Nee niet op het balkon, we stonden in de zaal, een beetje links ongeveer halverwege ofzoquote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:38 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik was er ook, geweldig concert! Joesse, waar stond jij ergens met je moeder, toevallig op het balkon, links? Dolf Jansen niet gezien trouwens, maar ik zat op het balkon rechts, dus waarschijnlijk kon ik hem dan ook gewoon niet goed zien vanaf daar.
Haha, oké. Ik zag op het balkon aan de overkant een dame op leeftijd ook erg staan genieten, dus ik dacht toen ik jouw reactie las, zou dat haar moeder zijn geweest? Maar dat zou ook wel té toevallig zijn geweest.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:15 schreef Joesse het volgende:
Nee niet op het balkon, we stonden in de zaal, een beetje links ongeveer halverwege ofzo
Nee toch... Dat was de keuze van het Nederlandse publiek?quote:
er waren al wat muzikaal verantwoordere suggesties voorbij gekomen (o.a. DEUS), maar het moest een pakkend refrein hebben volgens de bandleden.. dus tja toen kwam ditquote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:30 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Nee toch... Dat was de keuze van het Nederlandse publiek?![]()
wel grappig
quote:Elbow trakteert Lowlands op de schoonheid van de tragedie
Het kan haast geen toeval zijn. Het hele festival is het droog, maar vlak voor het optreden van Elbow gaat de hemel open en hoost het zoals het zelden hoost. Passender kan het bijna niet bij het weemoedige Elbow. Droogjes merkt zanger Guy Garvey op dat het in Manchester wel tweehonderd dagen per jaar regent en dat dit slechts een klein buitje is, dat wel weer over gaat. De toon is gezet...
MUZIEK
Elbow is een cultband uit de buurt van Manchester, die gedragen, georkestreerde indie brengt. In hun achttienjarig bestaan hebben ze nog maar vier albums uitgebracht. Hun meest recente, The Seldom Seen Kid, is net genomineerd voor de prestigieuze Mercury Music Prize. Zanger Guy Garvey is zo'n type, die op feestjes in een hoekje stilletjes de hele whiskeyvoorraad opdrinkt. Blijkbaar hebben ze dat risico op de feestelijke uitreiking al ingecalculeerd...
PLUS
Het Leed van de Wereld is nedergedaald op Guy Garvey. En hij draagt zijn lot met verve. "Dit festival staat in het teken van mensen ontmoeten en genieten" stelt onze voorganger. "Nou, dit liedje gaat over tragedie en dood." Wat volgt is een werkelijk magistrale uitvoering van New Born waarbij letterlijk de rillingen over je rug lopen. En Grounds For Divorce was al zo prachtig, waarbij binnenvetter Garvey zijn opgekropte woede op een staaf ijzer botvierde. Maar het mooiste moest nog komen: bij de huidige single One Day Like This, die zelfs af en toe overdag op 3FM is te horen, zwaaiden de trouwste gelovigen massaal met uitgedeelde bruine Elbow-vlaggetjes. Als je goed kijkt zie je de kleine lettertjes: 'Met dank aan radiopromoter René Harks, die deze single op de nationale radio kreeg...". Dit vlaggetjeswoud bracht zelfs bij Garvey een big smile.
MIN
Staand Elbow ondergaan is het een lange zit. In de eerste helft vrees je dat ze gewoon hun nieuwe album integraal na gaan spelen, maar gelukkig, de tweede helft kent een wat verrassender setlist. Hoe perfect ze hun studioversies ook naspelen, je hoopt toch op net die ene andere solo, maar die komt maar niet.
CONCLUSIE
Eigenlijk wil je deze langgekoesterde albumact voor jezelf houden, maar het optreden samen met andere gelovigen ondergaan is ook een catharsis. Nu maar hopen dat de rest van calvinistisch Nederland de televisiebeelden ziet. Ze gaven het optreden een meerwaarde door het met veel gevoel voor symboliek in beeld te brengen. Amen.
CIJFER
9
quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:06 schreef _Floddertje_ het volgende:
Als het goed is staat het concert dat Elbow op 25 juni jl. in Paradiso gaf vanaf morgen op Fabchannel.
Nog niet dus...quote:Unfortunately there is some delay in the deliverance of the new audio mix. Hopefully this is resolved quickly and we can put the show online by the end of the week. Our apologies for the inconvenience.
idd! maar ik denk dat ik het ook maar bij Tivoli laatquote:Op woensdag 10 september 2008 16:52 schreef Q. het volgende:
Tof! Jammer dat ik al ga. Vaker wordt overdreven, na Tivoli heb ik ze dit jaar al 3x gezien.
quote:Op woensdag 24 september 2008 01:34 schreef StupidByNature het volgende:
Ik heb nog twee kaarten te koop voor tivoli, ik heb met mijn vrienden kaartjes voor de effenaar gekocht. Ik verkoop ze gewoon voor de inkoopprijs (23,45 euro).
De gehele tour volgensmij want in Eindhoven is dat ook het voorprogramma. Heb altijd Laura Marling willen zien. Nieuwe album van haar vind ik echt geweldig. Dit word echt een night never to forget volgensmij!quote:Op zondag 5 oktober 2008 @ 02:00 schreef Iorek het volgende:
Elbow + Laura Marling in Groningen
*kaartje koestert*
Yep, dat stond ze geloof ik. Leuk weetje. Laura Marling was ook genomineerd voor de Mercury Award, die Elbow dus won. Mooie combo.quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:58 schreef Q. het volgende:
Stond Laura Marling niet onlangs in het voorprogramma van Tindersticks?
Ow hmm dat vind ik nou juist het fijne aan Elbow, dat het niet pretentieus is/klinktquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:02 schreef emokid het volgende:
Ow ja en pretentieus. Dat woord zocht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |