abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:40:55 #1
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_14486089
Hoi,

Weet iemand of het nou wel of niet waar is dat je Baileys niet met Sprite mag mengen omdat het dan 1 dikke steen wordt in je maag?

Als het wel zo is, weet iemand dan door welke stoffen dit komt?

Dank je

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:41:27 #2
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_14486096
Hoax.

Ging over tonic & baileys toch?

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:41:47 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_14486102
niet Sprite, maar Tonic en Bitter lemon.
En volgens mij kwam het door de kinine in die 2 drankjes.
pi_14486169
Het zet idd wel uit maar is niet schadelijk voor je, het wordt een soort schuim zeg maar.
pi_14486190
ik dacht feigling en baileys
"Een dag niet gefokt, is een dag geleefd"
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:48:00 #6
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_14486200
probeer t uit in de naam van de wetenschap en laat t ons weten...als je nog leeft dan
aka Man-Mountain
pi_14486204
Overings had ik een keer boswandeling en seven-up gemixt, daar kwam naar een tijdje een gestold laagje schuim op.
"Een dag niet gefokt, is een dag geleefd"
pi_14486213
Nee het is bullsh*t.

Als je het in een glas mengt wordt het idd een dikke klont, maar in je maag heb je er door het maagzuur geen last van.

Klootzak, your's truly
pi_14486215
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 18:45 schreef erikh het volgende:
Het zet idd wel uit maar is niet schadelijk voor je, het wordt een soort schuim zeg maar.
neej juist....je maag moet alleen maar leeggepompt worden dan
Have no fear, i is here :D
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:49:18 #10
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_14486227
Probeer maar uit: klein beetje Bailey's in een borrelglaasje, 7-up erbij, en het wordt pur-schuim.

[Dit bericht is gewijzigd door EgoTrippin op 08-11-2003 18:49]

of niet
pi_14486234
Tis Sprite en Baileys (de versie die ik ken) en denk dat het wel niet waar zou zijn, heb nog nooit ergens gelezen dat er iemand van is overleden
What fits your busy schedule better, excercising one hour a day or being dead 24 hours a day?
pi_14486281
Zelfde als koffie melk met cola.

En op de schuim zuiker strooien, 5 min laten, staan kan je zo laagje afpakken en opeten!

pi_14486303
Ik heb laatst eens 7-up en Baileys bij elkaar gegooid, dat werd een dikke klont die wat weg had van een soort mousse of vla... Het werd niet keihard ofzo.
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:54:44 #14
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_14486318
tis tonic en bayley's zeker weten
want in stad her vlakbij waar ik welles uit ga is er iemand aan overleden
waarvan het met opzet door iemand anders in zn drank is gedaan...
PSN-ID: SoliD_S
pi_14486321
Het staat ook op de achterkant van een fles baileys dat je het niet mag drinken met koolzuurhoudende dranken.
pi_14486521
Euhm je mag het idd zeker niet mixxen met tonic en bitterlemon...
Van 7-up was mij niks bekend...

Maar dat zou idd heel goed kunnen, en plz quit te crap over dat het niet gevaarlijk is! Ik werk zelf in een slijter en bij ons hebben we het vaak genoeg over de gevolgen gehad... Zoiets mag je NOOIT net achter elkaar drinken, die zooi gaat echt stollen en als je het te laat merk leg je idd het loodje. Je maag breekt dat niet zomaar ff af!

Dit geld overigens met meer dranken... Laatst hadden we zelf pina colada met cola gemixt, nou dat gaat dus ook niet, want dat word ook heel schuimig...

Wat ik ervan weet heeft het te maken met een aantal ingredienten uit beide soorten drank die reageren met bepaalde delen van andere dranken...

Goed uitkijken dus!

pi_14486576
BRON: http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/29/38/aap.html

Halverwege de jaren tachtig onstond het gerucht dat dit mengsel in de maag een massieve klont vormt, die tot een dodelijke darmverstopping leidt. Om het verhaal kracht bij te zetten, werd vaak gedemonstreerd dat Baileys met tonic gaat klonteren. QED.

Nu is Baileys een likeur die room bevat. Net als melk, gaat room schiften als er een zwak zuur aan toe wordt gevoegd. Melk bevat namelijk caseïne, ook wel kaasstof, dat bij toevoeging van een zuur uitvlokt. En net als alle koolzuurhoudende dranken, is tonic zwak zuur. Maar een mengsel van Baileys en tonic mag dan vlokken, het levert nooit een massieve klont op.

Het gerucht is echter uiterst hardnekkig, en Baileys-importeur Sovedi wordt er een beetje moedeloos van. ,,Dergelijke verhalen zijn vooral in trek in studentenkringen'', weet M. Pey van Sovedi. Eind vorig jaar heeft het bedrijf daarom een massapsycholoog in de hand genomen die de zaak tot de bodem heeft uitgezocht. ,,Uit het onderzoek blijkt dat tweederde van de studenten het gerucht kent. Eenderde gelooft het ook nog.'' Of het tegenonderzoek een eind aan het verhaal kan maken, wordt door haar betwijfeld. Hard roepen dat er niets aan de hand is, wekt immers ook achterdocht. Pey: ,,Dit is een van die geruchten die keer op keer de kop opsteken. Bekende merken spreken nu eenmaal tot de verbeelding. Misschien is het wel beter om er helemaal geen aandacht aan te besteden.''

Met andere woorden: het is een "broodje aap" verhaal

pi_14486635
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:03 schreef CrazyByte het volgende:
Ik werk zelf in een slijter en bij ons hebben we het vaak genoeg over de gevolgen gehad...
Mag je je wel een sbeter laten informeren
  zaterdag 8 november 2003 @ 19:08:32 #19
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_14486674
Ik geloof er niks van.. dat het dodelijk is.. misschien ligt het wat zwaar(der) op de maag. Maar zal het heus wel makkelijk verteren..

Mocht het wel zo gevaarlijk zijn dat was het allang uit de handel genomen..

Don't love if you want to die in peace.
  zaterdag 8 november 2003 @ 19:09:08 #20
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_14486694
Cola & Baileys.

Ziet er overigens wel verdacht uit als je die twee mixt...

pi_14486702
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:07 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Mag je je wel een sbeter laten informeren

Tja dat is wat ze ons zeggen, maar ik zal het eens na laten trekken bij de vertegenwoordiger, ok?
pi_14486727
Dat het schadelijk is is gelul.
Anders wil ik voor een avondje gratis bier wel een paar glaasjes naar binnen werken om het te bewijzen.
pi_14486759
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:08 schreef Mr.Black het volgende:
Mocht het wel zo gevaarlijk zijn dat was het allang uit de handel genomen..
Dat is bullshit, er zijn ook allemaal schoonmaak stoffen enzo die bv los van elkaar geen kwaad kunnen, maar als men het gaat mixxen wel degelijk gevaarlijk word... die nemen ze toch ook niet uit de handel...
pi_14486790
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:09 schreef sleepflower het volgende:
Cola & Baileys.

Ziet er overigens wel verdacht uit als je die twee mixt...

cola is ook zuur
pi_14486872
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:09 schreef sleepflower het volgende:
Cola & Baileys. Ziet er overigens wel verdacht uit als je die twee mixt...
Ik zeg ook niet dat het lekker is, of er smakelijk uit zal zien... er zijn wel meer combinaties die echt ranzig eruit zien en nog ranziger smaken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')