van me had namelijk het geluk een wrak te kunnen kopen waar echt alles op zat.
Hij (soms met hulp van mij ) heeft zelf alles omgebouwd:
Was namelijk 1 van de laatste E30's, dat wrak, eentje uit '92(!). Toen werden al E36's gemaakt dus hadden ze hier wat extra opties op gegooid:
dubbele boordcomputer, schijven ook achter, abs, stuurbekrachtiging, sportbak.
Dus zijn 320 is nou erg luxe (hij wil alleen nog ergens cruise-control vandaan halen)
quote:Ik heb liever dat ze er standaart zitten, en als je goed zoekt, vind je wel een E30 325i met dubbele boordcomputer, schijven ook achter (BTW na '87 hebben alle 325i's dat), abs, stuurbekrachtiging, sportbak.
Op woensdag 12 november 2003 23:24 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
Nou, bij mij in de buurt rijden nog genoeg gare sjonny E30's rond, maar das bijzaak.
[..]Ook die na de facelift zijn vaak toch wel rot hoor, ook deze hebben genoeg aanrijdingen en dergelijke gehad. Maar als je goed zoekt zijn er nog genoeg te vinden die er nog wel mooi uitzien.
Persoonlijk vind ik het M-tech2 pakket niet zo mooi, vooral omdat er een achterspoiler bij hoort en die vind ik niet op een E30 passen.Ik weet trouwens niet hoe handig dat je bent, want anders zijn die opties ook nog wel zelf bij te halen als ze er niet op zitten.
Die vriend van me had namelijk het geluk een wrak te kunnen kopen waar echt alles op zat.
Hij (soms met hulp van mij) heeft zelf alles omgebouwd:
Was namelijk 1 van de laatste E30's, dat wrak, eentje uit '92(!). Toen werden al E36's gemaakt dus hadden ze hier wat extra opties op gegooid:
dubbele boordcomputer, schijven ook achter, abs, stuurbekrachtiging, sportbak.
Dus zijn 320 is nou erg luxe (hij wil alleen nog ergens cruise-control vandaan halen)
quote:Jup, maar ook deze roest, de kokerbalken zijn nog steeds van staal, omdat dit gewoon veel beter is om je auto op te hangen
Op zondag 9 november 2003 22:39 schreef Suikermais het volgende:
Die wagen uit Back To The Future ( Delorean ) was helemaal van aluminium gemaakt....
[afbeelding]
quote:
Op donderdag 13 november 2003 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Audi's uit de a serie roesten niet, die zijn van aluminium, en dat roest niet.
quote:Ja, maar het was een 320i en die hebben normaal nooit schijven achter.
Op donderdag 13 november 2003 16:36 schreef yup het volgende:[..]
Ik heb liever dat ze er standaart zitten, en als je goed zoekt, vind je wel een E30 325i met dubbele boordcomputer, schijven ook achter (BTW na '87 hebben alle 325i's dat), abs, stuurbekrachtiging, sportbak.
Die E30 die ik eerder noemde, voor 3500 (ik weet is duur), heeft bijv. alle opties die je net opsomde.
quote:Een auto die niet roest....helaas berusten deze verhalen niet op de werkelijkheid.
Op donderdag 13 november 2003 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Audi's uit de a serie roesten niet, die zijn van aluminium, en dat roest niet.
M'n tweede auto heeft een polyester carrosserie, dat roest niet maar het chassis is nog steeds van staal. En een auto met een aluminium chassis lijkt me nogal gevaarlijk
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 03:02 schreef TETSU het volgende:
Een auto die ook nooit zal gaan roesten is de Opel Kadett.
Vooral de 1.3 Hatchback uit 1987 wordt hierom geprezen.
quote:Uhm...volgens mij maak je een grapje
Op vrijdag 14 november 2003 03:02 schreef TETSU het volgende:
Een auto die ook nooit zal gaan roesten is de Opel Kadett.
Vooral de 1.3 Hatchback uit 1987 wordt hierom geprezen.
cheers
quote:Simca 1000, zelfde laken een pak.
Op vrijdag 14 november 2003 03:02 schreef TETSU het volgende:
Een auto die ook nooit zal gaan roesten is de Opel Kadett.
Vooral de 1.3 Hatchback uit 1987 wordt hierom geprezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |