quote:Ik dacht dat GPRS gewoon wappen was, met als verschil dat je betaalt voor de hoeveelheid dataoverdracht i.p.v. tijd online. Misschien dat daarom WAP nog niet echt dood is, maar gewoon pas leeft met de GPRS techniek?
Op donderdag 07 juni 2001 16:48 schreef Jarno het volgende:
De volgende stap is GPRS geloof ik, daarna is UTMS aan de beurt.
quote:Wedervraag, heeft WAP ooit geleefd dan?
Op donderdag 07 juni 2001 13:35 schreef DIGGER het volgende:Dus mijn vraag, hoe dood is WAP?
quote:Idd, ik vraag me toch af waarom altijd de Japanners met iets nieuws en/of leuks komen wat ook nog echt werkt en waarom men hier altijd achterloopt met suffe ideëen zoals WAP.
Op woensdag 13 juni 2001 18:07 schreef ZwaaiHaai het volgende:
WAP is het niet en gaat het niet worden...
Wat het wel gaat worden? 'i-mode' vraag maar aan de japanner op de hoek...
WAP heeft nooit geleefd. Te duur, te langzaam en de consument voor dom gehouden door het vet te hypen in advertenties, maar niet te luisteren wat de klant echt wil.
quote:Een fiasco dus
The Mobile Services Initiative (M-Services) aims to introduce an open software and hardware standard within mobile Internet in a bid to avoid the fiasco which surrounded the first attempt at mobile Internet, Wireless Application Protocol (WAP).
En in dit artikel kun je wat lezen over de opvolger van UMTS, 4G. Ook kewl
Ik vraag me trouwens nog steeds af waarom het in Japan zo populaire I-Mode nog steeds niet in Europa mogelijk is. Laatst stond in een onderzoek dat de Europeaan met WAP-functionaliteit () gemiddeld één keer per maand gebruik maakt van deze service. In Japan worden gemiddeld maandelijks 300 pagina's opgeroepen per maand per persoon met I-mode-functionaliteit. Dat geeft toch al een beetje aan hoe dood WAP is.
quote:Zoals altijd lopen zowel de Japanse als de Amerikaanse technologie ongeveer 2 jaar voor op de Europeaanse. Dus nog ff wachten
Op donderdag 14 juni 2001 08:57 schreef MrBig het volgende:
WAP is een doodgeboren kindjeIk vraag me trouwens nog steeds af waarom het in Japan zo populaire I-Mode nog steeds niet in Europa mogelijk is. Laatst stond in een onderzoek dat de Europeaan met WAP-functionaliteit (
) gemiddeld één keer per maand gebruik maakt van deze service. In Japan worden gemiddeld maandelijks 300 pagina's opgeroepen per maand per persoon met I-mode-functionaliteit. Dat geeft toch al een beetje aan hoe dood WAP is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |