quote:das handig...
Op woensdag 19 november 2003 18:13 schreef flyguy het volgende:
ik weet het maar me pa werkt voor een verzekeringsbedrijf als schade-expert dus die kan wel helpen
maar wil je je supra gaan importeren? of hier in NL kopen, of een MKIII? Ik vind het wel knap dat je zoveel geld gespaart op heb op deze leeftijd, om een supra te kopen.
en als je echt 1 japanse supra MKIV wil hebben, vind je het dan niet jammer\vervelend dat het stuur aan de verkeerde kant zit, weinig autorij-ervaring en dan beginnen met 1 auto van 280pk en het stuur aan de rechterkant... behoorlijk lastig, en je vader is nog wel schade-expert ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 19-11-2003 18:20]
maarja, dat is misschien wel een topic appart
quote:stuur rechts is erg kut bij de mac, parking enz. maar vooral redelijk gevaarlijk met inhalen, opzich is eerst ff ervaring opdoen in 1 "gewone" auto niet zo verkeerd. (MR2 ofzo is ook leuk, snel en heeft achterwielaandrijving.)
Op woensdag 19 november 2003 18:59 schreef flyguy het volgende:
stuur aan de rechterkant vind ik juist mooiiedereen heeft het stuur al links maar ja wel kut bij de mac en zo. en ja ik heb al een redelijk bedrag gespaart voor een mk4 TT.
als ik er een heb en ik het gevoel heb dat ik ken wat de wagen kan en zo dan ga ik hem motorisch tunen, uiterlijk kan wel eerder, maar dan moet je er toch minstens een half jaar mee hebben gereden vind ik.
met een supra kan je erg ver gaan, maar ALS je over de grens ga.....
dag supra... dus het is idd handig om je auto goed te kennen.
en ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.
quote:Das wel erg veel geld, ik heb het uiteraard niet over een nieuwere MR2, maar gewoon een SW11 of misschien zelfs een SW20 (als je dan toch wat meer geld heb en perse 1 turbo moet hebben kan je ook een SW20 turbo nemen, achterwielaandrijving middenmotor en 240 pk
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
ja ik weet dat mr2 leuk is maar als ik daar eerst bijv 2 jaar ervaring mee ga opdoen ben ik ook al gauw 10000 euro aan kwijt
quote:klopt, alleen de ene auto is meer vergevingsgezind dan de ander en daarom is het met zo'n auto behoorlijk gevaarlijk om de grenzen te gaan zoeken maar goed de tijd zal het leren
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
en ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.
quote:Zo'n ouwe AW 11 heb je al voor 2000 eur hoor, en vandaag de ag zijn het echt 'liefhebber auto's ' dus zoveel zul je ook niet afschrijven
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
ja ik weet dat mr2 leuk is maar als ik daar eerst bijv 2 jaar ervaring mee ga opdoen ben ik ook al gauw 10000 euro aan kwijten ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.
quote:Mijn auto staat onder mn vader zn naam maar ik ben hoofdbestuurder!! en ik bouw nog korting op ook!
Op woensdag 19 november 2003 18:18 schreef -Muse- het volgende:
Jah dat heb ik ook met me ouders bsproken.... is het nou slimmer om de wagen op bv. me vader zij naam te zetten voor +/- 2 jaar, dat als ik 21 ben de wagen op mijn eigen naam zet, waardoor je minder verzekering betaald, en je grotere kans hebt dat ze je aannemen, maar da bouw je geen korting op.... of zet je em gelijk op je eigen naam, betaal je meer in het begin, en heb je meer moeite met een verzekeringsmaatschappij te vinden, maar dan heb je in de loop van je verzekerigs tijd wel meer kortig... lagere kosten dus.maarja, dat is misschien wel een topic appart
Het kost je waarschijnlijk wel geld om eerst een andere auto te kopen en daar een aantal jaren in te rijden, maar dat lijkt me toch de beste oplossing. Op je 18e in een supra? Ben je bereid om hem in een paar maanden om een boom te vouwen? No offense hoor, maar het inzicht, voertuigcontrole en zelfbeheersing die je nodig hebt om in een grote, snelle auto te rijden is toch behoorlijk meer dan voor b.v. een standaard corsaatje.
Geloof me maar als ik zeg dat je niks ziet, het niet praktisch is, en je je scheel betaalt aan van alles en nog wat. Maar je rijdt wel in stijl natuurlijk ![]()
Als je eenmaal je rijbewijs hebt, ga eens rustig shoppen. Saabje turbo, VW gti'tje, misschien vind je een standaard Corsaatje al leuk om mee te beginnen. Zonder rijervaring lijkt het me toch moeilijk om vooraf al te willen zeggen waar je in wilt rijden
geloof me ik heb over dit alles al behoorlijk lang nagedacht. Als ik nu een auto zou kunnen kopen of zo dan zou ik zeker geen supra kopen maar een mustang of een hyundai coupe of zo. supra's zijn veel te goed voor roekeloze mensen ![]()
maar ik droom wel weer ff verder
Iemand die als een gestoorde rondrijdt in zijn/haar citroen AX is gevaarlijker dan een ''normaal'' iemand in een porsche.
Als ik op m'n 18e trouwens het geld had stond er ook allang een dikke auto voor de deur. 850Csi ofzo
quote:zoz, vertel vertel, dan kan ik daar wat mee doen
Op donderdag 20 november 2003 10:47 schreef -Eddow- het volgende:[..]
Mijn auto staat onder mn vader zn naam maar ik ben hoofdbestuurder!! en ik bouw nog korting op ook!
als je nu iemand hebt die niks van auto's weet enzo dan kan ik het wel begrijpen.
ik heb anderhalf jaar bij een schadeherstelbedrijf gewerkt en weet dus redelijk wat van auto's af (kmocht een keer een 300zx TT parkeren
(auto was van iemand die gescheidde was en hem niet meer kon betaluh en dus daar maar leit staan))
maarja terug op me verhaal als iedereen eerst langzaam moet beginnen waarom rijd montoya nu dan F1 ipv GT of zo
Kunnen schakelen en sturen is 1 ding, verkeersinzicht en ervaring zijn iets héél anders. En die heb je nog je niet na +- 20 rijlessen. Om met zo weinig ervaring in zo'n brute en onvergevende auto te stappen, is vragen om problemen.
En de praktijk wijst dat ook uit zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar wat statistieken van verzekeraars (en begrafenisondernemers) over de categorie 18-20 en 300+ pk auto's.
Mogelijke uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
En dan op pagina 3 weer ontopic
quote:Dat zit dus allemaal tussen je oren. Ik reed ook meteen met een achterwielaangedreven auto met 200pk en een 4wd van 320. Alleen ik ben daar echt niet lomp mee gaan scheuren.
Op donderdag 20 november 2003 21:06 schreef StefanP het volgende:
Ik ben het daar niet mee eens. Er is een groot verschil tussen iemand die het gemeentehuis uit loopt en in een porsche stapt, en iemand die 5 jaar rijervaring heeft in een panda en DAN in een porsche stapt.Kunnen schakelen en sturen is 1 ding, verkeersinzicht en ervaring zijn iets héél anders. En die heb je nog je niet na +- 20 rijlessen. Om met zo weinig ervaring in zo'n brute en onvergevende auto te stappen, is vragen om problemen.
En de praktijk wijst dat ook uit zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar wat statistieken van verzekeraars (en begrafenisondernemers) over de categorie 18-20 en 300+ pk auto's.
Mogelijke uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
En dan op pagina 3 weer ontopic
Vaak hebben de meer pk auto's ook meer handige dingen zoals abs/esp enzo. Dus het is zowieso al veiliger (in principe dus vergevender). Ik rijd liever met een 4wd auto met esp en abs in de sneeuw dan in een polo zonder deze dingen. Zelfs als die 4wd auto 5 keer zoveel pk heeft.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je in het begin nog geen ervaring hebt, maar ervaring kun je opdoen in zowel een murcielago als in de panda van je moeder.
[Dit bericht is gewijzigd door _VoiD_ op 20-11-2003 22:17]
___________________________________________________________
laat me moeder nu net een fiat panda hebben
maaar ja deze topic gaat over supra'tjes dus terug op het onderwerp :d stefan ga jij hem nog tunen?
[Dit bericht is gewijzigd door flyguy op 21-11-2003 15:11]
quote:Kom maar langs
Op zondag 23 november 2003 22:07 schreef StefanP het volgende:
Zal 'k doen de volgende keer dat ik een camera weet te lenen (heb er zelf geen)
quote:in ruil voor een ritje wil ik best wel ff fototjes maken hoor
Op zondag 23 november 2003 22:07 schreef StefanP het volgende:
Zal 'k doen de volgende keer dat ik een camera weet te lenen (heb er zelf geen)
Dacht ik dus, tot ik de prijzen hoorde... eventjes een klein draai dingetje voor de airco, waar een roostertje gebroken is? 72 euro meneer. Een stukje plastic om de pook heen? 120 euro!! Asbakje? 52 euro.... Dingen die veel groter zijn zoals de hele voorbumper en bodemplaat van de motor (wil ik ook vervangen) kosten relatief gezien veel minder: 265 en 322 euro resp.
Dat ze voor die kleine klote dingetjes zo veel durven te vragen, en dan doe ik het inbouwen nog zelf ook, dus alleen de onderdelen!
En even naar de sloop gaan is er natuurlijk niet bij ![]()
Grmbl.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |