abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2003 @ 18:13:55 #76
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14765070
ik weet het maar me pa werkt voor een verzekeringsbedrijf als schade-expert dus die kan wel helpen
The more debt, the better
pi_14765176
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:13 schreef flyguy het volgende:
ik weet het maar me pa werkt voor een verzekeringsbedrijf als schade-expert dus die kan wel helpen
das handig...

maar wil je je supra gaan importeren? of hier in NL kopen, of een MKIII? Ik vind het wel knap dat je zoveel geld gespaart op heb op deze leeftijd, om een supra te kopen.

en als je echt 1 japanse supra MKIV wil hebben, vind je het dan niet jammer\vervelend dat het stuur aan de verkeerde kant zit, weinig autorij-ervaring en dan beginnen met 1 auto van 280pk en het stuur aan de rechterkant... behoorlijk lastig, en je vader is nog wel schade-expert

[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 19-11-2003 18:20]

pi_14765218
Jah dat heb ik ook met me ouders bsproken.... is het nou slimmer om de wagen op bv. me vader zij naam te zetten voor +/- 2 jaar, dat als ik 21 ben de wagen op mijn eigen naam zet, waardoor je minder verzekering betaald, en je grotere kans hebt dat ze je aannemen, maar da bouw je geen korting op.... of zet je em gelijk op je eigen naam, betaal je meer in het begin, en heb je meer moeite met een verzekeringsmaatschappij te vinden, maar dan heb je in de loop van je verzekerigs tijd wel meer kortig... lagere kosten dus.

maarja, dat is misschien wel een topic appart

  woensdag 19 november 2003 @ 18:59:39 #79
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14766255
stuur aan de rechterkant vind ik juist mooi iedereen heeft het stuur al links maar ja wel kut bij de mac en zo. en ja ik heb al een redelijk bedrag gespaart voor een mk4 TT.
als ik er een heb en ik het gevoel heb dat ik ken wat de wagen kan en zo dan ga ik hem motorisch tunen, uiterlijk kan wel eerder, maar dan moet je er toch minstens een half jaar mee hebben gereden vind ik.
The more debt, the better
pi_14767863
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:59 schreef flyguy het volgende:
stuur aan de rechterkant vind ik juist mooi iedereen heeft het stuur al links maar ja wel kut bij de mac en zo. en ja ik heb al een redelijk bedrag gespaart voor een mk4 TT.
als ik er een heb en ik het gevoel heb dat ik ken wat de wagen kan en zo dan ga ik hem motorisch tunen, uiterlijk kan wel eerder, maar dan moet je er toch minstens een half jaar mee hebben gereden vind ik.
stuur rechts is erg kut bij de mac, parking enz. maar vooral redelijk gevaarlijk met inhalen, opzich is eerst ff ervaring opdoen in 1 "gewone" auto niet zo verkeerd. (MR2 ofzo is ook leuk, snel en heeft achterwielaandrijving.)

met een supra kan je erg ver gaan, maar ALS je over de grens ga..... dag supra... dus het is idd handig om je auto goed te kennen.

  woensdag 19 november 2003 @ 22:57:30 #81
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14774259
ja ik weet dat mr2 leuk is maar als ik daar eerst bijv 2 jaar ervaring mee ga opdoen ben ik ook al gauw 10000 euro aan kwijt

en ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.

The more debt, the better
pi_14774717
quote:
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
ja ik weet dat mr2 leuk is maar als ik daar eerst bijv 2 jaar ervaring mee ga opdoen ben ik ook al gauw 10000 euro aan kwijt
Das wel erg veel geld, ik heb het uiteraard niet over een nieuwere MR2, maar gewoon een SW11 of misschien zelfs een SW20 (als je dan toch wat meer geld heb en perse 1 turbo moet hebben kan je ook een SW20 turbo nemen, achterwielaandrijving middenmotor en 240 pk )
quote:
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
en ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.
klopt, alleen de ene auto is meer vergevingsgezind dan de ander en daarom is het met zo'n auto behoorlijk gevaarlijk om de grenzen te gaan zoeken maar goed de tijd zal het leren
pi_14779830
quote:
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
ja ik weet dat mr2 leuk is maar als ik daar eerst bijv 2 jaar ervaring mee ga opdoen ben ik ook al gauw 10000 euro aan kwijt

en ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.


Zo'n ouwe AW 11 heb je al voor 2000 eur hoor, en vandaag de ag zijn het echt 'liefhebber auto's ' dus zoveel zul je ook niet afschrijven
pi_14782203
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:18 schreef -Muse- het volgende:
Jah dat heb ik ook met me ouders bsproken.... is het nou slimmer om de wagen op bv. me vader zij naam te zetten voor +/- 2 jaar, dat als ik 21 ben de wagen op mijn eigen naam zet, waardoor je minder verzekering betaald, en je grotere kans hebt dat ze je aannemen, maar da bouw je geen korting op.... of zet je em gelijk op je eigen naam, betaal je meer in het begin, en heb je meer moeite met een verzekeringsmaatschappij te vinden, maar dan heb je in de loop van je verzekerigs tijd wel meer kortig... lagere kosten dus.

maarja, dat is misschien wel een topic appart


Mijn auto staat onder mn vader zn naam maar ik ben hoofdbestuurder!! en ik bouw nog korting op ook!
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_14783300
Tsja, als je mazzel hebt dan kun je misschien inderdaad op je 18e een supra kopen. Of het verstandig is, is een hele andere vraag.

Het kost je waarschijnlijk wel geld om eerst een andere auto te kopen en daar een aantal jaren in te rijden, maar dat lijkt me toch de beste oplossing. Op je 18e in een supra? Ben je bereid om hem in een paar maanden om een boom te vouwen? No offense hoor, maar het inzicht, voertuigcontrole en zelfbeheersing die je nodig hebt om in een grote, snelle auto te rijden is toch behoorlijk meer dan voor b.v. een standaard corsaatje.

Geloof me maar als ik zeg dat je niks ziet, het niet praktisch is, en je je scheel betaalt aan van alles en nog wat. Maar je rijdt wel in stijl natuurlijk

Als je eenmaal je rijbewijs hebt, ga eens rustig shoppen. Saabje turbo, VW gti'tje, misschien vind je een standaard Corsaatje al leuk om mee te beginnen. Zonder rijervaring lijkt het me toch moeilijk om vooraf al te willen zeggen waar je in wilt rijden

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 20 november 2003 @ 15:01:28 #86
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14789725
stefan jij noemt allemaal hatchbackjes maar die vind ik zo ie zo niet mooi (persoonlijke smaak ) maar ja als ik hem tegen een boom oid parkeer dan is het natuurlijk zonde van de supra waar ik jaren voor heb gespaard

geloof me ik heb over dit alles al behoorlijk lang nagedacht. Als ik nu een auto zou kunnen kopen of zo dan zou ik zeker geen supra kopen maar een mustang of een hyundai coupe of zo. supra's zijn veel te goed voor roekeloze mensen

maar ik droom wel weer ff verder

The more debt, the better
pi_14789985
Vriend van me is bezig met restauratie van supra uit (ik meen) 1996, had zijn blok opgereden, is nu net weer klaar na revisatie, en als het goed is rijd deze dus volgende maand weer
  donderdag 20 november 2003 @ 15:15:24 #88
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14790141
stuur pics als ie klaar is is het een TT of een n/a ?
The more debt, the better
pi_14793055
Waarom zou je op je 18e meteen brokken maken met een auto van 300+ pk? Dat is dus echt onzin, en ligt compleet aan de persoon die erin rijdt.

Iemand die als een gestoorde rondrijdt in zijn/haar citroen AX is gevaarlijker dan een ''normaal'' iemand in een porsche.

Als ik op m'n 18e trouwens het geld had stond er ook allang een dikke auto voor de deur. 850Csi ofzo

pi_14793277
quote:
Op donderdag 20 november 2003 10:47 schreef -Eddow- het volgende:

[..]

Mijn auto staat onder mn vader zn naam maar ik ben hoofdbestuurder!! en ik bouw nog korting op ook!


zoz, vertel vertel, dan kan ik daar wat mee doen
want als me vader em neit op zijn naam wil, dan koop ik een 205 1,9 gti.. lekker goedkoop en vette wagens
  donderdag 20 november 2003 @ 20:24:28 #91
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14797767
ik snap trouwens niet waarom iedereen zegt van eerst een goedkope 'slome' auto zegt. als je eerst in een panda of zo rijdt en dan in een porsche oid dan heb je toch precies hetzelfde probleem?

als je nu iemand hebt die niks van auto's weet enzo dan kan ik het wel begrijpen.
ik heb anderhalf jaar bij een schadeherstelbedrijf gewerkt en weet dus redelijk wat van auto's af (kmocht een keer een 300zx TT parkeren (auto was van iemand die gescheidde was en hem niet meer kon betaluh en dus daar maar leit staan))

maarja terug op me verhaal als iedereen eerst langzaam moet beginnen waarom rijd montoya nu dan F1 ipv GT of zo

The more debt, the better
pi_14798943
Ik ben het daar niet mee eens. Er is een groot verschil tussen iemand die het gemeentehuis uit loopt en in een porsche stapt, en iemand die 5 jaar rijervaring heeft in een panda en DAN in een porsche stapt.

