abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14492820
en hier weer verder, met alle klachten, suggesties, problemen met slotjes of andere vragen/verzoeken mbt wfl.

wfl deel 3

[dit bericht is gewijzigd door k3vil op 09-11-2003 00:20]

zondag 9 november 2003 @ 00:49:39 #2
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_14494015
quote:
op zaterdag 8 november 2003 23:38 schreef k3vil het volgende:*

quote:_______________________________________________________________________
    op zaterdag 8 november 2003 22:35 schreef sjun het volgende:

spoiler:

* op zaterdag 8 november 2003 11:36 schreef iteejer het volgende:

_____________________________________________________________________________
    op vrijdag 7 november 2003 12:50 schreef doffy het volgende:

belangrijker, en specifiek voor wfl, dat de meeste topics down the drain gaan, zodra er met bijbel (of koran-) citaten gegooid gaat worden. of misschien iets specifieker: zodra er met dogma's gegooid gaat worden. logisch ook: als er gediscussierd wordt, wil niemand voor paal gezet worden met een mededeling als 'wij zijn toch te dom om het te begrijpen, maar god zal in zijn oneindige wijsheid de zaak wel oplossen'.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

goed punt. ik ziet er sowieso dicht tegen aan om al die geloofstopics collectief te sluiten, en heropening alleen dan en voor zover plaats te laten vinden als er nu wél in wfl-verband over gediscussieerd kan worden.
    wfl is een plek voor zakelijke en beargumenteerde discussies.
    tijdens een spelletje schaken is het toch ook niet de bedoeling dat de ene speler de ander met zijn schaakstukken gaat bekogelen als hij bv een stuk verliest? of dat er op bijbelse motieven een bepaalde zet wordt veroordeeld?

misschien is het aardig een speciaal levensbeschouwelijk-subforum te openen waarin gelovigen van diverse detonaties en godsdiensten hun spirituele ei kwijt kunnen. ik zou daar dan ook ruimte maken voor paranormale zaken, spiritisme, mysticisme, wicca, satanisme etcetera.

ik begrijp echter de moeilijkheid voor het recruteren van een modje voor een dergelijk forum want niemand zal de hele dag alert kunnen zijn op te verwachten flames gebaseerd op het heilige geloof in het eigen 'gelijk'.

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

ik zou dat best willen/kunnen doen, maar ik ben dan wel iemand die erg streng zal zijn mbt. de argumenten/onderbouwing die men dan eventueel niet geeft

overigens is dat idee al eens bij me opgekomen
er is denk ik best wel een vraag naar, al dan niet groot, maar dat groeit vanzelf.

mod? fa?

* goed idee k3vil, mijn zege heb je .
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_14494142
quote:
op zondag 9 november 2003 00:49 schreef the.moderator het volgende:

[..]

* goed idee k3vil, mijn zege heb je .

haha nep mod
pi_14494414
een apart forum als 'geloof en religie' is in het verleden steeds afgeketst op de verwachting dat dat een soort boks-ring zou kunnen worden.

een forum is een plek om te discussieren, niet om anderen te bekeren. net zo min als het een geschikte plek is om bv een cursus engels te gaan geven.

dus ook zo'n geloof en religie forum zou ter vermijding van totale chaos dergelijke bekerings- en bijbeltekst-topics moeten verbieden.
waarmee het dus weer een gewoon levensbeschouwelijk forum wordt, wat een behoorlijke overlap heeft met filosofie.

sjun: we hebben al een forum voor het paranormale etc en buiten dien, het paranormale is vaak heel wat beter te plaatsen in een wetenschappelijke visie dan 'het geloof'. ergo, geloofszaken horen niet op de truth !

pi_14495367
quote:
op zondag 9 november 2003 01:11 schreef iteejer het volgende:
een apart forum als 'geloof en religie' is in het verleden steeds afgeketst op de verwachting dat dat een soort boks-ring zou kunnen worden.

een forum is een plek om te discussieren, niet om anderen te bekeren. net zo min als het een geschikte plek is om bv een cursus engels te gaan geven.

dus ook zo'n geloof en religie forum zou ter vermijding van totale chaos dergelijke bekerings- en bijbeltekst-topics moeten verbieden.
waarmee het dus weer een gewoon levensbeschouwelijk forum wordt, wat een behoorlijke overlap heeft met filosofie.

sjun: we hebben al een forum voor het paranormale etc en buiten dien, het paranormale is vaak heel wat beter te plaatsen in een wetenschappelijke visie dan 'het geloof'. ergo, geloofszaken horen niet op de truth !

hmm boksring, lekker vaag. ik heb hier bij wfl niet veel geboks gezien, hoogstens meningsverschillen. overigens is het modden van een dergelijk levensbeschouwelijk forum niet echt van je standaard. ik denk dat er namelijk een andere 'approach' nodig is.

ach, ik zie alleen maar voordelen, de one-liners zouden dan ook geminimaliseerd kunnen worden en de hele opzet zou meer verschuiven naar beargumenteerde input. daarnaast zijn de wf ventjes/meisies ook van die rare 'sprookjesverhalen' af

pi_14498852
quote:
op zondag 9 november 2003 02:16 schreef k3vil het volgende:
overigens is het modden van een dergelijk levensbeschouwelijk forum niet echt van je standaard. ik denk dat er namelijk een andere 'approach' nodig is.
dat is het centrale punt ja.
per topic een andere modereerstijl aanhouden binnen een forum is ondoenlijk en onrechtvaardig. dus moet je een middenweg vinden die ten koste van beiden gaat.
ik zal het weer te sprake brengen bij de fok!bossen
  maandag 10 november 2003 @ 14:40:30 #7
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14525071
deze post onder "waarom zouden mensen in de evolutietheorie tijdperk volgens de bijbel allemaal naar de hel gaan" (of zo iets)
quote:
op maandag 10 november 2003 14:16 schreef iteejer het volgende:
naarmate de wetenschap vordert, neemt de afstand tussen ons en de antieke geschriften toe.
het fundamentalisme wijst dan ook de meeste techniek geheel af. bv de taliban, die niets van computers etc moesten hebben.
tegenstrijdig genoeg gebruiken diezelfde fundamentalisten wel moderne (wapen)technologie om de zondaren te bestrijden, die zondaren zijn oa omdat ze moderne technologie gebruiken en als wereldbeeld hanteren.

wederom bewijzend voor het irrationele van het fundamentalisme.

de kern van (ook weer) dit topic is dus het fundamentalisme. op zichzelf behorend bij wfl; maar om nou steeds weer dezelfde onderwerpen in een ander jasje te steken en ze daarna weer als topic te presenteren is weinig zinvol.

het volgende (vermomde) fundamentalisten-topic zullen we dan ook snel sluiten. de toorn van uw mod zal u treffen en u doen belanden in het ziedend hellekooksel. (deze formulering komt je wel bekend voor he, akkersloot )

op deze post al gereageerd. maar het volgende lijkt mij ook leuk. ineens wordt gedreigd dat dergelijke topics gesloten worden met goddelijke taal . aangezien de topic al twee maanden oud is lijkt het dus net alsof god dan ineens op zijn eerdere standpunt (de desbetreffende topic laten staan) terug komt. toch wel vreemd een alwetende god die ineens van mening veranderd.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_14528770
quote:
op maandag 10 november 2003 14:40 schreef akkersloot het volgende:
op deze post al gereageerd. maar het volgende lijkt mij ook leuk. ineens wordt gedreigd dat dergelijke topics gesloten worden met goddelijke taal . aangezien de topic al twee maanden oud is lijkt het dus net alsof god dan ineens op zijn eerdere standpunt (de desbetreffende topic laten staan) terug komt. toch wel vreemd een alwetende god die ineens van mening veranderd.
het gaat om het doorlopende gezeik erin. het leidt tot niets. gejammer om je ideologische zin te krijgen hoort niet in wfl.
gedrens als dit maakt dat wat mij betreft wederom de geloofstopics ter discussie staan.
  maandag 10 november 2003 @ 17:50:11 #9
60090 Akkersloot
pi_14530416
quote:
op maandag 10 november 2003 16:49 schreef iteejer het volgende:
het gaat om het doorlopende gezeik erin. het leidt tot niets. gejammer om je ideologische zin te krijgen hoort niet in wfl.
gedrens als dit maakt dat wat mij betreft wederom de geloofstopics ter discussie staan.
gristenen geloven dat geloven in jezus/god de voorwaarde is om van god in de hemel te mogen komen. de vraagstelling in mijn topic is dan ook waarom volgens deze gristenen in de middeleeuwen iedereen naar de hemel ging en mensen die in deze moderne tijd wel met de evolutietheorie worden geconfronteerd niet. wat is daarvan de rechtvaardiging van god? gezeik ?

waarom gaan mensen in de evoluthetijd naar de hel

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_14542692
kan er niet even een flinke bezem worden gehaald door al die religieuze topics hier?
  dinsdag 11 november 2003 @ 10:04:57 #11
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14545906
ik wil nog even terug komen op een onderwerp uit het vorige fb topic; is er al wat duidelijkheid omtrent de "overlap" van wfl en c&h?? is daar al over gesproken?

de volgende topics uit c&h zouden naar mijn mening ook net zo goed in wfl passen:
"evangeliseren" door moslims?
zijn er moslims in ijsland ? (midzomer ramadan)
hebben wicca's symbolen voor liefde?
hoofddoek verboden...
islam: religie van haat
info over de vastenmaand ramadan

of begrijp ik het verschil misschien niet goed? horen religie-topics in dit forum of op c&h?

dinsdag 11 november 2003 @ 11:09:16 #12
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14547216
moet dit nou??
is god almachtig?
  dinsdag 11 november 2003 @ 22:30:00 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_14566378
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_14566804
quote:
op dinsdag 11 november 2003 22:30 schreef speknek het volgende:
ha, de bijbeltopics zijn ook weer terug! jubel! gloria! hosanna!

de bovenste vijf topics:

kies uit 101 eindtijdprofetieën...
waar is jesus gebleven?
waarom geen afbeelding van 'god' en allah?
mozes 6e boek: de departementen van de engelen
waarom schildert de bijbel god af als een sadist?

ja, even ben je een paar dagen wat minder aanwezig en het schiet weer als paddestoelen uit de grond.
ik haal de bezem er even doorheen, dit zijn idd wel erg veel topics.
Unox, the worst operating system.
  woensdag 12 november 2003 @ 13:56:47 #15
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_14577638
ook kies uit 101 eindtijdprofetieën... volgt weer het bekende nederland-recept: veel (halve) bijbelcitaten, veel gespeculeer, veel wishful thinking; maar traditioneel weinig wol. slotje?
'Nuff said
  woensdag 12 november 2003 @ 14:16:15 #16
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14578144
mischienn....
was toch niet serieus bedoeld denk ik??

(mag ik ook nog reactie op mijn vorige vraag??)

woensdag 12 november 2003 @ 14:19:12 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_14578231
ik denk dat ik de crux zie. het topic van nederland lijkt niet bedoeld als discussietopic, meer een meningen/enquete dinges. je kunt niet van elk wfl topic verlangen dat er een discussie over komt (zoals in oog), want dan zou het w gedeelte voor een gedeelte afgeschoten moeten worden (overigens niet compleet).

de vraag is dan of je een demarcatie wilt, en zo ja waarop. mij lijkt het niet onzalig om van wfl posters te eisen dat ze discussies voeren die op feiten zijn geschoeid. zo behoud je ook de inhoudelijke filosofische discussies, en kun je bijvoorbeeld de metafysische religieuze topics wegkieperen vanwege de ongegronde aannames die eraan ten grondslag liggen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 12 november 2003 @ 17:47:56 #18
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_14584638
quote:
op woensdag 12 november 2003 14:19 schreef speknek het volgende:
... en kun je bijvoorbeeld de metafysische religieuze topics wegkieperen vanwege de ongegronde aannames die eraan ten grondslag liggen.
of je kiepert gewoon de l uit wfl
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 12 november 2003 @ 18:01:56 #19
27698 Doffy
pi_14585015
heb ik opeens een ban? ik kan niet meer posten in "de epiloog' (ze zijn boos op mij... erg he?)

--edit: hij doet 't weer. vaag.

'Nuff said
  † In Memoriam † woensdag 12 november 2003 @ 18:11:44 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_14585223
quote:
op woensdag 12 november 2003 18:01 schreef doffy het volgende:
heb ik opeens een ban? ik kan niet meer posten in "de epiloog' (ze zijn boos op mij... erg he?)
jij was een van de weinigen die onterecht gebanned was. zie med.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 12 november 2003 @ 19:31:39 #21
60090 Akkersloot
pi_14586912
op woensdag schreef mariel
quote:
op woensdag 12 november 2003 16:15 schreef jarno het volgende:
ik vind miendobbelsteen leuk omdat het weer eens wat anders is als dan al die gratenpakhuizen in b&h
is hier nu iemand geband vanwegen het taalkundig rectificeren ?
  woensdag 12 november 2003 @ 22:41:03 #22
60090 Akkersloot
pi_14592194
quote:
op woensdag 12 november 2003 18:11 schreef cynix ® het volgende:
jij was een van de weinigen die onterecht gebanned geband was. zie med.
help.
  donderdag 13 november 2003 @ 09:53:59 #23
27698 Doffy
pi_14597861
quote:
op woensdag 12 november 2003 18:11 schreef cynix ® het volgende:
jij was een van de weinigen die onterecht gebanned was. zie med.
merci. volgens mij was speknek ook onschuldig.
'Nuff said
pi_14599720
quote:
op donderdag 13 november 2003 09:53 schreef doffy het volgende:

[..]

merci. volgens mij was speknek ook onschuldig.

speknek zou zo maar kloon-van kunnen zijn, er zijn namelijk maar vijf users geband.

ik heb alles weer eens een keer gemist. jammer dat mariel even niet bij ons aanwezig is.

En weer een stukje onzinnige proza.
  donderdag 13 november 2003 @ 11:29:59 #25
27698 Doffy
pi_14600002
quote:
op donderdag 13 november 2003 11:17 schreef mobious het volgende:
speknek zou zo maar kloon-van kunnen zijn, er zijn namelijk maar vijf users geband.

ik heb alles weer eens een keer gemist. jammer dat mariel even niet bij ons aanwezig is.

damn, je hebt gelijk. ik had nog niet eens gezien dat mariel ook gebanned was niet eerlijk
'Nuff said
pi_14601931
quote:
op donderdag 13 november 2003 11:29 schreef doffy het volgende:

[..]

damn, je hebt gelijk. ik had nog niet eens gezien dat mariel ook gebanned was niet eerlijk

allemaal jouw schuld, doffy.
  donderdag 13 november 2003 @ 12:59:00 #27
27698 Doffy
pi_14601984
quote:
op donderdag 13 november 2003 12:57 schreef thabit het volgende:
allemaal jouw schuld, doffy.
sure...
'Nuff said
pi_14613349
quote:
op woensdag 12 november 2003 19:31 schreef akkersloot het volgende:
op woensdag schreef mariel
[..]

is hier nu iemand geband vanwegen het taalkundig rectificeren ?

ik heb mijn best gedaan om taalverloedering tegen te gaan, dit wordt echter niet gewaardeerd naar is gebleken.
  donderdag 13 november 2003 @ 20:01:07 #29
60090 Akkersloot
pi_14613932
quote:
op donderdag 13 november 2003 19:42 schreef mariel het volgende:
ik heb mijn best gedaan om taalverloedering tegen te gaan, dit wordt echter niet gewaardeerd naar is gebleken.
welkom terug
pi_14614926
quote:
op donderdag 13 november 2003 20:01 schreef akkersloot het volgende:

[..]

welkom terug

dank je. heb je nog soep voor me warmgehouden?
  donderdag 13 november 2003 @ 20:41:05 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_14615129
quote:
op donderdag 13 november 2003 11:17 schreef mobious het volgende:
van welke newbie verwacht jij dan dat ik een kloon ben?
pi_14615633
ik denk van ryan3.
Een leuk en tegelijk scherp forum ben ik al surfend tegengekomen
  donderdag 13 november 2003 @ 21:25:21 #33
60090 Akkersloot
pi_14616305
quote:
op donderdag 13 november 2003 20:34 schreef mariel het volgende:
dank je. heb je nog soep voor me warmgehouden?
was hier nu iemand gebent vanwege het taalkundig rectificeren ?
pi_14616383
quote:
op donderdag 13 november 2003 21:25 schreef akkersloot het volgende:

[..]

was hier nu iemand gebent geband vanwege het taalkundig rectificeren ?

ja. de officiele klacht luidde overigens "indirecte bijdrage"
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:42:44 #35
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_14624933
quote:
koekepan3
woebe
pos

aantal posts op forum 13
gem. aantal posts/dag 1
frontpage reacties 0
geregistreerd op 05 februari 2003
vs
quote:
speknek
erik

aantal posts op forum 25508
gem. aantal posts/dag 25
frontpage reacties 569
geregistreerd op 21 december 2000
rara, wie is de kloon
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  vrijdag 14 november 2003 @ 10:49:26 #36
27698 Doffy
pi_14626449
quote:
op donderdag 13 november 2003 19:42 schreef mariel het volgende:
welkom terug weer! het hele akkefietje wordt door sommigen mij in de schoenen geschoven, geloof ik. raar, maar goed. maar de ban van jou en speknek waren iig niet terecht, valt me tegen dat ze daar niet even wat beter naar keken...
'Nuff said
pi_14626590
quote:
op donderdag 13 november 2003 20:41 schreef speknek het volgende:

[..]

van welke newbie verwacht jij dan dat ik een kloon ben?

kloon-guessing

laten we het zo zeggen, als iemand 2 users heeft aangemaakt, beschouw ik ze beiden als kloon van elkaar. dus als een newbee kloon van jou geband is en dientengevolge jij ook, dan beschouw ik jou als kloon van je later aangemaakte (rel-)kloon.

in ieder geval: welkom terug speknek en mariel! (blijkbaar zijn jullie lieve users )

speknek, wat een posts! heb je wel een leven?

pi_14626809
quote:
op vrijdag 14 november 2003 10:49 schreef doffy het volgende:

[..]

welkom terug weer! het hele akkefietje wordt door sommigen mij in de schoenen geschoven, geloof ik. raar, maar goed. maar de ban van jou en speknek waren iig niet terecht, valt me tegen dat ze daar niet even wat beter naar keken...

ik heb er wel enkele theorien over, maar gezien ik geen oorlogs-situatie met de crew wil zal ik die voor me houden.
pi_14626841
quote:
op vrijdag 14 november 2003 10:54 schreef mobious het volgende:

in ieder geval: welkom terug speknek en mariel! (blijkbaar zijn jullie lieve users )

zou ik dan toch een aaibaarheids-gehalte hebben?
  vrijdag 14 november 2003 @ 11:04:52 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_14626896
quote:
op vrijdag 14 november 2003 10:54 schreef mobious het volgende:
kloon-guessing
ah goed, nouja 5 users was een grappige overdrijving, het waren wel iets meer unieke mensen, maar ala.
quote:
speknek, wat een posts! heb je wel een leven?
hee ik kan stoppen wanneer ik wil! ik.. ik.. ik wil alleen niet!
pi_14677136
is dat mientopic nu gewoon verwijdert?
pi_14800790
quote:
op zondag 16 november 2003 15:50 schreef youssef het volgende:
is dat mientopic nu gewoon verwijdert?
geen idee.. weet niet eens wat het was (wel gezien)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_14845517
is het goed als ik een topic aanmaak die gaat over het actie-reactie principe? ik heb een stuk tekst getypt (wel in het engels sorry) die er voornamelijk over gaat dat ook de zogenaamde willekeurigheid aan regels gebonden is, en dat het bewustzijn ook slechts gemanifesteerd zit in de hersenen. ik heb geen links, maar het is wel een logisch doorlopend verhaal.

als jullie het liever niet willen (het is engelse tekst en ik weet dat er al veel vaker over gepraat is hier) dan hoeft het van mij niet hoor.

maar het laat min of meer zien dat hoe complex iets ook is de basiselementen voldoen aan actie-reactie en dat bewustzijn ook verhoogd wordt via hersenactiviteit, wat consequenties heeft voor het idee van iets wat boven de hersenen staat en dat veroorzaakt.

ik hoop op een reactie.

met vriendelijke groeten,

leen

zaterdag 22 november 2003 @ 19:15:13 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_14846355
als er al veel vaker over gepraat is kan het ook in een relevant topic toch?
pi_14846701
het is behoorlijk stuk tekst dus vraag me af of mensen het echt gaan lezen, maar zal het wel doen.
pi_14846765
-edit- al gevonden.

[dit bericht is gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2003 19:42]

zondag 23 november 2003 @ 15:32:16 #47
65071 RyanVlensjes
De Eeuwige Student
pi_14863801
lichtgevende vis
en
genetisch gemanipuleerde vis gloeit in donker

zijn twee verschillende onderwerpen, de een heeft een kwalleng en de andere heeft een koraalgen , de een licht op als er een klein beetje licht op valt de de andere licht op in het donker, het ene bedrijf is tawainees, het andere amerikaans, de een exporteert, de andere verkoopt alleen binnen de vs................

details......

Op zaterdag 7 oktober 2006 16:11 schreef RyanVlensjes het volgende:
Maar verder stel ik niks voor.
pi_14864452
quote:
op zondag 23 november 2003 15:32 schreef ryanvlensjes het volgende:
lichtgevende vis
en
genetisch gemanipuleerde vis gloeit in donker

zijn twee verschillende onderwerpen, de een heeft een kwalleng en de andere heeft een koraalgen , de een licht op als er een klein beetje licht op valt de de andere licht op in het donker, het ene bedrijf is tawainees, het andere amerikaans, de een exporteert, de andere verkoopt alleen binnen de vs................

details......

inderdaad, details.
pi_14977462
kan er een slotje op bijbel en homofilie ?

men is weer erg interessant offtopic aan 't babbelen over het wezen van religie, en heeft daarmee opnieuw een vrij specifiek topic vernökt.

donderdag 27 november 2003 @ 17:47:24 #50
27698 Doffy
pi_14978001
quote:
op donderdag 27 november 2003 17:27 schreef dennismoore het volgende:
kan er een slotje op bijbel en homofilie ?

men is weer erg interessant offtopic aan 't babbelen over het wezen van religie, en heeft daarmee opnieuw een vrij specifiek topic vernökt.

dat kan ongetwijfeld. maar als jij er nog even wat ' ' en ' ' smileys bijgooit, zit het topic vanzelf dicht.

overigens heb ik jou nog geen serieuze pogingen zien doen het zakie weer op de rails te krijgen (of je moet een paar er tussen geplempte url's als serieus zien). en daarom wellicht ook niet inziet dat zo'n 'vrij specifiek topic' wellicht iets 'te' specifiek is, en al gauw uitgekletst is als het zo 'vrij specifiek' blijft. het maakt deel uit van een veel bredere discussie, en je kan zeggen wat je wilt; het loopt tenminste wel.

'Nuff said
pi_14978204
quote:
op donderdag 27 november 2003 17:47 schreef doffy het volgende:

dat kan ongetwijfeld. maar als jij er nog even wat ' ' en ' ' smileys bijgooit, zit het topic vanzelf dicht.

ja, ik dacht, dat begrijpen ze wel in zo'n intellectueel forum. ze zien vast wel in dat ze erg offtopic bezig zijn, maar nee, men kwebbelt net zo hard door.
quote:
overigens heb ik jou nog geen serieuze pogingen zien doen het zakie weer op de rails te krijgen (of je moet een paar er tussen geplempte url's als serieus zien).
dan heb je niet heel goed gekeken. bovendien staat dat totaal los van het gigantisch offtopic gepost van de rest.
quote:
en daarom wellicht ook niet inziet dat zo'n 'vrij specifiek topic' wellicht iets 'te' specifiek is, en al gauw uitgekletst is als het zo 'vrij specifiek' blijft. het maakt deel uit van een veel bredere discussie, en je kan zeggen wat je wilt; het loopt tenminste wel.
wat een onzin. een specifiek topic dient specifiek te blijven, ook al houdt dat in dat het veel minder hard loopt.

het komt er nu op neer dat in ieder religieus topic exact dezelfde discussie gevoerd wordt, omdat de deelnemers zich niet weten in te houden. en dat zal allemaal best heel gezellig en interessant zijn, maar daar was nu juist het centrale topic voor bedoeld (als het nog bestaat).

donderdag 27 november 2003 @ 18:02:50 #52
27698 Doffy
pi_14978395
quote:
op donderdag 27 november 2003 17:55 schreef dennismoore het volgende:
wat een onzin. een specifiek topic dient specifiek te blijven, ook al houdt dat in dat het veel minder hard loopt.

het komt er nu op neer dat in ieder religieus topic exact dezelfde discussie gevoerd wordt, omdat de deelnemers zich niet weten in te houden. en dat zal allemaal best heel gezellig en interessant zijn, maar daar was nu juist het centrale topic voor bedoeld (als het nog bestaat).

noem het organisch

(en wijs mij dat centrale topic maar 'ns aan dan)

'Nuff said
pi_14985058
quote:
op donderdag 27 november 2003 18:02 schreef doffy het volgende:

noem het organisch

ik noem het topicvernueken door off-topic geklets. .
quote:
(en wijs mij dat centrale topic maar 'ns aan dan)
quote:
op zondag 20 juli 2003 15:23 schreef schorpioen het volgende:

er lopen momenteel een stuk of 5 discussies die allemaal op hetzelfde neerkomen, en er wordt toch in grote lijnen hetzelfde gezegd, dus vandaar dit centrale topic.

[centraal] god, geloof en de bijbel
[centraal] god, geloof en de bijbel deel 2
[centraal] god, geloof en de bijbel deel 3
[centraal] god, geloof en bijbel. deel 4
[centraal] god, geloof en de bijbel deel 5
  zaterdag 29 november 2003 @ 18:21:34 #54
21607 the.moderator
pi_15024542
het topic 52 miljoen euro voor het ambitieuze lofar-project voegt niets nieuws toe, want er loopt al sinds 27 oktober in wfl een ander topic over. het topic had daarom niet vanuit oog naar wfl verplaatst moeten worden. de insteek in oog was de potentiële geldverspilling door de politiek in den haag en dus niet de wetenschappelijke kant van de zaak.

oog       > wfl ... 52 miljoen euro voor het ambitieuze lofar-project * (mag nu wel op slot of retour   > oog)
                    pol ... kabinet steekt 52 miljoen in supertelescoop
                    wfl ... lofar project, enorme radiotelescoop

een actueel | politiek | wetenschappelijk onderwerp kan tegelijkertijd in oog & pol & wfl (multicultureel) worden besproken. het topic is echter ten onrechte naar wetenschap, filosofie & levensbeschouwing verplaatst, omdat sidekick weer eens voor z'n beurt (nofi) om een slotje vroeg.

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zondag 30 november 2003 @ 00:19:47 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_15030297
bedankt voor de kick van wat is er na de dood/,
en nu ga ik dat vieze wannabe-modschap van me afwassen.
  maandag 1 december 2003 @ 19:26:31 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_15067663
topic-sluiting door niet-moderator

zie ook hier. kan de topic over de jack klijn japanse bollenmix weer open? is een serieus wetenschappelijk topic

pi_15067891
quote:
op maandag 1 december 2003 19:26 schreef alicey het volgende:
topic-sluiting door niet-moderator

zie ook hier. kan de topic over de jack klijn japanse bollenmix weer open? is een serieus wetenschappelijk topic

cartwoman, het feit dat de grote stukken omhoog komen "drijven" als je een mengsel van verschillende formaten-deeltjes schudt, is inderdaad een bekend wetenschappelijk vraagstuk, waarvan pas vrij recentelijk de vermoedelijke verklaring gevonden is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_15068411
topic is weer open.
  maandag 1 december 2003 @ 19:51:30 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_15068453
quote:
op maandag 1 december 2003 19:50 schreef schorpioen het volgende:
topic is weer open.
mijn dank hiervoor
pi_15068528
quote:
op maandag 1 december 2003 19:50 schreef schorpioen het volgende:
topic is weer open.
dank.

wilde idd jouw mening afwachten.
sorry, alicey.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 1 december 2003 @ 19:54:29 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_15068554
quote:
op maandag 1 december 2003 19:53 schreef cartwoman het volgende:

[..]

dank.

wilde idd jouw mening afwachten.
sorry, alicey.

het is je vergeven cartwoman
pi_15081995
helaas, alicey is niet meer onder ons... wie moet ons nu jack klijn nootjes paradigma's voorschotelen?
quote:
op maandag 1 december 2003 23:01 schreef cynix ® het volgende:
alicey blijft maar baggeren. soms komt er een moment dat je echt afscheid moet nemen van iemand. dit is zo'n moment.
pi_15087170
quote:
op dinsdag 2 december 2003 10:02 schreef mobious het volgende:
helaas, alicey is niet meer onder ons... wie moet ons nu jack klijn nootjes paradigma's voorschotelen?
[..]
laten we bidden voor alicey.
pi_15088980
ik ben stom geweest en heb -met zuivere intenties, zijnde het niet willen spoilen van topics met persoonlijke discussie- een vre-se-lijk topic geopend

mag het dicht en verwijderd, zodat mij het bestaan van een suktopic niet in de ogen gewreven zal worden, eeuwige schaamte mij niet ten deel zal vallen?

skip and zozo

God put a smile upon your face
  donderdag 4 december 2003 @ 09:56:14 #65
27698 Doffy
pi_15138044
doorgaans wordt er in dit topic alleen maar gezeurd, maar ik wil nu toch even zeggen dat het wat betreft de reli-topics erg lekker gaat in wfl. de inhoudsloze nederland topics zijn vervangen door mooie topics waarin inhoudelijk gediscussieerd wordt, op een, ik mag wel zeggen, best hoog nivo. dank hiervoor met name naar rereformed, skip007, zozovii, mariel, leiram, viola_holt, dalai_lama, speknek en zelfs koekepan (is het niet koekenpan?) - en al wie ik vergeten ben, natuurlijk .

ik durf bijna zelf niet meer te reageren

'Nuff said
pi_15138607
quote:
op donderdag 4 december 2003 09:56 schreef doffy het volgende:
doorgaans wordt er in dit topic alleen maar gezeurd, maar ik wil nu toch even zeggen dat het wat betreft de reli-topics erg lekker gaat in wfl. de inhoudsloze nederland topics zijn vervangen door mooie topics waarin inhoudelijk gediscussieerd wordt, op een, ik mag wel zeggen, best hoog nivo. dank hiervoor met name naar rereformed, skip007, zozovii, mariel, leiram, viola_holt, dalai_lama, speknek en zelfs koekepan (is het niet koekenpan?) - en al wie ik vergeten ben, natuurlijk .

hè, zeur niet zo
een eer om mijn naam in jouw doffe hall of fame te zien staan
  donderdag 4 december 2003 @ 10:29:32 #67
27698 Doffy
pi_15138748
quote:
op donderdag 4 december 2003 10:23 schreef zozovii het volgende:
hè, zeur niet zo
een eer om mijn naam in jouw doffe hall of fame te zien staan

zo 'dof' is mijn hall of fame anders niet, hoor

'Nuff said
pi_15138917
dof is tof in doffytaal. in toffytaal zou tof misschien ook dof zijn!
  donderdag 4 december 2003 @ 10:37:52 #69
27698 Doffy
pi_15138950
quote:
op donderdag 4 december 2003 10:36 schreef zozovii het volgende:
dof is tof in doffytaal. in toffytaal zou tof misschien ook dof zijn!
nou heb ik 'm!
'Nuff said
  donderdag 4 december 2003 @ 11:24:47 #70
74055 Leiram
Gediplomeerd moraalridder.
pi_15140168
quote:
dank hiervoor met name naar rereformed, skip007, zozovii, mariel, leiram, viola_holt, dalai_lama, speknek en zelfs koekepan (is het niet koekenpan?) - en al wie ik vergeten ben, natuurlijk .
ik voel me zeer vereerd, en word er zelfs een beetje verlegen van.
Schaap in wolfsklederen - Zwak en geslacht.[br]Let me watch over you.
pi_15148391
quote:

tja, de vraag met of zonder tussen n doet er niet meer zo toe.
quote:
op donderdag 4 december 2003 11:46 schreef danny het volgende:
koekepan
ban omgezet in permban. tevens alle kloons en groepskloons gebanned. zit er per ongeluk een kloon van iemand anders bij dan kan die persoon koekepan daarvoor bedanken.

kan koekepan niet een wfl only- status krijgen? het wordt op deze manier wel een stuk saaier... en we verliezen een instandhouder van de f pijler.

mijn kloon, wat doe je!?

donderdag 4 december 2003 @ 16:17:47 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_15148816
aw you guys, grouphug.
  donderdag 4 december 2003 @ 16:19:40 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_15148876
en koekepan mag van mij ook een wfl only status krijgen. dat zal die bastard leren mij hier achter te laten met al die sukkels. eh. gewaardeerde opponenten.
pi_15151689
quote:
de inhoudsloze nederland topics zijn vervangen door mooie topics waarin inhoudelijk gediscussieerd wordt, op een, ik mag wel zeggen, best hoog nivo.
ik mis nederland wel een beetje !
fokschaap
  donderdag 4 december 2003 @ 19:27:46 #75
74055 Leiram
pi_15153908
quote:
op donderdag 4 december 2003 16:19 schreef speknek het volgende:
en koekepan mag van mij ook een wfl only status krijgen. dat zal die bastard leren mij hier achter te laten met al die sukkels. eh. gewaardeerde opponenten.
vreest niet. koekepan zal wederkeren om onder ons te verkeren, zij het na 9 dagen zitten.
  vrijdag 5 december 2003 @ 01:59:33 #76
21607 the.moderator
pi_15164078
quote:
op donderdag 4 december 2003 16:01 schreef mobious het volgende:

tja, de vraag met of zonder tussen n doet er niet meer zo toe.

toch wel...
quote:
op donderdag 4 december 2003 11:46 schreef danny het volgende:

koekepan
ban omgezet in permban. tevens alle kloons en groepskloons gebanned. zit er per ongeluk een kloon van iemand anders bij dan kan die persoon koekepan daarvoor bedanken.

* bleek onterecht, ban blijft op 9 dagen staan (zie post hierboven)

[dit bericht is gewijzigd door danny op 04-12-2003 16:33]

en nu wil je hem/haar/het ook nog verbannen naar wfl...
quote:
kan koekepan niet een wfl only- status krijgen? het wordt op deze manier wel een stuk saaier... en we verliezen een instandhouder van de f pijler.

mijn kloon, wat doe je!?

pi_15323345
quote:
op dinsdag 2 december 2003 13:28 schreef schorpioen het volgende:

[..]

laten we bidden voor alicey.

dank voor jullie gebeden. ze zijn verhoord door cynix
pi_15351867
quote:
op donderdag 11 december 2003 09:21 schreef alicey het volgende:

[..]

dank voor jullie gebeden. ze zijn verhoord door cynix

doe weer eens een leuk topique. die jack klijn nootjes vond ik erg interessant, want het legde een heel simpel doch complex natuurkundig probleem uit.
we zitten nu op het niveau van wat doen vogels eigenlijk als het regent?
  vrijdag 12 december 2003 @ 14:23:06 #79
21607 the.moderator
pi_15358124
quote:
op vrijdag 12 december 2003 10:23 schreef mobious het volgende:

doe weer eens een leuk topique. die jack klijn nootjes vond ik erg interessant, want het legde een heel simpel doch complex natuurkundig probleem uit.
we zitten nu op het niveau van wat doen vogels eigenlijk als het regent?

de bhfh klonen nemen idd wfl over!
pi_15362775
quote:
op vrijdag 12 december 2003 14:23 schreef the.moderator het volgende:

[..]

de bhfh klonen nemen idd wfl over!

bhfh is mijn nieuwe date en ik kan je verzekeren dat het geen bhfh kloon is. wat heb je trouwens tegen bhfh?
  vrijdag 12 december 2003 @ 17:44:26 #81
21607 the.moderator
pi_15363658
quote:
op vrijdag 12 december 2003 17:10 schreef alicey het volgende:

[..]

bhfh is mijn nieuwe date en ik kan je verzekeren dat het geen bhfh kloon is. wat heb je trouwens tegen bhfh?

wie zegt dat jij geen bhfh kloon bent, je bent het iig vaak met z'n andere klonen eens. bhfh date zichzelf.
pi_15363836
quote:
op vrijdag 12 december 2003 17:44 schreef the.moderator het volgende:

[..]

wie zegt dat jij geen bhfh kloon bent, je bent het iig vaak met z'n andere klonen eens. bhfh date zichzelf.

waarom zou bhfh zichzelf daten

wie zegt trouwens dat bhfh geen kloon van mij is

vrijdag 12 december 2003 @ 18:09:03 #83
21607 the.moderator
pi_15364112
quote:
op vrijdag 12 december 2003 17:55 schreef alicey het volgende:

[..]

waarom zou bhfh zichzelf daten

wie zegt trouwens dat bhfh geen kloon van mij is

als hij een kloon van jou is dan date jij dus jezelf ! same thing, and just as funny...
quote:
op vrijdag 12 december 2003 17:10 schreef alicey het volgende:

bhfh is mijn nieuwe date

pi_15364482
kan deze discussie misschien in een of ander centraal "ontmasker de kloon" topic?
  vrijdag 12 december 2003 @ 18:56:10 #85
21607 the.moderator
pi_15364770
quote:
op vrijdag 12 december 2003 18:27 schreef schorpioen het volgende:
kan deze discussie misschien in een of ander centraal "ontmasker de kloon" topic?
[off-topic]
    nee, dank je, ik zou misschien zelf ontmaskerd worden als non.moderator .
[/off-topic]

* het gaat mij om de trend in bepaalde wfl topics, die gewoon om een repressieve trend-breuk vragen:

en ... -edit- @schorpioen: dank voor het sluiten van 70% van dit topic lijstje. je krijgt van mij een 7 op je rapport!

[dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 13-12-2003 17:56]

vrijdag 12 december 2003 @ 19:12:45 #86
70703 MariekeP
troetelbeertje
pi_15364919
open dan zelf eens een intelligent topic man
  vrijdag 12 december 2003 @ 19:37:53 #87
21607 the.moderator
pi_15365177
quote:
op vrijdag 12 december 2003 19:12 schreef mariekep het volgende:
open dan zelf eens een intelligent topic man
haha, de kloonkolonie is compleet. over intelligentie gesproken, een "[centraal] wfl for dummies topic" misschien?
pi_15365246
quote:
op vrijdag 12 december 2003 19:37 schreef the.moderator het volgende:

[..]

haha, de kloonkolonie is compleet. over intelligentie gesproken, een "[centraal] wfl for dummies topic" misschien?

en wie klikt er weer? .

zullen we er nu weer een feedback topique van maken? (bah, wie moet er weer de wannabe mod spelen...)

vrijdag 12 december 2003 @ 19:46:45 #89
21607 the.moderator
pi_15365278
doe je dan ook gelijk ff de topics die ik noemde op slot?
pi_15365897
quote:
op vrijdag 12 december 2003 19:46 schreef the.moderator het volgende:
doe je dan ook gelijk ff de topics die ik noemde op slot?
omdat het toevallig onder jouw nivo is? waarom trouwens die persoonlijke aanval op mariekep? beetje overbodig he...
pi_15365935
voor the.moderator

wfl voor wanna-be moderators

vrijdag 12 december 2003 @ 23:20:54 #92
70703 MariekeP
troetelbeertje
pi_15369638
als we 'zoeken' doen naar wfl-topics met the.moderator als topicstarter, dan zien we slechts 4 topics, die ook nog eens allemaal op slot zijn gegaan
  zaterdag 13 december 2003 @ 01:56:32 #93
21607 the.moderator
pi_15372921
quote:
op vrijdag 12 december 2003 23:20 schreef mariekep het volgende:
als we 'zoeken' doen naar wfl-topics met the.moderator als topicstarter, dan zien we slechts 7+ topics, die ook nog eens allemaal op slot zijn gegaan * nadat ze helemaal vol waren!
gelukkig is het voor jou * bhfh niet meer mogelijk om mijn succesreeks te evenaren. flame intended
  zaterdag 13 december 2003 @ 10:46:23 #94
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15374900
wetenschap loskoppelen van filosofie en levensb.

graag zou ik reacties van de vaste wfl gebruikers willen hebben hierop.

aub niet verwijderen als crosspost.

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_15377229
wat doen vogels eigenlijk als het regent?

mag die weer open? ik vraag het me namelijk ook af als het regent komen er nooit duiven onder mijn wielen terecht dus lijkt mij serieus topic

pi_15377838
quote:
op zaterdag 13 december 2003 13:07 schreef alicey het volgende:
wat doen vogels eigenlijk als het regent?

mag die weer open? ik vraag het me namelijk ook af als het regent komen er nooit duiven onder mijn wielen terecht dus lijkt mij serieus topic

hmm, misschien is dat "wfl voor dummies" toch wel een idee. dan kunnen daar mooi dergelijke vragen in gepost worden.
pi_15378378
om te kunnen overleven moeten dieren aangepast zijn aan de verschillende weertypes die we hebben. hoe vogels reageren op regen, zeker in deze koude periode van het jaar, lijkt me daarom wetenschappelijk gezien een zeer interessant vraagstuk. het combineert op een leuke wijze de wetenschappen biologie en meteorologie met elkaar. het topic mag van mij daarom ook weer open.
  zaterdag 13 december 2003 @ 15:32:48 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_15379431
vogels zijn aangepast aan regen. het topic is op een evolutionair dode tak gekomen. misschien leuk voor de wetenschap paleontologie. maar die zijn toch al gewend dat het subject geen kik meer geeft.
  zondag 14 december 2003 @ 13:42:17 #99
60090 Akkersloot
pi_15400484
bansheeboy: "anti-islam is fascisme". is gesloten want "het is geen discussiepunt". waarom is het geen discussiepunt ? moet je je als tegenstander van de islam dan voor fascist laten uitmaken of sta je achter mijn standpunt dat dat niet kan ?

verder over de opmerking "mail hem maar".
1. in zijn profiel staat geen email adres.
2. ik mail niet naar personen die mij voor een fascist uitmaken (ik ga daar althans geen apart email adres voor aanmaken.

pi_15409249
quote:
op zondag 14 december 2003 13:42 schreef akkersloot het volgende:
bansheeboy: "anti-islam is fascisme". is gesloten want "het is geen discussiepunt". waarom is het geen discussiepunt ? moet je je als tegenstander van de islam dan voor fascist laten uitmaken of sta je achter mijn standpunt dat dat niet kan ?

verder over de opmerking "mail hem maar".
1. in zijn profiel staat geen email adres.
2. ik mail niet naar personen die mij voor een fascist uitmaken (ik ga daar althans geen apart email adres voor aanmaken.

de ondertitel van bansheeboy is een troll. wees wijzer dan hij en voer die troll niet. hij gaat er toch niet op in, dus het is verspilde moeite.

als je heel lief mailt naar forum@fok.nl wil een van de forum admins heel misschien wel het emailadres van bansheeboy geven. zo niet, dan is het jammer maar helaas, een topic zoals je opende hoort niet hier, dergelijke persoonlijke dingen vecht je maar fijn buiten het forum uit.

zondag 14 december 2003 @ 21:12:08 #101
60090 Akkersloot
pi_15412295
quote:
op zondag 14 december 2003 19:20 schreef schorpioen het volgende:
de ondertitel van bansheeboy is een troll. wees wijzer dan hij en voer die troll niet.
het vvd-kamerlid wilbers werd door een moslim extremist (mag je wel zeggen) bedreigt en werd ook een fascist genoemd. ik noem dat geen trollen.
quote:
hij gaat er toch niet op in, dus het is verspilde moeite.
die hoop had ik ook niet. maar ik wil hem en andere forumleden er alleen maar op wijzen waar hij mee bezig is.
pi_15519531
quote:
op zondag 9 november 2003 01:11 schreef iteejer het volgende:

- voorbij de hokjesgeest en hun geesten ... -
hoe ruimdenkend moet een mens zijn om niet, in weerwil van vrijwillig , of per dwangbevel oppgelegde restricties, ( uit hoofden van afgebakende denkkaders, non-argumenten, drogredenen en drogredelijkheden), alsnog het verdacht, én de schijn van "hokjesgeesterij" op zich te laden - en om onbezwaard desondanks wél redelijk (ruimdenkend!) te blijven?... (silentio)

[dit bericht is gewijzigd door skip007 op 18-12-2003 18:20]

Silentio
pi_15520142
quote:
op donderdag 18 december 2003 18:08 schreef skip007 het volgende:
- voorbij de hokjesgeest en hun geesten ... -
hoe ruimdenkend moet een mens zijn om niet, in weerwil van vrijwillig , of per dwangbevel oppgelegde restricties, ( uit hoofden van afgebakende denkkaders, non-argumenten, drogredenen en drogredelijkheden), alsnog het verdacht, én de schijn van "hokjesgeesterij" op zich te laden - en om onbezwaard desondanks wél redelijk (ruimdenkend!) te blijven?... (silentio)
heeft niets te maken met hokjesgeest.
maar des te meer met een het totaal zat worden om steeds dezelfde kreten tegen te komen, steeds dezelfde ongenoegens die dat oproept moeten blussen, en steeds maar weer dezelfde onverdraagzaamheid te ontmoeten.
en wat nog veel belangrijker is: het originele wfl-publiek kreeg er schoon genoeg van.
zuiver praktische redenen dus
pi_15531697
quote:
op donderdag 18 december 2003 18:38 schreef iteejer het volgende:

[..]

heeft niets te maken met hokjesgeest.
maar des te meer met een het totaal zat worden om steeds dezelfde kreten tegen te komen, steeds dezelfde ongenoegens die dat oproept moeten blussen, en steeds maar weer dezelfde onverdraagzaamheid te ontmoeten.
en wat nog veel belangrijker is: het originele wfl-publiek kreeg er schoon genoeg van.
zuiver praktische redenen dus

beste iteejer,
ik begrijp je ergernis wanneer je als een soort brandweerman niets anders moet doen dan "binnenbrandjes" blussen... en er wordt ongetwijfeld vurig gecommuniceerd, met soms vlammende betogen, een enkele keer ook door een al te heetgebakerde 'fokker'...

er zijn inderdaad discussies te noemen waarbinnen het (wederzijds) respect ver te zoeken is, waarbij steeds schreeuwiger de uiterst hinderelijk 'prekende' ondertonen van persoonlijke minachting en onverdraagzaamheid, luidkeels doorklinken...

zulke ongezonde en ongewenste 'uitspattingen' moeten inderdaad van het forum 'geweerd worden, en rechtvaardigt een onherroepelijke 'excommunicatie'.

ik wil er wel op attent maken dat, bij de meeste 'fokkers' overigens gezond verstand, zelfoplossend en -regulerend vermogen in ruime en afdoende mate aanwezig zijn. ik wijs er eveneens op dat, louter door het toedoen, en het wanstaltig gedrag van enkele onwelwillenden, een op zich meer dan boeiend onderwerp als geloof & religie daarvan het gelag dreigt te moeten betalen....

ik kan me voorstellen dat sommigen van deze onverkwikkelijke elementen binnen bepaalde (prekerige) discussies, vroeg of laat hun bekomst krijgen; jouw gezonde afweging, deze groep mensen niet langer voor de borst te willen stuiten, valt te billijken...

toch pleit ik er (bij jou, en anderen die hierin 'stemrecht' hebben) voor, alvorens bepaalde overwegingen ook te concretiseren, goed te rade te gaan bij mogelijk andere oplossingen, die bijvoorbeeld een (individuele) ban kunnen leggen op de onwelwillenden; en dus niet op het op zich boeiend, en een bij uitstek, binnen het kader van levensbeschouwelijkheid, passend onderwerp van geloof & religie...

het meest effectieve verweer is nog altijd, de argumenten en feiten voorzich laten spreken; jammer genoeg menen enkelen dat dit 'symbool' staat voor het obsessief dualisme, de weinig 'verheffende' rethoriek van de overtreffende trap, van het altijd maar weer gelijk-willen-hebben, - en dat soms gewoon bij het bespottelijke af...

[dit bericht is gewijzigd door skip007 op 19-12-2003 02:27]

Silentio
pi_15534695
quote:
op vrijdag 19 december 2003 03:22 schreef dennismoore het volgende:
de zon is misschien niet groter dan de aarde.
dennismoore schrijft: de zon is misschien niet groter dan de aarde... kan wel dicht lijkt me!...

(silentio): als je er maar genoeg afstand van neemt, lijkt ie vanzelf kleiner... aan een gelijksoortige (nietszeggende) opmerking namelijk, dat de aarde misschien niet warmer is dan de zon, brandt ook niemand vrijwillig zijn vingers!...

gevoel voor distantie : ik kan de afstand niet meer zien; het werd mij te 'afstandelijk'... dagelijks leggen wij mensen afstanden af; waarbij dé afstand gelijk blijft... (silentio)

[dit bericht is gewijzigd door skip007 op 19-12-2003 10:43]

Silentio
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:40:53 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_15534824
quote:
op donderdag 18 december 2003 18:38 schreef iteejer het volgende:
het originele wfl-publiek kreeg er schoon genoeg van.
sinds wanneer wordt er naar het originele wfl publiek geluisterd?
  vrijdag 19 december 2003 @ 10:43:33 #108
27698 Doffy
pi_15534883
quote:
op vrijdag 19 december 2003 10:40 schreef speknek het volgende:
sinds wanneer wordt er naar het originele wfl publiek geluisterd?
is er een origineel wfl publiek dan?
'Nuff said
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:23:42 #110
27698 Doffy
pi_15541131
quote:
op vrijdag 19 december 2003 13:52 schreef k3vil het volgende:
die is er mja
bron? bewijs?

'Nuff said
pi_15541587
quote:
op vrijdag 19 december 2003 14:23 schreef doffy het volgende:

[..]

bron? bewijs?

ik mis een (jouw bekende!) derde bron ; aanvaarding?
Silentio
pi_15545286
quote:
op vrijdag 19 december 2003 10:43 schreef doffy het volgende:

[..]

is er een origineel wfl publiek dan?

je zou zeggen dat hier mijn smaak beledigd wordt...

ach, wanneer het de mens, nu eenmaal aan het vermogen tot "innerlijke grootheid" ontbreekt, rest altijd nog het "duiveltje" in hemzelf, waarmee hij alsnog tot grote hoogten kan stijgen...

als zoete wraak; zomaar wat (kerst-)gedachten:

de inzichtige begeeft zichzelf zowel tussen mensen als tussen dieren eender...

- het leven is een bron van vreugde - (silentio)
hoe meer we ons de gewoonte van een "vreugdevol leven" aanleren , hoe beter we de "onhebbelijke gewoonte" afleren , anderen zonder respect te behandelen, en te kwetsen...

om van oorlog af te komen, moet je eerst de mens van zijn wraak verlossen , maar, hoe? doe je dat...

het leven is een-en-al gehoorzamen, en bevolen wordt hij die zichzelf niet gehoorzamen kan; en naar verluidt schijnt het zwaarder te vallen jezelf discipline op te leggen, dan (anderen) te gehoorzamen...

tot al het kwaad achten wij anderen in staat, en daarom verlangen wij van hen het goede...

moge een ieder iets ervaren van de "dingen" die tussen hemel en aarde zijn, en zichzelf nog veel voordromen, - en vooral boven de hemel uit...

(tussen haakjes); jouw "drie bronnen" blijken toch niet drie zwarte poelen te zijn?; waarvan het op afstand lijkt alsof de padden hun gezang met zoet gevooisde diepzinnigheid zingen, maar waaruit men, eenmaal naderbij gekomen, slechts kikkers hoort kwaken!...

Silentio
pi_15548014
quote:
op vrijdag 19 december 2003 16:47 schreef skip007 het volgende:

[..]

je zou zeggen dat hier mijn smaak beledigd wordt...

ach, wanneer het de mens, nu eenmaal aan het vermogen tot "innerlijke grootheid" ontbreekt, rest altijd nog het "duiveltje" in hemzelf, waarmee hij alsnog tot grote hoogten kan stijgen...

als zoete wraak; zomaar wat (kerst-)gedachten:

de inzichtige begeeft zichzelf zowel tussen mensen als tussen dieren eender...

- het leven is een bron van vreugde - (silentio)
hoe meer we ons de gewoonte van een "vreugdevol leven" aanleren , hoe beter we de "onhebbelijke gewoonte" afleren , anderen zonder respect te behandelen, en te kwetsen...

om van oorlog af te komen, moet je eerst de mens van zijn wraak verlossen , maar, hoe? doe je dat...

het leven is een-en-al gehoorzamen, en bevolen wordt hij die zichzelf niet gehoorzamen kan; en naar verluidt schijnt het zwaarder te vallen jezelf discipline op te leggen, dan (anderen) te gehoorzamen...

tot al het kwaad achten wij anderen in staat, en daarom verlangen wij van hen het goede...

moge een ieder iets ervaren van de "dingen" die tussen hemel en aarde zijn, en zichzelf nog veel voordromen, - en vooral boven de hemel uit...

(tussen haakjes); jouw "drie bronnen" blijken toch niet drie zwarte poelen te zijn?; waarvan het op afstand lijkt alsof de padden hun gezang met zoet gevooisde diepzinnigheid zingen, maar waaruit men, eenmaal naderbij gekomen, slechts kikkers hoort kwaken!...

heel mooi gesproken !

kwaak

fokschaap
pi_15575483
quote:
op vrijdag 19 december 2003 18:46 schreef viola_holt het volgende:

[..]

heel mooi gesproken !

kwaak

- kikkerperspectief -

en alle mooie woorden ten spijt, blijven de kikkers uit volle borst kwaken!...

Silentio
  zondag 21 december 2003 @ 13:44:48 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_15578424
quote:
op zondag 21 december 2003 11:33 schreef skip007 het volgende:

[..]

- kikkerperspectief -

en alle mooie woorden ten spijt, blijven de kikkers uit volle borst kwaken!...

ik heb een tijger die ze opvreet
pi_15582101
quote:
op zondag 21 december 2003 13:44 schreef alicey het volgende:

[..]

ik heb een tijger die ze opvreet

dan zal daarna jouw tijger niet lang meer leven...
Silentio
  zondag 21 december 2003 @ 16:27:51 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_15583470
quote:
op zondag 21 december 2003 15:42 schreef skip007 het volgende:

[..]

dan zal daarna jouw tijger niet lang meer leven...

ze doet het nog steeds goed hoor
pi_15585110
was dit nou het centrale wfl-sc-topic? .
pi_15587285
quote:
op zondag 21 december 2003 17:24 schreef dennismoore het volgende:
was dit nou het centrale wfl-sc-topic? .
voor de goede orde dit was off topic; het was een vervolgreactie op mijn kerstgroeten aan doffy. hoop alsnog, de mogelijke verwarring hierdoor uit de wereld te hebben geholpen
Silentio
  zondag 21 december 2003 @ 20:40:53 #120
27698 Doffy
pi_15590822
quote:
op zondag 21 december 2003 18:42 schreef skip007 het volgende:
het was een vervolgreactie op mijn kerstgroeten aan doffy.
vind je het erg als ik (a) niet in de gaten had dat het over kerstgroeten ging en (b) de draad van de discussie sowieso kwijt was?

maar los daarvan: jij ook veel kerstgroeten!

ps. ook aan jou, dm

'Nuff said
pi_15592583
quote:
op zondag 21 december 2003 20:40 schreef doffy het volgende:

[..]

vind je het erg als ik (a) niet in de gaten had dat het over kerstgroeten ging en (b) de draad van de discussie sowieso kwijt was?

maar los daarvan: jij ook veel kerstgroeten!

ps. ook aan jou, dm

aan geen van 'beiden' til ik al te zwaar ... je wensgroet neem ik met warmte in ontvangst...

ps. fill me in please; wie of wat is dm ?

Silentio
  maandag 22 december 2003 @ 00:40:05 #122
27698 Doffy
pi_15598346
quote:
op zondag 21 december 2003 21:38 schreef skip007 het volgende:
ps. fill me in please; wie of wat is dm ?
dm = dennismoore, een andere pol/wfl user met wie ik regelmatig over religieuze zaken in de clinch lig, maar van wie ik, eenvoudige heiden, toch hou
'Nuff said
pi_15598434
quote:
op maandag 22 december 2003 00:40 schreef doffy het volgende:

dm = dennismoore, een andere pol/wfl user met wie ik regelmatig over religieuze zaken in de clinch lig, maar van wie ik, eenvoudige heiden, toch hou

[sc] 'houden van' op de heidense vleselijke manier?! ! [/sc]
  maandag 22 december 2003 @ 00:44:43 #124
27698 Doffy
pi_15598475
quote:
op maandag 22 december 2003 00:43 schreef dennismoore het volgende:
sorry schat, maar ik ben al bezet. jammer he? wat zouden wij een rijke, rustige en eenvoudige relatie kunnen hebben!

'Nuff said
pi_15604831
quote:
op maandag 22 december 2003 00:43 schreef dennismoore het volgende:

[..]

als het in je straatje past ga jij ook opeens slowchatten
fokschaap
pi_15606232
quote:
op maandag 22 december 2003 00:40 schreef doffy het volgende:

[..]

als dennis, roger zou hebben geheten, had hij samen met skipp007 een leuk duo kunnen vormen; helaas dus voor dennis!...

[dit bericht is gewijzigd door skip007 op 22-12-2003 12:45]

Silentio
pi_15615803
quote:
op maandag 22 december 2003 12:45 schreef skip007 het volgende:

[..]

als dennis, roger zou hebben geheten, had hij samen met skipp007 een leuk duo kunnen vormen; helaas dus voor dennis!...

want jijzelf heet konijn cq. rabbit?
Watch out for tunnels.
pi_15616040
quote:
op maandag 22 december 2003 18:20 schreef darknights het volgende:

[..]

mijn naam is haas en weet van niets...
Silentio
pi_15616547
quote:
op maandag 22 december 2003 18:20 schreef darknights het volgende:

[..]

jij kent je verkeerde klassiekers !
fokschaap
pi_15618285
heeeyy! begin een reeks oid maar ga hier niet lopen te slowchatten ja
pi_15620865
quote:
op maandag 22 december 2003 20:04 schreef iteejer het volgende:
heeeyy! begin een reeks oid maar ga hier niet lopen te slowchatten ja
was dat maar waar
quote:
uit de faq:
er geldt een reeksenstop. nieuwe reeksen zullen dus gesloten worden, dit ter beoordeling van de moderators.
of hebben we bij deze toestemming voor een heuze wfl reeks?
pi_15621930
quote:
op maandag 22 december 2003 21:16 schreef mobious het volgende:
of hebben we bij deze toestemming voor een heuze wfl reeks?
mits die reeks een duidelijk wfl-karakter draagt, ga je je gang maar hoor..:p
  vrijdag 26 december 2003 @ 21:34:02 #134
60090 Akkersloot
pi_15727233
graag wil ik even deze post melden. dalai_lama gaat volgens mij namelijk iets te ver.
quote:
op zondag 14 december 2003 22:18 schreef dalai_lama het volgende:
mensen die zó haatvol zijn als jij tegen de islam, en dan ook nog vanwege onbegrip, zijn gevaarlijk. die haat kan een racist van je maken en voor je het weet, is je bekeringscrusade getransformeerd in een genocide. ga dolfje dus niet achterna en houd in godsnaam op met je haatvolle geneuzel!
islamofieli gebaseerd op angst maatsch.gehandicapt
pi_15739780
quote:
op maandag 22 december 2003 18:55 schreef viola_holt het volgende:

[..]

jij kent je verkeerde klassiekers !

ben jij soms hiervoor onder behandeling bij de soos geweest!...
Silentio
pi_15741632
quote:
op zaterdag 27 december 2003 13:12 schreef skip007 het volgende:

[..]

ben jij soms hiervoor onder behandeling bij de soos geweest!...

ja bij jou !
fokschaap
pi_15756977
quote:
op zaterdag 27 december 2003 14:43 schreef viola_holt het volgende:

[..]

ja bij jou !

beste viola,

draai a.u.b. niet langer om de hete brei heen, en verdiets mij nou eens, waar opeens die kwinkslag naar de soos vandaan komt - is het misschien omdat een iemand heeft geopperd dat ik daar werkzaam zou zijn?. dan zou het jullie sieren aan bronvermelding te doen, en niet louter op ongegronde insinuaties dingen beweren, die niet hard te maken zijn, - vooralsnog met een welgemeende groet...

Silentio
pi_15757007
quote:
op zondag 28 december 2003 01:18 schreef skip007 het volgende:

[..]

beste viola,

draai a.u.b. niet langer om de hete brei heen, en verdiets mij nou eens, waar opeens die kwinkslag naar de soos vandaan komt - is het misschien omdat een iemand heeft geopperd dat ik daar werkzaam zou zijn?. dan zou het jullie sieren aan bronvermelding te doen, en niet louter op ongegronde insinuaties dingen beweren, die niet hard te maken zijn, - vooralsnog met een welgemeende groet...

excuus ik zag toevallig in een ander topic dat er enige verwarring over bestond of skip007 iets met de soos te maken heeft.
fokschaap
pi_15761003
quote:
op zondag 28 december 2003 01:20 schreef viola_holt het volgende:

[..]

excuus ik zag toevallig in een ander topic dat er enige verwarring over bestond of skip007 iets met de soos te maken heeft.

wat mij betreft bestaat die verwarring nog steeds! maar goed je hebt uit de doeken gedaan hoe die verwarring nu ook bij jou heeft post gevat, en daar kan ik mee leven...
Silentio
  zondag 28 december 2003 @ 20:13:55 #140
60090 Akkersloot
pi_15774518
wat is dat voor flauwekul om de topic erf.afwijkingen niet het enige nadeel van inteelt. te sluiten met "alweer een anti-islam gebeuren, klaar nu".

1. kan ik er wat aan doen dat "allah" geen enkele les genetica heeft gehad.

2. tjonge jonge een (anti) islam-topic onder levensbeschouwing ?

zondag 28 december 2003 @ 20:16:21 #141
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_15774603
quote:
op zondag 28 december 2003 20:13 schreef akkersloot het volgende:
wat is dat voor flauwekul om de topic erf.afwijkingen niet het enige nadeel van inteelt. te sluiten met "alweer een anti-islam gebeuren, klaar nu".

sorry hoor, maar ik moet nu keihard lachen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 28 december 2003 @ 20:18:52 #142
60090 Akkersloot
pi_15774688
quote:
op zondag 28 december 2003 20:07 schreef dalai_lama het volgende:

[zou je dan ook de visioenen een lsd-slikker als "goddelijke" boodschap moeten erkennen]

dat staat dan los van het feit dat het een lsd-slikker is. op de een of andere manier heb jij het in je hoofd voor elkaar gekregen dingen die absoluut niets met elkaar gemeen hebben te combineren en zo een uiterst facistisch denkbeeld hebt gecreëerd.

"een uiterst fascistisch denkbeeld". kunnen jullie dalai lama niet even tot de orde roepen ?
  zondag 28 december 2003 @ 20:20:42 #143
13462 BansheeBoy
pi_15774757
quote:
op zondag 28 december 2003 20:18 schreef akkersloot het volgende:

[..]

"een uiterst fascistisch denkbeeld". kunnen jullie dalai lama niet even tot de orde roepen ?

hoezo ? het woord facisme staat notabene 2 keer in je ondertitel

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 28 december 2003 @ 20:24:18 #144
60090 Akkersloot
pi_15774889
quote:
op zondag 28 december 2003 20:20 schreef bansheeboy het volgende:
hoezo ? het woord facisme staat notabene 2 keer in je ondertitel

heb je die vraagteken niet gezien ?
  zondag 28 december 2003 @ 20:27:25 #145
13462 BansheeBoy
pi_15775005
quote:
op zondag 28 december 2003 20:24 schreef akkersloot het volgende:

[..]

heb je die vraagteken niet gezien ?

1 miljoen moslims in nederland

zondag 28 december 2003 @ 20:33:19 #146
60090 Akkersloot
pi_15775237
quote:
kan je a.u.b. de topic weer heropenen. dat vanwege een zeer interessante afwijking tussen verschillende koran vertalingen op dit punt. zo blijkt uit een ander topic (hoeven we daar niet off-topic te gaan) islamofieli gebaseerd op angst maatsch.gehandicapt
pi_15775867
quote:
op zondag 28 december 2003 20:18 schreef akkersloot het volgende:

[..]

jullie?...

trouwens wat kan jou nog tot de orde roepen, dan de tijd die jij nodig hebt om uit de roes van jouw ultieme egotrip te ontwaken!... je hoeft niet alles te slikken wat men je op de tong legt...

Silentio
pi_15776121
quote:

jouw topics komen allemaal op hetzelfde neer. het doet er niet toe welke drogredenering je nu weer bedacht hebt, de boodschap blijft altijd hetzelfde. en dat je een hekel aan de islam hebt, weten we nu wel. ik heb het ook niet zo op de islam, maar ben in die visie niet zo fundamentalistisch als jij.
quote:
nee, niet een anti-islamtopic, maar het zoveelste anti-islamtopic. start anders een centraal islam bashtopic.
  maandag 29 december 2003 @ 13:36:52 #149
60090 Akkersloot
pi_15793794
quote:
op zondag 28 december 2003 12:50 schreef dalai_lama het volgende:

[koran, bijbel]

nogmaals, d'r zijn tegenwoordig nog maar weinigen die dit soort boeken als goddelijke openbaring zien.

beweren dat er maar weinig mensen zijn die in de goddelijkheid van de bijbel of koran geloven? valt dit onder baggeren of onder trollen ?
pi_15807373
quote:
op maandag 29 december 2003 13:36 schreef akkersloot het volgende:

[..]

beweren dat er maar weinig mensen zijn die in de goddelijkheid van de bijbel of koran geloven? valt dit onder baggeren of onder trollen ?

jongen, groei eens op!
  maandag 29 december 2003 @ 22:15:36 #151
60090 Akkersloot
pi_15808982
quote:
op maandag 29 december 2003 20:18 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
god is gemaakt, om normen en waarden op te leggen aan eenieder.
ja dus.
kan hier niemand van de modjes op reageren. want als god gemaakt zou zijn om normen en waarden op te leggen dan is elke godsdienst dus politiek. dan betekent dan het einde van jullie doctrine van "je mag niet islam-bashen of godsdienst-bashen". over liberalisme-bashen of socialisme-bashen hoor ik jullie immers ook niet.
waarom hebben jullie het wel over "islam bashen" en niet over bijvoorbeeld "socialisme bashen". zowel islam, christendom, jodendom, socialisme, liberalisme of welke stroming dan ook is immers politiek, gecreeerd om mensen normen en waarden op te leggen. dus waarom dan nog langer dat onderscheid
  maandag 29 december 2003 @ 22:32:38 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15809448
quote:
op maandag 29 december 2003 22:15 schreef akkersloot het volgende:

[..]

kan hier niemand van de modjes op reageren. want als god gemaakt zou zijn om normen en waarden op te leggen dan is elke godsdienst dus politiek. dan betekent dan het einde van jullie doctrine van "je mag niet islam-bashen of godsdienst-bashen". over liberalisme-bashen of socialisme-bashen hoor ik jullie immers ook niet.
waarom hebben jullie het wel over "islam bashen" en niet over bijvoorbeeld "socialisme bashen". zowel islam, christendom, jodendom, socialisme, liberalisme of welke stroming dan ook is immers politiek, gecreeerd om mensen normen en waarden op te leggen. dus waarom dan nog langer dat onderscheid

kan een mod hier niet eens wat aan doen? elk religie topic wordt door meneer akkersloot compleet om zeep geholpen, maar als iemand op zijn niveau reageert, gaat ie huilend naar het feedback-topic om te klagen.

het mag vast niet, maar zo onderdehand ben ik in staat een handtekeningenactie te beginnen om meneer akkersloot af te laten voeren van fok!

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 29 december 2003 @ 22:35:58 #153
60090 Akkersloot
pi_15809547
quote:
op maandag 29 december 2003 22:32 schreef lord_vetinari het volgende:
kan een mod hier niet eens wat aan doen? elk religie topic wordt door meneer akkersloot compleet om zeep geholpen, maar als iemand op zijn niveau reageert, gaat ie huilend naar het feedback-topic om te klagen.

het mag vast niet, maar zo onderdehand ben ik in staat een handtekeningenactie te beginnen om meneer akkersloot af te laten voeren van fok!

dan had je toch op zijn minst een andere post van mij moeten aanhalen. want in de door jou aangehaalde post klaagde ik immers niet tegen een mede-user.
  maandag 29 december 2003 @ 22:37:49 #154
66444 Lord_Vetinari
pi_15809607
quote:
op maandag 29 december 2003 22:35 schreef akkersloot het volgende:

[..]

dan had je toch op zijn minst een andere post van mij moeten aanhalen. want in de door jou aangehaalde post klaagde ik immers niet tegen een mede-user.

uitzonderingen bevestigen de regel. en verder ga ik niet met jou in discussie. voor je het weet word ik beschuldigd van temporale kwab epilepsie.
  maandag 29 december 2003 @ 22:48:56 #155
60090 Akkersloot
pi_15809905
quote:
op maandag 29 december 2003 22:37 schreef lord_vetinari het volgende:
uitzonderingen bevestigen de regel. en verder ga ik niet met jou in discussie. voor je het weet word ik beschuldigd van temporale kwab epilepsie.
dan zal je toch eerst moeten zeggen dat je visioenen hebt waarin god tot je spreekt.
pi_15813289
quote:
op maandag 29 december 2003 22:48 schreef akkersloot het volgende:

[..]

dan zal je toch eerst moeten zeggen dat je visioenen hebt waarin god tot je spreekt.

zowaar, het lijkt wel alsof ik voor even door een goddelijk visioen werd bevangen, net lang genoeg om de volgende boodschap door te krijgen waarmee akkersloot op zijn wenken wordt bediend: je kunt ook in een trip blijven hangen...
Silentio
pi_15818500
quote:
op maandag 29 december 2003 22:37 schreef lord_vetinari het volgende:

[..]

dat is niet zo moeilijk voor akkersloot. hij beschuldigt wel vaker andere hiermee, zonder enig (medisch) bewijs. ik moet het hem wel meegeven. hij is meester in het verdraaien van woorden en het verzinnen van feiten. mag ik trouwens als eerste tekenen?
pi_15821752
quote:
op dinsdag 30 december 2003 10:37 schreef kirmizibeyaz het volgende:

[..]

dat is niet zo moeilijk voor akkersloot. hij beschuldigt wel vaker andere hiermee, zonder enig (medisch) bewijs. ik moet het hem wel meegeven. hij is meester in het verdraaien van woorden en het verzinnen van feiten. mag ik trouwens als eerste tekenen?

quote:
ik heb een hekel aan kortzichtige en respectloze mensen, zonder dat ik ze respectloos behandel.
pi_15821879
quote:
op dinsdag 30 december 2003 12:38 schreef mariel het volgende:

[..]

[..]

ik zie de link niet zo
pi_15822016
quote:
op dinsdag 30 december 2003 12:44 schreef kirmizibeyaz het volgende:

[..]

ik zie de link niet zo

die conclusie had ik reeds getrokken.
pi_15822102
quote:
op dinsdag 30 december 2003 12:48 schreef mariel het volgende:

[..]

die conclusie had ik reeds getrokken.

wow, wat ben jij intelligent zeg
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:23:32 #162
60090 Akkersloot
pi_15830772
quote:
op maandag 29 december 2003 22:32 schreef lord_vetinari het volgende:
maar als iemand op zijn niveau reageert, gaat ie huilend naar het feedback-topic om te klagen.

vind je dit dan normaal dan
quote:
op zondag 28 december 2003 20:07 schreef dalai_lama het volgende:
[zou je dan ook de visioenen van een lsd-slikker als "goddelijke" boodschap moeten erkennen]

dat staat dan los van het feit dat het een lsd-slikker is. op de een of andere manier heb jij het in je hoofd voor elkaar gekregen dingen die absoluut niets met elkaar gemeen hebben te combineren en zo een uiterst facistisch denkbeeld hebt gecreëerd.

en dan nog "anti-islam is fascisme" van bansheeboy

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 30-12-2003 17:25]

pi_15830922
quote:
op dinsdag 30 december 2003 12:51 schreef kirmizibeyaz het volgende:

[..]

wow, wat ben jij intelligent zeg

het zit in de genen.
pi_15832737
quote:
op dinsdag 30 december 2003 17:23 schreef akkersloot het volgende:vind je dit dan normaal dan
"normaal" is relatief. als men jou op jouw niveau aanspreekt, kan dat heel goed 'normaal' genoemd worden en tegelijkertijd een bedroevend laag intelligentiegehalte hebben
quote:
en dan nog "anti-islam is fascisme" van bansheeboy
vreemd dat je je eigen anti-islam fascisme uit de vele topics over het hoofd ziet. groei nou verdomme eens op! feedback is niet om uit te huilen of discussies te voeren. als je bij iemand wil uithuilen, moet je naar je mammie gaan, voor een discussie op niveau moet je in de zandbak zijn waar de andere kleuters ook zitten.
  dinsdag 30 december 2003 @ 18:34:44 #165
13462 BansheeBoy
pi_15832992
zit akkersloot weer hier te huilen

die jongen spoort echt niet, hoe oud is die gast ?

dinsdag 30 december 2003 @ 18:50:56 #166
60090 Akkersloot
pi_15833477
quote:
op dinsdag 30 december 2003 18:26 schreef dalai_lama het volgende:
vreemd dat je je eigen anti-islam fascisme uit de vele topics over het hoofd ziet.
leg eens uit waar zit dat fascisme dan in mijn topics ? als iemand mij voor fascist uit maakt heb ik het recht om dat de modjes te melden.
  dinsdag 30 december 2003 @ 18:52:59 #167
13462 BansheeBoy
pi_15833519
quote:
op dinsdag 30 december 2003 18:50 schreef akkersloot het volgende:

[..]

leg eens uit waar zit dat fascisme dan in mijn topics ? als iemand mij voor fascist uit maakt heb ik het recht om dat de modjes te melden.

lees je eigen website nog eens goed. eigenlijk ben je meer dan een facist, of een facist in zijn ergste soort. tevens ben je een kloon van x-ray en tedje_van_es

waarom je een facist bent ? dat weet ik echt niet, dat zou je bij jezelf te rade moeten gaan

dinsdag 30 december 2003 @ 18:58:49 #168
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_15833678
quote:
op dinsdag 30 december 2003 18:52 schreef bansheeboy het volgende:

[..]

tevens ben je een kloon van x-ray en tedje_van_es

dit is een lekkere waanzinnige gedachte
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:10:38 #169
60090 Akkersloot
pi_15833964
quote:
waarom je een facist bent ? dat weet ik echt niet, dat zou je bij jezelf te rade moeten gaan
ik vroeg niet "waarom ik een fascist ben" maar "waar zit dat fascisme in mijn topics". trol.

verder vroeg ik dus waar dat fascisme in mijn topics zitten . dus je hoeft niet aan te komen trollen met mijn "home" page.

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 30-12-2003 19:11]

dinsdag 30 december 2003 @ 19:11:34 #170
66444 Lord_Vetinari
pi_15833985
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:10 schreef akkersloot het volgende:

[..]

ik vroeg niet "waarom ik een fascist ben" maar "waar zit dat fascisme in mijn topics". trol.

verder vroeg ik dus waar dat fascisme in mijn topics zitten . dus je hoeft niet aan te komen trollen met mijn "home":@ page.

omdat we misschien aannemen dat je denkbeelden, waar je topics uit voortkomen, toch wel dezelfde zullen zijn als de denkbeelden waar die (vreselijke) website uit voortgekomen is.
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:15:40 #171
60090 Akkersloot
pi_15834090
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:11 schreef lord_vetinari het volgende:
omdat we misschien aannemen dat je denkbeelden, waar je topics uit voortkomen, toch wel dezelfde zullen zijn als de denkbeelden waar die (vreselijke) website uit voortgekomen is.
goedgemaakt. ik wijzig mijn profiel. die zogenaamde "home" page verwijder ik. ik heb het over mijn topics. je gebruikt die site alleen maar om je er uit te lullen. dus mijn vraag "waar zit dat fascisme in mijn topics? ".
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:17:39 #172
66444 Lord_Vetinari
pi_15834149
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:15 schreef akkersloot het volgende:

[..]

goedgemaakt. ik wijzig mijn profiel. die zogenaamde "home" page verwijder ik. ik heb het over mijn topics. je gebruikt die site alleen maar om je er uit te lullen. dus mijn vraag "waar zit dat fascisme in mijn topics? ".

in dezelfde teksten in je topics die ook op die walghelijke site staan. en doe geen moeite. ik heb de link opgeslagen en zal hem, indien iemand erom vraagt, met graagte ter beschikking stellen.
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:21:07 #173
60090 Akkersloot
pi_15834254
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:17 schreef lord_vetinari het volgende:
en doe geen moeite. ik heb de link opgeslagen en zal hem, indien iemand erom vraagt, met graagte ter beschikking stellen.
en ik je stelling dat iemand die tegen de islam is een fascist is.
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:22:44 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_15834300
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:21 schreef akkersloot het volgende:

[..]

prima. zodra jij mij kunt quoten, dat ik dat ergens zeg, mag je dat doen. ik zeg niet dat mensen die tegen de islam zijn, fascisten zijn. ik zeg, dat jij fascistoide trekjes vertoont. zacht uitgedrukt. klein verschil.
pi_15834306
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:21 schreef akkersloot het volgende:

[..]

dus vanaf nu soort koude oorlog. jullie hebben beide de raketten klaar staan
fokschaap
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:30:06 #176
60090 Akkersloot
pi_15834499
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:22 schreef viola_holt het volgende:
dus vanaf nu soort koude oorlog. jullie hebben beide de raketten klaar staan
er wordt hier iemand door drie personen voor een fascist uitgemaakt. van jou had ik wel een diepzinnigere post verwacht
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:31:01 #177
66444 Lord_Vetinari
pi_15834522
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:30 schreef akkersloot het volgende:

[..]

er wordt hier iemand door drie personen voor een fascist uitgemaakt.

we can't all be wrong, now, can we?
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:33:15 #178
60090 Akkersloot
pi_15834579
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:22 schreef lord_vetinari het volgende:
prima. zodra jij mij kunt quoten
quote:
ik zeg, dat jij fascistoide trekjes vertoont. zacht uitgedrukt.
bij deze.
pi_15834765
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:30 schreef akkersloot het volgende:

[..]

er wordt hier iemand door drie personen voor een fascist uitgemaakt. van jou had ik wel een diepzinnigere post verwacht

wie de bal kaatst kan hem terug verwachten toch !

ik begrijp je frustratie, maar ook die van de anderen. jullie proberen allen je standpunt te verdedigen.

fokschaap
pi_15835750
quote:
tevens ben je een kloon van x-ray en tedje_van_es
kloon guessing

waar is trouwens tedjevanes? hij had altijd wel rake opmerkingen in oog; hij zette nog wel eens mensen aan het discussieren.

quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:17 schreef lord_vetinari het volgende:
[..]

en doe geen moeite. ik heb de link opgeslagen en zal hem, indien iemand erom vraagt, met graagte ter beschikking stellen.

* meld!
benieuwd is.
quote:
er wordt hier iemand door drie personen voor een fascist uitgemaakt. we can't all be wrong, now, can we?

ik ben de enige die gelijk heeft. en jullie zijn de fascisten.
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:39:28 #181
60090 Akkersloot
pi_15836869
quote:
op dinsdag 30 december 2003 20:09 schreef mobious het volgende:

ik ben de enige die gelijk heeft. en jullie zijn de fascisten.

misschien k9n je wat specifieker op de stelling in gaan dat als iemand continu topics tegen de islam opent een fascist genoemd mag worden.

om het simpel te houden bijvoorbeeld alleen al op bansheeboys ondertitel "anti-islam is fascisme" of "anti-islam is hitlerfanaat".

pi_15838706
he akkersloot,

afgaande op je postings ben je geen fascist.
je bent een verknipte islamietenhater.

lord,
zet even die website van onze huis-islamietenhater in dit topic.
ik wil zelf oordelen of ie fascist is..

dinsdag 30 december 2003 @ 21:47:06 #183
60090 Akkersloot
pi_15839113
quote:
op dinsdag 30 december 2003 21:34 schreef bluesdude het volgende:
he akkersloot,

afgaande op je postings ben je geen fascist.
je bent een verknipte islamietenhater.

wie zegt dat iemand die een hekel aan de islam heeft een islamieten hater is. het is het zelfde dat als iemand een hekel heeft aan een oplichter ook een hekel zou hebben aan de slachtoffers van die oplichter.
en je vergeet dat ik objectief mij ook keer tegen de islamofielen.
  dinsdag 30 december 2003 @ 22:09:01 #184
66444 Lord_Vetinari
pi_15839849
pi_15849135
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:10 schreef akkersloot het volgende:

[..]

verder vroeg ik dus waar dat fascisme in mijn topics zitten . dus je hoeft niet aan te komen trollen met mijn "home" page.

ik heb voor zover mogelijk een aanzienlijk deel van je topics doorgeworsteld; ik moet eerlijk bekennen dat de term fascisme misschien wat ongelukkig is gekozen; maar een hoog extremiteitsgehalte hebben vele van je eenzijdige topics wel; dat kun je toch niet met goed fatsoen ontkennen!... ik vraag me trouwens af waar je, met jouw felle fulminaties eigenlijk op aan wenst te sturen!... wees eerlijk naar jezelf en geef toe dat jouw "expeditie" oogt als een heilloze weg, waarop elke zinvollere discussie stukloopt!...

'n goed voornemen voor het komend jaar; gooi jouw agitaties eens over een andere boeg - misschien dat men jouw dan wel serieus wenst te nemen!...

Silentio
  woensdag 31 december 2003 @ 10:14:00 #186
60090 Akkersloot
pi_15849348
quote:
op woensdag 31 december 2003 09:51 schreef skip007 het volgende:
ik moet eerlijk bekennen dat de term fascisme misschien wat ongelukkig is gekozen; maar een hoog extremiteitsgehalte hebben vele van je eenzijdige topics wel; dat kun je toch niet met goed fatsoen ontkennen !
ben je een extremist als een ideologie dat ongelovigen naar de hel gaan en ongelovigen door de duivel geleid worden onderuit wil halen ?
pi_15849580
quote:
op woensdag 31 december 2003 10:14 schreef akkersloot het volgende:

[..]

ben je een extremist als een ideologie dat ongelovigen naar de hel gaan en ongelovigen door de duivel geleid worden onderuit wil halen ?

object - subject; niet jij bent dan (per se) een extremist maar jouw opvattingen, of de wijze waarop je deze voor het voetlicht brengt, neigen (mogelijk) naar extremisme...
Silentio
  woensdag 31 december 2003 @ 20:49:11 #188
60090 Akkersloot
pi_15866959
quote:
op dinsdag 30 december 2003 19:15 schreef akkersloot het volgende:
toch maar even die zgn homepage terug in mijn profiel gezet. als iemand op mijn profiel zou zien dat het daar leeg is zou hij of zij misschien nog denken dat lord_vetenari gelijk heeft. nou lord ik kan zo drie verzen uit de koran halen waarmee ik kan aantonen dat de koran fascistisch is. kan jij ook dingen van die website halen om aan te tonen dat die website fascistisch is ?
pi_15868551
quote:
op woensdag 31 december 2003 20:49 schreef akkersloot het volgende:

[..]

nou lord ik kan zo drie verzen uit de koran halen waarmee ik kan aantonen dat de koran fascistisch is.

verrukking = vervoering = verlichting

je moet in 2004 toch echt eens het boekwerk "die zerstörung der vernunft" van alom gekende aardappelfilosoof georg lukacs ter hand nemen, en het vervolgens eens doorspitten omtrent het begrip fascisme. na het het lezen dáárvan zul je op sommige van jouw huidige opvattingen, en berooid van menig illusie wel terugkomen...

Silentio
  woensdag 31 december 2003 @ 23:19:28 #190
60090 Akkersloot
pi_15868659
quote:
op woensdag 31 december 2003 23:07 schreef skip007 het volgende:
verrukking = vervoering = verlichting

je moet in 2004 toch echt eens het boekwerk "die zerstörung der vernunft" van alom gekende aardappelfilosoof georg lukacs ter hand nemen, en het vervolgens eens doorspitten omtrent het begrip fascisme. na het het lezen dáárvan zul je op sommige van jouw huidige opvattingen, en berooid van menig illusie wel terugkomen...

nou dan hoop ik dat ze dat boek niet in iran gaan lezen. is daar net zicht op democratische hervormingen komt georg lukacs net met zijn boek.
pi_15869592
bij deze wil ik de wfl'ers het beste wensen voor 2004.

natuurlijk alle anderen ook, maar in dit forum de wfl'ers met nadruk.

pi_15869961
quote:
op donderdag 1 januari 2004 01:22 schreef mariel het volgende:
bij deze wil ik de wfl'ers het beste wensen voor 2004.

natuurlijk alle anderen ook, maar in dit forum de wfl'ers met nadruk.

en bij deze bedankt! en natuurlijk hetzelfde voor jou.
pi_15870085
quote:

[..]

toch maar even die zgn homepage terug in mijn profiel gezet. als iemand op mijn profiel zou zien dat het daar leeg is zou hij of zij misschien nog denken dat lord_vetenari gelijk heeft. nou lord ik kan zo drie verzen uit de koran halen waarmee ik kan aantonen dat de koran fascistisch is. kan jij ook dingen van die website halen om aan te tonen dat die website fascistisch is ?

"de islam... is eenreligie van intollerantie, ongelijkheid, geweld, discriminatie, bijgeloof, fanatisme en blind geloof."

de foto van bin laden met de twin towers, vergezeld met de tekst "wij zijn tolerant". een perfect voorbeeld van dingen uit eigenbelang verdraaien.

"waar het nu op aankomt is dit klip en klaar te onderkennen en de koude oorlog te verklaren aan de islam als een vijandige ideologie die onze cultuur en samenleving bedreigt."

en zelfs nog een paar wetsvoorstellen:
"toekenning van staatsburgerschap van een lidstaat van de europese unie louter volgens het ius sanguinis, beide ouders zijn europeanen in tweede of derde generatie.

alleen arbeidsvergunning voor europese onderdanen.

sociale verzekeringen alleen voor europeanen.

verblijfsvergunningen voor maximaal 1 jaar, niet automatisch verlengbaar.

elke veroordeling leidt tot uitzetting en maakt kans op definitieve vestiging ongedaan.

afschaffing van etnisch voorrangsbeleid voor minderheden.

toeristenvisa aan inwoners van buiten europa sterk beperken.

verdragen afsluiten met herkomstlanden om de oorspronkelijke nationaliteit weer toe te kennen en om zogenaamde identiteitslozen toch op te nemen.

de islam zal aan dezelfde regels worden onderworpen in europa als dat de islam aan andere godsdiensten oplegt in de dar el-islam, volgens het beginsel van wederkerigheid."
en alleen maar omdat sommige allochtonen moslim zijn...

en dan dit nog:"'er moet, vind ik, meer gescholden worden op de islam en meer gelachen om de islam. we moeten die hoofddoekjes belachelijk maken! ik ben het gegrom van die baarden zo ontzettend zat. er moet meer worden gelachen!"

zo, da's wel even genoeg, toch? ik heb eerlijk gezegd geen zin om nog meer van dit soort haatdragende rotzooi te lezen, dus ik houd het hierbij.

donderdag 1 januari 2004 @ 10:04:22 #194
60090 Akkersloot
pi_15872653
quote:
toch maar even die zgn homepage terug in mijn profiel gezet
net zo'n homepage als www.faithfreedom.org mijn beroep is, als je de door mij ingevulde profiel heilig verklaard. gezien in die website koran met een hoofdletter staat geschreven en er geschreven wordt over de "profeet mohammed" moet toch een lichtje gaan branden.
quote:
op donderdag 1 januari 2004 01:57 schreef dalai_lama het volgende: gevonden op akkersloots zgn (as) homepage:
"de islam... is eenreligie van intollerantie, ongelijkheid, geweld, discriminatie, bijgeloof, fanatisme en blind geloof."
waarom mag iemand dat niet zeggen. omdat de islam zich als godsdienst presenteert ? lees die topic ook eens over dat kasteel als het vaticaan van de nazi's

de foto van bin laden met de twin towers, vergezeld met de tekst "wij zijn tolerant". een perfect voorbeeld van dingen uit eigenbelang verdraaien.
[/b] en ? [/b]
"waar het nu op aankomt is dit klip en klaar te onderkennen en de koude oorlog te verklaren aan de islam als een vijandige ideologie die onze cultuur en samenleving bedreigt."
de islam is gewoon een ideologie, net als het fascisme en marximsme ideologien zijn

en zelfs nog een paar wetsvoorstellen:
"toekenning van staatsburgerschap van een lidstaat van de europese unie louter volgens het ius sanguinis, beide ouders zijn europeanen in tweede of derde generatie.
daar ben ik het ook niet mee eens
idem
is niet fascistisch als er staat, alleen voor eu-staatsburgers
is ook niet fascistisch
elke veroordeling leidt tot uitzetting en maakt kans op definitieve vestiging ongedaan.
als een buitenlander zich in oman of de philipijnen misdraagt mag hij dan ook niet het land uit getrapt wordenm
en vind dat fascistisch ? dus jij noemt de vvd ook fascistisch

verdragen afsluiten met herkomstlanden om de oorspronkelijke nationaliteit weer toe te kennen en om zogenaamde identiteitslozen toch op te nemen.
over de zgn identitietslozen is dat toch niet fascistisch

de islam zal aan dezelfde regels worden onderworpen in europa als dat de islam aan andere godsdiensten oplegt in de dar el-islam, volgens het beginsel van wederkerigheid."
als jij dat fascistisch noemt, noem jij de dar-es-islam dus ook fascistisch
en alleen maar omdat sommige allochtonen moslim zijn...
dat maak jij er van, ....
en dan dit nog:"'er moet, vind ik, meer gescholden worden op de islam en meer gelachen om de islam. we moeten die hoofddoekjes belachelijk maken! ik ben het gegrom van die baarden zo ontzettend zat. er moet meer worden gelachen!"
zo, da's wel even genoeg, toch? ik heb eerlijk gezegd geen zin om nog meer van dit soort haatdragende rotzooi te lezen, dus ik houd het hierbij

die moslims kunnen er ook niets aan doen dat ze als kleine kinderen zo geindoctrineerd zijn. dus moet ik me dus afkeren tegen het schelden van hoofddoekjes en baarden. goede vrienden van mij zijn ook moslim en ik zou ze niet graag willen uitschelden. als ik zou zeggen dat ik vóór het uitschelden van moslims zou zijn dan zal dat ook verward worden met het feit dat ik mohammed een temporaal kwab epilepisie patient noem. dat valt niet onder schelden. iedereen moet maar leren respecteren dat er ook mensen zijn die niet in de "goddelijke" visioenen van mohammed of welke andere "profeet" dan ook geloof.

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 01-01-2004 10:30]

donderdag 1 januari 2004 @ 10:34:27 #195
60090 Akkersloot
pi_15872720
quote:
op donderdag 1 januari 2004 10:04 schreef akkersloot het volgende:
net zo'n homepage als www.faithfreedom.org mijn beroep is, als je de door mij ingevulde profiel heilig verklaard. gezien in die website koran met een hoofdletter staat geschreven en er geschreven wordt over de "profeet mohammed" moet toch een lichtje gaan branden.
heel deze situatie is dus ontstaan doordat ik in mijn profiel onder "homepage" een bepaalde site heb ingevuld. dat is dus mijn fout maar het mag wel iedereen duidelijk zijn dat alleen het feit dat die site anti-islam is fascistisch zou zijn.

ik beloof hierbij dat ik degene van wie die site wel is maar eens zal mailen om een paar aanpassingen aan te brengen.

pi_15873281
quote:
op donderdag 1 januari 2004 10:04 schreef akkersloot het volgende:
die moslims kunnen er ook niets aan doen dat ze als kleine kinderen zo geindoctrineerd zijn. dus moet ik me dus afkeren tegen het schelden van hoofddoekjes en baarden. goede vrienden van mij zijn ook moslim en ik zou ze niet graag willen uitschelden. als ik zou zeggen dat ik vóór het uitschelden van moslims zou zijn dan zal dat ook verward worden met het feit dat ik mohammed een temporaal kwab epilepisie patient noem. dat valt niet onder schelden. iedereen moet maar leren respecteren dat er ook mensen zijn die niet in de "goddelijke" visioenen van mohammed of welke andere "profeet" dan ook geloof.
maar dan moet jij leren respecteren dat er ook mensen zijn die het wél geloven. en zo'n site getuigt niet van veel respect, maar van blinde haat. dezelfde haat die jij in je topics naar voren brengt.
quote:
waarom mag iemand dat niet zeggen. omdat de islam zich als godsdienst presenteert ? lees die topic ook eens over dat kasteel als het vaticaan van de nazi's
de nazi's waren ook fascisten. je mag het wel zeggen, maar dan moet je ook toegeven aan fascisme
quote:
de islam is gewoon een ideologie, net als het fascisme en marximsme ideologien zijn
dat is jouw mening. dat jij het nodig vindt een op een haatvolle kruistocht te gaan tegen alles wat met de islam verbonden is en je anti-islam propaganda te versprijden, is het moeilijk dat niet als fascisme te zien.
quote:
toekenning van staatsburgerschap van een lidstaat van de europese unie louter volgens het ius sanguinis, beide ouders zijn europeanen in tweede of derde generatie.
daar ben ik het ook niet mee eens => doet er ook niet toe, dat maakt het niet minder fascistisch
idem =>idd, idem
is niet fascistisch als er staat, alleen voor eu-staatsburgers
=>maar dat staat er niet, he?
is ook niet fascistisch [i]=>ok, dit niet echt

als een buitenlander zich in oman of de philipijnen misdraagt mag hij dan ook niet het land uit getrapt wordenm
en vind dat fascistisch ? dus jij noemt de vvd ook fascistisch
=>verwacht je dat ik hier serieus op in ga? je kan iemand niet fascistisch noemen omdat ze een keer iets tegen een groepering zeggen. als ze dit zó consequent tegen 1 bepaalde groepering doet, echter wel.

over de zgn identitietslozen is dat toch niet fascistisch=>waarom brandmerk je ze niet gewoon? of geef ze een moslimster en plaats ze in een kamp. weet je zeker waar ze zijn. dit is naar mijn mening niet alleen fascistisch, het komt heel erg overeen met de werkwijze van een andere grote fascist.

dit is wel heel erg dom van je, he? je probeert te bewijzen dat de site niet fascistisch is, omdat jij het niet eens bent met de voorstellen die daarop gedaan worden. maakt dat jouw fascistisch of dom?

[dit bericht is gewijzigd door dalai_lama op 01-01-2004 12:15]

pi_15873376
quote:
op woensdag 31 december 2003 23:19 schreef akkersloot het volgende:

[..]

nou dan hoop ik dat ze dat boek niet in iran gaan lezen. is daar net zicht op democratische hervormingen komt georg lukacs net met zijn boek.

kende jij dit 'potig werkje' dan al, en heb je het ook nog gelezen bovendien!...

ik kan er met m'n hoofd niet bij... mensen krijgen de gelegenheid om in principe ongehinderd door enige restrictie, met elkaar van gedachten te wisselen. men blijft gespeend van de (menselijke) gewoonte iemand op zijn uiterlijke kenmerken al op voorhand te (moeten) beroordelen of te veroordelen.

en wat lees je telkens weer, men vliegt elkaar over en weer in de haren... terwijl men elders in een adem rept over verdraagzaamheid, ruimdenkendheid en wederzijds respect. als wij op dit forum al niet de (innerlijke) beheersing en beschaving kunnen opbrengen, om in weerwoord op elkaars meningen en opvattingen, het geringste fatsoen te bewaren, hoe kunnen wij dan ooit "ijveren" voor een betere wereld?...

is dat alles dan niet, hoe wenselijk ook, gewoon ijdel gepraat, oeverloos gezwam en gelul in de (lege!) ruimte?... het is ronduit ergerlijk en (geestelijk) verderflijk steeds weer te moeten vaststellen hoe sommigen er ogenschijnlijk op "geilen" anderen (en uiteindelijk vaak zichzelf), af te zeiken.

hoe weinig oog heeft men daarbij voor de (werkelijke!...) bedoeling van iemands woorden en mening, en hoeveel nodeloze energie besteedt men, slechts ter meerdere eer en glorie van het overgrote eigen ego, om anderen tot een karikatuur te bestempelen!...

is het (van sommigen) nou werkelijk te veel gevraagd om bij twijfel over dat wat iemand (werkelijk!...) bedoeld kan hebben navraag te doen.

wat beweegt het ego van sommigen toch, om het ongedeeld genoegen, en het valse genot van veroordelen steevast te willen ondergaan?... wat anders, dan hun eigen aangezicht, kan de bekrompen bekoorlijkheid van zo'n (persoonlijk!...) narcisme opleveren?...

hoe kortzichtig om - in blinde adoratie voor je eigen verschijning -, steevast je eigen "persoontje", je eigen gelijk op te blazen tot de "maatstaf der maatstaven" en jezelf daarbij tot een opperste staat van onbenullige zelfverheerlijking te verheffen!

normaal versus abnormaal, goed versus kwaad, natuurlijk versus onnatuurlijk, logisch versus onlogisch, waar versus niet waar etc...; wie het weet mag het zeggen!...

leren vergeten is vaak nog wijzer, dan het, tegen beter weten in ! , verstokt vast blijven houden aan de meest "brieglijke ondeugd" aller deugden, - het eigen ego !...

de diep gewortelde afwijking binnen sommigen die van zichzelf menen "goddelozer", belangrijker, witter, onschuldiger, of godsvruchtiger, reiner, beter, vromer, heiliger te zijn, vormt en voedt de geestelijke en menselijke bakermat voor elke 'wereldsere' vorm van rascisme en fascisme - religieus gesproken; de onuitroeibare drang tot het verketteren - liefs van anderen!...)

Silentio
  donderdag 1 januari 2004 @ 16:56:58 #198
60090 Akkersloot
pi_15878844
quote:
dalai_lama schreef =>waarom brandmerk je ze niet gewoon? of geef ze een moslimster en plaats ze in een kamp. weet je zeker waar ze zijn. dit is naar mijn mening niet alleen fascistisch, het komt heel erg overeen met de werkwijze van een andere grote fascist
dus al die politici die asielzoekers zonder papieren willen terug sturen zijn adolf hitlers. dus adolf hitler is aan de macht in denemarken ?

ik denk niet dat in de tijd van adolf hitler duitsland overspoeld werd met zgn politieke vluchtelingen zonder papieren.

pi_15880020
quote:
op donderdag 1 januari 2004 16:56 schreef akkersloot het volgende:
wat reageren we weer toch heerlijk selectief.
quote:
dus al die politici die asielzoekers zonder papieren willen terug sturen zijn adolf hitlers. dus adolf hitler is aan de macht in denemarken ?
nee hoor.
quote:
ik denk niet dat in de tijd van adolf hitler duitsland overspoeld werd met zgn politieke vluchtelingen zonder papieren.
dan zet je hem toch lekker op een voetstukje, jongen?
  donderdag 1 januari 2004 @ 17:58:22 #200
60090 Akkersloot
pi_15880222
quote:
op donderdag 1 januari 2004 17:49 schreef dalai_lama het volgende:

[ik denk niet dat in de tijd van adolf hitler duitsland overspoeld werd met zgn politieke vluchtelingen zonder papieren]

pardon sinds wanneer zet ik adolf hitler op een voetstuk ? ik zeg alleen dat dat verhaal van jou dat een pleidooi om zgn politieke vluchtelingen zonder papieren terug te sturen overéén komt met de methodes van adolf hitler voor geen meter klopt.
  donderdag 1 januari 2004 @ 18:58:00 #201
60090 Akkersloot
pi_15881630
quote:
op donderdag 1 januari 2004 17:49 schreef dalai_lama het volgende:
en ik noem adolf hitler geen profeet. zoals jij dat wel doet met die moordenaar en slavenhandelaar van een mohammed. ik heb meer respect voor de mensen die die gast vermoord heeft.
pi_15883612
quote:
op donderdag 1 januari 2004 18:58 schreef akkersloot het volgende:
en ik noem adolf hitler geen profeet. zoals jij dat wel doet met die moordenaar en slavenhandelaar van een mohammed. ik heb meer respect voor de mensen die die gast vermoord heeft.
ten eerste heb ik nooit gezegd dat jij hitler een profeet noemt en ten tweede heb ik mohammed nooit als profeet erkend. je lult dus weer gigantisch uit je nek.

leer bovendien eens editten, het is een verspilling van ruimte om hetzelfde bericht keer op keer te quoten.

vreemd dat je wel respect kan hebben voor mensen die in de hersenspinsels van geesteszieken, wanneer ze slachtoffer geworden zijn van een dictator. en dat terwijl jij de geestelijke leiders zo graag vergelijkt met dictators als je respect kunt hebben voor de vermoorde joden, waarom kun je dan geen respect hebben voor de geestelijk gekortwiekte moslims?

[dit bericht is gewijzigd door dalai_lama op 01-01-2004 23:06]

pi_15896140
quote:
op donderdag 1 januari 2004 18:58 schreef akkersloot het volgende:

[..]

heb je respect voor de mensen die door hitler zijn vermoord, of bedoel je meer respect te hebben voor de mensen die door mohammed zijn vermoord - of bedoel je misschien te zeggen ... respect te hebben ... voor al die mensen die door beiden (hitler én mohammed) zijn vermoord?...

het was te voorzien - maar het blijft niet minder jammer -, al jullie goede bedoelingen en vredelievendheid ten spijt, zijn jullie in de kern van de zaak net zo fanatiek, kortzichtig en "moordlustig". in feite zijn jullie, met de wijze waarop jullie elkaar bejegen, met elkaar bekvechten en elkaar de verdoemenis toewensen, geen haar beter dan welke onheilsprofeet dan ook...

... en gedragen jullie zich als kleinzielige wezentjes, die (god behoeden het!...) zouden zij zelf ooit in de schoenen van zulke illustere voorgangers staan, er niet voor zouden terugschrikken, mensen omwille van hun anders zijn, geloof, geaardheid etc... etc... te verketteren en oorlogszuchtig de dood in te jagen ...

als er al geen (geloofs) conflicten zijn dan maken jullie ze wel, want jullie schijnen alleen al bij de gedachte van " wereldse harmonie" onpasselijk te worden; stel je voor dat jullie niet meer elkaar kunnen bestrijden. jullie wereld van platvloers dualisme zou pardoes ineen storten, en jullie zouden mogelijk niets meer kunnen bedenken, waar jullie elkaar nu weer eens over in de haren zouden kunnen vliegen - wat een onbevredigend perspectief zou dat voor jullie opleveren...

de aanhoudende schijngevechten die jullie voeren, zeggen alles over jullie inborst, jullie wensen helemaal geen begrip en respect voor elkaar op te brengen, en gebruiken ideoligsche "strijdpunten" als een oneigenlijk discussiefront, en verdoezelen jullie onvermogen tot redelijkheid en menselijkheid achter een godsonzalige facade van morele (schijn) verontwaardiging!...

als het jullie er om te doen is (en daar heeft het alle schijn van) zaken slechts te polariseren, op de spits te drijven en er tweespalt mee te zaaien, moet ik toegeven dat jullie in deze missie, tot nu toe meer dan voortreffelijk zijn geslaagd... rest de vraag waarom anderen, dan slechts jullie zelf, daarmee ongevraagd te confronteren?

verwachten jullie nou werkelijk dat anderen om jullie onvolwassen, kinderachtige en kleinzielige woordentwistjes verlegen zitten?... laat ik jullie verzekeren dat er maar weinigen zijn die, daar ook maar in de verste verte op zitten te wachten!... het ongeneerd, schaamteloos en domhoofdig niveau dat met jullie onderlinge redetwisten aan de dag wordt gelegd, blijft ondermaats, en is zo-of-zo-om alles behalve verheffend...

het geeft in het klein slechts een overduidelijk beeld te zien, waarom mensen in het groot elkaar beoorlogen; waarbij zaken als religie, ideologie en geloof slechts (vergezochte) aanleidingen vormen, aan de hand waarvan jullie onderlinge tegenstellingen (kunstmatig) in het leven worden geroepen, en door 'aanhangers van het eigen gelijk' (waar jullie zich blijkbaar bijzonder graag mee vereenzelvigen!) overeind worden gehouden...

[dit bericht is gewijzigd door skip007 op 02-01-2004 11:52]

Silentio
  vrijdag 2 januari 2004 @ 11:54:28 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_15896246
je kunt op zich ook op een ander forum klikken.
pi_15896358
kunnen jullie dit soort discussies niet beter in de slowchat voeren? wflfb loopt beter dan het slowchat terwijl dat andersom zou moeten zijn.

of maak anders een "wfl meta-communicatie" topique aan als je denkt dat anders teveel mensen zich ermee gaan bemoeien.

ik zou namelijk ook graag een woordje mee willen praten, maar uit fatsoen (dat ik naar mijn mening al iets te vaak doorbreek) voor de bedoeling van het wflfb topique heb ik me daar tot nog toe afzijdig van gehouden.

suggestie: hier verder: het grote wfl slowchattopic

pi_15899168
zo, ik ben ook weer terug, na 9 daagjes beijing.
9 dagen lang heb ik me uitsluitend bezig gehouden met tempels, paleizen en zelfs een moskee bezoeken, grote muren beklimmen, markten afstruinen, onderhandelen over souvenirs, boeddhabeeldjes, zijde en spotgoedkope cd's kopen, per taxi, metro en bus en te voet de stad doorkruisen langs enorme wolkenkrabbers en door kronkelige hu-tongs, en vooral: heel veel en erg lekker eten. een zeer geslaagde vakantie dus!

maar over tot de orde van de dag. ik zie dat dit feedback topic tijdens mijn afwezigheid weer is geannexeerd door akkersloot en zijn tegenstanders, en dat de beschuldigingen van fascisme over en weer niet van de lucht zijn. dit moddergegooi en zwartmaken draagt nooit bij aan een zinnige discussie, en het slaat ook eigenlijk nergens op. akkersloot is geen fascist. een enorme zeikerd soms, maar op fascisme heb ik hem niet kunnen betrappen.

aan de andere kant is ook is het pure bashen en het als fascisme bestempelen van islam en koran niet gewenst. hierdoor zal er nooit een zinvolle discussie ontstaan, maar altijd zal de discussie uitlopen in moddergegooi, zwartmaken en heen en weer vliegende beschuldigingen en flames. dit is ook de reden dat de vele anti-islam topics, die enkel en alleen geopend zijn om de islam zwart te maken, gesloten worden. discussieren is oke, maar dit is geen discussie, en bovendien hebben we dergelijke dingen al tot meer dan vervelens aan toe hier gehad. zonder dat er ook maar 1 keer iets nieuws uit is gekomen, heb ik sterk het gevoel. en daar ben ik volgens mij zeker niet de enige in.

in de toekomst zal dit beleid voortgezet worden. er zal (beperkte) plaats blijven voor islam discussie, zolang het een discussie is, dus een onderbouwde en respectvolle uitwisseling van standpunten. zo niet, slot erop. er zal streng gemodereerd worden op gebash en op de man spelen. tevens zal dit feedback topic weer enkel en alleen gebruikt moeten worden waar het ook voor bedoeld is, off topic gereutel en islam gezeik zal eruit gegooid worden.

dit gezeur is iets dat de sfeer van wfl verpest. het is ook niet iets van de laatste weken maar dit loopt al maanden en maanden. het is tot nu toe nog weinig gedaan, omdat ik het persoonlijk als een laatste redmiddel zie, maar als er geen verbetering optreedt zullen er absoluut wfl bans gaan vallen. onder het mom normaal doen of opzouten. ik wil wel benadrukken: dit geldt niet voor 1 persoon in het bijzonder, niet alleen de beginner van de flame of troll of bash maar ook degenen die er keer op keer op blijven ingaan en hierdoor mede de topics verzieken zullen aangepakt worden. wie de schoen past trekke hem aan.

ik hoop echter dat het niet zo ver hoeft te komen. dit is een forum met mensen met een goed stel hersens, en ik ga er van uit dat we ook die hersens kunnen gebruiken om wfl in het nieuwe jaar nog veel leuker en interessanter te maken, zonder dat we elke keer in het zelfde rondje rond blijven lopen. ik wil dan ook afsluiten met iedereen een zeer goed en filosofisch vruchtbaar 2004 te wensen!

pi_15906857
quote:
op vrijdag 2 januari 2004 11:54 schreef speknek het volgende:
je kunt op zich ook op een ander forum klikken.
ik wil vooropstellen dat de opmerkingen die schorpioen heeft gemaakt, naadloos aansluiten bij mijn eerdere 'boodschap' en de bedoeling daarvan; gericht aan diegenen bij wie de spreekwoordelijke schoen als gegoten zit...

m.b.t. tot jouw suggestie elders m'n heil te zoeken - zou het echt wat oplossen?... zou deze specifieke ergernis op zich dan uit de wereld zijn, of doen we dan net of het niet bestaat?

stel wij zijn m.b.t. tot een onderwerp in een interessante discussie verwikkeld. plotsklaps scheert iemand met opmerkingen daar door heen die a. niets met het topic
b. niets met de actualiteit van de daadwerkelijke gevoerde discussie te maken hebben. hoe nu, als ik graag op een zinnige wijze met anderen verder toch de discussie wil voortzetten, valt dat dan te realiseren door een ander forum aan te klikkken?...

[dit bericht is gewijzigd door skip007 op 02-01-2004 19:14]

Silentio
  vrijdag 2 januari 2004 @ 20:31:40 #208
60090 Akkersloot
pi_15909078
quote:
op vrijdag 2 januari 2004 19:11 schreef skip007 het volgende:
ik wil vooropstellen dat de opmerkingen die schorpioen heeft gemaakt, naadloos aansluiten bij mijn eerdere 'boodschap' en de bedoeling daarvan; gericht aan diegenen bij wie de spreekwoordelijke schoen als gegoten zit...
quote:
op vrijdag 2 januari 2004 14:00 schreef schorpioen het volgende:
akkersloot is geen fascist. een enorme zeikerd soms, maar op fascisme heb ik hem niet kunnen betrappen.

(( dank je ))

quote:
op vrijdag 2 januari 2004 11:46 schreef skip007 het volgende:
[hitler en mohammed]
zouden zij zelf ooit in de schoenen van zulke illustere voorgangers staan
  vrijdag 2 januari 2004 @ 20:48:19 #209
66444 Lord_Vetinari
pi_15909574
quote:
op vrijdag 2 januari 2004 14:00 schreef schorpioen het volgende:
akkersloot is geen fascist. een enorme zeikerd soms, maar op fascisme heb ik hem niet kunnen betrappen.
dan verschillen onze meningen op dat punt diametraal. maar die discussie moeten we dan maar eens per mail voeren.
quote:
aan de andere kant is ook is het pure bashen en het als fascisme bestempelen van islam en koran niet gewenst. hierdoor zal er nooit een zinvolle discussie ontstaan, maar altijd zal de discussie uitlopen in moddergegooi, zwartmaken en heen en weer vliegende beschuldigingen en flames. dit is ook de reden dat de vele anti-islam topics, die enkel en alleen geopend zijn om de islam zwart te maken, gesloten worden. discussieren is oke, maar dit is geen discussie, en bovendien hebben we dergelijke dingen al tot meer dan vervelens aan toe hier gehad. zonder dat er ook maar 1 keer iets nieuws uit is gekomen, heb ik sterk het gevoel. en daar ben ik volgens mij zeker niet de enige in.
prima. mag ik in het kader daarvan vragen om een gastslotje in het c&h topic islam: religie van haat ?

dit in het kader van het ontbreken van:

quote:
een onderbouwde en respectvolle uitwisseling van standpunten.
quote:
ik wil dan ook afsluiten met iedereen een zeer goed en filosofisch vruchtbaar 2004 te wensen!
alleen filosofisch? niet wetenschappelijk of levensbeschouwend?

je hebt toch wel een hoop oosterse wijsheid meegebracht uit china, hoop ik?

zaterdag 3 januari 2004 @ 09:48:17 #210
60090 Akkersloot
pi_15921978
quote:
op vrijdag 2 januari 2004 21:30 schreef lord_vetinari het volgende:

[akkersloot over vers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ]
[ hoe kan je god bestrijden als die niet bestaat. zijn boodschapper is al lang dood. kan je dus ook niet bestrijden. dat verderf brengen slaat volgens mij op het veroorzaken van aardbevingen, ziektes e.d. het is dus duidelijk fascistisch]

dit is te erg. sorry hoor, maar als je zo verblind bent door haat dat je elke zin maar op één manier kunt uitleggen, ben je te ver heen. zoek hulp.

quote:
op vrijdag 2 januari 2004 22:22 schreef gia het volgende maar wat vind jij "bestreden worden"?
als wij hier de islam afkraken op een openbaar forum, is dat bestreden worden? geeft zoiets een moslim al het recht om naar geweld te grijpen?
ik en gia zeggen precies het zelfde. gezien lord_vetenari wel van mij zegt dat ik verblind ben van haat en niet van gia vraag ik me af wie hier verblind is van haat. en dus volgens de definitie van lord_vetenari een fascist is
pi_15926273
quote:
op vrijdag 2 januari 2004 20:48 schreef lord_vetinari het volgende:

[..]

dan verschillen onze meningen op dat punt diametraal. maar die discussie moeten we dan maar eens per mail voeren.

dat lijkt me goed, want een forumdiscussie of iets/iemand nou wel of niet fascistisch is loopt vaak toch maar uit op moddergegooi en escalaties.
quote:
prima. mag ik in het kader daarvan vragen om een gastslotje in het c&h topic islam: religie van haat ?
niet meer nodig, het topic is al vol zie ik. bovendien is het wel of niet toelaten van dergelijke topics en het beleid in c&h iets voor de mods van c&h. je moet denk ik ook uitkijken dat het niet te ver doorslaat, in de zin dat elk topic dat zich kritisch uit over de islam meteen zonder pardon gesloten wordt. blijkbaar is er wel behoefte om erover te discussieren en die ruimte moet er op zich wel zijn, zij het in beperkte mate.
quote:
je hebt toch wel een hoop oosterse wijsheid meegebracht uit china, hoop ik?
oh ja, zeker. ik denk dat er binnenkort nog wel een topic van mijn hand over komt.
pi_15926490
quote:
op zaterdag 3 januari 2004 09:48 schreef akkersloot het volgende:

[..]

[..]

ik en gia zeggen precies het zelfde. gezien lord_vetenari wel van mij zegt dat ik verblind ben van haat en niet van gia vraag ik me af wie hier verblind is van haat. en dus volgens de definitie van lord_vetenari een fascist is

akkersloot, mail me anders even. dit is, zoals ik al zei, niks voor het wfl feedback topic. dus hou er hier asjeblieft over op.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:44:05 #213
60090 Akkersloot
pi_15940823
quote:
op zaterdag 3 januari 2004 22:33 schreef schorpioen het volgende:
*poef* topictitel gewijzigd.

alsjeblieft akkersloot, een eigen topic, helemaal voor jou. aangezien je toch elke keer hetzelfde zegt, moeten we dat maar gaan centraliseren in een centraal topic. is wel zo overzichtelijk.

have fun. gooi het er maar allemaal uit, hier kan het. en probeer een beetje respectvol te blijven, alle partijen he.

topic titel ""afgoden" niet minder god dan "god" of "allah"" gewijzigd in "centraal, akkersloot topic deel 1".

heel erg flauw. ik open een topic met een specifiek onderwerp en een specifieke stelling en dat is dat je als niet-moslim of niet-christen de goden van andere godsdiensten moet afdoen als "afgoden". dat idee heb ik trouwens van een of andere professer in gent.

ik vind topics met specifieke onderwerpen ook veel beter. ik had in de topic "een nieuw geloof" bijvoorbeeld ook verwezen naar mijn topic aanneembaarheids- en zgn "openbarings"godsdiensten

pi_15941123
quote:
op zaterdag 3 januari 2004 22:44 schreef akkersloot het volgende:

[..]

topic titel ""afgoden" niet minder god dan "god" of "allah"" gewijzigd in "centraal, akkersloot topic deel 1".

heel erg flauw. ik open een topic met een specifiek onderwerp en een specifieke stelling en dat is dat je als niet-moslim of niet-christen de goden van andere godsdiensten moet afdoen als "afgoden". dat idee heb ik trouwens van een of andere professer in gent.

take it or leave it. einde discussie.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:48:33 #215
60090 Akkersloot
pi_15942811
kan er geen centraal lord_vetinari topic komen waar hij mij voor fascist kan uitmaken. niet bij fok dan, maar ergens op de site van kafka ?
quote:
op zaterdag 3 januari 2004 23:39 schreef lord_vetinari het volgende:
niet iedereen denkt volgens jouw f[censuur]sche gedachtenpatroon. er is meer tussen zwart en wit.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:50:39 #216
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_15942864
quote:
op zaterdag 3 januari 2004 23:48 schreef akkersloot het volgende:
kan er geen centraal lord_vetinari topic komen waar hij mij voor fascist kan uitmaken. niet bij fok dan, maar ergens op de site van kafka ?
[..]
wees blij met je naamtopic. alle naamtopics die er voor mij zijn geopend zijn allemaal gesloten
pi_15945958
quote:
op zaterdag 3 januari 2004 22:44 schreef akkersloot het volgende:

[..]

heel erg flauw. ik open een topic met een specifiek onderwerp en een specifieke stelling en dat is dat je als niet-moslim of niet-christen de goden van andere godsdiensten moet afdoen als "afgoden".

beste akkersloot, moge mensen denken van jouw topic(s) wat ze willen, en mag jij omgekeerd denken van hen wat jij wilt, maar nu jij ongehinderd en ongecensureerd jouw opvattingen in een speciaal daarvoor ingerichte 'site' kenbaar mag maken, zou je eigenlijk niets meer te klagen mogen hebben, en daarmee dan ook subiet te stoppen...

je hebt je gelijk gehaald, maar niet van iedereen gekregen... je kunt niet altijd in alles je zin willen krijgen mijn advies; leer grootmoedig hierin te berusten... in plaats van de (persoonlijke) verontwaardiging (telkens weer) op de spits te drijven...

ben trouwens bijzonder benieuwd wat eigenlijk de kernpunten van jouw opvattingen zijn, die anderen blijkbaar als uiterst aanstootgevend ervaren; misschien is het nog niet eens zozeer de inhoud van je opvattingen, maar wellicht de manier waarop je het aan anderen (storend!) wenst op te dringen...

ik hoop dat je jouw specifiek ei kwijt kunt, en dat een en ander mag resulteren in een meer feitelijk-inhoudelijke benadering en uiteenzetting, maar vooral in een minder persoonlijke hetze...

good luck!...

Silentio
pi_15946638
  zondag 4 januari 2004 @ 23:15:05 #219
60090 Akkersloot
pi_15967154
tegen het feit dat ik geen topics meer mag openen a.g.v. de creatie van het [centraal] akkersloot topic deel 1 topic door schorpioen had ik al geprotesteerd. maar uit deze post moet ik ook nog eens op maken dat ik met moet beperken, of wat moet ik onder "concentreren" verstaan, tot dat ene topic.

tsja als gevolg verkeerde hoofdletters bij het openen van de topic [centraal] geloof, bijbel. deel 1 is een discussie ontstaan of je, als niet christen of moslim, bijbel of koran wel of niet met een hoofdletter moet schrijven. of topic ? ik was er zelfs ineens niet over begonnen !

quote:
op zondag 4 januari 2004 23:07 schreef iteejer het volgende:
nee het ging niet over deze ene post, maar over je postgedrag over het hele forum en dan met name in wfl.

blijft aanleiding tot een hoop klachten, je concentreert je niet tot een eigen topic maar blijft bezig.

maandag 5 januari 2004 @ 06:11:50 #220
60090 Akkersloot
pi_15972979
quote:
op zondag 4 januari 2004 02:27 schreef schorpioen het volgende:
het centrale akkersloot topic. deel 1.
['s nachts lang wakker gelegen]

stel dat over een paar duizend jaar een archeoloog deze site opgraaft en bij wetenschap, filosofie en levensbeschouwing een serie topics ziet over een zekere akkersloot. het worden er zeker 100. gezien zijn laag iq kan die persoon geen wetenschapper zijn en ook geen filosoof (hij heeft wel een bepaalde filosofie, maar dan ben je natuurlijk nog geen filosoof). blijft er nog over levensbeschouwing (religie). dus dan moet die persoon net als het rijtje mozes, johannes de doper, jezus, paulus, johannes, mohammed, jean d'arc en lou de palingboer zeker een "profeet" zijn.

dan zullen er mensen zijn die zeggen. kijk daarom ging het die laatste duizende jaren zo slecht met de wereld. natuurlijk omdat we de echte profeet, akkersloot dus, niet hebben geeerd.

profeet akkersloot

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 05-01-2004 06:33]

pi_15973990
beetje triest idealisme van je, akker. als mensen jouw topics op zouden graven (wat al erg knap zou zijn, aangezien ze alleen softwarematig bestaan. als de computers vergaan, vergaan je topics ook), zullen ze ook zien dat jij in al je topics al op de eerste twee pagina's weerlegd wordt en niet in staat bent alsnog je gelijk te halen doormiddel van argumentatie (je geeft niet eens argumenten, maar herhaalt gewoon eerder gezegde woorden). als mensen zien dat vrijwel niemand hier jou serieus neemt, waarom zouden zij dat in godsnaam wel doen?
pi_15977957
wat betreft de manier waarop de user akkersloot zijn mening hier opdringt, en diverse topics te pas en te onpas doordrenkt met zijn opvattingen: dat is niet langer acceptabel.
de policy omschrijft wat je allemaal wel en niet mag doen, en naar de letter van de policy is er inderdaad weinig aan de hand.
echter, we zitten hier niet om een policy uit te voeren, we zitten hier als crew om het forum voor iedereen leesbaar en plezierig te houden.

als we vanuit diverse kanten klachten krijgen van users, als we ons zelf ook de takken ergeren, dan zal er dus toch iets gedaan worden.

vandaar, aan akkersloot en anderen die bij tijden dezelfde kant op gaan: pas je aan, voer je discussie in één topic, ga niet half fok gebruiken als substraat om je eigen ideeen door te drammen!

als dit toch door blijft gaan, volgt onherroepelijk een ban. beroepen op een policy etc heeft dan geen zin. bovendien, we zullen de policy aanpassen zodat die ook in dit soort gevallen voorziet.
een dergelijke ban is dan ook gelijk het einde van de discussie: we gaan dan dus niet nog es eindeloos doorzeiken of dat nou gerechtvaardigd was of niet. niet in feedback, niet hier, nergens. daar hebben we dan email voor.

zie dit maar als een laatste waarschuwing.

pi_15983641
quote:
op maandag 5 januari 2004 06:11 schreef akkersloot het volgende:

[..]

['s nachts lang wakker gelegen]

stel dat over een paar duizend jaar een archeoloog deze site opgraaft en bij wetenschap, filosofie en levensbeschouwing een serie topics ziet over een zekere akkersloot. het worden er zeker 100. gezien zijn laag iq kan die persoon geen wetenschapper zijn en ook geen filosoof (hij heeft wel een bepaalde filosofie, maar dan ben je natuurlijk nog geen filosoof). blijft er nog over levensbeschouwing (religie). dus dan moet die persoon net als het rijtje mozes, johannes de doper, jezus, paulus, johannes, mohammed, jean d'arc en lou de palingboer zeker een "profeet" zijn.

dan zullen er mensen zijn die zeggen. kijk daarom ging het die laatste duizende jaren zo slecht met de wereld. natuurlijk omdat we de echte profeet, akkersloot dus, niet hebben geeerd.

profeet akkersloot

[silentio had ik niet al eerder "geprofeteerd", dat niemand van jouw bevindingen wakker zou liggen - behalve jijzelf dus?...

ik hoop overigens niet dat je met deze persoonlijke "ontboezemingen", je inborst daarmee tevens hebt blootgegeven! er spreekt een groot minderwaardigheidscomplex uit, gevoed door een onverzadigbare ijdelheid... je cynisme is verre van onschuldig, en dat heeft niet per se iets met jouw "mindere intelligentie" te maken - daarvoor manoeuvreer je jezelf maar al te graag in de rol van de "onbegrepene", en speel je het spel van dweepziek slachtoffer met net iets te veel finesse...

je betoont jezelf een meester in het koketteren -alleen ontbeer je het charisma, en de nodige "zeggingskracht", om ook als "ware profeet" te worden geeerd en bewonderd... je klaagzang wordt maar niet gehoord, maar dat past perfect binnen jouw context van de "onbegrepene". logisch toch?, dat je jezelf vroeg of laat waant, als een roepende (profeet) in de woestijn...

waarom ben je niet gewoon wie je bent? - is het duivelse dilemma waarmee jij zit opgescheept in één klap de wereld uit... en hoef je de ondankbare en "onbescheiden" taak - het jezelf lof toezwaaien - niet langer meer op je te nemen!... om binnen het spel der woorden te blijven; je bent meesterlijk in het herhalen van zetten - die 100 krijg je daarmee nog wel vol!... en wanneer dan, zoals jij stelt, over een paar duizend jaar, de restanten van jouw "geesteskinderen" worden opgegraven, kan dat wat aan de oppervlakte komt, slechts oppervlakkig zijn!... (silentio)

Silentio
  maandag 5 januari 2004 @ 20:52:22 #224
60090 Akkersloot
pi_15991208
quote:
op monday 5 january 2004 15:34 schreef skip007 het volgende:
om ook als "ware profeet" te worden geeerd en bewonderd
ja ik had moeten begrijpen dat je niet zo snel vat dat dat verhaal alleen is verzonnen om het centrale akkersloot topic belachelijk te maken.

ik heb de woorden van iteejer begrepen maar ik hoop dat ik hier mag wijzen op het in perspectief kunnen zien . tip: lees het verhaal als het belachelijk maken van het centrale topic. het in perspectief kunnen zien. lijkt mij voor iemand die geinteresseerd is in levensbeschouwing best noodzakelijk.

(bij nader inzien mag het centrale akkersloot topic best blijven bestaan. als ik een onderwerp als topic wil behandelen vraag ik dat maar aan een ander)

maandag 5 januari 2004 @ 20:59:21 #225
60090 Akkersloot
pi_15991426
beste iteejer. volgens mij hoeft niemand zich voor een "fascist" uit te laten maken. ik begrijp niet dat moderators dat toelaten. die discussie daarover met dalai_lama (en lord_vetinari) eindigt dan in zijn stelling dat "door god uitverkoren volk" wel tussen aanhalingstekens mag maar "profeet" mohammed wel denigrerend en dus fascistisch zou zijn.

het centrale akkersloot topic. deel 1.

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 05-01-2004 21:24]

pi_15994510
hmpfff... ik weet niet waarom, maar ik zal proberen het nog éen keertje uit te leggen. het al dan niet tussen aanhalingstekens zetten van 'profeet' is geen reden om iemand fascistisch te noemen. bij jou gaat het erom dat je én profeet tussen aanhalings zet (juist met de bedoeling te denigreren), én fundamenteel anti-islam bent én je talloze haatzaaiende topics én je anti-islam propaganda én het gigantische bord voor je kop. het is dus niet of of, maar en en. het gaat om het hele plaatje.
pi_15994709
quote:
op maandag 5 januari 2004 20:52 schreef akkersloot het volgende:

[..]

ja ik had moeten begrijpen dat je niet zo snel vat dat dat verhaal alleen is verzonnen om het centrale akkersloot topic belachelijk te maken.

akkersloot je stuurt je eigen topic in 't honderd - ik heb verdraaid goed begrepen dat anderen en niet in de laatste plaats jijzelf het centrale akkersloot topic belachelijk maken. ik omschreef jou niet zomaar als een cynicus die niet vrij van schuld is!...

in je verweer, op deze sfeer van verdachtmakingen, steek je vervolgens met jezelf de draak, en trek je een rookgordijn van verontwaardiging en onbegrip op...

jij stuit op de "dubbele moraal" niet in de laatste plaats binnen je zelf. je zult steeds weer je hoofd hier tegen stoten zolang jij niet ook de dubbelheid van je eigen opvattingen onder ogen ziet - doe je dat niet blijf je onderhevig aan niets anders dan de stilzwijgende wisselwerking van op elkaar reagerende wederkerigheden!... het is de kunst dit cyclisch denken te doorbreken en je van het " dynamisch duivels dualisme" (geestelijk) te bevrijden.

het gaat niet om de overtreffende trap van het gelijk, maar om de juiste... (silentio)

Silentio
pi_16009470
wanneer je ziet dat er in zoveel topics enorm offtopic gegaan wordt, met name door het getroll van bepaalde user(s)... dan vraag ik me af, of er wel voldoende gemod wordt...
pi_16010542
quote:
op dinsdag 6 januari 2004 14:28 schreef dennismoore het volgende:
wanneer je ziet dat er in zoveel topics enorm offtopic gegaan wordt, met name door het getroll van bepaalde user(s)... dan vraag ik me af, of er wel voldoende gemod wordt...
  dinsdag 6 januari 2004 @ 15:29:18 #230
27698 Doffy
pi_16011414
quote:
ik ben het niet vaak met dm eens, maar in dit geval...
'Nuff said
pi_16011531
quote:
op dinsdag 6 januari 2004 15:29 schreef doffy het volgende:

[..]

ik ben het niet vaak met dm eens, maar in dit geval...

* kirmizibeyaz 2
  dinsdag 6 januari 2004 @ 17:05:41 #232
60090 Akkersloot
pi_16013788
en ik vraag me ook al weken af of er voldoende gemod word. maar dan omdat, zelfs onder de feedback, een bepaalde user voor een fascist wordt uitgemaakt.
het beste is dan natuurlijk om zo'n opmerking te laten staan. maar zeg als moderator er toch iets van zodat niet elke topic met die gedachtekronkel verpest wordt.
en dat is dan bovendien ook net de oorzaak dat er of-topic gepost blijft worden. althans ik laat mij niet voor een fascist uitmaken.
moderators treden toch ook op tegen trollen. als ik voor een fascist ("verblind van haat") uitgemaakt wordt omdat ik vers 5.33 niet als zelfverdediging opvat en een andere user, gia, ook niet maar aan haar niet het zelfde wordt opgeplakt is er volgens mij sprake van trollen.

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 06-01-2004 17:12]

pi_16032629
quote:
ja, kun je je afvragen. maar niet alles is op te lossen door voortdurend als een politie-agent van alles te blijven corrigeren.
je hebt kunnen lezen dat we bv de user akkersloot een soort laatste kans gegeven hebben om dergelijk gedrag achterwege te laten.
als dit niet heel snel leidt tot een duidelijk merkbare gedragswijziging, volgt er onherroepelijk een ban.
wanneer we de één bannen, zullen we ook de anderen die zich vergelijkbaar uiten moeten aanpakken.
er breekt dan dus inderdaad een periode aan van dirigistisch optreden; waarvan ik de noodzaak zeer zou betreuren.

heel ongenuanceerd gesteld om mijn mening hieromtrent duidelijk te maken:
er zijn altijd twee partijen: degenen die trollen, én degenen die er net zo vrolijk en fanatiek tegen in gaan. als de reacties uitblijven, zullen ook de aanstichters uiteindelijk eieren voor hun geld kiezen. hetgeen de volwassenheid van een forum bevordert, het verschil kan uitmaken tussen een volwassen groep mensen en een stel schreeuwers dat nergens is zonder continue ingrijpen.

woensdag 7 januari 2004 @ 13:36:19 #234
66444 Lord_Vetinari
pi_16036142
iteejer, er is trollen en trollen. je kunt trollen door moedwillig topics te verkloten. ik noem het ingaan tegen iemand, die stelselmatig opzettelijk en met voorbedachte rade een hele bevolkingsgroep schoffeert, geen trollen.

om even man en paard te noemen: als akkersloot het nodig vindt om continu op de van hem bekende wijze de moslims te beledigen door mohammed stelselmatig aan te duiden als "profeet" of "temporaal enzovoort" (en voor dat laatste geen flinter bewijs heeft, hoogstens aanwijzingen), dan ga ik daar niet bij staan kijken, ongeacht of ik het nou eens ben met de islam of niet.

als je dat over je kant laat gaan is dat m.i. hetzelfde als wanneer je werkeloos blijft toekijken hoe iemand zonder reden op straat in elkaar wordt geslagen.

hij wordt er niks minder van (en mensen zullen heus niet denken dat hij het met de islam eens is) als hij het gewoon over 'mohammed' heeft, maar dan wel zijn uitspraken over deze profeet met argumenten omkleedt.

tegenstanders van lenin schrijven ook niet "revolutionair" lenin. uit de context blijkt ook op andere manieren wel, of je het met hem eens bent of niet. alleen: daar heb je argumenten voor nodig. en akkersloot heeft die niet. als je dan een vent bent, hou je gewoon op. of je gaat zoeken naar argumenten, die ergens op stoelen. je gaat niet stelselmatig een groep mensen beledigen. en je gaat ook niet je tegenstanders bij gebrek aan argumenten continu lopen beschuldigen van 'islamofilie' of 'trollen' alleen omdat je geen weerwoord hebt. zo werkt het niet.

we zijn in dit land in 1945 van het soort mensen bevrijd, wat joden omschreef als 'untermenschen'. ik vind de uitspraken die akkersloot doet, althans de manier waarop hij ze doet, akelig en eng veel lijken op de gedachtengang van die mensen...

pi_16036429
quote:
op woensdag 7 januari 2004 13:36 schreef lord_vetinari het volgende:
we zijn in dit land in 1945 van het soort mensen bevrijd, wat joden omschreef als 'untermenschen'. ik vind de uitspraken die akkersloot doet, althans de manier waarop hij ze doet, akelig en eng veel lijken op de gedachtengang van die mensen...
nu verwar je akkersloot weer met nazi's. terwijl akkersloot je eerst nog moest wijzen op evt. topics waarin je hem een fascist noemt.

akkersloot discussieert vanuit een geheel andere context dan jij dat doet. hij is wat fel in de discussies, maar vaak heeft hij best een punt en ik denk dat als ook jij met goede argumenten komt dat er dan een goede discussie kan ontstaan.

momenteel is het over en weer trollen. dus ik geef iteejer gelijk !

fokschaap
  woensdag 7 januari 2004 @ 13:51:00 #236
66444 Lord_Vetinari
pi_16036730
quote:
op woensdag 7 januari 2004 13:43 schreef viola_holt het volgende:

[..]

nu verwar je akkersloot weer met nazi's. terwijl akkersloot je eerst nog moest wijzen op evt. topics waarin je hem een fascist noemt.

begrijpend lezen is te moeilijk? ik zeg, dat zijn manier van denken eng in de buurt komt bij dat soort mensen. ik zeg niet, dat hij er een is.
quote:
akkersloot discussieert vanuit een geheel andere context dan jij dat doet. hij is wat fel in de discussies, maar vaak heeft hij best een punt en ik denk dat als ook jij met goede argumenten komt dat er dan een goede discussie kan ontstaan.
klets. hij discussieert helemaal niet. hij is een kapotte grammofoonplaat die een paar ingebrande stellingen herhaalt. ik heb hem meerdere malen met feiten om zijn oren geslagen en het enige waar hij mee terug komt is dat gezeik over één korantekst. discussieren, zoals ik ook al aangeef, is gebaseerd op feiten. of op meningen, die door feiten gestaafd worden. het continu herhalen van één bepaalde opvatting (af en toe in andere zinnen gegoten) is geen discussieren. dat kan een taperecorder ook.
quote:
momenteel is het over en weer trollen. dus ik geef iteejer gelijk !
slijmbal

ik reageer al niet eens meer op akkersloot. hij is me, eerlijk gezegd, gewoon te dom. en ik heb ook het vermoeden, dat er ergens iets niet helemaal goed zit bij hem. dit soort fanatisme is meestal het gevolg van een onderdrukt verlangen om deel uit te maken van de groep waar je het hardst tegenaan schopt.

pi_16036893
ik ook. ik betrap mezelf er te vaak op mij door akkersloot in een zinloze discussie te laten lokken. een discussie die niets verder komt (of kan komen), omdat beiden partijen elkaar niet op wederzijds niveau zien staan en dus op elkaar neerkijken. en als je je discussiepartner niet als gelijkwaardig aanziet, kun je volgens mij ook geen serieuze discussie houden.
pi_16036992
quote:
op woensdag 7 januari 2004 13:51 schreef lord_vetinari het volgende:

begrijpend lezen is te moeilijk? ik zeg, dat zijn manier van denken eng in de buurt komt bij dat soort mensen. ik zeg niet, dat hij er een is.

waar ligt de grens ?
quote:
klets. hij discussieert helemaal niet. hij is een kapotte grammofoonplaat die een paar ingebrande stellingen herhaalt. ik heb hem meerdere malen met feiten om zijn oren geslagen en het enige waar hij mee terug komt is dat gezeik over één korantekst. discussieren, zoals ik ook al aangeef, is gebaseerd op feiten. of op meningen, die door feiten gestaafd worden. het continu herhalen van één bepaalde opvatting (af en toe in andere zinnen gegoten) is geen discussieren. dat kan een taperecorder ook.
misschien omdat akkersloot nog geen goede argumenten heeft gehoord om hem van dat idee te ontdoen. hij opende inderdaad veel topics, maar hij heeft nu dus z'n eigen topic. als het je niet zint, mijdt dat topic
quote:
slijmbal
quote:
hij is me, eerlijk gezegd, gewoon te dom. en ik heb ook het vermoeden, dat er ergens iets niet helemaal goed zit bij hem. dit soort fanatisme is meestal het gevolg van een onderdrukt verlangen om deel uit te maken van de groep waar je het hardst tegenaan schopt.
misschien wordt het na het centrale akkersloot topic nu tijd voor een akkersloot meet !
fokschaap
pi_16037360
akkersloot flikt hem overal hetzelfde. op diverse andere fora heeft hij ook al tot bijna psychiatrische problematieken aanleiding gegeven. hij lokt een wederzijdse onverdraagzaamheid uit.
en als dat zo blijft, zal een ban onafwendbaar zijn. niet vanwege mijn oordeel, maar omdat een groeiend aantal crew-leden dit alles spuugzat is.

toch blijf ik van mening dat de obsessiviteit van de één geen vrijbrief is om zelf net zo terug te gaan yellen.
hem vastzetten in een 'eigen' topic kan een oplossing zijn. alhoewel ik persoonlijk liever zijn naam uit die topictitel verwijderd zou zien: op deze manier geeft dat weer extra voer aan akkersloot-bashing. maar daar heb ik het nog wel met schorpioen over.

akkersloot geschift? nee, zeker niet. bovendien blijkt er wel degelijk behoefte aan een discussie: want men blijft met hem doordiscussieren. hijzelf wordt het ondrewerp niet moe, maar zijn opponenten ook niet.

als hij ervoor kan zorgen dat zijn ge-akkersloot beperkt blijft tot de topics die dat inhoudelijk kunnen hebben, zie ik geen bezwaar. als hij echter wat inderdaan wel zo geweest is werkelijk overal gaat lopen trollen en spammen, gaat dit ten koste van het forum en moet er wel worden ingegrepen.

pi_16037454
quote:
op woensdag 7 januari 2004 13:58 schreef viola_holt het volgende:
misschien wordt het na het centrale akkersloot topic nu tijd voor een akkersloot meet !
ik kom! ik wil dat wel es zien..
  woensdag 7 januari 2004 @ 14:15:56 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_16037488
quote:
ik heb niets tegen homo's hoor, maarre..
pi_16038786
quote:
op woensdag 7 januari 2004 14:15 schreef speknek het volgende:

ik heb niets tegen homo's hoor, maarre..

*aai*

jij: "..ze moeten niet aan me zitten! ."

woensdag 7 januari 2004 @ 19:28:17 #243
60090 Akkersloot
pi_16046231
quote:
ik reageer al niet eens meer op akkersloot. hij is me, eerlijk gezegd, gewoon te dom.
quote:
op woensdag 7 januari 2004 13:36 schreef lord_vetinari het volgende:

volgens mij moet iemand het iq van albert einstein hebben om in die post niet te kunnen lezen dat genoemde persoon een fascist is. ik heb dat iq niet, viola blijkbaar ook niet, en ik lees daaruit dan ook dat ik volgens l_v gewoon een fascist ben. en voor mij zijn overigens alle mensen gelijk. ik heb het dan ook alleen over een godsdienst en bepaalde godsdienstichters. dat bepaalde lieden dan nog net het iq hebben om als enig "tegenargument" te beweren dat ik dan een hele bevolkingsgroep haat is niet mijn probleem.

viola hartelijk dank. en ook klapmongool die lord_vetenari en dalai_lama gevraagd heeft om eens de moeite te nemen om in het woordenboek op te zoeken wat "fascist" eigenlijk betekent.

tsja dat jij koranvers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden'' letterlijk de definitie van "zelfverdediging" vindt. en dan noem jij mij een fascist ? en nog maals. waarom dan niet dat etiketje plakken aan gia. ook zij ziet in 5:33 absoluut geen "zelfverdediging". dus wie is het op dit forum "verblind van haat".

in een mail van fa wordt mij ook verweten dat ik te vaak koranverzen aan haal. waarom mag dat niet? zou verder deze zin niet mogen "moslims geloven in de koran omdat de "profeet" dat zegt". de vermelding van "profeet" is in die zin noodzakelijk want het is daarom dat moslims in de koran geloven. dus een noodzakelijke vermelding van profeet. en aangezien ik niet geloof dat die man een profeet is en absoluut ook niet de indruk achter wil laten dat ik dat geloof zet ik "profeet" tussen aanhalingstekens.

haal een nederlandicus er bij zou ik zeggen.

verder over respect gesproken. ik geloof nog tenminste dat die mohammed daadwerkelijk "visioenen" heeft ontvangen. als jullie ook zouden geloven dat die man (en paulus) "visioenen" had ontvangen en jullie wijten dat niet aan temporaal kwab epilepsie of iets dergelijks dan kan dat uit de wetten van de logica alleen maar inhouden dat jullie geloven dat die "visioenen" inderdaad goddelijk waren.

ik zeg toch ook niet tegen een christen dat ik "niet gekozen heb voor god", ook al wil hij van mij, als "dwaler" dat zo graag horen. met het tussen aanhalingstekens zetten van het woord "profeet" weet ook een moslim dat ik niet tegen de islam heb "gekozen". dat wij als "ongelovigen" toch in jezus of mohammed geloven is immers zo ongeveer het fundament van die godsdiensten. zodra een moslim of christen inziet dat die "dwalende" "ongelovigen" echt niet geloven ben je volgens mij moslim- of christen-af. want je gelooft toch niet dat een liefhebbende god mensen zal straffen die echt ongelovig zijn ?

pi_16048808
quote:
op woensdag 7 januari 2004 19:28 schreef akkersloot het volgende:

[..]

ik kreeg net geen visioen, maar wel een flashback
pi_16050950
quote:
op woensdag 7 januari 2004 19:28 schreef akkersloot het volgende:geblaat
word jij niet eens moe van jezelf? zelfs als ik niet op je reageer probeer je hopeloos mijn aandacht te trekken door zielige uithalen en te zeggen dat ik iets moet doen wat ik al lang heb gedaan. niet alleen heb ik dit gedaan, ik heb er ook een toelichting op gegeven die zó raak was, dat jij daar niet eens op durfde te reageren. althans, die conclusie heb ik getrokken omdat je niet op die post reageert, maar wel op de oneliners waar jij dat koranvers weer bij denkt te kunnen betrekken.

alsjeblieft, houd op met dit eindeloze gemekker van je! dat is voor ons allemaal een stuk fijner. ja, ook voor jou. misschien kunnen we dan voortaan als volwassenen met elkaar praten in plaats van elkaar te beschuldigen van weet ik veel wat. give it a rest, het leven is te kort om je druk te maken wat mensen van je vinden, die je toch nooit irl tegen zult komen!

pi_16051202
we kunnen ook gewoon kappen met trollen voeren, en er niet meer op in gaan. 't is maar een idee hoor.
pi_16051262
dat kan ook, maar het is zo verleidelijk. in dat soort gevallen overheerst het kind in mij (ik ben dan ook nog maar een tiener) en gaat het als vanzelf. natuurlijk na afloop met grote spijt.
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:11:35 #248
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_16051264
de tijd van onbezorgheid is voorbij ...

omg.....

woensdag 7 januari 2004 @ 22:13:00 #249
74055 Leiram
pi_16051315
quote:
op woensdag 7 januari 2004 22:11 schreef dalai_lama het volgende:
dat kan ook, maar het is zo verleidelijk. in dat soort gevallen overheerst het kind in mij (ik ben dan ook nog maar een tiener) en gaat het als vanzelf. natuurlijk na afloop met grote spijt.
de meeste moordenaars hebben na afloop ook grote spijt.

sorry, heel flauwe post maar was eerste wat in me opkwam.

woensdag 7 januari 2004 @ 22:18:07 #250
60090 Akkersloot
pi_16051509
quote:
op woensdag 7 januari 2004 22:06 schreef dalai_lama het volgende:
zozo heeft in het centrale god-topic een definitie van rereformed gegeven die eigenlijk veel meer van toepassing is op jou...
mods al opgevallen dat ook rereformed al het zaaien van haat wordt verweten ?
pi_16052492
quote:
op woensdag 7 januari 2004 22:18 schreef akkersloot het volgende:

[..]

mods al opgevallen dat ook rereformed al het zaaien van haat wordt verweten ?

linkje? ik kan opteren voor een gastslotje.

ik weet wel dat we onlangs een verstokte christen hadden die rereformed verweet van niet meedenken ofzo

woensdag 7 januari 2004 @ 22:45:42 #252
60090 Akkersloot
pi_16052591
quote:
op woensdag 7 januari 2004 22:43 schreef mobious het volgende:
ik weet wel dat we onlangs een verstokte christen hadden die rereformed verweet van niet meedenken ofzo
en, laat me raden, van het niet betuigen van respect ?
die verstokte christen werd dan zeker ook bijgestaan door lord_vetenari en dalai_lama.
pi_16053297
quote:
op woensdag 7 januari 2004 22:45 schreef akkersloot het volgende:

[..]

en, laat me raden, van het niet betuigen van respect ?
die verstokte christen werd dan zeker ook bijgestaan door lord_vetenari en dalai_lama.

heb je nu ook al zo'n hekel aan mij dat alles wat negatief is per definitie met mij te maken heeft?
  donderdag 8 januari 2004 @ 11:26:45 #254
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_16062398
1 ...
  donderdag 8 januari 2004 @ 11:26:57 #255
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_16062403
vol
  donderdag 8 januari 2004 @ 11:27:09 #256
70076 Alicey