Als hij namelijk niet terugzakt dan kan dat ernstige gevolgen hebben omdat bloedvaten afgekneld kunnen raken.
Dus pas op de volgende keer dat het gebeurd en wacht niet te lang met een dokter bellen.
quote:Ik heb een keer een stevige steek gehad in mijn rechterbal, deed wel pijn, maar na een dag ofzo ging het wel over. De oorzaak was blijkbaar dat ik te veel heb gestrekt.
Op zaterdag 8 november 2003 19:11 schreef immenslope het volgende:
Ik ging laatst rekoefeningen doen, omdat ik 2 maal in de week aan hardlopen doe.
Op een gegeven moment voelde ik een pijnscheut in mijn donder dat niet te beschrijven was.....auw!
Bleek dat mijn rechterbal in naar boven geschoten was.
Ik kon hem niet eens meer terugduwen.......
Na een kwartier zakte hij gelukkig weer terug naar beneden.
Hebben jullie (de jongens onder ons) dit ook wel eens gehad?
quote:Ja het kan zomaar gebeuren hoor, en als het gebeurd, zit je daar met een klote gevoel.
Op zaterdag 8 november 2003 19:49 schreef NehcslowZ het volgende:
damn, lijkt me echt pijnlijk. Ik heb het gelukkig nog nooit gehad, maar htf kan je rechterbal zo in 1 keer omhoog schieten dan? Omdat je je teveel inspant ofzo?
quote:ja DUH!!
Op zaterdag 8 november 2003 19:51 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
en als het gebeurd, zit je daar met een KLOTE gevoel.
Maar GVD de gedachte alleen al doet pijn. Dan voel ik het handeltje al terug schieten.
quote:volgens de arts die mij een keer met gedraaide ballen heeft geholpen;
Op zaterdag 8 november 2003 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben dan weliswaar geen jongen, maar weet van horen zeggen dat het heel pijn kan doen en je moet er ook zeker mee uitkijken.Als hij namelijk niet terugzakt dan kan dat ernstige gevolgen hebben omdat bloedvaten afgekneld kunnen raken.
Dus pas op de volgende keer dat het gebeurd en wacht niet te lang met een dokter bellen.
Voorkomen is beter dan genezen
gelukkig nooit mee gemaakt
quote:idem
Op zaterdag 8 november 2003 19:11 schreef Varr het volgende:
Huh?
quote:het hoeft niet met een klap of een stoot te gaan, als je een bepaalde spier aantrekt [ die dus ff verkeerd om je bal zit ] dan wil hij al omhoog schieten.
Op zaterdag 8 november 2003 22:50 schreef Raisk het volgende:
Yep heb ik ook 1x mee gemaakt echt een ramp
Ook al tijdens het sporten (klapte met gymen op een bok ouch)
je kan het ook zelf doen... geen aanrader.
quote:AAAAUWWWWW
Op zaterdag 8 november 2003 22:50 schreef Raisk het volgende:
Yep heb ik ook 1x mee gemaakt echt een ramp
Ook al tijdens het sporten (klapte met gymen op een bok ouch)
Ben ik blij dat ik een aantal jaar geleden met me smoel op een bok ben geland (koste me bijna een stukje tong) en niet met mn zak... hij doet nu al pijn als ik er aan denk
quote:ik ook, niet echt misselijk, maar de pijn voorstellen
Op zondag 9 november 2003 15:07 schreef bierglas het volgende:
ik word al gewoon misselijk als ik eraan denk...
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:02 schreef Masta-t het volgende:
dat heet toch een liesbreuk?
quote:daarbij komt het dat een teruggeschoten bal meestal zelf weer terugdaalt, maar het speelt zich wel af in die streek. Alleen het zijn twee verschillende dingen.
Een breuk (hernia) is een uitstulping van het buikvlies door een zwakke plek of opening in de buikwand. De breuk is herkenbaar als een zwelling ter plaatse. De opening of verzwakking in de buikwand kan ontstaan door aangeboren factoren of door uitrekking van de buikwand. Uitrekking kan optreden in de loop van het leven, bijvoorbeeld door zwaar tillen, toename in lichaamsgewicht, persen bij bemoeilijkte stoelgang, veel hoesten. Het is mogelijk dat de uitstulping van het buikvlies een gedeelte van de buikinhoud bevat. Bij verhoging van de druk in de buik (zoals bij staan, bij persen of hoesten) kan er meer buikinhoud in de uitstulping komen. De breuk wordt dan groter.Bij een liesbreuk bevindt de uitstulping zich in de liesstreek. Klachten van een liesbreuk worden veelal aangegeven als enig ongemak, een zeurend of branderig gevoel en/of pijn in de liesstreek, maar soms zijn er helemaal geen klachten.
Een liesbreuk verdwijnt nooit vanzelf en kan de neiging hebben groter te worden. Dat kan dan meer klachten gaan geven. Een enkele keer komt het voor dat een breuk bekneld raakt. Dat gaat gepaard met veel pijn. Een spoedoperatie is dan nodig.
vergelijk het maar met jonge jongens: als ze klein zijn dalen de ballen meestal richting de balzak. Soms gebeurt dat niet, dan blijft ie hangen. dan moet de dokter ervoor zorgen dat de bal netjes richting de balzak gaat.
daarom worden ze altijd gecontroleerd door de schoolarts op indalen .
quote:In het ergste geval kan een bal kantelen waarna direct operatief ingrijpen vereist is. En neeh jongens ik weet dit niet door eigen ervaring, maar was wel de chauffeur en sjauwer van de ernstig pijn lijdende patiënt
Ik ging laatst rekoefeningen doen, omdat ik 2 maal in de week aan hardlopen doe.
Op een gegeven moment voelde ik een pijnscheut in mijn donder dat niet te beschrijven was.....auw!
quote:Ghehe ik loop ook altijd de hele dag met mijn hand in men broek voor het geval dat
Op zaterdag 8 november 2003 21:49 schreef Gertsan het volgende:
AAARGHDamn... Soms voelt het bij mij ook wel ofie terug wil schieten, maar dan houd ik m goed vast
quote:WTF ?! Gruwelijk ! Ranzig !! Ziek !!!
quote:heb ik vroeger geahd dat me bal omhoog geschoten was, maar daar moest een chirurg aan te pas komen hoor!
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 01:40 schreef trippple het volgende:
Ik heb het "even afkloppen" nog nooit hoeven meemaken...
Tuurlijk wel eens een flinke trap langs of tegen mijn zak gehad en daarom menig traantje weggepinkt (lees meer hierover in de blundertopic).
Een vriend van mij ging (bij het op zijn bromfiets stappen) op zijn eigen bal zitten.
Die was dus gedraaid en naar boven geschoten...
Nog nooit heb ik iemand zo hard horen gillen![]()
Werd dus binnen 20 minuten naar het ziekenhuis gebracht..
een week na de operatie was zijn bal zo groot als een tennisbal (en blauw)![]()
Dit hoop ik echt nooit mee hoeven maken.
Dus met me huidige leven ben ik veiligquote:Op zaterdag 8 november 2003 19:51 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Het komt door inspanning, juistem.
Aahh das pas echt heel erg!!!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 01:40 schreef trippple het volgende:
Ik heb het "even afkloppen" nog nooit hoeven meemaken...
Tuurlijk wel eens een flinke trap langs of tegen mijn zak gehad en daarom menig traantje weggepinkt (lees meer hierover in de blundertopic).
Een vriend van mij ging (bij het op zijn bromfiets stappen) op zijn eigen bal zitten.
Die was dus gedraaid en naar boven geschoten...
Nog nooit heb ik iemand zo hard horen gillen![]()
Werd dus binnen 20 minuten naar het ziekenhuis gebracht..
een week na de operatie was zijn bal zo groot als een tennisbal (en blauw)![]()
Dit hoop ik echt nooit mee hoeven maken.
Ik weet waar je over praatquote:Op dinsdag 16 maart 2004 20:28 schreef Doerie het volgende:
heb ik weleens vaker last van. Als ik in bed lig en ik maak een verkeerde beweging, voel ik dat mijn bal omhoog schiet.. dan duw ik hem heel zachtjes weer terug in mijn zakje![]()
..maar verder doet het geen pijn.
Ps: bij mij gebeurt het met de allebeide balletjes
ps 2: ik sport erg veel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |