abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2003 @ 19:42:50 #26
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_14487641
een derde van de studenten geloofde het

nu dus niet meer. Gister als enige op een feestje na de maaltijd de Tiramusu laten staan omdat het met baileys gemengt was en ik al sprite op had. Iedereen lachte me uit.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_14487703
Ik kreeg het laatst ook te horen toen ik Baileys en cola door elkaar dronk. Weten jullie zeker dat het niet waar is? Dan kan ik voortaan gewoon door blijven drinken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_14487970
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kreeg het laatst ook te horen toen ik Baileys en cola door elkaar dronk. Weten jullie zeker dat het niet waar is? Dan kan ik voortaan gewoon door blijven drinken.
Pak een Baileys fles en kijk er achterop. Er staat zelfs een melding van op. Broodje aap, dacht het niet. Als Baileys het er op zet, zal er toch wel iets van kloppen lijkt mij.
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:03:07 #29
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_14488219
Het is onlogisch...

Er word gezegd dat Baileys reageerd door de stof caseïne. Die stof komt voort uit de room in Baileys net zoals deze in bijvoorbeeld koffiemelk word gevonden.

Dan word er vervolgens gezegd dat schiften of vlokken van Baileys komt doordat er een zure stof als cola of sprite word toegevoegd. Dit doordat caseïne reageerd met zure stoffen.

In theorie treed dezelfde reactie dus op met maagzuur. Ik ken nog niemand die aan deze reactie is overleden door het drinken van koffiemelk.... (andere redenen daargelaten )

Reacties op deze logica?

pi_14488404
Geen idee wat met wat reageert enzo, maar ik weet wel dat er wel degelijk schuim ontstaat als je die twee samen in een glas gooit. Of dat schadelijk is voor je maag etc. weet ik niet.
pi_14490448
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Geen idee wat met wat reageert enzo, maar ik weet wel dat er wel degelijk schuim ontstaat als je die twee samen in een glas gooit. Of dat schadelijk is voor je maag etc. weet ik niet.
Ik kan me niet voorstellen dat dat schadelijk voor je maag kan zijn, ik kan me echter wel voorstellen dat het niet lekker is in "schuimvorm"... e

Aangezien Baileys liever niet ziet (neem ik even aan) dat mensen een ranzige mix maken door het te mengen met een koolzuurhoudende drank zullen ze die waarschuwing erop gezet hebben. (Is immers zonde van de Baileys)

Als het echt gevaarlijk zou zijn zou er ook wel een enorme waarschuwing op staan... aangezien je het over twee onschuldige voedingsmiddelen hebt waarvan het aanneembaar is dat ze gecombineerd ook onschuldig zijn.

Maargoed... wie maakt er even een foto van die waarschuwing?

pi_14491199
Nou, ik was ook helemaal niet van plan om het te mixen of samen te drinken ofzo. Het komt alleen wel eens voor dat ik eerst een glas cola drink en daarna een glaasje Baileys of andersom. Dan ontstaat de 'mix' dus pas in je maag.
pi_14491228
Ieder week lees je het weer in de krant: "zoveelste overledene na dodelijke frisdrank/baileys mix".

Don't think so!

pi_14496879
Ik kreeg in de kroeg ooit eens een "embryo" Dat was een vreemd drankje, Apfelcorn met een wolkje Baileys erin. Dat bleef er in ronddobberen als een soort van eidooier, maar dan anders
Zolang er was is, is er leven.
pi_14497096
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 20:03 schreef Blur het volgende:
Het is onlogisch...

Er word gezegd dat Baileys reageerd door de stof caseïne. Die stof komt voort uit de room in Baileys net zoals deze in bijvoorbeeld koffiemelk word gevonden.

Dan word er vervolgens gezegd dat schiften of vlokken van Baileys komt doordat er een zure stof als cola of sprite word toegevoegd. Dit doordat caseïne reageerd met zure stoffen.

In theorie treed dezelfde reactie dus op met maagzuur. Ik ken nog niemand die aan deze reactie is overleden door het drinken van koffiemelk.... (andere redenen daargelaten )

Reacties op deze logica?

Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, maagzuur is geen zwak zuur naar mijn weten. Lijkt me ook niet handig want dan reageert het veel te vaak met je eten en dat is niet de bedoeling.
  zondag 9 november 2003 @ 11:55:17 #36
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_14498164
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:11 schreef CrazyByte het volgende:
Dat is bullshit, er zijn ook allemaal schoonmaak stoffen enzo die bv los van elkaar geen kwaad kunnen, maar als men het gaat mixxen wel degelijk gevaarlijk word... die nemen ze toch ook niet uit de handel...
Nouja, ik weet niet of jij voor de lol schoonmaakmiddelen vreet, maar dan zou je wel eens maagpijn kunnen krijgen ja.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_14498273
Ik weet nog dat er vroeger in een kinderblad ooit eens een drankje stond waar cola/7 up in zat, met siroop ofzo, en dan koffiemelk.
Heb het vaak genoeg gedronken hoor
pi_14498341
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:20 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, maagzuur is geen zwak zuur naar mijn weten. Lijkt me ook niet handig want dan reageert het veel te vaak met je eten en dat is niet de bedoeling.

Maagzuur reageert JUIST met je eten, dat heet spijsvertering. En als Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, dan reageert het ook met een sterk zuur, zoals maagzuur.

[Dit bericht is gewijzigd door Toolshed op 09-11-2003 12:08]

All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_14498361
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:49 schreef Dinus het volgende:
Ik kreeg in de kroeg ooit eens een "embryo" Dat was een vreemd drankje, Apfelcorn met een wolkje Baileys erin. Dat bleef er in ronddobberen als een soort van eidooier, maar dan anders
Embryo Ziet er niet uit maar smaakt best. Voel je lekker al die slierten door je keel gaan.
pi_14498364
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:20 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Wat is maagzuur dan
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
pi_14498682
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:07 schreef bondgirl het volgende:

[..]

Wat is maagzuur dan

Vrij aggresief, waarom denk je dat het glazuur van je tanden oplost als je te vaak braakt
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_14498768
Ik heb een keer tonic en baileys bij elkaar gegooid als testje, in een klein soort wijnglas. Aan het eind van de avond zat er (serieus) een ster in dat glas, waarschijnlijk door het uitzetten dus.
Maar in je maag zal je die reactie inderdaad nooit krijgen
pi_14499495
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:07 schreef bondgirl het volgende:

[..]

Wat is maagzuur dan

Geen zwak zuur in elk geval, maagzuur is een behoorlijk sterk zuur.
pi_14499697
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:16 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Geen zwak zuur in elk geval, maagzuur is een behoorlijk sterk zuur.

Zwak en sterk hebben in dit geval niets te maken met HOE sterk een zuur qua pH is
pi_14499843
Maagzuur is extreem agressief. Als je maagwand niet bekleed was met een dikke laag slijm zou ze zichzelf in een paar uur verteren.
Veelvuldig kotsen ivm. overmatig alcoholgebruik is dan ook zeer ongezond voor je slokdarm, die deze bescherming niet heeft.
  zondag 9 november 2003 @ 17:22:04 #46
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_14504855
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:30 schreef RuiDaSilva het volgende:
Vrij aggresief, waarom denk je dat het glazuur van je tanden oplost als je te vaak braakt
Dat is altijd zo onwijs kut. Heb je teveel gezopen, dus braken, accepté. Maar dan de kiespijn de volgende dag
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  Moderator / Miss SHO zondag 9 november 2003 @ 17:28:57 #47
22592 crew  Ole
pi_14504995
broodje aap..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_14505921
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:36 schreef Che_Guevara het volgende:
Ik heb een keer tonic en baileys bij elkaar gegooid als testje, in een klein soort wijnglas. Aan het eind van de avond zat er (serieus) een ster in dat glas, waarschijnlijk door het uitzetten dus.
Maar in je maag zal je die reactie inderdaad nooit krijgen
Gebeurd dus wel in je maag.. Vriendin van me heeft mij hier voor gewaarschuwd (zij werkt als verpleegster in t ziekenhuis). Als je iets koolzuurhoudends drinkt na bailey's gaat het als kauwgom aan elkaar plakken, wordt dus niet keihard, maar sluit doordat het zo'n groot kauwgomgeval is sluit het je darmen af, blijft vast zitten in je darmen, kun je dus niks meer eten.. Ben je dus wel een beetje de lul als je gewoon denkt dat je ziek bent
Dus het is echt geen broodje aap, als zelfs mensen in het ziekenhuis het tegenkomen....
*Release me from the pain I suffer inside myself*
  zondag 9 november 2003 @ 19:21:08 #49
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_14507516
Jaja.. iedereen heeft het van een ander gehoord... van een collega in de slijterij, van een vriendin die verpleegster is, maar niemand hier heeft het zelf meegemaakt.

Laat iemand die ooit ZELF problemen heeft gehad dat hier maar melden met kopietjes van ziekenhuisverslagen etc. Misschien dat we er dan iets meer geloof aan moeten hechten.

Zelf zuip ik altijd alles door elkaar heen en heb nooit een probleem gehad met bailey's in combinatie met wat voor koolzuurhoudend drankje dan ook.

Broodje aap deluxe!!

I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_14513788
mij is het ook ooit verteld... had toen de hele avond van alles door mekaar gezopen:

bier, pasoa jus, safari jus, safarie 7up, cola met nogiets en als afsluiter nog een 2 tal baylies... en ik zit hier nog een bericht te typen...

ze vertelde nl dat het koolzuur ging reageren met baylies. Leek me sterk, want als je dan smiddags 7up op zou hebben en je drinkt savonds baylies, dan zou je kei dood moeten gaan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')