Kunnen schakelen en sturen is 1 ding, verkeersinzicht en ervaring zijn iets héél anders. En die heb je nog je niet na +- 20 rijlessen. Om met zo weinig ervaring in zo'n brute en onvergevende auto te stappen, is vragen om problemen.

En de praktijk wijst dat ook uit zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar wat statistieken van verzekeraars (en begrafenisondernemers) over de categorie 18-20 en 300+ pk auto's.

Mogelijke uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

En dan op pagina 3 weer ontopic

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_14801127
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:06 schreef StefanP het volgende:
Ik ben het daar niet mee eens. Er is een groot verschil tussen iemand die het gemeentehuis uit loopt en in een porsche stapt, en iemand die 5 jaar rijervaring heeft in een panda en DAN in een porsche stapt.

Kunnen schakelen en sturen is 1 ding, verkeersinzicht en ervaring zijn iets héél anders. En die heb je nog je niet na +- 20 rijlessen. Om met zo weinig ervaring in zo'n brute en onvergevende auto te stappen, is vragen om problemen.

En de praktijk wijst dat ook uit zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar wat statistieken van verzekeraars (en begrafenisondernemers) over de categorie 18-20 en 300+ pk auto's.

Mogelijke uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

En dan op pagina 3 weer ontopic


Dat zit dus allemaal tussen je oren. Ik reed ook meteen met een achterwielaangedreven auto met 200pk en een 4wd van 320. Alleen ik ben daar echt niet lomp mee gaan scheuren.

Vaak hebben de meer pk auto's ook meer handige dingen zoals abs/esp enzo. Dus het is zowieso al veiliger (in principe dus vergevender). Ik rijd liever met een 4wd auto met esp en abs in de sneeuw dan in een polo zonder deze dingen. Zelfs als die 4wd auto 5 keer zoveel pk heeft.

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je in het begin nog geen ervaring hebt, maar ervaring kun je opdoen in zowel een murcielago als in de panda van je moeder.

[Dit bericht is gewijzigd door _VoiD_ op 20-11-2003 22:17]

  donderdag 20 november 2003 @ 22:45:05 #94
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14802065
___________________________________________________________
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je in het begin nog geen ervaring hebt, maar ervaring kun je opdoen in zowel een murcielago als in de panda van je moeder.

___________________________________________________________

laat me moeder nu net een fiat panda hebben maaar ja deze topic gaat over supra'tjes dus terug op het onderwerp :d stefan ga jij hem nog tunen?

[Dit bericht is gewijzigd door flyguy op 21-11-2003 15:11]

The more debt, the better
pi_14854272
Stephan maak een high Res foto's van je stoelen en dan van het leer.
Kan ik even kijken wat je er aan kan doen.
Ben namelijk op zat schoenmaker en weet aardig wat van leer.
pi_14873740
Zal 'k doen de volgende keer dat ik een camera weet te lenen (heb er zelf geen)
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 24 november 2003 @ 09:15:06 #97
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14879954
quote:
Op zondag 23 november 2003 22:07 schreef StefanP het volgende:
Zal 'k doen de volgende keer dat ik een camera weet te lenen (heb er zelf geen)
Kom maar langs
  maandag 24 november 2003 @ 09:48:38 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_14880493
quote:
Op zondag 23 november 2003 22:07 schreef StefanP het volgende:
Zal 'k doen de volgende keer dat ik een camera weet te lenen (heb er zelf geen)
in ruil voor een ritje wil ik best wel ff fototjes maken hoor
pi_14914311
Zojuist even wat prijzen opgevraagd van onderdelen die ik wil vervangen... normale slijtage enzo, maar het is wel zo mooi als delen van dashbord en console nieuw vervangen worden.

Dacht ik dus, tot ik de prijzen hoorde... eventjes een klein draai dingetje voor de airco, waar een roostertje gebroken is? 72 euro meneer. Een stukje plastic om de pook heen? 120 euro!! Asbakje? 52 euro.... Dingen die veel groter zijn zoals de hele voorbumper en bodemplaat van de motor (wil ik ook vervangen) kosten relatief gezien veel minder: 265 en 322 euro resp.

Dat ze voor die kleine klote dingetjes zo veel durven te vragen, en dan doe ik het inbouwen nog zelf ook, dus alleen de onderdelen!

En even naar de sloop gaan is er natuurlijk niet bij

Grmbl.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_14914395
sloop in japan bellen/mailen? heb wel eens ergens pics gezien van iemand die in japan of taiwan oid op vakantie was en wat onderdeeltjes voor een auto ging scoren... daar zitten gewoon sloperijen/onderdelenbedrijven zoals er hier schoenenwinkels zijn: gewoon in een winkelstraat, en de 2JZ's liggen op straat met een prijskaartje erop...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')