quote:Hoe pik je de goede dicators eruit dan? Je weet toch pas of ze goed zijn, wanneer ze alleenmacht hebben.. en dan is het dus al te laat.
Op zaterdag 8 november 2003 20:36 schreef Lovinho het volgende:
Er zijn wel degelijk dictators geweest die hun land goed hebben kunnen regeren. Kijk maar eens op google en je zult het vinden.
quote:Niks te google, geef me een voorbeeld dan... Want als jij er één weet kan je me die net zo goed geven? Misschien dat je me dan nog kan overtuigen ook? Beetje makkelijk heh, google erbij roepen zonder dat je er zelf ook maar 1 kan noemen....
Op zaterdag 8 november 2003 20:36 schreef Lovinho het volgende:[..]
Ik heb wel degelijk enig realiteitsbesef. Pak me daar niet op aan.
Er zijn wel degelijk dictators geweest die hun land goed hebben kunnen regeren. Kijk maar eens op google en je zult het vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door kapstok11 op 08-11-2003 20:39]
quote:Eigenlijk is het gebruik van het woord dictator onjuist. Een dictator was iemand die voor een bepaalde periode werdt benoemd om een bepaalde crisis op te lossen in het Romeinse rijk. En dat voor een periode van maximaal 4 jaar. (Uit mijn hoofd) Daarna was deze persoon ook weer aan te spreken op zijn daden. En eigelijk vondt ik dat geen slecht idee. Heeft een jaar of 700 goed gewerkt tot dat JC zich tot dictator voor het leven liet uitroepen. Maar je zou kunnen denken bijvoorbeeld aan iemand die de luchtvervuiling moet gaan terug dringen. En daarvoor tot een bepaalde periode onbeperkte bevoegdheden heeft.
Op zaterdag 8 november 2003 20:27 schreef Lovinho het volgende:[..]
leg het maar eens uit dan. Ik ben erg benieuwd naar wat je ervan vind.
Adolf en Stalin dat waren regerings leiders, wij, in dit land maakten er dictators van opmdat ze tegen ons waren.
(ik praat de regimes van deze 2 overigens niet goed)
quote:Je kan ook kiezen voor het liberalisme (of libertarisme). Zoveel mogelijk taken in hand van de markt (lees: burger) en de resterende taken door de overheid.
Op zaterdag 8 november 2003 20:34 schreef Lovinho het volgende:[..]
Als het volk bepaald wie er moet gaan regeren zoals in een democratie, dan krijg je dus oeverloos gezever.
besluitvorming duurt hierdoor stukken langer omdat belangenverenigingen ook weer wat in de melk te brokkelen hebben, en dat andere zaken die irelevant zijn opeens naar boven gaan komen die het eigenlijke plan teniet doen.
het volk regeerd nu, daarme bedoel ik dus een minister president die gekozen is dor het volk. Leuk en aardig allemaal, maar alweer schiet de besluitvorming er niks mee op.
quote:Je hebt helemaal gelijk, maar dat is geloof ik niet de dictator die lovinho bedoelt.... En anders had hij dat wel even duidelijk mogen maken, niet?
Op zaterdag 8 november 2003 20:38 schreef Megumi het volgende:[..]
Eigenlijk is het gebruik van het woord dictator onjuist. Een dictator was iemand die voor een bepaalde periode werdt benoemd om een bepaalde crisis op te lossen in het Romeinse rijk. En dat voor een periode van maximaal 4 jaar. (Uit mijn hoofd) Daarna was deze persoon ook weer aan te spreken op zijn daden. En eigelijk vondt ik dat geen slecht idee. Heeft een jaar of 700 goed gewerkt tot dat JC zich tot dictator voor het leven liet uitroepen. Maar je zou kunnen denken bijvoorbeeld aan iemand die de luchtvervuiling moet gaan terug dringen. En daarvoor tot een bepaalde periode onbeperkte bevoegdheden heeft.
quote:Jij stemt vvd?
Op zaterdag 8 november 2003 20:40 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Je kan ook kiezen voor het liberalisme (of libertarisme). Zoveel mogelijk taken in hand van de markt (lees: burger) en de resterende taken door de overheid.
quote:Ik zet mijzelf niet graag voor schut.
Op zaterdag 8 november 2003 20:30 schreef kapstok11 het volgende:[..]
Ga jij het woord dictator eens begrijpen... Probeer je jezelf voor schut te zetten ofzo?
quote:Heb je zeker goed gezocht. Want ik kan ze niet vinden. Ee dictator zoals wij dat nu zien. Is iemand met een absolute macht. En die er niet voor terug schrikt daarvoor ook gweld te gebruiken om dat te behouden.
Op zaterdag 8 november 2003 20:38 schreef Qarinx het volgende:[..]
Hoe pik je de goede dicators eruit dan? Je weet toch pas of ze goed zijn, wanneer ze alleenmacht hebben.. en dan is het dus al te laat.
quote:Ik heb nog nooit mogen stemmen
Op zaterdag 8 november 2003 20:40 schreef kapstok11 het volgende:[..]
Jij stemt vvd?
quote:Om het zo te stellen, de democratie van Bush heeft enkel oorlog en leed aangericht.
Op zaterdag 8 november 2003 20:36 schreef kapstok11 het volgende:[..]
Je hebt volkomen gelijk dat een democratie inefficiënt is... Maar ik denk niet dat je een oplossing moet zoeken in een dictatuur... Zeg nou zelf, wat heeft de afglopen tijd meer schade aangericht? Een democratie of een dictatuur...
Het antwoord hoef ik niet te geven neem ik aan?
Zonder gekheid, een dictatuur zoekt vaak minder oorlog dan een democratie, omdat deze elkaar tegen spreken.
quote:Huh? Ik snap je reactie op mij niet.. ik reageerde op Lovenogiets, omdat hij/zij zei dat er ook wel goede tussen zitten... maar wat ik dus zeg is dat je dat van te voren helemaal niet kan weten.
Op zaterdag 8 november 2003 20:43 schreef Megumi het volgende:
Heb je zeker goed gezocht. Want ik kan ze niet vinden. Ee dictator zoals wij dat nu zien. Is iemand met een absolute macht. En die er niet voor terug schrikt daarvoor ook gweld te gebruiken om dat te behouden.
quote:getulio vargas
Op zaterdag 8 november 2003 20:38 schreef kapstok11 het volgende:[..]
Niks te google, geef me een voorbeeld dan... Want als jij er één weet kan je me die net zo goed geven? Misschien dat je me dan nog kan overtuigen ook? Beetje makkelijk heh, google erbij roepen zonder dat je er zelf ook maar 1 kan noemen....
quote:Ik denk dat je iets meer geschiedenis mag meenemen in je overweging of je nou wel of niet voor een dictator bent... En ik wil nog steeds graag een goede dictator van je horen, en dan bedoel ik er geen zoals in de tijd van de Romeinen want die bedoelde je niet volgens mij.
Op zaterdag 8 november 2003 20:41 schreef Lovinho het volgende:[..]
Ik zet mijzelf niet graag voor schut.
Maar wat is er mis mee om een idee aan de orde te stellen?
Het woord dictator weet ik best wel, als de dikke van dale daar iets anders over zegt zou het zomaar kloppen?
quote:Ok 3 maal is scheepsrecht, Getulio Vargas.
Op zaterdag 8 november 2003 20:47 schreef kapstok11 het volgende:[..]
Ik denk dat je iets meer geschiedenis mag meenemen in je overweging of je nou wel of niet voor een dictator bent... En ik wil nog steeds graag een goede dictator van je horen, en dan bedoel ik er geen zoals in de tijd van de Romeinen want die bedoelde je niet volgens mij.
quote:Nou noem je 1 goede, tegen hoeveel slechte?
Op zaterdag 8 november 2003 20:51 schreef Lovinho het volgende:
Ok 3 maal is scheepsrecht, Getulio Vargas.
Kijk dan eens.
quote:Good point.
Op zaterdag 8 november 2003 20:52 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou noem je 1 goede, tegen hoeveel slechte?
quote:Heb ik lovinho pas 6 keer gezegd... Maar hij blijft volhouden...
Op zaterdag 8 november 2003 20:54 schreef sleepflower het volgende:
Wat is dit nou weer voor domme stelling.De mens kan het niet aan om zoveel macht te hebben, dan gaat hij buiten zijn schoenen lopen. Iedereen controleren, alles moet op zijn manier, etcetera etcetera. De mensheid is gewoon te hebzuchtig voor zoiets.
quote:Je krijgt overigens andere vormen van onveiligheid.. mensen die niet meer voor hun mening durven uit te komen wanneer deze niet overeenkomt met die van de leider etc.
Op zaterdag 8 november 2003 20:09 schreef Lovinho het volgende:
Om van Nederland een dictatuur te maken zou in mijn ogen vele veiligheids kwesties oplossen, of niet?
quote:laten we het zo stellen, hoeveel slechte democratische leiders zijn er dan wel niet?
Op zaterdag 8 november 2003 20:52 schreef Qarinx het volgende:[..]
Nou noem je 1 goede, tegen hoeveel slechte?
quote:dat lijkt me idd geen gek idee.
Op zaterdag 8 november 2003 20:54 schreef pfaf het volgende:
dus jij wilt een dictatuur invoeren in NL?? als ik het goed begrijp?
quote:Inderdaad, als je ook maar spuugt op straat word je neergeknald. Niemand die meer wat durft te doen.
Op zaterdag 8 november 2003 20:09 schreef Lovinho het volgende:
Om van Nederland een dictatuur te maken zou in mijn ogen vele veiligheids kwesties oplossen, of niet?
quote:En wie richten meer schade aan? De slechte democratische leiders of de dictators?
Op zaterdag 8 november 2003 20:55 schreef Lovinho het volgende:[..]
laten we het zo stellen, hoeveel slechte democratische leiders zijn er dan wel niet?
Waarschijnlijk tig maal meer dan dat er dictators zijn.
![]()
Inkoppertje imho..
quote:En laat nou de twee grootste oorlogen in de vorige eeuw net door dictators zijn veroorzaakt...
Op zaterdag 8 november 2003 20:55 schreef Lovinho het volgende:[..]
laten we het zo stellen, hoeveel slechte democratische leiders zijn er dan wel niet?
Waarschijnlijk tig maal meer dan dat er dictators zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |