quote:Ik had eerst 5000 IE Pregnyl en later 10.000 IE. Waarschijnlijk heb ik een wat moeilijker eisprong. De IUI zelf vond ik erg meevallen. Er werd bij mij geen tang om de baarmoedermond gebruikt, alleen een vogelbektang om de schede open te houden. Dit is de eerste keer misschien ook niet prettig, maar je moet jezelf gewoon een beetje dwingen ontspannen te blijven. Echt, dat scheelt heel veel!
Op zondag 16 november 2003 18:29 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb menopur 75 IE.
Hiervan moet ik 2 ampullen per dag spuiten.
Van de pregnyl heb ik 1 ampul 5000 IE.
Bij 18mm zouden ze de pregnyl spuiten.Hoe heb jij de IUI zelf ervaren?
Gebruiken ze daarvoor ook een tang voor je baarmoedermond?
En heb je er dingen om moeten laten op de dag van de IUI?
Het insemineren zelf voelt als menstruatiepijn. Ik kon dat een beetje onderdrukken door met mijn vingers in mijn onderbuik te duwen (beetje hard pianospelen op je buik). Daarna kun je weer gaan en staan waar je wilt. Ik zorgde er altijd voor dat mijn vrije dag op de IUI dag viel, zodat ik verder niks hoefde. Het is gewoon toch een beetje raar allemaal. Zo klinisch! De romatiek is er wel uitgemept moet ik zeggen.
Als je nog meer wilt weten, vraag gerust
quote:Ja ja nog meer vragen.
Op maandag 17 november 2003 19:12 schreef katinka het volgende:[..]
Ik had eerst 5000 IE Pregnyl en later 10.000 IE. Waarschijnlijk heb ik een wat moeilijker eisprong. De IUI zelf vond ik erg meevallen. Er werd bij mij geen tang om de baarmoedermond gebruikt, alleen een vogelbektang om de schede open te houden. Dit is de eerste keer misschien ook niet prettig, maar je moet jezelf gewoon een beetje dwingen ontspannen te blijven. Echt, dat scheelt heel veel!
Het insemineren zelf voelt als menstruatiepijn. Ik kon dat een beetje onderdrukken door met mijn vingers in mijn onderbuik te duwen (beetje hard pianospelen op je buik). Daarna kun je weer gaan en staan waar je wilt. Ik zorgde er altijd voor dat mijn vrije dag op de IUI dag viel, zodat ik verder niks hoefde. Het is gewoon toch een beetje raar allemaal. Zo klinisch! De romatiek is er wel uitgemept moet ik zeggen.
Als je nog meer wilt weten, vraag gerust
Wat betreft de eisprong die had ik altijd wel rond de 16 of 17e dag geloof ik.
Maar de eitjes zouden niet altijd groot genoeg zijn ( 17 mm ).
Morgen de grote dag....
Beginnen met spuiten , volgende week dinsdag om 8.40 voor de 1e echo.
quote:Ja, die HSG heb ik ook gehad en dat vond ik veel beroerder dan de IUI! Althans, ik ben me rotgeschrokken van de pijn. Maar ik lag er dan ook A-relaxed bij, mijn voeten op een krukje, wat vervolgens wegrolde....
Op dinsdag 18 november 2003 00:11 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ja ja nog meer vragen.
Heb je een HSG gehad van te voren?
Dat vond ik nl. al een rot gevoel.
Nou moet ik zeggen dat mijn baarmoeder mond super gevoelig is geworden na een verkeerd uitgevoerde bioptie jaren gelden.Wat betreft de eisprong die had ik altijd wel rond de 16 of 17e dag geloof ik.
Maar de eitjes zouden niet altijd groot genoeg zijn ( 17 mm ).Morgen de grote dag....
Beginnen met spuiten , volgende week dinsdag om 8.40 voor de 1e echo.
Ik heb trouwens ook nog een Hysteroscopie (kijken met een camera in baarmoeder) en een Laparoscopie (kijkoperatie) gehad, om een cyste weg te halen en om eierstokken van buiten te beoordelen.
Ai die Bioptie waarvoor was dat dan?
He spannend voor jou morgen! Ga je zelf spuiten? En doe je dat ook met een soort pen met kleine naaldjes?
Heel veel succes met je eerste spuit!!! Ik vond het een mijlpaal om mezelf te prikken. Apetrots was ik.
Ben benieuwd hoe het gegaan is...ff laten weten ja?
Nog meer?
De bioptie was omdat ik een klein wit vlekje naast de baarmoeder mond had zitten.
Dit is echter al wat jaartjes geleden.
Ze hebben toen met de verkeerde jodium ontsmet , jodium met alcohol.
Je kunt je voorstellen dat dat onwijs zeer doet als je dat daar binnen krijgt.
Een klem op mijn baarmoedermond en vervolgens een stukje weg geknipt.
Alles terwijl ik gewoon bij was. Geen verdoving oid.
Van de pijn ben ik toen onderuit gegaan, wat die betreffende gyn maar heel raar vond.
Ze hadden tegen mijn vriend gezegd dat ze alle tijd namen voor me en me niet zomaar lieten gaan en dat de ingreep niet zoveel voor stelde.
Toen ik weer bij kwam , stond die gyn boven me en ze vroeg of ik altijd zomaar onderuit ging
???
Daarna ben ik door de assistentes in de kleren geholpen en in een rolstoel gezet en naar de hal gebracht waar ze een taxi voor me bestelden.
Ik kon niet eens lopen zo'n pijn had ik.
Deze pijn heb ik zeker nog een week gehad.
Het slangetje van de HSG is dat niet ongeveer hetzelfde als die van de inseminatie? Ik kreeg bij de HSG een een ballon katheter.
Het prikken doen wij niet met een pen , we hebben er gewone naalden bij gekregen.
Opzuignaald van 1.10 x 40mm en een priknaaldje van 0.40 x 12mm.
En ik ga me niet zelf prikken hoor , dat laat ik mijn vriendje doen ;-)
We zijn gisteren naar het ziekenhuis geweest! Ik moet (vanwege een hartklepdefect) toestemming van de cardioloog hebben om zwanger te worden. Dus morgen naar de huisarts voor verwijskaart.
Moet er 4 decemer heen. Maar dit komt wel goed. ;Y
Mijn mannetje moet nog even 1 keer een kwakkie inleveren voor een semenanalyse
Onze donor moet haar eerstvolgende menstruatie bloed laten prikken. En drie weken na dit bloedonderzoek moeten we terug naar maastricht.
Dan is de toestemming en alle uitslagen binnen. En dan kunnen we ook gelijk al starten!! Geen wachtlijsten, gelijk starten na deze drie punten (bloed donor/cardioloog/semenanalyse)
Arts was eigenlijk heel positief! Gaf zelfs aan dat de kan bij eiceldonatie iets groter is zelf vanwege het feit dat de hormoonstimulatie een stuk prettiger is dan een hormoonstimulaie waarbij ook een punctie plaats vindt. ;Y
Grt. Annemiek
Ik vraag dat enkel omdat de gynaecoloog mij rond mijn 20e gezegd heeft dat het bij mij ook een probleemsituatie zou kunnen worden.
Leonieke;
Ik ben na 7 jaar zelf proberen met mijn vriend naar de huisarts gestapt.
Tja ik wist toen nog niet wat er aan de hand was , maar wel dat er ergens iets niet goed moest zitten.
Daarna was al snel duidelijk dat er met mijn cervixslijm iets aan de hand was , waardoor het sperma niet levend in de baarmoeder terecht kon komen.
Waarom zou het bij jou een probleemsituatie kunnen worden dan?
Update van mezelf;
Het prikken gaat goed , moest het helaas gisteren in de auto doen , vervelende situatie , stonden we daar bij een tankstation , voelde me net een junkie.
De petitie die op www.freya.nl stond hebben we gisteren aan minister
Hoogervorst aangeboden.
Lange rit naar Den Haag.
Blijkt er net die dag ook een demontratie te zijn van zo'n 1000 moslims.
Dit was best een beetje eng , zo'n grote groep die schreeuwend langs je heen trekt en vaak ook nog in hun eigentaal.
Maar het ging om Palestina dat daar nog zoveel gemoord werd en dat de westerse cultaar zich daar niet mee bemoeide terwijl ze wel bv Irak binnenstormen , het was dan ook erg anti Bush.
Ze waren wel erg geinterreseerd waarom wij daar stonden.
Ging er verder vriendelijk aan toe.
Maar goed wij waren om een uurtje of 2 in Den Haag , we hadden ons eerst verzameld in Plein 19 alwaar we nog even wat te drinken namen.
Rond 14.45 vertrokken we naar de overkant , het Binnenhof.
Hier hebben we aardig wat uurtjes gestaan omdat we natuurlijk niet wisten hoelaat Hoogervorst naar buiten zou komen.
We hebben nog een gesprek gehad met zijn woordvoerster die ook op hem stond te wachten en die was erg te spreken over de reden waarom wij daar stonden.
Maar ze informeerde voor ons wel hoelang het nog zou gaan duren.
Het was ondertussen nl. al 17.00.
Volgens de woordvoerster zou het toen nog een half uur tot een uur gaan duren.
Helaas konden enkele niet meer zolang wachten dus de groep slonk , dat was best jammer omdat er niet zo heel veel waren.
Om 17.40 was het dan zover hij kwam eraan!!!!!
Hij heeft het netjes in ontvangst genomen , gelukkig maar want dat was nog even afwachten , als hij het niet had willen aannemen was hij nl. via een andere uitgang weg gegaan.
Maar goed hij nam de ruim 5000 handtekeningen aan , samen met een advertentie die gisteren in 1 van de landelijke kranten heeft gestaan en een persoonlijke brief van iemand.
Maandag komt er nog iets over de vergoedingen in Netwerk op tv.
Dinsdag en woensdag word er over gesproken in Den Haag.
Dus meiden flink duimen dat het niet door gedraaid word.
Het is niet alleen de 1e IVF die eruit gegooid word , maar ook alle medicatie van ALLE andere vruchtbaarheidsbehandelingen.
In mijn geval dus al snel 535 per maand en dan heb ik nog de goedkoopste medicijnen!
Dinsdag moet ik naar de gyn voor een aanvangs echo
Het wordt nu inderdaad echt spannend!! Maar we gaan er gewoon met volle moed en vertrouwen tegen aan, en we zien wel waar het schip strand. Hopelijk lukt het allemaal de eerste keer gelijk. ![]()
Leonieke,
Je mag best vragen hoe we erachter kwamen, hoor. Toen ik op mijn vijftiende nog steeds niet ongesteld werd, werd mijjn moeder ongerust en toen zijn ze er dus eigenlijk vrij snel achter gekomen dat ik geen eierstokken heb. ![]()
Fijn weekend verder nog, allemaal.
Groetjes Annemiek
quote:Hoi Leonieke,
Op donderdag 20 november 2003 21:48 schreef leonieke het volgende:
Het is misschien een rare vraag, of niet echt gepast hier (als er een ander beter topic is, zeg je het maar eh...), maar hoe zijn jullie te weten gekomen dat jullie geen kinderen kunnen krijgen zonder medische hulp?Ik vraag dat enkel omdat de gynaecoloog mij rond mijn 20e gezegd heeft dat het bij mij ook een probleemsituatie zou kunnen worden.
Ik was er al heel lang bang voor dat het bij ons een probleem zou kunnen worden omdat ik een des-dochter ben. Om die reden kom ik al vanaf mijn 12e bij een gyn. Toen ik na 1,5 jaar proberen nog niet zwanger was zijn we via de huisarts in het medische circuit beland.
Hoe zit dat bij jou eigenlijk als ik vragen mag?
Waarom zei de gyne op je 20e dat het bij jou ook een probleem zou kunnen worden?
Xanthe, goed bezig zeg met die petitie! Ik heb hem uiteraard ook ondertekend! Ben jij vrijwilliger bij Freya ofzo? Inderdaad hopen dat het er niet doorkomt van de week! Ik ben benieuwd. Vraag me trouwens ook af hoe dat zit bij Amicon (mijn verzekering), die zeggen dat ze alles grotendeels blijven vergeoden, ondanks dat de overheid snijdt.
En Annemiek, spannend allemaal joh! Heel veel succes met alles!
Groeten
Katinka
Wel bij mij zit het zo, toen ik op mijn 19e nog altijd niet ongesteld was geweest, zijn we naar de gynaecoloog gestapt om te zien of er iets aan de hand was.
Daar een aantal onderzoeken laten doen en blijkbaar zouden er geen problemen zijn met mijn eierstokken of met mijn baarmoeder ofzo, maar heb ik te weinig vrouwelijke hormonen. Daardoor heb ik eigenlijk nog nooit uit mezelf een eisprong gehad.
Als ik hormonen neem (al een aantal verschillende moeten nemen ondertussen, ook al die soort die vrouwen moeten nemen als ze in hun overgang zitten) dan werkt het wel.
Op die manier heb k zo een half jaar hormonen genomen en toen had ik mijn menstruatie heel regelmatig. Achteraf moest ik stoppen met die kuur en mijn menstruatie afwachten. Na anderhalf jaar wachten en op doktersbezoek gaan hebben ze vastgesteld dat ik dus geen eisprong krijg zonder geneesmiddelen.
Ondertussen neem ik nu de pil maar weet ik dus nog altijd niet hoe het zal verlopen als ik later kinderen wil. De dokter heeft me wel gezegd dat het zonder medische hulp heel moeilijk tot onmogelijk kan worden.
Waarom ik dan toch de pil neem?
- dokters kunnen zich altijd vergissen
- het is blijkbaar gezond om maandelijks te menstrueren ...
Ik hoop alleszins voor jullie allemaal dat jullie droom in vervulling kan gaan en stilletjes lees ik hier soms mee om te zien en te achterhalen waar jullie de moed blijven halen. Chapeau alleszins!
Vanavond kijken he? Naar netwerk.....
Maar over Netwerk, ik vond het weer erg confronterend om naar te kijken. Het gevoel van onmacht is dan weer zo groot; zeker als je dan zo'n stelletje ziet waarbij het ook niet lukt. Zo verdrietig. Gelukkig zijn er mensen die begrijpen dat het niet kunnen krijgen van kinderen een van de ergste dingen is die je kunnen overkomen.
Goed, ik ga het hier bij laten. Heb het een beetje moeilijk, omdat 2 "digipen-vriendinnen" net te horen hebben gekregen dat hun eerste ICSI poging mislukt is
Vond wel dat het mooi gezegd werd door Freya ; recht op een kind heeft niemand , maar recht op een behandeling wel.
Ga nu maar snel richting bed morgen om 8.40 moeten we in het ziekenhuis zijn voor de echo....
Jij en je die meiden van de ICSI sterkte!
quote:He Xanthe,
Op dinsdag 25 november 2003 00:06 schreef Xanthe het volgende:
Nou rustig aan...
We kunnen niet meer dan afwachten.
Toch vond ik het stel dat ze op tv hadden niet echt geweldig , als het waar si wat er gezegd werd , lijkt het me dat ze met een kind ook niet kunnen leven.
Ze moesten nu al alle moeite doen om de eindjes aan elkaar te knopen , wat moet dat dan wel niet met een kleine?
Niet dat ik het ze niet gun hoor!
Maar een kleintje kost ook aardig wat en dat red je niet als je nu al de eindjes aan elkaar moet knopen.Vond wel dat het mooi gezegd werd door Freya ; recht op een kind heeft niemand , maar recht op een behandeling wel.
Ga nu maar snel richting bed morgen om 8.40 moeten we in het ziekenhuis zijn voor de echo....
Jij en je die meiden van de ICSI sterkte!
Je hebt gelijk, dat stel van gisteravond vond ik ook niet echt geweldig. Een kind kost inderdaad ook geld...Wel jammer dat ze geen beter voorbeeld konden laten zien. Maarja, ik geloof niet dat ik hiermee op TV zou willen! Jij wel?
Sta jij trouwens op de foto's?
En ik ben het helemaal eens met wat door "Freya" gezegd werd.
Maareh, fijn joh die inseminatie vrijdag. SPANNEND!!!
Hoe was de echo trouwens? Goeie follikels?
Ja ik sta ook op de foto's
En als ze me zouden vragen , ja hoor ik zou er wel mee op tv komen , het istenslotte voor ons belang.
Zo ga nu naar bed voel me honds beroerd van die laatste spuit Menopur.
Sterkte met jullie behandelingen enne geef de moed niet op!
Als je nog met andere vragen zit kijk dan eens op www.freya.nl hier hebben ze ook email lijsten voor elke behandeling en hoe verder als het niet lukt. En zo af en toe is er een chat voor mannen
Hoe gaat het met de rest??
Maargoed, ik wens jullie heel veel sterkte en succes bij de komende poging. Laat het nu maar eens raak zijn.
Groet van katinka
Heee Xanthe, ben een beetje druk geweest! Nu op de valreep voordat ik naar bed ga...
Dus je bent misschien al zwanger nu!
Ik had ook nog een aantal dagen lichte buikpijn en ik zou zweren dat ik mijn eierstok voelde. Volgens mijn gyn. kan dat door de hromonen komen. De laaste prik is er om redelijk met geweld de eisprong op te wekken...
Maar het kan natuurlijk maar zo raak zijn! Geniet dus van alles wat er in je lichaam gebeurd! Ik zal je een groot pakket geduld sturen voor de komende 2 weken. Dit is namelijk het moeilijkste stukje...._O_
quote:Ik wou dat ik het wat drukker had LOL.
Op maandag 1 december 2003 00:24 schreef katinka het volgende:Heee Xanthe, ben een beetje druk geweest! Nu op de valreep voordat ik naar bed ga...
Dus je bent misschien al zwanger nu!
Ik had ook nog een aantal dagen lichte buikpijn en ik zou zweren dat ik mijn eierstok voelde. Volgens mijn gyn. kan dat door de hromonen komen. De laaste prik is er om redelijk met geweld de eisprong op te wekken...Maar het kan natuurlijk maar zo raak zijn! Geniet dus van alles wat er in je lichaam gebeurd! Ik zal je een groot pakket geduld sturen voor de komende 2 weken. Dit is namelijk het moeilijkste stukje...._O_
Ok de buikpijn is sinds gisteravond over , wanneer heb je nou die eisprong als je pregnyl hebt gebruikt? Toch niet in de uren dat je geinsemineerd word?
Wel slaap ik al 4 dagen heel erg slecht en smaakt het eten me niet erg.
Gisteren begon ik vol goede moed aan een paar broodjes en de 1e heb ik opgegeten , de 2e maar 1 hap , maar dacht ik dat komt vanwege het beleg... Dus nog een broodje gesmeerd met wat anders dr op , maar weer maar 1 hapje.
Het avond eten smaakt me sinds zaterdag niet echt goed meer.
En de komende tijd moet ik nu inderdaad doorkomen.
Iedereen zegt die eerste week lukt wel , mar ik ben er nu al elke dag mee bezig!!! Komt waarschijnlijk ook omdat ik mijn buik steeds voelde , hoe kun je er dan niet aan denken....
Maar als ik me over 2 weken nog erger ga voelen , ga ik geen hap eten meer door mijn keel krijgen ![]()
Spannend allemaal............
quote:Zat ff lekker mee te lurken
Op maandag 1 december 2003 10:24 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ik wou dat ik het wat drukker had LOL.
Al heb ik zaterdag een "stalker" gehad aan de telefoon , die bleef maar bellen en zei niets , dachten we....
Gisteravond kwamen we er achter dat het mijn beste vriendin was , naja beste dat was ze tot oktober 2001. Ze was in NY ten tijde van 9-11 en is daarna terug gekomen naar Nl. Ze hebben toen een tijdje bij ons in huis gezeten en daar waren wat stubbelingen van gekomen.
Toen ze weg ging is het kontakt verwaterd....
Ze bleek ondertussen alweer sinds april 2002 in US te zitten.
Een enorme verrassing dat ze belde , maar ontzettend leuk.
In januari komt ze waarschijnlijk definitief terug , kan niet wachten om dr weer te zien.
Maar goed ze heeft nu internet dus de komende tijd zullen we vast veel babbelen ( tis daar alleen 6 uur vroeger).
Ok de buikpijn is sinds gisteravond over , wanneer heb je nou die eisprong als je pregnyl hebt gebruikt? Toch niet in de uren dat je geinsemineerd word?
Wel slaap ik al 4 dagen heel erg slecht en smaakt het eten me niet erg.
Gisteren begon ik vol goede moed aan een paar broodjes en de 1e heb ik opgegeten , de 2e maar 1 hap , maar dacht ik dat komt vanwege het beleg... Dus nog een broodje gesmeerd met wat anders dr op , maar weer maar 1 hapje.
Het avond eten smaakt me sinds zaterdag niet echt goed meer.En de komende tijd moet ik nu inderdaad doorkomen.
Iedereen zegt die eerste week lukt wel , mar ik ben er nu al elke dag mee bezig!!! Komt waarschijnlijk ook omdat ik mijn buik steeds voelde , hoe kun je er dan niet aan denken....
Maar als ik me over 2 weken nog erger ga voelen , ga ik geen hap eten meer door mijn keel krijgenSpannend allemaal............
Het duurt nu al lang en ik ben nog maar dag 4 , mag op dag 19 ( 16 december) testen als ik nog niet ongi ben ...
LOL word nog wat.... nog 15 dagen to go.
Zal zo'n af kruis kalendertje maken die ze ook voor kids gebruiken voor hun verjaardag enzo
Wat is LOL by the way?
Eneh, de eisprong heb je juist wel zo dicht mogelijk bij de inseminatie. Je krijgt de spuit pregnyl expres op een bepaald tijdstip, zodat je 36 uur later de eisprong hebt. Dat is dan ook het moment van inseminatie. Althans, zo was het bij mij. Hoe dichter bij elkaar, hoe beter!
Hou je taai en als je met je hoofd tegen de muur aanloopt,
kom je maar naar hier!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |