Ik ben op zoek naar andere mensen die ook met brommobielen/invalidewagens bezig zijn. Lijkt me wel lachen om hier een beetje over te praten. Het is namelijk heel moeilijk om aan onderdelen te komen. Graag je reacties hieronder.
Even terzijde: Ik heb trouwens ook gewoon een scooter, maar als het hard regent is dit wel lachen (en vooral om andere (brom)fietsers).
Succes verder.
quote:Ik heb hem al overgespoten, hij was geel met rode deuren. Ik vind dit al een hele verbetering!
Op zondag 9 november 2003 20:10 schreef Flash55 het volgende:
brede banden natuurlijk andere kleur en alles mee spuiten is veel strakker dikke sub en wat meer power natuurlijk niet te veel want dan ben je hem kwijt
quote:Even bij Huggers in boxmeer kijken, die hebben ook kleine subwoofers
Op zondag 9 november 2003 20:04 schreef Marnick het volgende:
Ook ben ik op zoek naar goedkope neonbuizen voor der onder. De lengte is even lang als de breedte van een auto. Het liefste groen, want dat is de binnenverlichting ook. Ziet er natuurlijk wel erg vet uit
quote:Ik zie de relatie "goedkope neonbuizen" en "kleine subwoofers" even niet zo. Huggers is best duur. Ben ik al best weleens geweest. En daar hebben ze volgens mij alleen DAP-boxen. Maar ik koop liever een tweedehandsje, veel geld is dat ding niet waard.
Op zondag 9 november 2003 20:14 schreef audi80 het volgende:[..]
Even bij Huggers in boxmeer kijken, die hebben ook kleine subwoofers
[offtopic]
Huggers is met sommige dingen inderdaad duur.
[/offtopic]
[Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 09-11-2003 20:26]
quote:Ja ben ik ook voor aan het kijken, maar heb nog niet veel kunnen vinden.
Op zondag 9 november 2003 20:24 schreef audi80 het volgende:
Ik denk dat die buizen zowiezo niet goedkoop zijn.
Dan kun je inderdaad beter voor een 2e hands op marktplaats of zo kijken.
offtopic: Met wat voor Audi rijdt jij trouwens rond in welke straat van Stunnis?
[Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 09-11-2003 20:31]
quote:Mijn auto hebben ze toen een ramkraak mee gedaan bij manders.
Op zondag 9 november 2003 20:34 schreef Marnick het volgende:
Mmm, zegt me zo niks. Ik dacht dat dat een inbraak bij Manders was. Of was je auto toen ook gejat? Zal wel klote geweest zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Marnick op 09-11-2003 21:01]
quote:Bij mij rijd er 1 in de buurt die er 4 x 150 watt(JBL) speakers in heeft met 2 (rockford)subwoofers in zelfgemaakte kist en 2 versterkers in heeft zitten.
Op zondag 9 november 2003 19:54 schreef audi80 het volgende:
Heb je er ook een subwoofer erin zitten ?
Dat lijkt me wel lachen in zo'n ding
Klinkt harder dan bij mij in de auto.....
quote:lol.. wat dacht je van een paar flammen erop?
Op zondag 9 november 2003 20:04 schreef Marnick het volgende:
Ook ben ik op zoek naar goedkope neonbuizen voor der onder. De lengte is even lang als de breedte van een auto. Het liefste groen, want dat is de binnenverlichting ook. Ziet er natuurlijk wel erg vet uit
* Fulcrum_X ziet buiten zijn prachtige BX staan
[Dit bericht is gewijzigd door Fulcrum_X op 14-11-2003 10:36]
quote:wij zijn ook met een brommobiel bezig...
Op zondag 9 november 2003 19:35 schreef Marnick het volgende:
Hallo Mensen,
Dit is de nu officiëel geopende Arola Tuning Topic!
Ikzelf ben een 16 jarige jongen en zit nu in 5VWO. Ik heb voor de hobby een Arola uit 1985 tweedehands gekocht voor 275 euro. Ik heb em overgespoten en een beetje de motor nagekeken, en hij rijdt nu 30 km/uur. Hier zijn wat foto's:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Ik ben op zoek naar andere mensen die ook met brommobielen/invalidewagens bezig zijn. Lijkt me wel lachen om hier een beetje over te praten. Het is namelijk heel moeilijk om aan onderdelen te komen. Graag je reacties hieronder.
maar je kan beter geen scooteruitlaat er onder lassen... ik neem aan dat dit een 50cc is net zoals die van mn maat... het beste kan je gewoon de originele uitlaat houden en beginnen met de kop een klein beetje vlakken en er een grotere carburateur op draaien... als je toch een andere uitlaat wilt raad ik je een zundapp (opvoer) uitlaat aan (mits 50cc) maar het beste is nog een holle pijp met een powervalve op t einde maar dan moet je die zelf in elkaar gaan fabriceren...
dan heb je jet qua opvoeren wel gehad met zo'n dingetje.... tenzij je er een ander blok in wilt gaan hangen
Dan ben je pas weg.... waar je hem alleen gaat laten
quote:tis een W16 met 4 turbo's
Op vrijdag 14 november 2003 10:42 schreef th0r het volgende:
bentley W12 biturbo blok
-edit-
oops k las bugatti
quote:Waarom geen expansie-uitlaat zoals een gewone 2-takt scooter ook heeft? Wat is het verschil tussen een Sachs 50cc blok en een scooter 50cc blok? Dit zorgt toch gewoon voor onderdruk en overdruk, voor minder compressieverlies.
Op vrijdag 14 november 2003 10:36 schreef Youp het volgende:[..]
wij zijn ook met een brommobiel bezig...
maar je kan beter geen scooteruitlaat er onder lassen... ik neem aan dat dit een 50cc is net zoals die van mn maat... het beste kan je gewoon de originele uitlaat houden en beginnen met de kop een klein beetje vlakken en er een grotere carburateur op draaien... als je toch een andere uitlaat wilt raad ik je een zundapp (opvoer) uitlaat aan (mits 50cc) maar het beste is nog een holle pijp met een powervalve op t einde
maar dan moet je die zelf in elkaar gaan fabriceren...
dan heb je jet qua opvoeren wel gehad met zo'n dingetje.... tenzij je er een ander blok in wilt gaan hangen
quote:Maar ik neem aan dat jouw auto'tje niet zo veel toeren kan maken als een scooter? En is het wel een variomatic dan? Want daar zijn die uitlaten voor gemaakt.
Op vrijdag 14 november 2003 19:04 schreef Marnick het volgende:[..]
Waarom geen expansie-uitlaat zoals een gewone 2-takt scooter ook heeft? Wat is het verschil tussen een Sachs 50cc blok en een scooter 50cc blok? Dit zorgt toch gewoon voor onderdruk en overdruk, voor minder compressieverlies.
Je kunt denk ik beter een of ander puch uitlaatje erop zetten, of natuurlijk zelf fabriceren...
[Dit bericht is gewijzigd door jaapgvk op 14-11-2003 19:45]
Ik 'ken' iemand en die is echt zielig, die heeft echt zo'n nieuw type brommobiel gekocht, metallic blauw. En die heeft ie helemaal gespoilerd en opgevoerd naar 80. Zit volgens mij zit er ook een dikke geluidsinstallatie in. Komt ie echt met z'n raampje open en armpje eruit langsgereden
Maar die van jouw is gewoon cool omdat het zo fout is
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:09 schreef B_BOY het volgende:
wil ook zo'n wagen weet alleen niet hoe ik er goedkoop aan kan komen
quote:neej ik heb al een kruiwagen. ik bedoel zo'n gek karretje om in te rijden:P
Op maandag 24 november 2003 17:14 schreef flappiewappie het volgende:[..]
je bedoeld kruiwagen
?
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:59 schreef CreativeMind het volgende:
[afbeelding]wat dacht je hier van
dude, tune gewoon ff dat ciltje.Grotere carb. Maak eens pics van blokje mayb kan ik je wel wat info geven wat je eventueel kunt doen.
quote:evo's hebben toch v4 2l dohc motoren?
Op vrijdag 14 november 2003 10:39 schreef Viper_74 het volgende:
2.6 V6 inline van een evo ofzoDan ben je pas weg.... waar je hem alleen gaat laten
quote:er is nogal een behoorlijk verschil tussen scooter en brommobielblokjes... slag, bohring, koppel, aantal pk's, poorttiming, etc... aangezien die blokjes al wat ouder zijn hebben ze ongeveer de poorttiming en layout als de oudere kreidlers en zundapps... nieuwe scootertjes hebben een enorme bohring en een zeer korte slag dus maken veel toeren... zo'n brommobieletje maakt niet ZO veel toeren... dus heb je niks aan zo'n schijtpijp....
Op vrijdag 14 november 2003 19:04 schreef Marnick het volgende:[..]
Waarom geen expansie-uitlaat zoals een gewone 2-takt scooter ook heeft? Wat is het verschil tussen een Sachs 50cc blok en een scooter 50cc blok? Dit zorgt toch gewoon voor onderdruk en overdruk, voor minder compressieverlies.
voor nieuwe brommobielen geldt dit natuurlijk niet die zin immers allemaal uitgerust met een +- 400 of 500cc dieselmotor
quote:ze hebben over het algemeen wel variomaat... tenminste die van mn maat... maar idd over t aantal toeren heb je gelijk.. maar dat een uitlaat voor een vario gemaakt is wil niet meer zeggen dat zijn powerband (het punt waar ie het hardste trekt) heel kort en sterk is waar de vario daarna op afgesteld kan worden... een normale opvoeruitlaat heeft een wat langere en minder heftige powerband.. het is maar waar je van houdt... ik heb zelf ook een vario pijp (leovinci handmade) onder mijn vespa hangen terwijl ik er geen vario voor heb... dit resulteert wel in een enorme trekkracht tussen de 30 en 50 waarbij hij op het achterwiel trekt als ik het gas even dichtdraai en weer open doe... (verder wel 70cc en alles zwaar getuned natuurlijk) maar met een normale opvoeruitlaat zou de powerband wat minder agressief zijn en wat langer doorgaan of wat eerder beginnen maar dan zou hij niet op t achterwiel gaan
Op vrijdag 14 november 2003 19:40 schreef jaapgvk het volgende:[..]
Maar ik neem aan dat jouw auto'tje niet zo veel toeren kan maken als een scooter? En is het wel een variomatic dan? Want daar zijn die uitlaten voor gemaakt.
Je kunt denk ik beter een of ander puch uitlaatje erop zetten, of natuurlijk zelf fabriceren...
quote:Ja hij is wel mooi hoor, erg creatief geweest
Op maandag 24 november 2003 18:59 schreef CreativeMind het volgende:
[afbeelding]wat dacht je hier van
Verder is het inderdaad een vario-matic, en ik zocht een uitlaat met een brede powerband inderdaad. Ik heb geen idee hoeveel toeren die maakt en kan maken, maar ik dacht dat een uitlaat die in veel toergebieden wat meer bied het beste is (brede powerband dus). Maar dit moet ik gewoon een keer proberen.
Het is trouwens geen brommobiel, maar een invalidewagen. Volgens de wetgeving is een brommobiel breder dan 1,10 meter, en deze is maar 1,00 meter. Het blok lijkt veel op een oude Zundapp.
Ik heb trouwens vorige week een nieuwe V-snaar gekocht bij de fabrikant (50 EURO ZO'N POKKEDING!!) en nu blijkt dat het blok te ver naar voren zit, zodat de snaar te strak staat, zodat de motor niet start. Dus nu moet ik heel da blok 2 cm naar voren gaan plaatsen ofzo.
quote:Lijkt me niet echt makkelijk gezien zo'n ding 1 geheel is met de wielophanging zeg maar. Kun je net zo goed een forse 4-takt grasmaaiermotor nemen (ik noem maar iets). Dat loopt ook veel mooier.
Op maandag 8 december 2003 22:33 schreef PsychoDude_666 het volgende:
is het niet mogelijk een scoot blok in te bouwen, mina horz, piaggio? Dan kan je er nog wel wat pktjes uitslepen. En dan idd echt mooie velgen en meer van die geinige dingetjes, wheeliebar ofzo
quote:70cc viertakt??
Op donderdag 11 december 2003 00:56 schreef Camickaeze het volgende:
Gooi er een viertakt motortje onder!! 70 cc-tje, leuke uitlaat.. Kick-ass.. Rijdt ie een 80km/h en maakt ie het geluid van een V8!!
Leuk geluidje, en kom je nog wat vooruit ook:). Dat ding kan toch niet op de rollenbank, maar als ik zoiets had wist ik het wel.
Polini Evo
24mm mikuni vlak
Yas, c20 uitlaat
Carters tuned
Evo krukasje, c3 lagertjes
zoiets als ik nu @ scoot heb, is lache met zon bakkie op 4 wieletjes hoor
quote:is niks... 1 kost een hoop 2 heeft geen koppel... voor een brommobiel heb je meer aan koppel bij lage toeren zodat ie een beetje wegtrekt en niet de hele tijd op toeren moet janken.. daarbij komt dat zo'n ding dan nog niet hard gaat omdat t nogal een gewicht is... een 4takt motor van een zitmaaier is een prima optie!
Op zaterdag 13 december 2003 15:40 schreef Pumatje het volgende:
gewoon mina hor LC 2 takt blokje, @ 70cc cil.
Dan kun je aan wat leuks beginnen, wil je het betrouwbaar halen neem dan een DR70,laat het wat tunen ivm kleine uitlaatpoortje waar hij mee geleverd word, 21mm DO carb, en een Giannelli shot.Leuk geluidje, en kom je nog wat vooruit ook:). Dat ding kan toch niet op de rollenbank, maar als ik zoiets had wist ik het wel.
Polini Evo
24mm mikuni vlak
Yas, c20 uitlaat
Carters tuned
Evo krukasje, c3 lagertjeszoiets als ik nu @ scoot heb, is lache met zon bakkie op 4 wieletjes hoor
quote:Juist, liefst een beetje een zware, maakt ie niet zo'n teringherrie door de hoge toeren en je hebt veel minder kans op vastlopers als bij zo'n 2-takt.
Op zaterdag 13 december 2003 16:10 schreef Youp het volgende:
een 4takt motor van een zitmaaier is een prima optie!
quote:ja en je hebt 12pk(!) en 20nm(?) EN het verbruikt geen drol...
Op zaterdag 13 december 2003 16:15 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Juist, liefst een beetje een zware, maakt ie niet zo'n teringherrie door de hoge toeren en je hebt veel minder kans op vastlopers als bij zo'n 2-takt.
Bijkomend voordeel: je kan er gewoon euro95 in flikkeren
quote:die 2e setup is ook maar project setupje, en dan hoef je niet meer zo te letten wat nou fijn rijd, maar wat heer nais rijd. Mijn1e setup lijkt mij een veel betere optie, het simpele 2takt in combinatie met een lage toeren 70ccer zoals een DR, + een tune beurtje met 21mm carbje met bijpassende uitlaat ( shot zorgt voor echt wel wat leuks. Dat is juist een koppelmachientje. Stel je gaat daar voor, moet je zoeken naar vertandingen uit een aprilia rally, of een www. Die zijn kort, reductiefactor van 14,7!!! veel koppel, je leverd wel wat in @ top. Maar dat moet je dan voor lief nemen. 2takt mina hor. simpel, goedkoop, en makkelijk toe te passen.
Op zaterdag 13 december 2003 16:10 schreef Youp het volgende:[..]
is niks... 1 kost een hoop 2 heeft geen koppel... voor een brommobiel heb je meer aan koppel bij lage toeren zodat ie een beetje wegtrekt en niet de hele tijd op toeren moet janken.. daarbij komt dat zo'n ding dan nog niet hard gaat omdat t nogal een gewicht is... een 4takt motor van een zitmaaier is een prima optie!
quote:dat kun jij al zo zeggen met speculeren terwijl je nog niet eens weet om welk 4takt grasmaaier motortje het gaat, knappe jongen
Op zaterdag 13 december 2003 16:20 schreef Youp het volgende:[..]
ja en je hebt 12pk(!) en 20nm(?) EN het verbruikt geen drol...
quote:he knappe vent
Op zaterdag 13 december 2003 16:27 schreef Pumatje het volgende:[..]
dat kun jij al zo zeggen met speculeren terwijl je nog niet eens weet om welk 4takt grasmaaier motortje het gaat, knappe jongen
-edit-
en t verbruik daarvan is standaard nihil in vergelijking met een 2takt
quote:oki:)
Op zaterdag 13 december 2003 16:30 schreef Youp het volgende:[..]
he knappe vent
ik suggereerde een zitmaaiermotor, die zitten meestal rond de 12pk...
![]()
-edit-
en t verbruik daarvan is standaard nihil in vergelijking met een 2takt
quote:dude, dat ding zal inzakken als een pudding na 2 maandjes, dat denk ik namelijk ook met 4takt grasmaaier ding.
Op zaterdag 13 december 2003 17:43 schreef Tommeh het volgende:
Wat denk je van een pro kart idee? ( twee 4 takt motortjes )
quote:ja, auto's hebben daar ook altijd last van
Op zaterdag 13 december 2003 19:54 schreef Pumatje het volgende:[..]
dude, dat ding zal inzakken als een pudding na 2 maandjes, dat denk ik namelijk ook met 4takt grasmaaier ding.
quote:zucht, .. STOMME AARS
Op zaterdag 13 december 2003 20:46 schreef CreativeMind het volgende:[..]
ja, auto's hebben daar ook altijd last van
Het is namelijk geen auto, het is een brommobiel gebouwd op krachten die het kan ontvangen van een 50cc cilinder 2 takt blokje ja, NIET op het koppel dat een 4takt blok met veel grotere cil inhoud zal leveren.
wat ben jij dom..
quote:tut tut niet gaan afzeiken
Op zondag 14 december 2003 11:09 schreef Pumatje het volgende:[..]
zucht, .. STOMME AARS
Het is namelijk geen auto, het is een brommobiel gebouwd op krachten die het kan ontvangen van een 50cc cilinder 2 takt blokje ja, NIET op het koppel dat een 4takt blok met veel grotere cil inhoud zal leveren.
wat ben jij dom..
-ontopic-
hij zal evengoed wel wat serieuze verstevigingen moeten brengen ivm de krachten die er op komen te staan met een snelheid van 80km/h ofzo zo'n ding heeft toch geen torsiestijfheid... vouwt binne no time dubbel
quote:hijs gewoon niet zo slim
Op zondag 14 december 2003 11:31 schreef Youp het volgende:[..]
tut tut niet gaan afzeiken
-ontopic-
hij zal evengoed wel wat serieuze verstevigingen moeten brengen ivm de krachten die er op komen te staan met een snelheid van 80km/h ofzo
zo'n ding heeft toch geen torsiestijfheid... vouwt binne no time dubbel
quote:50 haal je niet met een 50cc blokkie.... de brommobielert waar ik wel es mee rondtuf haalt net de 25 met zn 50cc bergaf
Op dinsdag 16 december 2003 14:20 schreef Marnick het volgende:
Heel leuk dat iedereen mooie setupjes voor mijn "auto" aan het verzinnen is, maar ik houd het toch nog eventjes op dit oude blok. Zolang hij nog rijd en zo'n gangetje van 50 km per uur haalt, ben ik ruim tevreden. Jullie mogen best wel verder speculeren, maar hoop er niet op dat je mij straks over de vluchtstrook van de snelweg iedereen ziet inhalen.
quote:Ruhig...
Op zondag 14 december 2003 11:09 schreef Pumatje het volgende:[..]
zucht, .. STOMME AARS
Het is namelijk geen auto, het is een brommobiel gebouwd op krachten die het kan ontvangen van een 50cc cilinder 2 takt blokje ja, NIET op het koppel dat een 4takt blok met veel grotere cil inhoud zal leveren.
wat ben jij dom..
Een prokart heeft zo goed als geen kopel dus dat zou niet zo erg moeten zijn...
quote:een prokart is gebouwd voor de krachten die het blokje zal leveren + de hele constructie zit anders in elkaar
Op woensdag 17 december 2003 09:32 schreef Tommeh het volgende:[..]
Ruhig...
Een prokart heeft zo goed als geen kopel dus dat zou niet zo erg moeten zijn...
quote:+ een pro kart weegt geen drol ivm een brommobielgebakje....
Op donderdag 18 december 2003 20:43 schreef Pumatje het volgende:[..]
een prokart is gebouwd voor de krachten die het blokje zal leveren + de hele constructie zit anders in elkaar
This example is the early 3-wheeled type 11, with power by Sachs "cyclomoteur" and two-speed automatic "Saxonette" drive. The 3 hp motor gave the 242 lb car a top speed of around 40 kph. A pick-up version, the "Super Pratique", with a small box over the rear wheels, was also available.A four-wheeled version, the Type 14 soon followed, with Motobecane 50cc engine.The car grew longer and heavier, and a BCB 125 cc motor became available on the Type 18.
The Minoto was taken over from Bel-Motors, makers of the Veloto, in 1982, by which time the company had relocated to Aix-les-Bains. However, this was unable to keep the company from bankruptcy in 1983. It emerged from the ashes as the well-known firm of Aixxam.
Manufacturer: Arola s.a.r.l., Lyon-Corbas France
Model: Type 11
Motor: Fichtel&Sachs
Body : Polyester
Years Built: 1976-82
No. Cylinders: 1
Chassis: Metal
No. Produced: 18,000
Displacement: 47 cc
Suspension Front: Coil
No. Surviving:
Horsepower: approx. 3
Suspension Rear: Coil
Length: 1840 mm
Gearbox: Variable-Speed Transmission
Steering: Rack & Pinion
Width: 1 050 mm
Starter: Electric
Brakes: Cable
Weight: 110 kg
Electrics: 12 v
Interior: Bench
Ignition: Coil Top Speed: 40 kph
http://www.microcarmuseum.com/tour/arola.html
quote:Het idee was een project en dus is alles precies passend nooit een uitdaging. Verder leveren die motortjes echt niet veel krachten en zou het een leuke uitdaging KUNNEN zijn, om wat meer uit die arola te halen. Overgens is iets wat niet past wel passend te maken in dit geval... (uitdaging he)
Op donderdag 18 december 2003 20:43 schreef Pumatje het volgende:[..]
een prokart is gebouwd voor de krachten die het blokje zal leveren + de hele constructie zit anders in elkaar
quote:Grotendeels klopt dit wel volgens mij, maar mijn Arola komt uit 1985, is dus iets nieuwer als het hier gegeven type.
Op vrijdag 19 december 2003 01:11 schreef LangeJan het volgende:
Lyon's Daniel Manon introduced the Arola to the world in January 1976. This little enclosed moped with its distinctive shape set the pattern for a host of such vehicles in the next few years. It was destined to become one of the most successful of the French "voiturettes".....blablabla...
quote:Je maakt wat mee in de provincie.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:25 schreef Goodluck het volgende:
quote:En ik al die tijd kmaar denken dat Br...........
Op vrijdag 9 januari 2004 14:26 schreef slashme het volgende:[..]
Je maakt wat mee in de provincie.
Mods:
-Spoilerset rondom
-Booskijkers
- Dubbele eindpijp
- Hoge spoiler op dak (karbon spoiler, maar dan in kleur)
- Gouden lak erover
- Lm velgen 12"
Echt als ik de kans krijg maak ik es een foto. komt dagelijks langsrijden bij ons.
quote:Ja ! en 45 km/h
Op vrijdag 9 januari 2004 14:30 schreef Tjabbo het volgende:
hehehe bij ons rijdt er 1 joh!Mods:
-Spoilerset rondom
-Booskijkers
- Dubbele eindpijp
- Hoge spoiler op dak (karbon spoiler, maar dan in kleur)
- Gouden lak erover
- Lm velgen 12"Echt als ik de kans krijg maak ik es een foto. komt dagelijks langsrijden bij ons.
![]()
![]()
dan heb ik liever al die toeters en bellen niet, maar wel 65 pk op de ""achterbank"" .
Wat een ophef om een grasmaaier blok in zo'n dwergmobiel te gooien !
Gewoon niet lullen, maar beginnen, is het motto............
Verder rijdt ik nu even niet met de wagen, omdat het niet zo koud is, en dan ga ik liever met de scooter, dat gaat wat sneller. Ik ga em proberen te verkopen denk ik, hij kan nog aardig wat opbrengen, er zijn van die gekken die er nog best veel voor betalen.
quote:hoeveel vraag je ervoor
Op dinsdag 13 januari 2004 15:51 schreef Marnick het volgende:
Voor de reacties over Brabant:
Dit onderwerp heeft vrij weinig met Brabant te maken, want de meeste van die wagentjes zijn in de steden (vooral Amsterdam). Tis gewoon voor de hobby en zegt dus ook niks over de provincie. Even over globalisering gesproken.Verder rijdt ik nu even niet met de wagen, omdat het niet zo koud is, en dan ga ik liever met de scooter, dat gaat wat sneller. Ik ga em proberen te verkopen denk ik, hij kan nog aardig wat opbrengen, er zijn van die gekken die er nog best veel voor betalen.
Ik heb besloten dat ik er toch maar een ander blok in ga doen, want hij schiet echt niet op. Ik haal hoogstens de 30. Nu vraag ik me dus af wat voor blok ik er het beste onder kan doen. Ik dacht aan ongeveer 80cc ofzo. Waar ik mee zit is dat het denk ik niet zo makkelijk past. Maar goed dat is idd juist de uitdaging die meerdere hier al genoemd hebben. Maar wat voor blok raden jullie mij aan. Ik hoorde al dat het blok veel koppel moet hebben en niet zo veel toeren. Ik heb idd bij de stoplichten gemerkt dat het optrekken wel enige frustratie kan geven aan de automobilisten. Ik ga ook niet meer op de weg met dat ding, alleen soms voor de gein even.
Ik had hem proberen te verzekeren als invalidevoertuig, maar die is geweigerd omdat ik geen invalide ben. Ik moet dus een scooterverzekering afsluiten, maar dat vind ik te duur voor dat ding.
quote:Sta je nog goed voor lul!
Op zaterdag 31 januari 2004 19:34 schreef Viperdesign het volgende:
Malossi MHR Team-Speed cilinder.
Pleurt er een aprilia RS125 blok onder met een Polini 160cc, dan kom je tenminste enigszins vooruit!
quote:Is moeilijk te beslissen.
Op woensdag 28 januari 2004 15:02 schreef Marnick het volgende:
Die laaste 2 foto's zijn wel heel vet!Ik heb besloten dat ik er toch maar een ander blok in ga doen, want hij schiet echt niet op. Ik haal hoogstens de 30. Nu vraag ik me dus af wat voor blok ik er het beste onder kan doen. Ik dacht aan ongeveer 80cc ofzo. Waar ik mee zit is dat het denk ik niet zo makkelijk past. Maar goed dat is idd juist de uitdaging die meerdere hier al genoemd hebben. Maar wat voor blok raden jullie mij aan. Ik hoorde al dat het blok veel koppel moet hebben en niet zo veel toeren. Ik heb idd bij de stoplichten gemerkt dat het optrekken wel enige frustratie kan geven aan de automobilisten. Ik ga ook niet meer op de weg met dat ding, alleen soms voor de gein even.
Ik had hem proberen te verzekeren als invalidevoertuig, maar die is geweigerd omdat ik geen invalide ben. Ik moet dus een scooterverzekering afsluiten, maar dat vind ik te duur voor dat ding.
Een 80 cc is iig niet veel, aangezien de meeste van die dingen standaard al minimaal 125 cc hebben.
suc6
quote:Team of Speed? team-speed bestaat niet
Op zaterdag 31 januari 2004 19:34 schreef Viperdesign het volgende:
Malossi MHR Team-Speed cilinder.
24pk te weinigquote:Op vrijdag 12 maart 2004 12:45 schreef Marnick het volgende:
De Arola heeft een tijdje stil gestaan. Dit komt vooral doordat ik alleen maar met de scooter naar school ben geweest. Ik vind dat hij echt te langzaam gaat, en ik wil er een ander blok inzetten, dit lijkt me beter dan dit oude blok helemaal te gaan tunen. Het is duidelijk dat ik eerst het bestaande frame moet verstevigen met wat laswerk. Het bestaande blok gaat eruit en ik wil er een ander, veel sterker blok eronder hangen. Nu is de vraag wat voor blok dit gaat worden:
- Zitmaaierblok
- Tweewielersblok
- Vierwielersblok (auto)
- kartblok (?)
- scooterblok is geen optie want dat geeft te weinig kracht.
Dit is een vergelijkbaar project als dat van AsconaB-16V, alleen het verschil is dat ik een Arola heb in plaats van een Sulky, ik alleen werk, en ik een minder grote technische kennis heb. Daarom hoop ik hier wat hulp te kunnen krijgen.
ff tussen door, verwacht je dat veel mensen zo'n groentekistje hebben?quote:Op zondag 9 november 2003 20:59 schreef Marnick het volgende:
Owja nu weet ik wie je bent, van die mevrouw die hier elke dinsdag tot 12 uur komt om de rotzooi van onze familie op orde proberen te stellen...Maargoed da was ff offtopic. Ik zie nog niet veel reacties van mensen die ook een Arola hebben.
![]()
Nee ik verwacht er niet VEEL, maar ik dacht dat er misschien wel meer op zo'n idee waren gekomen om zo'n sloom ding eens lekker hard te laten gaan. En dat was ook zo, AsconaB-16 heeft namelijk ook zo'n project gehad. Die zijn anders wel veel technischer dan ik.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:35 schreef vexz het volgende:
[..]
ff tussen door, verwacht je dat veel mensen zo'n groentekistje hebben?![]()
![]()
![]()
Misschien een NOS kit?![]()
Uitboren?![]()
Zeker nooit Honda gereden?quote:Op donderdag 11 december 2003 02:41 schreef Tommeh het volgende:
[..]
70cc viertakt??![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |