abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14476440
Het had niet veel gescheeld, of de atoombom die op Hiroshima geworpen werd was op Berlijn terecht gekomen. De oorlog in Europa was echter net op tijd afgelopen, zodat de amerikanen de bom op Japan moesten gooien.

Wat voor gevolgen zou het voor Europa hebben gehad als de bom wel op Berlijn was gegooid ?

pi_14476455
Ik zou dit bericht nu met mijn tentakels getypt hebben.
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
  zaterdag 8 november 2003 @ 02:53:03 #3
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_14476457
was de helft van Fok! nu chronisch ziek.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_14476468
is japan zo misvormd dan?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  zaterdag 8 november 2003 @ 02:55:15 #5
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_14476469
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 02:52 schreef paniekzaaier het volgende:
Ik zou dit bericht nu met mijn tentakels getypt hebben.
en was ik nu vastgegroeid aan mijn broertje
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
  zaterdag 8 november 2003 @ 02:55:38 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_14476472
Dan zagen we er zo uit ---->

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 8 november 2003 @ 02:56:39 #7
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_14476478
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 02:55 schreef daReaper het volgende:
is japan zo misvormd dan?
De gevolgen zijn nog steeds te merken, de giffen worden doorgegeven via de baarmoeder (dacht ik)
Mislukkelingetjes komen daar nog wel "regelmatig" voor dacht ik....
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_14476479
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 02:49 schreef gelly het volgende:
Het had niet veel gescheeld, of de atoombom die op Hiroshima geworpen werd was op Berlijn terecht gekomen. De oorlog in Europa was echter net op tijd afgelopen, zodat de amerikanen de bom op Japan moesten gooien.

Wat voor gevolgen zou het voor Europa hebben gehad als de bom wel op Berlijn was gegooid ?

Ligt er aan wanneer de bom op Berlijn was geworpen. Op het einde had het eigenlijk niet veel meer uitgemaakt. Dresden is qua vernietiging niet veel minder geweest dan Hiroshima.

En natuurlijk waren het geen Japanners maar Duitsers met de gevolgen geweest die tegen nucleaire wapens ageerden.

pi_14476482
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 02:56 schreef vcb het volgende:

[..]

De gevolgen zijn nog steeds te merken, de giffen worden doorgegeven via de baarmoeder (dacht ik)

Ja in de directe omgeving van het afwerpgebied. Maar niet in het hele land. Er wordt wel heel hysterisch gedaan over die bom zeg. Misschien moeten mensen maar eens gaan lezen over dat ding. Zo'n sterke bom was het helemaal niet.
pi_14476488
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 02:56 schreef vcb het volgende:

[..]

58 jaar na dato worden er nog steeds misvormde kinderen geboren idd. Nou gebeurt dat overal ter wereld wel, maar in de steden die zijn getroffen door een atoombom buitensporig veel...
pi_14476507
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 02:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er wordt wel heel hysterisch gedaan over die bom zeg. Misschien moeten mensen maar eens gaan lezen over dat ding. Zo'n sterke bom was het helemaal niet.

quote:

On August 6, 1945, the United States used its massive, secret weapon against Hiroshima, Japan. This atomic bomb, the equivalent of 20,000 tons of TNT, flattened the city, killing tens of thousands of civilians. While Japan was still trying to comprehend this devastation three days later, the United States struck again, this time, on Nagasaki.
quote:
Approximately 40 percent of Nagasaki was destroyed. Luckily for many civilians living in Nagasaki, though this atomic bomb was considered much stronger than the one exploded over Hiroshima, the terrain of Nagasaki prevented the bomb to do as much damage. Yet the decimation was still great. With a population of 270,000, approximately 70,000 people died by the end of the year.

Ik zou er toch ook niet al te lacherig over doen, tot de dag van vandaag gaan er mensen dood en worden er mensen geboren met afwijkingen als gevolg van de bommen.

Hetzelfde was dus bijna gebeurd bij onze buren.

pi_14476522
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 03:04 schreef gelly het volgende:

Ik zou er toch ook niet al te lacherig over doen, tot de dag van vandaag gaan er mensen dood en worden er mensen geboren met afwijkingen als gevolg van de bommen.

Hetzelfde was dus bijna gebeurd bij onze buren.

En dat was dus helemaal verdiend geweest! Hadden we misschien hitler een paar maanden eerder dood kunnen hebben. Hadden ze vooral moeten doen!
pi_14476536
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 03:08 schreef supah het volgende:

[..]

En dat was dus helemaal verdiend geweest! Hadden we misschien hitler een paar maanden eerder dood kunnen hebben. Hadden ze vooral moeten doen!

Je denkt niet dat een atoombom op Berlijn ook voor ons gevolgen zou hebben, tot op de dag van vandaag ? Europa had er heel anders uitgezien als het was gebeurd ...
pi_14476770
Ach er zijn in de oorlog zeker 20 miljoen mensen omgekomen, wat maakt historisch gezien dan 10.000 mensen meer of minder nog uit
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_14476804
Is iedereen stoned hier ? Ja, ik ben blij dat dat ding niet hier viel, je zou voor de grap ( ) eens een docu moeten kijken of een slachtoffer spreken van Hirosjima. Viel best mee ? Iedereen die dat beweerd zou eens onder zo'n bom moeten gaan staan.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 8 november 2003 @ 06:35:31 #16
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14476841
quote:

Hiroshima en Nagasaki werden ter voorbereiding van de aanval van de atoombom niet gebombardeerd. Zo kon het Japanse regime beter zien wat het effect was van die ene Amerikaanse bom. Berlijn werd al vanaf 1940 gebombardeerd. Dresden werd niet gebombardeerd. Die stad had dus veel meer kans om met een atoombom verwoest te worden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_14476945
Misschien was een atoombom wel minder gruwelijk geweest dan de verovering door de Sovjets.
quote:
Fighting was heavy, with house-to-house and hand-to-hand combat. The Soviets sustained 305,000 dead; the Germans sustained as many as 325,000, including civilians.
630.000 doden zonder atoombom......
  zaterdag 8 november 2003 @ 10:34:34 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_14477558
quote:
Het had niet veel gescheeld, of de atoombom die op Hiroshima geworpen werd was op Berlijn terecht gekomen.
Bron?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_14480444
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron?

Er was gisteravond een docu op discovery waarin een medewerker aan het project dat vertelde.
  zaterdag 8 november 2003 @ 13:59:11 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_14480532
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Er was gisteravond een docu op discovery waarin een medewerker aan het project dat vertelde.

Beetje vaag. Het lijkt mij namelijk een sterk verhaal, gezien het verloop van de oorlog toen de A-bom eindelijk klaar was voor gebruik en het feit, dat het wemelde van de geallieerde troepen in de omgeving. Ik denk ook niet dat Stalin er erg blij mee was geweest als rond die tijd een A-bom op Berlijn gegooid was met alle Russische troepen daar in de buurt.

De A-bom kon juist in Japan gebruikt worden omdat hij alleen Japanners zou treffen. In Europa waren er teveel andere nationaliteiten, ook neutralen, die erdoor getroffen zouden kunnen worden.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_14480972
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 13:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Beetje vaag. Het lijkt mij namelijk een sterk verhaal, gezien het verloop van de oorlog toen de A-bom eindelijk klaar was voor gebruik en het feit, dat het wemelde van de geallieerde troepen in de omgeving. Ik denk ook niet dat Stalin er erg blij mee was geweest als rond die tijd een A-bom op Berlijn gegooid was met alle Russische troepen daar in de buurt.

De A-bom kon juist in Japan gebruikt worden omdat hij alleen Japanners zou treffen. In Europa waren er teveel andere nationaliteiten, ook neutralen, die erdoor getroffen zouden kunnen worden.

Ik denk dat de VS niet zo maalden om die geallieerde troepen, ze hebben hun eigen soldaten al niet goed beschermd tijdens de tests.
Bovendien zou het juist een goed afschrikmiddel tegen Stalin zijn geweest. Vergeet niet dat Dresden mede bedoeld was om de Russen te tonen dat er met de Geallieerden niet te spotten viel, en dat mede met die motivatie besloten is tot het werpen van de tweede atoombom - en dat, op het moment dat die doel trof, de Russen er vlakbij waren, ze hadden Mantsjoerije veroverd en de meest vooruitgeschoven troepen waren er al in geslaagd een of twee eilanden te veroveren.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_14481081
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 04:48 schreef Hayek het volgende:
Ach er zijn in de oorlog zeker 20 miljoen mensen omgekomen, wat maakt historisch gezien dan 10.000 mensen meer of minder nog uit
Probeer eens 60 miljoen.

http://www.cijfers.net/wo2.html

pi_14481148
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 14:26 schreef Jansman het volgende:

[..]

Probeer eens 60 miljoen.

http://www.cijfers.net/wo2.html

precies
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  zaterdag 8 november 2003 @ 14:58:51 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_14481658
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 05:39 schreef elcastel het volgende:
Is iedereen stoned hier ? Ja, ik ben blij dat dat ding niet hier viel, je zou voor de grap ( ) eens een docu moeten kijken of een slachtoffer spreken van Hirosjima. Viel best mee ? Iedereen die dat beweerd zou eens onder zo'n bom moeten gaan staan.
Eindelijk eens iemand die wat verstandigs zegt. Ben zelf een liefhebber van de japanse cultuur. En als je de verhalen leest van de slachtoffers van de atoombom wordt je niet bepaald vrolijk. Tijdens de koude oorlog. Bleken de leiders van de supermachten toch iets slimmer met de bom om te gaan dan wij allemaal dachten. Maar in het huidig tijdperk van het internationaal terrorisme wordt het gebruik van atoom materiaal als wapen niet zo ondenkbaar meer. Stap in een vliegtuig met een blik plutoniumoxide van 50 gram. Laat je zelf op een hoogte van 12 km ontploffen. En je hebt een gebied ter grote van de provincie Utrecht voor de komende 250000 jaar onbewoonbaar gemaakt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 8 november 2003 @ 15:07:13 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_14481812
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 03:08 schreef supah het volgende:
Als je de openingpost had gelezen, of beter had gelezen in ieder geval, dan had je geweten dat het gooien van die bom op Berlijn niet meer nodig was. Dus nee, dat hadden ze zeer zeker niet hoeven doen.

Ik denk wel dat het gevolgen had gehad voor Nederland, toendertijd. Nu hadden wij er geen last meer van gehad. Berlijn is wat dat betreft nog best ver. Dus de kans dat mensen hier nog last zouden hebben van straling is nihiel.

Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')