Toekomstige mods, restauraties, foto's en zo worden tzt hier in gepleurd
Maar vooralsnog: hij is goedgekeurd! Vrijdag 150km naar de RDW gereden, alwaar de boos kijkende RDW meneer niets kon vinden (waardoor hij nog bozer ging kijken). De douane heeft me ook nog een poot uitgedraaid door het leren interieur en targa dak als 'opties' aan te merken, waardoor de BPM dus steeg. Protesteren hielp niet want het 'staat zo in het systeem'.... in hetzelfde systeem waar staat dat het toch écht een toyota supra 3.0 V6 was
Maar ja, over 3-4 werkdagen is het kenteken er dus!
Er moet nog veel gebeuren, de slag in de velg rechtsvoor is hoogst irritant. Boven de 60 trilt het stuur en bij 200 trilt het nog Dat wordt dus meteen gemaakt, ik wil liever geen schade aan het stuurhuis of zo. Dan moet het huidige alarm er uit, een dure Cliffords er in, alle slangetjes moeten vervangen worden door goeie siliconen slangetjes, er moet nog van alles gecheckt worden (compressietest, turbo's, alles wat ze bij de garage dus niet gedaan hebben), ....
Het spatbord boven het wiel linksachter is trouwens deels overgespoten, dat viel de maat van me die mee was op. Had het zelf niet eens gezien. Gevalletje schade dus... waarschijnlijk alleen blik, gelukkig.
Hij rijdt wel als een beest, bij 1800 toeren of zo begint turbo nr. 1 al, om bij 4000 toeren door nr. 2 gevolgd te worden. Je hoort ze echt, lekker geluidje! Die maat van me merkte ook steeds op dat we ongeacht de snelheid maar zo'n 2-3000 toeren maakten bij constante snelheid... de motor had het er dus maar makkelijk mee. Er ging nog net geen waarschuwingslampje branden van 'hé joh doe eens iets, ik val hier in slaap...'
De stoelen zitten werkelijk waar fantastisch, de kuipstoeltjes van mijn 206 GTItje zijn er niks bij. Echt heerlijk. Het stuur is ook geweldig, heerlijk zacht glad leer.
De automaat blijft er trouwens in, die is goddelijk heerlijk lekker. Stukje in de file gereden, geen centje pijn. Verder de cruise control lekker aan... aaah
Maar genoeg geluld, hier wat foto's:
Dikke bak echt waar
quote:ja das natuurlijk wel handig zon glad stuur
Op zaterdag 8 november 2003 20:34 schreef StefanP het volgende:
Hier verder met het gebeuren rondom StefanP's supra (deel 1)!
Het stuur is ook geweldig, heerlijk zacht glad leer.
Lijkt me méga bruut dat ding eens een keer te zien. WOW.
Is de auto wel ' dagelijks' te gebruiken nu? of toch liever eerst niet zoveel? dit omdat ik uit je verhaaltie hierboven proef dat je niet geheel tevreden bent...
Mja... eerst maar eens langs supracity, en de supradoc.
quote:Ik wou het net zeggen, ben daar ook al eens geweest
Op zaterdag 8 november 2003 20:54 schreef StefanP het volgende:
SorryHet was in Rijen (tussen Breda en Tilburg)... al die keuringsstations zullen wel op elkaar lijken
Of valt het wel mee ?
quote:Het trillen is best wel erg.. en niet alleen tussen 80-100 of zo, gewoon vanaf 50+ continu. Dat wordt het eerste waar een afspraak voor wordt gemaakt... ik weet ook niet hoe lang de vorige eigenaar er zo mee heeft gereden! Het vreemde is ook dat ik het tijdens de proefrit niet heb gemerkt. Schade van het transport? Ik zou het echt niet weten... maar de velg moet dus gericht worden, en dan kunnen ze ook meteen controleren of de balancering e.d. van de rest wel klopt. Ik denk dat ik hem maar laat staan tot die afspraak, die ene week kan ik ook nog wel zonder.
Op zondag 9 november 2003 11:38 schreef renkie het volgende:
Zou maar niet te veel rijden met de slag in dat wiel? Dat vinden je lagers en ophangen niet echt leuk toch ?Of valt het wel mee ?
ps: dat ding kan je volgens mij ONTZETTEND opvoeren
quote:dus..
heph zei tegen zichzelf:WAT een VETTE auto
Ziet er echt goed uit! Zou 'm wel eens in 't echt willen zien...
Goed bezig StefanP, nu nog de discobal aan de binnenspiegel...
quote:We zijn van en naar het RDW 5 Porsches tegengekomen, eerlijk waar.. en een rode Ferarri Testarossa bij Nijmegen
Op zondag 9 november 2003 12:17 schreef dalai het volgende:
Vette bak! En het mooie is dat er zo weinig van rondrijden. Volgens mij kan je ze in Nederland op een hand tellen en dus exclusiever dan een Ferrari
Ik zoek me nog een goede zaak waar ze een 19" velg kunnen repareren, www.wheeltrim.nl (in mijn ogen de beste) kan maar tot 18" aan. Bij de Toyota dealer was het ook 18", misschien de velgendokter?Maar dan ben je meteen een week je velgen kwijt, ik wil gewoon kunnen binnenrijden, uurtje of 2 wachten en weer vertrekken.
groeten
quote:dat vind ik ook, maar mening 1 op dit forum niet...
Op zondag 9 november 2003 20:01 schreef Tjabbo het volgende:
Lelijk stuur?
Dat stuur is MEGA!Veel beter dan die kale momo shit
Je hebt de eigendomspapieren uit het land van herkomst nodig, en dan kun je de RDW bellen en een afspraak maken. Op die dag moet je je rijbewijs, de eigendomspapieren en het bovenste deel van het verwijderingsbijdrage acceptgiro papiertje bij je hebben. BPM achteraf te voldoen bij de douane die er ook zit.
WA verzekering kun je bij het ADAC regelen als je hem uit DL terug wil rijden ipv transporteren, moet je wel een en ander regelen bij het gemeentehuis. Staat in een post ergens in het archief hier in PTA als je zoekt naar importeren.
Daar komt het in het kort op neer. Bij een auto van buiten de EU nog meer.
quote:Vraag eens op supras.nl forum
Op maandag 10 november 2003 13:10 schreef foetre het volgende:
heb je nog leuke sites waar ze te koop staan behalve autotrader.com waar heel veel mooie staan
en mobile.de
uit amerika imorteren lijkt me zinloos zo veel xtra kosten voor verscheping of niet
quote:Jij is nie ken sow goe nederlansch taal?
Op maandag 10 november 2003 13:38 schreef foetre het volgende:
een zwitserse site weet iemand die schijnt goed te doen daar
quote:
Op maandag 10 november 2003 14:09 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Jij is nie ken sow goe nederlansch taal?
[offtopic]
Al eens afgevraagd waarom een Skyline GTR-R34 duurder is dan een Supra MK4?
Juist, betere prestaties.
[/offtopic]
quote:omfg. sukkel
Op maandag 10 november 2003 14:42 schreef Scepsis het volgende:
Ik heb onlangs een Supra MK4 in Roosendaal gezien met lakkleur zilver. Vond hem niet echt mooi, ik vond zelfs tegenvallen.[offtopic]
Al eens afgevraagd waarom een Skyline GTR-R34 duurder is dan een Supra MK4?Juist, betere prestaties.
[/offtopic]
quote:begint ie weer hoor
Op maandag 10 november 2003 14:42 schreef Scepsis het volgende:
Ik heb onlangs een Supra MK4 in Roosendaal gezien met lakkleur zilver. Vond hem niet echt mooi, ik vond zelfs tegenvallen.[offtopic]
Al eens afgevraagd waarom een Skyline GTR-R34 duurder is dan een Supra MK4?Juist, betere prestaties.
[/offtopic]
Dat de Skyline duurder is heeft helemaal nix met de prestatie's te maken, de Skyline is iig exclusiever dus in principe kostbaarder + je MOET em wl importeren enz. enz. enz. allemaal factoren waardoor hij duurder kan zijn tevens is het niet belangrijk hoe duur 1 auto is.
als je die skyline zo fantastisch vind en die suup niet, begin je toch lekker 1 topic: Scepsis Skyline blaat topic....
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 10-11-2003 15:48]
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
begint ie weer hoor
Dat de Skyline duurder is hoeft helemaal nix met de prestatie's te maken, de Skyline is iig exclusiever dus in principe kostbaarder + je MOET em wl importeren enz. enz. enz. allemaal factoren waardoor hij duurder kan zijn tevens is het niet belangrijk hoe duur 1 auto is.
als je die skyline zo fantastisch vind en die suup niet, begin je toch lekker 1 topic: Scepsis Skyline blaat topic....
Ik krijg zo'n beetje 't schijt van die gozer. (blijkbaar ben ik dus ook niet de enige)
Misschien dat een mod hem kan aanspreken?
zo genoeg BS.
Steef, ik schrok me de tring man
Hij's wel vet hoor hé.
Maar als ik 't zo goed snap ben je dus ook @ PTAMeet dan hé?
quote:Er is al een Skyline vs Supra topic. Post daar dan, loser!
Op maandag 10 november 2003 14:42 schreef Scepsis het volgende:
Ik heb onlangs een Supra MK4 in Roosendaal gezien met lakkleur zilver. Vond hem niet echt mooi, ik vond zelfs tegenvallen.[offtopic]
Al eens afgevraagd waarom een Skyline GTR-R34 duurder is dan een Supra MK4?Juist, betere prestaties.
[/offtopic]
quote:Als de velg gefixt of vervangen is wel, tot die tijd is het beter als er niet meer in gereden wordt
Op maandag 10 november 2003 15:39 schreef t0n het volgende:[..]
Maar als ik 't zo goed snap ben je dus ook @ PTAMeet dan hé?
quote:Reserve wiel dude
Op maandag 10 november 2003 16:20 schreef StefanP het volgende:[..]
Als de velg gefixt of vervangen is wel, tot die tijd is het beter als er niet meer in gereden wordt
Mooie bak man, echt waar. DE supra mkiv is de grootste wolf in schaapskleren. Met een paar tuningsmiddelen is een porsche of een ferrari kansloos.
Als je wilt gaan tunen of stylen, kan ik misschien van hulp zijn. Weet veel over die bakkie, weet je. Ken mensen die ook spullen kunnen leveren ervoor.
Mooie velgen trouwens....
groetjes,
Selcuk
EDIT: spam en dat mag niet
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 12-11-2003 19:13]
quote:Bedankt voor uw bewezen bijdrage.
Op woensdag 12 november 2003 19:03 schreef elturkoluvn200sx het volgende:
AAAAAAHHHH de supra mkiv.Mooie bak man, echt waar. DE supra mkiv is de grootste wolf in schaapskleren. Met een paar tuningsmiddelen is een porsche of een ferrari kansloos.
Als je wilt gaan tunen of stylen, kan ik misschien van hulp zijn. Weet veel over die bakkie, weet je. Ken mensen die ook spullen kunnen leveren ervoor.
Mooie velgen trouwens....
groetjes,
SelcukEDIT: spam en dat mag niet
En zal ik maar niks vertellen over die Skyline, want ik wil liever niet dat iemand in zijn broek gaat doen van schrik als hij in een Skyline rijdt.
-Einde bericht, ik reageer verder niet meer op in dit topic.
EDIT: generalisering
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 12-11-2003 19:15]
quote:Dat komt dan mooi uit!
Op woensdag 12 november 2003 19:09 schreef Scepsis het volgende:[..]
Bedankt voor uw bewezen bijdrage.
En zal ik maar niks vertellen over die Skyline, want ik wil liever niet dat iemand in zijn broek gaat doen van schrik als hij in een Skyline rijdt.
-Einde bericht, ik reageer verder niet meer op in dit topic.
EDIT: generalisering
De skyline is een fantastische sportauto. Ik zou zelfs niet eens weten welke ik meer prefreer, de skyline of de supra.
De supra IS de grootste wolf in schaapskleren, want met een dikke turbo, benzine upgrade, computer en koeling is de supra in staat tot 1000pk heel te blijven.MET de standard blok en kop. Geen een enkele andere fabrieksauto evenaart dit. Dit is een feit.
De skyline heeft de betere specificaties. Een van de beste 4WD systemen ter wereld. Een kop die tot 10.000 rpm kan toeren en zeker in staat om boven de 1000 pk te komen.
MAAR bij de skyline moet boven de 550 pk grotere ingrepen gedaan worden aan blok en kop. De transmissie is bijna gelijk van beiden ( GETRAG ).
Ik vind het zinloos om te twisten over de betere auto. Ik weet wel dat ik het belangrijk vind om de stuur aan de juiste zijde te hebben en bij pech bij de Toyota dealer ( over de hele wereld ) een bijv. een zekering kan bestellen. Daarom heb ik liever een supra.
De skyline is wel de snelste van de beiden. Wat wil je met 4wd. In Japan wordt de skyline ook hoger aangezien dan de supra wat betreft de 400m. DE supra krijgt meer waardering voor zijn circuit eigenschappen.
Laten we alstublieft geen Japanse Sportauto's afkraken.
Scepsis de Nissan Skyline is wel degelijk top, hoor.
Om zo een auto te bezitten moet je genoeg poen hebben, waarschijnlijk het dubbele dan een supra. Als je wat kunt missen, hoor ik het wel
PS
Wel eens nagedacht hoe je een kaartje in een parkeergarage invoerd??
quote:ik heb er meerdere, zal ff voor je kijken.
Op donderdag 13 november 2003 18:18 schreef StefanP het volgende:
Heeft iemand misschien de Nederlandse (of andere Europese) verkoop brochures van de supra? Ik wil nl. bezwaar aantekenen tegen de BPM over het targa dak en het leren interieur, en zo'n brochure kan vast wel bevestigen dat die standaard waren op alle Nederlandse supras...
je hebt mail
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 13-11-2003 23:28]
quote:Hij wel.
Op donderdag 13 november 2003 23:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
ik heb er meerdere, zal ff voor je kijken.
je hebt mail
quote:ik zal daar eens aan beginnen, alleen sommige zijn 1 beetje te groot voor de scanner, daar verzin ik nog wel wat op
Op vrijdag 14 november 2003 08:50 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hij wel.
Je ging ze nog voor me scannen.ghehe. MSN?
Ga je er nog dingen aan veranderen/ tunen of hou je em in de huidige staat?
Zoalssie nu is, issie erg mooi, een beetje lager zou em nog mooier maken, maar zo issie al
Vrijdag a.s. komt het Clifford alarm er in, en alle 4 de velgen moeten gemaakt of vervangen worden Ben nl. bij de velgenboer geweest, we hebben ze allemaal gecheckt, en er zit dus in elke velg een slag. Heel irritant
Repareren kost nl. ook al 400 euro en dan heb je nog geen garantie dat het weer 100% wordt.
Flink balen dus, hoe krijgt ie het voor elkaar. Maar 1 ding geleerd: als je een auto koopt met LM velgen, laat dat ding op een brug zetten, en laat de wielen snel draaien. Met het oog kun je vaak zien of de velg al goed is. Oh en zoek een kaarsrechte weg op met goed wegdek (m.a.w. niet in Spanje dus) zodat je het tijdens het rijden ook merkt!
Maaruh het wensen lijstje: opnieuw spuiten, ander audio systeem, stoelen opnieuw bekleden of vervangen, brembo's of een ander vet rem systeem, single of upgraded dual turbo's, ander fuel systeem, blowoff valve, nieuw shortblock, dashbord en omgeving vervangen door nieuw, andere downpipe en uitlaat, enz.
quote:waarom wil jij een nieuw shortblock?
Op zondag 16 november 2003 13:22 schreef StefanP het volgende:
Yep, ik heb een heel verlanglijstje, maar eerst moeten er nog een paar noodzakelijke dingen gebeuren... en daarna veel sparenVrijdag a.s. komt het Clifford alarm er in, en alle 4 de velgen moeten gemaakt of vervangen worden
Ben nl. bij de velgenboer geweest, we hebben ze allemaal gecheckt, en er zit dus in elke velg een slag. Heel irritant
Repareren kost nl. ook al 400 euro en dan heb je nog geen garantie dat het weer 100% wordt.
Flink balen dus, hoe krijgt ie het voor elkaar. Maar 1 ding geleerd: als je een auto koopt met LM velgen, laat dat ding op een brug zetten, en laat de wielen snel draaien. Met het oog kun je vaak zien of de velg al goed is. Oh en zoek een kaarsrechte weg op met goed wegdek (m.a.w. niet in Spanje dus) zodat je het tijdens het rijden ook merkt!
Maaruh het wensen lijstje: opnieuw spuiten, ander audio systeem, stoelen opnieuw bekleden of vervangen, brembo's of een ander vet rem systeem, single of upgraded dual turbo's, ander fuel systeem, blowoff valve, nieuw shortblock, dashbord en omgeving vervangen door nieuw, andere downpipe en uitlaat, enz.
quote:Probeer hier eens voor je velgen ?
Op zondag 16 november 2003 13:22 schreef StefanP het volgende:
Yep, ik heb een heel verlanglijstje, maar eerst moeten er nog een paar noodzakelijke dingen gebeuren... en daarna veel sparenVrijdag a.s. komt het Clifford alarm er in, en alle 4 de velgen moeten gemaakt of vervangen worden
Ben nl. bij de velgenboer geweest, we hebben ze allemaal gecheckt, en er zit dus in elke velg een slag. Heel irritant
Repareren kost nl. ook al 400 euro en dan heb je nog geen garantie dat het weer 100% wordt.
Flink balen dus, hoe krijgt ie het voor elkaar. Maar 1 ding geleerd: als je een auto koopt met LM velgen, laat dat ding op een brug zetten, en laat de wielen snel draaien. Met het oog kun je vaak zien of de velg al goed is. Oh en zoek een kaarsrechte weg op met goed wegdek (m.a.w. niet in Spanje dus) zodat je het tijdens het rijden ook merkt!
Maaruh het wensen lijstje: opnieuw spuiten, ander audio systeem, stoelen opnieuw bekleden of vervangen, brembo's of een ander vet rem systeem, single of upgraded dual turbo's, ander fuel systeem, blowoff valve, nieuw shortblock, dashbord en omgeving vervangen door nieuw, andere downpipe en uitlaat, enz.
Ik heb gister de celica gepoetst. Helemaal klaar voor de winter, en voor een minimeet met fotoshoot eigenlijk
quote:First post! en dat nog wel in PTA
Op maandag 17 november 2003 18:54 schreef flyguy het volgende:
nog ongeveer 600 dagen dan hoop ik ook de turbo's horen fluiten ......................
Misschien iets meer info? 600 dgn is nogal even verwijderd van hier, en een turbo zit al op de eerste de beste diesel.
mja, verder een zeer strakke wagen, heb je al wat ervaring met snelle jappen, ofniet?
2 december moet ik voor me 2e keer op voor me rijbewijs, en als ik slaag hoop ik dat er voor et eind van dit jaar een '94 Eclipse voor de deur staat Tjah, je moet goedkoop beginnen he
verder succes met je project
Geen ervaring met Japanners verder...
quote:Wat gaan de eerste mods zijn??
Op dinsdag 18 november 2003 14:33 schreef StefanP het volgende:
Als het goed is zo'n 330pk. Maar hij is niet gedyno'd hoor, dus het kunnen er net zo goed ietsje minder zijn. Hij is nog niet door een expert nagekeken of gemodGeen ervaring met Japanners verder...
Wastegate shimmen en een flink ander luchtfilter?
Die zijn het goedkoopst volgens mij.
quote:nou we zitten in een supra topic en ik heb het over turbo'S dus neem een wilde gok
Op maandag 17 november 2003 21:22 schreef Tjabbo het volgende:[..]
First post! en dat nog wel in PTA
Welkom.Misschien iets meer info? 600 dgn is nogal even verwijderd van hier, en een turbo zit al op de eerste de beste diesel.
quote:wat bedoel je hier precies mee, als ik vragen mag
Op dinsdag 18 november 2003 18:11 schreef flyguy het volgende:[..]
en turbo'S heb je in productiewagens alleen in japan zoals je vast wel weet)
quote:ik vraag wat je bedoelt met die zin... niet welke auto je bedoelt.
Op dinsdag 18 november 2003 18:20 schreef flyguy het volgende:
oke ik bedoel een supra TT dat jullie er nu al achter zijn
quote:inderdaad. want zoals ik het opvat zouden alleen jappen geblazen motoren maken. en dat is niet zo.
Op dinsdag 18 november 2003 18:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
ik vraag wat je bedoelt met die zin... niet welke auto je bedoelt.
Daarnaast zitten we in het topic over "stefan's" supra, als je het zo letterlijk nemen wilt, en is de supra ook NA leverbaar geweest.
Als je nu eens wat meer info kon geven. die diesel was natuurlijk een garpje, dat zal je nu wel doorhebben. Dit topic gaat over een MKIV, maar je kunt ook wel MKII of MKIII kopen met turbo. (en na modificatie met twin turbo's)
Maar goed, we wachten dus op de supra die je al hebt??? of nog moet gaan kopen??? of wachten tot je je rijbewijs hebt over 2 jaar?
Je bent 17 ???, en wilt direct een 300+bhp auto gaan rijden? begin maar eens met een starlet. (welke je trouwens ook af fabriek met turbo krijgen kunt. zoek maar eens op "starlet glanza")
kortom, we snappen geen bal van je verhaal.
(No offence trouwens )
btw aub geen verhaal over eerst een minder prestatieauto verhaal want dat kost uiteindelijk toch meer geld.
nog 2 jaar
Maar kijk nou bv. naar een Mitsubishi Eclipse, of een Nissan 180,200 of 240sx? Dat zijn mooie wagens om mee te beginnen, en ik zelf ga voor de Eclipse. (110kw/150pk op auto van 1200kg) Ik wil hem gaan tunen etc, maar voordat ik dat doe ga ik eerst die auto onder me hand zien te krijgen.... je rijd jezelf zeer snel kapot of kreupel met een opgevoerde bak...
maarjah, das mij mening, je kan er wat van opsteken, of het gewoon negeren, boeid me niet
ik wil het gelijk goed doen en ik weet dat het veel geld kost en zo (vooral verzekeren, de meeste willen je tussen de 18 en 24 met zo'n auto niet eens hebben )
maar ja ik wil niet iemand zijn die wijs doet met een golf gti'tje of een ricer met een civicje
quote:en ze hebben daar groot gelijk in en ook hele goede redenen voor!
Op woensdag 19 november 2003 17:41 schreef flyguy het volgende:
(vooral verzekeren, de meeste willen je tussen de 18 en 24 met zo'n auto niet eens hebben)
quote:neem maar van mij aan dat het jezelf niet lukt om op je 18de of 20ste of 23ste een auto met 200+ pk te gaan verzekeren.
Op woensdag 19 november 2003 17:41 schreef flyguy het volgende:
ik weet het allemaal maar ja een 150 pk eclipse met 1200 kg dan heb je al halve supra prestatiesik wil het gelijk goed doen en ik weet dat het veel geld kost en zo (vooral verzekeren, de meeste willen je tussen de 18 en 24 met zo'n auto niet eens hebben
)
maar ja ik wil niet iemand zijn die wijs doet met een golf gti'tje of een ricer met een civicje
daar komen je ouders voor het eerst als handig om de hoek zeilen!
quote:das handig...
Op woensdag 19 november 2003 18:13 schreef flyguy het volgende:
ik weet het maar me pa werkt voor een verzekeringsbedrijf als schade-expert dus die kan wel helpen
maar wil je je supra gaan importeren? of hier in NL kopen, of een MKIII? Ik vind het wel knap dat je zoveel geld gespaart op heb op deze leeftijd, om een supra te kopen.
en als je echt 1 japanse supra MKIV wil hebben, vind je het dan niet jammer\vervelend dat het stuur aan de verkeerde kant zit, weinig autorij-ervaring en dan beginnen met 1 auto van 280pk en het stuur aan de rechterkant... behoorlijk lastig, en je vader is nog wel schade-expert
[Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 19-11-2003 18:20]
maarja, dat is misschien wel een topic appart
quote:stuur rechts is erg kut bij de mac, parking enz. maar vooral redelijk gevaarlijk met inhalen, opzich is eerst ff ervaring opdoen in 1 "gewone" auto niet zo verkeerd. (MR2 ofzo is ook leuk, snel en heeft achterwielaandrijving.)
Op woensdag 19 november 2003 18:59 schreef flyguy het volgende:
stuur aan de rechterkant vind ik juist mooiiedereen heeft het stuur al links maar ja wel kut bij de mac en zo. en ja ik heb al een redelijk bedrag gespaart voor een mk4 TT.
als ik er een heb en ik het gevoel heb dat ik ken wat de wagen kan en zo dan ga ik hem motorisch tunen, uiterlijk kan wel eerder, maar dan moet je er toch minstens een half jaar mee hebben gereden vind ik.
met een supra kan je erg ver gaan, maar ALS je over de grens ga..... dag supra... dus het is idd handig om je auto goed te kennen.
en ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.
quote:Das wel erg veel geld, ik heb het uiteraard niet over een nieuwere MR2, maar gewoon een SW11 of misschien zelfs een SW20 (als je dan toch wat meer geld heb en perse 1 turbo moet hebben kan je ook een SW20 turbo nemen, achterwielaandrijving middenmotor en 240 pk
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
ja ik weet dat mr2 leuk is maar als ik daar eerst bijv 2 jaar ervaring mee ga opdoen ben ik ook al gauw 10000 euro aan kwijt
quote:klopt, alleen de ene auto is meer vergevingsgezind dan de ander en daarom is het met zo'n auto behoorlijk gevaarlijk om de grenzen te gaan zoeken maar goed de tijd zal het leren
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
en ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.
quote:Zo'n ouwe AW 11 heb je al voor 2000 eur hoor, en vandaag de ag zijn het echt 'liefhebber auto's ' dus zoveel zul je ook niet afschrijven
Op woensdag 19 november 2003 22:57 schreef flyguy het volgende:
ja ik weet dat mr2 leuk is maar als ik daar eerst bijv 2 jaar ervaring mee ga opdoen ben ik ook al gauw 10000 euro aan kwijten ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn.
quote:Mijn auto staat onder mn vader zn naam maar ik ben hoofdbestuurder!! en ik bouw nog korting op ook!
Op woensdag 19 november 2003 18:18 schreef -Muse- het volgende:
Jah dat heb ik ook met me ouders bsproken.... is het nou slimmer om de wagen op bv. me vader zij naam te zetten voor +/- 2 jaar, dat als ik 21 ben de wagen op mijn eigen naam zet, waardoor je minder verzekering betaald, en je grotere kans hebt dat ze je aannemen, maar da bouw je geen korting op.... of zet je em gelijk op je eigen naam, betaal je meer in het begin, en heb je meer moeite met een verzekeringsmaatschappij te vinden, maar dan heb je in de loop van je verzekerigs tijd wel meer kortig... lagere kosten dus.maarja, dat is misschien wel een topic appart
Het kost je waarschijnlijk wel geld om eerst een andere auto te kopen en daar een aantal jaren in te rijden, maar dat lijkt me toch de beste oplossing. Op je 18e in een supra? Ben je bereid om hem in een paar maanden om een boom te vouwen? No offense hoor, maar het inzicht, voertuigcontrole en zelfbeheersing die je nodig hebt om in een grote, snelle auto te rijden is toch behoorlijk meer dan voor b.v. een standaard corsaatje.
Geloof me maar als ik zeg dat je niks ziet, het niet praktisch is, en je je scheel betaalt aan van alles en nog wat. Maar je rijdt wel in stijl natuurlijk
Als je eenmaal je rijbewijs hebt, ga eens rustig shoppen. Saabje turbo, VW gti'tje, misschien vind je een standaard Corsaatje al leuk om mee te beginnen. Zonder rijervaring lijkt het me toch moeilijk om vooraf al te willen zeggen waar je in wilt rijden
geloof me ik heb over dit alles al behoorlijk lang nagedacht. Als ik nu een auto zou kunnen kopen of zo dan zou ik zeker geen supra kopen maar een mustang of een hyundai coupe of zo. supra's zijn veel te goed voor roekeloze mensen
maar ik droom wel weer ff verder
Iemand die als een gestoorde rondrijdt in zijn/haar citroen AX is gevaarlijker dan een ''normaal'' iemand in een porsche.
Als ik op m'n 18e trouwens het geld had stond er ook allang een dikke auto voor de deur. 850Csi ofzo
quote:zoz, vertel vertel, dan kan ik daar wat mee doen
Op donderdag 20 november 2003 10:47 schreef -Eddow- het volgende:[..]
Mijn auto staat onder mn vader zn naam maar ik ben hoofdbestuurder!! en ik bouw nog korting op ook!
als je nu iemand hebt die niks van auto's weet enzo dan kan ik het wel begrijpen.
ik heb anderhalf jaar bij een schadeherstelbedrijf gewerkt en weet dus redelijk wat van auto's af (kmocht een keer een 300zx TT parkeren (auto was van iemand die gescheidde was en hem niet meer kon betaluh en dus daar maar leit staan))
maarja terug op me verhaal als iedereen eerst langzaam moet beginnen waarom rijd montoya nu dan F1 ipv GT of zo
Kunnen schakelen en sturen is 1 ding, verkeersinzicht en ervaring zijn iets héél anders. En die heb je nog je niet na +- 20 rijlessen. Om met zo weinig ervaring in zo'n brute en onvergevende auto te stappen, is vragen om problemen.
En de praktijk wijst dat ook uit zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar wat statistieken van verzekeraars (en begrafenisondernemers) over de categorie 18-20 en 300+ pk auto's.
Mogelijke uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
En dan op pagina 3 weer ontopic
quote:Dat zit dus allemaal tussen je oren. Ik reed ook meteen met een achterwielaangedreven auto met 200pk en een 4wd van 320. Alleen ik ben daar echt niet lomp mee gaan scheuren.
Op donderdag 20 november 2003 21:06 schreef StefanP het volgende:
Ik ben het daar niet mee eens. Er is een groot verschil tussen iemand die het gemeentehuis uit loopt en in een porsche stapt, en iemand die 5 jaar rijervaring heeft in een panda en DAN in een porsche stapt.Kunnen schakelen en sturen is 1 ding, verkeersinzicht en ervaring zijn iets héél anders. En die heb je nog je niet na +- 20 rijlessen. Om met zo weinig ervaring in zo'n brute en onvergevende auto te stappen, is vragen om problemen.
En de praktijk wijst dat ook uit zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar wat statistieken van verzekeraars (en begrafenisondernemers) over de categorie 18-20 en 300+ pk auto's.
Mogelijke uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
En dan op pagina 3 weer ontopic
Vaak hebben de meer pk auto's ook meer handige dingen zoals abs/esp enzo. Dus het is zowieso al veiliger (in principe dus vergevender). Ik rijd liever met een 4wd auto met esp en abs in de sneeuw dan in een polo zonder deze dingen. Zelfs als die 4wd auto 5 keer zoveel pk heeft.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je in het begin nog geen ervaring hebt, maar ervaring kun je opdoen in zowel een murcielago als in de panda van je moeder.
[Dit bericht is gewijzigd door _VoiD_ op 20-11-2003 22:17]
___________________________________________________________
laat me moeder nu net een fiat panda hebben maaar ja deze topic gaat over supra'tjes dus terug op het onderwerp :d stefan ga jij hem nog tunen?
[Dit bericht is gewijzigd door flyguy op 21-11-2003 15:11]
quote:Kom maar langs
Op zondag 23 november 2003 22:07 schreef StefanP het volgende:
Zal 'k doen de volgende keer dat ik een camera weet te lenen (heb er zelf geen)
quote:in ruil voor een ritje wil ik best wel ff fototjes maken hoor
Op zondag 23 november 2003 22:07 schreef StefanP het volgende:
Zal 'k doen de volgende keer dat ik een camera weet te lenen (heb er zelf geen)
Dacht ik dus, tot ik de prijzen hoorde... eventjes een klein draai dingetje voor de airco, waar een roostertje gebroken is? 72 euro meneer. Een stukje plastic om de pook heen? 120 euro!! Asbakje? 52 euro.... Dingen die veel groter zijn zoals de hele voorbumper en bodemplaat van de motor (wil ik ook vervangen) kosten relatief gezien veel minder: 265 en 322 euro resp.
Dat ze voor die kleine klote dingetjes zo veel durven te vragen, en dan doe ik het inbouwen nog zelf ook, dus alleen de onderdelen!
En even naar de sloop gaan is er natuurlijk niet bij
Grmbl.
quote:Dude, niet zeuren dat kan je toch verwachten als je zo'n exotische ride koopt.
Op dinsdag 25 november 2003 13:23 schreef StefanP het volgende:
Zojuist even wat prijzen opgevraagd van onderdelen die ik wil vervangen... normale slijtage enzo, maar het is wel zo mooi als delen van dashbord en console nieuw vervangen worden.Dacht ik dus, tot ik de prijzen hoorde... eventjes een klein draai dingetje voor de airco, waar een roostertje gebroken is? 72 euro meneer. Een stukje plastic om de pook heen? 120 euro!! Asbakje? 52 euro.... Dingen die veel groter zijn zoals de hele voorbumper en bodemplaat van de motor (wil ik ook vervangen) kosten relatief gezien veel minder: 265 en 322 euro resp.
Dat ze voor die kleine klote dingetjes zo veel durven te vragen, en dan doe ik het inbouwen nog zelf ook, dus alleen de onderdelen!
En even naar de sloop gaan is er natuurlijk niet bij
Grmbl.
Btw, waarom doe je dan die spoiler weer std. Heb je geen zin in een vette andere?
En ik snap gerust dat Toyota winst wil maken hoor, maar 52 euro's voor een asbakje vind ik toch wel heel veel geld. Voor een asbakje, plastic plaatje van 20x10cm en een ventilator roostertje ben je bijna 300 euro kwijt... volgens mij is dat voor 90% winst voor hen
quote:Even v. deijne in Volkel bellen.
Op dinsdag 25 november 2003 13:33 schreef StefanP het volgende:
Neuh, standaard is hij al bruut genoeg, mijn mond valt elke ochtend nog open als ik hem zieEn ik snap gerust dat Toyota winst wil maken hoor, maar 52 euro's voor een asbakje vind ik toch wel heel veel geld. Voor een asbakje, plastic plaatje van 20x10cm en een ventilator roostertje ben je bijna 300 euro kwijt... volgens mij is dat voor 90% winst voor hen
omfg wat een velgen! Maar ook bijna 3000 euro... even sparen nog...
quote:mmm, das wel veel ja, maar die onderdelen heeft niemand op voorraad liggen, ik zal nog eens kijken, weinig tijd voor gehad tot nu toe... sorry
Op dinsdag 25 november 2003 13:23 schreef StefanP het volgende:
Zojuist even wat prijzen opgevraagd van onderdelen die ik wil vervangen... normale slijtage enzo, maar het is wel zo mooi als delen van dashbord en console nieuw vervangen worden.Dacht ik dus, tot ik de prijzen hoorde... eventjes een klein draai dingetje voor de airco, waar een roostertje gebroken is? 72 euro meneer. Een stukje plastic om de pook heen? 120 euro!! Asbakje? 52 euro.... Dingen die veel groter zijn zoals de hele voorbumper en bodemplaat van de motor (wil ik ook vervangen) kosten relatief gezien veel minder: 265 en 322 euro resp.
Dat ze voor die kleine klote dingetjes zo veel durven te vragen, en dan doe ik het inbouwen nog zelf ook, dus alleen de onderdelen!
En even naar de sloop gaan is er natuurlijk niet bij
Grmbl.
quote:Idd... Die heeft ook duplicaten, nieuw dus
Op dinsdag 25 november 2003 14:13 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Even v. deijne in Volkel bellen.
quote:Neem je ook gelijk die remmen erbij dan?
Op dinsdag 25 november 2003 14:50 schreef StefanP het volgende:
Work Meister S2R
omfg wat een velgen!Maar ook bijna 3000 euro... even sparen nog...
Nou, ik wou dus onderdelen van het dash en de console vervangen, ook al kosten ze een fortuin. Bestelling geplaatst, belt toyota later terug dat die zooi niet meer geleverd wordt! Wat een naaistreek zeg, die auto is pas 7 jaar uit productie. In de VS pas 5 jaar en in Japan pas een jaar!
Voor ik de auto kocht heb ik nog geïnformeerd of alles nog te leveren was -om dit soort gedoe te voorkomen- en zeiden ze dat tot minstens 2006 alles beschikbaar zou zijn.
Supras liggen niet op de sloop dus dat wordt nog leuk als je iets nodig hebt.... pfff.... zware tegenvaller dus van Toyota.
Je weet wat je koopt en dat is geen alledaagse auto. Zelfs ik moet alles uit het buitenland halen voor mijn auto. En die van mij is nog niet eens zo exclusief als die wagen van jou.
Je kent MicHELLo toch? Die is member van de Supra club in Nederland. Als je zo iemand nu aanspreekt voor dit soort dingen. Dan kan je echt wel verder helpen en zo niet kent hij wel mensen die dat wel weten.
Je moet gewoon contacten leggen met dit soort wagens en imo niet naar een garage gaan want die hebben van dit soort wagens geen verstand. Om de simpele reden dat ze die nooit in de garage krijgen. En het kost je ook nog eens klauwen vol met geld. Maar dat kost deze auto zowiezo al.
En anders vraag het eens bij 1 van deze invoerders die veel materiaal uit het buitenland halen. Voor veel verschillende wagens
Ik ben blij dat ik bij de Supra club zit, want ze hebben me alleen maar geholpen. Iets wat je van een dealer niet kan verwachten, die willen je alleen maar een poot uitdraaien!
Onderdelen zijn erg gemakkelijk te verkrijgen, als je maar weet hoe je moet handelen. Het simpelst is alles door de Supradokter alias Arnout uit te laten voeren en als je veel tijd en geduld hebt kan je zelf op zoek gaan in het buitenland.
Ik vond het ook raar dat Stefan zijn grote beurt door de dealer had laten doen en dat hij het raar vond dat hij veel geld kwijt was. Als je het voor de garantie doet geef ik hem groot gelijk, maar verwacht niet dat de dealer altijd de beste materialen gebruikt! Als je het zelf doet kan je altijd bepalen of je gelijke of betere materialen gaat gebruiken.
En nooit meteen zeggen dat je van alles gaat tunen en zo. Daar moet je goed over na denken wat je wilt en rekening mee houden dat het een rib uit je lijf gaat kosten. Begin je met tunen, dan blijf je bezig met aanpassingen aan je auto...
Geniet eerst maar van je auto en zie dan maar verder
Michello: de grote beurt heeft ie bij een dealer gehad omdat ik maanden in het buitenland zat en bij terugkomst linea recta een afspraak had bij het RDW. Verder heb ik Arnout ook geprobeerd voor deze onderdelen, die had ze niet (pas na ombouw van Marcel's auto en dat kan nog een hele tijd duren)
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 02-12-2003 19:41]
quote:Dan zul je toch echt meer contacten moeten leggen. Desnoods in het buitenland denk aan Amerika. Waar je toch echt wel deze onderdelen kan krijgen. Ze moeten gewoon de wil hebben om het voor je op te zoeken. En als ze dat niet hebben zal je het toch echt zelf moeten doen. Maar de naam die MicHELLo noemde kan die je niet helpen met onderdelen?
Op dinsdag 2 december 2003 19:35 schreef StefanP het volgende:
De importeur en de supra club heb ik al gehad hoor Jacco.... volgens beiden levert Toyota Japan de betreffende onderdelen gewoon niet meer. Oh en ik heb ook al 2 dealers in Duitsland gebeld, die konden het ook niet leveren. Ik zal wel eens wat van die zaken die je noemt proberen, maar aangezien ik gewoon delen van het dashbord zoek en geen ICE, bodykits of wat dan ook, zullen die het ook wel niet hebben. Sterker nog, die zullen gewoon zeggen 'toyota onderdeel 58804-14070, een stuk middenconsole? Uuuh... bel toyota maar'. Vandaar mijn 'beklag' hier dat zulke dingen zo kort na productie al niet meer geleverd worden.Michello: de grote beurt heeft ie bij een dealer gehad omdat ik in het buitenland zat en bij terugkomst linea recta een afspraak had bij het RDW. Verder heb ik Arnout ook geprobeerd voor deze onderdelen, die had ze niet (pas na ombouw van Marcel's auto en dat kan nog een hele tijd duren).
107.000km op de teller (6 in lijn... is vlgns mij net warm gedraaid)
Automaat (waar ik echt van hou)
Hij kost ¤ 29.900
Nu vroeg ik me af waar ik allemaal op moet letten. De site supras.nl en dit topic (en deel 1 natuurlijk) zijn al berehandig. Omdat hier meerdere Supra eigenaren rondlopen dacht ik het toch ook even aan jullie te vragen.
De bedoeling is dat die wagen nog (heel) wat jaren bij me blijft mocht ik hem kopen. Een nieuwe hobby zeg maar. Hoe geschikt is die voor dagelijks gebruik... ik las op supras.nl dat olie verversen iets is wat om de 8 à 10.000 km moet gebeuren. Zijn er nog meer zaken waar rekening mee gehouden moet worden?
Thnx alvast!
quote:Deze...(klik)
Op donderdag 4 december 2003 18:37 schreef MicHELLo het volgende:
Welke heb je op het oog?
Tikkie aan de prijzige kant, maar als hij goed onderhouden is zou ik het doen als ik jou was!
Op www.i-supra.com en op supras.nl kun je in de FAQ een buying guide vinden... onlangs vond ik nog een andere die nog gedetailleerder was, maar waar weet ik niet meer.
Check iig onder de voorkant, en onder de motorkap tegen de bumper aan, als ie schade heeft gehad dan kun je het daar waarschijnlijk zien. En check de verlichting van het console, dit moet je op een donkere plaats doen. Een aantal van mijn ledjes was dus stuk en dit viel niet op omdat ik de auto in daglicht heb geïnspecteerd.
Succes er mee en laat het maar horen...
K heb met die schade man gesproken vandaag (kwam langs om een auto te taxeren)
Je moet je verzekerings (agent) bellen, er is een formule voor om te bepalen hoeveel waarde vermindering jouw auto nu heeft.
als de schade mooi gerepareerd wordt kun je, je auto nog goed verkopen ook nog
quote:Ik vind het zelf ook een behoorlijke prijs voor een tweedehandsje :p maar ik geloof dat ie toch wel redelijk gemiddeld is. Ze hebben er nog een trouwens, voor 27000 en change. Ze zeggen dat het onderhoudsboekje en 'enkele rekeningen' erbijzitten.
Tikkie aan de prijzige kant, maar als hij goed onderhouden is zou ik het doen als ik jou was!
quote:Niks? Hoeveel is niks bij jou?
Oh en je kunt niks vervoeren, houd daar ook rekening mee.
quote:Kratje bier kan op de bijrijders stoel. Dus ruimte genoeg!
Op donderdag 4 december 2003 20:06 schreef Chief het volgende:[..]
Ik vind het zelf ook een behoorlijke prijs voor een tweedehandsje :p maar ik geloof dat ie toch wel redelijk gemiddeld is. Ze hebben er nog een trouwens, voor 27000 en change. Ze zeggen dat het onderhoudsboekje en 'enkele rekeningen' erbijzitten.
[..]Niks? Hoeveel is niks bij jou?
Dit zou toch niet fijn zijn... geen dozen kunnen vervoeren ok maar er moet toch wel iets inpassen. Heb je nog iets aan die neerklapbare achterbank qua ruimte?
quote:Ah dank je wel! Ik wou het net nog vragen in de slowchat maar zag dat je het voor vandaag gezien hield
Op donderdag 4 december 2003 20:05 schreef PeuRac het volgende:
Hey Stefan, ff tussendoorK heb met die schade man gesproken vandaag (kwam langs om een auto te taxeren)
Je moet je verzekerings (agent) bellen, er is een formule voor om te bepalen hoeveel waarde vermindering jouw auto nu heeft.
als de schade mooi gerepareerd wordt kun je, je auto nog goed verkopen ook nog
Vandaag is het formulier met begeleidende brief naar de verzekeraar gegaan... de hersteller zou er een gloedjenieuwe deur in zetten, dus met het wordt hopelijk 100% mooi gemaakt. Maar ja, desondanks blijft het nu een 'schade auto'...
In ieder geval bedankt voor je tip, ik ga er zeker nog achteraan, ook als het via de verzekeraar niet lukt... rechtsbijstand of de juridische hulp van de ANWB of zoiets eens proberen...
Sorry voor het offtopic gelul, hier een goedmakertje
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 04-12-2003 22:24]
quote:Ik heb iets gemist geloof ik... wat is er aan de hand dan?
Op donderdag 4 december 2003 22:24 schreef StefanP het volgende:[..]
Ah dank je wel! Ik wou het net nog vragen in de slowchat maar zag dat je het voor vandaag gezien hield
Vandaag is het formulier met begeleidende brief naar de verzekeraar gegaan... de hersteller zou er een gloedjenieuwe deur in zetten, dus met het wordt hopelijk 100% mooi gemaakt. Maar ja, desondanks blijft het nu een 'schade auto'...
In ieder geval bedankt voor je tip, ik ga er zeker nog achteraan, ook als het via de verzekeraar niet lukt... rechtsbijstand of de juridische hulp van de ANWB of zoiets eens proberen...
Sorry voor het offtopic gelul, hier een goedmakertje
quote:sow. dat wac schrikken. ik dacht ook dat je suup in elkaar zat.
Op donderdag 4 december 2003 23:32 schreef StefanP het volgende:
Een of andere dodo die zijn rijbewijs bij een pak Brinta cadeau kreeg, heeft maandagochtend een aanrijding veroorzaakt met mijn 206'je... godzijdank niet de suup. Zie vorige slowchat voor meer info
quote:jij hier
Op donderdag 4 december 2003 23:35 schreef Tjabbo het volgende:[..]
sow. dat wac schrikken. ik dacht ook dat je suup in elkaar zat.
ff de slowchat niet volgen en direct van dit soort taferelen...
ik kon het al niet in de huidige slowchat vinden.... maar idd gelukkig niet de suup.
quote:psst... het is die van maandag
Op donderdag 4 december 2003 23:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
jij hier
ik kon het al niet in de huidige slowchat vinden.... maar idd gelukkig niet de suup.
Alles vandaag dus besteld!
Toyota Nederland: fok jullie, Toyota VS laat eens te meer zien in welk land je moet zijn voor klantenservice
-2 delige electical manual
-3 delige engine manual
volgens mij een volledig gescande owners manual, allemaal in mooi gif formaat.
Als je het wilt (of iemand anders) dan staat mijn mailadres wel in mijn profiel.
5) Aan de slag maar weer daar komt de baas met een zweepje!
quote:Toyota Nederland is inderdaad klote als het gaat om de wat meer exotische modellen. Voor mijn Celica CS ben ik ook altijd een godsvermogen kwijt aan originele onderdelen
Op maandag 8 december 2003 20:05 schreef StefanP het volgende:Toyota Nederland: fok jullie, Toyota VS laat eens te meer zien in welk land je moet zijn voor klantenservice
Welke toyota dealers heb je aangeschreven in de VS?
De dealer hier kan het sowieso op z'n buik schrijven, ik moest een zekeringetje hebben vorige week, nou ze moesten een half uur -ja, echt- zoeken voordat ze wisten wat er in moest (de oude zekering ontbrak). En toen wisten ze het nog niet eens, want ze moesten gokken. Nou vraag ik je, wat heb je aan zo'n dealer? Ik had het zelf al opgezocht maar toch eventjes gevraagd voor de zekerheid... te triest voor woorden.
edit: zondag a.s. is er een meeting geregeld via het automaxx forum, er komen wat autoliefhebbers naar Apeldoorn. Zelf ben ik er ook een uurtje of zo, ik ben er toch en een vriend van me vroeg of ik langs wou komen. Even reclame maken, iedereen die van auto's houdt is welkom
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 11-12-2003 20:25]
Ik ben helemaal waus van de Supra maar had hem nog nooit van zo dichtbij gezien, dat was nog even spannend... het kon natuurlijk enorm tegenvallen maar dat deed het niet, het overtrof zelfs mijn verwachtingen. Na een stukje rijden in die wagen wist ik het zeker, die wagen en ik zijn voor elkaar bedoeld.... Makkelijk te rijden in de stad en een beest als je rechtervoet weet wat te doen. Heerlijk.
Toen de deal proberen te maken, zelf rij ik een Jeep Cherokee uit 2000, en die wil ik inruilen...... of ik maar even 9.000 euri wil bijleggen... ofwel ik krijg 20.900 voor mijn Jeep... pfff ik wil die Supra graag maar om nou gelijk mezelf in de vingers te snijden... nee.
Zelf de Jeep verkopen en er 25 à 26.000 voor te vangen is mogelijk maar die heisa heb ik geen behoefte aan. Dus ik verzin of nog een list of deze wordt het helaas niet.
Fotootjes van die dag:
(argh....)
quote:Mooie bak, alleen standaard ziet een supra er niet zo spannend uit vind ik. Weet trouwens wel waar je aan begint, want je ruilt een auto uit 2000 in voor een oudere auto en je moet nog bijleggen.
Op zondag 14 december 2003 10:04 schreef Chief het volgende:
Goed... zoals ik vorige week al zei ben ik dus inderdaad vorig weekend naar die Supra gaan kijken. Het was een rit van 2 uur; Dordrecht - Enschede maar meer dan de moeite waard.
Zo'n auto hoort ook niet (helemaal) standaard te blijven natuurlijk hehehe, Veilside bijvoorbeeld maakt lukke voorbumpers e.d.., die velgen vervangen en je bent al een heel eind. Voor mij hoeft het geen compleet circus te worden.
quote:wat is dat plek eigenlijk want ik zie nog een mercedes SL en BMW Z4 daar achter staan.
Op zondag 14 december 2003 10:04 schreef Chief het volgende:
Goed... zoals ik vorige week al zei ben ik dus inderdaad vorig weekend naar die Supra gaan kijken. Het was een rit van 2 uur; Dordrecht - Enschede maar meer dan de moeite waard.
quote:Als je deze koopt zorg dan idd alsjeblieft dat je wat geld overhoudt voor andere velgen iig.
Op zondag 14 december 2003 10:20 schreef Chief het volgende:
Ik ben toe aan iets heel anders... al sinds '92 rij ik niet anders dan Jeep (Wranglers en nu Cherokee). Om de kwaltiteit van Toyota maak ik me geen zorgen, ook al is die auto 6 jaar ouder.Zo'n auto hoort ook niet (helemaal) standaard te blijven natuurlijk hehehe, Veilside bijvoorbeeld maakt lukke voorbumpers e.d.., die velgen vervangen en je bent al een heel eind. Voor mij hoeft het geen compleet circus te worden.
Supra
quote:Als eerste, dat is smaak onderhevig. ik vind zelf veilside ook vaak wel erg mooi.
Op zondag 14 december 2003 12:18 schreef flyguy het volgende:
veilside en mooie dingen voor de supra? neeej en als je een supra hebt moet je hem wel hebben om zijn echte potentie +700 pk
daarnaast schijnt je je niet te realiseren wat dat kost, 700pk.
niet alleen aanschaf, maar ook onderhoud en dat soort dingen.
Buiten dat vind ik het een belachelijke opmerking dat je zo'n ding alleen zou hebben voor de pk's.
quote:Bovendien is 330pk ook wel voldoende om flink vooruit te gaan. Het is natuurlijk wel leuk als je de 400 meter onder de 10 seconden kan rijden maar wat heb je eraan? Om inderdaad nog maar niet te spreken over de kosten. Gaat nou je turbo kapot... ja dan zijn er mogelijkheden... dan sta je sowieso voor kosten.
Op zondag 14 december 2003 17:40 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Als eerste, dat is smaak onderhevig. ik vind zelf veilside ook vaak wel erg mooi.
daarnaast schijnt je je niet te realiseren wat dat kost, 700pk.
niet alleen aanschaf, maar ook onderhoud en dat soort dingen.
Buiten dat vind ik het een belachelijke opmerking dat je zo'n ding alleen zou hebben voor de pk's.
Aan de andere kant loop je vaak naar je auto en zie je hem al staan... dus opleuken met velgen en een bumper ofzo heeft meer zin IMO.
quote:Ik pas op!!
Op zondag 14 december 2003 17:50 schreef ThaFreak het volgende:
@Chief
Pas je wel op met ECT autobedrijf!!!!
only a tip......
quote:oude naam van de zaak waar de suup staat, ach ze verwisselen wel vaker van naam volgens mij
Op dinsdag 16 december 2003 11:25 schreef Chief het volgende:[..]
Bovendien is 330pk ook wel voldoende om flink vooruit te gaan. Het is natuurlijk wel leuk als je de 400 meter onder de 10 seconden kan rijden maar wat heb je eraan? Om inderdaad nog maar niet te spreken over de kosten. Gaat nou je turbo kapot... ja dan zijn er mogelijkheden... dan sta je sowieso voor kosten.
Aan de andere kant loop je vaak naar je auto en zie je hem al staan... dus opleuken met velgen en een bumper ofzo heeft meer zin IMO.
[..]Ik pas op!!
Wie is ECT autobedrijf??
Ontopic: als je hem graag wil hebben, dan neem je hem toch gewoon? Die 5000 euro die je kwijtraakt omdat je van auto veranderdt, die ben je toch kwijt. Of je hem nu verkoopt/inruilt, of over een paar jaar.
* StefanP heeft het ook 5000 euro gekost op de vorige auto.
quote:ooh dat kan ook best wel.....
Op dinsdag 16 december 2003 12:24 schreef MicHELLo het volgende:
Er is vaker wel eens een Supra bij ECT verkocht zonder problemen (denk ik)
quote:argh! zeg dat nou niet hehehe. Maar je hebt eigenlijk ergens wel gelijk. Zelf had ik al bedacht dat de Supra veel minder snel in waarde daalt dan mijn Jeep de komende jaren...
Op dinsdag 16 december 2003 12:59 schreef StefanP het volgende:
Yeah die van Marcel, heeft ook pas 45k gelopen, was de 2e of 3e auto van een arts die hem bij zijn zomerhuisje in Frankrijk had staan. MazzelaarOntopic: als je hem graag wil hebben, dan neem je hem toch gewoon?
Die 5000 euro die je kwijtraakt omdat je van auto veranderdt, die ben je toch kwijt. Of je hem nu verkoopt/inruilt, of over een paar jaar.
* StefanP heeft het ook 5000 euro gekost op de vorige auto.
quote:Ja dat is die tent... met de wasstraat erbij.
oude naam van de zaak waar de suup staat, ach ze verwisselen wel vaker van naam volgens mij
Kwam der vroeger wel vaker voor die wasstraat die ernaast zit zonder bostels enzo....
Beetje een vals kut zaakje als je het mij vraagt!
quote:Als je je huidige voor weinig van de hand wil doen...
Op dinsdag 16 december 2003 19:20 schreef StefanP het volgende:
Je zou ook in de VS kunnen kijken. Als ik NU een supra ging kopen, dan deed ik het echt wel daar. De euro is nu 1,25 dollar, en een supra kostte daar nieuw 40k dollar. Reken zelf maar uit dus...
quote:Klopt en dan nog uit '98 ook...
Op dinsdag 16 december 2003 19:20 schreef StefanP het volgende:
Je zou ook in de VS kunnen kijken. Als ik NU een supra ging kopen, dan deed ik het echt wel daar. De euro is nu 1,25 dollar, en een supra kostte daar nieuw 40k dollar. Reken zelf maar uit dus...
Ik heb al eens een Mustang '66 uit Californië gehad maar de tijd om zoiets weer op kenteken te zetten heb ik niet of die besteed ik liever anders. Alhoewel ik het wel leuk vond om jouw Spaanse avontuur te volgen!!
quote:die uit '98 zijn met vvti
Op dinsdag 16 december 2003 20:31 schreef Chief het volgende:[..]
Klopt en dan nog uit '98 ook...
Ik heb al eens een Mustang '66 uit Californië gehad maar de tijd om zoiets weer op kenteken te zetten heb ik niet of die besteed ik liever anders. Alhoewel ik het wel leuk vond om jouw Spaanse avontuur te volgen!!
yankee klantenservice
quote:wat heb je allemaal precies besteld dan?
Op woensdag 17 december 2003 12:56 schreef StefanP het volgende:
Onderdelen uit de VS zijn trouwens al binnen, 6 dagen na aankoop, inclusief een weekend er tussen!
yankee klantenservice
Als het in orde is (nog niet opengemaakt), dan meer in de nabije toekomst.
quote:Vergeet transport en BTW erover niet dan en waarschijnlijk moet je alle lampen vervangen omdat die niet een E keurmerk hebben, ik zat ook naar importeren te kijken van een Mazda 6, maar heb met alle kosten erbij er toch maar van afgezien.
Op dinsdag 16 december 2003 19:20 schreef StefanP het volgende:
Je zou ook in de VS kunnen kijken. Als ik NU een supra ging kopen, dan deed ik het echt wel daar. De euro is nu 1,25 dollar, en een supra kostte daar nieuw 40k dollar. Reken zelf maar uit dus...
quote:Nee, maar je mag als ie weer in Tilburg is gerust eens langskomen hoor...
Op woensdag 17 december 2003 15:31 schreef Xtreem het volgende:
jij hoeft zeker niet 'toevallig' dit weekend weer naar apeldoorn he?
This car says something about you. With its pointy-horned, shark-nosed front end, its sci-fi rear lights and, most of all, that giant rear spoiler, it definitely says something. What it says, according to a lot of people, is 'plonker'. And when you've been waiting at a junction for 20 minutes and nobody has let you out into a queue, that's just how you feel.
This is not a cuddly, lovable car that makes people like you on sight; hardly a daisy-covered 2CV. No, this is a car for those who don't care what everyone else thinks. Particularly in Bastard Black, when it resembles Darth Vader's weekend runabout. Get it out of the two-car garage next to the Death Star on a sunny Saturday and annihilate a few civilisations. Excellent.
It has ferocious performance, of course, and its handling is excellent, if, experts say, a little less than involving. Whatever that means. There are those who swear that it is as capable a two-plus-two sports car as the Aston Martin DB7 - and it's nearly £40,000 cheaper.
The two-plus-two tag is a bit of a misnomer, though, as it is with many sports coupes, from the humble Probe to the venerable XJ-S. Accommodation in the rear is hardly spacious, or at least not if you happen to be in possession of a full set of legs. If, however, you need to ferry the Douglas Bader Fan Club around on a regular basis then you're laughing.
But carrying people around is not the point of this car. The point is posing. The rear wing, for instance, must have such a tiny effect at even remotely legal (or moral) speeds that its only use is to add street cred. Not so much downforce as one-upmanship.
This may be the ultimate posing machine. Enthusiasts are suitably awed by its performance car reputation. Non-petrolheads are also deeply impressed by its air of expensiveness. It does look, after all, like a rich, flash git's car even though it's nowhere near the price of a Ferrari or an Aston or even the oldest, tattiest Lambo Diablo.
But it has the same problem as all long-bonneted, big-engined posing cars - it intimates strongly that there's something worrying you in the trouser dimensions department.
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:09 schreef StefanP het volgende:
Accommodation in the rear is hardly spacious, or at least not if you happen to be in possession of a full set of legs.
Verder, geweldig stukkie!
Hoe zit het met je velgen. komen die dit jaar nog binnen?
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:09 schreef StefanP het volgende:
Zojuist op topgear.com een oude review van de supra gevonden
But it has the same problem as all long-bonneted, big-engined posing cars - it intimates strongly that there's something worrying you in the trouser dimensions department.
idd, leuk stukkie
quote:27 dec worden ze erop gezet, ze zijn er al maar ik kan niet eerder
Op zaterdag 20 december 2003 17:31 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Verder, geweldig stukkie!
Hoe zit het met je velgen. komen die dit jaar nog binnen?
quote:Is die van jou getuned dan?
Op zondag 21 december 2003 03:50 schreef MicHELLo het volgende:
Mooi! Kunnen we eindelijk racen tegen elkaar
quote:
Supra Man:
He uses cable to watch re-runs of Miami Vice, and rarely, if ever, misses a show. Supra Man likes making his own statements, cutting an image, a bower bird of the automotive world, if you like. Sporting fine Italian jewelry to match his designer hairstyle, it is obvious to all that Supra Man works out at least four times a week. He couldn't have it any other way.
You will find Supra Man far from those tortuous stretches of tarmac; he has nothing to prove here. Rather, he prefers spending time viewing his trusty steed from the confines of a café, tasting his latte, and enjoying the trappings of Supra ownership. Supra Man knows all about the opposite sex, and at any given time you can catch him low-riding the strips with one of 3-4 potential dirty bangers. Cunningly enough, Supra Man is able to fill his slacker with a mix of both 'doof-doof' techno and Barry White. He rarely leaves empty-handed, and credits the Supra as part of his success.
quote:uit het stuk "Supraman VS Skyline man" ???
Op zondag 21 december 2003 19:34 schreef ThaFreak het volgende:[..]
http://www.mkiv.co.nz/ - articles - supra vs skyline of zoiets
En we weten het gewoon uit het hoofd
quote:Ik wil em wel ff brengen
Op zaterdag 20 december 2003 17:55 schreef StefanP het volgende:[..]
27 dec worden ze erop gezet, ze zijn er al maar ik kan niet eerder
Hi5 Tjabbo
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:38 schreef Tjabbo het volgende:[..]
uit het stuk "Supraman VS Skyline man" ???
quote:damm zal wel niets meer posten over een supra
Op zondag 21 december 2003 19:38 schreef StefanP het volgende:
Heh heh, dat artikel ken ik gewoon, eng gewoonhttp://www.mkiv.co.nz/ - articles - supra vs skyline of zoiets
Vandaag een leuke ervaring opgedaan toen ik van Apeldoorn naar Tilburg ging... ik reed rustig over de snelweg met zo'n 115, en werd op een bepaald moment door een glimmende zwarte BMW ingehaald. Als autoliefhebber keek ik natuurlijk even, en ja hoor, een M3 logo, de uitlaten en al het andere toebehoren. Een echte ipv een bestickerde 3-serie!
Cruise control uit natuurlijk, die kans kon ik me niet laten ontgaan, en gasgegeven. Hem min of meer uitdagend ingehaald, ervoor gaan rijden, en hij hapte meteen toe. Hij mij inhalen, bijrijder grijnzen, en even wat gespeeld. Toen de weg voor ons eenmaal leeg was vol gas natuurlijk, met hem voorop. De supra hield hem goed bij en ik had er misschien zelfs rechts langsgekund, maar uit veiligheidsoverwegingen toch maar niet gedaan. Bij 230 afgeremd wegens ander verkeer, waarna we hetzelfde nog een keer deden toen de weg weer leeg was, deze keer met mij voorop. Vol gas natuurlijk, het pedaal op het metaal 120-170 ging gelijk op maar 170-240 kon hij toch niet bijhouden. Toen we zover waren ging hij ook ineens in de remmen, knipperlichten aan en naar de vluchtstrook, waar hij -voor zover ik kon zien- stopte.
Tsja, die Duitse techniek is toch niet zo goed blijkbaar, als je van zo'n sprintje al problemen krijgt... hehehe. Toch een goed gevoel, een echte M3 zoek rijden.
[eind opschepmodus]
hehehe
cool verhaal
Duitse degelijkheid is ook niet alles. goeje actie!
see you at the traffic lights
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:12 schreef GWD het volgende:
je komt uit den bosch???see you at the traffic lights
In je bmw 5 serie zeker
Je kan beter tegen bekenden racen dan tegen wildvreemden. Al wil ik niet ontkennen dat ik me er ook vaak schuldig aan maak Maar het lijkt me zo lullig dat de over de 200+ km/uur zit en dat het irritant rood bordje omhoog gaat op zijn hoedenplank.
quote:Als hij voorop rijd lijkt het me geen KLPD
Op zaterdag 27 december 2003 16:47 schreef StefanP het volgende:
[begin opschepmodus]Hij mij inhalen, bijrijder grijnzen, en even wat gespeeld. Toen de weg voor ons eenmaal leeg was vol gas natuurlijk, met hem voorop. De supra hield hem goed bij en ik had er misschien zelfs rechts langsgekund, maar uit veiligheidsoverwegingen toch maar niet gedaan.
[eind opschepmodus]
Ik probeer ook altijd op de hoogte te zijn van wat er achter me rijdt en wat ik ingehaald heb, als er een twijfelachtige auto met 2 personen zit dan ga ik al niet boven de 130... in dit geval haalden zij me eerst rustig in, en kreeg ik de kans om de auto + inzittenden te bekijken. Geen camera aan de spiegel, rommel op de achterbank, en het leken me geen KLPD'ers. Het enige waar ik me eerst schuldig heb gemaakt, is ze snel in te halen en er daarna meteen voor te voegen. Daarna namen zij de benen, grijnzend en wel.
Hoe zit dat trouwens, stel dat het wel politie was, mogen zij je zomaar bekeuren als ze eerst zelf plankgas voorop rijden? Is dat uitlokking? Stel dat het nl. een keer gebeurt
quote:is inderdaad uitlokking en mag dus niet
Op zaterdag 27 december 2003 21:04 schreef StefanP het volgende:
Hoe zit dat trouwens, stel dat het wel politie was, mogen zij je zomaar bekeuren als ze eerst zelf plankgas voorop rijden? Is dat uitlokking? Stel dat het nl. een keer gebeurt
quote:Er mag zoveel niet... Het is jou woord tegen 2 ambtenaren in functie die de eed hebben afgelegd en die eerder worden geloofd dan een burger...
Op zaterdag 27 december 2003 21:52 schreef DeFlip het volgende:[..]
is inderdaad uitlokking en mag dus niet
quote:Dat soort mongolen weten niet eens dat er een binnenspiegel bestaat, laat staan in de auto hangt en laat staan nog eens gebruiken.
Op zaterdag 27 december 2003 21:14 schreef Xtreem het volgende:
[volledig offtopic]
Dat snap ik dus niet. Als je op een rustige/lege 80 km. weg rijd, en je rijd 'iets' harder, en een auto blijft je met de zelfde snelheid op de zelfde afstand volgen... dat moet er toch een alarmbelletje gaan rinkelen?!!? Met blik op de weg/ wegmisbruikers/ rij ik zo/.... zie je dat zo vaak, 140 op een 80 km weg en niet door hebben dat iemand je volgt (wat met die snelheid toch behoorlijk opvalt...!)
"Die heeft mijn dochter Maxime in London gemaakt, ze zat met de camera te spelen."
quote:Ik vind de velgjes wel grappig, staan wel goed. Maarja das persoonlijk natuurlijk.
Op maandag 29 december 2003 19:36 schreef StefanP het volgende:
Foute bling-bling velgjes, maar mooi kleurtje lakIs dat niet maar liefst 20" trouwens? Volgens mij wel...
quote:Heb jij al foto's van jou velgen?
Op maandag 29 december 2003 19:36 schreef StefanP het volgende:
Foute bling-bling velgjes, maar mooi kleurtje lakIs dat niet maar liefst 20" trouwens? Volgens mij wel...
quote:Ik vind de velgen een beetje goedkoop aandoen... Het lijkt net alsof het plastic velgen zijn om 1 of andere reden....
Op maandag 29 december 2003 19:36 schreef StefanP het volgende:
Foute bling-bling velgjes, maar mooi kleurtje lakIs dat niet maar liefst 20" trouwens? Volgens mij wel...
quote:woon jij in apeldoorn?? please laat dat zo zijn!!
Op zaterdag 27 december 2003 16:47 schreef StefanP het volgende:
[begin opschepmodus]Vandaag een leuke ervaring opgedaan toen ik van Apeldoorn naar Tilburg ging... + de rest
[eind opschepmodus]
quote:Jammer... Tilburg...
Op maandag 29 december 2003 22:32 schreef Party_P het volgende:[..]
woon jij in apeldoorn?? please laat dat zo zijn!!
quote:ah shit, mooi klote dan voor mij, krijg ik weer een keer de kans om een supra (misschien) te mogen zien, woont hij niet hiero
Op maandag 29 december 2003 22:36 schreef Xtreem het volgende:[..]
Jammer... Tilburg...
Velgen lagen in apeldoorn
Verlaging is op elke auto
En ik zou als BMW fanaat ontzettend twijvelen tussen een Supra MK4 of een BMW M3 (E36 3.2 of E46). Dat zegt heel veel over de Supra hoor, fantastische bak, alleen in NFSU zuigt de handeling van de Supra, teveel onderstuur, stelletje kneuzen bij EA
Edit:
Ik ben jaloers
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 30-12-2003 01:06]
quote:Nog niet, hij is me voor het moment laag genoeg, uitstappen is een crime
Op dinsdag 30 december 2003 01:00 schreef yup het volgende:
Supra, maar Stefan, ga je hem verlagen
![]()
De kar staat zo hoog op z'n potenVerlaging is op elke auto
quote:Zal je wel een mailtje sturen. Niet te dicht bij gaan staan anders gaat het alarm af
Op dinsdag 30 december 2003 00:10 schreef Mr_Wimpenny het volgende:
Maar wel hier.....vertel op, waar staat die bak?
quote:Zal je tzt ook een mailtje sturen wanneer ik weer naar Apeldoorn ga, kan in het slechtste geval wel een maandje of 2 duren, maar in Tilburg mag je altijd komen
Op dinsdag 30 december 2003 11:18 schreef Tjabbo het volgende:
Zeggeh, Stefan,nu je je nieuwe velgen hebt he...
*afspraak enzo*
*zich in de handen wrijft*
Zal voor jou wel lastig zijn, met beenruimte zal het wel lukken, maar het dak zal vrij laag zijn...
quote:hmmmzz oke thnx...
Op dinsdag 30 december 2003 19:43 schreef StefanP het volgende:
1,79Zal voor jou wel lastig zijn, met beenruimte zal het wel lukken, maar het dak zal gewoon te laag zijn...
Een M3 uit 95, paste ik absoluut niet in... (zowiezo is de 3 serie ERRRRRGGG klein)
Een 500SL pas ik ook absoluut niet in, en de ex van mijn zus had er eentje bij en ik mocht rijden, maar helaas....\
En een SLK230, maar das helemaal een ramp...
En zelfs een ML, ik kan er wel in rijden maar ik zit zo goed als klem...
Morgen eens een Pajero proberen, maar volgens mijn broer wordt dat ok al lastig..
En het is ook klote, want je moet altijd een grotere (niet dat ik dat erg vind) auto kopen, en die zijn altijd wel wat duurder in aanschaf en wegenbelasting en verzekering...
Veel slangetjes zijn inmiddels helemaal verhard. Ze functioneren dus nog wel, maar als je ze er af haalt dan zijn ze dus ook stuk. Worden de volgende keer dus vervangen. Compressietest gedaan, 13.5, 13.25, 11, 12, 13, 13.5. Cilinders 3 en 4 worden de volgende keer dus beter bekeken, het konden de zuigerveren zijn, de klepstelling of één of ander rubberen seal waarvan ik de naam niet meer ken. Maar het kon ook zijn dat de compressiemeter niet goed aansloot, de draaischroef van die bougies was nl. erg smerig en het draaistuk van de meter was veel korter dan dat van een bougie. Die sukkels bij de garage hadden trouwens een kapot slangetje terug geplaatst tussen de 2 'kanten' van het blok, waardoor de verdampte olie kan ontsnappen. Echt vet gescheurd, schandalig dat ze zoiets gewoon terugzetten.
RMM downpipe zonder kats is besteld (onder het mom "neuk het milieu"), en de boost controller en bijbehoren ook. Zal wel foto's maken tijdens de installatie, maar over een tijdje dus BPU en de bijbehorende 400+ PK
quote:400+ pk
Op woensdag 31 december 2003 20:36 schreef StefanP het volgende:
Nou, vandaag bij de Supradokter geweest, die heeft er 2 uur naar gekeken. Volgens hem heeft de auto er 140-150k kilometers op zitten (gemiddeld dus) en zag hij er optisch en motorisch redelijk goed uit, er rijden er in Nederland slechtere rond. Kon nog makkelijk 200k bij, en daarna liggen er altijd nog honderden supra's op de sloop in Japan als we weer een klokje rond willen rijden.Veel slangetjes zijn inmiddels helemaal verhard. Ze functioneren dus nog wel, maar als je ze er af haalt dan zijn ze dus ook stuk. Worden de volgende keer dus vervangen. Compressietest gedaan, 13.5, 13.25, 11, 12, 13, 13.5. Cilinders 3 en 4 worden de volgende keer dus beter bekeken, het konden de zuigerveren zijn, de klepstelling of één of ander rubberen seal waarvan ik de naam niet meer ken. Maar het kon ook zijn dat de compressiemeter niet goed aansloot, de draaischroef van die bougies was nl. erg smerig en het draaistuk van de meter was veel korter dan dat van een bougie. Die sukkels bij de garage hadden trouwens een kapot slangetje terug geplaatst tussen de 2 'kanten' van het blok, waardoor de verdampte olie kan ontsnappen. Echt vet gescheurd, schandalig dat ze zoiets gewoon terugzetten.
RMM downpipe zonder kats is besteld (onder het mom "neuk het milieu"), en de boost controller en bijbehoren ook. Zal wel foto's maken tijdens de installatie, maar over een tijdje dus BPU en de bijbehorende 400+ PK
quote:is dat de kit met de greddy boost cut controller??
Op woensdag 31 december 2003 20:36 schreef StefanP het volgende:
RMM downpipe zonder kats is besteld (onder het mom "neuk het milieu"), en de boost controller en bijbehoren ook. Zal wel foto's maken tijdens de installatie, maar over een tijdje dus BPU en de bijbehorende 400+ PK
quote:zelfde als bij turboimports dus, erg cool hoor....denk dat de respons van de motor er ook erg op zal verbeteren!
Op woensdag 31 december 2003 21:16 schreef StefanP het volgende:
Yeah, d'r hoort een fuel cut defender bij. In 't kort bestaat het uit een andere downpipe, een boost gauge, fuel cut defender en boost controller. Een BOV die echt 'psscht' doet (stock hoor je nl. niet) is leuk maar kost weer 300 euro, dat komt ooit nog wel eens.
Als referentie hier de situatie voor:
Zo zie je maar, die kerel heeft voor 15k een supra aangeschaft
Ben overigens reuze beniewd of ze hem gewoon uitgedeukt en gespoten hebben, of dat alle panelen echt vervangen zijn. Dat laatste zal wel niet het geval zijn, dus dan hebben ze hem verdomd mooi gemaakt!
Wat zou zo'n schade nou kosten? Als je het laat doen bij een goede schadehersteller?
Motorisch was er schijnbaar niks mis mee, dus als het repareren echt zo goedkoop was, dan rijdt hij voor het minste geld in Nederland in een mk4 rond
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 08-01-2004 21:13]
quote:Alle onderdelen uitdeuken/plamuren, alles tegelijk in de spuitcabine, dan ben je gok ik zo'n 2 mille kwijt.. plus onderliggende verstevigingsbalken etc, 'n kleine 3k gok ....
Op donderdag 8 januari 2004 21:07 schreef StefanP het volgende:
Hmm, vreemd... hij heeft vrijwel overal schade gehad, dan zou het spuiten alleen al bijna 2000 euro zijn... maar goed, ik heb geen idee hoeveel uitdeuken etc kost.Motorisch was er schijnbaar niks mis mee, dus als het repareren echt zo goedkoop was, dan rijdt hij voor het minste geld in Nederland in een mk4 rond
quote:Ah, onderdelen van die Engelse die gesloopt is dan, of zoiets?
Op donderdag 8 januari 2004 21:09 schreef MicHELLo het volgende:
Trust me, die auto is niet uitgedeukt
quote:Hmmm, wat is er dan mee gebeurd? Nieuwe plaatdelen?
Op donderdag 8 januari 2004 21:09 schreef MicHELLo het volgende:
Trust me, die auto is niet uitgedeukt
Maar hij ziet er zo op de foto weer erg strak uit
wadoetda?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:37 schreef StefanP het volgende:
HKS SSQBOV gemonteerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Shit wat een smerig motorblok vergeleken met dat ding
Enorm psssscccht zelfsquote:Op zondag 14 maart 2004 02:20 schreef Scorperito het volgende:
Hij doet psssscccht als je je gas loslaat
Standaard heeft ie toch geen BOV maar een wastegate? althans, dat dacht ik..quote:Op zondag 14 maart 2004 09:14 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Enorm psssscccht zelfs
De standaard BOV (Blow off valve, soort uitlaatklep voor je turbodruk) maakt geen geluid.
http://www.megaboost.co.uk/supra/mine/standard-bov/quote:Op zondag 14 maart 2004 11:44 schreef Scorperito het volgende:
[..]
Standaard heeft ie toch geen BOV maar een wastegate? althans, dat dacht ik..
Beide, de wastegate opent als je boost bereikt is en voorkomt dat je overboost (en dus van alles stuk maakt). De BOV laat boost die de wastegate al voorbij is, maar nog niet bij de kleppen, ontsnappen als je het gas loslaat. Anders zou die 'terugkaatsen' je turbo's in en dat is er niet goed voor.quote:Op zondag 14 maart 2004 11:44 schreef Scorperito het volgende:
[..]
Standaard heeft ie toch geen BOV maar een wastegate? althans, dat dacht ik..
OOOOOOH Maakt je auto nou ook dit geluid. WAT SUPER GEIL StevanPquote:Op zondag 14 maart 2004 12:24 schreef Beejeseej het volgende:
Kleine bov impressie... Luister naar t geluid als meneertje schakelt..
http://highboost.com/movies/hks_ti_t66.mpg
Op je beurt wachten jijquote:Op zondag 14 maart 2004 14:12 schreef ook_gek het volgende:
[..]
OOOOOOH Maakt je auto nou ook dit geluid. WAT SUPER GEIL StevanP
Ik moet dit een keer mee maken. Mag ik nog een keer met je mee rijden
Alleen voor Karbonade bezoekersquote:Op zondag 14 maart 2004 14:20 schreef ook_gek het volgende:
kunnen we geen meet houden waar iedereen een rondje mee mag rijden met hem
Alleen de vaste PTA bezoekers
quote:Op zondag 14 maart 2004 14:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Alleen voor Karbonade bezoekers
Jij verneukt dit topic door je aanwezigheidquote:Op zondag 14 maart 2004 14:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En je verneukt dit topic door slowchat
Klopt niet helemaal volgens mij. Wastegate zit aan de uitlaatgassen (turbine) zijde, en laat de uitlaatgassen de turbo bypassen als je idd op je maximale boost zit. (hier heb je ook nog internal & external) Daardoor komt je turbo niet in overtoeren, wat erg slecht is voor zo'n ding.quote:Op zondag 14 maart 2004 13:46 schreef StefanP het volgende:
[..]
Beide, de wastegate opent als je boost bereikt is en voorkomt dat je overboost (en dus van alles stuk maakt). De BOV laat boost die de wastegate al voorbij is, maar nog niet bij de kleppen, ontsnappen als je het gas loslaat. Anders zou die 'terugkaatsen' je turbo's in en dat is er niet goed voor.
Ik ben lekker de enige van fok geweest die met StefanP z,n MK4 heeft mee geredenquote:Op zondag 14 maart 2004 14:29 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij verneukt dit topic door je aanwezigheid
quote:Op zondag 14 maart 2004 15:02 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ben lekker de enige van fok geweest die met StefanP z,n MK4 heeft mee gereden
Idd, maar dat is hetzelfde dat ik zei toch?quote:Op zondag 14 maart 2004 14:55 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal volgens mij. Wastegate zit aan de uitlaatgassen (turbine) zijde, en laat de uitlaatgassen de turbo bypassen als je idd op je maximale boost zit. (hier heb je ook nog internal & external) Daardoor komt je turbo niet in overtoeren, wat erg slecht is voor zo'n ding.
BOV zit op je intakemanifold & blaast de overdruk af als je gasklep sluit. Hierdoor heeft je turbo het minder zwaar (langer leven) en hij is sneller terug op toeren.
quote:Op zondag 14 maart 2004 15:02 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ben lekker de enige van fok geweest die met StefanP z,n MK4 heeft mee gereden
Jep, die zat al in m'n 2 Gigabyte-grote-Supra-filmpjes-collectiequote:Op zondag 14 maart 2004 12:24 schreef Beejeseej het volgende:
Kleine bov impressie... Luister naar t geluid als meneertje schakelt..
http://highboost.com/movies/hks_ti_t66.mpg
zet es ftp open danquote:Op maandag 15 maart 2004 15:36 schreef Scorperito het volgende:
[..]
Jep, die zat al in m'n 2 Gigabyte-grote-Supra-filmpjes-collectie
klasgenoot van mij heeft zelfs in die supra gereden zonder dat Stefan dat wistquote:Op zondag 14 maart 2004 15:02 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ben lekker de enige van fok geweest die met StefanP z,n MK4 heeft mee gereden
Uh-huh?quote:Op maandag 15 maart 2004 16:23 schreef Ultimora het volgende:
[..]
klasgenoot van mij heeft zelfs in die supra gereden zonder dat Stefan dat wist![]()
waarschijnlijk heeft die ff een ticket geboekt naar spanje toen je postte dat je ook heen zou gaan.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:47 schreef StefanP het volgende:
[..]
Uh-huh?![]()
*pat op sleutels in zak
hoe bevalt de jouwe?quote:Op maandag 15 maart 2004 22:27 schreef MicHELLo het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd
Heb jij ook een supra?? Zoja, pica'squote:Op maandag 15 maart 2004 22:31 schreef MicHELLo het volgende:
De mijne gaat dit jaar onder het mes, er komt een Turbonetics T04 60:1 single turbo erop die 450 pk op de wielen moet geven. Het is even een tussenstap naar nog groter en beter.
En ik ga niet naar Spanje, veels te gevaarlijk daar![]()
waarom een single turbo?quote:Op maandag 15 maart 2004 22:31 schreef MicHELLo het volgende:
De mijne gaat dit jaar onder het mes, er komt een Turbonetics T04 60:1 single turbo erop die 450 pk op de wielen moet geven. Het is even een tussenstap naar nog groter en beter.
En ik ga niet naar Spanje, veels te gevaarlijk daar![]()
Waarom een tussenstap? kijken of het zaakje het houdt?quote:Op maandag 15 maart 2004 22:31 schreef MicHELLo het volgende:
De mijne gaat dit jaar onder het mes, er komt een Turbonetics T04 60:1 single turbo erop die 450 pk op de wielen moet geven. Het is even een tussenstap naar nog groter en beter.
En ik ga niet naar Spanje, veels te gevaarlijk daar![]()
yep das duidelijkquote:Op maandag 15 maart 2004 22:39 schreef MicHELLo het volgende:
Met een single turbo heb je een gelijkere verloop van het vermogen, de twin turbo die erop zit is sequentieel. Eerst gaat de eerste turbo aan de bij wat meer toeren de tweede. Je zal dan zien dat de curve van het vermogen in het begin laag is en pas bij veel toeren maximaal is.
Ik kan wel een twin setup erop doen, maar dan moet het een true twin turbo setup worden. Dat betekent dat ze beide tegerlijkertijd gaan werken maar dat zijn dure kitjes en zeer ingewikkeld.
simpel gezien heb je dus 2 turbo's een kleine die snel "opspint" zodat je geen turbo-gat (lag) heb en een 2de grote die het overneemt op hogere toeren voor meer boost.quote:Op maandag 15 maart 2004 23:14 schreef MicHELLo het volgende:
@Tommy: die sequentiële turbo setup is louter gemaakt om er comfortabel mee te rijden. Rij je rustig, gebruikt hij maar 1 turbo.....trap je hem helemaal in geeft hij allesEn het bespaart je tweede turbo ook aanzienlijk
Anders kijk je even op de 1e pagina voor de foto's e.d.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:19 schreef zinloos het volgende:
Maaruh, wat voor auto heb je nou?Gezien het topic denk ik toch wel een suup, maar wat voor 1?
DAMN nee.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:17 schreef zinloos het volgende:
De foto's van StefanP op pagina 1 had ik gezien, bedoel de foto's van de auto van MicHELLo. Of is dat een kloon ofzo??
quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
DAMN nee.ik d8 dat je stefan bedoelde omdat dit zijn topic is
sorry.
MIchello heeft die auto die in zijn avatar staat. die blauwe mkiv.
een MKII is in NL niet geleverd met een turbo, er zit een 5M-GE motor in met rond de 150 pk.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:44 schreef pAin het volgende:
Damn, wat een toffe bak! Ga je er nog tupperware op gooien? Naar mijn mening niet doen, misschien qua styling andere velgen (Volk F-Zero Challenge.
Las in een ander topic dat je voor een Blitz Nur Spec uitlaat gaat. Das dus echt eenuitlaatje, alleen ikzelf had voor een HKS Superdrager gekozen, maar das maar een mening, desalnietemin een goed keus!
Heb je trouwens een Japans sprekende ECU of een Engels sprekende ECU? Als je genoeg geld hebt, fftjes bij MoTeC langs brengen.
[offtopic]
Ik zit nu ook naar een Supra (Turbo hoeft niet persee, wel een leuke bijkomstigheid) te kijken, alleen dan wel een MK II. Heeft iemand ervaring met deze auto? Ik ben er verder niet echt veel mee van plan qua tunen (alleen wat aan mn wegligging en een andere uitlaat), aangezien er, een Sub komt (GT - Turbo / WRX / STi, daar ben ik nog niet uit, wanneer ik er snel eentje wil een GT - Turbo, snel genoeg met wat modjes
). Hoe gedraagt een Supra zich op een track? Aangezien er ook IV mee rijden in de GT Nippon, deze zijn natuurlijk wel stevig getuned en zeer ervaren rijders, maar voor een rooky, is zon ding makkelijk te houden op de track? Heeft hij genoeg vermogen om lekker mee te komen met andere amateur racers, aangezien daar BMW's toch wel de zware favoriet zijn.
Zou tof zijn als iemand antwoord kan geven op deze vraag. Helaas heb ik het geld niet voor een MK III of IV.
Ik had het gezien, erg gaaf, zal wel een kanon worden, tis een vrij lichte autoquote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:07 schreef StefanP het volgende:
De supradoc van www.supras.nl is met een aantal mensen een mk2 aan het bouwen met een 600pk SP67 single turbo gecombineerd met een Mercedes supercharger... de laatste blaast de eerste paar duizend toeren totdat de turbo er in komt. Foto's + verhaal tot nu toe zijn op de bovengenoemde website te vinden in het forum...
andere eindpijp en downpipe levert je dan toch nog meer (makkelijker) pk's op ?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:32 schreef MicHELLo het volgende:
@StefanP: Nee, downpipe en andere uitlaat heb ik niet. Ik kan nu met de nieuwe setup gewoon door de APK zonder problemen![]()
Doe je dat zelf (samen met het skoda team danquote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:59 schreef MicHELLo het volgende:
Een open uitlaat systeem geeft het beste resultaat, dat klopt. Maar eerst dit opbouwen en dan weer verder kijken
Yeah je kunt de stock ECU gebruiken tot wel 650pk denk ik... op t04r.com zijn er zelfs nog met 800+pk.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 20:03 schreef pAin het volgende:
Noem een nieuwe ECU alsjeblieft GEEN chiptuning, bij MoTeC krijg je een geheel nieuwe reken eenheid, geen simpel chipie, das voor Golf rijders. Alles word voor je afgesteld, tot op de minimale dingetjes na en je hebt een super goede garantie. Maar wanneer je echt voor big boost gaat (wat voor turbo's zitten er eigenlijk op die supra van je? Garett T30ers, net als op een Skyline? En wat voor druk blazen ze standaard?), moet je dan wel niet voor een nieuwe ECU gaan?? Of is die ECU standaard al berekend op meer pk's dan hij eigenlijk kan? Dat zou pas service zijn
. Een supra tunen is zowiezo al niet goedkoop,geen 1 auto goed tunen is goedkoop, maar een Supra slaat denk ik toch wel alles, imho de meest extreme auto die te tunen is en als je dan ook nog een nieuwe ECU moet gaan aanschaffen *slik*. Nu kijk je natuurlijk niet direct naar de centen, tis een liefhebberij etc, maar loopt toch aardig op! En trouwens, WRXen en STi's gaan wel veeeeel beter draaien, heb zelf eens in een GT - Turbo gereden met een MoTeC gemapte ECU, echt een kanon, zeker als je weet hoe ie rijd wanneer niet die ECU erin zit.
Ik had het idd ook over de MK III, niet over de MK II. Op autoweek staan de stats dan niet van een MK I, is die nooit uitgegeven in den lage landen??
Neem mij niet kwalijk voor het offtopic gezwets, het gaat immers over de supra, maar niet over de jouwe![]()
Weet jij dat niet?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 20:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Yeah je kunt de stock ECU gebruiken tot wel 650pk denk ik... op t04r.com zijn er zelfs nog met 800+pk.
Voor WRXen en zo is chippen inderdaad ideaal, maar voor een suup werkt dat niet.
De mk1 heette volgens mij de celicasupra, maar zeker weten doe ik dat niet...
mooie beschrijving van lawaaiquote:Op zondag 9 mei 2004 12:02 schreef StefanP het volgende:
Sinds woensdag gemonteerd:
RMM downpipe
[afbeelding]
Blitz Nur-spec
[afbeelding]
En een hele berg aan nieuwe connectors, slangen, vloeistoffen e.d. Hij gromt nu als een vuil beest en het is onmogelijk om geen aandacht te trekken van iedereen op de weg (silencer zit er natuurlijk niet in). Bij lage toeren is het een heel diep gebrom en bij accelleratie een nogal asociale roffel.
De turbo's spoelen nu ook sneller en deze onderdelen wegen veel minder dan de originele. Winst zou zo'n 30-50pk moeten zijn, maar het nieuwe geluid alleen al is genoegAl met al is begint hij wel obsceen snel te worden, gisteren nog even een stukje gereden met een vriend en die vond het niet leuk meer op een bepaald moment (220 of zo, hehe).
En Tjabbo dinsdag a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar de VS, dus...
Het alternatief is dat ik 'm af en toe in Tilburg een wasbeurtje geef, en de motor bij houdquote:Op zondag 9 mei 2004 14:36 schreef Tjabbo het volgende:
Dat méén je niet.
Maar je mag hem wel een weekje bij mij stallen. staat hij in de garage, en ik zal hem alleen 's avonds af en toe eens gebruiken.
Maar het feest gaat de eerste tijd dus niet door?
Wat ga je dan doen ik de VS... ?
bij mij dus. ik heb wel een garagequote:Op zondag 9 mei 2004 14:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het alternatief is dat ik 'm af en toe in Tilburg een wasbeurtje geef, en de motor bij houd
Maar serieus, als ik het me goed herinner heb je geen garage, waar laat je 'm die 2 maand?
En wanneer je terug bent.....quote:Op zondag 9 mei 2004 14:58 schreef StefanP het volgende:
Ik moet voor mijn werk naar de VS en Zwitserland... de auto wordt bij mijn ouders gestald, no way dat ik die hier laat staan
nee zowel bij de downpipes als verderop in de uitlaat zitten cats.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:52 schreef flyguy het volgende:
met een downpipe moeten de cats er toch af? zo ja dan is ut illegaal en moet je met apk hem er ff af halen
ja, en nu wil ik ook een geluidsfragment/filmpje waar ik het geluid op kan bewonderenquote:Op maandag 10 mei 2004 22:20 schreef StefanP het volgende:
Alles is d'r uit, het is één rechte pijp naar achteren. Het milieu interesseert me weinig en die ene katloze auto maakt echt geen bal uit, maar kwa PKs scheelt het enorm
Wat de keuring betreft, die kan idd niet meer gebeuren bij de officiële dealer. Maar tegen een geringe meerprijs zijn er wel garages die de gasmeting over het hoofd willen zien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |