nu dus niet meer.
Gister als enige op een feestje na de maaltijd de Tiramusu laten staan omdat het met baileys gemengt was en ik al sprite op had.
Iedereen lachte me uit.
quote:Pak een Baileys fles en kijk er achterop. Er staat zelfs een melding van op. Broodje aap, dacht het niet. Als Baileys het er op zet, zal er toch wel iets van kloppen lijkt mij.
Op zaterdag 8 november 2003 19:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kreeg het laatst ook te horen toen ik Baileys en cola door elkaar dronk. Weten jullie zeker dat het niet waar is? Dan kan ik voortaan gewoon door blijven drinken.
Er word gezegd dat Baileys reageerd door de stof caseïne. Die stof komt voort uit de room in Baileys net zoals deze in bijvoorbeeld koffiemelk word gevonden.
Dan word er vervolgens gezegd dat schiften of vlokken van Baileys komt doordat er een zure stof als cola of sprite word toegevoegd. Dit doordat caseïne reageerd met zure stoffen.
In theorie treed dezelfde reactie dus op met maagzuur. Ik ken nog niemand die aan deze reactie is overleden door het drinken van koffiemelk.... (andere redenen daargelaten
)
Reacties op deze logica?
quote:Ik kan me niet voorstellen dat dat schadelijk voor je maag kan zijn, ik kan me echter wel voorstellen dat het niet lekker is in "schuimvorm"... e
Op zaterdag 8 november 2003 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Geen idee wat met wat reageert enzo, maar ik weet wel dat er wel degelijk schuim ontstaat als je die twee samen in een glas gooit. Of dat schadelijk is voor je maag etc. weet ik niet.
Aangezien Baileys liever niet ziet (neem ik even aan) dat mensen een ranzige mix maken door het te mengen met een koolzuurhoudende drank zullen ze die waarschuwing erop gezet hebben. (Is immers zonde van de Baileys)
Als het echt gevaarlijk zou zijn zou er ook wel een enorme waarschuwing op staan... aangezien je het over twee onschuldige voedingsmiddelen hebt waarvan het aanneembaar is dat ze gecombineerd ook onschuldig zijn.
Maargoed... wie maakt er even een foto van die waarschuwing?
Don't think so!
quote:Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, maagzuur is geen zwak zuur naar mijn weten. Lijkt me ook niet handig want dan reageert het veel te vaak met je eten en dat is niet de bedoeling.
Op zaterdag 8 november 2003 20:03 schreef Blur het volgende:
Het is onlogisch...Er word gezegd dat Baileys reageerd door de stof caseïne. Die stof komt voort uit de room in Baileys net zoals deze in bijvoorbeeld koffiemelk word gevonden.
Dan word er vervolgens gezegd dat schiften of vlokken van Baileys komt doordat er een zure stof als cola of sprite word toegevoegd. Dit doordat caseïne reageerd met zure stoffen.
In theorie treed dezelfde reactie dus op met maagzuur. Ik ken nog niemand die aan deze reactie is overleden door het drinken van koffiemelk.... (andere redenen daargelaten
)
Reacties op deze logica?
quote:Nouja, ik weet niet of jij voor de lol schoonmaakmiddelen vreet, maar dan zou je wel eens maagpijn kunnen krijgen ja.
Op zaterdag 8 november 2003 19:11 schreef CrazyByte het volgende:
Dat is bullshit, er zijn ook allemaal schoonmaak stoffen enzo die bv los van elkaar geen kwaad kunnen, maar als men het gaat mixxen wel degelijk gevaarlijk word... die nemen ze toch ook niet uit de handel...
quote:Maagzuur reageert JUIST met je eten, dat heet spijsvertering. En als Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, dan reageert het ook met een sterk zuur, zoals maagzuur.
Op zondag 9 november 2003 10:20 schreef Evil-Cherry het volgende:[..]
Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, maagzuur is geen zwak zuur naar mijn weten. Lijkt me ook niet handig want dan reageert het veel te vaak met je eten en dat is niet de bedoeling.
[Dit bericht is gewijzigd door Toolshed op 09-11-2003 12:08]
quote:Embryo
Op zondag 9 november 2003 09:49 schreef Dinus het volgende:
Ik kreeg in de kroeg ooit eens een "embryo" Dat was een vreemd drankje, Apfelcorn met een wolkje Baileys erin. Dat bleef er in ronddobberen als een soort van eidooier, maar dan anders
quote:Wat is maagzuur dan
Op zondag 9 november 2003 10:20 schreef Evil-Cherry het volgende:[..]
Bailey's/koffiemelk reageert met een zwak zuur, maagzuur is geen zwak zuur naar mijn weten. Lijkt me ook niet handig want dan reageert het veel te vaak met je eten en dat is niet de bedoeling.
quote:Vrij aggresief, waarom denk je dat het glazuur van je tanden oplost als je te vaak braakt
Op zondag 9 november 2003 12:07 schreef bondgirl het volgende:[..]
Wat is maagzuur dan
quote:Geen zwak zuur in elk geval, maagzuur is een behoorlijk sterk zuur.
Op zondag 9 november 2003 12:07 schreef bondgirl het volgende:[..]
Wat is maagzuur dan
quote:Zwak en sterk hebben in dit geval niets te maken met HOE sterk een zuur qua pH is
Op zondag 9 november 2003 13:16 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Geen zwak zuur in elk geval, maagzuur is een behoorlijk sterk zuur.
quote:Dat is altijd zo onwijs kut. Heb je teveel gezopen, dus braken, accepté. Maar dan de kiespijn de volgende dag
Op zondag 9 november 2003 12:30 schreef RuiDaSilva het volgende:
Vrij aggresief, waarom denk je dat het glazuur van je tanden oplost als je te vaak braakt
quote:Gebeurd dus wel in je maag.. Vriendin van me heeft mij hier voor gewaarschuwd (zij werkt als verpleegster in t ziekenhuis). Als je iets koolzuurhoudends drinkt na bailey's gaat het als kauwgom aan elkaar plakken, wordt dus niet keihard, maar sluit doordat het zo'n groot kauwgomgeval is sluit het je darmen af, blijft vast zitten in je darmen, kun je dus niks meer eten.. Ben je dus wel een beetje de lul als je gewoon denkt dat je ziek bent
Op zondag 9 november 2003 12:36 schreef Che_Guevara het volgende:
Ik heb een keer tonic en baileys bij elkaar gegooid als testje, in een klein soort wijnglas. Aan het eind van de avond zat er (serieus) een ster in dat glas, waarschijnlijk door het uitzetten dus.
Maar in je maag zal je die reactie inderdaad nooit krijgen
Laat iemand die ooit ZELF problemen heeft gehad dat hier maar melden met kopietjes van ziekenhuisverslagen etc.
Misschien dat we er dan iets meer geloof aan moeten hechten.
Zelf zuip ik altijd alles door elkaar heen en heb nooit een probleem gehad met bailey's in combinatie met wat voor koolzuurhoudend drankje dan ook.
Broodje aap deluxe!!
bier, pasoa jus, safari jus, safarie 7up, cola met nogiets en als afsluiter nog een 2 tal baylies... en ik zit hier nog een bericht te typen...
ze vertelde nl dat het koolzuur ging reageren met baylies. Leek me sterk, want als je dan smiddags 7up op zou hebben en je drinkt savonds baylies, dan zou je kei dood moeten gaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |