quote:Damn! Ik baal er nog steeds van dat ik op die dag niet kon
Op woensdag 7 januari 2004 01:29 schreef Tokus het volgende:
Een tijdje terug had ik trouwens nog een gesprek met Jon Schaffer...
Nou heeft een collega het op zich mogen nemen..
quote:Dan heeft hij zeker de complete lyrics geschreven?
Op vrijdag 9 januari 2004 11:07 schreef Tokus het volgende:
Matt Barlow heeft dus nog aan 2 nummers meegeschreven. Attila en Waterloo.
ik heb 'm overigens zojuist in m'n bezit gekregen ![]()
Prachtig boekje, met natuurlijk alle songtexten, en bij Gettysburg nog meer info over de muziek, en een grote intro vooraf waarin Jon Schaffer vertelt over z'n passie voor geschiedenis. Het boekje is overigens iets groter dan een normaal cd boekje, namelijk net zo groot als de slipcase (die er dus rond zit).
quote:mooi, het Something Wicked conceptalbum komt er dan eindelijk aan....
TIM OWENS 'Pissed Off' By JON SCHAFFER's Drunken Antics - Jan. 13, 2004
Former JUDAS PRIEST/current ICED EARTH singer Tim Owens has revealed to Revolver magazine that he was worried that joining forces with ICED EARTH mainman Jon Schaffer was a bad idea shortly after the band started a press tour of Europe in October. No sooner had he and Schaffer arrived in Spain than the guitarist hit the bar and began pounding drinks. "I went to bed at 11 o'clock, and at two in the morning I hear Jon yelling in the hallway," recalled Owens. "He was still drunk when he got up in the morning to fly to Germany, and he pissed me off so bad. He was screaming obscenities in the airport, and on the plane he kept yelling, 'Tim will have prune juice! Tim will have prune juice!' I said to the publicist, 'If he's not sober by the time we do the interviews, I'm not doing them.' If we had been on a boat, I would have pushed him off. I thought, 'Man, I'll never make it through a tour with this asshole.'"At the end of the flight, Jon looked at me innocently and goes, 'Are you mad at me?' He really couldn't understand because he didn't remember a thing that had happened. Which was a relief, because it meant he didn't do anything on purpose."
In the same article, Schaffer revealed that he's laying the foundation for his most multidimensional project yet: a science-fiction conspiracy concept album based on songs from the band's 1998 disc, "Something Wicked This Way Comes". The story will cover 12,000 years of human history, and Schaffer hopes it will be a springboard for a series of comic books and possibly a motion picture.
"I haven't written down the plot yet," he said. "But I have all the outlines for the story in my head, and I'm really excited about how it's coming together. This could be my 'Star Wars'."
quote:Die geruchten speelden inderdaad al een flinke tijd, en zo te zien gaat het eindelijk gebeuren.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:42 schreef Tokus het volgende:[..]
mooi, het Something Wicked conceptalbum komt er dan eindelijk aan....
quote:ik heb de cd in oktober van vorig jaar al een keer officieel geluisterd (en daarna in mp3), en heb 'm sinds vorige week ook echt in m'n bezit.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:51 schreef The_NiteAngyl het volgende:[..]
Overigens Tokus, heb je 'the Glorious Burden' al beluisterd, en wat is jouw reactie op de vocalen van de nieuwe zanger? Btw, ik heb de cd nog niet beluisterd.
Ik ben erg tevreden met Tim Owens. ok, jammer dat Matt Barlow weg is, maar ik denk niet dat ze een betere vervanger hadden kunnen vinden. Hij voegt weer wat nieuws toe aan de sound, kan agressiever klinken dan Barlow, en heeft minimaal hetzelfde bereik.
Ik vermoed dat het album nog vele rondjes in m'n cdspeler gaat draaien.
M'n review van het album (en van de single trouwens ook) staan op de site in m'n signature.
quote:Nou, ik ben behoorlijk benieuwd!
Op dinsdag 13 januari 2004 14:55 schreef Tokus het volgende:[..]
ik heb de cd in oktober van vorig jaar al een keer officieel geluisterd (en daarna in mp3), en heb 'm sinds vorige week ook echt in m'n bezit.
Ik ben erg tevreden met Tim Owens. ok, jammer dat Matt Barlow weg is, maar ik denk niet dat ze een betere vervanger hadden kunnen vinden. Hij voegt weer wat nieuws toe aan de sound, kan agressiever klinken dan Barlow, en heeft minimaal hetzelfde bereik.
Ik vermoed dat het album nog vele rondjes in m'n cdspeler gaat draaien.M'n review van het album (en van de single trouwens ook) staan op de site in m'n signature.
Ik is tevree
quote:Hehe zn naam klinkt niet alleen Duits, hij is ook gewoon Duitser in hard en nieren.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:42 schreef Tokus het volgende:[..]
quote:Het waren niet echt geruchten. Jon had al eens duidelijk gezegd dat hij eerst een normale cd wil uitbrengen. Hij wilde dan kijken of hem de promotie door de nieuwe platenmaatschappij wel zou bevallen. Blijkbaar zit het wel snor met dat, dus ik ben blij dat het concept album er eindelijk aankomt! Ben benieuwd hoeveel invloed Tim Owens hier in kan hebben. Het verhaal is nu eenmaal van Jon en dat heeft al jaren in zijn kop.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:51 schreef The_NiteAngyl het volgende:[..]
Die geruchten speelden inderdaad al een flinke tijd, en zo te zien gaat het eindelijk gebeuren.
quote:Hehe dat was precies wat ik ook dacht. Ik snap wel waarom ze die intro er in de europese versie ervan afgelaten hebben. Verder wel een heel mooi pakketje mooi boekje e.d. heb ook de poster (uit rocktribune) Maar idd soms wel erg over de top patriottistisch.
Op dinsdag 13 januari 2004 15:14 schreef Pea het volgende:
Ik moet toegeven dat ik toch wel heel erg ging twijfelen toen ik in de metro de CD nog eens goed bekeek. Het Amerikaans nationalisme druipt er vanaf (artwork van 'When The Eagle Cries' is het ergste). Over de intro ben ik ook niet zo te spreken, maar de rest van het album klinkt echt goed. Ik ben 'm nu nog voor de eerste keer aan het beluisteren, maar tot nu toe ben ik er uitermate tevreden over. De stem van Owens is echt goed, hoewel het nooit hetzelfde als Barlow zal zijn. Ik ben trouwens benieuwd hoe Owens klinkt bij het oudere materiaal.Ik is tevree
Enige minpuntje vind ik nu when the eagle cries, beetje te hoog
gehalte, maar die moet misschien nog een beetje groeien. Maarja met ghost of freedom ging jon op horror show ook al erg die richting op...
Verder ben ik erg tevreden, vooral op de wat hardere nummers vind ik dat mr owens meer power in z'n stem heeft.
quote:ja die gedachte had ik dus ook. Maar ja....
Op woensdag 14 januari 2004 13:33 schreef Ambivalent het volgende:[..]
Hehe dat was precies wat ik ook dacht. Ik snap wel waarom ze die intro er in de europese versie ervan afgelaten hebben. Verder wel een heel mooi pakketje mooi boekje e.d. heb ook de poster (uit rocktribune) Maar idd soms wel erg over de top patriottistisch.
Over de cd, nu voor het eerst aan het luisteren ben ik zeer tevreden, goede zang en verder gewoon typisch iced earth.Enige minpuntje vind ik nu when the eagle cries, beetje te hoog
gehalte, maar die moet misschien nog een beetje groeien. Maarja met ghost of freedom ging jon op horror show ook al erg die richting op...
Verder ben ik erg tevreden, vooral op de wat hardere nummers vind ik dat mr owens meer power in z'n stem heeft.
quote:eigenlijk is alleen When The Eagle Cries dat, en ook enigzins Declaration Day. Ik stoor me er niet echt aan, om eerlijk te zijn.
Op woensdag 14 januari 2004 13:33 schreef Ambivalent het volgende:
Maar idd soms wel erg over de top patriottistisch.
Storen doet het me echter niet.
quote:Misschien is dat het!?
Op woensdag 14 januari 2004 13:41 schreef SilentSinner het volgende:[..]
ja die gedachte had ik dus ook. Maar ja....
Eagle cries kan ik al meezingen, geweldig liedje (ben dan ook een meid)
Owens is geweldig!
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:54 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Het stoort mij ook niet.
Wat zijn de zanglijnen en de zang in Atilla Toch ongelovelijk gaaf!
Overigens maar relatief weinig solo's op TGB(daarentegen wel beter).
quote:Metalteksten in het Nederlands vertaald:
Op woensdag 14 januari 2004 13:55 schreef Ambivalent het volgende:[..]
Misschien is dat het!?
Ik heb de tekst net even vertaald, kijk maar in topic: metalteksten i/h nederlands vertaald.
Wie leert mij eens hoe je naar andere topics linkt?
and excuse me, I rather read the english version
quote:Ja snap ik, ik vind die tekst juist een beetje
Op woensdag 14 januari 2004 13:58 schreef SilentSinner het volgende:[..]
Metalteksten in het Nederlands vertaald:
Maar is niet door de tekst dat ik het leuk vind.
Tis catchy. Makkelijk me te zingen.and excuse me, I rather read the english version
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |